• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2022

Started by Lasaron, April 04, 2022, 07:18:36 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Jeg ser at i dagens utgave av BT står det litt mer om at Berisha kan skaffe penger til Brann.

De opererer med litt andre tall enn Viking-bloggen:

15% av overskuddet.

Hammarby har bydd i underkant av 20 millioner. Hvor mye i underkant er ikke opplyst.

Berisha ble i sin tid solgt fra Brann for ca 7 millioner.

så la oss for enkelhetsskyld si at underkant av 20 millioner er 17 millioner. Overskuddet av salget blir da 10 millioner, noe som gir Brann 1.5 millioner. Det er ikke de største summene, men om Brann bruker de på en lur måte kan de kanskje få noe igjen for det.

Forslaget mitt er fremdeles å kommet med et tredje spissalternativ (ved siden av Finne og Heggebø). Dette fordi at det er ganske greit med indreløpere på gang i Brann. Likeledes er Delaveris og Kvinge å finne som ving-alternativ fra neste år. På forsvarsfronten er man greit forspent med spillere. Det største usikkerhetsmomentet der er kanskje høyrebacken. Crone er god, men om han blir skadet er det litt tynt med alternativ der. FHM er nok backup for han siden Blomberg ser ut til å vurderes som ving. På venstreback har man Wolfe, med backup av Kristiansen og Torsvik. Stopperfronten er også grei: Skovgaard, Kristiansen, Pallesen Knudsen, Hove og Holten med krisebackup av Leikvoll Moberg. Siden vi ikke vet om Kolskogen blir solgt unna er det ikke vits å kjøre i gang et større innkjøp før det eventuelt er et faktum. Så derfor spissalternativ.

Her kan det argumenteres for at Myrlid er backup for Finne og Heggebø, men det ser ikke ut som Horneland har den største troen på han. Så jeg lurer på om Brann kan få tak i spillere som Lasse Nordås eller Braut Tjåland for litt mer enn 1.5 millioner. Disse foreslås fordi at de ikke helt har fått tillit i klubbene de er i.

Nordås er høyere, kjappere og mer spenstig enn noen av de andre spissalternativene hos Brann. Man kan kanskje vurdere å gi han en Flo-rolle på vingen som backup. Braut Tjåland har fremdeles ikke vist så mye på OBOS-nivå, men har vært en meget lovende ungfole. Høydemessig er han vel rundt samme høyde som Heggebø.

Corran

Ingen av de spissalternativene er vel spisser men kanter?

Men jeg mener at en ikke trenger å gjøre noe i dette vinduet.
Ei heller forhaste seg med kontrakter til spillere som Palle og Hove.

Ikke vits å forstyrre harmonien i troppen nå og spar heller pengene til en skal klargjøre stallen for 2023
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on July 21, 2022, 09:47:09 AMIngen av de spissalternativene er vel spisser men kanter?

Men jeg mener at en ikke trenger å gjøre noe i dette vinduet.
Ei heller forhaste seg med kontrakter til spillere som Palle og Hove.

Ikke vits å forstyrre harmonien i troppen nå og spar heller pengene til en skal klargjøre stallen for 2023


Men lov å gjøre grep for 2023 sesongen. Kan jo hende det er noen som er bossmenn i skandinavia som kan tenke seg til et fremadstormende Brann.
Helst i alder under 23
Brannsupporter.

pidre

July 21, 2022, 16:07:27 PM #253 Last Edit: July 22, 2022, 23:41:49 PM by pidre
Skulle gjerne sett en stopper inn, ei hylle over det som vi allerede har, og som er ledertype. Ellers tenker eg at vi har mye bra, og at vi kan fylle på fra egne rekker, eller hente noe ungt lovende på bosman. Så får vi heller tenke litt langsiktig mht resultater.

Tiden med å kjøpe gammelt og dyrt skal være over. Pengene bør vi bruke på anlegg og styrke kompetansen.

Amen.
Saludar a los monos!

