• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bryne - Brann, søndag 31.07.2022 kl 15:30

Started by Kagain, July 26, 2022, 14:59:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Spilte ikke Brann nettopp mot Broine? I alle fall så ser det ut som de skal få møte dem igjen. Brann vinner stadig, og selv om det ikke var lange tiden mellom de foregående kampene gjorde Horneland ingen bytter. Vil han gjøre noen denne gang?

Jeg ville foreslått Blomberg inn for Børst'n, og om Kniklas er frisk så kan han få gå inn for Skaanes.

Corran

Er åpen for Blomberg for Børst. Litt etter hvilket kampbilde en ser for seg.
Vil ha FHM inn for Skaanes selv om Wassberg er klar. Om han er klar så har han ikke hatt full treningsuke og greit å la de som er skadet få god tid til å komme i form når det er så mange spillere som gjør en mer enn god nok jobb.

Er heller ikke i mot Finne på kant for Castro som har virket litt ute av det i de siste kampene og Heggebø på topp.

Er heller ikke motstander av å starte som sist.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Lissabon on July 26, 2022, 16:01:34 PMDyngeland
Crone-Kristiansen-Skovgaard-Wolfe
Rasmussen-Slnnen-FHM
Blomberg-Finne-Castro

Hjorteseth 38 min for Rasmussen, Skaanes 22 min for FHM, Holten 20 min for Kristiansen, Pallesen 7 min for Skovgaard og Haaland 3 minutter for Blomberg.

På tide å praktisere framtidssatsing mer. Leder Brann mye kan innbyttene kommer tidligere

Også til denne kampen lanserer du flere bytter enn det som er lov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Quote from: Lissabon on July 26, 2022, 17:58:25 PMHva er galt ?

Hvis noe er galt brøt Sandnes Ulf reglene igår

https://vglive.no/kamp/sandnes-ulf-%C3%A5sane/527922/lag

Maks 5 bytter pr kamp. Maks tre ganger utenom halvtid.

Pete05

Vi starter sikkert med samme lag om det ikke kommer skader eller stor slitasje på trening. Men håper Horneland lærte litt av forrige runde og bytter noe mer til kampen mot Start så vi ikke får 5 bytter igjen mot Stabæk

Superjack

Tror Børsting blir byttet mot Blomberg fra start. Ellers samme lag

Som Portugiseren så ønsker jeg å se den yngre garde mer på slutten om kampen uansett ser ut å gå veien.
Brannsupporter.

Finfin respons

På Bryne spiser de kakemann hele året, men der heter den lokale delikatessen KjempeKake eller noe sånt (noen som vet??) Og den er ingen mann.

Noe å tenke på for en sulten bortesupporter. Men en trepakning koster kjempemye.
Kanskje.

esp123

Ganske sikker på at Heggebø starter denne mot dødballaget Bryne.

Norlings Hund 2

Quote from: Lissabon on July 27, 2022, 07:49:34 AMDu tenker Heggebø er god å ha nede i eget felt når Bryne har dødball ja.

Jeg tenkte omvendt forleden, at Heggebø vil tape allt i luften i Bryne-feltet, hehe.

Ja, uansett blir defensiv dødball et problem på naturgresset der nede.

I motsetning til kjempen Finne?

Nixon

Quote from: esp123 on July 27, 2022, 07:27:20 AMGanske sikker på at Heggebø starter denne mot dødballaget Bryne.

Ja, jeg tenker også det samme. Blir en god gammel Sæternes-argumentasjon for de som husker så langt tilbake.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tja. Jeg vet for lite om Bryne. Heggisen er jo enormt mye bedre i luften enn Finne. Men hva om Bryne sine stoppere er en god del bedre enn Heggisen igjen? I luften altså? Skal da Heggisen spille og tape de fleste duellene?

Hvilke type spisser har vi fryktet når vi har startet med Barmen og Forren som stoppere, eller Pallesen og Skovgaard? Eller et lignende stopperpar? Er det de som får det til å gå fort nede på bakken?

