• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Da er det vel rimelig sikkert at vi ikke rykker ned i år heller. I fjor hadde kvalikkplassen 34 poeng. Vi har per i dag 29 med 11 kamper igjen å spille. I og med at dette skrives i positivitetstråden så tror jeg det skulle gå greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

OKSkogum

Siden dette er Positivitets tråden tenkte jeg at dette kunne pass her :)

JEg har startet en facebook gruppe som heter "Vi som Elsker Norsk Fotball". Tanken bak dette er å samle de som elsker nettopp norsk fotball der diskusjon kan bare gå sin gang :) åpen for alle :)

Bli medlem her: https://www.facebook.com/groups/300614286712657/

Norsk fotball trenger engasjement slik som Brann er så kjent for :)

dudo

Hater norsk fotball. Elsker Brann. Er det ikke sånn da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OKSkogum

Quote from: dudo on September 05, 2012, 20:40:14 PM
Hater norsk fotball. Elsker Brann. Er det ikke sånn da?


Tja men dette er da positivitets tråden så da elsker vi "Alt" :P

Gulløl

Bare 14 dager til første treningskamp mot Vard Haugesund i Vestlandshallen  :)

(greit å få denne tråden til topps igjen, vi trenger den ;))
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Brann bør utnytte all entusiasmen rundt laget nå, og kjøre på med heavy billettpriser, stappfullt er det ingen tvil om at det blir!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny


Falkman

Kjip musikk. men ellers strålende håndverk :)

Spelaren

Me ligger foran Rosenborg på tabellen i skrivende stund.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on April 28, 2013, 19:56:31 PM
Me ligger foran Rosenborg på tabellen i skrivende stund.


Ja gullet ska hem ;-)
Og neste helg har Rosenborg Aalesund borte med to av sine nøkkelspillere ute med karantene. Kan holde de bak oss selv om vi taper for Sogndal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det er viktig at det blir uavgjort der, så vi legger begge bak oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hvis vi har seriøse medaljeambisjoner så er det bedre med RBK-tap (det er det forresten uansett). Aafk kan selvsagt ta TL-medalje, men de kan like gjerne falle enormt av. RBK kommer jo garantert til å være der oppe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det hadde vært helt forbanna ulevelig om Aafk tar medalje og ikke vi. Cupen er én ting, den kan alle vinne, men å ta medalje i serien er sterkere og ikke oransjepakket forunt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsendos

Vi holdt nullen 4 ganger på 30 kamper i fjor. I år har vi holdt nullen 3 ganger på 6 kamper. Det er med andre ord god grunn til håp om topplassering, for vi fremstår på en helt annen måte i år.

krøvel vellevold

Quote from: Larsendos on April 29, 2013, 11:00:23 AM
Vi holdt nullen 4 ganger på 30 kamper i fjor. I år har vi holdt nullen 3 ganger på 6 kamper. Det er med andre ord god grunn til håp om topplassering, for vi fremstår på en helt annen måte i år.


Men vi holder jo bare nullen på hjemmebane - hvor vi har pleid å vinne selv med baklengsmål. Først når vi også begynner å holde nullen på bortebane, kan vi begynne å snakke.
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on April 29, 2013, 09:04:12 AM
Det hadde vært helt forbanna ulevelig om Aafk tar medalje og ikke vi. Cupen er én ting, den kan alle vinne, men å ta medalje i serien er sterkere og ikke oransjepakket forunt.


Heller Aafk enn RBK.
Saludar a los monos!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on April 29, 2013, 09:04:12 AM
Det hadde vært helt forbanna ulevelig om Aafk tar medalje og ikke vi. Cupen er én ting, den kan alle vinne, men å ta medalje i serien er sterkere og ikke oransjepakket forunt.


Tror vi lett kan vente til AAFK har møtt litt bedre motstand før vi skal begynne å bekymre oss for at skal ta medalje.

