• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Turtråd: FK Haugesund - SK Brann 10. juli 2010 kl. 18:00

Started by BBB-Tony, March 29, 2010, 10:52:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Haugesund - Brann

Båtturen til kampen mellom Haugesund og Brann vil bli lagt ut for salg langt tidligere enn vanlig
Allerede Onsdag kl 12.00 vil vi åpne for påmelding til båtturen til Haugesund. Denne kampen er terminsatt 10. juli, men merk at dette kan endre seg når tv-selskapene skal velge kamper.

Det vil lønne seg å melde seg på tidlig, da prisen vil øke etterhvert som det nærmer seg kamp.

Vi vil sette opp 2 båter, og vil da sette opp 2 påmeldingsskjemaer slik at man kan samle seg med sitt reisefølge før påmelding.

Påmelding er bindende og betalingsfrist vil være på ca 2  uker.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Med VM-finale på søndagen er det vel fredag og mandag som er aktuelle dager for flytting?
Rød makt på Hansa

Tomas

Hvordan er mulighetene for å kjøpe kun kampbillett?

stig

Det blir salg av kampbilletter som vanlig via brann.no. Dette åpner nok ikke før vi fysisk har billettene.

Når det gjelder flytting av kamp er jeg usikker på hvordan tv-selskapene vil løse det. Søndag er det vm-finale, som Nixon sier, og jeg tviler på de flytter noe til den dagen. Zebra vil nok ha mandagskamp som vanlig,men hva Nrk gjør med "lørdagskampen" er et usikkerhetsmoment. Beste løsningen jeg ser for meg er å dele lørdagen inn i 3 kamptider,med nrk sin kamp kl 16, hovedrunden 18 og tv 2 sin hovedkamp kl 20, men dette er bare synsing fra meg.
Nettsideansvarlig

hansastril

Må du være medlem i bataljonen for og være med på båtturen?
Stolt og kry

Northside


roaldinho

Quote from: hansastril on March 29, 2010, 14:50:42 PM
Må du være medlem i bataljonen for og være med på båtturen?


Jupp, men mener du kan melde deg inn i Bataljonen på kaien før båten sklir nedover til Haugesund. Har iallefall vært sånn på bussturene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

BBB-Tony

Quote from: roaldinho on March 29, 2010, 17:07:08 PM
Quote from: hansastril on March 29, 2010, 14:50:42 PM
Må du være medlem i bataljonen for og være med på båtturen?


Jupp, men mener du kan melde deg inn i Bataljonen på kaien før båten sklir nedover til Haugesund. Har iallefall vært sånn på bussturene.


Det er korrekt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

YadaYada

Problemet for oss som reiser på egenhånd vil være å få billetter til bortefeltet. Dersom båtene fylles opp, fylles også bortefeltet ganske fort opp. Dem som reiser organisert med Bataljonen er jo garantert plass på dette feltet (som er svært lite).

Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

1908

Da får du heller vere med i båten da.. Er jo klart at de som reiser organisert osv kommer først i køen.. Er jo de som støtter som regel Brann mest..

1908

Merket også at prisen skal vere billig i første omgang.. Prisen er no 650 kr.. 100 lavere enn Viking.. Er jo rart om turen som tar 1-2 timer mindre å reise skal koste den samme som vikingturen.. Kan vell ikke tenke meg at billetten til kampen er så mye dyrere?

Nixon

100 kroner billigere høres egentlig  ikke så gale ut. Det er vel en fast startkostnad uavhengig av hvor langt båten skal gå, så man kan sikkert ikke regne ut prisen kun etter reiselengde. Det kan jo også være at man planlegger å ha lengre tid i Haugesund før kampen enn i Stavanger, og det vil jo koste litt ekstra.
Rød makt på Hansa

branngirl85

Prisen bruker vel å ligge på 750 kr uansett bortetur?
Sånn ca?

Hansakongen

Quote from: branngirl85 on April 01, 2010, 01:01:39 AM
Prisen bruker vel å ligge på 750 kr uansett bortetur?
Sånn ca?