Brann begynner å bli gode nå, på raskt kombinasjonsspill og hurtige vendinger. Skal vi utnytte det mot treige, svære Brynestoppere?
Tren på langskudd

esp123

July 27, 2022, 09:47:20 AM #11 Last Edit: July 27, 2022, 09:59:34 AM by esp123
Bryne bruker alle kast- og dødballsituasjoner på motstanderens banehalvdel til å flytte opp folk. Skapte en del farligheter på Stadion. Hvis man husker tilbake så vant Brann «bare» 2-1, og Dyngeland måtte varte opp med en kjemperedning på slutten.

Brann er ikke et spesielt høyt lag. Vi har vel ikke en eneste spiller i antatt førsteelleveren over 1,85. David Wolfe (1,85), Ruben Kristiansen (1,83) og Svenn Crone (1,82) kan knapt kalles noen sluggere i luften.

Og jeg vil si at Heggebø er bedre i kombinasjonsspillet enn Finne. Finne er heller ikke rask. Det gikk ikke spesielt raskt langs bakken i førsteomgangen mot Kongsvinger.

pidre

I rekken av formlag møter vi nå altså Bryne. To tap siste 10, 1-2 mot oss og 0-2 mot FFK. 
Saludar a los monos!

Superjack

Brann er best i Obos og formlaget.

Brann skal ikke stille opp lag etter dødballaget Bryne men etter angrepslaget Brann.

Finne var skarp sist også. Blir veldig rart å sette han ut.

Mener fortsatt at Blomberg mot Børst er eneste bytte som gir fornuft.

Heggebø kan få 30-4 min.
Om noe annet endres fra start kan det være Felix kan enten starte og evt Kniklas og Skaanes komme inn for FHM og Castro etter 60.
Brannsupporter.

esp123

July 27, 2022, 18:25:59 PM #14 Last Edit: July 27, 2022, 18:36:26 PM by esp123
Syns Heggebø var meget frisk sist, og «angrepslaget» Brann er i mine øyne også bedre med Heggebø. Heggebø var involvert i både 2-0 og 3-0, i tillegg hadde han to i treverket.

Det er ikke sånn at å bytte Heggebø med Finne svekker angrepet til Brann. Heggebø gir i tillegg bedre beskyttelse på defensiv dødball, og da er det i mine øyne en selvfølge at Heggebø spiller.

Lasaron

Da er jammen meg billetter i boks til denne kampen også. Så mange bortekamper som jeg og min omgangskrets går på i år, sier litt om koket. Vi har noe på gang!
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on July 29, 2022, 22:35:33 PMDa er jammen meg billetter i boks til denne kampen også. Så mange bortekamper som jeg og min omgangskrets går på i år, sier litt om koket. Vi har noe på gang!

Har vært helt rått på bortebane. Og det kommer seg veldig på hjemmebane. Vil tro at denne trenden utvikler seg enda mer til neste år!
Kokende idiot

Nixon

Hva tenker vi om lagoppstillingen? Selv i kontinuitetens tidsalder på Stadion er det spenning og usikkerhet om noen plasser på laget:

Finne vs. Heggebø.
Børsting vs. Blomberg.
Skaanes vs. Felix.
Rød makt på Hansa

Pete05

 Neppe noen endringer til denne kampen. Men kanskje noen tidlig(ere) bytter?

Finfin respons

Quote from: Finfin respons on July 27, 2022, 00:05:10 AMPå Bryne spiser de kakemann hele året, men der heter den lokale delikatessen KjempeKake eller noe sånt (noen som vet??) Og den er ingen mann.

Noe å tenke på for en sulten bortesupporter. Men en trepakning koster kjempemye.

En liten oppdatering:
Lokale kjentfolk påpeker at i tillegg til KjempeKake finnes også Jødekake som et alternativ, i tillegg til at man absolutt bør fortære "Farsa i to braud".
Kanskje.

Nixon

Quote from: Finfin respons on July 31, 2022, 13:14:14 PM"Farsa i to braud".

Det er godt gjort å få en utvannet burger til å fremstå som en delikatesse...
Rød makt på Hansa

Nixon

Ingen endringer fra sist:

1 Mathias Dyngeland
13 Svenn Crone
21 Ruben Kristiansen
5 Andreas Skovgaard
18 David Møller Wolfe
7 Mathias Rasmussen
19 Sivert Heltne Nilsen
15 Kasper Skaanes
10 Frederik Børsting
11 Bård Finne
9 Niklas Castro

Benken:

12 Eirik Holmen Johansen
2 Ole Didrik Blomberg
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Vegard Leikvoll Moberg
8 Felix Horn Myhre
20 Aune Heggebø
31 Tomar Hjorteseth
Rød makt på Hansa

ostraume

Hadde kanskje forventet Palle og/eller Aune inn for å stå imot dødballstyrkene til biffene fra Bryne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Den ballen er jo ikke i nærheten av å være inne?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123


krakra


esp123

Helt vanvittig å dømme mål der. Ikke i nærheten av å være inne.

