• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2023

Started by Nixon, September 16, 2022, 13:17:51 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Et helt annet sted på internett har det blitt postet dette innlegget om hvordan TV2 og NFF/NTF ser for seg neste år. Kampoppsettet er vel som forventet, men håper inderlig at cupen kommer tilbake i samme kalenderår.

Ifølge mine kilder har TV2 i samarbeid med NTF og NFF hatt et møte med klubbene i de to øverste divisjonene i Norge for å legge frem planene sine for neste års fotballkabal.

TV2s tanker er:
1 kamp fredag 20:00 (ES eller OBOS, lokaloppgjør/storkamp med tilhørende oppbygningssendinger hele uka i forveien.)
3-4 kamper lørdag 15:00 (OBOS)
3-4 kamper søndag 15:00 (OBOS)
6-7 kamper søndag 18:00 (ES)
1 kamp søndag 20:00 (ES)
1 kamp mandag 18:00(ES eller OBOS, noe av de samme tankene som forslaget om fredag).

Under dette møtet ble det også informert fra NFF om at de vil fortsette med å dele cupen over to år. Argumentet til NFF har vært at sesongen 2023 er vanskelig å legge pga et U21-EM som er utenfor det internasjonale vinduet, samt at de skal arrangere resten av cupen fra 2022 samtidig som de skal arrangere cupen for 2023.
De bruker noe av de samme argumentene for 2024; at Fotball-EM dette året betyr en stopp i store deler av juni og juli som gjør at det blir vanskelig.

Jeg har forstått det slik at det var tilnærmet unison enighet fra klubbene om at de ønsker at cupen skal tilbake til vanlig form med arrangering i løpet av et år. Så, vi får rett og slett se hva det hele ender med.


PS! Avsender skal være troverdig.
Rød makt på Hansa

Optimist

Ikke lørdagskamper i eliteserien altså? Synes jeg er synd, spesielt med tanke på mulighet for borteturer.
Kokende idiot

Lasaron

Ikke verst. Men det er ufattelig mye bedre med lørdagskamper enn mandagskamper.

NFF vil benytte hvert eneste halmstrå til å tviholde på deling av cupen. Ledelsen i NFF må skiftes ut. Der må Brann spille en rolle.

Brann har vært gode på å bekjempe hysteriet rundt korona. Brann er gode på å si fra mot sportsvasking. Brann er gode på mye som har med idrettspolitikk å gjøre. Nå må Brann utvide dette til å være med på å sette inn en ledelse i NFF som vil dyrke den hjemlige klubbfotballen, samt folk som ønsker å gå på kamper.
Tren på langskudd

Corran

Publikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg går på hjemmekamper, og jeg vil mye heller ha kamper på fredag/lørdag enn mandag. Fredager og lørdager har jeg "fri." Mandager går jeg egentlig på volleyballtrening. Dessuten kan kamp fredag/lørdag lett kombineres med noe gøy i forkant og etterkant. Det går ikke på mandager.

At fotball skal spilles i helgen, er ikke bare for å tekkes bortesupportere. Langt ifra.
Tren på langskudd

kabelmann

Heller mandag enn lørdag. Er så ofte ting som kommer i veien på lørdager. Som i dag. Konfirmasjon. Ikke første i år.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Giles

Fredag og lørdag er klart best, gjør kampene til en happening som kan kombineres med tur på byen.

Corran

Alle som har fått sine egne familier eller er litt eldre (og har venner) har problemer med å unngå diverse forpliktelser lørdager. Nå er man f.eks i en alder der det er 50 årsdager ofte om lørdagene
Mye lørdagskamper vil gå ut over snittet gjennom en sesong

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Alle er forskjellig. Har aldri hatt problemer med å gå på kamp. Fredag, lørdag, søndag eller ukedager.

Selv med familie. Ta dem
med 😊
Brannsupporter.

krakra

https://www.eurosport.no/fotball/obos-ligaen/2021/straffes-etter-besok-hos-eliteserie-klubb-kan-ikke-aksepteres_sto9146414/story.shtml

Ikke direkte relevant for Brann, men det omhandler jo en som er agent for flere av våre spillere, og som historisk har vært agent for enda flere.

