• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2023

Started by Nixon, September 16, 2022, 13:17:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Nå forsvinner Matthew fra Lillestrøm. Jeg tror jo ikke vi når igjen de allerede i år, de har Geir Bakke som trener. Men det aktualiserer noe jeg tenker mer og mer på.

Brann virker godt trent, jeg vil tro vi er på middels eliteserienivå der. Det er sterkt for et nyopprykket lag, om det er rett. I tillegg virker vi å være topp fem når det gjelder relasjoner og samspilt tropp, kanskje til og med topp tre. På toppen av dette har vi (foreløpig) svært lite skader. Vi har selvtillit og litt momentum. Det ser ut til at vi klarer å utnytte momentum.

Kvalitet spiller for spiller tror jeg er topp tolv, eller bedre. Til sammen borger dette for en ganske ok sesong.
Tren på langskudd

Corran

Eg tror Brann er over snittet godt trent i ES
Sikkert topp 5
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Glimt taper i Poznan etter sjansesløseri, og Norge faller utenfor topp-15. Vi skal dermed havne blant topp fire, og ikke blant topp fem, for å få Europacup neste år.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Og cupseier gir ikke EL kvallik.
Brannsupporter.

SKBCPH

Ikke Cupen 2022 nei. Men fra sesongen 24/25 gir Cupseier Europa League for landet på 16. plass. Så seier i NM 2023 gir plass i EL 24/25.

Brann skal forresten vinne Cupen 2022 for å få muligheten til å delta i den siste sesongen med tradisjonelt gruppespill i europacupene. Fra neste sommer er det én stor gruppe bestående av alle klubbene i hver av de tre Europacupene...
- Vi har den treneren vi har.

Norlings Hund 2

Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

SKBCPH

Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

February 24, 2023, 09:21:07 AM #307 Last Edit: February 24, 2023, 09:23:51 AM by Gulløl
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AMVinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.
Dette har jeg ikke innsikt i. Når begynner kampene i Q3 og tidsrom kampene spilles, og hvor mange kamper kan det være snakk om (min/max) ? Kan Brann potensielt møte noen attraktive og spennende klubber i Q3 som kan trekke folk til Stadion ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Her snakkes det rundt hverandre.

E-cup og Europa League er ikke det samme. Sistnevnte er en del av førstnevnte, sammen med CL og konferanseligaen.
Tren på langskudd

SKBCPH

Quote from: Gulløl on February 24, 2023, 09:21:07 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AMVinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.
Dette har jeg ikke innsikt i. Når begynner kampene i Q3 og tidsrom kampene spilles, og hvor mange kamper kan det være snakk om (min/max) ? Kan Brann møte attraktive og noen spennende klubber i Q3 som kan trekke folk til Stadion ?

Vel, om vi ser på den tredje kvalikrunden denne sesongen så ble den spilt i første halvdel av august. Blant de mer kjente lagene var AIK, Brøndby, Anderlecht, Basel, Twente, Slavia Praha og Panathinaikos.

Viking møtte Sligo Rovers, Lillestrøm møtte Royal Antwerp og Molde møtte Kisvarda.

Det gjenstår kun én kvalikrunde før gruppespill etter tredje kvalikrunde, så her bør man evt heller håpe på dårlig motstand, så kan vi heller ta de attraktive og spennende klubbene i et gruppespill.

Veldig teoretisk, men ser ingen grunn til at Brann ikke skal kunne vinne Cupen senere i vår.
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

Quote from: Lasaron on February 24, 2023, 09:24:11 AMHer snakkes det rundt hverandre.

E-cup og Europa League er ikke det samme. Sistnevnte er en del av førstnevnte, sammen med CL og konferanseligaen.

Det er sant! Jeg leste "Europacup" som "Europa League", my bad :D
- Vi har den treneren vi har.

Norlings Hund 2

Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.

Ah, OK - så Conference League. Det hadde jo vært stas det også, er jo mye penger der om man klarer å kvalifisere seg.

SKBCPH

Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 09:33:01 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.

