• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TV kamper tippeligastarten

Started by The Boss, February 01, 2010, 17:42:13 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

July 25, 2011, 19:45:34 PM #50 Last Edit: July 25, 2011, 21:36:27 PM by Torvanger
Her er man på østlandet i tidsrommet rundt Brann - Godset, man avventer til sendeskjema for tv-kamper kommer og bestiller fly tur/retur Oslo - Bergen 8.8 - 9.8. Så får man vite at matchen har blitt flyttet til 7.8 og man må ut med 430,- for ombooking til søndagen. Irriterende.

Klaus_Brann

Merkelig at de flytter kamp igjen på så kort varsel. Det må da gå an for NSA å ta opp dette med NFF, eller hører de ikke på noen??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2011, 19:58:12 PM
Merkelig at de flytter kamp igjen på så kort varsel. Det må da gå an for NSA å ta opp dette med NFF, eller hører de ikke på noen??


Kampen er flyttet fordi Sævarsson, Labukas og Austin er blitt innkalt til landskamper.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Er nok endel Godsetsupportere som må booke om også regner jeg med.

stig

Burde ikke NFF tenkt på forhånd at Brann har landslagsspillere? Sævarsson og Austin er jo rimelig fast på sine landslag.  Syns det blir ekstra ille at de omberammer Start-Haugesund pga dette. Det er unødvendig, egentlig.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on July 25, 2011, 20:22:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2011, 19:58:12 PM
Merkelig at de flytter kamp igjen på så kort varsel. Det må da gå an for NSA å ta opp dette med NFF, eller hører de ikke på noen??


Kampen er flyttet fordi Sævarsson, Labukas og Austin er blitt innkalt til landskamper.


Som Stig sier, så burde de ha tenkt på dette tidligere, i alle fall Austin og Sæv er faste. Ang. Labbetuss vet jeg ikke hvor fast han er.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tifo

Stig Helsing med en artikkel rundt flytting av kampen mot Godset, og ikke minst kosekvensene for Maakeberget som reklamerte med "årets tur" borte mot Start. Den er nå flyttet fra Søndag til Mandag og vil garantert koste flesk for Maakeberget.

http://bataljonen.no/?page=26&news=603
.:Tifo-gruppen:.

Klaus_Brann

Har ikke NSA noe som helst de skulle sagt i forhold til NFF?! Akkurat som spillerne, så burde supporterne ha større rettigheter. Dessverre kommer ikke supporterne til å streike.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Vi kan begynne med å streike 1 omgang landet over med å holde kjeft.. Vise at vi er lei dette tullet...

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on July 26, 2011, 17:09:37 PM
Vi kan begynne med å streike 1 omgang landet over med å holde kjeft.. Vise at vi er lei dette tullet...


Smekkfull bortetribune på en mandag i Fredrikstad, talte neppe i vår favør.
Legg ned hele klubben!

stig

Det gjordet det absolutt ikke, men det er det heller ikke så mye å gjøre med.Folk vil på Brannkamp. Vi må bare fortsette å markere standpunkt, men denne gangen gikk flyttingen, etter at kampene var tv-satt, mest utover Haugesund sine supportere. 
Nettsideansvarlig

Northside

Skulle valgt 1 runde hvor alle Norges supportere holdt kjeft første 45min. Det ville blitt lagt merke til. Runden som nå ble fikset på er dermed yppelig for en slik aksjon!

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on July 26, 2011, 17:09:37 PM
Vi kan begynne med å streike 1 omgang landet over med å holde kjeft.. Vise at vi er lei dette tullet...


Nå har vi gjort det noen ganger de 10 første minuttene uten at det har hatt noen voldsom påvirkning, så kanskje man kunne funnet andre virkemidler?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

10 min?? Er jo musepiss i havet... Må 45 og kanskje 90 min til før de kanskje vil høre på oss..

Nixon

Jeg vet ikke helt hvor mye de hadde blitt påvirket av det. Det får jo ingen direkte konsekvenser dersom supporterne holder kjeft i en omgang eller to. Sant å si er det ikke mye supporterne kan gjøre for å bli hørt dersom NFF og supporterne har helt motstridende interesser. Fullstendig boikott kanskje, men jeg tror ikke misnøyen er så stor enda.
Rød makt på Hansa

Lister

Problemet med denne typen markeringer er at de på ingen måte rammer NFF. Vi skyter oss selv litt i foten med stillhetsmarkering.

Type felles vekselrop for begge lags supportere er en bedre markering men den rammer heller ikke NFF.

Desverre er det lite vi kan gjøre annet enn å uttrykke vår misnøye. Opprop.no, poster på facebook og annen slacktivisme betyr lite og ingenting, så der vi kan høres best er der vi bør gjøre noe: TIFO i tv-kamper, sanger osv.

