• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Henki on January 03, 2014, 08:34:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 23:47:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 02, 2014, 16:45:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 15:56:58 PM
Quote from: nero on January 02, 2014, 10:18:21 AM
Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...


...Så hadde vi mistet en av vår største rival, og det hadde vært kjipt. Hva hadde fotballen vært uten rivaler?


Det er jo ikke slik at de ikke vil eksistere lenger om de går konkurs. Vi kunne kost oss og ledd av dem i f.eks. fem-seks år fremover - for at de var nede i divisjonssystemet, og så hadde de vært tilbake igjen. Man er vel ikke avhengig av å møtes to ganger i året for å rivalisere? Tror nok Celtic og Rangers fremdeles hater hverandre fordi om de ikke spiller i samme divisjon for tiden...


Det kan fort gå mye mer enn fem-seks år.
Det er litt forskjell på Celtic - Rangers og Brann - VIF. Hatet har litt dypere årsaker der, for å si det mildt. Dessuten er jo halve moroa å få utløp for hatet før, under og etter kampene mot VIF.


Jeg hadde syntes det var kostelig hvis engen gikk konkurs. Jeg har ikke noe behov i det hele tatt for å måtte se dem for å kunne hate dem.


Så du vil heller ha Brann-Ranheim uten noe mer enn vanlig stemning enn Brann-VIF og at det koker på tribunene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 09:49:49 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 09:29:20 AM
Klart at Vif må unngå konkurs. I en nokså grå TL trenger vi så mange intressante kamper som vi kan få, og vill heller møte Vif enn Drøbak frogn. Brann-Vif er jo et av høydepunktene i serien, og det må vi være glad for.
Vi fryker jo ikke konkuranse gjør vi vell.


Så det er VIF og Drøbak/Frogn det står mellom?


Du har vel tidligere sagt noe i den retning. At du heller ville hatt små drittlag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Det er ekstremt viktig for norsk fotball - også Brann - at dei store laga er med i toppdivisjonen. Det seier seg sjølv. Eg vil ikkje at Brann skal vinne ved at alle andre skal bli dårlege, men at Brann skal bli gode! Kampane mot Vålerenga, Rosenborg og Molde kan ikkje erstattast av Ranheim, Strømmen og Ham/Kam.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Nå er det jo ikkje sånn at alle de "store" lagene trenger å rykke ned. Vif kan gjerne ta en svipptur nedom systemet uten at eg vil savne rusmisbrukerne som roper ut sitt hat mot Bergen et par ganger i året.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 11:58:01 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 09:49:49 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 09:29:20 AM
Klart at Vif må unngå konkurs. I en nokså grå TL trenger vi så mange intressante kamper som vi kan få, og vill heller møte Vif enn Drøbak frogn. Brann-Vif er jo et av høydepunktene i serien, og det må vi være glad for.
Vi fryker jo ikke konkuranse gjør vi vell.


Så det er VIF og Drøbak/Frogn det står mellom?


Du har vel tidligere sagt noe i den retning. At du heller ville hatt små drittlag.
[/quote
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 11:58:01 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 09:49:49 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 09:29:20 AM
Klart at Vif må unngå konkurs. I en nokså grå TL trenger vi så mange intressante kamper som vi kan få, og vill heller møte Vif enn Drøbak frogn. Brann-Vif er jo et av høydepunktene i serien, og det må vi være glad for.
Vi fryker jo ikke konkuranse gjør vi vell.


Så det er VIF og Drøbak/Frogn det står mellom?


Du har vel tidligere sagt noe i den retning. At du heller ville hatt små drittlag.


Heller gull enn sølv - uansett hvem motstanderne måtte være. Så om de andre storlagene rykker ned; flott!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ja, det jeg skulle si: Heller gull enn sølv - uansett hvem motstanderne måtte være. Så om de alle storlagene rykker ned; flott!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.
Legg ned hele klubben!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 03, 2014, 12:46:41 PM
Nå er det jo ikkje sånn at alle de "store" lagene trenger å rykke ned. Vif kan gjerne ta en svipptur nedom systemet uten at eg vil savne rusmisbrukerne som roper ut sitt hat mot Bergen et par ganger i året.


Det er jo ikke sånn at det er så mange hatlag vi har, så jeg synes det er fint å ha de i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 13:03:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.


Du "liker ikke" rivaler mao. Fotballen og supporterkulturen hadde blitt rimelig tam uten det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 17:02:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 13:03:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.


Du "liker ikke" rivaler mao. Fotballen og supporterkulturen hadde blitt rimelig tam uten det.