Churchill

Til neste sesong trenger vi en klassespiss, en midtstopper og en back. Alle unge og fremadstormende.
...we shall never surrender.

krakra

July 23, 2022, 11:52:54 AM #255 Last Edit: July 23, 2022, 11:54:51 AM by krakra
Quote from: Churchill on July 23, 2022, 10:55:28 AMTil neste sesong trenger vi en klassespiss, en midtstopper og en back. Alle unge og fremadstormende.
Back er vel det vi har minst behov for. Vi har den beste høyrebacken og den beste venstrebacken vi har hatt på mange år, og akademiet flommer over av backtalenter. Vi har høyrebacker med kamper for G17 og G16-landslagene og venstrebacker fra G17, g16 og G15-landslagene. Så har man Kristiansen og Felix som voksne og trygge backups.

Skulle gjerne hatt en ung backup/utfordrer til Heggebø. Grønner i Sogndal har fått litt fart i sakene. Har ikke sett ham så mye, men vet at han er storvokst og eksplosiv og har begynt å score noen mål.

På stopperplass tror jeg vi får bra dekning når Kolskogen kommer tilbake. Særlig hvis Holten tar steget.

Det er fort kantene som er vårt svakeste punkt neste år. Usikker på om verken Castro eller Børsting holder nivået i Eliteserien.

Corran

Om Holten og Kolskogen har tatt steg til neste år trenger vi ikke ny midtstopper muligens
Skal det hentes en ny midstopper bør han være rask og god med ball og et kart førstevalg.
Reserver og backuper har vi nok av pr nå.

Når det gjelder spiss så håper eg Heggebø får et stort oppsving til neste år.

Skal det spillere inn så må de enten klart være forsterkninger til første 11 eller store talenter som får spilletid og utvikling.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Ekstremt vanskelig å vurdere hvor Brann må eller bør forsterke før 2023 sesongen.
Siden årets sesong utelukkende er mot Oboslag og så langt har det vist seg som ganske lett, er det også vanskelig å for meg å se hvor laget er svakest.

Jeg frykter at årets sterke venstreside kanskje ikke er like sterk mot bedre motstand.
Wolfe mer utfordret defensivt, Castro ikke like farlig når motstander er bedre, Skaanes har ikke vist veldig mye på ES nivå, og Kniklas er fortsatt ganske uferdig.

Vil Wolfe of Kniklas ta nye steg og nivået i ES? Vil Castro være god nok i ES denne gang?

Er Nilsen god nok som ballsentral i ES? Var god nok når han var mannen som var nr 5 i forsvaret, men er han god / rask nok i ES når han skal styre samme fotballen på nivået over Obos?
Litt samme med Rasmussen. Like mye rom for han i ES?

Rett og slett mange spørsmål, og ingen svar.

Men når Ålesund gikk opp med poengrekord fra Obos for få sesonger siden, gikk de rett ned igjen.
Jeg tror at noe må gjøres,
for det er ikke enorme forskjeller på dette laget og det som rykket ned.
Brannsupporter.

Pete05

Quote from: Superjack on July 23, 2022, 12:41:51 PMEkstremt vanskelig å vurdere hvor Brann må eller bør forsterke før 2023 sesongen.
Siden årets sesong utelukkende er mot Oboslag og så langt har det vist seg som ganske lett, er det også vanskelig å for meg å se hvor laget er svakest.

Jeg frykter at årets sterke venstreside kanskje ikke er like sterk mot bedre motstand.
Wolfe mer utfordret defensivt, Castro ikke like farlig når motstander er bedre, Skaanes har ikke vist veldig mye på ES nivå, og Kniklas er fortsatt ganske uferdig.

Vil Wolfe of Kniklas ta nye steg og nivået i ES? Vil Castro være god nok i ES denne gang?

Er Nilsen god nok som ballsentral i ES? Var god nok når han var mannen som var nr 5 i forsvaret, men er han god / rask nok i ES når han skal styre samme fotballen på nivået over Obos?
Litt samme med Rasmussen. Like mye rom for han i ES?