Jeg tror det har vært en ødeleggende faktor for bergensfotballen og spillerutviklingen i Bergen at en fyr som Stig Lillejord har hatt så mye makt for byens unge spillere. Konfliktsøkende, utålmodig og arrogant. Virker som han han veldig stor tro på egne evner til å gi sportslige råd, men spillerne hans ender vel stort sett opp med å sitte på diverse tribuner rundt i Europa?

Denne saken viser jo at det ikke bare er Brann som havner i klinsj med denne typen.

Spelaren

Pressemeldingen fra Start er signert ingen ringere enn Magni Fannberg, en gammel Brann-kjenning som sikkert har hatt Lillejord luskende irriterende rundt før  ;D   .
Gå av.

Superjack

Etter at opprykket ble klart, har jeg plutselig fått fornyet interesse for ES.

Har sett mange Glimt kamper (alle siden i sommer) og flere Molde kamper, samt Haugesund, RBK og Hamkam

Det eneste jeg legger merke til er at duellstyrken og direktheten i spillet til lagene i ES er råere og kraftigere i ES, enn Obos (Subjektivt, men virker slik) Så det viktigste for Brann er å kjapt ta tempoet i ES neste år. Ellers kan de bli kraftig straffet. Kristiansen er rask, men jeg er ikke sikker på om han er rask/sterk nok i ES.

Når det gjelder Glimt så stiller alle lag i en 5-3-2 / 5- 4 - 1 oppstilling mot dem i forsvar. Har lyktes for mange.








Brannsupporter.

Lasaron

Vi har tempo nok i laget til å klare topp ti. Vi dreper jo motstanderne våre på tempo i hver kamp.


Tempo handler om mer enn å løpe raskt, og å presse intensivt. Det handler om å flytte ballen raskt - og det igjen handler om harde pasninger, og kjappe og rette beslutninger. For å få til kjappe og gode valg med ball, er det viktig å ha overblikk. Å scanne, som de sier.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Corran on September 16, 2022, 23:07:36 PMPublikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
[/quote
Quote from: Corran on September 16, 2022, 23:07:36 PMPublikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
Skjønner ikke problemet med lørdagskamper, ta seg en øl, null stress, god stemning, kan kombineres med noe sosialt.
Legg til bortefans som er up and coming, så er det fotballens framtid.

Corran

Quote from: Giles on September 19, 2022, 16:15:09 PM
Quote from: Corran on September 16, 2022, 23:07:36 PMPublikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
[/quote
Quote from: Corran on September 16, 2022, 23:07:36 PMPublikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
Skjønner ikke problemet med lørdagskamper, ta seg en øl, null stress, god stemning, kan kombineres med noe sosialt.
Legg til bortefans som er up and coming, så er det fotballens framtid.
Da tenker jeg du enten er ung eller singel?
Når en har fillie o.l. så er det ofte ikke så greit å stikke av lørdagene
Og like sikkert som det er lørdagskamp er det også en 50 års dag eller lignende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

Quote from: Corran on September 19, 2022, 21:34:28 PM
Quote from: Giles on September 19, 2022, 16:15:09 PM
Quote from: Corran on September 16, 2022, 23:07:36 PMPublikumsmessig på hjemmekamper så er mandag bedre enn fredag og spesielt lørdag.
Skjønner de som liker å reise på bortekamper men personlig hater jeg lørdagskamper mye mer enn mandagskamper

Når det gjelder NFF og cupen så har eg vel tidligere og sagt at her kommer nff til å bruke alle midler for å beholde det slik det er nå. Dette har de hatt våte drømmer om lenge
Skjønner ikke problemet med lørdagskamper, ta seg en øl, null stress, god stemning, kan kombineres med noe sosialt.
Legg til bortefans som er up and coming, så er det fotballens framtid.
Da tenker jeg du enten er ung eller singel?
Når en har fillie o.l. så er det ofte ikke så greit å stikke av lørdagene
Og like sikkert som det er lørdagskamp er det også en 50 års dag eller lignende

