• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

actanon

Rikard Norling er vår mann!


Klaus_Brann

Sola skinner og Skarsfjord pakker sakene sine! For en dag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

 Bare 16 år til RBH når pensjonsalder.

ostraume

...men innen den tid så er det nok gode ordninger for å stå i jobb noen år ekstra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Bare 3 dager til Roald skal få vite at vi ønsker han BORT fra Stadion. For et sjokk det skal bli, han som bare tror at det er bare noen få som mener han er udugelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Publikum rundt hele stadion reiste seg på "Stå opp" i dag. Begynner å bli en stund siden sist.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Brann har gitt kontraktsforslag til Lædre Bjørdal. Hab var ikke på BTs mildt sagt skuffende liste over spillere Brann ønsker seg. Det kan tyde på at Brann jobber med noen spillere på en høyere hylle enn Karadas, selv om vi neppe får Bjørdal

nero

Men da leter man i hvert fall på riktig hylle!
Lions led by donkeys.

kabelmann

Når vi synes ting er ille i Brann er det alltids noen som har det verre. Måtte VIF bli degradert til syvende div.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Det hadde vært årets gladnyhet, Enga til 7 divisjon  ;D

Nå kan de begynne på en remiks av den kirkesangen de har, med begravelse stemning  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kenneth Mikkelsen enda ikke ansatt som hovedtrener i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: Gulløl on November 25, 2013, 11:23:32 AM
Kenneth Mikkelsen enda ikke ansatt som hovedtrener i Brann.


Ei heller Tom Nordlie eller Arne Sandstø.
Ballen skal fremover!

nero

Heller ikke Teitur, Ivar Hoff eller Arve Mokkelbost.
Eller Ivar Morten Normark. Etc. etc.
Lions led by donkeys.

kabelmann

Det er faktisk optimisme å spore på bataljonsforumet. Ikke bare det, men så godt som samtlige er akkurat like optimistiske! Vel, kanskje utenom Davy da. I følge ham skal jo ikke slike trenere som dette eksistere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on November 27, 2013, 19:22:27 PM
Det er faktisk optimisme å spore på bataljonsforumet. Ikke bare det, men så godt som samtlige er akkurat like optimistiske! Vel, kanskje utenom Davy da. I følge ham skal jo ikke slike trenere som dette eksistere.


Davy er taus om emnet på Twitter i dag. Som en kuriositet kan det nevnes at selv bt - journalister er blokkert av Han På Nøstet som Pamer så fint skriver.
Gå av.

kabelmann

Hehe jeg så den. Davy er en sløkkas de luxe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on November 27, 2013, 21:01:15 PM
Quote from: kabelmann on November 27, 2013, 19:22:27 PM
Det er faktisk optimisme å spore på bataljonsforumet. Ikke bare det, men så godt som samtlige er akkurat like optimistiske! Vel, kanskje utenom Davy da. I følge ham skal jo ikke slike trenere som dette eksistere.


Davy er taus om emnet på Twitter i dag. Som en kuriositet kan det nevnes at selv bt - journalister er blokkert av Han På Nøstet som Pamer så fint skriver.


Hvem er det som IKKE er blokkert av Davy?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Storklubben Brann er trolig i ferd med å reise seg som en fugl føniks fra asken skapt av et halvt tiårs vanstyre

''Be afraid'', dere andre TL-klubber. ''Be very afraid''

Willy Wonka

Hvilke spillere kommer til å få et løft nå når vi har fått ny trener?
Kommer Lorentzen til å fortsette fremgangen?
Kan Larsen finne tilbake til formen fra 2012?
Vil Badji ta steg i riktig retning, og vil Haugen bli midtbanemotoren vi har ventet på?

Alle har det travelt med å skrike etter forsterkninger, men noen spillere vil ta store steg under ny trener og få en ny vår. Hvem tror dere det blir i 2014?

dudo

Larsen, Haugen, Demir, Huseklepp og Badji er de jeg forventet tar store steg til neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Willy Wonka

Ut fra det svaret tolker jeg det som at du ser for deg forsterkninger i midtforsvaret og på topp?

dudo

Det er nok riktig, ja. Spørs hvor mange Norling tenker å ha sentralt på midten, blir det en form for treer må vi ha inn en kanonspiller på midten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on December 04, 2013, 14:16:46 PM
Larsen, Haugen, Demir, Huseklepp og Badji er de jeg forventet tar store steg til neste år.