Rett og slett mange spørsmål, og ingen svar.

Men når Ålesund gikk opp med poengrekord fra Obos for få sesonger siden, gikk de rett ned igjen.
Jeg tror at noe må gjøres,
for det er ikke enorme forskjeller på dette laget og det som rykket ned.

Tror kanskje den beste midtbanemannen vi har har for ES er FHM. Har vist det tidligere. Passer kanskje ikke like godt inn når vi er så dominant og overlegne som i år men gitt et mer nøytralt bilde tror jeg mer på han i en rolle der. 

Men så spørs det om Horneland er enig og om han blir med videre om han ikke får mer spilletid.

Pete05

Et ganske interessant perspektiv på rekruttering og hvordan / hvorfor området må styrkes betydelig skal klubben klare å hevde seg fremover. Jeg tror det er ganske uaktuelt å kun fokusere på «lokal» tilhørighet i dette arbeidet. Konkurransen kommer til å bli knalltøff videre og det viktigste er kanskje å beholde de man har? Forventninger om å ta opp mer en 1, kanskje 2 pr år fra egne rekker er utopi om vi skal konkurrere på den øvre halvdel i ES over tid. Og før det skal man konkurrere om talentene med alle klubber i Norge - og kanskje Skandinavia.

https://www.nordicbet.com/no/blogg/fotball/eliteserien/agent-bedre-speiding-viktig-for-norsk-fotball/

Lasaron

Men hvordan blir en fotballspiller god? Alle gode som kommer fra andre steder, har jo på et tidspunkt ikke vært gode nok, men så har de blitt gode nok. Hvordan?

Og svaret på dette hvordan, er det så urealistisk at det skal kunne skje litt mer av i Bergensområdet? Og i Brann? For det skjer jo andre steder?

Nå er ikke egenrekruttering alfa og omega heller. Ta Glimt som eksempel. De har svært få lokale på laget nå, og i det siste. Og det er ikke det at de er så enormt gode på speiding heller, tror jeg. Men de har en trener/trenerteam rundt A-laget som gjør slik at brukbare spillere blir gode. Utvikling skjer ikke bare frem til man blir 18.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lissabon on July 25, 2022, 12:33:20 PMBergen/Vestland/ inkl kanskje Karmøysonen er mer enn stort nok til å ha et godt underlag for spillere. Så må kanskje glasuren på kaken være 1-2 fra resten av verden inkl resten av Norge, i gode økonomiske tider.

Maden, Hansson, Christensen, Zachariassen, Glesnes og kanskje Totland viser at de som glipper burde vært her. Kunne vært her, intet i veien med området.

Ingenting i veien med området men du kan ikke forvente å være alene i jakten på talenter her heller. Så du får tøff konkurranse om de samme talentene fra både inn- og utland. I praksis betyr at det klubben må være veldig interessant for unge talenter skal vi vinne den konkurransen som både er der og som sikkert blir tøffere.

Enig med deg at det sikkert er mange gode men det skal litt til å bygge et lag hvis fokuset er for smalt. Når de andre «store» klubbene i Norge ser til hele Norge med et godt nettverk så ser de også gode talenter i dette området. Da teller et godt rykte og der er vi ikke helt ennå.

krakra

Det viktigste Brann kan gjøre nå er å dyrke de talentene man har, ikke selge eller leie ut de største talentene til andre norske klubber og bruke ressurser på å bygge fasiliteter og kompetanse for spillerutvikling, sånn at man blir attraktive for de største talentene også utenfor Bergen

Pete05

Skjønner ikke helt denne motstanden mot utlån, det kan være en fin måte å få god kamptrening på. Lykkes man med å signere mange talenter vil det aldri være nok spilletid/muligheter i Brann og da er utlån en god ide. Det forutsetter at man får gode avtaler og følger de nøye opp. Så får man «slippe» de man ikke tror når helt opp.

krakra

Hvorfor skal landets største talenter velge vekk klubber som Molde, Glimt, Viking eller VIF for en klubb med så lite tro på egne evner til å utvikle spillere at de heller leier dem ut så andre kan utvikle dem?