Utmedsnolken

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 11:59:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 29, 2013, 09:04:12 AM
Det hadde vært helt forbanna ulevelig om Aafk tar medalje og ikke vi. Cupen er én ting, den kan alle vinne, men å ta medalje i serien er sterkere og ikke oransjepakket forunt.


Tror vi lett kan vente til AAFK har møtt litt bedre motstand før vi skal begynne å bekymre oss for at skal ta medalje.


Bør kanskje gjøre det samme selv, bortsett fra Viking så kommer alle seirene våre på hjemmebane og mot bunnlag.
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Tja. Er rimelig sikker på at både Molde, Vålerenga og tildels faktisk også Odd kommer til å lage trøbbel for mange lag fremover. Men vi får en viktig pekepinn nå mot Sogndal. Dersom Brann skal ha noe håp om å begynne å plukke poeng mot noe lag på bortebane, så føler jeg at det er litt vinn-eller-forsvinn mot Sogndal. Sogndal er så langt det laget som har gjort det dårligst på hjemmebane og har sluppet inn flest mål.

Selv om alle vet at Sogndal mobiliserer mot BRann, så er dette allikevel en sjanse vi er nødt til å ta vare på dersom vi skal ha noe i en medaljekamp å gjøre...
Aldri mer Obos....

Sindre32

Quote from: Utmedsnolken on April 29, 2013, 13:53:58 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 11:59:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 29, 2013, 09:04:12 AM
Det hadde vært helt forbanna ulevelig om Aafk tar medalje og ikke vi. Cupen er én ting, den kan alle vinne, men å ta medalje i serien er sterkere og ikke oransjepakket forunt.


Tror vi lett kan vente til AAFK har møtt litt bedre motstand før vi skal begynne å bekymre oss for at skal ta medalje.


Bør kanskje gjøre det samme selv, bortsett fra Viking så kommer alle seirene våre på hjemmebane og mot bunnlag.


Det er helt riktig. Men vi har en bedre tropp og havner tradisjonelt sett over dem på tabellen. Sjansene er større for at vi tar medalje enn at de gjør det, både ut fra tradisjoner, statistikk og de aller fleste tenkelige og utenkelige argumentasjonsteknikker og -metoder. 

Derfor ser jeg ingen grunn til at vi skal bekymre oss for at AAFK tar medalje nå, når bare 6 serierunder er spilt. Vi skal verken avskrive dem eller bekymre oss for at de kan ta medalje.

krakra

Men de har en bedre trener.

krøvel vellevold

Selv om AaFK har møtt "dårlige lag", så må man likevel ta en ting med i betraktningen: De har vunnet to av tre bortekamper. Det er sånt vi IKKE gjør - nærmest uansett hvem vi møter.
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: krakra on April 29, 2013, 15:57:40 PM
Men de har en bedre trener.


I motgang er alle en god trener! ;)

Sindre32

April 29, 2013, 17:52:37 PM #523 Last Edit: April 29, 2013, 17:54:39 PM by Sindre32
Quote from: krakra on April 29, 2013, 15:57:40 PM
Men de har en bedre trener.


Eye of the beholder. Tror vi skal vente til det har gått lengre enn det før vi fastslår at han er en glimrende trener. Han fikk det til med ett lag, har fått sparken fra et annet. Etter seks runder ligger han høyt oppe med et tredje. Før der igjen kom han på 2. plass i Superettan før han begynte å "samle på 11. plasser" i Allsvenskan.

Han ble hentet til Stabæk som et relativt umerittert og ubeskrevet blad.

bernu

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 17:52:37 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 15:57:40 PM
Men de har en bedre trener.


Eye of the beholder. Tror vi skal vente til det har gått lengre enn det før vi fastslår at han er en glimrende trener. Han fikk det til med ett lag, har fått sparken fra et annet. Etter seks runder ligger han høyt oppe med et tredje. Før der igjen kom han på 2. plass i Superettan før han begynte å "samle på 11. plasser" i Allsvenskan.

