• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Den guden til Ojo tror jeg kan fint kan passe inn i denne tråden.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

abe78

Tre litt positive ting:
1) Vi har tatt poeng i vanskelige kamper. Så fort vi får fart på hjemmebane også så kan dette bli svært morro
2) Vi har møtt til dels vanskelig motstand (selv om noen av de store lagene har vært ute av form). Vi kan se frem til litt (på papiret) enklere motstand i de neste kampene.
3) Det er sol og sommer. Finn frem grillen og bøtten med is!
.og husk!

Xminator

Vi er nærmere gullkamp enn nedrykkskamp! Måtte det vare lenge!

Av andre ting, Ojo og Torp. Og ikke minst Austin som endelig står frem som en krumtapp og nøkkelspiller i kamp etter kamp. Han blir like savnet som Scharner og Olofinjana. Og ett salg kan fort bli veldig tungt å bære utover høsten.

kabelmann

Austin har etterhvert begynt å gjøre seg verdt prislappen på ti millioner. Knallsesong så langt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Natan

Viking er så elendig at Brann ser ut som et PL-lag. Det koker i Stavanger med misnøye, laget er gråere enn noensinne og publikum uteblir.

Markmus

Quote from: Natan on May 10, 2011, 00:22:00 AM
Viking er så elendig at Brann ser ut som et PL-lag. Det koker i Stavanger med misnøye, laget er gråere enn noensinne og publikum uteblir.


Hva mener du? At Stavanger-folk bryr seg om Viking?
Ka du ve?

Tom C

RBK, Viiging og VIF ligger nede for full telling, mens vi cruiser videre og vinner fortjent mot Start. Gresset ser bedre ut enn på lenge, og spillere som Holmvik, Fakiri og Sævarsson presterer langt bedre enn vi hadde lov å håpe på. Når i tillegg nykommerne fra adecco, Torp og Ojo spiller som garvede tippeligaprofiler, så ser ting lysere ut enn på lenge.

Var vel ikke mange som før denne sesongen turte å håpe på en delt førsteplass etter 7 runder? Tør dog ikke å håpe på medaljekamp før vi har passert halvspilt serie, og vi fremdeles henger med der oppe.

Så får vi bare håpe at Ojo tar opp arven etter Helstad når det gjelder mål mot godset.
Aldri mer Obos....

Tom C

Vi har passert halvveis og ligger faktisk fremdeles på topp tre. Hadde vært helt kanon om nysigneringen fra Litauen også viser seg å være en god ressurs for brann. Sesongen har etter halvspilt serie vært en gedigen opptur i forhold til hva jeg og mange andre fryktet før seriestart.  :)
Aldri mer Obos....

Jose Arrogantio

Hadde nok blitt ledd ut hadde du kommet i vinter og sagt vi ville ligget på 3. plass etter halvferdig sesong.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Definitivt. Godt å se at de jobber med å knytte spillerne sammen også på familiefronten, det kan bli gull verdt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Oppreist

Og jeg konstanterer at det står stablet opp Colaflasker rundt bordet.  Toppidrett handler om trening, søvn og kosthold - men vi vet jo alle at fotball ikke er toppidrett...

Var det forøvrig noen som fikk med seg Brann - Sogndal i cupen.  Da Sogndalspillerne skulle fylle på væskenivået under kampen hadde de en kasse med 0,33 glassflasker med Cola!!
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

Jeez, en cola må det være lov å unne seg når man griller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Oppreist on July 14, 2011, 13:55:59 PM
Var det forøvrig noen som fikk med seg Brann - Sogndal i cupen.  Da Sogndalspillerne skulle fylle på væskenivået under kampen hadde de en kasse med 0,33 glassflasker med Cola!!


Så lenge det inntas i slutten av kampen, lik for eksempel lanngrennsgutta får en koffein mix i slutten av lange renn. Sukkeret får jo også opp energi nivået.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on July 14, 2011, 14:02:21 PM
Jeez, en cola må det være lov å unne seg når man griller.



Jeg lover deg at det ikke bare er når de griller. Det er en massiv forskjell i profesjonalitet mellom folk som driver individuell idrett og lagsport, virker det som. Det er kanskje naturlig, men spillerne våre ville vært veldig mye bedre om de hadde samme tilnærming til yrket sitt som Northug, Dale Oen eller Olav Tufte. Der er yrket identiteten deres, noe man ikke kan si om fotballspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Er man toppidrettsutøver kan raske karbohydrater være bra. Jeg har sett Tour de France syklister hive innpå sjokolademelk etter et rytt, uten at det er noen særlig sunn drikk for folk som ikke beveger seg særlig.

