• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

1908

July 31, 2022, 09:09:08 AM #300 Last Edit: July 31, 2022, 09:15:26 AM by 1908
..

1908

Trommer og PA anlegg................


[/quote]

Nixon

Jeg tror ikke det vil bli innført trommer eller PA-anlegg i overskuelig fremtid. Stemningen er god for tiden, så ingen grunn til å revolusjonere noe.

Men dersom det blir resesjon på stemningsfronten en gang i fremtiden, kan nok gjengen som bryr seg mer om stemningen enn om kampene være troendes til hva som helst.
Rød makt på Hansa

Optimist

Denne diskusjonen blusset nok mye mer opp enn det er nødvendig. Det er ikke mange som har et genuint ønske om å bruke tromme. I alle fall ikke mange nok til at det faktisk kan innføres.
Kokende idiot

Optimist

Er det noen som vet hva originalsangen til «Biggen hadde rett, hadde rett, OBOS e for lett. Lalalalalalalalalalala»?
Hørte den i går, men har helt glemt navnet.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on August 02, 2022, 16:36:05 PMJeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Give it up med KC & the sunshine band fra 1982
https://www.youtube.com/watch?v=IeqtAB1WgEw
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Corran

August 03, 2022, 00:39:49 AM #308 Last Edit: August 03, 2022, 00:42:12 AM by Corran
Quote from: 1908 on August 02, 2022, 22:22:11 PMhttps://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5G9m91/haaland-kritikken-er-langt-innenfor?fbclid=IwAR01UdYNZuxUiYWO2u0j9OaeUGnJ5sfD0GRuhuZhvMFLX-D4TqKkEGwfLsg
Meget bra av Welhaven
BTW denne politikeren som skulle kaste Brann drakten i bosset er jo tidenes selvmotsigelse.
Han kritiserer enkelte individers mening for at de går mot en spiller og straffer Brann som klubb for det disse supporterne gjorde.
Mao gjør han akkurat det samme som han mener supporterne gjør
KLOVN
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Storm i et vannglass den saken der. Men alt med denne Braut lager mye oppmerksomhet for tiden. Bare vent til han skårer sitt første PL-mål...
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Corran on August 02, 2022, 17:24:32 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2022, 16:36:05 PMJeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Give it up med KC & the sunshine band fra 1982
https://www.youtube.com/watch?v=IeqtAB1WgEw


Takk! Denne skal jeg grave frem og få hele vorset med på fredag.
Kokende idiot

Lasaron

Litt rar tråd å poste i, men ting jeg har tenkt på også.

1. Helt enig. Det er tullete. Kanskje de tror de selger flere reservedrakter av det, uten at det går på bekostning av originalene? Dumt likevel.

2. Kanskje dommerne er tillatt personlige preferanser? Greit nok. Men jeg også er såpass gammeldags at jeg syns de kan ha svarte drakter mest mulig. Litt som at jeg syns de alltid skal være to i midtsirkelen ved avspark.

3. Underskrudde stoppballer, som Maradona var en mester i, savner jeg stort. Stort. Det vil jeg se mer av, eller i det hele tatt se. Godt poeng.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lissabon on August 04, 2022, 11:20:49 AM3 Hvorfor vanne naturgressbaner før avspark, en ny og tullete oppfinnelse fra omtrent 90-tallet. Fotball er mangfoldighet, mange forhold, sol, varme, kulde, regn, vind, sludd, snø osv det er jo hele sjarmen. Jeg skjønner at noen vil at "ballen skal gå fort", men man mister andre ting, muligheten til underskrudde stoppballer bl a. PS Brann vannet banen før Strømmenkampen i 2015 tross +2 grader.

Vanning og klipping/ikke klipping av gress er da ikke noe nytt?
Husker ikke hva/hvem men tilbake på 80 tallet var det noen som lot gresset være litt lengre slik hjemmelaget skulle får en fordel da motstander var mer spillende lag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Til dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on August 04, 2022, 20:49:04 PMTil dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?

Ingen her inne som ivrer etter tromme. I såfall blir jeg overrasket. Tror uansett ikke det er mer enn 5-10 stk av titusenvis av Brannsupportere som er fristet til å bruke tromme.
Kokende idiot

Lasaron

Quote from: Optimist on August 04, 2022, 21:27:59 PM
Quote from: Lasaron on August 04, 2022, 20:49:04 PMTil dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?