Igjen bør vi nok ikke ha noen illusjoner om at dette kan forandre noe, men det er bedre enn å gjøre ingenting.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

men fotballen blir jo spilt i helgen, så da bør jo aksjonistene være fornøyd
"og der snubler Sæternes igjen"

Northside

Quote from: Utmedsnolken on October 09, 2012, 07:58:17 AM
men fotballen blir jo spilt i helgen, så da bør jo aksjonistene være fornøyd


Nå var det ikke direkte mandagskamper vi aksjonerte mot i går. Var NFF sin satsing på TV-seere fremfor tilskuere.
At mandagskamper utgår neste år visste vi på forhånd, men man ser jo på det nye oppsettet at tilskuere ikke akkurat kommer i fokus nå heller.

Men liker bedre Søndag 19:00 enn 20:00. Ganske merkelig når NFF ønsker barnefamilier på alle tribunene, så kjører de hovedkampene Søndag 20:00!
Tidlig kampstart Lørdag og Søndag gjør det gjerne lettere å reise på tur, det er da litt positivt.

Nixon

Ja, det er nok blitt mer bortesupportervennlig. Spesielt hvis de klarer å være litt forutsigbare. Det kan også være positivt for folk fra distriktene som nå kan komme seg hjem i skapelig tid. Barnefamilier likeså.

Men jeg er veldig usikker på om de tidlige tidspunktene vil passe de store massene som må til for å fylle tribunene?
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Kamper 15 er vel tidlig for min smak, men heller det enn ukedagskamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Quote from: Nixon on October 09, 2012, 07:48:02 AM


Jeg syns dette er veldig positivt, men nå går jeg på de fleste kampene og har kanskje ikke samme krav som de store massene. Lørdag og søndag 15 er et flott tidspunkt for min del.  At hovedrunden er fremskutt en time er bare positivt.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Lørdagskamper passer meg glimrende, og heller 15:00 søndag enn 17 eller 19.

Det viktigste er uansett at kampene settes opp så tidlig som mulig så man får litt forutsigbarhet.

stig

Quote from: Xminator on October 09, 2012, 09:55:26 AM
Lørdagskamper passer meg glimrende, og heller 15:00 søndag enn 17 eller 19.

Det viktigste er uansett at kampene settes opp så tidlig som mulig så man får litt forutsigbarhet.


Ja det er ingen tvil om at kampen om holdninger hos NFF og Tv-selskapene må fortsette for å sikre forutsigbarhet. Mandag er vekke neste år, men det er fremdeles masse å gjøre for å påvirke i riktig retning.
Nettsideansvarlig

Northside

NFF burde solgt et nærmest fastsatt kampprogram for når kamper spilles, selvsagt med litt rom for endringer og diskusjon når TV-avtalen spikres, men ikke mye! Lørdag og Søndag burde holde rikelig.
Med dette nye forslaget får vi 6 forskjellige kamptidspunkt hver helg. Vanlige mannen i gaten blir garantert ikke mindre forvirret.

TV-listene burde være klare minimum 6-8 uker før avspark. Klarer ikke TV-selskapet det bør det bli store bøter, på lik linje som klubbene får bøter dersom en kamp blir utsatt med 1min fordi kasteruller eller lignende fra et tifo-show har havnet på banen.

Dersom en fastsatt kamp blir endret fordi NFF/TV-selskapet dummer seg ut, så burde man hatt krav på refundering av flybilletter, togbilletter og lignende. Eventuelt rett og slett forbudt å gjøre slike endringer med mindre det er særlig spesielle hensyn som på tas.

Vi burde også kvittet oss med 2 lag i Tippeligaen. Disse to "ekstra" lagene var et resultat av at NFF ønsket å selge et "større" produkt til media. Med 2 ekstra lag fikk vi flere kamper, som igjen gir flere TV-kamper.
Problemet er derimot at det gir oss x-antall drit kjedelige kamper i året mot lag som egentlig burde vært plantet godt nedi Adecco for lenge siden. Folk mister interessen av slike kamper, og det frister ikke mer med sesongkort når "fri-kampene" du tjener på kjøp av sesongkort blir mot slike tulle-lag.


Christian

Det blir jo skrevet i saken at tidlig avklaring av kamptidspunkt også står på agendaen. Ambisjonen som nevnes ser bra ut og er definitivt et steg i riktig retning. Så gjenstår det å se om de klarer å gjennomfør og om NFF ikke lar seg presse til seine endringer om spesielle ting inntreffer. Som om Soskjær vil ha en ekstra hviledag...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2012, 09:21:53 AM
1500 er knall for bortekamper!