Ja jeg vil heller at Brann-fansen dominerer sangen og stemningen fullstendig, enn å drukne i pisset fra motstanderen. Jeg heier ikke på fotball eller supporterkulturen til motstanderne - jeg heier på Brann!
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 17:15:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 17:02:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 13:03:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.


Du "liker ikke" rivaler mao. Fotballen og supporterkulturen hadde blitt rimelig tam uten det.


Ja jeg vil heller at Brann-fansen dominerer sangen og stemningen fullstendig, enn å drukne i pisset fra motstanderen. Jeg heier ikke på fotball eller supporterkulturen til motstanderne - jeg heier på Brann!


Jeg er veldig glad i fotball - og jeg heier på Brann. En del av fotball er rivaleri og temperatur. Det er litt som med langrenn. Det er mye gøyere når Petter Northug har feider med Vylegzhanin osv enn om Sture Sivertsen hadde vunnet hvert eneste renn, med Erling Jevne på andre plass og høflige utlendinger på plassene bak.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Om Engen eller bartefolket tok en tur innom Adecco hadde det ikke gjort meg noe, men hadde kanskje begynt å savne dem litt om det vedvarte.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 17:15:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 17:02:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 13:03:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.


Du "liker ikke" rivaler mao. Fotballen og supporterkulturen hadde blitt rimelig tam uten det.


Ja jeg vil heller at Brann-fansen dominerer sangen og stemningen fullstendig, enn å drukne i pisset fra motstanderen. Jeg heier ikke på fotball eller supporterkulturen til motstanderne - jeg heier på Brann!


Det er ikke en motsetning i å like supporterkultur og rivalisering og å heie på Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Elsker når VIF rykker ned, men det er jo nettopp fordi de er hatlaget. Hvis VIF forsvant for godt, og ble erstattet av noe uinteressant, ville det redusert min Brann-interesse. Sånn er fotballkulturen. Selv Celtic-supportere innrømmer at de savner Old Firm.

En seier er bare gøy hvis den teller og andre bryr seg. Hadde serien kun bestått av Brann og 15 lag som Ranheim, hadde jeg kjapt mistet interessen.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on January 03, 2014, 18:44:39 PM
Om Engen eller bartefolket tok en tur innom Adecco hadde det ikke gjort meg noe, men hadde kanskje begynt å savne dem litt om det vedvarte.


Ja, jeg er på den bølgelengden. Uansett skal det mye til at de rykker ned eller går konken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

En tenkt eliteserie noen få år frem i tid: Brann, Sogndal, Hødd, Ranheim, Alta, Tromsdalen, Bryne, Ulf, Odd, Hønefoss, Hamkam, Stabæk, Ull/Kisa, Sarpsborg, Moss - og sist, men ikke minst, et fremadstormende Fram Larvik med Petter Belsvik i spissen.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 18:17:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 17:15:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 17:02:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 03, 2014, 13:03:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 03, 2014, 12:00:00 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 11:39:00 AM
Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.


Akkurat. Det er jo morsommere om vi møter lag med mye folk og god stemning, fremfor små drittlag som knapt har et par tribuner...


Jeg vil heller ha Brann-stemning på hjemme- og bortebane, enn at vi blir sunget ut av motstanderfansen. Motstanderfansens sanger er ulyd. Derfor; jo dårligere motstanderpublikum, jo bedre.


Du "liker ikke" rivaler mao. Fotballen og supporterkulturen hadde blitt rimelig tam uten det.


Ja jeg vil heller at Brann-fansen dominerer sangen og stemningen fullstendig, enn å drukne i pisset fra motstanderen. Jeg heier ikke på fotball eller supporterkulturen til motstanderne - jeg heier på Brann!


Jeg er veldig glad i fotball - og jeg heier på Brann. En del av fotball er rivaleri og temperatur. Det er litt som med langrenn. Det er mye gøyere når Petter Northug har feider med Vylegzhanin osv enn om Sture Sivertsen hadde vunnet hvert eneste renn, med Erling Jevne på andre plass og høflige utlendinger på plassene bak.


OK, så de 28 obligatoriske kampene der vi ikke møter VIF, er en lidelse? Når VIF er borte, blir det bare å seile inn til seriegull?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on January 03, 2014, 21:26:26 PM
Elsker når VIF rykker ned, men det er jo nettopp fordi de er hatlaget. Hvis VIF forsvant for godt, og ble erstattet av noe uinteressant, ville det redusert min Brann-interesse. Sånn er fotballkulturen. Selv Celtic-supportere innrømmer at de savner Old Firm.

En seier er bare gøy hvis den teller og andre bryr seg. Hadde serien kun bestått av Brann og 15 lag som Ranheim, hadde jeg kjapt mistet interessen.