Han ble hentet til Stabæk som et relativt umerittert og ubeskrevet blad.


Han tok medaljer i serien med laget han fikk sparken fra 2 år på rad.
Jeg syns det sier mest om klubben som sparket han...
HANSA - Z

krakra

Stråmann. Jeg sa ikke glimrende, men bedre enn vår. Jonsson har fem medaljer på sju sesonger i Tippeligaen, inkludert et gull. Han tok over et Stabæklag som var vesentlig svakere enn det Skarsfjord tok over i Brann og med mindre midler enn Skarsfjord har hatt tilgjengelig tok han medalje i sin tredje sesong i Stabæk. Hans mislykkede opphold i RBK var to sesonger over Brann på tabellen. 13 poeng foran i år, noe som var større enn avstanden mellom Brann og FFK som rykket ned. Etter noen månder i AaFK har de vist et angrepsspill vi ikke har sett i Brann under Skars, iallefall i starten av sesongen.

Skarsfjord har vært to sesonger i TL uten å ta medalje. Han må ta medalje i år for å holde tritt med "Jonsson i Stabæk-skjemaet", selv om han er i en vesentlig større klubb og har hatt langt mer ressurser til disposisjon. Vi er ikke underholdende å se på heller. Han klarte heller ikke å rykke opp til TL på tre sesonger med Haugesund.

Jeg hadde lett byttet Skars med Jonsson, og noe sier meg at du ikke ville kritisert Brann hvis de hadde gjort det.

Sindre32

Jeg vet at du ikke bare liker, men virkelig elsker ordet stråmann. jeg tror faktisk aldri at jeg har sett noen starte så mange innlegg med det ordet, og jeg synes det er en imponerende argumentasjonsteknikk. Flott at du kan et slikt ord, og enda flottere at du vet å bruke det.

Nei, jeg pakker ikke Jønsson inn i noe annet enn det han er. Jeg påpeker simpelthen at han var et ubeskrevet blad før han kom til TL, at han gjorde det bra med Stabæk og at han ikke fikk til mye etter at han gikk derfra.

Dette var også under "En blå drøm"-perioden til Steen Jensen og co., og Jønsson hadde betydelige ressurser. En flott periode, en glimrende prestasjon av Jønsson i én klubb under visse forutsetninger, med helt andre handlerammer og muligheter til å bygge sitt eget lag enn hva Skarsfjord har hatt og under helt andre økonomiske tider.

Likevel må han vise dette i flere klubber før vi kan konstatere at han er en bedre trener.

krakra

Jeg brukte ofte ordet i forbindelse med våre diskusjoner, fordi du ofte benytter stråmenn og sarkasme i dine innlegg.

Jeg er ikke enig i at Jonsson som har seriegull, seriesølv og seriebronse med Stabæk med betydelig mindre ressurser enn Skarsfjord og to bronser i RBK med en god mer ressurser, samt en god start i AaFK må bevise i flere klubber før vi kan konstatere at han er bedre enn en trener som tross alt ikke har en jævla dritt å vise til etter 5,5 sesong som hovedtrener.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:04:10 PM
Jeg hadde lett byttet Skars med Jonsson, og noe sier meg at du ikke ville kritisert Brann hvis de hadde gjort det.


Det ville jeg faktisk. Jeg ser ingen grunn til et slikt bytte på nåværende tidspunkt. Som andre ser på Skarsfjord som flåsete, ser jeg på Jønsson som sutrete.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:32:46 PM
Jeg brukte ofte ordet i forbindelse med våre diskusjoner, fordi du ofte benytter stråmenn og sarkasme i dine innlegg.

Jeg er ikke enig i at Jonsson som har seriegull, seriesølv og seriebronse med Stabæk med betydelig mindre ressurser enn Skarsfjord og to bronser i RBK med en god mer ressurser, samt en god start i AaFK må bevise i flere klubber før vi kan konstatere at han er bedre enn en trener som tross alt ikke har en jævla dritt å vise til etter 5,5 sesong som hovedtrener.


