• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

August 08, 2019, 00:14:13 AM #1250 Last Edit: August 08, 2019, 00:16:20 AM by Spelaren
Quote from: Lasaron on August 07, 2019, 21:51:21 PMDessuten tipper jeg en Arsenalsupporter og en Valenciasupporter generelt har det gøyere enn en Brannsupporter. Hvorfor er det slik? Jo, fordi ligaen er bedre.

De har det nok gøyere siden de ikkje har konkurrenter som plutselig får kloen i to-tre års omsetning i ren nettogevinst. Et RBK i CL betyr ny pengegalopp for å i det hele tatt ha et snøfnuggs sjans i helsike for seriegull her igjen. Davy Wathne og resten av klovnetwitter synes sikkert det er helt greit, men så har aldri han vært en Brann-supporter heller då.

Edit, med mindre rbk driter seg ut heime har de sikret 130 millioner, ifølge BT. Kanskje de vil kjøpe vårt største talent for den summen? Vent, glem det...
Gå av.

Nixon

Quote from: SK on August 07, 2019, 23:41:05 PMHadde gullet vært kjipere i 2007 hvis Rosenborg ikke hadde spilt i CL det året, f.eks? Aldri i verden.

Eller for å ta et nyere eksempel: Var det noen som i fjor vår hadde i bakhodet at ingen norske lag hadde gjort det bra i e-cup på en stund da vi ledet serien? Neppe. Heller ikke Lasaron vil jeg tro.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Spelaren on August 08, 2019, 00:14:13 AMEdit, med mindre rbk driter seg ut heime har de sikret 130 millioner, ifølge BT.

Ja, og det er bare begynnelsen selv om det bare skulle ende med gruppespill i Europa Leauge. For det er mange millioner å tjene i løpet av gruppespillet. Og skulle de, gud forby, komme helt til CL er det nye 145 millioner bare i startbonus. Så hvorfor i all verden skal vi unne vår største "fiende" dette? Det skjønner jeg som sagt ingenting av.
Rød makt på Hansa

Nixon

På en annen side...

https://www.bt.no/sport/i/OpmMBq/Han-trente-Brann-da-RBK-dominerte-Na-mener-han-trondersk-suksess-er-bra-for-hele-Norge

- At noen mener det er usunt for norsk fotball om RBK går videre, er en kombinasjon av misunnelse og mangel på kompetanse, sier Kjell Tennfjord.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Bare for å tegne et lite bilde for dem som håper at andre norske lag skal ha suksess i Europa.

Vinner RBK returkampen mot Maribor er de sikret minst 130 millioner. Det uavhengig av hva som skjer videre. Skulle de ta seg videre enda en runde (ikke usannsynlig når man ser den latterlig enkle flaksetrekningen de har fått) til CL-gruppespillet er de sikret minst 145 milioner til. Og det er bare en startbonus. Det er ikke usannsynlig at den totale premiesummen vil overstige 300 millioner med god margin.

Molde på sin side, ser nå ut til å nå EL-gruppespill. Deres premiesum vil også være godt over 100 millioner, selv om de skulle tape alle kampene. Skulle de ikke gjøre det, men faktisk ta seg videre (slik de gjorde sist gang) snakker vi fort 200 millioner.

Forskjellene i norsk fotball kommer til å bli ENORME i lang tid fremover som følge av dette. For å sette det hele i perspektiv, BT kjørte i går en sak om at Mohn-hjelpen Brann har fått siden seriegullet (de siste 12 årene) beløper seg på rundt 130 millioner totalt. Med mindre RBK blåser en ledelse med 3 bortemål neste uke får de den summen som en enkelt utbetaling. Det vil bli fullstendig umulig for oss å konkurrere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Oi, her ble det fyr. Jeg er forsåvidt enig i omtrent alle innvendingene, samtidig mener jeg poenget står seg. Går det an?

Jeg har alltid kjent et større eller mindre stikk av glede når lag har scoret mot Rosenborg, har «hatet» de siden 1988. Jeg har alltid vært klokkeklar på min motstand mot de, også i Europa.

Euforien noen av oss oppnådde i 07 kan nok sammenlignes med hva man opplever i toppligaene. Da var det svært etterlengtet, og det kom på toppen av en hype av norsk fotball.

Likevel tror jeg i det større løp det er gøyere å være fan av en tilsvarende klubb i en større liga, med mer publikum, bedre spillere etc.