Synes nå også buss prisene har begynt å nærme seg 700 også. men kanskje mange ikke tenker på at vist man trekker ut kamp billetten så ligger vel kanskje buss og båt på det jevne. +/- 500 t/r. Uansett synes jeg prisen er ok når jeg ser i forhold hva flaggruten skal ha for enveis billett til stavanger mener den lå på ca 600 for par år siden. Men ville godt likt å sett et regnestykke med en litt større båt(raskere båt, eller er det BBB som bestemmer hvilken fart båten(e) skal holde, så koster det der etter??) VS hardangerprins/snarveien i og med da er de 2 alternativene vil si sånn ca samme kapasitet kanskje det er 30-40 personer flere på den større båten og delt på antall personer. Vi hadde jo slike båter på sogndal kamper for mange år siden. Om prisene fra den gang vs nå er blitt hinssides mye høyere da forstår jeg valget med litt mindre måter nesten samme kapasitet.

Northside

Bussene må koste +-500kr skal man gå ca i null. Koster en god del å leie disse bussene.

Båtene tipper jeg Bataljonen går pent i pluss på, men det skulle i grunn bare mangle. En slik tur, som blir utsolgt, er en typisk ting en supporterklubb bør tjene litt på.

1908

Ble jo ikke akkurat utsolt til viking.. Men dato, tid og vær har vell mye å si der.. Blir digg med en sommerværstur til Haugesund-... Satser på blå himmel :D

Yes!wehavenobananas

Dette blir jo en totaltur. Jeg oppfordrer folk til å kuppe plasser over hele stadion.

Bortefeltet er uansett for lite.

bergensgutt95

Brann alternative

Hansakongen


stig

Nettsideansvarlig

1908


YadaYada

Quote from: 1908 on March 31, 2010, 23:00:46 PM
Da får du heller vere med i båten da.. Er jo klart at de som reiser organisert osv kommer først i køen.. Er jo de som støtter som regel Brann mest..


Er jo ikke alle som bor i Bergen som har mulighet til å reise med båten og må reise på andre måter. De fleste turene jeg har reist på tidligere har vært uorganisert og har som regelt fått tak i kampbilletter igjennom Bataljonen. Denne gangen blir nok det håpløst.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

1908

Syns det også er småpinlig at Bataljonen skal begynne å øke priser osv på turer.. 650 kr er nok for denne turen.. Mangen må vente til dag og tid er satt til denne kampen.. For dårlig at de skal straffes med at de må betale mer enn andre..

stig

Når det gjelder billetter gjordet vi en liten endring. Ifjor ble det solgt billetter både via brann.no og bataljonen.no uten krav om medlemskap på noen av stedene. Det å selge via mailbestilling uten nettbetaling er tungvint og fører til mye merarbeid,så i år valgte vi å ta alt via brann.no.

Vi har 500 billetter til disp. men håper det kan øke til 600. Tror det går på hvor mangen ståfeltet blir godkjent for.

Når det gjelder forskjellige priser er det noe vi har ønsket lenge å innføre. Vi ønsker tidlig påmelding for å se hvordan ting ligger an iforhold til avlysning eller antall busser/båter.Vi ser på det som en belønnig til de som vet tidlig at de skal på kamp. Litt spesiellt med denne kampen da vi, mot normalt, har startet salget før fastsatt tidspunkt.

Vi tar alltid imot tilbakemeldinger som kommer,og diskuterer ting og tang som taes opp både her på forumet og via mail.Sikreste måten å få svar på spørsmål er via mail,for ting kan forsvinne i mengden her på forumet.
Nettsideansvarlig

Kai-Olai

Ser at folk mener 650 kr er dyrt for en tur til Haugesund..

Sammenligner en med kystbussen kan en få reise tur/retur for 440 kroner på kampdag, og deretter kommer kampbillett inn i regnestykket. Usikker på hva denne koster, men vil tenke meg at den ligger på rundt en 100-lapp.. Dermed er det ca 100 kroner spart å ta Kystbussen..

Sammenligner en med Flaggruten så koster denne fra 620 kroner, tur/retur. Dette gjelder bare et fåtall billetter, og de fleste ligger på 510 kroner, EN vei! også her må en ha kampbillett, og en ender opp med en pris på mellom 700 og 1150 kroner.. Altså kan en spare inntil halvparten om en her velger båt med Bataljonen foran Flaggruten. En vil da heller ikke rekke siste båt hjem på kvelden, og må dermed også ha overnatting.