Spot on.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Optimist

En kan alltid finne årsaker til at folk ikke kan dra på kamp de ulike dagene, blant annet jobb, familiebesøk, trening... men grunnen til at jeg tenker at lørdag er et gunstig tidspunkt er siden det legger opp til bedre stemning. Flere bortesupportere og mange ivrige unge (og eldre) som gjerne slår kampen sammen med en kveld på byn (en kombinasjon jeg er veldig glad i). I tillegg har i 2022 Brann et høyere tilskuersnitt på lørdagskampene enn mandagskampene. Da tok jeg ikke med 16. mai, i og med at den er full uansett dag. Men det er jo klart at mandag passer best for mange supportere, så det er ikke lett å gjøre alle tilfreds.
Kokende idiot

Superjack

September 20, 2022, 12:18:39 PM #17 Last Edit: September 20, 2022, 12:20:46 PM by Superjack
Jeg håper at andelen unge mennesker på stadion øker, og at ikke majoriteten er 50+ (Som det tyder på siden 50årsdager er en vesentlig grunn til fravær)

Om trenden er at fotballen må spilles på søndager etter kl 18 fordi at alle må hjem fra hytter, unger må være på vei i seng (50 åringer har vel ofte store unger som helst skulle vært med på kamp, eller flyttet hjemmefra) eller 40/50/60/70  årsjubileum på grunn av det voksne klientellet så dør jo til slutt publikum ut... 20-30 år til så er det jo slutt.
Hilsen middelaldrende mann som liker lørdagskamper fremfor både søndag og mandagskamper.
Brannsupporter.

Nixon

Sann historie fra virkeligheten: Jeg var invitert i en såkalt rund dag på lørdag. Jeg svarte at jeg kommer, bare litt senere fordi jeg skal tur/retur Sandnes først. Ble møtt med stor forståelse både i forkant og da jeg dukket opp litt etter klokken elleve. Så ingen grunn til å la sånt hindre noen fra å gå på kamp!:)

Jeg er enig i overnevnte at det er vanskelig å gjøre alle tilfreds. Plukk ut en dag og det er noen som blir misfornøyd. Det eneste jeg ikke liker er søndag klokken åtte. Da er man sent hjemme og får nesten ikke roet hodet før leggetid.

Når det gjelder lørdag så har vi vel satt en del publikumsrekorder rundt omkring på lørdager? Så det er mulig å få folk på kamp også den dagen.
Rød makt på Hansa

David

Det kan være tilfeldig at årets dårligst besøkte kamp var lørdag kl 20 (mot Fredrikstad), men på lørdagen tipper jeg det er stor forskjell på klokkeslettene 20 vs 16 eller 18. En ting er familieforpliktelser for eldre, men jeg tror heller ikke yngre folk er spesielt giret på å gå på stadion når det er andre ting som skjer, så da ender man opp med de mest engasjerte.

Kl 16/18 tror jeg er bra, og konkurransen fra Premier League rammer ikke dette tidspunktet like hardt som det gjorde før, ettersom de største kampene stort sett flyttes til et annet tidspunkt eller til søndagen.

Giles

Quote from: Superjack on September 20, 2022, 12:18:39 PMJeg håper at andelen unge mennesker på stadion øker, og at ikke majoriteten er 50+ (Som det tyder på siden 50årsdager er en vesentlig grunn til fravær)

Om trenden er at fotballen må spilles på søndager etter kl 18 fordi at alle må hjem fra hytter, unger må være på vei i seng (50 åringer har vel ofte store unger som helst skulle vært med på kamp, eller flyttet hjemmefra) eller 40/50/60/70  årsjubileum på grunn av det voksne klientellet så dør jo til slutt publikum ut... 20-30 år til så er det jo slutt.
Hilsen middelaldrende mann som liker lørdagskamper fremfor både søndag og mandagskamper.
Applaus!

