• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medaljens bakside? 150 000 Bønder

Started by Bergen1908BV, March 31, 2010, 02:00:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mortenaa

Hør hør! Meget bra skrevet, du burde få deg en blog. I snødrev og flomlys på mandag hadde jeg virkelig følelsen av å være tilbake på '90 tallet, stemningen var til tider bedre en på svært lenge. Dette var en klassiker.

abe78

Det var jo veldig romantisk! Du fremstår ikke akkurat veldig reflektert. I første runde hadde vi 15-tusen tilskuere - Sandefjordkampen var spesiell da den ble arrangert i påsken. Får vi et greit resultat mot Molde er "bøndene" tilbake.
.og husk!

Spelaren

Et vanvittig kvalmende elitisk åpningsinnlegg, snakker om å dra fram kanonene og konklusjonene. "Klovnene" på tribunen var en særdeles sterk medvirkende årsak til at Brann hadde økonomiske muskler til å nettopp hente gullet hem. Landets dyreste billetter (atskillig dyrere enn dei subsidierte bataljonsbillettene), landets dyreste drakter, det gjekk som hakka møkk i dei gyldne åra nettopp takket vere klovnene og juletrærne.

Det einaste som gjer Brann attraktive for sponsorer er Branns resultater. Svermeri og høge tanker om denne oppdiktede kjernen på 11 000 er slik eg opplever det tøvete, det finnes knapt nokre få hundre som faktisk tar tak stemningsmessig.
Gå av.

DumboMumbo

Nå er vel det scenarioet som skildres i åpningsinnlegget neppe særlig unikt for Brann og Bergen. Dette gjelder nok mer eller mindre over hele verden.

Det handler om at folk vil feire en seier og begivehet. Ikke så lett å lage fest rundt ett nederlag.

Skagen

Det er slike holdninger som gjør at alle andre enn oss "fotballnerdene" skygger unna stadionene når det gode spillet uteblir.  Vi nerdene som tror at vi er mye bedre enn alle andre publikummere blir sett på som klovner av folk flest og de har ingen sosial eller intelektuell glede av å oppholde seg sammen med oss.  De kommer for å bli underholdt i 90 minutter av gode fotballspillere, ikke av 11.000????? orntlige supportere.  STopp det tøvet med A og B supportere.  Jeg har gått på stadion siden midten av åttitallet og har alltid vært av den oppfatning at alle publikummere som betaler for seg er like mye verdt.

Yes!wehavenobananas

Quote from: Bergen1908BV on March 31, 2010, 02:00:19 AM
Opp med hodet alle medsupportere! La oss benytte denne muligheten, la oss ta tribunene tilbake. Vi er godt igang allerede. Alle som husker gamle Store Stå, gå foran og vær et eksempel. Minn din tafatte kompis på hvordan en oppfører seg på kamp. Spre mentaliteten. Stå opp for byen, syng og vær stolt.  Slipp løs følelsene, la det være følelser, galskap, frustrasjon,  hat, sinne, jubel, glede, la det være ekte og la det være vårt.

- Vi e Brann -



La oss ta tribunene tilbake, ikke bare fra gloryhunterne, men også fra den moderne fotballen. Få vekk sitteplassene på nedre Hansa. Få litt galskap tilbake, litt mentalitet. Nedre Hansa fremstår som en liten syklubb til tider, og det er kanskje harry å si det, men jeg kunne ønske at folk var litt tøffere i stilen enn det mange er. Litt mer mentalitet hadde vært herlig.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 19:44:29 PM
Quote from: Bergen1908BV on March 31, 2010, 02:00:19 AM
Opp med hodet alle medsupportere! La oss benytte denne muligheten, la oss ta tribunene tilbake. Vi er godt igang allerede. Alle som husker gamle Store Stå, gå foran og vær et eksempel. Minn din tafatte kompis på hvordan en oppfører seg på kamp. Spre mentaliteten. Stå opp for byen, syng og vær stolt.  Slipp løs følelsene, la det være følelser, galskap, frustrasjon,  hat, sinne, jubel, glede, la det være ekte og la det være vårt.

- Vi e Brann -



La oss ta tribunene tilbake, ikke bare fra gloryhunterne, men også fra den moderne fotballen. Få vekk sitteplassene på nedre Hansa. Få litt galskap tilbake, litt mentalitet. Nedre Hansa fremstår som en liten syklubb til tider, og det er kanskje harry å si det, men jeg kunne ønske at folk var litt tøffere i stilen enn det mange er. Litt mer mentalitet hadde vært herlig.

