• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Turtråd Viking-Brann- Søndag 21 Mars

Started by Demba, March 01, 2010, 00:44:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Demba

Mangen påmeldte?

Blir en kald og fin opplevelse

Klaus_Brann

Kjipt at denne ellers så varme turen blir lagt til mars. Brr. Vi har heldigvis båtturen til Haugesund litt senere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Scottishman

Noen som vet kor tid billetter til kampen blir lagt ut? Dette vil si billetter uten og delta på båtturen.

Kai-Olai

Syns godt en av båtene kunne svinget innom Haugesund når de først var på vei sørover! Men en får vel hoppe på en stappfull Kystbuss, og "nyte" turen!

Hansakongen

Quote from: Kai-Olai on March 03, 2010, 22:32:44 PM
Syns godt en av båtene kunne svinget innom Haugesund når de først var på vei sørover! Men en får vel hoppe på en stappfull Kystbuss, og "nyte" turen!


For si det sånn da kan du ikke ha vært med på turen til stavanger i fjor. Da stoppet begge båtene litt i haugesund og litt sentrum av stavanger, ble liv de minuttene båtene lå i ro kan du si :). Kunne sikkert blitt artig skue i år igjen om det hadde skjedd på ny:)

Kai-Olai

Quote from: Hansakongen on March 03, 2010, 22:41:10 PM
Quote from: Kai-Olai on March 03, 2010, 22:32:44 PM
Syns godt en av båtene kunne svinget innom Haugesund når de først var på vei sørover! Men en får vel hoppe på en stappfull Kystbuss, og "nyte" turen!


For si det sånn da kan du ikke ha vært med på turen til stavanger i fjor. Da stoppet begge båtene litt i haugesund og litt sentrum av stavanger, ble liv de minuttene båtene lå i ro kan du si :). Kunne sikkert blitt artig skue i år igjen om det hadde skjedd på ny:)

Var nok ikke det, nei.. Skulle på jobb klokken 04.00 morgenen etter, så da måtte en holde seg hjemme.. Men hvis det er tilfelle, så er det jo muligheter for at det skjer igjen! Her må det mailes!

Klaus_Brann

Ja, man tok vel med passasjerer fra Haugesund sist, så det bør vel ikke være noe problem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Demba

Quote from: Klaus_Brann on March 03, 2010, 23:04:14 PM
Ja, man tok vel med passasjerer fra Haugesund sist, så det bør vel ikke være noe problem.



Så vidt jeg vet så var det vel alkoholpåfyll i Haugesund, og ikke passasjerpåfyll.
Godt mulig det var begge deler

Klaus_Brann

Quote from: Demba on March 04, 2010, 22:19:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 03, 2010, 23:04:14 PM
Ja, man tok vel med passasjerer fra Haugesund sist, så det bør vel ikke være noe problem.



Så vidt jeg vet så var det vel alkoholpåfyll i Haugesund, og ikke passasjerpåfyll.
Godt mulig det var begge deler


Uansett burde det da ikke være noe problem med å ta på passasjerer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBrannfan

Ser at de spør etter partoutkortnummer i bestillingen av billetter på brann.no, jeg har ikke det i og med at jeg ikke bor i Bergen. Men har medlemsnummeret i Bataljonen noe å si? Har som regel oppgitt det i forbindelse med andre bestillinger.

stig

Vet ikke hvorfor de spør om partoukortnr,men du trenger ikke å oppgi det. Kan la den rubrikken stå tom. Medlemsnr har ingenting å si for bestilling av bortebilletter
Nettsideansvarlig

Tomas

Hvilken pub er den utvalgte denne gangen? Kampdagen er jo den samme som avslutningsdagen på Ugå i Stavanger.

Demba

Ser frem til dette nå. Håper turen blir like kjekk som i fjor. Selv om det nok blir uaktuelt å sitte ute i år. Håper ihvertfall på opplett

1908

Skal nok bli like kjekt innendørs som ute =) Sitte ute får vi gjøre på Haugesundturen :D

Nixon

Quote from: Tomas on March 10, 2010, 12:38:15 PM
Hvilken pub er den utvalgte denne gangen?


Det er vel lenge siden det har vært noen utvalgt pub i Stavanger. Går ikke båtene alltid rett ned til stadion?
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: Nixon on March 11, 2010, 08:08:42 AM
Quote from: Tomas on March 10, 2010, 12:38:15 PM
Hvilken pub er den utvalgte denne gangen?