Men hvordan tror du det vil ha innvirkning på hjemmepublikumet på Stadion og resten av landet? Min første innskytelse da jeg leste saken var at dette kom til å bli negativt. Nå er jeg ikke så sikker lenger.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 09, 2012, 13:00:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2012, 09:21:53 AM
1500 er knall for bortekamper!


Men hvordan tror du det vil ha innvirkning på hjemmepublikumet på Stadion og resten av landet? Min første innskytelse da jeg leste saken var at dette kom til å bli negativt. Nå er jeg ikke så sikker lenger.


Ja det er alltids noen hyttefolk som ikke kommer hjem i tide. Og i konfirmasjonshelger vil det være enda færre som kommer. I hvert fall i Trondheim. På den annen side er det positivt mht folk som bor i distriktene og har mulighet til å komme seg hjem fra kamp i skapelig tid. Jeg for min del syns tidlig avspark er knall. Da har man resten av dagen "fri" når kampen er ferdig.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Lurer på hvilke utslag det vil gi at mange av kampene vil kollidere med engelsk fotball. Føler at det dessverre fins nok av folk som velger bort Tippeligaen for å se PL.

Skulle gjerne sett at de reduserte antallet kamptidspunkter noe (hovedrunden kan jo knapt kalles en runde), men uansett et steg i riktig retning.
Gå ta banen!

Klaus_Brann

Jeg håper det snart blir kontinuitet i når kampene spilles.
Det endres jo hver sesong med hvilke dager og tidspunkt, og det er ikke bare bare å holde følge med det, spesielt ikke for de som ikke er faste på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2012, 13:58:44 PM
Quote from: Nixon on October 09, 2012, 13:00:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2012, 09:21:53 AM
1500 er knall for bortekamper!


Men hvordan tror du det vil ha innvirkning på hjemmepublikumet på Stadion og resten av landet? Min første innskytelse da jeg leste saken var at dette kom til å bli negativt. Nå er jeg ikke så sikker lenger.


På den annen side er det positivt mht folk som bor i distriktene og har mulighet til å komme seg hjem fra kamp i skapelig tid.


Vi snakker lørdag, og jeg tipper vi dessverre går glipp av en del folk av ulike årsaker pga. såpass tidlig kampstart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Quote from: Brann_ruler86 on October 09, 2012, 16:42:21 PM
Lurer på hvilke utslag det vil gi at mange av kampene vil kollidere med engelsk fotball. Føler at det dessverre fins nok av folk som velger bort Tippeligaen for å se PL.

Skulle gjerne sett at de reduserte antallet kamptidspunkter noe (hovedrunden kan jo knapt kalles en runde), men uansett et steg i riktig retning.


Hvilket lag vil du se? Brann? Eller noe PL kamper? =)

Brann_ruler86

Quote from: 1908 on October 09, 2012, 20:42:27 PM
Quote from: Brann_ruler86 on October 09, 2012, 16:42:21 PM
Lurer på hvilke utslag det vil gi at mange av kampene vil kollidere med engelsk fotball. Føler at det dessverre fins nok av folk som velger bort Tippeligaen for å se PL.

Skulle gjerne sett at de reduserte antallet kamptidspunkter noe (hovedrunden kan jo knapt kalles en runde), men uansett et steg i riktig retning.


Hvilket lag vil du se? Brann? Eller noe PL kamper? =)


Jeg driter i hva som går på tv så lenge Brann spiller. Er bare redd for at det fins nok av folk som ikke tenker det samme...
Gå ta banen!

1908

Da er de ikke mye til Brannsupportere =)

Nixon

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2012/TV-kamper-Tippeligaen-runde-28/

Viking - Brann går søndag 4. november klokken 18.00

Jeg sier som paf på Facebook.
Her må noen ha gjort en feil...:)
Rød makt på Hansa

Northside

Aprilspøk midt i Oktober! Dårlig humor.

stig

Kan vi forvente aksjon fra Tifo? Dette bør de ikke slippe unna med!
Nettsideansvarlig

Northside

"Fotball skal spilles på Mandag!"

Nixon

Det skal ha bare vært 30.000 som så Brann sin kamp på Cmore på lørdag. Det kan umulig være bra for noe. Hverken for den generelle interessen. Etterveksten av supportere. Klubben sine sponsorer. Og så videre.
Rød makt på Hansa

Serez

Den ble helt tilfeldig satt på her i huset. Kom hjem fra jobb og drev med kanalswitch i den tro at jeg ikke hadde brann kampen på TV og gadd ikke finne stream med 45 min igjen av kampen, da jeg tilfeldigvis kom over brann kampen på C-more fotball. Trodde jeg kom til å "miste" sendingen ( ala TV2sport)  men det skjedde da ikke.