De forsvinner jo ikke. Både VIF og VIF-fansen er der fremdeles, selv om de måtte begynne på nytt i noen lavere divisjoner. Dette skjedde jo med Lyn og Rangers. Til orientering eksisterer både Lyn og Rangers fremdeles. Begge klubbene har sine fans fremdeles. Og de der kampene mot VIF; hvor store er de egentlig? Ikke trekker de noe spesielt med publikum på Stadion, og ikke drar VIF med seg mer enn en håndfull folk heller til Bergen. Og så taper vi gjerne også. Med VIF vekke, hadde gjerne fokus på andre klubber økt: RBK (de er tross alt den desidert mestvinnende klubben og en økonomisk maktfaktor), Viking, Haugesund (sportslig er de ingen ubetydelig lillebror lenger), LSK, osv. At Celtic-fansen savner Old Firm, er en annen sak. Det er jo en kamp som er lysår større enn noen annen de spiller. For oss er VIF-kampen en av flere store, og det er ikke av kampene som trekker flest bortefans heller.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

January 04, 2014, 04:53:08 AM #720 Last Edit: January 04, 2014, 04:55:11 AM by krøvel vellevold
Quote from: Lasaron on January 03, 2014, 21:44:21 PM
En tenkt eliteserie noen få år frem i tid: Brann, Sogndal, Hødd, Ranheim, Alta, Tromsdalen, Bryne, Ulf, Odd, Hønefoss, Hamkam, Stabæk, Ull/Kisa, Sarpsborg, Moss - og sist, men ikke minst, et fremadstormende Fram Larvik med Petter Belsvik i spissen.


Og fremdeles hadde ikke Brann kunnet spasere seg inn til seriegull... Hvis disse lagene hadde vært lagene som år etter år hadde spilt i Tippeligaen, så hadde disse klubbene vokst seg større. Hødd hadde tatt deler av AaFKs publikum, Ranheim hadde tatt deler av RBKs publikum, TUIL hadde tatt store deler av TILs publikum, Bryne og Ulf hadde tatt deler fra Viking, Sarp hadde blitt den regionens lag, og Stabæk hadde tatt store deler av Oslo-regionen. Da hadde nye rivaler og hatlag blitt skapt. Dette er nemlig ikke slikt som holder seg konstant. I riktig gamle dager var det Stavanger IF som var erkerivalen vår. Senere ble det Viking. På 60-tallet var det vel FFK som var det store å møte, på 70-tallet var det Viking og LSK, på 80-tallet LSK, og først fra slutten av 80-tallet var vel RBK den store erkerivalen. Den store VIF-rivaliseringen startet ca 1992 med drittslengingen mellom fanzinene The Red Army og Apestreken. Men både i 91, 92 og 93 spilte VIF på nivå 2. Vi trengte altså ikke engang å møte dem for å starte en rivalisering. Mange har de siste 10-15 årene mislikt Molde både pga sleske spillere og Røkkes penger. Andre misliker AaFK. Brann-supportere fra Sunnhordland er sikkert vel så opptatt av å mislike Haugesund og Viking, mens Brann-supportere fra Sunnfjord sikkert har et horn i siden til Sogndal.

Dette med rivalisering kommer og går. Hvem i Bergen hater Stavanger IF og FFK nå? Opp med hånden dem som i dag har LSK eller Viking som sitt aller største hatlag! Etter at Viking fikk rivaler både i Ulf og Haugesund, har deres fokus mot oss gått litt ned. Etter at VIF "mistet" Lyn, har deres fokus blitt rettet mot andre.

Rykker VIF langt ned i divisjonene, kan man fint opprettholde rivaliseringen for det - og le av dem som må gjennom masse år mot tullelag. Eller vi kan rette fokus på noen andre som er mer aktuelle: RBK, MFK, Viking, FKH, LSK...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jo, men jeg oppfatter deg dit hen at du hadde syns det var ubetinget gøy om Vålerengen, bartene, Molde, Godset og Viking hadde gått konk og blitt degradert samtidig. Jeg hadde syns det var stusselig. (Riktignok må jeg grave enormt langt ned for å finne sympati med bartene, sånn isolert sett. De ønsker jeg alt mulig sportslig vondt.)
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 04, 2014, 10:06:34 AM
Jo, men jeg oppfatter deg dit hen at du hadde syns det var ubetinget gøy om Vålerengen, bartene, Molde, Godset og Viking hadde gått konk og blitt degradert samtidig. Jeg hadde syns det var stusselig. (Riktignok må jeg grave enormt langt ned for å finne sympati med bartene, sånn isolert sett. De ønsker jeg alt mulig sportslig vondt.)