Pete05

July 25, 2022, 13:54:25 PM #265 Last Edit: July 25, 2022, 14:00:47 PM by Pyton
Quote from: krakra on July 25, 2022, 13:40:57 PMHvorfor skal landets største talenter velge vekk klubber som Molde, Glimt, Viking eller VIF for en klubb med så lite tro på egne evner til å utvikle spillere at de heller leier dem ut så andre kan utvikle dem?

Alle de klubbene du nevner leier jo ut spillere regelmessig? Det er endel av utviklingen å få spilletid og dersom man har mange talenter vil det aldri bli nok spilletid på alle... Dette gjelder alle klubber som satser på talenter, ikke bare i Norge

Det er ikke snakk om «å kaste de ut» men et planlagt utlån for å sikre god utvikling...

krakra

De leier ut sine nest beste eller tredje beste talenter ja.

Brann har leid ut sine største talenter fordi man har trodd at bare talenter som Haaland kan ta nivået i Eliteserien direkte, og at Brann er et topplag med et påfølgende trangt nåløye.

Det er grunnen til at Brann ikke er konkurransedyktige i kampen om talenter utenfor Bergensområdet og dette løses ved å dyrke sine største talenter istedenfor å leie dem ut.

Pete05

July 25, 2022, 14:20:11 PM #267 Last Edit: July 25, 2022, 14:31:23 PM by Pyton
Skal vi satse på et akademi med mange talenter så vil det alltid være mange som ikke når opp. Historisk i alle klubber er det vanskelig å satse på mer enn kanskje 2-3 stk i egen regi for å sikre nok spilletid. Har vi 10-15 må de lånes ut (om de er gode nok) eller spille 2/3 div for å få utvikling. Har vi et godt akademi er det det viktigste for grunnleggende rekruttering og så må de beste få sjansen i egen klubb. Men utvikling går i rykk og napp og det er kommer til å være noen som henger etter men plutselig blomstrer. Ingen er så gode til å vurdere alle talenter at de får rett hver gang.

VIF leide ut Dønnum, B/G leide ut JP Hauge (som jeg kommer på i farten) men de har stadig talenter ute. Så er det riktig at de beholder de antatt beste selv og har større kontroll på disse men jeg kan ikke se noe negativt i at klubben har et godt program både for de antatt beste og nest beste talentene. Utlån i seg selv er ikke nødvendigvis negativt. Dagens Brann-tropp har ikke plass til så veldig mange flere unge og dersom 3 div ikke er en god nok utviklingsarena, ref feks Kvinge, så er et utlån en god løsning for klubb og spiller.


krakra

July 25, 2022, 14:28:48 PM #268 Last Edit: July 25, 2022, 14:33:05 PM by krakra
Hva man gjør med talenter som ikke når opp får man ta etterhvert. Nå må fokuset ligge på å dyrke og utvikle de fremste talentene til å bli topp Eliteserie-spillere som kan selges til større ligaer.

Da må hovedfokuset naturligvis ligge internt og ikke på utlån til andre klubber. Hvis det fremste tilbudet vi har til talenter i Brann er å leie dem ut, så er det faktisk ingen grunner til å velge Brann dersom man har mulighet til å gå til Molde, VIF, Viking eller Glimt. Også klubber som Stabæk, Sarpsborg og RBK vil være mer fornuftige valg.

Spilletid for førstelaget, spillestil, kompetanse i trenerteam, fasiliteter og et andrelag i 2. divisjon er viktige elementer.