Da tror jeg nok at du må se tilbake i tid. Stabæk hadde under Jønssons (og Ingebrigtsens) tid slett ikke lite ressurser.

Stråmmen er da en billig måte å prøve å destruere en annen persons mening ved hjelp av virkemidler uten substans, en hersketeknikk som ikke hører noensteds hjemme. Det vet jeg at du ikke er enig i, men for all del; vi har alle våre laster.

krakra

Når du prøver å diskutere hvorvidt Jonsson er en glimrende trener eller ikke er det nødvendig å påpeke at det ikke var påstanden fremfor å argumentere helt til det blir etablert at man mener Jonsson er en glimrende trener.
Hvilke spillere betalte Stabæk over 2-3 millioner for? Hvem hadde 3-5 millioner i årslønn?

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:45:04 PM
Når du prøver å diskutere hvorvidt Jonsson er en glimrende trener eller ikke er det nødvendig å påpeke at det ikke var påstanden fremfor å argumentere helt til det blir etablert at man mener Jonsson er en glimrende trener.
Hvilke spillere betalte Stabæk over 2-3 millioner for? Hvem hadde 3-5 millioner i årslønn?


Hvem hos Brann kostet 2-3 millioner, og hvor mange har 3-5 millioner i årslønn? Eller sammenlikner du nå med Mjelde, som i så fall burde ha oppnådd lang bedre resultater i løpet av tiden han var her? Det eneste argumentet jeg ser her, er at Jønsson er en langt bedre trener enn Mjelde.

krakra

Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.


Riktig, nå skal vi ta relative forhold i betraktning, det er først nå den tid kontra nå betyr noe? Da blir vel en sammenlikning ganske meningsløs? På den tiden hadde den norske Eliteserien midler til å lokke spillere på en helt annen måte enn nå; vi var langt over hva vi er nå, hvis man skulle sammenlikne lønn mellom ligasystemer. Der er vi ikke nå, ligaer som tidligere ikke kunne utkonkurrere oss på lønn gjør det lett nå.

Fullstendig forskjellige forutsetninger, det finnes egentlig ikke sammenlikninger som blir spesielt relevante. Og Stabæk med sin "blå drøm" var virkelig ikke den minoriteten økonomisk som du prøver å få det til å virke som. Jønsson var ingen mirakelmann som fikk mye ut av ingenting. Tvert imot.

Hatleking

Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
men vi er i lpnnstoppen av TL


Har du statistikk på dette?

krakra

April 29, 2013, 19:15:30 PM #535 Last Edit: April 29, 2013, 19:17:49 PM by krakra
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:08:59 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.


Riktig, nå skal vi ta relative forhold i betraktning, det er først nå den tid kontra nå betyr noe? Da blir vel en sammenlikning ganske meningsløs? På den tiden hadde den norske Eliteserien midler til å lokke spillere på en helt annen måte enn nå; vi var langt over hva vi er nå, hvis man skulle sammenlikne lønn mellom ligasystemer. Der er vi ikke nå, ligaer som tidligere ikke kunne utkonkurrere oss på lønn gjør det lett nå.

Fullstendig forskjellige forutsetninger, det finnes egentlig ikke sammenlikninger som blir spesielt relevante. Og Stabæk med sin "blå drøm" var virkelig ikke den minoriteten økonomisk som du prøver å få det til å virke som. Jønsson var ingen mirakelmann som fikk mye ut av ingenting. Tvert imot.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:15:30 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:08:59 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.


Riktig, nå skal vi ta relative forhold i betraktning, det er først nå den tid kontra nå betyr noe? Da blir vel en sammenlikning ganske meningsløs? På den tiden hadde den norske Eliteserien midler til å lokke spillere på en helt annen måte enn nå; vi var langt over hva vi er nå, hvis man skulle sammenlikne lønn mellom ligasystemer. Der er vi ikke nå, ligaer som tidligere ikke kunne utkonkurrere oss på lønn gjør det lett nå.