Men da hadde noen andre tatt over for disse i deres geografiske områder. Spillere og en del supportere hadde gått til andre lag. Da hadde vi fått andre lag å hate og kjempe mot. Og det er jo heller ikke slik at vi har fri vei til seriegull så snart VIF, RBK, MFK, Godset og Viking (som var lagene du nevnte) er borte. I 2013 hadde vi da fremdeles hatt FKH, AaFK og Odd foran oss...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Denne tråden begynner å tilte, folkens...
Gå av.


Nixon

Quote from: Spelaren on January 04, 2014, 18:49:37 PM
Denne tråden begynner å tilte, folkens...


Klassisk jule- og nyttårsdiskusjon! Og som ofte før er Krøvel involvert!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Too far east on January 04, 2014, 21:48:07 PM
Blir vi i tillägg til Solskjär kvitt Deila også?


Fine greier det. Men RBK-trener Per Joar Hansen må ingen ta, en garanti for middelmådighet i bartebyen ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: Gulløl on January 04, 2014, 22:02:09 PM
Quote from: Too far east on January 04, 2014, 21:48:07 PM
Blir vi i tillägg til Solskjär kvitt Deila også?


Fine greier det. Men RBK-trener Per Joar Hansen må ingen ta, en garanti for middelmådighet i bartebyen ;-)


Måtte de la han bli lenge, ja middelmådighet deluxe.
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Superjack on January 04, 2014, 22:09:39 PM
Quote from: Gulløl on January 04, 2014, 22:02:09 PM
Quote from: Too far east on January 04, 2014, 21:48:07 PM
Blir vi i tillägg til Solskjär kvitt Deila også?


Fine greier det. Men RBK-trener Per Joar Hansen må ingen ta, en garanti for middelmådighet i bartebyen ;-)


Måtte de la han bli lenge, ja middelmådighet deluxe.


Det er allerede gryende misnøye til Perry i Trondheim. Han ryker garantert uten gull i 2014

Too far east

Quote from: Gulløl on January 04, 2014, 22:02:09 PM
Quote from: Too far east on January 04, 2014, 21:48:07 PM
Blir vi i tillägg til Solskjär kvitt Deila også?


Fine greier det. Men RBK-trener Per Joar Hansen må ingen ta, en garanti for middelmådighet i bartebyen ;-)

Helt enig, Per Joar må fredes!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 04, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.


Nja, tror ikke de hadde fått så veldig mange av RBKs supportere. Du sier jo selv at det er kun midlertidig, de forsvinner jo ikke. Uansett måtte de gjort noe for å bli et hatlag. RBK har blitt det gjennom årevis med dominanse, sleske spillere og å kjøpe alt og alle som går av de beste spillerne i Norge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on January 04, 2014, 22:31:13 PM
Quote from: Superjack on January 04, 2014, 22:09:39 PM
Quote from: Gulløl on January 04, 2014, 22:02:09 PM
Quote from: Too far east on January 04, 2014, 21:48:07 PM
Blir vi i tillägg til Solskjär kvitt Deila også?


Fine greier det. Men RBK-trener Per Joar Hansen må ingen ta, en garanti for middelmådighet i bartebyen ;-)


Måtte de la han bli lenge, ja middelmådighet deluxe.


Det er allerede gryende misnøye til Perry i Trondheim. Han ryker garantert uten gull i 2014


Ja, bartepakket begynner nok å bli tørste der oppe nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 00:11:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 04, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.


Nja, tror ikke de hadde fått så veldig mange av RBKs supportere. Du sier jo selv at det er kun midlertidig, de forsvinner jo ikke. Uansett måtte de gjort noe for å bli et hatlag. RBK har blitt det gjennom årevis med dominanse, sleske spillere og å kjøpe alt og alle som går av de beste spillerne i Norge.


Den indre kjernen vil jo fremdeles heie på RBK - og gremmes over at de må spille langt nede i divisjonene i noen år. Spørsmålet er jo om flertallet av trønderpublikum vil foretrekke å se RBK i 4.divisjon fremfor Ranheim i TL. Det tror ikke jeg. For øvrig er jo VIF et utmerket eksempel på at det fint går an å hate noen uten at de er gode sportslig.

Men for å stille et motspørsmål: Ville du trives bedre hvis alle konkurrentene våre hadde 40000 på kampene som sang oss på ræv på bortekampene, og det kom 3000 tilreisende bortesupportere til Stadion som sang oss på ræv på hjemmebane? Du hadde sikkert fått mange fine stemningsopplevelser...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 03:21:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 00:11:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 04, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.


Nja, tror ikke de hadde fått så veldig mange av RBKs supportere. Du sier jo selv at det er kun midlertidig, de forsvinner jo ikke. Uansett måtte de gjort noe for å bli et hatlag. RBK har blitt det gjennom årevis med dominanse, sleske spillere og å kjøpe alt og alle som går av de beste spillerne i Norge.


