• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann nektet 5 supportere skyss hjem

Started by Demba, April 15, 2010, 18:31:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Demba

Sportsklubben Brann gjør alt de kan for å forbedre forholdet sitt til fansen.

5 supportere uten mulighet til å komme seg tilbake til Bergen ble nektet adgang på en halvfull spillerbuss.

-De kom for brått på, og vi visste ikke at de ikke hadde andre muligheter til å komme seg hjem, sier Bruun

link: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Brann-lot-supporterne-i-stikken-1067777.html

monzilla

Ja, dette er jo envirkelig stor skandale. Styret må gå!

krakra

Quote from: monzilla on April 15, 2010, 18:35:57 PM
Ja, dette er jo envirkelig stor skandale. Styret må gå!
Er det ikke det? Her bruker disse folkene tid og penger på å se Brann drite seg ut mot RBK, så blir de bare møtt med en kald skulder når de sliter med å komme seg hjem igjen? Brann sliter med en tynnslitt tillitt hos supporterne og dette er bare med på å ødelegge det.

Markmus

De burde så klart latt dem bli med på bussen, men jeg synes det er flott av RBH å hjelpe dem hjem igjen likevel.

edit: Og siden Brann trenger de penger, så kunne de jo vært med og spleiset på bussen ;D
Ka du ve?

Demba

Det er ikke en skandale av dimensjoner. Men det er smålig gjort av Brann. Det er ikke ubetydelige summer disse folkene bruker på Brann i året

krakra

Quote from: Markmus on April 15, 2010, 18:40:46 PM
De burde så klart latt dem bli med på bussen, men jeg synes det er flott av RBH å hjelpe dem hjem igjen likevel.

edit: Og siden Brann trenger de penger, så kunne de jo vært med og spleiset på bussen ;D
Han tok initiativ om å gjøre det da han ble konfrontert av BT. Tror du han hadde gjort det hvis ingen hadde sagt noe?

monzilla


Super Hasund

HAhahahaha :Ironi:

Dette her var lavmål deluxe. Like frekt som den gangen etter bortekampen mot bryne i 2002 då fansen stod med ryggen då spillerene forlot stadion anlegget til spiller bussen, og inni bussen satt spillerene å lo.
La Folket Synge

*Feltz*

skuteviken

Herregud, dette er storm i vannglass. Skal 5 supportere sitte på med spillerbussen ned? Det hele blir litt flaut og skandalesøkende når de berørte ikke syns det var så gale selv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: skuteviken on April 15, 2010, 19:01:44 PM
Herregud, dette er storm i vannglass. Skal 5 supportere sitte på med spillerbussen ned? Det hele blir litt flaut og skandalesøkende når de berørte ikke syns det var så gale selv.
Gå av.

krøvel vellevold

Spørs jo hvordan disse supporterne opptrådte. Kom de fulle og støyende, så var vel ikke 12 timers busstur med dem det spillergruppen ønsket seg mest... Samtidig er dette klassisk Brann. Selv ble jeg av materialforvalteren (som på en måte er reiseansvarlig) nektet å sitte på fra Alfheim til flyplassen i Tromsø i fjor, selv om jeg kontaktet dem lang tid i forveien og forklarte at det var knapt med tid til å rekke flyet på annen måte.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Så er det sikkert ting noen ting de ikke vil skal gå jungeltelegrafen på foten, og med god grunn.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Dette er inga sak. Forstår Brann veldig godt - dei var ikkje førebudde på det. Kven får forresten sitte på Barcelona-bussen på veg frå kamp?

mbersve

Noe tull med sammenslåing av tråder så jeg kopierte innleggene:

gjertm
QuoteSportslig leder Roald Bruun-Hanssen i Brann beklager at supporterne ikke fikk sitte på med bussen, som dro ved 12-tiden torsdag.

- Det kom litt bardust på oss. Vi har aldri tatt buss fra Trondheim til Bergen før, og var bare opptatt av å komme oss av gårde så raskt som mulig, sier han.

Han hadde ennå ikke forstått hvor vanskelig det var å skaffe transport i «askekaoset».