Ah, OK - så Conference League. Det hadde jo vært stas det også, er jo mye penger der om man klarer å kvalifisere seg.

Absolutt. Molde tjente 60 millioner ved å nå gruppespillet denne sesongen.
- Vi har den treneren vi har.

Norlings Hund 2

Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:39:08 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 09:33:01 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.

Ah, OK - så Conference League. Det hadde jo vært stas det også, er jo mye penger der om man klarer å kvalifisere seg.

Absolutt. Molde tjente 60 millioner ved å nå gruppespillet denne sesongen.

Veldig mye penger i ES-måletstokk, og det uten særlig gode resultater. Er jo noe å håpe på, siden vi tross alt får den letteste veien til finalen pga. OBOS-statusen 😂

Norlings Hund 2

Vi kan vel ikke møte verken Molde, Glimt eller RBK før finalen heller, er det ikke slik?

Gulløl

February 24, 2023, 10:36:59 AM #315 Last Edit: February 24, 2023, 10:40:48 AM by Gulløl
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 10:35:41 AMVi kan vel ikke møte verken Molde, Glimt eller RBK før finalen heller, er det ikke slik?
Molde i semifinalen er nok mest sannsynlig. Om Brann kommer så langt, noe jeg tror de faktisk klarer.

https://www.fotball.no/turneringer/nm-menn/2023/nm-her-er-trekningen-for-kvart--og-semifinaler/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:39:08 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 09:33:01 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.

Ah, OK - så Conference League. Det hadde jo vært stas det også, er jo mye penger der om man klarer å kvalifisere seg.

Absolutt. Molde tjente 60 millioner ved å nå gruppespillet denne sesongen.

Sprøtt at en 3.rangs, og på mange måter helt unødvendig turnering, generere så mye penger.

SKBCPH

Quote from: Gulløl on February 24, 2023, 10:36:59 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 10:35:41 AMVi kan vel ikke møte verken Molde, Glimt eller RBK før finalen heller, er det ikke slik?
Molde i semifinalen er nok mest sannsynlig. Om Brann kommer så langt, noe jeg tror de faktisk klarer.

https://www.fotball.no/turneringer/nm-menn/2023/nm-her-er-trekningen-for-kvart--og-semifinaler/

Ja, Sandefjord/Odd hjemme i evt kvartfinale og Skeid/Molde - Stabæk/Bryne i semi. Er vel kun garantert hjemmekamp i semi om det blir Molde, som det nok blir.
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

February 24, 2023, 10:44:48 AM #318 Last Edit: February 24, 2023, 10:48:06 AM by SKBCPH
Quote from: Falkman on February 24, 2023, 10:42:05 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:39:08 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 09:33:01 AM
Quote from: SKBCPH on February 24, 2023, 09:11:34 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 24, 2023, 01:46:33 AM
Quote from: Superjack on February 23, 2023, 23:02:09 PMOg cupseier gir ikke EL kvallik.

Gir ikke seier i cupen Europacup i år?

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html

Nei, vi er rangert som nummer 17 i sommer, så vi misser akkurat EL for Cupvinner. Vinner vi Cupen kommer vi inn i Q3 i Conference League.

Ah, OK - så Conference League. Det hadde jo vært stas det også, er jo mye penger der om man klarer å kvalifisere seg.

Absolutt. Molde tjente 60 millioner ved å nå gruppespillet denne sesongen.

Sprøtt at en 3.rangs, og på mange måter helt unødvendig turnering, generere så mye penger.

Synes ikke den er unødvendig i det hele tatt. Et godt grep fra UEFA for å gi flere klubber sjansen til å spille E-cup. Som fan av Brann og norsk fotball er det utelukkende positivt spør du meg. Og jeg er glad for at E-cup ikke kun er forbeholdt Liverpool, Real Madrid, Bayern etc.

Og interessen fra både Roma- og Feyenoord-fan for finalen i fjor er det vanskelig å si at det ikke er en suksess. Mourinho tok også turneringen blodseriøst, så det blir det useriøst om ikke Brann-fans skal gjøre det samme. :)
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

https://issuu.com/makegraphics/docs/sportsklubben_brann_-_aarsrapport_2022?fr=sNmM5YjU1NzMyNjc

Foreslått budsjett for sesongen: 158,5 millioner.