Corran

La meg understreke to ting. Har stor forståelse for supportere og argumenter for lørdag kontra mandag pga reising o.l. til bortekamper. Og jeg vet at alle dager kan argumenteres for/mot

Personlig liker jeg best søndag kveld og mandag kl 19



In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Apropos kamptidspunkter.
Neste hjemmekamp er søndag klokken 14.00!
Hvilken gruppe skal trekke det tilskuertallet opp?
Rød makt på Hansa

Corran

Vi mister gjerne de fra menighetsmiljøene da det er rett etter kirken er ferdig og kirkekaffen er i full gang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on September 21, 2022, 22:33:51 PMVi mister gjerne de fra menighetsmiljøene da det er rett etter kirken er ferdig og kirkekaffen er i full gang

He he, Brann kunne jo snudd på det og gitt disse miljøene gode tilbud og sagt at "gjør deres greie først, og så kom direkte på kamp etterpå. Vi spanderer kaffe!".
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Corran on September 21, 2022, 22:33:51 PMVi mister gjerne de fra menighetsmiljøene da det er rett etter kirken er ferdig og kirkekaffen er i full gang

Jeg tilhører et menighetsmiljø og kan både bekrefte og avkrefte. Er det svært viktig for noen å alltid få med seg mye samvær, mat og kaffi på kirkekaffi, så vil man ikke rekke kampen. Dropper man kirkekaffien og drar rett på kamp, går det brillefint.

Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Nixon on September 21, 2022, 22:25:32 PMApropos kamptidspunkter.
Neste hjemmekamp er søndag klokken 14.00!
Hvilken gruppe skal trekke det tilskuertallet opp?

Er dette kanskje bli et relevant tidspunkt for flere i årene som kommer?

Flomlyskamper er kjekt, men klubbene har ikke råd å fyre på lysene, så vi er tilbake til kampene i oktober og november må gå kl 13-14?

Eventuelt kanskje sesong i november og mars utgår totalt, fordi klubbene ikke har råd å fyre strøm / varme under banene?

Egentlig må jo dette med sesonger på vinteren være noe av det enkleste sløseri av energi å gjøre noe med? Å varme opp gress, ute, når man kan spille på det om vår/sommer/høst, uten å sløse strøm?
Brannsupporter.

pidre

Quote from: Superjack on September 22, 2022, 10:02:13 AM
Quote from: Nixon on September 21, 2022, 22:25:32 PMApropos kamptidspunkter.
Neste hjemmekamp er søndag klokken 14.00!
Hvilken gruppe skal trekke det tilskuertallet opp?

Er dette kanskje bli et relevant tidspunkt for flere i årene som kommer?

Flomlyskamper er kjekt, men klubbene har ikke råd å fyre på lysene, så vi er tilbake til kampene i oktober og november må gå kl 13-14?


Er det ikkje LED-lys, som ikkje krever så mye strøm?
Saludar a los monos!

Superjack

Joda, er nok ikke like energikrevende som det var. Var litt å sette ting på spissen.
Brannsupporter.

pidre

Quote from: Superjack on September 22, 2022, 10:02:13 AM
Quote from: Nixon on September 21, 2022, 22:25:32 PMApropos kamptidspunkter.
Neste hjemmekamp er søndag klokken 14.00!
Hvilken gruppe skal trekke det tilskuertallet opp?

Eventuelt kanskje sesong i november og mars utgår totalt, fordi klubbene ikke har råd å fyre strøm / varme under banene?


Vel, vi har jo denne plastduken, eller?
Saludar a los monos!

Superjack

Ja, stemmer. Ikke glemme plastduken
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg sitter og ser på Inter-Barcelona. Og jeg gruer meg til VAR neste år. Huttetu!
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lasaron on October 04, 2022, 21:31:21 PMJeg sitter og ser på Inter-Barcelona. Og jeg gruer meg til VAR neste år. Huttetu!

Vel, men utfallet av VAR burde passe oss bra, og RBK, VIF og andre til einkvar tid NFF favoritter dårlig. 
Saludar a los monos!

Lasaron

Tja. Vil de så vil de.