Den indre kjernen vil jo fremdeles heie på RBK - og gremmes over at de må spille langt nede i divisjonene i noen år. Spørsmålet er jo om flertallet av trønderpublikum vil foretrekke å se RBK i 4.divisjon fremfor Ranheim i TL. Det tror ikke jeg. For øvrig er jo VIF et utmerket eksempel på at det fint går an å hate noen uten at de er gode sportslig.

Men for å stille et motspørsmål: Ville du trives bedre hvis alle konkurrentene våre hadde 40000 på kampene som sang oss på ræv på bortekampene, og det kom 3000 tilreisende bortesupportere til Stadion som sang oss på ræv på hjemmebane? Du hadde sikkert fått mange fine stemningsopplevelser...


Selvsagt går det an å hate noen uten at de har sportslig suksess i stor grad, men det er mange andre grunner til at VIF er et hatlag enn at de er voldsomt gode.

Det er jo ikke sånn enten synger de oss på ræv eller så synger vi de på ræv, krøvel. Jeg hadde foretrukket hvis alle konkurrentene våre hadde mellom 10 og 20 000 og vi stilte 2-3000 på hver bortekamp og konkurerte med dem.
En stor del av de aller største derbyene verden rundt er jo nettopp tribunekrigen. En kamp i kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 06:22:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 03:21:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 00:11:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 04, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.


Nja, tror ikke de hadde fått så veldig mange av RBKs supportere. Du sier jo selv at det er kun midlertidig, de forsvinner jo ikke. Uansett måtte de gjort noe for å bli et hatlag. RBK har blitt det gjennom årevis med dominanse, sleske spillere og å kjøpe alt og alle som går av de beste spillerne i Norge.


Den indre kjernen vil jo fremdeles heie på RBK - og gremmes over at de må spille langt nede i divisjonene i noen år. Spørsmålet er jo om flertallet av trønderpublikum vil foretrekke å se RBK i 4.divisjon fremfor Ranheim i TL. Det tror ikke jeg. For øvrig er jo VIF et utmerket eksempel på at det fint går an å hate noen uten at de er gode sportslig.

Men for å stille et motspørsmål: Ville du trives bedre hvis alle konkurrentene våre hadde 40000 på kampene som sang oss på ræv på bortekampene, og det kom 3000 tilreisende bortesupportere til Stadion som sang oss på ræv på hjemmebane? Du hadde sikkert fått mange fine stemningsopplevelser...


Selvsagt går det an å hate noen uten at de har sportslig suksess i stor grad, men det er mange andre grunner til at VIF er et hatlag enn at de er voldsomt gode.

Det er jo ikke sånn enten synger de oss på ræv eller så synger vi de på ræv, krøvel. Jeg hadde foretrukket hvis alle konkurrentene våre hadde mellom 10 og 20 000 og vi stilte 2-3000 på hver bortekamp og konkurerte med dem.
En stor del av de aller største derbyene verden rundt er jo nettopp tribunekrigen. En kamp i kampen.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Det er ingen tvil om at det er gøyere å vinne ligaen fordi vi er gode, i motsetning til at motstanderne er dårlige ...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

January 05, 2014, 09:31:16 AM #738 Last Edit: January 05, 2014, 09:39:43 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kjell249 on January 05, 2014, 09:05:23 AM
Det er ingen tvil om at det er gøyere å vinne ligaen fordi vi er gode, i motsetning til at motstanderne er dårlige ...

Hvordan skal man måle det da? Er det slik at vi kanskje vinner serien 2014, og så gidder ikke folk feire noe særlig fordi det ikke var noe særlig bra nivå på de andre lagene i ligaen? Setter det en bremse på feiringen? Blir det kanskje større feiring et år vi tar bronse i en tippeliga som er knallsterk?

Det er nå en gang slik at det er gøyere å ta gull enn å ta sølv. Det er ikke utenkelig at Brann anno 1996 (og dermed også ligaen) var bedre enn i 2007, men det er jo ingen tvil om hvilken sesong som var den gøyeste av de to...

Vi spiller i Norge. Her vinner man uansett ikke i en liga der lagene er knallgode. Internasjonalt sett er seriemesteren det minst dårlige laget i landet.