Opp fra 108 millioner i fjor og 123 millioner i 2019, ser solid ut :)
- Vi har den treneren vi har.

Wingfoot

Er totalbudsjett for herrer og kvinner.
ca 25 mill er kvinnene.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Lasaron

Det er ikke meningen å virke for optimistisk. Jeg er fortsatt innstilt på at topp ti er kjempebra. Men jeg har en følelse av at treningsleiren i Spania var skikkelig bra. Og at Åsane-kampen var flatterende - et resultat av noen dager fri etter en kjempepra treningsleir - og dertil litt tunge bein og hoder. Men at vi kommer sterkt.

Samtidig føler jeg på meg at vi taper for Engen på fredag. Så det er ikke lett å navigere her. Men jeg har tro på topp ti i år, og blir ikke ekstremt overrasket om vi havner på øvre halvdel.

Jeg tror vi matcher mange på å være godt trent, og på å være godt samspilt. Det i seg selv kan bringe oss brukbart langt. Ja, på det med å være samspilt kan vi være på topp tre. Støtte fra tribunene likeså, topp tre. Til neste sesong er vi kanskje på topp tre på treningsanlegg også. Da snakker vi.
Tren på langskudd

krakra

Kjører du disse rangeringene med andre lag i tankene, eller slenger du bare ut tall?

Lasaron

Quote from: krakra on February 27, 2023, 19:43:04 PMKjører du disse rangeringene med andre lag i tankene, eller slenger du bare ut tall?

En mellomting.
Tren på langskudd

krakra

Jeg tror vi er det mest samspilte laget i ES. I alle fall blant de som kan forventes å kjempe på øvre halvdel. Jeg er mer usikker på hvor godt trent vi er sammenlignet med resten av ES, men det vil vise seg.

Lasaron

Vi har iallfall virket godt trente i treningskampene, og rapportene fra treningsleiren etc tyder på at det trenes godt.
Tren på langskudd

Corran

Alle rapporter og "ekspert" uttalelser tilsier at Brann er veldig godt trent.
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ok.

- Vi er godt trente

- Vi er godt samspilte

- Vi har litt momentum og selvtillit

- Vi har/er gode og mange supportere

Det er et bra utgangspunkt for sesong.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on February 27, 2023, 20:02:13 PMVi har iallfall virket godt trente i treningskampene, og rapportene fra treningsleiren etc tyder på at det trenes godt.

Kan ikke huske en vinteroppkjøring der noen har påpekt at man ikke har trent godt fysisk 😁

Gulløl

February 28, 2023, 14:17:28 PM #329 Last Edit: February 28, 2023, 14:22:57 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on February 28, 2023, 11:33:44 AMKan ikke huske en vinteroppkjøring der noen har påpekt at man ikke har trent godt fysisk 😁
Det har du helt rett i. Utallige ganger siste tiårene har det også blitt påpekt at akkurat DENNE VINTEREN har vært veldig bra treningsmessig for Brann og bedre enn i fjor og bla, bla, bla ...... 😉. Når Teitur f.eks. kjørte laget på løpeturer rundt Tveitevannet var det ikke måtte på hvor god formen til spillerne ble, troen på gull steg mellom syv fjell 😆. Og etter alle treningsskiftene har "alle" de nye trenerne sagt at de har hatt en stor jobb med å få den fysiske forfatningen til spillerne opp på et akseptabelt nivå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Men de har vært friske i treningskampene, eller?
Tren på langskudd

pidre

Var nevnt ein plass at når norske spillere kom til utenlandske klubber fikk de "trenings-sjokk", altså det vil si mye tøffere treninger. Vet ikkje om det stemmer. Har ikkje erfart det sjølv...
Saludar a los monos!

kabelmann

Quote from: pidre on February 28, 2023, 15:58:22 PMVar nevnt ein plass at når norske spillere kom til utenlandske klubber fikk de "trenings-sjokk", altså det vil si mye tøffere treninger. Vet ikkje om det stemmer. Har ikkje erfart det sjølv...
Ikke jeg heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