Vet ikke om folk blir galere av at setene blir vekke.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2010, 20:32:52 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 19:44:29 PM
Quote from: Bergen1908BV on March 31, 2010, 02:00:19 AM
Opp med hodet alle medsupportere! La oss benytte denne muligheten, la oss ta tribunene tilbake. Vi er godt igang allerede. Alle som husker gamle Store Stå, gå foran og vær et eksempel. Minn din tafatte kompis på hvordan en oppfører seg på kamp. Spre mentaliteten. Stå opp for byen, syng og vær stolt.  Slipp løs følelsene, la det være følelser, galskap, frustrasjon,  hat, sinne, jubel, glede, la det være ekte og la det være vårt.

- Vi e Brann -




La oss ta tribunene tilbake, ikke bare fra gloryhunterne, men også fra den moderne fotballen. Få vekk sitteplassene på nedre Hansa. Få litt galskap tilbake, litt mentalitet. Nedre Hansa fremstår som en liten syklubb til tider, og det er kanskje harry å si det, men jeg kunne ønske at folk var litt tøffere i stilen enn det mange er. Litt mer mentalitet hadde vært herlig.

Vet ikke om folk blir galere av at setene blir vekke.


Nei, jeg tror ikke at det har noen direkte sammenheng. Har jeg påstått det? Men få setene vekk, det er bare tull at vi skal ha sitteplasser når ingen sitter allikevel.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 20:34:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2010, 20:32:52 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 19:44:29 PM
Quote from: Bergen1908BV on March 31, 2010, 02:00:19 AM
Opp med hodet alle medsupportere! La oss benytte denne muligheten, la oss ta tribunene tilbake. Vi er godt igang allerede. Alle som husker gamle Store Stå, gå foran og vær et eksempel. Minn din tafatte kompis på hvordan en oppfører seg på kamp. Spre mentaliteten. Stå opp for byen, syng og vær stolt.  Slipp løs følelsene, la det være følelser, galskap, frustrasjon,  hat, sinne, jubel, glede, la det være ekte og la det være vårt.

- Vi e Brann -




La oss ta tribunene tilbake, ikke bare fra gloryhunterne, men også fra den moderne fotballen. Få vekk sitteplassene på nedre Hansa. Få litt galskap tilbake, litt mentalitet. Nedre Hansa fremstår som en liten syklubb til tider, og det er kanskje harry å si det, men jeg kunne ønske at folk var litt tøffere i stilen enn det mange er. Litt mer mentalitet hadde vært herlig.

Vet ikke om folk blir galere av at setene blir vekke.


Nei, jeg tror ikke at det har noen direkte sammenheng. Har jeg påstått det? Men få setene vekk, det er bare tull at vi skal ha sitteplasser når ingen sitter allikevel.

Folk sitter jo før kampen og i pausen. Fint med litt armslag!  Og dette som folk sier om at man "står tettere på en ren ståtribune" vil som regel ikke være tilfellet. Vi klarer ikke engang å fylle tribunen når den er sittetribune, og jeg tror ikke folk vil samle seg tett i tett på midten når det er god plass. Grunnen er enkel: Man må stå to på hvert trinn for å stå tett. De som står bakerst på trinnet ser da bare rett inn i bakhodet på personen foran. Det gidder ikke folk, og da stiller alle seg ytterst på trinnet. Dermed står man akkurat like spredt som med seter. Eneste unntak kan være 16.mai. Da vil man ofte være nødt til å stå tettpakket. Men sånn som i år lurer jeg på om det blir utsolgt den dagen - selv med bare seter.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Du er med andre ord en motstander av ståplasser, Krøvel?

Synes ikke argumentene dine var helt der oppe. Ståplasser vil selvfølgelig gi økt intensitet, og det er jo ingenting som slår en god gammel ståtribune. På en ståtribune står folk litt "hulter til bulter", ikke en foran og en bak slik du beskriver det. Sitte kan man gjøre hele dagen hele uken, men jeg synes at man skal stå på fotballkamp.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 22:04:03 PM
Du er med andre ord en motstander av ståplasser, Krøvel?

Synes ikke argumentene dine var helt der oppe. Ståplasser vil selvfølgelig gi økt intensitet, og det er jo ingenting som slår en god gammel ståtribune. På en ståtribune står folk litt "hulter til bulter", ikke en foran og en bak slik du beskriver det. Sitte kan man gjøre hele dagen hele uken, men jeg synes at man skal stå på fotballkamp.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Med mindre man tillater flere folk på tribunen, så vil jo et ståfelt føre til at det ser tommere ut.
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Quote from: Markmus on April 06, 2010, 22:33:28 PM
Med mindre man tillater flere folk på tribunen, så vil jo et ståfelt føre til at det ser tommere ut.


