• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Quote from: Nixon on April 29, 2013, 20:46:14 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:34:52 PM
I tillegg kom Mjelde til et brann som en stall å bygge videre på, noe vi alle vet at Skarsfjord var ganske langt unna å ha. I tillegg hadde han langt større ressurser. LANGT!


Uten å gå inn i den heller meningsløse debatten, men dette må kommenteres. Mjelde overtok et dødsbo som hadde flakset seg unna nedrykk året før og det var ikke mye ressurser. Mjelde bygget derimot et lag og fikk pengefolkene til å tro på opplegget han og POL hadde. Først da kom pengene og bedre spillere. Hvis du ser på stallen i 2003 var det mye rask som ikke hadde spilt for Brann i dag.

Nå er jeg fullt klar over at Mjelde hadde en fordel med et marked på vei oppover. Men det blir likevel meningsløst i si at han hadde et godt utgangspunkt.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article528745.ece

Dette er bedre enn hva Skarsfjord tok over, med mindre man ser bort fra at Normann omtrent trekker ned 2 x Olofinjana.

Nixon

Her må vi nok være enig om å være uenige. Veldig uenige...
Rød makt på Hansa

krakra

Det var iallefall ikke dekket bord


SK

Angående Mjelde - folk ser ut til å glemme at vi i 2003 var på god vei ned i 1.divisjon inntil Raymond Kvisvik ankom klubben.

Klaus_Brann

Folk ser også ut til å glemme at dette ikke er tråden for Mjelde vs. Skars- diskusjonen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Hvor lenge kan vi gå uten å blande oss inn i toppen? TL er ikke bedre enn at enkeltspillere kan løfte et lag inn i medaljestrid - det samme gjelder trenere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Gi det til 2015, da har Mjelde gjort seg ferdig på sørlandet og er klar for å ta gull med Brann igjen;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Vi har endelig klart å snu en kamp vi lå under til seier på bortebane :)

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on May 01, 2013, 20:31:30 PM
Vi har endelig klart å snu en kamp vi lå under til seier på bortebane :)


På kunstgras, atpåtil!
Gå av.

krøvel vellevold

Men det klarte vi jo mot Bjarg i fjor også!
Legg ned hele klubben!

brann89

Må også se på kvaliteten man møter også. Men godt å være videre, at ikkje spillerene undervurdere motstanderen
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Hatleking

Ser iallfall ut til at me kan avblåse bortekomplekset for i år.

Nixon

Om ikke annet var kampen i dag god trening på snøværskamp på kunstgress.

Det samme som sannsynligvis vil møte oss i Tromsø om noen uker...
Rød makt på Hansa

ostraume

Vi ligger på 4. plass etter sju runder. Foran Bartepakket, Engen og Molde.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Hadde ikke forventet å se denne tråden i dag...

Eneste jeg kunne vridd til noe positivt, må være at vi med gårsdagens kamp, forhåpentligvis er en kamp nærmere slutten på Skarsfjords karriere som Brann-trener.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: Tom C on May 06, 2013, 08:27:40 AM
Hadde ikke forventet å se denne tråden i dag...

Eneste jeg kunne vridd til noe positivt, må være at vi med gårsdagens kamp, forhåpentligvis er en kamp nærmere slutten på Skarsfjords karriere som Brann-trener.


Vel, det er det jo uansett.
Gå av.

ostraume

Quote from: Tom C on May 06, 2013, 08:27:40 AM
Hadde ikke forventet å se denne tråden i dag...


Hehe...nei, jeg trengte litt egenterapi.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:52 AM
Vi ligger på 4. plass etter sju runder. Foran Bartepakket, Engen og Molde.


Vi ligger på 4.plass fordi vi har spilt 4 hjemmekamper og 3 bortekamper.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Men neste bortekamp blir vel bra?

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2013, 09:16:56 AM
Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:52 AM
Vi ligger på 4. plass etter sju runder. Foran Bartepakket, Engen og Molde.


Vi ligger på 4.plass fordi vi har spilt 4 hjemmekamper og 3 bortekamper.