Ingen her inne som ivrer etter tromme. I såfall blir jeg overrasket. Tror uansett ikke det er mer enn 5-10 stk av titusenvis av Brannsupportere som er fristet til å bruke tromme.

Jeg tipper det iallfall er lesere her inne som ivrer for det. Kanskje passive eller aktive brukere også. Jeg har jo forstått det slik at noen av de mest aktive på kampene, er trommetilhengere. Så de er vel opptatt av å diskutere Brann på ulike måter også. Så det kan jo være.
Tren på langskudd

Spelaren

Skarptromme. Sikkert nok av slagere her i byen.
Gå av.

boven

En slagerrekke kan jo være stilig i noen sammenhenger, men huff så håpløst det er med tromme under kampen, som noen over her påpekte var det jo bare å høre på Start-kampen hvor ille det høres ut.

Var fantastisk trøkk fra Frydenbø ved ca 18 minutter i dag på Vi e brann bergens stolthet, litt skuffende at ikke man klarte å komme over 10.000 solgte på en så fin søndagskveld.

Corran

Som sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.
Kan ikke med min beste evne forstå hvorfor man ønsker dette.
Det må da være noen oppsangere med kraftig nok stemme?
Vi snakker jo ikke om å bli hørt på en stadion med 70-80000 mennesker her.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Corran on August 14, 2022, 21:21:26 PMSom sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.
Kan ikke med min beste evne forstå hvorfor man ønsker dette.
Det må da være noen oppsangere med kraftig nok stemme?
Vi snakker jo ikke om å bli hørt på en stadion med 70-80000 mennesker her.


Roperten kom nok for å bli for noen år siden. Synes uansett ikke at lyden er så gale live, og det er definitivt lettere å høre, og dermed komme i gang å synge når man hører megafonen kontra bare stemme. Det var for øvrig ved flere anledninger andre enn forsangerne som startet sanger på feltet i dag. Det var kjekt. Som Boven skriver også så var det veldig bra trøkk etter 18 minutter, og ved en del andre anledninger, til tross relativt lave tilskuertall.
Kokende idiot

Lasaron

Ja, det var bra trøkk i går.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Corran on August 14, 2022, 21:21:26 PMSom sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.
Kan ikke med min beste evne forstå hvorfor man ønsker dette.
Det må da være noen oppsangere med kraftig nok stemme?
Vi snakker jo ikke om å bli hørt på en stadion med 70-80000 mennesker her.


Ganske håpløst ja, man får nøyaktig samme effekt av å stå 5-6 mann litt langt bak og starte sangene derfra. Men da synes man ikke så godt for sine medsupportere og får heller ikke lov til å kjefte på dem mens man selv har ryggen mot banen. Dette virker å være veldig viktig for dem som står på plattformen foran bataljonen, fremstår i det minste for meg som en skikkelig egotripp.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: Optimist on August 15, 2022, 00:36:49 AM
Quote from: Corran on August 14, 2022, 21:21:26 PMSom sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.
Kan ikke med min beste evne forstå hvorfor man ønsker dette.
Det må da være noen oppsangere med kraftig nok stemme?
Vi snakker jo ikke om å bli hørt på en stadion med 70-80000 mennesker her.


Roperten kom nok for å bli for noen år siden. Synes uansett ikke at lyden er så gale live, og det er definitivt lettere å høre, og dermed komme i gang å synge når man hører megafonen kontra bare stemme. Det var for øvrig ved flere anledninger andre enn forsangerne som startet sanger på feltet i dag. Det var kjekt. Som Boven skriver også så var det veldig bra trøkk etter 18 minutter, og ved en del andre anledninger, til tross relativt lave tilskuertall.

Sitter vanligvis på feltet nedenfor roperten og der er den ofte vrengt slik at det er vanskelig å høre ka de gauker i den. Men når de roper uten ropert hører vi det mye bedre/tydligere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg så et par norske kamper i helgen.

