• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Molde FK - Brann 05.04 kl. 20:00

Started by Hatleking, March 30, 2010, 08:42:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Det blir pinlig dumt av Nilsen å skulde på dommaren.
Og Petter Vågan Moen å skulda på uflaks.

På tide å skjøna realitetane kanskje.  Ellers blir det lenge til Brann klatrar over streken på tabellen diverre.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Quote from: vekkreist on April 06, 2010, 00:08:33 AM
haha denne er fin

"- Det er dommerfeilene som gjør at vi ikke drar hjem med tre poeng i kveld, Det er jævlig kjedelig, sier Nilsen.."

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2875008.ece



Jada...det er dommern sin feil at to langskudd ble mål. Hva med litt selvkritikk Nilsen??




Latterlig å skylde på dommeren etter denne kampen. Fra tidlig i andre omgang kunne alle se at Brann ville tape denne kampen. Molde dominerte, mens Brann så ut til å ha glemt alt om kjemping og press på ballfører. Selv ble jeg fullstendig sikker i min sak da Gylfi kom inn på banen. Klassisk at Brann slipper inn på defensiv dødball. Sesongstarten har vel vist klart og tydelig hvordan landet ligger nå. Vi kommer nok til å pukke noen poeng på hjemmebane, men på bortebane blir det nok rimelig skrint.

Nå har styre og ledelse i klubben fått akkurat den starten de for enhver pris ikke ville ha. Begynner de å kjenne at det ryker litt under setene deres nå? Hvor lenge skal man skylde på finanskrisen? Hva må til for at denne gjengen skal få selvinnsikt nok til å se hvor deres opptreden fører klubben?
Lions led by donkeys.

pidre

Det er ikke dommerens feil. Synes likevel at første målet til Molde burde vært avblåst for offside, og at vi skulle hatt en straffe. Kanskje resultatet hadde blitt noe annet, men det rokker ikke ved at Molde er et betydelig bedre lag enn oss...

Faktum er vel at vi har store "huller" i laget, at vi rett og slett er for dårlige. For å ta noen av våre spillere:

Opdal. Det er betimelig å stille spørsmål ved hans kvaliteter.

Sævarsson. Elendig, tilfører ingenting. Han greier ikke utvikle seg og virker å være i kategorien "evig uforløst potensiale" Mannen har en vanvittig fart, men greier ikke utnytte dette. Slik det er i dag springer han bare rett frem - i samme fart! Fan, må jo være mulig å øve litt teknikk, og kanskje lære seg et par finter, temposkift, litt taktikk og løfte noen vekter. Men først av alt burde klubben kjøpt han en bok om "læringsteori og viderutvikling"!

Bjarnasson. Katastrofe. Han ble flere ganger løpt opp når han skulle spille ball(!). Han berger endel på et klokt fotballhode, men er også flink til å skjule sine feil. Pga sin svake fart, må Bjarnasson rygge og rygge, noen som medfører at vi blir baktunge og får store avstander i laget. Spesielt blir dette tungt for den sentrale midtbanen, som da må dekke store rom.

Holmvik. Enda mer elendig enn Bjarnasson. Vi kan vel etterhvert konkludere med at Holmvik ikke er tippeligamateriale.

Gylfi Einarson. En vits. Gidder ikke si mer.

Guastavinho. Hypet opp av Liverød. Minner om Solis, som var litt samme type spiller, bare bedre.
Saludar a los monos!

Huff

Quote from: pidre on April 06, 2010, 07:56:03 AM
Det er ikke dommerens feil. Synes likevel at første målet til Molde burde vært avblåst for offside, og at vi skulle hatt en straffe. Kanskje resultatet hadde blitt noe annet, men det rokker ikke ved at Molde er et betydelig bedre lag enn oss...

Faktum er vel at vi har store "huller" i laget, at vi rett og slett er for dårlige. For å ta noen av våre spillere:




Rettelse; to straffer, begge klare (Mjelde ble jo også felt innenfor 16). Ellers har du selvsagt rett, at vi taper er vår egen feil, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig med resten av vurderingene dine.

LandåsKongen

Du snakker mye fornuft Pidre.

Helt enig i mange av vurderingene.