Det er vel lenge siden det har vært noen utvalgt pub i Stavanger. Går ikke båtene alltid rett ned til stadion?


ja stemmer nok det båten går nok direkte til stadion, men i fjor var båten en snarvisitt innom sentrum og hilse på de som ikke tok båten det var artig å se på :)


http://www.youtube.com/watch?v=gLIS_7oiUbk

Tomas

Ja, det er jeg som formulerte meg litt feil. Spørsmålet skulle lyde litt mer slik som dette: Hvor planlegger dere som eventuelt drar ned tidligere på egenhånd eller oppholder dere i Stavanger å sitte før kampstart?

Onside !!!

Tror vi blir en liten gjeng på en av pubene nede i vågen. Samme sted som i fjor om du var der da. Men går du ned på vågen vil du nok se hvor folk samler seg.

roaldinho

Om Solli er tilbake i denne, hva med å spille 4-5-1, med Gustavino som offensiv midtbane? Syntes ikke Jaiteh skal få fornyet tillit etter hans elendige innsats mot Haugesund. Haugsdal på høyre midtbane, mens Solli og Bakke danner sentrale midtbanen. Mjelde på venstre, og Kleppen som enslig spiss.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Jeg regner med at DG kommer til å komme veldig mye mer til sin rett i Stavanger enn hva han gjorde i går. Han kommer ihvertfall til å få enormt mye mer rom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Det er vel noe sånt som dobbelt så langt til Molde som det er til Stavanger (med bil, kanskje litt lenger med båt faktisk)
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Ja, man har lengden på turen. Og så er det vel mye tøffere havstrekninger også enn ned til Stavanger. Som rundt Stad. Og med de båtene Bataljonen bruker er jeg ikke så sikker på om det hadde gått noe kjappere heller.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Er så lei av at Viking - Brann ALLTID er rundens storkamp og dermed går kl 20. Kampene i Oslo, Lillestrøm, Drammen og Hønefoss er OK kl 20, for da tar man bare nattoget hjem og er fremme i Bergen kl 07 etter å ha sovet mesteparten av veien. Men det er håpløst å sove på disse båtene fra Stavanger. Der er det alltid party og masse reking hele veien, og er man heldig så får man kanskje en time eller to på puten før man skal opp igjen på jobb. Det hadde faktisk vært bedre med buss fra Stavanger. Man hadde gjerne kommet enda senere hjem, men på en buss pleier det å være stillere og folk reker ikke så mye. Tenk om vi en gang kunne fått lørdagskamp eller søndag kl 18 i Stavanger! Vi må gjøre oss mindre attraktive for TV...
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Buss mellom bergen og stavanger bruker isje så forferdelig mye mer tid enn det båten gjør. Vet isje kordan det på kamp dag men synes eg husker at det e bare en haltimes forskjell
La Folket Synge

*Feltz*

osoerli

Ser at båt 1 går innom Austevoll og Bømlo.  Er det mogleg å få båt 2 til å gå innom Stord då?  Har  sendt mail til både turansvarleg og skjema for "Generelle henvendelser" om dette spørsmålet utan å få svar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on March 15, 2010, 12:26:12 PM
Ser at båt 1 går innom Austevoll og Bømlo.  Er det mogleg å få båt 2 til å gå innom Stord då?  Har  sendt mail til både turansvarleg og skjema for "Generelle henvendelser" om dette spørsmålet utan å få svar.


Neeeeiii!!! Jeg meldte meg på båt 2 for å slippe å kjøre innom alle mulige tjuplasser på veien.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

http://fotball.bt.no/eliteserien/atricle163773.ece

Solli og PVM regner med å være tilbake i full trening onsdag. Positivt!

Solli friskmelder seg også til Viking kampen.

Apropo kamp måtte jeg få med meg kampen på Tullevål i dag. Syntes ikke Viking var så hakkende dårlig, til tross for at de tapte 2-0. Viking skapte om ikke mer like mange sjanser som Engen, og spilte relativt godt i første omgang. Andre omgang var trise greier, men Viking fikk feilaktig annulert en scoring på overtid. Man fikk se at Viking prøvde å komme ut på kantene for å legge inn, som ikke var en skikkelig suksess før på overtid da de klarte å score, selv om det ble annulert. Tullevål matten var riktignok svak, og går utover spillende lag som Viking. Samtidig har de gode skyttere, og langskudd var det noen av i kampen. Ble ikke mål, men som jeg husker var 2 av dem relativt bra.
Viking er som sagt ett spillende lag, som kan passe oss. Forsvaret så ikke hakkende dårlig ut, men en god Huseklepp kan absolutt stelle i stand mye problemer bak der. Moa klarte score 2, Huseklepp bør iallefall klare å komme til noen gode sjanser, om ikke mål. Ligge lavt og vente på muligheter tror jeg er en god taktikk i denne kampen.
Jarstein gikk forøvrig ut i pausen med en ryggskade, og er vel tvilsom til denne.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

1908


1908

Fikk beskjed i dag at salget til turen går så dårlig at det muligens bare blir 1 båt.. Dette er svake greier... Håper folk får fingen ut no å melder seg på.....