1. Det skal være oppnåelig å gi hjemmebanefølelse til spillerne våre i bortekampen mot Ulf.

2. Sånn som Rbk-supporterne messer avgårde i timesvis med samme sang, er det ikke rart om det "klikker" for spillerne deres, som da Pereira hadde en hjerneblødning av et innkast, etterfulgt av en kjempeglipp av keeperen.
Tren på langskudd

1908

2 busser utsolgt til Sandnes. Det jobbes med buss nr 3..

Lasaron

Min mening, som ingen har bedt om:

Jeg har alltid syns at den der Bergen ut av Norge og Republikken-greien er litt tullete. Å synge Nystemten under nasjonalsangen under en cupfinale med eget lag, var et lavmål i så måte, og direkte barnslig.
Tren på langskudd

Spelaren

"Vi er fra Bergen og vi anerkjenner ikke at staten Norge har blitt noe annet enn stat med Bergen som hovedstad".
Litt vittig, men også litt lite folkeskikk.
Gå av.

Optimist

Har et stort ønske om at samtlige på de midterste feltene, både øvre og nedre, på Frydenbø neste år har som norm å stå hele kampen. Aller helst hele tribunen, men tenker det må være step by step.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Lasaron on November 05, 2022, 20:44:40 PMMin mening, som ingen har bedt om:

Jeg har alltid syns at den der Bergen ut av Norge og Republikken-greien er litt tullete. Å synge Nystemten under nasjonalsangen under en cupfinale med eget lag, var et lavmål i så måte, og direkte barnslig.

Men ble det ikke her forklart at de allerede hadde startet på Nystemten når nasjonalsangen begynte og ikke fikk det med seg? Mao at det ikke var en bevist handling men litt uflaks/flaks?

Når det er sagt så er Bergen ut av Norge og republikken helt konge og noe jeg alltid har funnet artig og jeg må ærlig innrømme at jeg hele livet har hatt et nærere forhold til Nystemten som Bergens nasjonalsang enn Ja vi elsker.
Glemmer aldri nå en var ute på 17 mai på 80 og 90 tallet og folk reiste seg og spontant sang Nystemten og ikke Ja vi elsker som de gjorde når jeg flyttet til Oslo.
Har også alltid følt meg mer Bergenser enn Norsk. Eller er vel rettere å si først Bergensk og så Norsk.

Husker en gang på slutte av 80 tallet når eg var i verdens nest største land, Syden, og Taxi sjåføren trodde Bergen var et eget land for Bergensere svarte alltid at de var fra Bergen og resten av nordmenn svarte Norge. Så han var emget overasket når vi forklarte at Bergen var Norges nest største by
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Optimist on December 23, 2022, 13:06:27 PMHar et stort ønske om at samtlige på de midterste feltene, både øvre og nedre, på Frydenbø neste år har som norm å stå hele kampen. Aller helst hele tribunen, men tenker det må være step by step.
Det håper eg virkelig ikkje.
Har dessverre ikkje bein til å stå en hel omgang.
Og når de i fjor presset meg vekk fra min mangeårige plass på øvre så kan eg vel no få lov å sitte på nedre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Corran on December 23, 2022, 22:19:11 PM
Quote from: Optimist on December 23, 2022, 13:06:27 PMHar et stort ønske om at samtlige på de midterste feltene, både øvre og nedre, på Frydenbø neste år har som norm å stå hele kampen. Aller helst hele tribunen, men tenker det må være step by step.
Det håper eg virkelig ikkje.
Har dessverre ikkje bein til å stå en hel omgang.
Og når de i fjor presset meg vekk fra min mangeårige plass på øvre så kan eg vel no få lov å sitte på nedre?

Ja selvfølgelig! Folk må selvfølgelig gjøre det de vil. Men hvordan var det for deg på for eksempel 16. mai, hvor hele tribunen var oppreist store deler av kampen? Fikk du sett noe?
Kokende idiot

Corran

Quote from: Optimist on December 24, 2022, 10:42:52 AM
Quote from: Corran on December 23, 2022, 22:19:11 PM
Quote from: Optimist on December 23, 2022, 13:06:27 PMHar et stort ønske om at samtlige på de midterste feltene, både øvre og nedre, på Frydenbø neste år har som norm å stå hele kampen. Aller helst hele tribunen, men tenker det må være step by step.
Det håper eg virkelig ikkje.
Har dessverre ikkje bein til å stå en hel omgang.
Og når de i fjor presset meg vekk fra min mangeårige plass på øvre så kan eg vel no få lov å sitte på nedre?