Fullstendig forskjellige forutsetninger, det finnes egentlig ikke sammenlikninger som blir spesielt relevante. Og Stabæk med sin "blå drøm" var virkelig ikke den minoriteten økonomisk som du prøver å få det til å virke som. Jønsson var ingen mirakelmann som fikk mye ut av ingenting. Tvert imot.


Digg, det var akkurat det jeg ville høre. Kan du ikke nå prøve å fremstille Mjelde som en god trener, utifra de samme forutsetningene? Jeg vet du kan.

Klaus_Brann

Quote from: bernu on April 29, 2013, 18:00:28 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 17:52:37 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 15:57:40 PM
Men de har en bedre trener.


Eye of the beholder. Tror vi skal vente til det har gått lengre enn det før vi fastslår at han er en glimrende trener. Han fikk det til med ett lag, har fått sparken fra et annet. Etter seks runder ligger han høyt oppe med et tredje. Før der igjen kom han på 2. plass i Superettan før han begynte å "samle på 11. plasser" i Allsvenskan.

Han ble hentet til Stabæk som et relativt umerittert og ubeskrevet blad.


Han tok medaljer i serien med laget han fikk sparken fra 2 år på rad.
Jeg syns det sier mest om klubben som sparket han...


Nå er jo de vant med litt mer enn bare medaljer. Han var ikke god nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:17:56 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:15:30 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:08:59 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.


Riktig, nå skal vi ta relative forhold i betraktning, det er først nå den tid kontra nå betyr noe? Da blir vel en sammenlikning ganske meningsløs? På den tiden hadde den norske Eliteserien midler til å lokke spillere på en helt annen måte enn nå; vi var langt over hva vi er nå, hvis man skulle sammenlikne lønn mellom ligasystemer. Der er vi ikke nå, ligaer som tidligere ikke kunne utkonkurrere oss på lønn gjør det lett nå.

Fullstendig forskjellige forutsetninger, det finnes egentlig ikke sammenlikninger som blir spesielt relevante. Og Stabæk med sin "blå drøm" var virkelig ikke den minoriteten økonomisk som du prøver å få det til å virke som. Jønsson var ingen mirakelmann som fikk mye ut av ingenting. Tvert imot.


Digg, det var akkurat det jeg ville høre. Kan du ikke nå prøve å fremstille Mjelde som en god trener, utifra de samme forutsetningene? Jeg vet du kan.
Mjelde har meritter som middelmådige Skars bare kan drømme om. Han ledet oss til seriemedalje og cupgull i sin andre sesong som Branntrener, og under ham spilte vi bra fotball. En skam å nevne Skars og Mjelde i samme setning

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:51:23 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:17:56 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 19:15:30 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 19:08:59 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 18:55:43 PM
Huseklepp, Demir, Zsolt, Badji kostet nok rundt 2-5 millioner. Lønnsnivået i dagens TL er lavere enn 06-08, men vi er i lpnnstoppen av TL og de som var i lønnstoppen da hadde nok sine spillere med lønninger på 3-5 millioner.


Riktig, nå skal vi ta relative forhold i betraktning, det er først nå den tid kontra nå betyr noe? Da blir vel en sammenlikning ganske meningsløs? På den tiden hadde den norske Eliteserien midler til å lokke spillere på en helt annen måte enn nå; vi var langt over hva vi er nå, hvis man skulle sammenlikne lønn mellom ligasystemer. Der er vi ikke nå, ligaer som tidligere ikke kunne utkonkurrere oss på lønn gjør det lett nå.

Fullstendig forskjellige forutsetninger, det finnes egentlig ikke sammenlikninger som blir spesielt relevante. Og Stabæk med sin "blå drøm" var virkelig ikke den minoriteten økonomisk som du prøver å få det til å virke som. Jønsson var ingen mirakelmann som fikk mye ut av ingenting. Tvert imot.