Sant nok. Men vi har fotsatt vunnet alle hjemmekampene våre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Fantastisk Askar-mål. Han kunne godt jublet hemningsløst uten at det hadde vert provoserende for meg.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 09:26:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2013, 09:16:56 AM
Quote from: ostraume on May 06, 2013, 08:05:52 AM
Vi ligger på 4. plass etter sju runder. Foran Bartepakket, Engen og Molde.


Vi ligger på 4.plass fordi vi har spilt 4 hjemmekamper og 3 bortekamper.


Sant nok. Men vi har fotsatt vunnet alle hjemmekampene våre.


ja så lenge det varer.

Men man kommer ikke langt med det så lenge man taper alle bortekampene. Da blir det 45 poeng og  5. til 8.plass.
Legg ned hele klubben!

ostraume

"Ja, så lenge det varer?" Vi kan jo like gjerne begynne å vinne borte som vi skal begynne å tape hjemme. I alle fall bør det være fokuset i positivitetstråden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Aldri mer Obos....

Nixon

Vi vet jo alle at det bare er en illusjon med tanke på skjevfordelingen av hjemme- og bortekamper, men det er likevel deilig å ligge på andreplass etter åtte kamper. Hvem hadde trodd det før sesongen?
Rød makt på Hansa

krakra

Faen ta. Vinner vi mot Godset er vi seireledere. Jeg kjøper en lottokuppong, stikker på byen og satser på en kinderegg-helg.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 09, 2013, 21:57:30 PM
Vi vet jo alle at det bare er en illusjon med tanke på skjevfordelingen av hjemme- og bortekamper,

Ja hadde vi hatt 4 hjemme og 4 borte, hadde vi antagelig lagt på 7. plass.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on May 09, 2013, 21:59:22 PM
Faen ta. Vinner vi mot Godset er vi seireledere. Jeg kjøper en lottokuppong, stikker på byen og satser på en kinderegg-helg.
Legg ned hele klubben!

brann89

5 heimeseiere, 10 - 1 i målforskjell. Begynner vi berre å vinne litt på bortebane og trenden forsetter på heimebanen, så kan vi jo begynne å drømme om edelt metall på slutten av året!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krøvel vellevold

Quote from: brann89 on May 09, 2013, 22:45:36 PM
5 heimeseiere, 10 - 1 i målforskjell. Begynner vi berre å vinne litt på bortebane og trenden forsetter på heimebanen, så kan vi jo begynne å drømme om edelt metall på slutten av året!


Det er utenkelig at vi vinner 15 av 15 hjemme, så vi må begynne å vinne mer enn bare litt på bortebane.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Er det flere enn meg som har satt penger før sesongen på Brann som seriemestre? Selvfølgelig var det bare på kødd, men det er jo litt morro å drømme.
Aldri mer Obos....

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2013, 22:50:07 PM
Quote from: brann89 on May 09, 2013, 22:45:36 PM
5 heimeseiere, 10 - 1 i målforskjell. Begynner vi berre å vinne litt på bortebane og trenden forsetter på heimebanen, så kan vi jo begynne å drømme om edelt metall på slutten av året!


Det er utenkelig at vi vinner 15 av 15 hjemme, så vi må begynne å vinne mer enn bare litt på bortebane.


Sannsynligheten stiger kamp for kamp... Det er lettere å vinne 10 kamper på rad enn 15 kamper på rad. De 5 vi allerede har spilt er historie. Siden dette er en positivitetstråd, så er det 15 på rad som gjelder.

Tom C

Tror når vi først får hull på byllen borte, så kan det kanskej løsne litt. De plassene jeg har et lite håp om bortepoeng er ihvertfall mot:

Haugesund
Hønefoss
Odd
VIF
Sarpsborg08

Muligens også Sandnes Ulf. Skulle vi klare tre poeng  i de fleste av disse kampene, samtidig som vi fortsetter å ha både flaks og dyktighet på hjemmebane, så kan det jo bli en spennende høst.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Jeg har gitt meg selv den utfordringen at for hver kamp jeg ser som Brann ikke vinner, skal jeg komme med fem lyspunkter (i tilfeldig rekkefølge).