Jeg har stor tro på at det gavner alle de unge, og da mener jeg 92-modeller eller yngre i denne sammenhengen. Men av dem, kanskje minst Gjesdal og Barmen. Er også med på at Huse, Demir og Badji vil nyte meget godt av ham.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Tror overgangsvinteren kan bli bra fordi

1) Norling-ansettelsen sikkert selger bra med p-kort.
2) Norling-ansettelsen sikkert vil få en del potensielle investorer og sponsorer på gli.

Dette skaper jo mer penger i kassen.

3) Jeg regner med at Norling har blikk for hva og hvem han trenger, i vel så stor grad som Skars/Walstad.
4) Norling har et bra kontaktnett i Sverige
5) Lysten til å spille for Brann er sikkert større under Norling enn under Skars.
6) Lysten til å spille for Brann er sikkert større med den engasjementsboosten som er nå.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg smiler fortsatt ved tanken på den elleville seasen på Stadion tirsdag kveld. Jeg tror ikke jeg har vært så lenge sammenhengende glad pga Brann siden vi vant gullet. Og det må da telle som positivt?:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on December 05, 2013, 07:54:34 AM
Jeg smiler fortsatt ved tanken på den elleville seasen på Stadion tirsdag kveld. Jeg tror ikke jeg har vært så lenge sammenhengende glad pga Brann siden vi vant gullet. Og det må da telle som positivt?:)


Det er kult når en rekke svenske nettaviser refererer fra det som minner om hallelujamøter. Og når aftenposten serverer en sur sunnmøring i tillegg. 
Gå av.

Gulløl

Kan gjerne bli et nytt hallelujamøte om Svante skal presenteres som sportssjef. Sang har vi allerede  8)

Men om det blir Semb som kommer tror jeg det ikke tar helt av  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Semb tør ikke. Han er konfliktsky og vil ikke ønske å måtte hanskes med Norling.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...
Lions led by donkeys.

Kagain

..og at noen andre enn RBK fremdeles kan vinne serien. Vi har fortjent 13 år uten at RBK blir ligamestere nå.

Klaus_Brann

Quote from: nero on January 02, 2014, 10:18:21 AM
Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...


...Så hadde vi mistet en av vår største rival, og det hadde vært kjipt. Hva hadde fotballen vært uten rivaler?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 15:56:58 PM
Quote from: nero on January 02, 2014, 10:18:21 AM
Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...


...Så hadde vi mistet en av vår største rival, og det hadde vært kjipt. Hva hadde fotballen vært uten rivaler?


Det er jo ikke slik at de ikke vil eksistere lenger om de går konkurs. Vi kunne kost oss og ledd av dem i f.eks. fem-seks år fremover - for at de var nede i divisjonssystemet, og så hadde de vært tilbake igjen. Man er vel ikke avhengig av å møtes to ganger i året for å rivalisere? Tror nok Celtic og Rangers fremdeles hater hverandre fordi om de ikke spiller i samme divisjon for tiden...
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

mer positivitet: Norling signerte for Brann før Molde måtte på trenerjakt.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on January 02, 2014, 16:46:37 PM
mer positivitet: Norling signerte for Brann før Molde måtte på trenerjakt.


Med fare for å ødelegge positivitetstråden: Hva om MFK bruker en del av Røkke-millionene til å kjøpe fri Norling? Det skulle tatt seg ut!
Legg ned hele klubben!

krakra

Skjer selvsagt ikke. Både Molde og ikke minst Norling ville jo rasert ryktet sitt med en slik handling.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 02, 2014, 16:45:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 15:56:58 PM
Quote from: nero on January 02, 2014, 10:18:21 AM
Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...


...Så hadde vi mistet en av vår største rival, og det hadde vært kjipt. Hva hadde fotballen vært uten rivaler?


Det er jo ikke slik at de ikke vil eksistere lenger om de går konkurs. Vi kunne kost oss og ledd av dem i f.eks. fem-seks år fremover - for at de var nede i divisjonssystemet, og så hadde de vært tilbake igjen. Man er vel ikke avhengig av å møtes to ganger i året for å rivalisere? Tror nok Celtic og Rangers fremdeles hater hverandre fordi om de ikke spiller i samme divisjon for tiden...


Det kan fort gå mye mer enn fem-seks år.
Det er litt forskjell på Celtic - Rangers og Brann - VIF. Hatet har litt dypere årsaker der, for å si det mildt. Dessuten er jo halve moroa å få utløp for hatet før, under og etter kampene mot VIF.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 23:47:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 02, 2014, 16:45:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 02, 2014, 15:56:58 PM
Quote from: nero on January 02, 2014, 10:18:21 AM
Quote from: osoerli on January 02, 2014, 01:16:28 AM
Solskjær til England.  Tar også med Dempsey og Hartis.