Eivind

Helt sykt! Nissen av en kommentator har ikke nevnt noe om at den ikke er i nærheten av å være inne heller.

Spelaren

Gå av.

Nixon

Man kan jo ikke si at den ikke er i nærheten av å være inne. Har spolt litt og det er vanskelig å se om den er inne eller ikke.

Men nå leder vi dere! Vi har skåret to på Bryne!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Tipper Brynekeeperen er irritert der, for førsteredningen hans på Skaanes' sjanse var ganske flott.
Gå av.

Spelaren

Den der skuddvegringa vår kunne me godt ha lagt av oss.
Gå av.

Nixon

Fine spillemål vi har i dag. Med stigning i programmet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Da blir vi avhengige av Pallesen i noen kamper kan det virke som.
Rød makt på Hansa

krakra


Henrik9

Dyngeland blir litt avslørt på feltarbeidet sitt i dag, som vel har lenge har vært antatt å være det største aberet hans.

Nixon

Puh! Var litt redd for redusering, men da bør kampen være kjørt.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

Nixon

To assister fra Felix fra hver sin ende av skalaen!
Rød makt på Hansa

Nixon

Jeg må innrømme at jeg vaklet litt i troen før Brann fant fasongen, da Bryne tok ledelsen og det var hardt press etter corner og innkast. Men ingenting som er typisk Brann ser ut til å gjelde i år!
Rød makt på Hansa

1908

Quote from: Lissabon on July 31, 2022, 16:39:18 PMSkovgaard skadet, etter hodeduell, noen som vet hva som er problemet ? Hjernerystelse kanskje.

Det er skummelt, men ikke langvarig som oftest.

Var det ikke foten han sleit med?

Billy Elliott

Nok en svært sterk prestasjon av Hornelands Brann. Lite å sette fingeren på, men hvorfor det er behov for å sette inn akkurat Moberg på stillingen 5-1 skjønner jeg ikke helt.

Kunne ikke Tomar fått prøvd seg da?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Skovgaard er veldig viktig i det offensive spillet. Håper ikke han er lenge ute.

Norlings Hund 2

Enig, skuffet over at det ikke byttes inn litt mer unggutter når vi leder mye, la dem få kjenne på nivået.

Pete05

Quote from: esp123 on July 31, 2022, 16:55:08 PMSkovgaard er veldig viktig i det offensive spillet. Håper ikke han er lenge ute.

Minst en måned, kanskje lenger iflg Horneland... Vi får testet oss om vi har gode nok erstattere i bakre ledd. Synes Palle har vært svært variable og usikker, også i dag. Forsøkte stort sett å klarere ball langt unna, lite spill og plan dessverre.

esp123

I mine øyne ville det vært best å spille med SHN bak og Rasmussen/FHM dypt, men det kommer ikke til å skje. Og ville vært en avskilting av Palle.

fortune

Jeg tror det går helt fint med Palle  som erstatter for Skovgaard, vi ville hatt mer problemer dersom Kristiansen var ute. Rykke opp gjør vi uansett, så like greit å få testet Palle skikkelig underveis.
First is first, second is nothing

Finfin respons

Quote from: Nixon on July 31, 2022, 13:22:35 PM
Quote from: Finfin respons on July 31, 2022, 13:14:14 PM"Farsa i to braud".

Det er godt gjort å få en utvannet burger til å fremstå som en delikatesse...

Oppdatering:
Viste seg å smake som en trippel pølse med ketchup og sennep uten pølseskinn. Helt grei lokal delikatesse, ja. Men seieren smakte!
Kanskje.

pidre

Quote from: Lissabon on July 31, 2022, 16:44:32 PMLandet muligens feil da ? Sukk, da blir det Pallesen-Kristiansen eller Holten-Kristiansen

Det vert ikkje Holten.
Saludar a los monos!

Go Up