Digg, det var akkurat det jeg ville høre. Kan du ikke nå prøve å fremstille Mjelde som en god trener, utifra de samme forutsetningene? Jeg vet du kan.
Mjelde har meritter som middelmådige Skars bare kan drømme om. Han ledet oss til seriemedalje og cupgull i sin andre sesong som Branntrener, og under ham spilte vi bra fotball. En skam å nevne Skars og Mjelde i samme setning


Nå må du bestemme deg. Har ressurser noe å si, eller har det ikke det? Hvis det har det, hvordan kan du forsvare prestasjonene hans og samtidig slakte Skarsfjord sine? I tillegg kom Mjelde til et brann som en stall å bygge videre på, noe vi alle vet at Skarsfjord var ganske langt unna å ha. I tillegg hadde han langt større ressurser. LANGT!

Stumpene av sesong 1 kan ikke regnes. Sesong 1 tok Mjelde 3. plass, sesong 2. tok han en 6 plass. Skarsfjord sin 4.- og 6. plass er ikke så langt unna. Himmel og helvete.

Vi har scoret massevis av mål under Skarsfjord. Argumentene om manglende samhandling offensivt faller derfor på sin egen urimelighet eller, i dette tilfellet, din egen synsing. Skal vi score mål, eller skal vi spille feiende flott og naiv angrepsfotball?

Vi har mer å takke Skarsfjord enn du gidder å / vil gi ham kredit for. Han har reddet stumpene etter et vanvittig vanstyre, hentet en rekke glimrende spillere for en slikk og ingenting og hva får han i retur?

Mjelde kom til et halvveis dekket bord. Sett i forhold kom Skarsfjord til en hage med noen planker, en hammer og en pose med spiker.

krakra

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Mjelde. Jeg påpeker at Jonsson oppnådde mye mer i Stabæk, med langt mindre midler enn Skarsfjord har gjort i Brann. Så kommer du drassende med Mjelde som hadde mer ressuser, men også vesentlig bedre ressurser? Skars er en trener som ikke har bevist en dritt. Nada. Kan ikke sammenlignes med mannen som skaffet oss vårt første seriegull siden 1963. Rett og slett ikke verdig.
Mjelde tok over et lag som var nær å rykke ned i 2002.

Blir du underholdt av Branns kamper? Tenker du ofte "dette er jammen meg god fotball"? Vi scorte to mål mot Odd. Syns du vi spilte god, sammenhengende angrepsfotball? Skars skal ha for at han reddet oss fra nedrykk. Det betyr ikke at han er en trener som kan lede oss til nye gullår. Det meste tyder på at han ikke er det.




skuteviken

Pøh. Skarsfjord har ikke hatt ideelle forhold, men det hadde ikke Mjelde heller (de første årene). Det er i ettertid enkelt å se en rød tråd. Tar vi medalje i år kommer alle til å snakke om den fantastiske innsatsen til Walstad (og Skars) riktige spillertyper osv, bommer vi og kommer midt på tabellen er alt skandale.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:26:25 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Mjelde. Jeg påpeker at Jonsson oppnådde mye mer i Stabæk, med langt mindre midler enn Skarsfjord har gjort i Brann. Så kommer du drassende med Mjelde som hadde mer ressuser, men også vesentlig bedre ressurser? Skars er en trener som ikke har bevist en dritt. Nada. Kan ikke sammenlignes med mannen som skaffet oss vårt første seriegull siden 1963. Rett og slett ikke verdig.
Mjelde tok over et lag som var nær å rykke ned i 2002.

Blir du underholdt av Branns kamper? Tenker du ofte "dette er jammen meg god fotball"? Vi scorte to mål mot Odd. Syns du vi spilte god, sammenhengende angrepsfotball? Skars skal ha for at han reddet oss fra nedrykk. Det betyr ikke at han er en trener som kan lede oss til nye gullår. Det meste tyder på at han ikke er det.