Det som er klinkende klart er at Gylfi og Sævarsson ALDRI må spille mer. De er helt elendig og holder ikke mål. Den ene er fullstendig usynlig i alle kamper og den andre kan ikke annet enn å løpe. Da mener jeg bokstavelig talt. Følg med på "ballbehandlingen" hand. Den er skremmende dårlig.

Gustavino fremstår mer og mer som en egoist. Løper rundt å vil gjøre alt for å selv score. Værste var når han prøvde skudd fra corner. Vekk med han og.

roaldinho

Gylfi burde aldri blitt satt innpå. Han er ikke god nok og burde spilt på reservelaget resten av sesongen. Det som var ganske uheldig var Magnhild sitt langskudd som var veldig velplassert, men Bakke var skadet og Magnhild løpte lett fra han og fikk ladet skuddfoten som dessverre ble mål. Bakke burde blitt tatt ut før, men det er jo selvsagt litt etterpåklokskap. En spiller som burde kommet inn var Hansen. Huseklepp og Hansen sin fart ville skapt mye trøbbel for Molde, og muligens andre gule kort til han Molde spilleren.
Mener ikke det er noen tabbe av Opdal på målet til Magnhild, det var hardt og velplassert, det er mer press på spilleren da han fikk skyte. Det var horribelt. Når en så god skytter får så god tid til å fyre av, så forjtener man nesten å få mål imot seg.
Alle vet at 1-2 målet burde vært annulert, det er faktisk en skandale at linjedommeren ikke ser det. Som Drogbas mål mot Man United, linjedommeren var horribel.
Man kan frata Opdal 2 av målene, sånn jeg ser det.
Jeg fatter og begriper ikke hvorfor man setter innpå en spiller som Gylfi som er enda tregere enn Bakke og som har vist hele sesongen og fjorsesongen at han ikke duger. Virker som de venter på at Gylfi plutselig skal komme seg i form, noe som ikke skjer.
Sævarsson syntes jeg er flink å finne rom og løpe i de, han er mer som Leo, best uten ball. Når han får ballen i gode situasjoner så klarer han ikke motta dem, eller han mister ballen. Det er forferdelig trist, for om han hadde hatt brukbar ballkontroll kunne det blitt noe av det.
Yaw syntes jeg spiller en bra kamp, og gjør mye positivt. Han burde markert Hestad på dødballer, siden Hestad er så god i luften. Yaw har vist han er god i luften selv, og da sier det seg selv.
Huseklepp skulle selvsagt hatt straffe og ble feilaktig avblåst for offside noen ganger. Har hørt ved flere anledninger at det angripende laget skal ha fordelen, og linjedommeren kan ikke ha vært så sikker på offside når han ikke var i offside. Kjappe spillere blir faktisk straffet fordi de er så kjapp, skandale!
At Molde får en så sen redusering gir ett psykologisk overtak i andre omgang, de har fått blod på tann. Likevel må noe gjøres, og Nilsen sin oppgave er å motivere spillerne til andre omgang, og be de spille sånn som de gjorde første 30. Det var en fantastisk periode av Brann der de gikk i hver duell og gjorde Molde dårlig. Det var ikke Molde selv som var dårlig den perioden, det var Brann som gjorde dem dårlig.

Når man ser at Bakke skal ut så bør man tenke seg om. Hvem er den beste som kan erstatte Bakke på nåværende tidspunkt, og hvordan utnytte Moldes til tider svake forsvarsspill? Man har alternativer på benken, som følger: A) Gylfi er treg, skal være god i luften men har ikke vist noen som helst gode tendenser i årets sesong. B) Hansen er kjapp, er flink å finne rom og komme seg til sjanser, og kontringer vil komme og da er farten hans veldig bra å ha. C) Gustavinho er veldig bra med ballen, god teknikk og samtidig god på kontringer. Han er også rask og vil være en viktig spiller på kontringer.
Jeg mener Hansen burde kommet inn, pga hans fart. Huseklepp og Gustav er like, men for all del, Gustav hadde tilført den kampen 100% mer enn Gylfi. Med Hansens fart ville man hatt to kjappe spisser, og det ville satt Molde i en mer kinkig situasjon, det vet Molde. De jubler sikkert der og da (Iallefall innvendig) for at de puttet innpå Gylfi. Ett så elendig bytte bør Nilsen ta på seg sin kappe, ingen andre. Målene vi scorte kom pga 1) Dårlig forsvarsarbeid 2) Fart.
Da sier det seg selv, en spiller med fart skulle kommet inn.