De er ikke bare bedre trent nå mellom sesongene. De var også bedre trent i fjor selv om motstanderne var dårlige og Brann kunne gjøre gode bytter så sto spillerne godt i 90 minutter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

For en tid tilbake, var det en sak som jeg tror ble forbigått i stillhet her på Forumet. Jeg kom på det nå. At Hornis nå snakker norsk, og ikke engelsk, når han er på jobb. Og at han da er en bedre trener, fordi han slipper å famle etter ord innimellom. Det gav veldig mening for meg. At det hjelper. Da blir formidlingen hans mye mer effektfull.

Nøkkelen for å få mest mulig ut av trenerteamet sin formidling/kommunikasjon, er da at alle spillerne forstår norsk/skandinavisk.

Det spiller en stor rolle for spillerlogistikken, og man kan gå glipp av gull enkelte steder. Men at man mener totalen er best slik det er nå.

Jeg er enig. Nå vet jeg ikke situasjonen i de andre klubbene. Det er nok delt. Men dette kan være en faktor som teller positivt for oss, i sesongen.
Tren på langskudd

pidre

March 05, 2023, 16:53:13 PM #335 Last Edit: March 05, 2023, 16:54:48 PM by pidre
Det blir VAR i år, og sidan vi jevnt over har blitt bort-dømt, bør det være fordel oss. Men, så er det desse VAR-folka. Kven er er dei, kor sit dei. Er det NFF-folk som sit på Ullevål? Burde vel være uavhengig NFF og dommarstanden.

Om VAR følger opp ser eg for meg ein god del situasjoner, spesielt med type dommere som Ola Hobber Nilsen, altså blant dei som er på det laveste nivå.

Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Finfin respons

Quote from: Lasaron on March 05, 2023, 10:33:39 AMFor en tid tilbake, var det en sak som jeg tror ble forbigått i stillhet her på Forumet. Jeg kom på det nå. At Hornis nå snakker norsk, og ikke engelsk, når han er på jobb. Og at han da er en bedre trener, fordi han slipper å famle etter ord innimellom. Det gav veldig mening for meg. At det hjelper. Da blir formidlingen hans mye mer effektfull.

Nøkkelen for å få mest mulig ut av trenerteamet sin formidling/kommunikasjon, er da at alle spillerne forstår norsk/skandinavisk.

Det spiller en stor rolle for spillerlogistikken, og man kan gå glipp av gull enkelte steder. Men at man mener totalen er best slik det er nå.

Jeg er enig. Nå vet jeg ikke situasjonen i de andre klubbene. Det er nok delt. Men dette kan være en faktor som teller positivt for oss, i sesongen.

Godt poeng. Når det er god stemning, god flyt og god tid og gode resultater er det kanskje ikke noe stress å snakke engelsk.
Men når det er stress, Jag, småkrise, når det er lett ulming eller noe ikke er helt optimalt i gruppen, da er klart språk en enorm fordel, skulle jeg tro. Jeg tror det teller 2 til 4 prosent. Bare for å gi det et tall uten kontekst.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: pidre on March 05, 2023, 16:53:13 PMDet blir VAR i år, og sidan vi jevnt over har blitt bort-dømt, bør det være fordel oss. Men, så er det desse VAR-folka. Kven er er dei, kor sit dei. Er det NFF-folk som sit på Ullevål? Burde vel være uavhengig NFF og dommarstanden.

Om VAR følger opp ser eg for meg ein god del situasjoner, spesielt med type dommere som Ola Hobber Nilsen, altså blant dei som er på det laveste nivå.



Skjebnen ville ha det til at den lokale teknikeren ble intervjuet i dagens avis. Han på stadion heter Alf, og heier på Førde og er ellers nøytral og likegyldig til Brann.

Selve dommerbølingen som skal måle opp offsidelinje og manipulere tv-bildene i et passelig antall minutter sitter nok i et kontor på Ullevål. Det er de mørke menneskene.De lønnes av NFF og får sikkert gratis kaffe og twist av dem. Så de er neppe uavhengig.