Ja selvfølgelig! Folk må selvfølgelig gjøre det de vil. Men hvordan var det for deg på for eksempel 16. mai, hvor hele tribunen var oppreist store deler av kampen? Fikk du sett noe?
Ja Men måtte ta pauser og led for det noen dager etterpå
Skal sies det var en del kamper med mye ståing i år og forventer ikke mindre neste år.
Var en kamp der eg hadde to som sto på skrått foran meg. En lang jævel og en kort. Spurte pent om de kunne bytte plass og det gikk greit. Han korte var så pass kort at eg kunne sitte bak ham :-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Finnes ofte fine løsninger:-) håper du slipper å ha for mye vondt i beina etter kamp neste år!
God jul 🎅🏼
Kokende idiot

Corran

Quote from: Optimist on December 24, 2022, 14:05:50 PMFinnes ofte fine løsninger:-) håper du slipper å ha for mye vondt i beina etter kamp neste år!
God jul 🎅🏼
Nå skal det jo sies at det vonde merkes mindre i en sesong som i fjor kontra den i forfjor. Da er det jævlig vondt å gå oppover bakkene til bilen ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Corran, hvis ståkulturen utvides på Hansa, så kan det rett og slett være du bør vurdere å skifte tribune.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on December 25, 2022, 08:59:29 AMCorran, hvis ståkulturen utvides på Hansa, så kan det rett og slett være du bør vurdere å skifte tribune.
Det var oppe til vurdering, men det er jo billigere der og vi liker oss jo der og har vært der i ganske mange år. Var jo aldri noen problemer før SS flyttet opp heller.¨
Er vel over 10 år på den tribunen nå.
Havnet på BT etter at våre faste plasser ble pølsevipp tribune og vi ble kastet vekk om vi ikke betalte x antall tusen for 15 år(?) i tillegg til partoutkort prisen.
BT satt vi på når det ble seriemesterskap, men var aldri en tribune vi følte oss vel på så vi flyttet til noen meget gode plasser på øvre Hansa (frydenbø) hvor vi vel følte oss mest hjemme siden forrige tvangsflytting.
Så ble vi igjen tvangsflyttet fra våre gode plasser.

Ikke bra dette for et vane menneske som ikke liker for mye unødvendige forandringer.
På tidligere arbeidssted så var jeg eneste av 20 mann som hadde fast plass i lunchen.
EDIT: Det finnes vel en diagnose på det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Utgjort. Vel, lykke til med å finne ut av det. Håper du trives på Stadion fremover, om det blir sånn eller slik.
Tren på langskudd

Corran

Trives på stadion er vel helt opp til det som skjer på banen ;-)
Men å være der kommer eg til i mange år til Har vel nå hatt partoutkort i nesten 30 år og kommer sikkert (håper eg) å ha det i 30 til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Slik det var med store stå på nedre var det vanskelig å få resten av tribunen med på koket. Nå på øvre ser man at resten mye oftere blir med. Og når potensialet og målet er at hele tribunen skal være stående/syngende, var nesten flyttingen nødvendig. Selvfølgelig kjedelig når folk må flytte seg, men i det hele vil jo tribunekulturen tjene på det:-)
Kokende idiot

Corran

Så lenge det ikke blir trommer og for lite spontant så er det vel greit nok
Men må ærlig innrømme at de som står med ryggen mot banen i 80-90 minutter ser drit dumt ut og noe veldig mange synes er for dumt på tribunene. Kaller det for kanarifans.
Litt mindre av det og ropert og litt mer spontanitet så tror jeg resten av tribunen er med.
Når det gjelder ropert så har jeg hørt kommentarer rundt meg hvor det nektes å syne med så lenge ropert brukes. Tenker det ikke bør være det som avgjør om en synger eller ikke, men for noen er dette veldig tabu.
En må jo huske at i det en går inn på staddaen til en Brann kamp så legges fornuft og rasjonalitet igjen på utsiden og med seg inn på tribunen har en kun følelser.