Jeg prøvde å poengtere noe svært isolert, i positivitetstråden.
Tren på langskudd

Lasaron

Litt tapermentalitet her nå, syns jeg. En håndfull norske lag har vært i gruppespill siden gullet vårt. De har da ikke blitt så dominante som det påstås at vil skje. Med Rosenborg er det skummelt, dog, de kan være på vei mot sitt fjerde strake seriegull.

Jeg husker de fire store i England, umulig å splitte de opp skulle det være.
Tren på langskudd

ostraume

Det er ikke den sportslige prestasjonen som er problemet. Isolert sett kan det være gøy å se, særlig med tanke på alle de anglofile som snakker ned ES. Det er pengene som er problemet. At RBK, igjen, kan fylle opp kassen og kan fortsette med dobbelt så stort budsjett som resten av ligaen er ikke en god ting i det hele tatt.

Og siden dette er positivitetstråden: Jeg er sjeleglad for at den selvgode klovnen Tennfjord valgte seg selv ut som leder i Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SKBCPH

August 09, 2019, 08:14:33 AM #1258 Last Edit: August 09, 2019, 08:16:27 AM by SKBCPH Reason: tre skrivefeil.
Min mening, og tror jeg gjør det klart med en gang; Jeg "heier" ikke på norske lag i Europa.


Men, det berømte MEN. Som en ganske klart over gjennomsnittet stor Brann-supporter, er jeg også veldig glad i norsk fotball. Og vil at norsk fotball, både på klubbnivå og landslagsnivå skal være best mulig.

Det betyr også at jeg håper Eliteserien kan være en så god liga som overhodet mulig, med de forutsetningene vi har i Norge.

Det tror jeg de fleste her inne kan si seg enig i?

Og en konsekvens av at Eliteserien holder et decent nivå? Jo, det er at de beste lagene i Eliteserien også kommer til å gjøre det greit i Europa.

Så må jo målet til Sportsklubben (og oss?) være at Brann er et av de beste lagene i ligaen. Det er vi! Men vi har enda ikke klart å prestere i Europa, og det er KUN Sportsklubbens feil.

Vi bør strebe etter å være best mulig heller enn å håpe at de andre er like dårlig som oss! Ja, Rosenborg kan håve inn gode penger nå, på grunn av dyktighet. Vi gjør det ikke, på grunn av udyktighet. Thats life.

La oss jobbe med det VI kan gjøre noe med. Og en trøst, nok mager for mange, er at så lenge vi gjør det godt i serien i år, så kan vi høste fruktene av de andre lagenes suksess de neste sesongene, i form av en enklere vei til Europeisk gruppesill.

Så mitt mantra i disse tider hvor PL, Barca og PSG tar mer og mer av fokuset til nordmenn;

Heia Brann, og heia norsk fotball!
- Vi har den treneren vi har.

SK

August 09, 2019, 08:17:05 AM #1259 Last Edit: August 09, 2019, 08:20:10 AM by SK
Quote from: ostraume on August 09, 2019, 07:55:15 AMOg siden dette er positivitetstråden: Jeg er sjeleglad for at den selvgode klovnen Tennfjord valgte seg selv ut som leder i Brann.

Tennfjord har alltid vært tonedøv på en rekke områder. Husker at han mente han ikke drev i underholdningsbransjen, den gangen han trente Brann. Bare å overse fyren.

Spelaren

Årsmøtet i 2015 er det beste som har skjedd Brann siste 10 årene.
Gå av.

Lasaron

Er enig med Spelaren og SKBCHP sine siste innlegg. Og la meg gjøre det klokkeklart: holdningen at man trenger et lokomotiv i norsk fotball  fortjener taktfaste slag mot testiklene, akkompagnert av  Bom bombadilla life.
Tren på langskudd

Lasaron

Men jeg syns det er hyggelig med Haugesund, Sarpsborg og sånn.
Tren på langskudd

SK

Quote from: Lasaron on August 09, 2019, 08:46:34 AMMen jeg syns det er hyggelig med Haugesund, Sarpsborg og sånn.

Ja, det er enklere å ha sympati med disse lagene i Europa, kontra Rosenborg og Molde. Suksess for disse ikke fører til den samme ødeleggelsen av konkuransegrunnlaget i hjemlig serie.