Spiller vi som vi gjorde de første 30 minuttene mot andre lag, så vil vi ta en hel del poeng. Det er selvsagt avhengig av at vi spiller sånn mer enn de 30 minuttene. Austin er tilbake neste kamp og bør plassere seg på midtbanen. Det er en spiller som vi vet jobber knallhardt og har tempo.

Enten er Brann spillernes psykologi når de slipper inn ett mål når de leder på bånn, eller så er de ikke godt nok trent for samme tempo i minst 75 minutter. Vi har allerede sett at de kan komme tilbake når de ligger under.

Det er på tide noe skjer, men jeg mener ikke at treneren bør gå, ennå! Først bør styret og RBH gå, og om det ikke blir bedre med nåværende trener med nytt styre og muligens mulighet til å kjøpe spillere, så bør han også ta hatten sin å komme seg vekk. Dagens stall er ikke bra nok, det må forsterkninger inn. Helst noen som vil blø for drakten i 90 minutter, og som kan heve dette laget.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eivhelle

April 06, 2010, 08:50:09 AM #206 Last Edit: April 06, 2010, 08:55:29 AM by eivhelle
Quote from: osoerli on April 06, 2010, 00:17:44 AM
Det blir pinlig dumt av Nilsen å skulde på dommaren.
Og Petter Vågan Moen å skulda på uflaks.

På tide å skjøna realitetane kanskje.  Ellers blir det lenge til Brann klatrar over streken på tabellen diverre.


Hvis det er en kamp en kan skylde på dommeren etter så er dette definitivt den rette.

Faktum var at Huseklepp var i ferd med å rævkjøre Molde på samme måten som Diouf gjorde mot Brann i fjor. Men Molde fikk lov å stoppe ham med ulovlige midler. Andreasson gjorde 3 forseelser som alle kvalifiserer til gult kort i løpet av kampen. Alle 3 hindret store målsjanser. I tillegg stoppet linjemannen 2 tilsvarende gode sjanser med feilaktige offside avgjørelser.

Molde skulle ha vært redusert til 10 mann allerede i midten av første omgang.

Det er klart at en kunne ønske bedre innsats av de 10 utespillerene på slutten av kampen, men jeg skjønner at de mister litt av gløden når alle kritiske dommeravgjørelser går imot samtidig som målvakten (og lagets kaptein) slipper inn to lomper. I tillegg blir det ikke enklere av at Nilsen setter innpå Gylfi som bare jogger rundt og ikke bidrar en dritt.

Ser en bort fra de to sleivskuddene hadde vel ikke Molde noen flere målsjanser i 2. omgang. (Hvis vi ser bort fra at Opdal holdt på å rote ballen inn i eget mål ved en anledning)

eivhelle

Quote from: LandåsKongen on April 06, 2010, 08:02:44 AM
Gustavino fremstår mer og mer som en egoist. Løper rundt å vil gjøre alt for å selv score. Værste var når han prøvde skudd fra corner. Vekk med han og.


Hadde du sagt det samme om den corneren faktisk hadde gått inn?

Derabilo

Amankwah godkjent. Hansen bra innsats. Ellers var det ikke store greiene... Dommeren eller ei, gårsdagen var uansett for dårlig av Brann. Du skal ikke tape når du leder 2-0.

Når det er sagt - jeg ser fremskritt. Det er tendenser i laget, til et bedre spill enn det vi hadde i fjor. Jeg satt faktisk og skrøt over forsvarsspillet vårt en periode i første omgang. Skulle nok aldri gjort det..
Bergen ut av Norge -

nero

Og hvem kom på den genistreken med å gi Hassan på ca 1.40 ansvaret for å markere Daniel Berg-Hestad på defensiv dødball? Det var vel ikke det smarteste trekket i verden.
Lions led by donkeys.