Tromsø - Brann 2-0

- Gjesdal vokser og vokser som stopper
- Finne kommer stadig til sjanser
- Måten Brann spiller på gjør at Piotr får trent mye med beina, der han er litt svak
- Badji nærmer seg Austin i det å være overalt defensivt
- Barmen ble prioritert før Soko

Tren på langskudd

dudo

- Vi er en kamp nærmere ny trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Dette var ein kamp unnagjort på vegen mot vårt neste seriegull. Ein gang der framme.
Gå av.

Markmus

Quote from: Spelaren on May 20, 2013, 20:49:28 PM
Dette var ein kamp unnagjort på vegen mot vårt neste seriegull. Ein gang der framme.


Gleder meg til 2015 hvor vi har blitt lovet gull og grønne skoger <3
Ka du ve?

kabelmann

- Det er lenge til neste bortekamp.
- Det er sinnsykt lenge til neste kunstgressbortekamp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: Markmus on May 20, 2013, 21:56:01 PM
Quote from: Spelaren on May 20, 2013, 20:49:28 PM
Dette var ein kamp unnagjort på vegen mot vårt neste seriegull. Ein gang der framme.


Gleder meg til 2015 hvor vi har blitt lovet gull og grønne skoger <3

Jepp, er nok planlagt, for skulle de klare å vinne på bortebane ville det blitt muligheter for gull i år, og det er jo IKKE planen.
Brannsupporter.

Tom C

Tillater meg å plukke denne opp på grunnlag av hjemmetabellen.

8 - 0 - 0   21 - 3   24p

Ingen har scoret flere enn oss og ingen har sluppet inn færre. Bortetabellen snakker vi ikke om, selv om det er lett å begynne å fabulere om hvordan ståa kunne vært om vi bare hadde vært litt mindre elendige borte enn vi faktisk er...
Aldri mer Obos....

Christian

Quote from: Tom C on July 02, 2013, 13:26:23 PM
Tillater meg å plukke denne opp på grunnlag av hjemmetabellen.

8 - 0 - 0   21 - 3   24p

Ingen har scoret flere enn oss og ingen har sluppet inn færre. Bortetabellen snakker vi ikke om, selv om det er lett å begynne å fabulere om hvordan ståa kunne vært om vi bare hadde vært litt mindre elendige borte enn vi faktisk er...

Det var en del snakk om hjemmeform og flaks og tilfeldigheter tidligere i år, men det er jo vanskelig  å avfeie så solide resultater som bare det.

Det er unektelig ganske digg med et lag som leverer så bra hjemmebane.

Tom C

Aldri mer Obos....

Xminator

July 02, 2013, 14:56:42 PM #593 Last Edit: July 02, 2013, 14:58:39 PM by Xminator
Krøvel kommer ikke til å revurdere selv når det står 3-0 på overtid i siste hjemmekamp.

For ordens skyld, jeg tviler sterkt på at vi klarer å ta 15 strake hjemme. For en statistikknerd er det fantastisk nok til at det vil veie opp for ett par plasseringer på tabellen.

Klaus_Brann

Ikke begynn å fable om at vi skal vinne alle hjemme. Det skjer ikke. Hvis det mot alle odds skulle skje, spiser jeg heller disse ordene med glede.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Me kan slå alle på heimebane. Det er det ingen tvil om. Om me gjer det er ei anna sak, men sjølv om me kanskje tapar eit par kampar så får me eit veldig sterkt heimeresultat i år uansett. Så får Hønefoss-kampen bli eit vendepunkt på bortebane!

krøvel vellevold

-Vi har både RBK og Godset igjen hjemme.
-Ingen - selv ikke RBK - har klart mer enn 13 strake hjemmeseire. Vi må altså klare 15.
-Poengtapet kan like gjerne komme mot Haugesund, LSK, Sogndal, Hønefoss eller TIL. RBKs eneste poengap hjemme i 1992, kom f.eks. mot det laget som endte sist. Mjøndalen slo dem nemlig 2-1. Og ja... Mjøndalen har slått oss på Stadion i år, så da kan selvsagt Hønefoss gjøre det også.
Legg ned hele klubben!

krakra

At vi vinner alle hjemme er mindre trolig enn at vi taper alle borte.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sydnes76

Det er nok basert på en god dose pessimisme i positivitets-tråden.

Go Up