Billy Elliott

Skulle både RBK og Molde kvalle har i alle fall LAN og klubben en god unnskyldning for hvorfor det vil være umulig for Brann å ta gull de neste 5-10 (?) årene. Og det er jo positivt, for dem (siden vi nå er i denne tråden).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Bruiser

For å ha ein ting heilt klart til å begynne med; Eg elsker Brann og eg hater RBK. Men eg har alltid holdt med norske lag i Europa fordi eg er oppriktig interessert i norsk fotball, og dess meir suksess norske lag har dess meir penga kjem inn i ligaen og dess høgare verdi får våre spelera og dermed vår klubb.

Ja, hvis RBK kvaller til CL, blir dei igjen groteskt rike og kan kjøpe spelera i ES om det finnes nokon som er gode nok. Tenk om dei vil kjøpe ein Brann-speler. Korleis skal vi stille oss til ein slik eventualitet? Korleis stiller Brann seg til eit evnt bud? Er det positivt å miste nøkkelspelerar til føkkings RBK? NEI. Men på den andre sida er det kjempelenge sia vi har tjent penger på spelersalg, og vi kan kreve langt over markedspris for spelera vi ellers ikkje ville tjent på. Ikkje meir nøkkelspelersalg ala SHN til Danmark for typ 4 mill.

Trønderane hiver trenern halv 4 over ein lav sko uansett så der vil alltids vere muligheiter om vi gjer jobben vår skikkelig. Og vi er, på ein måte, på veg til å bli ein stabil toppklubb. Og med det følger det mogelegheiter i Europa som må GRIPAST!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Spelaren

Quote from: Bruiser on August 09, 2019, 13:01:41 PM...dess meir suksess norske lag har dess meir penga kjem inn i ligaen og dess høgare verdi får våre spelera og dermed vår klubb.

Rosenborg kjøpte én (?) spiller av oss på ti sesonger med CL-penger, et stortalent for småpenger (Karadas). Rosenborg har ikkje vært i CL på 12 år, og har alikevel solgt spillere for flere titalls millioner omtrent hvert eneste år. Det er absolutt ingenting som tyder på at våre spillere blir mer verdt pga deres prestasjoner.

Skal Brann begynne å tjene penger på spillere må Nilsen tørre og ta i bruk unge spillere, for det er der markedet er enklest.
Gå av.

Nixon

Dette må være noe av det mest naive jeg har lest på dette forumet på svært lang tid. At vi plutselig skal selge spillere til langt (han skrev så...) over markedspris dersom trønderne får tak i mye penger. En slik handel tror jeg at vi kommer til å sitte lenge å vente på for å si det sånn.
Rød makt på Hansa

krakra

Brann har jo ingen spillere som RBK er interessert i. Det eneste(med noen hederlige unntak) RBK kommer til å betale stort for fra Eliteserielag er de største talentene. 18-22 år gamle spillere som allerede har etablert seg og spilt bra i ES. Resten kommer de i hovedsak til å hente fra andre ligaer når de får noen hundretalls millioner å hente for. De sjeldne unntakene er etablerte spillere som herjer i ES, men vi har ingen av disse.

Talentprodusenter/utviklere som Stabæk, Glimt, VIF, Viking og Sarpsborg kan nok glede seg mer over at RBK får mye penger å kjøpe unggutter for. Vi kommer ikke til å se noen av disse kronene. Vi kommer derimot til å ha enda mindre sjans til å få tak i attraktive unge spillere. Som om ikke den muligheten var liten nok.

Superjack

Det er ingenting positivt i at andre lag i Norge kommer langt i Europa, for Brann, med mindre det fører til at disse lagene i Europa presterer dårligere i den norske serien som følge av deltagelse i Europa, og dermed gjør at Brann gjør det relativt bedre i ES.

Det eneste laget det har funket slik på som jeg kan huske var S08 i fjor.

Brann må komme seg ut i Europa på egenhånd. Det er positivt.

 

Brannsupporter.

Henki

Jeg heier på Brann, så jeg håper åpenbart ikke på at andre norske lag skal få store konkurransefortrinn i forhold til nettopp Brann. Jeg synes det er positivt hvis det kan unngås.
Ballen skal fremover!

Bruiser

Det er ikkje akkurat eit konkurransefortrinn for Brann å spele i ein fattig lavtrangert liga heller, har det vist seg. RBK har vore uten nye CL-penger i over ti år uten at det har vore til hjelp for oss.

Hugs at ein høgare rangert liga ikkje berre øker verdien vår, men den kan gi oss ein lettere veg til gruppespel og millioninntekter gjennom ekstra CL-plass til ES. VIF var snublande nærme CL-gruppespel i 05/06 pga ES var så høgt rangert.