Det var to handssituasjoner de brukte lang tid på. Den ene så var en Barcaspiller ani ballen såvidt, uten at den skiftet retning, og uten at han visste det selv. Det var ikke med vilje. Rett etter den berøringen havnet ballen hos en annen Barcaspiller som scorte. Den ble annullert for hands.

Den andre var en Interspiller som hadde hånden rett ut, ballen traff og endret retning. Den kan ha vært med vilje. Resultat: Ikke straffe.
Tren på langskudd

krakra

Moberg sier i siste episode av "Ballspark-TV" at han har fått signaler fra Brann om at en forlengelse kan være aktuell hvis han holder seg skadefri. Det er vel også signaler om at de ønsker å forlenge med Knutsen og de forhandler om forlengelse med Holmen Johansen.

Hvis de skal beholde hele stallen, med unntak av Hove og de utlånte, og i tillegg hente et par klare forsterkninger så skjønner ikke jeg hvordan de skal klare å rydde plass til flere unggutter. Stallen har vel allerede flere etablerte enn sportsplanen tilsier?

Ser man fullstendig vekk fra talentsatsingen, så har både Horneland og Jimmy argumentert for at det er viktig å unngå en for stor stall. Klarer de å unngå dette, eller blir det for fristende å hente nye og for vanskelig å gi slipp på de som er her?

Falkman

Quote from: krakra on October 05, 2022, 13:44:32 PMMoberg sier i siste episode av "Ballspark-TV" at han har fått signaler fra Brann om at en forlengelse kan være aktuell hvis han holder seg skadefri. Det er vel også signaler om at de ønsker å forlenge med Knutsen og de forhandler om forlengelse med Holmen Johansen.

Hvis de skal beholde hele stallen, med unntak av Hove og de utlånte, og i tillegg hente et par klare forsterkninger så skjønner ikke jeg hvordan de skal klare å rydde plass til flere unggutter. Stallen har vel allerede flere etablerte enn sportsplanen tilsier?

Ser man fullstendig vekk fra talentsatsingen, så har både Horneland og Jimmy argumentert for at det er viktig å unngå en for stor stall. Klarer de å unngå dette, eller blir det for fristende å hente nye og for vanskelig å gi slipp på de som er her?

Det er gode og relevante funderinger det der, altså Skal det hentes et par forsterkinger, og stallen ikke skal bli for stor, må definitivt noen etablerte spillere ut for å rydde litt plass til den yngre garde.

Noe kan muligens løse seg «naturlig» i vinter, gjennom salg, melder noen  interesse for Rasmussen f.eks,  tror jeg det er gode  sjanser for at han forsvinner, forutsatt at han er hypp på det selv.  Men skal man tolke signalene fra Pamer og co er interessen visstnok laber.

Ergo må noen avskiltes. Holmen står først i den køen, men jeg kjøper argumentet for å beholde ham, ettersom Petersen rett og slett ikke kan regnes med i keeper-ligningen. Til det regnestykket hører det med at jeg ikke kjenner godt nok til Børsheim, hvis han er et så stort talent som enkelte hevder, ser bildet annerledes ut.

Den neste på listen er Moberg. Virker som en strålende fyr, men det holder ikke.

Det samme gjelder et godt stykke på vei for Pallesen.  Han kan (under tvil) bli en av de tre etablerte stopperne, men da er det ikke rom for å hente inn en ny stopper, med mindre Kristiansen utelukkende skal sees på som en backup på venstreback, og stallen skal bestå  av tre etablerte stoppere, pluss et talent (trolig Holten). Alternativet da blir å selge Skovgård, det er mulig, men lite sannsynlig. Og da er ikke Kolskogen en gang med i vurderingen, men hans dager regner jeg med er talte.

Corran

Pallesen og Moberg må/bør sendes på dør
Her må de klare å være litt kyniske

Pedersen kan lånes ut om han er frisk ved sesongstart så kan Børsheim være 3 keeper

Et annet spørsmål er hvor viktige enkelte spillere er for samholdet og humøret i gruppen.

