• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gamle sanger.

Started by AndreasNV, March 15, 2010, 18:59:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lok1

Quote from: morfeo on June 01, 2018, 02:28:54 AMVi går frem

Har lastet den opp nå, sammen med blant annet Eg e Brann-fan og Flo-sangen =)

https://www.youtube.com/watch?v=iWpPnvEySsg

dex1974

Quote from: Nixon on September 16, 2018, 13:52:02 PM
Quote from: dex1974 on April 05, 2010, 14:07:20 PMMå si det varmer at folk savner "sangen" min:)

Varmer det like mye når den (Vestlandets konger) konsekvent synges med feil melodi?;)

NEI!!!

Og takk for at du og hører det er feil melodi :)

Flere av de nye unge mener tilmed den feile melodien er en klar forbedring! ;)

Heldigvis er det flere som er enig i at yippi yai melodien som ble brukt til Roger Helland og siste årene til "Hvis ikkje Brann vinner serien i år» og elsker, hopp, hater sitt sangene er totalt feil til «Vestlandets Konger»!

Skal sende en mail til Longberg i BGG samt be Gerten på Fotballen søndag om å lære den rette melodien til folket :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

SK

Hørte en ny versjon av Gullet ska hem i dag, utvidet til syv vers hvor man for hvert vers beveget seg lenger og lenger ut i omkrets helt til det var hele verden som visste at gullet ska hem i siste vers.
Håper at dette kan tas vare på frem til neste gang det skulle bli aktuelt med den sangen.
Men spørs når det blir...

Lasaron

Kom igjen Brann (Come on Eileen). Hvor er den? Jeg vil høre den. Finner ikke på spotify eller youtube.
Tren på langskudd

tintin

Kan ikke Aune få Mons Ivar sin sang?
Start med se på Aune i stedet for se Mons Ivar... lett innført

lok1

Quote from: Lasaron on November 01, 2020, 09:18:51 AMKom igjen Brann (Come on Eileen). Hvor er den? Jeg vil høre den. Finner ikke på spotify eller youtube.

Fant den innerst i boden!
https://www.youtube.com/watch?v=uO7HyPQYcHk&ab_channel=L%C3%B8ken

Corran

En av mine absolutte Brann sang favoritter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

Jeg savner Slut Machine sin Brannsang jeg. Har ikke sjekket om den fins på Spotify nå, men den gjorde ikke det tidligere...

Nixon

Det blir ikke noen nye Brannsanger fra Ove Thue, så denne tråden passer fint. Thue er med god margin den som har skrevet sangene som jeg har sunget mest til. Triste greier.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Så ung også, da :( . Hvil i fred, legenden!
Gå av.

Lasaron

Trist. Vi går frem er en av mine favoritter. Kjempefin melodi. Er blitt sunget alt for lite.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on January 26, 2022, 22:01:43 PMTrist. Vi går frem er en av mine favoritter. Kjempefin melodi. Er blitt sunget alt for lite.
Var ikke det en gammel arbeiderparti eller arbeidsbevegelse sang/melodi i utgangspunktet?

Trist En stor Bergenser og et stort tap
Saft var vel et av de første norske rock/pop bandene som inntok europatoppen og med People in motion
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian


Lasaron

Quote from: Corran on January 26, 2022, 22:12:55 PM
Quote from: Lasaron on January 26, 2022, 22:01:43 PMTrist. Vi går frem er en av mine favoritter. Kjempefin melodi. Er blitt sunget alt for lite.
Var ikke det en gammel arbeiderparti eller arbeidsbevegelse sang/melodi i utgangspunktet?


 

Vet ikke.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

https://youtu.be/nQOknOIFPXQ

Ove Thue sin Brann Galla,som kun var på kassett, er blitt digitalisert ❤️
Og sangene lever videre =)

Lasaron

Jeg lager Brannspilleliste på Spotify til bilturen over fjellet (og som selvsagt kan brukes i andre anledninger også). Det er skuffende at mange av Ove Thue sine ikke er på Spotify. Først og fremst Vi går frem og Vi er på vei til Ullevaal.
Tren på langskudd

SKBCPH

https://youtube.com/playlist?list=PLKxdrfevHVQpnpsVUiWe-loCH5IDhWS8D

Har laget en spilleliste over de Cupfinale-sangene jeg ikke kunne finne på Spotify. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Go Up