Sammenligner en med å kjøre selv så koster dette 190 kroner hver vei med fergen. Dette er prisen for 1 bil, og hvis en f.eks er 5 voksne i bilen koster fergen 398 kroner hver vei, 796 totalt. I tillegg må en ut med 2 x 85 kroner i bompenger på Bømlafjordtunnelen, og 12-15 kroner i bompenger inn/ut av Haugesund.. I tillegg må en regne med bensinpenger.. Hvis en da sier 35 mil (meget omtrentlig), 0,7 liter pr. mil, og 12,8 kroner pr. liter så ender en opp med 314 kroner i bensin også. Totalt kommer da reisen på ca 1300 kroner.. Deretter skal alle 5 ha kampbillett, og en kan plusse på ca 500 kroner til. Da snakker vi 1800 kroner, eller 360 kroner på hver..

En ser altså at det lønner seg veldig å fylle opp en bil, og kjøre selv.. Kjører en derimot selv er det minst en som ikke kan kjøre seg opp, og det er jo, såvidt meg bekjent, en veldig stor del av turen for veldig mange..
En kan heller i utgangspunktet ikke drikke på Kystbussen..

Konklusjonen blir dermed at 650 kroner for båtturen er latterlig billig, kontra alternativene, hvis en er ute etter fest og moro.. Er en derimot bare ute etter å se  selve kampen kan det lønne seg å fylle opp en bil, eller kaste seg på bussen..

krøvel vellevold

Quote from: Kai-Olai on April 03, 2010, 18:11:10 PM
Ser at folk mener 650 kr er dyrt for en tur til Haugesund..

Sammenligner en med kystbussen kan en få reise tur/retur for 440 kroner på kampdag, og deretter kommer kampbillett inn i regnestykket. Usikker på hva denne koster, men vil tenke meg at den ligger på rundt en 100-lapp.. Dermed er det ca 100 kroner spart å ta Kystbussen..

Sammenligner en med Flaggruten så koster denne fra 620 kroner, tur/retur. Dette gjelder bare et fåtall billetter, og de fleste ligger på 510 kroner, EN vei! også her må en ha kampbillett, og en ender opp med en pris på mellom 700 og 1150 kroner.. Altså kan en spare inntil halvparten om en her velger båt med Bataljonen foran Flaggruten. En vil da heller ikke rekke siste båt hjem på kvelden, og må dermed også ha overnatting.

Sammenligner en med å kjøre selv så koster dette 190 kroner hver vei med fergen. Dette er prisen for 1 bil, og hvis en f.eks er 5 voksne i bilen koster fergen 398 kroner hver vei, 796 totalt. I tillegg må en ut med 2 x 85 kroner i bompenger på Bømlafjordtunnelen, og 12-15 kroner i bompenger inn/ut av Haugesund.. I tillegg må en regne med bensinpenger.. Hvis en da sier 35 mil (meget omtrentlig), 0,7 liter pr. mil, og 12,8 kroner pr. liter så ender en opp med 314 kroner i bensin også. Totalt kommer da reisen på ca 1300 kroner.. Deretter skal alle 5 ha kampbillett, og en kan plusse på ca 500 kroner til. Da snakker vi 1800 kroner, eller 360 kroner på hver..

En ser altså at det lønner seg veldig å fylle opp en bil, og kjøre selv.. Kjører en derimot selv er det minst en som ikke kan kjøre seg opp, og det er jo, såvidt meg bekjent, en veldig stor del av turen for veldig mange..
En kan heller i utgangspunktet ikke drikke på Kystbussen..

Konklusjonen blir dermed at 650 kroner for båtturen er latterlig billig, kontra alternativene, hvis en er ute etter fest og moro.. Er en derimot bare ute etter å se  selve kampen kan det lønne seg å fylle opp en bil, eller kaste seg på bussen..

Prisen på bortetribunen er kr 170.

Når det gjelder de andre alternativene, så er det ikke så enkelt å komme seg til Bergen etter kampslutt. Kampstart 19 mandag eller 20 søndag, og du kan bare glemme Kystbussen hjem. Flaggruten kan du bare glemme uansett.
Legg ned hele klubben!

Kai-Olai

Latterlig pris kontra fasiliteter.. Hvis det faktisk er slik at vi skal stå i grushaugen sør for Stadion, så er det rett og slett ran!

Når det kommer til tidspunktene du nevne, Krøvel, så så jeg på det som urealistisk at det ble kamp søndag klokken 20.. Mandagskamp derimot er jo en mulighet, dog jeg har mine tvil om det også..