Hvorfor drar jeg det inn, tror du? Kan det ha noe med Mjelde sine ressurser under samme periode som Jønssons Stabæk-tid?

skuteviken

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:31:40 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:26:25 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Mjelde. Jeg påpeker at Jonsson oppnådde mye mer i Stabæk, med langt mindre midler enn Skarsfjord har gjort i Brann. Så kommer du drassende med Mjelde som hadde mer ressuser, men også vesentlig bedre ressurser? Skars er en trener som ikke har bevist en dritt. Nada. Kan ikke sammenlignes med mannen som skaffet oss vårt første seriegull siden 1963. Rett og slett ikke verdig.
Mjelde tok over et lag som var nær å rykke ned i 2002.

Blir du underholdt av Branns kamper? Tenker du ofte "dette er jammen meg god fotball"? Vi scorte to mål mot Odd. Syns du vi spilte god, sammenhengende angrepsfotball? Skars skal ha for at han reddet oss fra nedrykk. Det betyr ikke at han er en trener som kan lede oss til nye gullår. Det meste tyder på at han ikke er det.






Hvorfor drar jeg det inn, tror du? Kan det ha noe med Mjelde sine ressurser under samme periode som Jønssons Stabæk-tid?


Det blir for enkelt. Men jeg er villig til å si at mye av Skarsfjord historie og arv vil ligge i denne sesongen, bevisbyrden ligger på han for tiden.

EDIT: Ohhh no, nå bidrar jeg til å ødelegge positivitets-tråden-
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Sindre32

Quote from: skuteviken on April 29, 2013, 20:31:20 PM
Pøh. Skarsfjord har ikke hatt ideelle forhold, men det hadde ikke Mjelde heller (de første årene). Det er i ettertid enkelt å se en rød tråd. Tar vi medalje i år kommer alle til å snakke om den fantastiske innsatsen til Walstad (og Skars) riktige spillertyper osv, bommer vi og kommer midt på tabellen er alt skandale.


Men Skarsfjord kom til dårlige økonomi OG en så til de grader verdiløs stall. Jeg er forsåvidt enig med deg, og det er grunnen til at jeg trekker inn Mjelde. Heder og ære i ettertid, men han fikk nok minst like my pepper mens han var trener.

krakra

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:31:40 PM
Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:26:25 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Mjelde. Jeg påpeker at Jonsson oppnådde mye mer i Stabæk, med langt mindre midler enn Skarsfjord har gjort i Brann. Så kommer du drassende med Mjelde som hadde mer ressuser, men også vesentlig bedre ressurser? Skars er en trener som ikke har bevist en dritt. Nada. Kan ikke sammenlignes med mannen som skaffet oss vårt første seriegull siden 1963. Rett og slett ikke verdig.
Mjelde tok over et lag som var nær å rykke ned i 2002.

Blir du underholdt av Branns kamper? Tenker du ofte "dette er jammen meg god fotball"? Vi scorte to mål mot Odd. Syns du vi spilte god, sammenhengende angrepsfotball? Skars skal ha for at han reddet oss fra nedrykk. Det betyr ikke at han er en trener som kan lede oss til nye gullår. Det meste tyder på at han ikke er det.

Jeg syns at det å mene at en trener med seriegull, sølv og bronse i en klubb, og to bronser i en annen, som for øyeblikket leder en tredjeklubb som ligger over oss, ikke har bevist nok til å kunne kalles bedre enn Skarsfjord som ikke har noen ting å vise til blir å dra det veldig langt. Når du i tillegg antyder at en trener med seriegull, cupgull, seriesølv, seriebronse og avansement fra UEFA-cupens gruppespill er en svakere trener enn den nevnte middelmådigheten lurer jeg på hva du går på.