Han som drar på med Gi meg en B skal ha mye kred for det er slikt som får opp stemningen og får flere med. Ser også reaksjonen på ungene rundt der når han kommer ned er fantastisk og med på å gjøre det  gøyere/kulere på stadion med tribuneliv også for den yngre garde.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

December 26, 2022, 16:45:43 PM #340 Last Edit: December 26, 2022, 16:49:00 PM by Optimist
Folk har sine prinsipper, og det er ikke så lett å gjøre noe med. Jeg synger for eksempel aldri med på «hvis du elsker Brann reis opp». Synes den blir brukt altfor mye, og da blir det kleint. Det med forsangere (de som står med ryggen til) er jeg til dels enig i deg med, blant annet at det blir litt mindre spontant. Samtidig, uten forsangere hadde vi heller ikke hatt «gi meg en B», som du er positiv til. Og det hadde også blitt mye lengre stilleperioder. Nå med forsangere er det sjeldent stille i mer enn 1 min.

Min generelle erfaring er at tribunekultur er smak og behag. Etter min mening går kulturen veldig i riktig retning nå, og er nesten på nivå med overhype-tiden fra 2005-2009. Eneste jeg er skeptisk til er litt mindre spontanitet. Forsangerne virker litt maktsyke, hvor de ignorerer andre som prøver å starte opp noe. Heldigvis blir ofte resten av feltet/tribunen med hvis noen prøver å starte noe. Da blir forsangerne meg og.

Edit: Det er ikke alle forsangerne som virker maktsyke, jeg har sett flere som er flink å hjelpe de som prøver å starte opp noe.
Kokende idiot

Corran

Stort sett enig med deg og ikke noe i mot forsangere i seg selv. De er viktige og gjør som oftest en kjempe jobb.
Men når de står med ryggen mot banen meste parten av kampen og gjerne "saboterer" eller blir irritert på andre som starter noe spontant er for dumt. Men det verste er denne ropterten de ser seg nødt til å bruke innimellom.
Den er rett og slett flau. Og når det står med ryggen til halve tribunen så blir lyden fra den forvrengt slik at de den må være beregnet på får en forvrengt lyd der det kan være veldig utydelig på hva i he****e de prøver å synge

MEN
Man skal også rose dem for at stemningen i år har vært fantastisk bra til tider og de har fått med mange nye unge folk ser det ut til.
Så skal ikkje bare være sur gammel mann.
De fortjener mer ros enn ris (selv om eg e kastet vekk fra min fantastiske plass og de buker ropert)

Men begynner de med trommer så ........ Det er det ingen tilgivelse for
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Håper at forsangerne har som vane etter hvert å stå helt foran på tribunen, så det er mer mulig for alle å høre. Enten ropert eller stemme 😉
Kokende idiot

1908

Kommer det noe referat fra medlemsmøte i dag? =)

erlend@bataljonen.no

Quote from: 1908 on January 28, 2023, 17:22:52 PMKommer det noe referat fra medlemsmøte i dag? =)

Det er planen å få ut på bataljonen.no ja

Lasaron

Tribune og tribune, men det handler om supporterkultur iallfall. Kult med disse kick-offene (selv om jeg ikke skal). Lykke til, dere som skal der i kveld.

Artig at også Åsane prøver seg med noe lignende. Lurer på hvordan det går.

https://www.asanefotball.no/nyheter/kick-off-30.mars?fbclid=IwAR1N9pQWdzjNQ-e95y0O5oxEISghMfM_7WZ7zN_klD2vP1RXS0jOeQQB89o
Tren på langskudd

Lasaron

Bluss. Jeg forbinder det med magisk stemning og kok. Jeg er glad for at NFF er blitt liberale der. Men slik Odd holdt på i kveld mister det sin verdi. De blusser "hele" tiden, selv om de ligger under 0-4 og ingenting spesielt skjer.

Jeg håper ikke det blir slike tilstander blant oss.
Tren på langskudd


Corran

B/G har jo vist flere ganger hva de mener om supportere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Leser på facebook at trommebruk skal taes opp på møte.. Tanker om dette?

Go Up