Og at RBK var i CL i 05/06. Det stoppa ikkje oss frå å ta gull i 07.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Henki

Quote from: Bruiser on August 09, 2019, 16:14:42 PMOg at RBK var i CL i 05/06. Det stoppa ikkje oss frå å ta gull i 07.

Og det gullet kom som et resultat av en helt hodeløs økonomisk satsing som hadde gått over flere år. Det måtte man for å kunne ta igjen det økonomiske forspranget RBK hadde bygget opp.
Ballen skal fremover!

Superjack

Quote from: Henki on August 09, 2019, 17:30:04 PM
Quote from: Bruiser on August 09, 2019, 16:14:42 PMOg at RBK var i CL i 05/06. Det stoppa ikkje oss frå å ta gull i 07.

Og det gullet kom som et resultat av en helt hodeløs økonomisk satsing som hadde gått over flere år. Det måtte man for å kunne ta igjen det økonomiske forspranget RBK hadde bygget opp.

Og hadde ikke RBHodelaus solgt Helstad rett før CL kvalliken så tror jeg faktisk verden for Brann kunne sett så ufattelig mye bedre ut.
Brannsupporter.

Bruiser

Quote from: Henki on August 09, 2019, 17:30:04 PM
Quote from: Bruiser on August 09, 2019, 16:14:42 PMOg at RBK var i CL i 05/06. Det stoppa ikkje oss frå å ta gull i 07.


Og det gullet kom som et resultat av en helt hodeløs økonomisk satsing som hadde gått over flere år. Det måtte man for å kunne ta igjen det økonomiske forspranget RBK hadde bygget opp.
Haudelaust? Interessa for ES var på ein ekstrem topp, inntektene gjennom den nyteikna tv-avtala i 05 og fullsatte kamper var digre og entusiasmen var skyhøg, legg til at troppa vart bygd opp "stein for stein" over fleire år. Tilskuersnittet i Tippeligaen det året var vel 10500. Man kunne ikkje valgt ei betre tid på å gå for gull.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

Quote from: Superjack on August 09, 2019, 18:26:51 PM
Quote from: Henki on August 09, 2019, 17:30:04 PM
Quote from: Bruiser on August 09, 2019, 16:14:42 PMOg at RBK var i CL i 05/06. Det stoppa ikkje oss frå å ta gull i 07.

Og det gullet kom som et resultat av en helt hodeløs økonomisk satsing som hadde gått over flere år. Det måtte man for å kunne ta igjen det økonomiske forspranget RBK hadde bygget opp.

Og hadde ikke RBHodelaus solgt Helstad rett før CL kvalliken så tror jeg faktisk verden for Brann kunne sett så ufattelig mye bedre ut.

Det var det mest haudelause. Fullstendig skandale som eg har vondt for å tenke på den dag idag.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Spelaren

Skal Norge få en ekstra plass i CL, må det så mye trønder- eller moldesuksess til at de kommer til å ha et tisifret antall kroner på bok før koeffisienten er høg nok, slik nåløyet i CL er nå + premiene.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on August 09, 2019, 22:44:26 PMSkal Norge få en ekstra plass i CL, må det så mye trønder- eller moldesuksess til at de kommer til å ha et tisifret antall kroner på bok før koeffisienten er høg nok, slik nåløyet i CL er nå + premiene.

Brann kan da vel for F vinne serien også. Veien å gå er å vinne fotballkamper.
Brannsupporter.

SK

Ja. Noe som blir betydelig vanskeligere hvis RBK og Molde får hundrevis av millioner ekstra.
Når det er sagt - salget av Heltne i fjor kan også trekkes inn, når Helstad nevnes. Dette var Helstad-salget v.2.0.
Sett at vi (hypotetisk) hadde tatt gull i fjor med Heltne på laget. Da hadde jo ikke RBK vært i den potensielle CL-posisjonen de er nå. Tror ikke vi hadde vært der selv heller, men det er en annen diskusjon.

krakra

Vi kan jo drømme om hva som hadde skjedd hvis Helstad ikke ble solgt og snakke om stein på stein, men i positivitetens navn er jeg glad vi ikke har en klubbledelse som kjører en "satsing" som sender oss mot konkurs hvis vi ikke vinner serien og kvalifiserer oss til CL.