Så man får synge Hater NFF og Oslo by på egen risiko. De ser deg. De hører alt du sier. Og vet hva du tenker i ditt hjerte.
Kanskje.

fortune

VAR tok knekken på min interesse for å se utenlandsk fotball på TV. Når man ikke vet om mål teller før etter 30 sekunder mister i det minste jeg den emosjonelle delen av spillet. Da kan jeg like gjerne se kamper i opptak eller kamper med lag som jeg ikke bryr meg om.

Jeg er spent på hvor sterk negativ effekt dette har på stadionopplevelsen.
First is first, second is nothing

Christian

Mitt inntrykk, utelukkende fra engelsk fotball, er at dette med tid har blitt mykje bedre. Det dukker fremdeles opp situasjoner som tar lengre tid, men jevnt over går det greit. Så blir det sikkert en del krøll i starten i Norge, som med alt nytt.

Så må jo supportergrupperinger få ytre sin mening, men denne kampen må jo være tapt. Om Norge sier nei til VAR,  vil norske dommere forsvinne ut av internasjonal fotball. Konsekvensen av det vil være mindre interesse for dommervervet og dårligere norske dommere.

Corran

Er det VAR det står om i BT i dag som supportere skal demonstrere mot?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja.

Jeg er enig, men tror 99% at det er en tapt kamp.

Jeg vurderer å omfavne VAR, og samtidig juble ved hvert mål som om det ikke er VAR. Vanskelig balanse, men klarer jeg det blir det best for meg.
Tren på langskudd

Corran

VAR e jo kommet for å bli i internasjonal fotball så det er jo greit at spillere her hjemme blir vant til det og. Både når klubber og landslag skal ut i den store verden å spille.
Eg som andre litt skeptisk og regner med det kommer mye rot i starten før det går seg til.

Og som pessimistisk (egentlig realistisk) Brann supporter så er jeg vant til at Brann alltid blir bortdømt så det er sjelden eg jubler for et mål uten å ha et halvt øye til dommer og linjemann.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Kvifor bruka energi på å protestera mot noko som blir innført uansett?
Eg trur eg ville brukt all energi på å få Brann til å prestera best mogleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Quote from: osoerli on March 07, 2023, 09:35:29 AMKvifor bruka energi på å protestera mot noko som blir innført uansett?
Eg trur eg ville brukt all energi på å få Brann til å prestera best mogleg.
Enig. Greit nok med et banner en gang, men ser ikkje poenget med en kampanje gjennom sesongen.

Gulløl

Quote from: Christian on March 07, 2023, 10:53:09 AMEnig. Greit nok med et banner en gang, men ser ikkje poenget med en kampanje gjennom sesongen.
Ja slik som en drøss med markeringer mot mandags kamper. Stille de første 10 min av kampen, og de greiene der. Meningsløst, går kun ut over laget som mister støtte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

Jeg hater VAR noe helt jævlig. Jeg driter i dommertabber, man har levd med det siden 1880 uten at det har tatt knekken på sporten. Nå har det gått snart fem år, så jeg vil ikke høre mer om at "det går seg til", det er som det er. Ingenting kan stoppe det, men ingenting skal få stoppe meg i å klage over det heller.

Lasaron

Quote from: Gulløl on March 07, 2023, 11:11:37 AM
Quote from: Christian on March 07, 2023, 10:53:09 AMEnig. Greit nok med et banner en gang, men ser ikkje poenget med en kampanje gjennom sesongen.
Ja slik som en drøss med markeringer mot mandags kamper. Stille de første 10 min av kampen, og de greiene der. Meningsløst, går kun ut over laget som mister støtte.

Er det mandagskamper i år? 😉
Tren på langskudd

ostraume

Jeg er mer urolig for at plan A dersom Nilsen er ute er å erstatte med Rassmussen; altså en rimelig annerledes spillertype. Burde ikke troppen ha en backupløsning som ligner mer på Nilsen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up