Brann_ruler

April 06, 2010, 09:43:26 AM #210 Last Edit: April 06, 2010, 12:29:53 PM by Brann_ruler
To enorme problemer kom krystalklart til uttrykk i går. Molde slapp Thioune 10 meter lengre ned i banen og ball tempo økte. Da ble Bakke og Jaiteh løpende imellom fordi de ikke har snev av tempo i kroppen.

VI har ingen sjef på banen som kan brette opp armene og kreve innsats fra andre spillere. De gjemmer seg bort og våger ikke holde på ballen. Vi eier ikke kreative ferdigheter på midten. Eneste vi har er PVM, men han trenger bakrom å slå pasningen i. BLir litt tynt om det er eneste offensive våpen er dette.


Oppsummert beviser kampen i går med all tydelighet en stall som er fullstendig feilkomponert.

Vi kommer til å slite i nedrykksonen hele året om vi ikke får inn noe frisk blod. Alle lag ser at man enkelt kan stress og spille ut brann om man holder tempo.

Torvanger

Nilsen bør se seg selv i speilet og droppe anklager mot dommeren. Neste gang får kanskje Brann en feil idømt straffe, som fører til mål og da holder nok Nilsen godt kjeft. Brann tapte kampen på Nilsen feighet og Opdals utilstrekkelighet, punktum finale!

LandåsKongen

Quote from: eivhelle on April 06, 2010, 08:58:18 AM
Quote from: LandåsKongen on April 06, 2010, 08:02:44 AM
Gustavino fremstår mer og mer som en egoist. Løper rundt å vil gjøre alt for å selv score. Værste var når han prøvde skudd fra corner. Vekk med han og.


Hadde du sagt det samme om den corneren faktisk hadde gått inn?


Sikkert ikke. Men synes du det er fornuftig å drive å skyte på mål fra corner? Det virket også som keeperen til molde hadde rimelig god kontroll.
Jeg mener fortsatt at Gustavino er egoistisk i spillestilen.
Det ble kommentert en gang at han hadde null assist forrige sesong. Og det er ganske lite for en angrepspiller i hans posisjon.

Northside

Tragisk, igjen!

Nå får Brann nok en gang enormt press på seg frem mot neste hjemmekamp. Vinner vi ikke den kampen er skandalen total, og med RBK som neste bortekamp, så ser det ikke særlig lyst ut fremover.

ps. Stemmer det at vi bare har tatt 3 poeng på bortekamp en eneste gang siden Mai i fjor? Jeg har i det minste ikke opplevd seier på bortebane siden FFK borte i Mai!

Spelaren

Quote from: Northside on April 06, 2010, 12:21:25 PM
...
ps. Stemmer det at vi bare har tatt 3 poeng på bortekamp en eneste gang siden Mai i fjor? Jeg har i det minste ikke opplevd seier på bortebane siden FFK borte i Mai!


Me slo Start og Tromsø borte i haustsesongen.
Gå av.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Quote from: Spelaren on April 06, 2010, 12:29:45 PM

Me slo Start og Tromsø borte i haustsesongen.


Ah, husket ikke Start, men jeg var ikke der :)

TheRock

Et stort spørsmål står igjen hos meg, og det er hvorfor Nilsen velger å putte Gylfi på sentral midtbane og beholde Erik Mjelde som spiss på stillingen 2-2 i en kamp der vi blir totalt overkjørt på midten...

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on April 06, 2010, 12:54:32 PM
Vunnet 6 av 31 bortekamper.


Faktisk er det 6 av 32. De to siste i 2007, 13 i 2008, 15 i 2009 og to i 2010.

Tar man med alle bortekamper i serie, e-cup og mot elitelag i NM er det 6 av 40!
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2010, 13:45:08 PM
Quote from: skuteviken on April 06, 2010, 12:54:32 PM
Vunnet 6 av 31 bortekamper.


Faktisk er det 6 av 32. De to siste i 2007, 13 i 2008, 15 i 2009 og to i 2010.

Tar man med alle bortekamper i serie, e-cup og mot elitelag i NM er det 6 av 40!


Deilig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Henki

Quote from: Belfort on April 05, 2010, 22:38:56 PM
Finnes det noe annet lag som skjemmer seg ut i prime time på riksdekkende fjersyn gang etter gang?