Hansakongen

hørte i allefall de i stavanger likte godt at man ikke klarte å fylle båtene?? vi har satt opp?? men klarer vi og snu den trenden?? .. har i grunnen mine tvil uten at jeg vet hvor mange plasser det totalt er solgt evt er igjen på disse båtene..  Klarer vi dette mirakelet med så kort tid igjen er vi god:)

Hatleking

Hehe, genialt innslag. Hellebø er genial òg :P

maddog

Dette er dårlige greier ja. dette har jo stort sett vært den ene turen i året der det har vært litt kamp om plassene, og der det har vært kanon stemning hvert eneste år. her må folk kjenne sin besøkelsestid og melde seg på så vi kan pisse på de såkalte vikinghordene i år og.

på den annen side har vi vært håpløst bortskjemt med turer i junisol og kald pils på dekk når vi skal til stavanger. det frister gjerne ikke like mange med stiv kuling og sludd i mars. kanskje det (i etterpåklokskapens lys) ville vært en idè å sende en buss nedover for de som blir ekstremt lett sjøsyk. hvis det ikke hadde slått an kunne man heller avlyst bussen.

noen fra bataljonen som kan oppdatere oss på det eksakt antallet påmeldte?
www.bgg08.com

Gu kor herlig

Nixon

Det viser vel at festen ombord har trukket like mye som selve kampen...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on March 18, 2010, 21:36:52 PM
hørte i allefall de i stavanger likte godt at man ikke klarte å fylle båtene?? vi har satt opp?? men klarer vi og snu den trenden?? .. har i grunnen mine tvil uten at jeg vet hvor mange plasser det totalt er solgt evt er igjen på disse båtene..  Klarer vi dette mirakelet med så kort tid igjen er vi god:)

Tipper de i Stavanger er sjokkert over så lite interesse for "årets kamp". Hadde de bare skjønt at dette ikke årets kamp for oss. Ikke nummer to heller.

Uansett er vel folk drittlei av at denne kampen alltid går kl 20. Med båtavgang ca 2230 og en svipptur innom 2-3 steder på veien, så er ikke båten fremme i Bergen før 03. Da går det ingen buss, så alle som ikke bor i sentrum må ta taxi hjem. Er man heldig, kan man kanskje få blund på øynene før 04. Siden det er party og en evig reking frem og tilbake hele natten, er det meget små muligheter for søvn på båten. Og så skal man gjerne opp igjen kl 05 eller 06 for å gå på jobb. Håpløst! Faktisk er buss/tog fra østlandskampene bedre. Der pleier det å være såpass stille hele veien at man kan få seg noen timer med søvn. Ikke kommer man til Bergen på et tidspunkt bussene ikke går heller.
Legg ned hele klubben!

dudo

Denne hadde vært fin som lørdagskamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Prøvde TV2 å fremstille dette som et hat/rival-oppgjør? Jeg driter i hele Viking og har ikke akkurat følelsen av at så mange andre her på forumet bryr seg heller.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 18, 2010, 22:19:19 PM
Det viser vel at festen ombord har trukket like mye som selve kampen...


Ikke like mye tror jeg, ikke for min del i alle fall. Men det er klart at totalpakken har noe å si. Turen hjem er uansett nedtur nok, men turen ned og stemningen på kampen (som nevnt) bruker å være herlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

ca 120 påmeldte og lite aktivitet siste par dager.Veldig skuffende,men vi har vært bortkjemte med sommerkamper. Det har vel vist seg i 09 og 2010 at fotballinteressen i Mars ikke er på topp.
Som Krøvel nevner er kampstart kl 20 medvirkende til at folk dropper da man kommer seint hjem.

Forøvrig artig når han i Horden skulle komme med et tilsvar til Hellebø og sier vi ikke engang klarer å fylle en båt,og dermed (sikkert uten å skjønne det) bekrefter nøyaktig det Frode sier. Ingen som bryr seg om viking og Stavanger;)
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: stig on March 19, 2010, 00:02:50 AM
ca 120 påmeldte og lite aktivitet siste par dager.Veldig skuffende,men vi har vært bortkjemte med sommerkamper. Det har vel vist seg i 09 og 2010 at fotballinteressen i Mars ikke er på topp.
Som Krøvel nevner er kampstart kl 20 medvirkende til at folk dropper da man kommer seint hjem.