De sier jo dette er helt fantastisk nå så hva har disse spillerne å si der?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Jeg synes heller ikke at man skal regne med at de utlånte automatisk forsvinner. Kolskogen er fremdeles ganske attraktiv med mindre han havner helt i kulden hos Jerv i de siste kampene, men når det gjelder Delaveris og Simba står det per nå neppe en lang kø med beilere. Skal ikke se bort i fra at minst én av de blir værende i Brann i 2023.

Konklusjonen min er at Palle, Holmen og Moberg bør ut. Det er simpelthen ikke rom for middelmådige 26-30-årige reserver i dagens Brann-stall mtp størrelse og alderssammensetning. De har utgående kontrakt som ikke bør forlenges.

Superjack

Holmen mener jeg det kan være rom for. All den tid at en ung keeper ikke vil få spille. Da er det bedre å beholde Holmen.
Den unge keeperen bør få spille på Brann 2 i forhåpentlig PostNord ligaen. Og ha en fin utviklingarena der.

Palle og Moberg, enig at de må ut.
Moberg virker kjempetrivelig. Men det er ikke nok.

Supersub som angriper har vi allerede i Finne.
Brannsupporter.

krakra

https://www.ba.no/vanskelige-forhandlinger-branns-tilbud-er-ikke-godt-nok/s/5-8-2034482

Rasmussen er frittalende som alltid.

Hvis Brann er nødt til å prioritere hvem de skal forlenge med så forventer jeg at Kniklas er øverst ti av ti ganger. Jeg tar heller en forlengelse med Kniklas alene enn både Rasmussen, Dyngeland og Knutsen.

Rasmussen er god, men har gjentatte ganger signalisert at fokuset hans i Brann er veldig kortsiktig. Da er det ikke nødvendig å strekke seg alt for langt. Tror ikke vi kan få spesielt mye penger for ham.

gladiporno

Kniklas er pri 1 by a mile.

Rasmussen er god, men han spiller i en posisjon vi har gode alternativer i.

Lasaron

Wassberg viktigst. Dernest Dyngeland, Rasmussen og Pallesen.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: krakra on October 06, 2022, 13:06:33 PMhttps://www.ba.no/vanskelige-forhandlinger-branns-tilbud-er-ikke-godt-nok/s/5-8-2034482

Rasmussen er frittalende som alltid.

Hvis Brann er nødt til å prioritere hvem de skal forlenge med så forventer jeg at Kniklas er øverst ti av ti ganger. Jeg tar heller en forlengelse med Kniklas alene enn både Rasmussen, Dyngeland og Knutsen.

Rasmussen er god, men har gjentatte ganger signalisert at fokuset hans i Brann er veldig kortsiktig. Da er det ikke nødvendig å strekke seg alt for langt. Tror ikke vi kan få spesielt mye penger for ham.

Lukter litt at Rasmussen forsvinner i neste vindu. Og det er vel eneste mulighet for at vi skal få noe penger for han. Tror heller ikke det «bare» er ren økonomi men sikkert en form for klausul om å få gå om det kommer et tilbud fra en klubb han ønsker seg til.

Det var bra at Brann takket nei til tilbudene på Wolfe og Niklas men det ligger en mulig nedside i dette at Brann ikke selger hvis riktig klubb (for spiller) kommer på banen. Her kan man fort komme i motstridende interesser. Hva spillere sier utad er en ting men tenk om Wolfe egentlig hadde lyst til å spille i Molde og være med ut i Europa? Han har egentlig ingenting han skulle ha sagt dersom Brann sier nei. 11 mil for en norsk back uten ES erfaring er ikke noen dårlig pris.

Kanskje også agenten til Niklas tenker i samme baner? Hvis han binder seg til Brann for 3-4 år og så kommer et tilbud på 25 mill? Brann sier nei men spiller vil gjerne? Da bestemmer Brann - igjen. Tror kanskje dette ligger i bakhodet til både Rasmussen (som ikke fikk gå til Lillestrøm i fjor) og Niklas i de kommende forhandlinger vel så mye som ren økonomi. På det siste pleier ikke Brann å være så dårlige.