Pete05

Utfordringen ligger i at man ikke alltid kan se hvem som blir de beste spillerne tidlig nok. Selvfølgelig skal man beholde og utvikle egne talenter så langt det er mulig men dersom vi skal ha «mange» talenter i et akademi så kan ikke alle få utvikling i egen klubb... Så nei, det fremste tilbudet til de aller beste er selvfølgelig i egen klubb.

Det gjør de andre klubbene også, men i tillegg leier de ut mange, alle sammen. Og de blir ikke mindre salgsbare av den grunn. Som jeg nevnte, både Dønnum i VIF og JP Hauge i B/G var på lange (år) utlån, kom tilbake og blomstret for deretter å bli solgt for gode penger. Så det ligger ingen motsetning mot utlån og det å kunne tjene gode penger.

Tror ikke vi er så uenig her men det vil være mange veier dersom vi skal utvikle «mange» talenter.

krakra

Det blir feil å si at de andre klubbene gjør det _også_. Det indikerer at dette er noe Brann gjør. Historisk sett har det ikke vært det. Man har holdt på med det i et halvt år, og det er lovende, men det arbeidet må styrkes og forankres.

Tidligere har Brann først og fremst vært opptatt av å unngå ansvar og risiko i forbindelse med at talenter skal ta steget fra juniorspillere til seniorspillere.

Nixon

Quote from: krakra on July 25, 2022, 14:28:48 PMHva man gjør med talenter som ikke når opp får man ta etterhvert. Nå må fokuset ligge på å dyrke og utvikle de fremste talentene til å bli topp Eliteserie-spillere som kan selges til større ligaer.

Jeg håper da virkelig at Brann klarer å ha flere tanker i hodet samtidig. At alle spillerne fortløpende blir evaluert slik at de nest beste og tredje beste også kan få best mulig utvikling. Om de så blir på utlån.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on July 25, 2022, 14:53:17 PM
Quote from: krakra on July 25, 2022, 14:28:48 PMHva man gjør med talenter som ikke når opp får man ta etterhvert. Nå må fokuset ligge på å dyrke og utvikle de fremste talentene til å bli topp Eliteserie-spillere som kan selges til større ligaer.

Jeg håper da virkelig at Brann klarer å ha flere tanker i hodet samtidig. At alle spillerne fortløpende blir evaluert slik at de nest beste og tredje beste også kan få best mulig utvikling. Om de så blir på utlån.
Det har de ikke hatt de siste 15 årene med unntak av det siste halvåret. Så får vi se om det fortsetter når vi har rykket opp. Det er alltid lov å håpe.

Lasaron

Det er jo flere ting som spiller inn når en spiller vurderer å skifte klubb. Sted å bo, familie, mulighet for å spille fast, spillestil, trener, lagkamerater, mulighet for europacup eller trofeer, lønn, gøyhet, og sikkert en del annet også.

Når det kommer til gøyhet, der tror jeg Brann scorer høyt for tiden. Både hjemme og borte. Gøy i forhold til fans, tilskuere og sånn. Kanskje det bare er Lillestrøm det er gøyere å spille på for tiden. Og med opprykk er det god grunn til å håpe på at koket vil tilta enda litt mer i styrke, selv om det blir færre poeng. For det er jo isolert sett gøyere å kjempe om poeng mot Rosenborg enn Ranheim, mot Lillestrøm enn Kongsvinger, mot Strømsgodset enn Mjøndalen, etc.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lissabon on July 27, 2022, 12:08:14 PMBrann bør først og fremst fokusere på de som er i klubben, særlig :

Børsheim, Holten, Haaland, Kvinge og allerede a-stalletablerte Hjorteseth, FHM, Rasmussen, Kniklas og Heggebø.

Kva med Dyngeland, Wolfe, Blomberg...?
Saludar a los monos!

Corran

Quote from: pidre on July 27, 2022, 13:08:00 PM
Quote from: Lissabon on July 27, 2022, 12:08:14 PMBrann bør først og fremst fokusere på de som er i klubben, særlig :

Børsheim, Holten, Haaland, Kvinge og allerede a-stalletablerte Hjorteseth, FHM, Rasmussen, Kniklas og Heggebø.