Men for meg som har 200 meter å gå til stadion, så er det ikke tvil om hva som blir billigst.. :D

Klaus_Brann

Det høres helt latterlig ut ja. Stabæk tok jo hensyn til forholdene i "kikkertsvingen" på Nadderud, og solgte billetter til 50 kr. Selv om det sikkert er litt bedre sikt her, er det ikke i nærheten av å forsvare en slik pris.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kai-Olai

Hvis plasseringen er slik jeg tror, så skal vi stå her!

Altså på den plenen dere ser på bildet.. Plenen er derimot byttet ut med grusunderlag, som igjen er delt opp i små "etasjer".. I tillegg til dette har de saget ned trærne..

Skulle det derimot vise seg at det er her vi skal stå, så vil jeg oppfordre alle som vil på kamp, men som ikke får billett, om å dra nedover likevel.. Det er bare til å stå på fortauet, rett ved siden av feltet.. Samme utsikt, slipper grus under skoene, og en sparer 170 kroner!

krøvel vellevold

Quote from: Kai-Olai on April 03, 2010, 23:14:04 PM
Hvis plasseringen er slik jeg tror, så skal vi stå her!

Altså på den plenen dere ser på bildet.. Plenen er derimot byttet ut med grusunderlag, som igjen er delt opp i små "etasjer".. I tillegg til dette har de saget ned trærne..

Skulle det derimot vise seg at det er her vi skal stå, så vil jeg oppfordre alle som vil på kamp, men som ikke får billett, om å dra nedover likevel.. Det er bare til å stå på fortauet, rett ved siden av feltet.. Samme utsikt, slipper grus under skoene, og en sparer 170 kroner!

Vi skal vel stå på ståtribunen ytterst på langsiden? Det er jo den som har vært brukt som bortetribune tidligere.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Har Brann kun fått 500 billetter? Jeg har en følelse av at det kommer til å bli en del folk som reiser på denne, selv om Brann skulle vært totalbås. Håper faktisk på en liten "liverpool-tur-følelse". Skal ihvertfall sørge for å mobilisere alt jeg har av venner til denne kampen.

Nixon

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 11, 2010, 14:16:17 PM
Har Brann kun fått 500 billetter?


Kun? Det er vel strengt tatt nesten dobbelt (?) så mye som vi har krav på.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 11, 2010, 14:16:17 PMHåper faktisk på en liten "liverpool-tur-følelse".


Du tenker på å tape stort, men likevel være fornøyd fordi hjemmesupporterne var imponert over innsatsen vår på tribunen?:)
Rød makt på Hansa

Yes!wehavenobananas

Quote from: Nixon on April 11, 2010, 14:24:35 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on April 11, 2010, 14:16:17 PMHåper faktisk på en liten "liverpool-tur-følelse".


Du tenker på å tape stort, men likevel være fornøyd fordi hjemmesupporterne var imponert over innsatsen vår på tribunen?:)


Ja, noe i den stilen. Drikke masse god drikke, god steming, sol og sild, og bare gi blanke i at Brann er katastrofalt dårlige. Det er fint med slike kamper også.

BBB-mod

Quote from: 1908 on June 13, 2010, 22:06:24 PM
Hallais..

Hvordan går det med salget på denne turen??


Jeg har ikke peiling.
Alt jeg vet er at vi allerede hadde en turtråd...

BBB-Tony

I overkant av 80 påmeldte.

Bare å spre det glade budskap, og få flere med på turen! Vil komme annonser i aviser, men jungeltelegrafen kan være vel så bra! Ta med deg en tjommi eller lignende... Lenge siden vi har hatt en så bra tur i TL-sammenheng når det kommer til reiseavstand og tid!

Blir en herlig båttur hvor sommeren forhåpentligvis viser seg fra sin beste side!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 15, 2010, 17:22:41 PM
http://www.brann.no/nyheter/haugesund-kampen-er-satt/

Trådstarter har hatt rett hele tiden. Kampen blir spilt 10. juli klokken 18.00.


Med lørdagskamp kl 18 kan det bli hard kamp om de 500 billettene. Folk lengter vel etter å kunne se en kamp uten vuvuzela. Forhåpentligvis uten vuvuzela.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Billettsalg til Haugesund kampen starter 13:00

Gå inn på brann.no for å kjøpe kampbillett!