Det er en vanskelig balansegang mellom det og utvikle spillere, både for salg og eget lag, slik at alle parter er fornøyde. Rasmussen har vel vært tydelig i et annet BA intervju at han mener Brann priser han for høyt.

Håper fremdeles vi får en kontrakt med Niklas (og det tror jeg kommer) men det vil nesten helt sikkert ligge en «klausul» ett sted om å få gå dersom riktig klubb kommer på banen. Forsetter Niklas som nå og slipper skader vil vi neppe ha han i klubben mer enn maks 12 mnd til uansett. Men vi vil selvfølgelig få godt betalt.

Corran

Rasmussen ser jo ut at de ikke er for langt fra hverandre og han har vist seg fram i år. Han har heller ikke lagt skjul på at neste sommervindu er et perfekt tidspunkt for et nytt forsøk i utlandet
Her er det bare å selge om det kommer bud og de ikke er enige MEN ikke til norsk klubb.

Så er det Wassberg. Denne er vanskelig. Hvor mye er han verdt pr nå?
Hvor god kontrakt fortjener en 18 åring som ikke er 100% fast i første lag enda.
Og hva skal en gjøre om de ikke blir enige?
Jeg mener de må strekke seg, men ikke for langt for det står nye i kø bak ham og venter på en sjanse. Hjorteseth og Haaland er vel begge klare for mer spilletid

Og så er siste momentet at de kanskje ikke har råd å miste både Wassnberg og Rasmussen samtidig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Rasmussen og Kniklas er vel de to med høyest potensiale.

Begge bør reforhandles.
Brannsupporter.

gladiporno

Og Rasmussen selges naturligvis i dette vinduet hvis han ikke signerer. Markedsverdien hans faller for hvert minutt som går i 2023.

Pete05

Brann skal jo være en selgende klubb - i forrige vindu skjedde ingenting verken ut eller inn. Så noe må jo nesten skje i dette vinduet, både i form av spillere ut og inn. Og pt er vel Rasmussen den med «best stats» for å selges? Andre salgsobjekter har vi vel stort sett lyst til å beholde?

Lasaron

Usikker på om dette er den beste tråden, men det handler jo om Brann også, og sesongen 2023.

Jeg tenker publikum.

Denne sesongen har vært litt både og. At Brann i flere runder har hatt flest tilskuere, er urovekkende. Men det er noen enkeltkamper som gir grobunn for håp om en liten publikumseksplosjon. Derbyet mellom Engen og Lillestrøm. Entusiasmen og oppmøtet i Bodø, også i Europa. Rosenborg. Molde har hatt et par bra oppmøter i Europa. Viking hadde en del bra i vår, Lillestrøm også. Og litt sånn.

Klarer Brann en form for naturlig progresjon i fra årets sesong, siden vi rykker opp, så vil det hjelpe veldig på. Og så har vi det at TV2 overtar. Klarer de å gjenta hypen fra 00-tallet, så kan neste sesong koke bra. Det blir gøy. Samtidig er norske klubber kanskje på et noe høyere nivå enn på 00-tallet.
Tren på langskudd

esp123

Samtidig har folk flest vesentlig dårligere økonomi. Elefanten i rommet for hele fotball-Norge er som alltid pris. Men det er veldig få som ønsker å ta innover seg at det er en viktig variabel.



pidre

October 07, 2022, 12:08:28 PM #49 Last Edit: October 07, 2022, 14:10:32 PM by pidre
Quote from: gladiporno on October 07, 2022, 10:10:11 AMOg Rasmussen selges naturligvis i dette vinduet hvis han ikke signerer. Markedsverdien hans faller for hvert minutt som går i 2023.

Det spørs kor attraktiv ein OBOS-spiller er i utlandet, og i Norge/Skandinavia bør vel SKB være det beste alternativet utenom klubber som kan tilby Europa neste år. Er han aktuell for BG, Molde, RBK, eller tilsvarende i Sverige/Danmark? Tviler.

Kanskje B-klubber i Østerrike, Nederland, Belgia, Tyrkia, etc. er interesert å hente han, men disse vil nok ikke være villige til å gi annet enn småpenger.
Saludar a los monos!

Go Up