Gode greier! Hvis nå bare VIF hadde greid å gå konk også...


...Så hadde vi mistet en av vår største rival, og det hadde vært kjipt. Hva hadde fotballen vært uten rivaler?


Det er jo ikke slik at de ikke vil eksistere lenger om de går konkurs. Vi kunne kost oss og ledd av dem i f.eks. fem-seks år fremover - for at de var nede i divisjonssystemet, og så hadde de vært tilbake igjen. Man er vel ikke avhengig av å møtes to ganger i året for å rivalisere? Tror nok Celtic og Rangers fremdeles hater hverandre fordi om de ikke spiller i samme divisjon for tiden...


Det kan fort gå mye mer enn fem-seks år.
Det er litt forskjell på Celtic - Rangers og Brann - VIF. Hatet har litt dypere årsaker der, for å si det mildt. Dessuten er jo halve moroa å få utløp for hatet før, under og etter kampene mot VIF.


Jeg hadde syntes det var kostelig hvis engen gikk konkurs. Jeg har ikke noe behov i det hele tatt for å måtte se dem for å kunne hate dem.
Ballen skal fremover!

aleksanderhjelleseth

Klart at Vif må unngå konkurs. I en nokså grå TL trenger vi så mange intressante kamper som vi kan få, og vill heller møte Vif enn Drøbak frogn. Brann-Vif er jo et av høydepunktene i serien, og det må vi være glad for.
Vi fryker jo ikke konkuranse gjør vi vell.

ostraume

Du setter det opp som det var en motsetning? Klart det hadde vært kostelig om Engen gikk konk og ble sendt ned til 7. divisjon.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Enig med Henki. Gleden over at VIFs supportere hadde måttet se laget sitt rykke langt ned i divisjonssystemet hadde vært større enn å få møte dem to ganger i året.

Til orientering startet det virkelige supporterhatet mellom Apeberget og Store Stå i en tid der VIF spilte tre år på rad på nivå 2; nemlig perioden 91-93.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 09:29:20 AM
Klart at Vif må unngå konkurs. I en nokså grå TL trenger vi så mange intressante kamper som vi kan få, og vill heller møte Vif enn Drøbak frogn. Brann-Vif er jo et av høydepunktene i serien, og det må vi være glad for.
Vi fryker jo ikke konkuranse gjør vi vell.


Så det er VIF og Drøbak/Frogn det står mellom?
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

men poenget ligger der. forsvinner Vif ut av ligasystemet kommer en annen inn. Vi kan vell ikke være så korttenkt at vi håper på en enda mindre interessant TL, ligaen sliter nok som den gjør.

Henki

January 03, 2014, 10:18:58 AM #695 Last Edit: January 03, 2014, 11:12:57 AM by Henki
Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 10:06:32 AM
men poenget ligger der. forsvinner Vif ut av ligasystemet kommer en annen inn. Vi kan vell ikke være så korttenkt at vi håper på en enda mindre interessant TL, ligaen sliter nok som den gjør.



Dette hadde vært en helt grei måte å se det på hvis fotball og fotballrivalisering utelukkende hadde dreid seg om rasjonalitet. Men det gjør det ikke. I hvert fall ikke for meg. Fotball dreier seg også om lidenskap, følelser og om "oss mot dem".
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 10:06:32 AM
men poenget ligger der. forsvinner Vif ut av ligasystemet kommer en annen inn. Vi kan vell ikke være så korttenkt at vi håper på en enda mindre interessant TL, ligaen sliter nok som den gjør.



Jeg heier ikke på Tippeligaen. Jeg heier på Brann - og ønsker erkerivalene all mulig motgang.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Deg om det. Eg ønsker en sterk liga som folk kan møte opp for å se. Fulle tribuner og gode kamper.

Henki

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 03, 2014, 10:41:55 AM
Deg om det. Eg ønsker en sterk liga som folk kan møte opp for å se. Fulle tribuner og gode kamper.


Dette er en holdning som minner om dem som syntes det var flott at RBK gjorde det bra i Champions league. Et lokomotiv i norsk fotball må vite!
Ballen skal fremover!

Lasaron

Jeg heier 100% på Brann, og ønsker meg en eliteserie det er gøy å vinne. Vil derfor ha blandede følelser om Vålerengen går konk.
Tren på langskudd

Go Up