Spelaren

Quote from: Superjack on August 10, 2019, 01:50:23 AM
Quote from: Spelaren on August 09, 2019, 22:44:26 PMSkal Norge få en ekstra plass i CL, må det så mye trønder- eller moldesuksess til at de kommer til å ha et tisifret antall kroner på bok før koeffisienten er høg nok, slik nåløyet i CL er nå + premiene.

Brann kan da vel for F vinne serien også. Veien å gå er å vinne fotballkamper.

Noe som er enklere når konkurrentene dine ikkje kan kjøpe seg en stall halvannen divisjon bedre enn deg.

Kanskje, bare kanskje, kan et rbk i CL bidra til økt generell fotballinteresse og dermed økt Brann-interesse. I så fall blir det klingende mynt i kassen. Gøy på Stadion kan det gjerne bli, med fullere tribuner og mer liv. Men gull blir jækla vanskelig, som om det ikkje var det fra før.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on August 10, 2019, 11:34:05 AMKanskje, bare kanskje, kan et rbk i CL bidra til økt generell fotballinteresse og dermed økt Brann-interesse. I så fall blir det klingende mynt i kassen. Gøy på Stadion kan det gjerne bli, med fullere tribuner og mer liv.

Jeg kan ikke helt se hvilke mekanismer som skal slå inn for at dette skal skje. Utopisk.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on August 10, 2019, 16:11:14 PM
Quote from: Spelaren on August 10, 2019, 11:34:05 AMKanskje, bare kanskje, kan et rbk i CL bidra til økt generell fotballinteresse og dermed økt Brann-interesse. I så fall blir det klingende mynt i kassen. Gøy på Stadion kan det gjerne bli, med fullere tribuner og mer liv.

Jeg kan ikke helt se hvilke mekanismer som skal slå inn for at dette skal skje. Utopisk.

Derfor "kanskje, bare kanskje". I beste fall, hvis nå rbk i CL framover blir normalen igjen, kommer medieinteressen og sponsormidlene til å øke, og med det lokke til seg folk igjen.

Isolert sett kan flesteparten av kampene på Stadion bli gøye : Masse folk, liv og med det et Brann som har en ok økonomi til å hente gode spillere. Spenning om førsteplassen blir det sannsynligvis ikkje, så det blir baksiden av medaljen. Men dette er best case i worst case scenariet. Worst case i worst case scenariet er et nitrist Brann som stadig ydmykes på eget gress foran 7-8000 trofaste selvpinere. Sikkert vel så realistisk.
Gå av.

Corran

Ser noen påstår at det må være gøyere å heie på f.eks arsenal for de spiller i en bedre liga, Må si meg totalt uenig. En blir vel ikke mer uforisk og glad om en holder med arsenal og de vinner mot et topplag i sin liga enn om en er Brann supporter og Brann slår f.eks rbk.
Selv om ligaen er bedre blir en jo ikke mer glad aller happy når det går bra kontra en dårligere liga.
Det er jo selvfølgelig gjerne gøyere på et fullsatt stadion enn på et halvtomt stadion men det har ikke så mye med hvor bra ligaen er internasjonalt, men heller hvor populært det er lokalt/nasjonalt.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Spelaren on August 10, 2019, 16:24:41 PMWorst case i worst case scenariet er et nitrist Brann som stadig ydmykes på eget gress foran 7-8000 trofaste selvpinere.

Huff. Aiai. Og en av de er meg.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Corran on August 10, 2019, 16:41:43 PMSer noen påstår at det må være gøyere å heie på f.eks arsenal for de spiller i en bedre liga, Må si meg totalt uenig. En blir vel ikke mer uforisk og glad om en holder med arsenal og de vinner mot et topplag i sin liga enn om en er Brann supporter og Brann slår f.eks rbk.
Selv om ligaen er bedre blir en jo ikke mer glad aller happy når det går bra kontra en dårligere liga.
Det er jo selvfølgelig gjerne gøyere på et fullsatt stadion enn på et halvtomt stadion men det har ikke så mye med hvor bra ligaen er internasjonalt, men heller hvor populært det er lokalt/nasjonalt.