- Vi oppfattet vel ikke at situasjonen var så håpløs, sier han, og legger til at det var mye utstyr som skulle få plass i bussen.

Bruun-Hanssen ba bt.no om et telefonnummer til de skuffede supporterne, og lovet å prøve å hjelpe dem hjemover.

Han var veller heller mer beklagelig over det faktum at media fant ut av det enn at de måtte sitte der stakkars menneskene...


abe78

Quote
Lurer litt på måten de supporterene gikk frem på når de spurte om å få sitte på. Hadde selv avfeid de om de var litt useriøse eller om de ikke forklarte hele situasjonen.


Markmus

Quote
Synes det er fint av RBH å hjelpe dem hjem igjen likevel. Er dette hans første gode gjerning i Brann? Blunker

Nixon

Brann har alltid vært veldig restrektive når det gjelder å la supportere få haike når de flyr eller kjører buss. Argumentet har ofte vært at spillerne skal få ro på reisen. Sikkert av og til med rette. Matroen spillerne fikk på flyet fra Tromsø i 2007 viste det. Så jeg er ikke overrasket, å si nei er vel like innarbeidet som å dusje etter kamp.
Rød makt på Hansa

SKBMiller

Dette hadde vært en fin mulighet for Brann til å få litt positivitet rundt klubben.

Men må si jeg skjønner dem ganske godt for å være ærlig. Spillerne trenger to seter for å sove skikkelig, og det blir ikke den samme stemningen på bussen når man har med uteforstående. Kan jo ikke akkurat snakke om hva man vil da. 

Yngve

Quote from: Hatleking on April 15, 2010, 19:43:39 PM
Dette er inga sak. Forstår Brann veldig godt - dei var ikkje førebudde på det. Kven får forresten sitte på Barcelona-bussen på veg frå kamp?


Eg likar samanlikninga di. Kjempelogisk.

Dette er i og for seg inga stor sak, men det er berre utruleg småleg av Brann. Eigentleg litt pinleg.

Det er så mange andre måtar å takla denne situasjonen på. Tenk om dei berre hadde tatt dei med i bussen, som ein good will gest, tenk på den positive omtalen dei hadde fått då. Men når ein ser orsakinga til RBH skjønar ein kvifor ting verkar så handlingslamma på stadda for tida.

Døme på det er vel Alf Inge Haaland når han var i City, trur eg det var. Etter eit pinleg tap møtte han ein gjeng suportarar i ein bil, og rekna med tidenes overhøvling. Då betalte han drivstoff til gjengen, og var sikra heltestatus i ettertid.

Kruxleiven

Latterlig å lage en sak ut av dette. Bruun Hansen (som heller ikke jeg liker) har sagt at de ikke visste omfanget av "transportkrisen". La de slippe med det. Jeg kan tenke meg at både spillere og de andre i klubben som var på bussen nok ikke fryktet noe mas fra denne gjengen, men prinsipper er til for å følges. Man kan aldri vite. By all means. Supporterne kunne fått "goodwill" fra Brann etter alt det negative som har vært  i løpet av denne sesongen, men ikke på bekostning av viktige prinsipper. Azar og flere andre var vel med å betale hjemreisen til noen supportere (var det Kenneth S forresten) etter en kamp mot Glimt for ikke så lenge siden. Brann er ikke konstant mot oss. De sier ja til noe, og nei til noe annet. Sier man ja til alt er man nikkedukke. Supporterne som sitter igjen i Trondheim (sikkert ikke nå lenger) har sikkert kommet seg hjem nå. Og det er ikke mer synd på dem enn alle de andre 1000 i dette landet som sitter fast i feil by akkurat nå.

Ferguson

Husker Jan Gunnar Solli var behjelpelig med å kjøre en kamerat og meg fra Nadderud til Oslo i 2008 sesongen. Ingen problem.

Synes det er smålig av brann, men ingen stor sak.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Helt greit. Det er stor forskjell på å ha ett sete for seg selv på en 14 timers busstur. Spillerene skal tross alt restituere seg til søndagen.

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on April 16, 2010, 06:44:25 AM
Helt greit. Det er stor forskjell på å ha ett sete for seg selv på en 14 timers busstur. Spillerene skal tross alt restituere seg til søndagen.


