• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Manchester United 1998

Started by skuteviken, April 26, 2010, 09:40:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Lisse

Sikkert feil tråd dette, men siden dette med engelske lag på stadion trekkes frem:

Ser at Vålerenga nok en gang drar Liverpool til Oslo i august. Synes det er både rart og synd at ikke Brann prøver å få engelske storlag på besøk. Interessen er stor her i byn, og kanskje spesielt Liverpool ville trukket veldig bra på Stadion. Er de for dyr og Stadion for liten?

skuteviken

Quote from: Lisse on April 26, 2010, 09:57:28 AM
Sikkert feil tråd dette, men siden dette med engelske lag på stadion trekkes frem:

Ser at Vålerengen nok en gang drar Liverpool til Oslo i august. Synes det er både rart og synd at ikke Brann prøver å få engelske storlag på besøk. Interessen er stor her i byn, og kanskje spesielt Liverpool ville trukket veldig bra på Stadion. Er de for dyr og Stadion for liten?


Ja og nei, svarer jeg til det. Jeg liker å få med meg alle treningskampene, men en treningskamp mot et engelsk lag hadde vært for sterk kost. Voksne bergensere som snakker drit om Brann og har lyst å kysse skoen til Scholes, Aquilani osv. Påfølgende tap og all elendigheten som følger med i form av hoverering osv. Jeg tror jeg hadde holdt meg langt unna.

Men det er klart, det er jo penger i det.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Hadde vært stas i utgangspunktet og gøy for Brann, samt pengemessing gunstig for produktet. Men tusenvis av anglofile i bygatene før kamp og Liverpool/United drakter på Hansa hadde blitt for mye. Ser for meg hvor jeg hadde skammet meg når 50% av Stadion hadde reist seg i jubel når Rooney/Torres hadde scoret.


krøvel vellevold

April 26, 2010, 12:05:17 PM #5 Last Edit: April 26, 2010, 12:06:50 PM by krøvel vellevold
Ja det er pinlig med bergensere som holder med sine engelske lag mot Brann. Vi må antagelig til Asia for å finne mer forgudelse av engelsk fotball enn den man finner i Norge. Ikke engang i England.

Syns kampene mot Livvarpol i 97 og Mænju i 98 var flaue opplevelser på den måten.
Legg ned hele klubben!

Brann er best

Blir får dumt å ta et engelsk lag ettersom det er veldig mangen som holder med engelske lag her i Bergen
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Super Hasund

Tragisk. Nei det får engen ha for seg sjøl.

Både i 97 og i 98 så var det utrolig mange svikere rundt omkring. Synes det hele e utrolig flaut og ønsker å slippe å oppleve sånn igjen.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Håper det ALDRI kommer et Engelsk lag på Brann stadion med mindre det er noe annet enn treningskamp.

Kommer et av disse super moderne dritt lagene fra toppen i England, som en haug med folk elsker selv om de ikke har noe som helst til felles med verken by, lag eller supportere, så skal ikke jeg kjøpe noe billett til den kampen...

Dette tullet kan plastikklagene fra Oslo heller ha for seg selv.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Birmingham i 2004 (05?) var vel ei grei oppleving. Sjølv om ein øydela ei fotballkarriera i den kampen..

Elles er det viktig å merka seg at alle dei som gjekk heilt berserk og venta på united-spelarane overalt truleg ikkje var eldre enn 8-10 år gamle. Dei er litt orsaka..

For min del var det den kampen som avgjorde alt for meg og mitt forhold til Brann. Eg var like stor tilhengar av begge klubbane og gjekk og lurte på kven eg skulle heie på når Brann ein gong kom
til CL (ung og naiv..)

Men det gjekk ikkje lange tida før eg var heilt sikker på kven som var laget mitt. Og etter det har det aldri vore tvil. Sjølv om eg ser engelsk foppa og kosar meg med det, er det klart Brann som er viktigast.

Så slike kampar kan ha ein positiv effekt og.

Kararay

Quote from: Northside on April 26, 2010, 16:39:19 PM
Håper det ALDRI kommer et Engelsk lag på Brann stadion med mindre det er noe annet enn treningskamp.


Ikkje om Leeds United kommer engang? Det hadde vært noe det... :D
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Markmus

Ja, klubbene har i alle fall noe til felles...
Ka du ve?

Spelaren

Gå av.

Markmus

Ka du ve?

BrannSupporter

Quote from: Spelaren on June 24, 2010, 19:01:06 PM
Quote from: Markmus on June 24, 2010, 01:08:51 AM
Ja, klubbene har i alle fall noe til felles...


Eirik Bakke?


..og Tommy Knarvik, Frank Strandli, Tore Andre Flo og Gylfi Einarsson.

vivamusica

Tja...Jeg husker med glede et par kamper mot spurs (slutten på 80-tallet) med Hoddle, Waddle, Gary L +++ Det var artige kamper, vi sang på dårlig engelsk og tapte stort sett.
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Utmedsnolken

Quote from: vivamusica on June 25, 2010, 13:05:49 PM
Tja...Jeg husker med glede et par kamper mot spurs (slutten på 80-tallet) med Hoddle, Waddle, Gary L +++ Det var artige kamper, vi sang på dårlig engelsk og tapte stort sett.


Advarsel: Stor risiko for huskommelsesfeil i følgende innlegg:

Spilte mot de på 90-tallet også. Husker at vi som hadde sølvpins fikk 50kr rabatt eller noe, mens de med gullpin kom inn gratis(?) Ardiles og Thoresen skulle spille siste del av kampen, men kun Thoresen kom innpå. Tror spurs vant også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up