Det er et sabla godt poeng. For TV2 må det jo være sabla greit opplegg da. Man trenger liksom ikke være så veldig interessert i fotball for å synes at klovne er morro. Faen for en gjeng.
Ballen skal fremover!

eivhelle

Quote from: LandåsKongen on April 06, 2010, 12:18:46 PM
Quote from: eivhelle on April 06, 2010, 08:58:18 AM
Quote from: LandåsKongen on April 06, 2010, 08:02:44 AM
Gustavino fremstår mer og mer som en egoist. Løper rundt å vil gjøre alt for å selv score. Værste var når han prøvde skudd fra corner. Vekk med han og.


Hadde du sagt det samme om den corneren faktisk hadde gått inn?


Sikkert ikke. Men synes du det er fornuftig å drive å skyte på mål fra corner? Det virket også som keeperen til molde hadde rimelig god kontroll.


Nå tror jeg nok at Gustav prøvde å legg inn på bakre stolpe og ikke i mål. Han er ikke førstemann som har lagt inn med litt for mye skru. Det blir litt dumt å da anta at han prøver å avslutte selv.

torkri

Quote from: Brann_ruler on April 06, 2010, 09:43:26 AM
To enorme problemer kom krystalklart til uttrykk i går. Molde slapp Thioune 10 meter lengre ned i banen og ball tempo økte. Da ble Bakke og Jaiteh løpende imellom fordi de ikke har snev av tempo i kroppen.

VI har ingen sjef på banen som kan brette opp armene og kreve innsats fra andre spillere. De gjemmer seg bort og våger ikke holde på ballen. Vi eier ikke kreative ferdigheter på midten. Eneste vi har er PVM, men han trenger bakrom å slå pasningen i. BLir litt tynt om det er eneste offensive våpen er dette.


Oppsummert beviser kampen i går med all tydelighet en stall som er fullstendig feilkomponert.

Vi kommer til å slite i nedrykksonen hele året om vi ikke får inn noe frisk blod. Alle lag ser at man enkelt kan stress og spille ut brann om man holder tempo.

Ja det tror jeg også. Visst motstander kjører tempo på Brann så er det ingen på Brann som følger etter. Vi kommer til og bli overkjørt. Skal ikke forundre meg på at både Hønefoss og Kongsvinger kommer hver til og ta 4 poeng fra Brann. Det lukter Adecco om ikke snart noe skjer

dudo

Austin har tempo nok, og kunne vært nøkkelen mot Molde slik han var det på hjemmebane i fjor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

torkri

Quote from: dudo on April 06, 2010, 16:05:49 PM
Austin har tempo nok, og kunne vært nøkkelen mot Molde slik han var det på hjemmebane i fjor.

Ja, og det har Guastavino, Haugsdal og Hansen, men det hjelper jo ikke når SN skal vente til det er 10-5 min igjen av kampen! Til neste kamp håper jeg at disse for tillit fra start, men Eirik Bakke har vel klippekort! Den fyren skulle blitt trekt i lønn!

krakra

April 06, 2010, 16:22:02 PM #225 Last Edit: April 06, 2010, 16:28:45 PM by krakra
Hvis Austin hadde vært spillerklar hadde han startet og da skulle han startet sammen med Bakke.

torkri

Men visst vi ser på starten i de to siste sessongene så er jo ikke denne starten  så verst til og være Brann.
2008- etter 4 kamper 4 poeng og -3 i mf.
2009- etter 4 kamper 2 poeng og -4 i mf. 
2010- etter 4 kamper 4 poeng og -4 i mf;)

nero

Quote from: Bent on April 05, 2010, 21:59:53 PM
Ser at noen sier de jobbet i 64 minutter... 35 minutter er min mening.. ka svarte er det som skjer ?  ???

Tok et lagbilde for anledningen :




Genial!!

Jeg lo så jeg fikk vondt i magen. Klassiker!
Lions led by donkeys.

Super Hasund

April 06, 2010, 22:14:38 PM #228 Last Edit: April 06, 2010, 22:18:49 PM by Super Hasund
Haha ja det var latter krampe der ja då eg så det bilde
La Folket Synge

*Feltz*

Adjin

he-he, vi er nok Norges dårligste supportere...

Go Up