Klaus_Brann

Nei, det er det helt sikkert ikke, men å reagere på at de tar seg en cola til grillmaten er feil fokus.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on July 14, 2011, 14:26:47 PM
Nei, det er det helt sikkert ikke, men å reagere på at de tar seg en cola til grillmaten er feil fokus.


Helt enig her. Det jeg prøvde å si er vel at folk som beveger seg mye kan tåle noen karbohydrater til grillmaten, og kan muligens også ha bra av det under en kamp, uten at jeg er en ekspert på det.

dudo

Prøver du å si at fotballspillere har et profesjonelt forhold til hva de putter i seg? At folk som driver med knallharde utholdenhetsidretter drikker sjokomelk eller cola er selvsagt ikke noe problem, da er det snakk om å fylle karbolageret. Det samme kan overhodet ikke sies om fotballspillere.

Dette er for øvrig ikke rettet mot Brannspillere, men mot fotballspillere generelt. De gjemmer seg i fellesskapet som lagidretten gir, og blir ikke like lett avslørt som utøvere av individuelle idretter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Noen har da det, folk som PVM tipper jeg tenker en del på det.
Det er vel en del klubber som satser på å lære spillerne mer om riktig kosthold, Brann har i alle fall gjort det med yngre lag, hvor de har felles frokost før trening osv. og jeg regner med de gjør det med a-laget også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Joda, er nok mindre disiplin i fotball enn langrenn, Rooney har vel for eksempel blitt tatt med røyk i kjeften og på fylletur, men her snakker vi om en cola til grillmaten. Ikke noen som gurgler cola daglig. Forresten har jeg da sett Olav Tufte og andre toppidrettsutøvere drikke champagne som jeg vil tørre påstå er verre enn colaen pga alkoholen.

Yngve

Hugs uansett på at dei som trenar dagleg kan hiva i seg LANGT meir enn me vanlege.

Men det er klart at dei truleg har eit stykke att i norsk foppa.

Kva er det dei hiv i seg på ein dag i løpegt av Tour de France? Er det ikkje 10.000 kaloriar dagleg.. 4-5 gonger så mykje som me kan og bør..

Klaus_Brann

Så opptatt av helse og kosthold som vi er i Norge ellers, så tviler jeg på at vi ligger noe bak andre land.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Nei, i Europa er vi en landene med lavest prosentandel overvektige. Men kan godt tenke meg at lag i de store ligaene i Europa har mer peiling på riktig kosthold enn norske fotballag selv om befolkningen generelt vet lite i disse lagenes land.

Klaus_Brann

Akkurat, og det er klart at de største klubbene med store ressurser nok har god kontroll over dette og sikkert har ansatt egne folk som jobber med dette ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Joda, poenget mitt er at utoevere av individuelle idretter virker aa baade trene og spise riktigere og bedre enn lagspillere, og kanskje spesielt fotballspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/14/543584.html

Michael Phelps' diett. 12000 kalorier om dagen. Tviler på at noen av dem er overflødige dog.

Markmus

Quote from: Yngve on July 14, 2011, 19:50:22 PM
Hva er det dei hiv i seg på ein dag i løpegt av Tour de France? Er det ikkje 10.000 kaloriar dagleg.. 4-5 gonger så mykje som me kan og bør..


Nå skal en ikke bruke TdF som "mål" på dette her siden idretten i seg selv er usunn. Da tenker jeg ikke på all dopingen (som selvfølgelig ikke er bra for kroppen), men hvordan de tyner kroppene til det vanvittige.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 14, 2011, 22:07:32 PM
http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/14/543584.html

Michael Phelps' diett. 12000 kalorier om dagen. Tviler på at noen av dem er overflødige dog.


Man forbrenner jo voldsomt på svømming. Dale Oen trener opp til 6 timer om dagen frem mot VM og forbrenner 8000 kalorier om dagen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

For å prøve å få ting over på det positive og normale...

Brann har hatt minst skader i Tippeligaen.

http://www.brann.no/nyheter/har-faerrest-skader-i-tippeligaen/

Gulløl

HUSK Brannfest i kveld kl.20.00. Det var kanonstemning i fjor, blir sikkert ikke noe dårligere i kveld.
http://www.brann.no/nyheter/brannfest-pa-sondag/

http://www.billettservice.no/event/BRANNFEST-2012-billetter/BOT11031
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman

Quote from: Jose Arrogantio on July 24, 2011, 00:00:07 AM
For å prøve å få ting over på det positive og normale...