Hvorfor drar jeg det inn, tror du? Kan det ha noe med Mjelde sine ressurser under samme periode som Jønssons Stabæk-tid?
Da må du isåfall sammenligne Mjelde med Jonsson. Jeg er usikker på hvem jeg hadde valgt av de to, men 100/100 ganger hadde jeg valgt dem foran Skarsfjord. Mjelde slo da stort sett Stabæk helt til RBH fikk ansvaret for innkjøpene.

krakra

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:34:52 PM
Quote from: skuteviken on April 29, 2013, 20:31:20 PM
Pøh. Skarsfjord har ikke hatt ideelle forhold, men det hadde ikke Mjelde heller (de første årene). Det er i ettertid enkelt å se en rød tråd. Tar vi medalje i år kommer alle til å snakke om den fantastiske innsatsen til Walstad (og Skars) riktige spillertyper osv, bommer vi og kommer midt på tabellen er alt skandale.


Men Skarsfjord kom til dårlige økonomi OG en så til de grader verdiløs stall. Jeg er forsåvidt enig med deg, og det er grunnen til at jeg trekker inn Mjelde. Heder og ære i ettertid, men han fikk nok minst like my pepper mens han var trener.

Sindre32

Quote from: krakra on April 29, 2013, 20:36:29 PM
Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:34:52 PM
Quote from: skuteviken on April 29, 2013, 20:31:20 PM
Pøh. Skarsfjord har ikke hatt ideelle forhold, men det hadde ikke Mjelde heller (de første årene). Det er i ettertid enkelt å se en rød tråd. Tar vi medalje i år kommer alle til å snakke om den fantastiske innsatsen til Walstad (og Skars) riktige spillertyper osv, bommer vi og kommer midt på tabellen er alt skandale.


Men Skarsfjord kom til dårlige økonomi OG en så til de grader verdiløs stall. Jeg er forsåvidt enig med deg, og det er grunnen til at jeg trekker inn Mjelde. Heder og ære i ettertid, men han fikk nok minst like my pepper mens han var trener.


Det er din påstand som er feil der. Skarsfjord tok over en stall som besto av et par helt brukbare spillere, noen som var på vei ut, og til en klubb uten særlig kjøpsvilje pga. økonomiske probemer. Situasjonen da han tok over var et mareritt i forhold.

Nixon

Quote from: Sindre32 on April 29, 2013, 20:34:52 PM
I tillegg kom Mjelde til et brann som en stall å bygge videre på, noe vi alle vet at Skarsfjord var ganske langt unna å ha. I tillegg hadde han langt større ressurser. LANGT!


Uten å gå inn i den heller meningsløse debatten, men dette må kommenteres. Mjelde overtok et dødsbo som hadde flakset seg unna nedrykk året før og det var ikke mye ressurser. Mjelde bygget derimot et lag og fikk pengefolkene til å tro på opplegget han og POL hadde. Først da kom pengene og bedre spillere. Hvis du ser på stallen i 2003 var det mye rask som ikke hadde spilt for Brann i dag.

Nå er jeg fullt klar over at Mjelde hadde en fordel med et marked på vei oppover. Men det blir likevel meningsløst i si at han hadde et godt utgangspunkt.
Rød makt på Hansa

krakra

Brann tok over en stall med Diego Guastavino og Rodolph Austin, som definitivt var mer enn "helt brukbar". Udjus, Sævarsson, Fakiri, Zsolt og Mjelde kunne nok spilt for endel klubber i TL også. Mjelde spiller jo regelmessig i LSK. Kalvenes, Yaw, Fakiri og Holmvik var også brukbare.

Vi brukte i overkant av fem millioner på rene spillerkjøp i 2011, noe få andre klubber i TL kan matche i dagens økonomi, spillere som Ojo og Bentley fikk lønninger på 1,5-2 millioner. Noe jeg tviler på at mange spillere i TL matcher.

Det var en bra prestasjon å ende på 4. plass, men det var ikke så svart som du skal ha det til og det var ingen sensasjonell prestasjon. Noen gode signeringer skal han ha kred for, og stallen vi stilte med til seriestart 2011 var bra.

Go Up