Når jeg tar bussen over lengre avstander sitter jeg helt vanlig (på ett sete) og sover søtt. Jeg håper spillerne gjør det samme. Nå vet jeg ikke helt hvordan du ser for deg spillerne boltre seg over to seter, men jeg vil nesten garantere at eksperimentell forsøkssoving i et dobbeltsete kan føre til trøbbel i muskler og sener. I tillegg kan nærværet av supportere bidra til at spillerne faktisk hviler og tenker istedetfor å holde seg våken i timesvis av nordnorske groviser.

Jeg er enig at det finnes andre gode grunner til å la de fortapte 5 stå igjen, men ut fra et restitusjonsbehov tor jeg det ville vært lurt å ta dem med.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

1908

Dette hadde aldri kommet i media OM de hadde fått sitte på...

nummer9

Skjønner godt at de ikke får sitte på, og synes uttalelsen fra RBH er helt grei. Når de mister en arbeidsdag pga problemer med transport er det vel endel av forberedelsen til neste kamp som må taes på bussen også.

Super Hasund

Brann e per dags dato i ingen posisjon å spille bajas. Synes dette var frekt.
La Folket Synge

*Feltz*

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: Yngve on April 15, 2010, 22:44:31 PM
Quote from: Hatleking on April 15, 2010, 19:43:39 PM
Dette er inga sak. Forstår Brann veldig godt - dei var ikkje førebudde på det. Kven får forresten sitte på Barcelona-bussen på veg frå kamp?


Eg likar samanlikninga di. Kjempelogisk.

Dette er i og for seg inga stor sak, men det er berre utruleg småleg av Brann. Eigentleg litt pinleg.

Det er så mange andre måtar å takla denne situasjonen på. Tenk om dei berre hadde tatt dei med i bussen, som ein good will gest, tenk på den positive omtalen dei hadde fått då. Men når ein ser orsakinga til RBH skjønar ein kvifor ting verkar så handlingslamma på stadda for tida.

Døme på det er vel Alf Inge Haaland når han var i City, trur eg det var. Etter eit pinleg tap møtte han ein gjeng suportarar i ein bil, og rekna med tidenes overhøvling. Då betalte han drivstoff til gjengen, og var sikra heltestatus i ettertid.


Kvifor er samanlikninga så ulogisk? Er det slik at dei største klubbane skal sleppe unna, medan dei mindre må la dei få sittje på.

Klaus_Brann

Fordi Barcelona er en av verdens største klubber, og har superstjerner, noe som ikke er tilfelle i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Huff

Nå har Nixon på en logisk og enkel måte forklart hvorfor Brann hadde meget gode grunner til å ikke la supporterne få sitte på med Brannbussen, grunner jeg forstår, men med tanke på etterspillet denne saken har fått, bør da BrannTV legge ut ''gladsaker'' fra bussturen hjem?

http://www.brann.no/nyheter/i-baksetet-med-2-x-erik-og-bakke/


Super Hasund

April 16, 2010, 23:39:44 PM #29 Last Edit: April 16, 2010, 23:49:38 PM by Super Hasund
Kansje like greit at de isje fikk sitte på. Eg hadde blitt flau om eg hadde vert vitne til sånn oppførsel.
Men sangen til bakke va no fin da


EDIT.  Fint å se bakke oppta fem-manns plassen for seg sjøl. Kor mange supportere som ble nektet no igjen?
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Ja det er ikke godt å vite for Brann hva slags supportere de har med. Er det noen som holder kjeft, eller er det noen som skal henge rundt spillerne, mase på dem og ha autograf, bilde og klem? Kanskje er det noen som vil fortelle hva de syns om den elendige sesongstarten? De feile folkene er ikke trivelig å ha med seg i 12-14 timer på en buss. Samtidig er det latterlig av RBH å unnskylde seg med at de ikke visste omfanget av kaoset. At spillerne måtte ta bussen til Bergen i stedet for fly, burde vel være bevis for at det bare er pisspreik.
Legg ned hele klubben!

Go Up