Det er jo heller ikke slik at VIF tar med seg spillerne sine ned i 5-6.divisjon eller hvor de må begynne på nytt. Spillerne vil forsvinne andre tippeligaklubber. En stor del av tilhengerne (ikke den innerste kjernen av supportere) vil også finne seg andre lag å følge. Da vil f.eks. Stabæk og LSK bli Oslo-regionens store lag - og gjerne også større enn nå, og andre irriterende rivaler vil dermed ta VIFs plass. Jeg klarer meg fint uten både VIF og Klanen i en 6-7 år.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 08:55:03 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 06:22:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 03:21:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 00:11:36 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 04, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:41:01 PM
Ranheim hadde nok aldri klart å bli et hatlag om RBK gikk ned i divisjonene. Det har jo med historie å gjøre.


Men hadde de tatt over for RBK som Trondheims lag, kunne nok det trigget en viss interesse. Som Trondheims lag hadde de jo heller ikke hatt 150 tilskuere på kampene lenger.


Nja, tror ikke de hadde fått så veldig mange av RBKs supportere. Du sier jo selv at det er kun midlertidig, de forsvinner jo ikke. Uansett måtte de gjort noe for å bli et hatlag. RBK har blitt det gjennom årevis med dominanse, sleske spillere og å kjøpe alt og alle som går av de beste spillerne i Norge.


Den indre kjernen vil jo fremdeles heie på RBK - og gremmes over at de må spille langt nede i divisjonene i noen år. Spørsmålet er jo om flertallet av trønderpublikum vil foretrekke å se RBK i 4.divisjon fremfor Ranheim i TL. Det tror ikke jeg. For øvrig er jo VIF et utmerket eksempel på at det fint går an å hate noen uten at de er gode sportslig.

Men for å stille et motspørsmål: Ville du trives bedre hvis alle konkurrentene våre hadde 40000 på kampene som sang oss på ræv på bortekampene, og det kom 3000 tilreisende bortesupportere til Stadion som sang oss på ræv på hjemmebane? Du hadde sikkert fått mange fine stemningsopplevelser...


Selvsagt går det an å hate noen uten at de har sportslig suksess i stor grad, men det er mange andre grunner til at VIF er et hatlag enn at de er voldsomt gode.

Det er jo ikke sånn enten synger de oss på ræv eller så synger vi de på ræv, krøvel. Jeg hadde foretrukket hvis alle konkurrentene våre hadde mellom 10 og 20 000 og vi stilte 2-3000 på hver bortekamp og konkurerte med dem.
En stor del av de aller største derbyene verden rundt er jo nettopp tribunekrigen. En kamp i kampen.


Ja, jeg synes det er en viktig del av fotballen ja, så er det jo opp til oss selv å overdøve dem. Vi er mange nok og gode nok.
Nesten akkurat det samme gjelder det som skjer på banen. Jeg gråter ikke når andre lag mister god spillere selvsagt, men jeg håper at vi vinner på egen dyktighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 09:31:16 AM
Quote from: Kjell249 on January 05, 2014, 09:05:23 AM
Det er ingen tvil om at det er gøyere å vinne ligaen fordi vi er gode, i motsetning til at motstanderne er dårlige ...

Hvordan skal man måle det da? Er det slik at vi kanskje vinner serien 2014, og så gidder ikke folk feire noe særlig fordi det ikke var noe særlig bra nivå på de andre lagene i ligaen? Setter det en bremse på feiringen? Blir det kanskje større feiring et år vi tar bronse i en tippeliga som er knallsterk?


Hvis det hadde blitt som du ville med en liga bestående av Gunnersrud FK o.l. og vi vant serien år etter år etter år, ville jeg heller tatt til takke med et par år uten gull. Det hadde jo blitt vannvittig kjedelig og forutsigbart.
Det er litt som med været. Vi nyter solen og setter større pris på den når den først kommer enn folk som bor i land hvor det er en omvendt værsituasjon. Folk blir for godt vant og setter ikke like stor pris på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Du er jo helt ute på viddene. På hvilken måte er det at VIF rykker ned = vi vinner ligaen år etter år uten konkurranse?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 08:55:03 AM
Stemningsmessig liker jeg best de kampene der vi ikke hører et pip fra motstanderne.


Med et hederlig unntak for oppgitt piping, I presume.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on January 05, 2014, 17:27:41 PM
Du er jo helt ute på viddene. På hvilken måte er det at VIF rykker ned = vi vinner ligaen år etter år uten konkurranse?


Hvis du skal være med i en debatt får du enten følge med eller drite i det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

January 05, 2014, 18:58:29 PM #744 Last Edit: January 05, 2014, 19:01:01 PM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 17:07:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 09:31:16 AM
Quote from: Kjell249 on January 05, 2014, 09:05:23 AM
Det er ingen tvil om at det er gøyere å vinne ligaen fordi vi er gode, i motsetning til at motstanderne er dårlige ...