Man tillater selvfølgelig flere folk på en ståtribune.

Gamle SS var sikkelig dårlig, men det hadde noe en del med tribunen å gjøre. Tenk deg en tilsvarende tribune som SS med sitteplasser. Wow! Da hadde nok stemingen vært mye bedre.

Markmus

Hvor sikker er du på en slik tillatelse? Flere folk = større press på rømningsveier i tilfelle noe skulle skje. Jeg vil tro regelverket er knallharde på dette.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 06, 2010, 22:40:07 PM
Quote from: Markmus on April 06, 2010, 22:33:28 PM
Med mindre man tillater flere folk på tribunen, så vil jo et ståfelt føre til at det ser tommere ut.


Man tillater selvfølgelig flere folk på en ståtribune.

Gamle SS var sikkelig dårlig, men det hadde noe en del med tribunen å gjøre. Tenk deg en tilsvarende tribune som SS med sitteplasser. Wow! Da hadde nok stemingen vært mye bedre.

Neppe verre heller. Kan ikke helt se hva noen seter mellom deg og de som står foran/bak deg har å si for stemningen. Hvis folk lar seg psyke ut og ikke klarer å synge hvis de har en stol foran/bak seg, så må de gå til psykolog! Det er jo ikke slik at folk hadde løpt rundt eller laget svære jubelras ved scoring om bare stolene var vekke. Ikke glem at det vil komme bølgebrytere på en ståtribune, så hindere for fysisk utfoldelse vil det være uansett. I det hele tatt er det ikke en mentalitet her i landet som tilsier at setene er til hinder for noe som ellers ville vært der. Du får aldri ellevill fysisk utfoldelse på en ståtribune i Norge. Og bare glem det der med tettpakket ståtribune. Folk sprer seg utover hvis de har muligheten. Folk stiller seg ikke bakerst på et trinn (bak andre folk) hvis de har muligheten til å stå fremst på et trinn et annet sted.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

April 06, 2010, 22:47:15 PM #16 Last Edit: April 06, 2010, 22:48:55 PM by Super Hasund
Då hadde staddaen lignet sykt på Highburry om det var sitteplasser på store stå.

Highburry var forøvrig nydelig
Emirates Stadion e direkte stygg
La Folket Synge

*Feltz*

Markmus

Terskelen for å synge med er nok mye lavere når man står enn når man sitter.
Ka du ve?

dudo

Enig med krøvel, så lenge vi ikke er i nærheten av å kunne fylle opp er det unødvendig med ståtribuner. Når det gjelder disse bølgebryterne skal vel de stå hver femte eller tiende rad? Det er vel en del tyske klubber som kan gi oss ratioen i fht antall sitte- og ståplasser på samme tribune.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Markmus on April 06, 2010, 22:46:29 PM
Hvor sikker er du på en slik tillatelse? Flere folk = større press på rømningsveier i tilfelle noe skulle skje. Jeg vil tro regelverket er knallharde på dette.


Hva da? Hva kan skje? Man kan rømme ut på banen siden supporterne ikke lengre er buret inne som dyr. Man tillater flere folk på en ståtribune, det sier seg selv nesten.

Super Hasund

April 06, 2010, 22:59:22 PM #20 Last Edit: April 06, 2010, 23:04:09 PM by Super Hasund
Så lenge vi isje greier å fylle stadion så e det totalt unødvendig med ståplasser på stadion.
Selvom drømmen min e en hansa som ren syngende tribune med stå plasser. Ala Westfalen Stadion

La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 06, 2010, 22:49:56 PM
Terskelen for å synge med er nok mye lavere når man står enn når man sitter.

Det er jo ingen som har sagt at vi skal sitte!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Nei, men folk på Hansa gjør det like forbannet :P
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 07, 2010, 07:12:06 AM
Nei, men folk på Hansa gjør det like forbannet :P


Javel, men de kommer nok sikkert ikke til å stå på Hansa hvis setene fjernes...
Legg ned hele klubben!

mbersve

Vi får ta sete-diskusjonen i en annen tråd, dette handler om medaljens bakside

Yes!wehavenobananas

Enkelte tror kanskje at det å lage flagg og bannere er et tegn på engasjement. Det er det jo forøvrig også. Men jeg har den siste tiden jobbet ihverdig nede i garasjen min med å snekre sammen en god gammel gapestokk. Jeg har skrevet "Hans Brandtun" på den. Om ikke det er engasjement og lidenskap så vet ikke jeg.

Go Up