Denne noen er jo meg. Jeg kan jo alltids gjenta meg (noe jeg er glad i her inne). Jeg gjorde et billig poeng på positivitetstråden utfra at kvalitet er en faktor som er med på å gjøre fotball gøy. Jeg kan tydeliggjøre det med et retorisk spørsmål: Hva er gøyest av en kamp på Stadion som ender 1-1 med mye bra spill, eller en kamp på Stadion som ender 1-1 med mye dårlig spill?
Tren på langskudd

Corran

Ja men her sammenligner du følelser for et og samme lag og det er selvfølgelig gøyere med en 1-1 kamp med godt spill. Det er også gøyere når en henter opp motstanderen og får uavgjort enn når en mister en ledelse.
Men har en arsenal supporter det gøyere enn meg når våre lag slår en topp motstander i sin liga?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tja. Kanskje. Jeg har iallfall rett i at kvalitet er en faktor som er med på å gjøre noe gøy.

Ville det vært gøyere å vinne CL enn eliteserien? Ja, blant annet fordi CL er gjevere. Er PL gjevere enn eliteserien? Ja, den er nok det.

Om vel en time skal Fram Larvik spille borte mot Åsane. Kanskje de vinner. Likevel, jeg ser ikke bort fra at det generelt er gøyere å være Stabæksupporter når de slår Tromsø borte, enn det er å være Fram-supporter når de slår Åsane borte.

Joda, PL er høyest i sitt land, og eliteserien er høyest i sitt land. Men det er også noe med kvalitet. Enig?
Tren på langskudd

Superjack

Arsenal vant borte mot Newcastle. Det var positivt for meg, men i forhold til Brann så var det likegyldig. Og jeg setter en seier til Brann i ES høyere enn en Arsenalseier i PL, selv om Brannmotstanderen er Ranheim.
Brannsupporter.

Lasaron

Javisst. Skulle da bare mangle.
Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.

Corran

Quote from: Lasaron on August 11, 2019, 12:38:40 PMTja. Kanskje. Jeg har iallfall rett i at kvalitet er en faktor som er med på å gjøre noe gøy.

Ville det vært gøyere å vinne CL enn eliteserien? Ja, blant annet fordi CL er gjevere. Er PL gjevere enn eliteserien? Ja, den er nok det.

Om vel en time skal Fram Larvik spille borte mot Åsane. Kanskje de vinner. Likevel, jeg ser ikke bort fra at det generelt er gøyere å være Stabæksupporter når de slår Tromsø borte, enn det er å være Fram-supporter når de slår Åsane borte.

Joda, PL er høyest i sitt land, og eliteserien er høyest i sitt land. Men det er også noe med kvalitet. Enig?
Ja det ville vært gøyere som Brann supporter å vinne CL enn serien.
Men jeg tror ikke at en ManC supporter var gladere og hadde det gøyere når de vant PL i fjor enn jeg var når Brann vant serien i 07.
Og eg tror at en liverpool supporter ville blitt enda gladere/lykkeligere for å vinne PL en nok en CL tittel.
Men du mener følelser som lykke og gøyhet har noe med kvalitet på produktet å gjøre mens jeg mener at følelser er like sterke uansett kvalitet så lenge en er like engasjert.
Eller mener du at en er mer engasjert når det er høyere kvalitet?
Det er klart at jo høyere prestasjonen er fra utgangspunktet så blir jo følelsen sterkere.
Det er gøy når Brann vinner mot hvem som helst, men jo bedre motstand jo gøyere blir det. Men det er likt uansett utgangspunkt, men klart som Brann supporter får du den følelsen mot rbk mens arsenal supportere gjerne må møte City for å få samme følelse. Tror heller at jo bedre laget en holder med er jo mer bortskjemt blir man og det kreves mye mer for å få samme følelser som de som ikke vinner så mye.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kai-Olai

Ingen barn under 10 år mistet tenner så lenge Kjelsrud Johansen spilte for oss. Det må jo være positivt?

Finfin respons

Aune får innhopp i høst.
Kanskje.

Ninja-Bob

Litt seint ute, men det som vel egentlig har mest å seie for kor gøy det er å vinne er vel kor lenge sidan ein vann sist. Ville 2007 vore like gøy om ein vann i 2005 og 2006 også? Ikkje for meg i hvert fall. Jmf. den totale mangelen på feiring når Rosenborg vinn serien eller cupen.

Superjack

Snart seriekamp igjen. Denne oppstykkingen av serien er tøys
Brannsupporter.

Leffen

Kjetil Knutsen er Brann-trener innen et par år. Positivt!

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Leffen on August 15, 2019, 12:45:29 PMKjetil Knutsen er Brann-trener innen et par år. Positivt!

Gode kilder eller bare en visjon du har fått om fremtiden?

Leffen

Sannsynlighetsregning blandet med naiv fremtidstro

Go Up