Hvordan skal man måle det da? Er det slik at vi kanskje vinner serien 2014, og så gidder ikke folk feire noe særlig fordi det ikke var noe særlig bra nivå på de andre lagene i ligaen? Setter det en bremse på feiringen? Blir det kanskje større feiring et år vi tar bronse i en tippeliga som er knallsterk?


Hvis det hadde blitt som du ville med en liga bestående av Gunnersrud FK o.l. og vi vant serien år etter år etter år, ville jeg heller tatt til takke med et par år uten gull. Det hadde jo blitt vannvittig kjedelig og forutsigbart.
Det er litt som med været. Vi nyter solen og setter større pris på den når den først kommer enn folk som bor i land hvor det er en omvendt værsituasjon. Folk blir for godt vant og setter ikke like stor pris på det.


Trøste og bære... Om RBK og VIF hadde forsvunnet, så hadde ligaen bare bestått av Gunnersrud FK og denslags? Og om det så var; hvilken rolle spiller det hva konkurrentene våre heter? Du snakker som om hvis de 100 beste lagene forsvinner, så vil de gjenværende ha samme standard som i dag. Det vil de jo ikke. Da er det disse som vil ta over de beste spillerne, supporterne, inntektene - og rivaliseringen. Som jeg sa tidligere: Den virkelige rivaliseringen mot VIF og RBK har bare vart i hhv 22 og 25 år. Før dette var det andre lag som var erkerivaler: På 80-tallet var det f.eks. LSK. Hvem bryr seg vel om LSK nå? Før det igjen var det gjerne Viking. Strengt tatt er de knapt nok topp 3 på folks "hat-liste" i dag. FFK var det store laget å slå på 60-tallet. Hvem bryr seg om dem nå? Fotballen går ikke til grunne fordi om ett eller to lag forsvinner fra den øverste serien noen år. Den bare forandrer seg. Spillere og supportere finner nye klubber - og nye hatlag vil dukke opp. Hva bidrar egentlig VIF med som er verd å savne? Er det de 200 de stiller én gang i året på bortefeltet på Stadion?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann


Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 18:58:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 05, 2014, 17:07:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 05, 2014, 09:31:16 AM
Quote from: Kjell249 on January 05, 2014, 09:05:23 AM
Det er ingen tvil om at det er gøyere å vinne ligaen fordi vi er gode, i motsetning til at motstanderne er dårlige ...

Hvordan skal man måle det da? Er det slik at vi kanskje vinner serien 2014, og så gidder ikke folk feire noe særlig fordi det ikke var noe særlig bra nivå på de andre lagene i ligaen? Setter det en bremse på feiringen? Blir det kanskje større feiring et år vi tar bronse i en tippeliga som er knallsterk?


Hvis det hadde blitt som du ville med en liga bestående av Gunnersrud FK o.l. og vi vant serien år etter år etter år, ville jeg heller tatt til takke med et par år uten gull. Det hadde jo blitt vannvittig kjedelig og forutsigbart.
Det er litt som med været. Vi nyter solen og setter større pris på den når den først kommer enn folk som bor i land hvor det er en omvendt værsituasjon. Folk blir for godt vant og setter ikke like stor pris på det.


Trøste og bære... Om RBK og VIF hadde forsvunnet, så hadde ligaen bare bestått av Gunnersrud FK og denslags? Og om det så var; hvilken rolle spiller det hva konkurrentene våre heter? Du snakker som om hvis de 100 beste lagene forsvinner, så vil de gjenværende ha samme standard som i dag. Det vil de jo ikke. Da er det disse som vil ta over de beste spillerne, supporterne, inntektene - og rivaliseringen. Som jeg sa tidligere: Den virkelige rivaliseringen mot VIF og RBK har bare vart i hhv 22 og 25 år. Før dette var det andre lag som var erkerivaler: På 80-tallet var det f.eks. LSK. Hvem bryr seg vel om LSK nå? Før det igjen var det gjerne Viking. Strengt tatt er de knapt nok topp 3 på folks "hat-liste" i dag. FFK var det store laget å slå på 60-tallet. Hvem bryr seg om dem nå? Fotballen går ikke til grunne fordi om ett eller to lag forsvinner fra den øverste serien noen år. Den bare forandrer seg. Spillere og supportere finner nye klubber - og nye hatlag vil dukke opp. Hva bidrar egentlig VIF med som er verd å savne? Er det de 200 de stiller én gang i året på bortefeltet på Stadion?


Nei, det er ikke det jeg sier. Du sa selv, lenger opp i tråden, at det ikke har noe å si hvem motstanderlagene er, det er det jeg baserer meg på.