Forøvrig artig når han i Horden skulle komme med et tilsvar til Hellebø og sier vi ikke engang klarer å fylle en båt,og dermed (sikkert uten å skjønne det) bekrefter nøyaktig det Frode sier. Ingen som bryr seg om viking og Stavanger;)


Og så kan man jo sette opp en statistikk over hvor mange Viging-fansen stiller på de andre bortekampene. Da er det jo knock-out-seier til oss!
Legg ned hele klubben!

1908

Latterlig at det kun er ca 120 påmeldte.. Det er 2/3 av båt en.. Om ikke folk vil reise fordi de ikke kan sitte ute sier vell litt om folket.. Ja, mann kommer sent hem osv, men det gjør vi på sommeren også....

Torvanger

Ingen skam om det kun kommer 2-300 Brannfans til Stavanger, det er et ukristelig tidspunkt, dagen før en arbeidsdag, hva forventer man egentlig?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 19, 2010, 09:43:14 AM
Ingen skam om det kun kommer 2-300 Brannfans til Stavanger, det er et ukristelig tidspunkt, dagen før en arbeidsdag, hva forventer man egentlig?

Vi blir mange flere enn det.
Legg ned hele klubben!

Onside !!!

March 19, 2010, 11:05:24 AM #43 Last Edit: March 19, 2010, 11:07:04 AM by Onside !!!
Tipper rundt 500.
Må huske på at det er mange bergensere som studere/jobber i Stavanger.

Og en del som velger å kjøre selv, gjorde dette i fjor pga tidspunkter. For alle som bur på Os, Stord og Haugesund (ja en del der og, tro det eller ei) er det mye mer praktisk å kjøre selv. Så om bataljonen har 15 påmeldte betyr ikke dette at det totale antallet ender på 2-300.

olebrann3

Quote from: Hatleking on March 18, 2010, 21:38:45 PM
Hehe, genialt innslag. Hellebø er genial òg :P


Ka ble sagt? Ligger mange videoer ute før kampen på tv2sporten, men fant ikke dette dere snakker om

mbersve

Quote from: olebrann3 on March 19, 2010, 11:14:14 AM
Quote from: Hatleking on March 18, 2010, 21:38:45 PM
Hehe, genialt innslag. Hellebø er genial òg :P


Ka ble sagt? Ligger mange videoer ute før kampen på tv2sporten, men fant ikke dette dere snakker om


Tv2 forsøkte å lage en sak på "gammelt rivaleri" mellom Brann og Viking. Frode Hellebø svarte noe sånt som: "Vikinghordene - hvor er de hen, hvem er de", hvorpå lederen for Vikinghordene kommenterte at vi hadde få påmeldte til Stavanger. Sistnevntes kommententar knuser alle vinduene i glasshuset.
Vikingsupporterne er de siste som skal snakke om dårlig oppmøte....

Kai-Olai

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som enten skal kjøre fra, eller evt. via Haugesund på søndag? Nedover skal jeg klare å komme meg selv, men det er turen hjemover som blir problemet.. Mister jo selvsagt siste buss nordover igjen med 5 minutter..

I så fall er det bare til å gi meg en lyd på PM! Og selvsagt, jeg betaler jo selvsagt min del! :)

krøvel vellevold

Quote from: mbersve on March 19, 2010, 11:40:58 AM
Quote from: olebrann3 on March 19, 2010, 11:14:14 AM
Quote from: Hatleking on March 18, 2010, 21:38:45 PM
Hehe, genialt innslag. Hellebø er genial òg :P


Ka ble sagt? Ligger mange videoer ute før kampen på tv2sporten, men fant ikke dette dere snakker om


Tv2 forsøkte å lage en sak på "gammelt rivaleri" mellom Brann og Viking. Frode Hellebø svarte noe sånt som: "Vikinghordene - hvor er de hen, hvem er de", hvorpå lederen for Vikinghordene kommenterte at vi hadde få påmeldte til Stavanger. Sistnevntes kommententar knuser alle vinduene i glasshuset.
Vikingsupporterne er de siste som skal snakke om dårlig oppmøte....


Riktig. Vi knuser dem på oppmøte på bortebane. Dessuten er ikke Viking - Brann "årets kamp" for oss, slik det er for dem. Men det kommer de noldusene der nede aldri til å skjønne.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Viking stilte hele 274(!) på Ullevål mot VIF i 2009. I år økte de til 518. Vi hadde 1223 i fjor.
Legg ned hele klubben!

Northside

Skummelt at en komplett fyllatur med Bataljonen-cruise ned til Stavanger, uten noe fotball å se, tiltrekker seg flere påmeldte enn en bortetur med båt til Stavanger.

Go Up