Så tror dette er minst like mye C-more sin feil som "interesse". Har sett reklamer for tippeligastarten men visste ikke at den gikk på 'gratiskanal' ( du trenger ikke ha sportpakken for å se den?, kun gamle "Canal+" kanaler )


Markmus

Quote from: Nixon on March 18, 2013, 21:17:07 PM
Det skal ha bare vært 30.000 som så Brann sin kamp på Cmore på lørdag. Det kan umulig være bra for noe. Hverken for den generelle interessen. Etterveksten av supportere. Klubben sine sponsorer. Og så videre.


Det er bare å gratulere NFF med å radere interessen for norsk fotball. Cmore kommer aldri i verden til å oppnå de samme seertallene som TV2 og interessen for norsk fotball vil naturligvis dale i takt med dette.

30 000 som så Brann - VIF. En av årets klart største kamper i norsk fotball. 30 000 er bare litt over det dobbelte av hva som var møtt opp på Stadion. Dette er ikke bare utrolig lite, men ufattelig lite.

Lurer på hva seertallene for de andre storkampene blir (for disse kommer jo til å gå på Cmore). Brann - Rosenborg -> 40 000? :)

Gratulerer, NFF, dere har ikke bare tråkket i hundelorten, dere har også spasert rundt i matfatet til det norske folk i etterkant. Som påstått tidligere: det stinker korrupsjon / smøring av høyeste rang av denne TV-avtalen.
Ka du ve?

Yngve

Er ikkje det dette som er planen då? Det handlar om å få fleire til å trekka til kamparenaene.

Før har argumentet vore at folk ikkje har gått på kamp pga det har vore for lett å sjå på fjernsyn. No meiner de at det er for vanskelig å sjå på fjernsyn, og dermed forsvinn interessa..?

Eg berre prøver å henga med her.

Markmus

Quote from: Yngve on March 18, 2013, 22:18:23 PM
Er ikkje det dette som er planen då? Det handlar om å få fleire til å trekka til kamparenaene.

Før har argumentet vore at folk ikkje har gått på kamp pga det har vore for lett å sjå på fjernsyn. No meiner de at det er for vanskelig å sjå på fjernsyn, og dermed forsvinn interessa..?

Eg berre prøver å henga med her.


Jeg har aldri hevdet at tilgjengeligheten har gjort at folk har flyktet fra arenaene. Tviler ikke på at dette er tilfellet med noen, men at det har skylden nekter jeg å tro.

Det som skjer nå er at blesten rundt norsk fotball blir liten og ikke vil fenge lenger siden folk ikke har tilgang til kampene, og da spesielt storkampene.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Det ideelle for interessen er vel at noen kamper (f.eks. to hver runde) vises på riksfjernsyn - slik at man får god PR for serien, mens de fleste kamper (f.eks. de andre seks) vises på nett/betal-tv, slik at man ikke får alt gratis inn i stuen.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

ALT NFF tar i blir til dritt, det er helt utrolig. En skam at fotballforbundets på sine høye hester ikke ser at de pisser på "produktet" de selv skal promotere og selge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Skal man se alt fra Tippeligaen og Engelsk fotball på TV, ryktes det at man må ut med ca 7000kr i år.

Dette må da være supert for Algerøy som nå kanskje kan reklamere med at partoutkort er den billigste løsningen for å se Brann i år!

branngirl85

Quote from: Northside on March 19, 2013, 07:29:42 AM
Skal man se alt fra Tippeligaen og Engelsk fotball på TV, ryktes det at man må ut med ca 7000kr i år.

Dette må da være supert for Algerøy som nå kanskje kan reklamere med at partoutkort er den billigste løsningen for å se Brann i år!


Vis du feks har Altibox må du betale 349 for Basis pakken, 249 for PL, 259 for CMore m/12 binding eller 299 for CMore u/binding, total pris i mnd: 857 m/binding/897 m/binding!

Jeg kommer billigere ut med Partoukort! :)

Gulløl

March 19, 2013, 10:34:19 AM #99 Last Edit: March 19, 2013, 10:44:56 AM by Gulløl
Kan nevne at om en har CMore på Altibox kan en inne på portalen se alle tippeligakamper i opptak når en måtte ønske det(90 min) + eventuelt se sammendrag av kampen + eventuelt se kampen med logg av høydepunkter. En veldig god løsning som Altibox også hadde i fjor. Selv betaler jeg 259 kr for CMore m/12 binding gjennom Altibox. Har selvfølgelig partoutkort også, men en skal jo få med seg bortekampene også (de en ikke reiser på). Usikre stream løsninger med dårlig bildekvalitet er ikke det helt store å satse om en ser storparten av bortekampene på skjerm.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up