Det forventes spesielt stor interesse for FKH-billettene, hvor vi har kun et begrenset antall billetter ettersom kapasiteten på Haugesund stadion er nettopp begrenset i forhold til interessen. Her gjelder det å være førstemann til mølla.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: BBB-Tony on June 16, 2010, 09:07:18 AM
Billettsalg til Haugesund kampen starter 13:00

Gå inn på brann.no for å kjøpe kampbillett!

Det forventes spesielt stor interesse for FKH-billettene, hvor vi har kun et begrenset antall billetter ettersom kapasiteten på Haugesund stadion er nettopp begrenset i forhold til interessen. Her gjelder det å være førstemann til mølla.


Regner med at vi som er påmeldt på turen er garantert billett.
Legg ned hele klubben!

branngirl85

Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2010, 09:28:22 AM
Quote from: BBB-Tony on June 16, 2010, 09:07:18 AM
Billettsalg til Haugesund kampen starter 13:00

Gå inn på brann.no for å kjøpe kampbillett!

Det forventes spesielt stor interesse for FKH-billettene, hvor vi har kun et begrenset antall billetter ettersom kapasiteten på Haugesund stadion er nettopp begrenset i forhold til interessen. Her gjelder det å være førstemann til mølla.


Regner med at vi som er påmeldt på turen er garantert billett.


Det er vi :D

1908

Hadde vert rart om  det ble båttur uten kampbillett :D

Herlig at dette ble lørdagskamp...

JørnAE

skulle hatt døgntur med overnatting. Selv har jeg booket rom lørdag til søndag

BBB-Tony

Quote from: krøvel vellevold on June 16, 2010, 09:28:22 AM
Quote from: BBB-Tony on June 16, 2010, 09:07:18 AM
Billettsalg til Haugesund kampen starter 13:00

Gå inn på brann.no for å kjøpe kampbillett!

Det forventes spesielt stor interesse for FKH-billettene, hvor vi har kun et begrenset antall billetter ettersom kapasiteten på Haugesund stadion er nettopp begrenset i forhold til interessen. Her gjelder det å være førstemann til mølla.


Regner med at vi som er påmeldt på turen er garantert billett.


Det er en selvfølge :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBBTore

Da er båt 2 full, men det er fortsatt ledige plasser på båt 1.

Husk at hvis du ikke allerede har fått tak i billett til denne kampen, er eneste mulighet for øyeblikket å henge seg på båtturen.
Mvh
Tore Veiby
Bataljonen


JørnAE

Quote from: Onside !!! on June 28, 2010, 16:54:17 PM
Hvilken pub samles folk på?


Har hørt rykter om et stort telt for Brannsupportrne i sentrum av Haugesund . Stemmer dette ?

JørnAE

Quote from: BBBTore on June 21, 2010, 12:51:21 PM
Da er båt 2 full, men det er fortsatt ledige plasser på båt 1.

Husk at hvis du ikke allerede har fått tak i billett til denne kampen, er eneste mulighet for øyeblikket å henge seg på båtturen.


En kamerat av meg kan ikke ta båten og skal derfor kjøre bil. OM det blir ledige billetter etter båtturen er ferdigpåmeldt så gi gjerne en lyd

BBBTore

Quote from: JørnAE on June 30, 2010, 09:53:12 AM
Quote from: Onside !!! on June 28, 2010, 16:54:17 PM
Hvilken pub samles folk på?


Har hørt rykter om et stort telt for Brannsupportrne i sentrum av Haugesund . Stemmer dette ?


Vi jobber med å få avklart møtested i Haugesund, og vi kommer tilbake med nøyaktig info når ting er spikret.

Har ikke hørt noe om telt der nede, har du noen kilder til ryktene dine?
Mvh
Tore Veiby
Bataljonen

vestrestå

En av pubene i Haraldsgata ønsket å sette opp telt i gågata forbeholdt bergensere, sikkert for å gi de en samlingsplass. Men tror det strandet fordi Politiet ville ikke ha noe supporterklinsj mellom brann og haugesundfans (lørdag, øl, gågate, sol, bla-bla-bla).

Kaien i Haugesund er jo blitt jævlig bra (MM, Flytten, Sampson, Willy Nickersen), men det koster skjorta å drikke. Wembley og Sir Toby anbefales, der en får ok priser (en del gamle maaker som går der, men de er ganske harmløse). De fleste FKH-fans går på Dikselen men der slipper de ikke bortefans inn så vidt jeg har forstått.

http://www.h-avis.no/nyheter/trekker-soknad-om-oltelt-1.5349981

Go Up