De vil ta over spillere, inntekter og etter mange år vil de også ta over supporterne. Det er jo ikke sånn at hvis Vålerenga går konken hopper alle over til Kampen IL når de rykker opp til TL.
Ja, det går i bølger, men i hele mitt supporterliv har RBK og VIF vært åpenbare rivaler og hatlag, og derfor ville det vært kjipt om de gikk konken. Historie spiller en stor rolle her. Vi har ikke fått noen nye store hatlag siden vi "mistet" Viking og LSK. Du kan si Aafk, men jeg tror ikke det store flertallet bryr seg nevneverdig om dem, nettopp fordi de ikke har noe historie eller store årsaker til å være et hatlag, som VIF og RBK har. FFK er i 1. div, ikke rart ingen bryr seg om dem. De har vel aldri heller vært et stort hatlag på samme måte som VIF er. Forskjell på hatlag/rival og et godt lag.

Molde og Godset er gode lag, men ingen hatlag. Hvorfor? Fordi vi ikke har noen historie med dem. Det må skje noe spesielt over tid for at de skal bli hatlag.
RBK og VIF er hatlag, nettopp pga. historien mellom oss og dem.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

For det første så må eg si at eg hadde elsket om VIF gikk konken for det er et hat lag som eg har mislikt i en mannsalder. Om en har et hat lag så gleder en seg over all dritt som skjer dem. Hvis ikke så har en ikke lag en hater bare lag en synes det er gøy å slå.
For det andre må eg påpeke at hatlag kommer og går. Hvem hadde trodd for 10 år siden at Odd skulle bli et hat lag? Men plutselig etter en kamp så var de det og det kommer de til å være så lenge Fagermo trener dem.
Problemet er at jo eldre en blir jo flere lag har en grunner til å hate, mens de yngre supportere gjerne ikke hater de samme lagene pga de ikke har opplevd situasjonene som gjør dem til hat lag
Klaus mener f.eks at Molde ikke er et hatlag, men for meg er de et av de store hatlagene. Så enten er Klaus for ung eller så legger han ting lettere bak seg (noe jeg gjør ellers i livet men ikke med hat lag/spillere)
Konklusjon er at selv om vif går konk og vi storkoser oss så mister vi ikke noe stort. Vi kan fremdeles hate dem når de starter på nytt i 7 divisjon og le av dem. Samtidig kommer andre lag på listen over lag vi hater og elsker å slå.
BTW Livet hadde vært enklere uten hat lag for det er ekstra surt å tape for de
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on January 05, 2014, 23:19:49 PM
For det første så må eg si at eg hadde elsket om VIF gikk konken for det er et hat lag som eg har mislikt i en mannsalder. Om en har et hat lag så gleder en seg over all dritt som skjer dem. Hvis ikke så har en ikke lag en hater bare lag en synes det er gøy å slå.
For det andre må eg påpeke at hatlag kommer og går. Hvem hadde trodd for 10 år siden at Odd skulle bli et hat lag? Men plutselig etter en kamp så var de det og det kommer de til å være så lenge Fagermo trener dem.
Problemet er at jo eldre en blir jo flere lag har en grunner til å hate, mens de yngre supportere gjerne ikke hater de samme lagene pga de ikke har opplevd situasjonene som gjør dem til hat lag
Klaus mener f.eks at Molde ikke er et hatlag, men for meg er de et av de store hatlagene. Så enten er Klaus for ung eller så legger han ting lettere bak seg (noe jeg gjør ellers i livet men ikke med hat lag/spillere)
Konklusjon er at selv om vif går konk og vi storkoser oss så mister vi ikke noe stort. Vi kan fremdeles hate dem når de starter på nytt i 7 divisjon og le av dem. Samtidig kommer andre lag på listen over lag vi hater og elsker å slå.
BTW Livet hadde vært enklere uten hat lag for det er ekstra surt å tape for de


Vi er uenige i det. Jeg synes det er gøy å ha lag å rivalisere med, og vil derfor ha VIF i TL. Odd er vel knapt et hatlag lenger, det var vel mest Kovacs og Fagermo som fikk peset. Kovacs er i Godset og Fagermo får høre det når han kommer, men det er vel det. "Hatlaget" Odd forsvant like fort som de kom.

Hva er det som gjør at du hater Molde da? Jeg har ingen grunn til å hate dem, bortsett fra at de har Hoset som er en slesk spiller, så bryr de meg lite. Hadde vi tatt sølv bak dem, kunne det kanskje vært et større problem, men vi har ikke vært i nærheten, så det er litt ett fett.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Jeg hater Odd ennå og ønsker dem ned hver sesong. Vil aldri endre seg så lenge Fagermo leder klubben.

Klaus_Brann

Men hvis det endrer seg den dagen han forsvinner hater du jo bare en enkeltperson og ikke klubben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up