Brann har hatt minst skader i Tippeligaen.

http://www.brann.no/nyheter/har-faerrest-skader-i-tippeligaen/


Høres bra ut.
Skjønt, det ble også uttalt under vårt forrige regime, hvor medisinsk sjef (var det Jøsendal han het?) hadde det øverste ansvaret for spillerne...Det gikk jo i dass etter gode resultater med bl.a. Andresen og Bakke innledningsvis.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on April 27, 2012, 20:09:27 PM


Og ikke nok med det. For å helle enda mer salt på trønderfåret, så hadde dem et frispark i aluminiumet like etterpå. Nå hadde jeg riktignok penger på RBK-seier, så jeg bør kanskje  fortsette med det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on April 27, 2012, 20:29:11 PM
Quote from: Gulløl on April 27, 2012, 20:09:27 PM
Kvelden er reddet  :). Litj-Ivers brenner et straffe i 86 minutt og Ålesund utligner til 2-2 i 91 min. Vårherre startet helgen slik den skal startes 8).


Og ikke nok med det. For å helle enda mer salt på trønderfåret, så hadde dem et frispark i aluminiumet like etterpå. Nå hadde jeg riktignok penger på RBK-seier, så jeg bør kanskje  fortsette med det.


Haha, herlig.
Å tape penger på sånt er flotters!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2012, 20:43:31 PM
Quote from: roaldinho on April 27, 2012, 20:29:11 PM
Quote from: Gulløl on April 27, 2012, 20:09:27 PM


Og ikke nok med det. For å helle enda mer salt på trønderfåret, så hadde dem et frispark i aluminiumet like etterpå. Nå hadde jeg riktignok penger på RBK-seier, så jeg bør kanskje  fortsette med det.


Hehe, ja! Nesten så jeg jublet fordi jeg tapte de pengene. Merket at jeg ble glad inni meg: " Endelig fikk Rævbk smake sin egen medisin." Kan jo bare sette symbolsk sum hver gang, og fortsetter de å avgi poeng pga det så er jo det bare gøy.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Bare 9 poeng opp til gullet, og fremdeles er 22 av 30 kamper ikke spilt  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Etter at Huseklepp har vendt hjem, vil jeg dra opp igjen denne tråden. Synes også at vi har vist positive tendenser spillemessig den siste tiden, selv om det gjenstår å se om vi klarer å fylle hullet etter jamaica-man. Og for å være litt vittig, har jeg også satt noen kroner på brann-gull. 300 spenn i innsats, gir småpene 30.000 i gevinst, om det mot alle odds og bedre viten skulle slå til...
Aldri mer Obos....

dudo

Hæ? Får vi ikke mer enn 100 i odds? Det er jo galskap.

Men ellers: Ja, jeg er mer positiv enn på lenge. Gleder meg til bortekamp og greier. Vanvittig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Gleder meg sykt til Mandag, få se Huseklepp i drakten igjen. Har itillegg stort tro på 3 poeng. Dette berre må gå bra :D
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

NEI NEI NEI. Det er duket for at vi taper;
Stabæk er elendige og Bergens største siden Kniksen har vendt hem for å hjelpe Sportsklubben. Det må bli tap.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Trodde man skulle være posetiv i denne tråden.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

ostraume

Ja, anti-jinxingen får du ta i kamptråden Klaus.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

skuteviken

August 04, 2012, 10:00:46 AM #493 Last Edit: August 04, 2012, 14:43:35 PM by skuteviken
Kjenner jeg blir pirret når Brann undersøker spillere på et par hyller over Islandske trebein. Enn om det ikke blir noe av, så er det slikt folk liker å lese. Da føler man at hele organisasjonen har ambisjoner.

edit   skulle stå over. Altså positivt at vi ser på spillere som Hauger osv, enn så urealistisk eller ikke det er.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vebo

Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: brann89 on August 04, 2012, 01:14:23 AM
Trodde man skulle være posetiv i denne tråden.


Beklager den, jeg trodde det var kamptråden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Endelig er Branngløden tilbake. Kjærligheten til Brann er der hele veien, men det gir et ekstra sting når spillet varmer, når vi har de rette profilene og når tabellsituasjonen lysner. Pr dato har jeg ikke noe negativt å komme med vedrørende hverken trener eller annet, det er bare å lene seg tilbake og la kampene komme. Det skal bli veldig tøft å ta poeng fra Brann i høst, tar vi 2 poeng i snitt på de siste 12, noe som ikke er umulig, da runder vi av på 50 poeng, noe som bør holde 3 plass.

Herman

Quote from: Chrisstah on May 08, 2011, 00:28:22 AM
Den guden til Ojo tror jeg kan fint kan passe inn i denne tråden.


Vi er alle brødre under den samme Gud...

Markmus

Topp 5 om serien startet 1. mai (12 spilte kamper siden den tid):

1. Godset 26 (+15)
2. Molde 26 (+13)
3. Brann 23 (+12)
4. Rosenborg (+9)
5. Viking 20 (+1)

Mål i parentes.
Ka du ve?

Gulløl

Huseklepp begynner å bli voksen, 4 kg mer muskler og i går såg jeg for første gang at hadde antydning til skjeggvekst på haken  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up