Kva med Dyngeland, Wolfe, Blomberg...?

Er ikke Dyngeland 27 år eller er han med siden han er lokal?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

OBS! Omvendt luremus på BA nå.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

Quote from: Lasaron on July 27, 2022, 19:47:12 PMOBS! Omvendt luremus på BA nå.

Så du tenkte å rette det opp ved å være skikkelig luremus selv? Du må gjerne utdype for oss som ikke har abonnement.

Spelaren

Quote from: Norlings Hund 2 on July 28, 2022, 00:55:36 AM
Quote from: Lasaron on July 27, 2022, 19:47:12 PMOBS! Omvendt luremus på BA nå.

Så du tenkte å rette det opp ved å være skikkelig luremus selv? Du må gjerne utdype for oss som ikke har abonnement.

https://www.ba.no/intense-uker-for-brann-toppscoreren-er-pa-vei-til-engelsk-fotball/s/5-8-1966925

Har BA endret på sakene sine? Blur-sladden er borte, og eg kan lese mer enn nok info til å finne ut hva som gjelder her.
Gå av.

Norlings Hund 2

Quote from: Spelaren on July 28, 2022, 06:52:43 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on July 28, 2022, 00:55:36 AM
Quote from: Lasaron on July 27, 2022, 19:47:12 PMOBS! Omvendt luremus på BA nå.

Så du tenkte å rette det opp ved å være skikkelig luremus selv? Du må gjerne utdype for oss som ikke har abonnement.

https://www.ba.no/intense-uker-for-brann-toppscoreren-er-pa-vei-til-engelsk-fotball/s/5-8-1966925

Har BA endret på sakene sine? Blur-sladden er borte, og eg kan lese mer enn nok info til å finne ut hva som gjelder her.

Ikke på min side, jeg ser ingenting.


Lasaron

Saken handlet om at Branns toppscorer er på vei til engelsk fotball. Men det var kvinnelaget.
Tren på langskudd

Nixon

Saken var behørig illustrert med den aktuelle damespilleren på forsiden, så sjansen for å ta feil var liten...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on July 28, 2022, 14:47:30 PMSaken var behørig illustrert med den aktuelle damespilleren på forsiden, så sjansen for å ta feil var liten...

Ja, den var det. Det skjedde en koplingsfeil i hodet mitt. Det lille sekundet jeg så bildet, trodde jeg det var Vibeke Johannesen, som om hun fortsatt var daglig leder i Brann og uttalte seg i saken.

Jeg trekker utsagnet tilbake.
Tren på langskudd

Superjack

Jeg blir jo i denne diskusjonen litt usikker på begrepet luremus og om jeg har forstått feil.

For i saken var det bilde og lett å forstå hva saken omvandlet. Så jeg kunne forstå at det var omvendt luremus. Altså en mus som ikke lurte noen.

Forresten spennende å se om Brann kvinner fortsetter å prestere nå som treneren og muligens flere av de største stjernene frem til nå forsvinner.

Brannsupporter.

Spelaren

Blur-en var tilbake da eg sjekket med mobilen, muligens adblock og overlay-remover gjør at ting er synlig på pc. Er man desperat, kan man klikke ctrl-a og ctrl-c og lime alt inn i ei tekstfil  :)  .
Gå av.

Superjack

Hypotetisk kanskje, men hva skjer om Glimt med flere norske lag kvalifiserer seg for gruppespill i Europa?

F.eks Glimt i CL og Molde i EL?
Kan vi da plutselig se bud på Wolfe eller Kniklas som ikke Brann kan si nei til?
Glimt er virker å være kraftig på jakt etter en venstreback.

Brannsupporter.

Pete05

Intervju med Chr Kalvenes i Brynepodden (?). Her kom de også såvidt innom tropp, overgangsvindu og tanker om tropp fremover. Selv om han var forsiktig med å uttale seg så er det jo helt tydelig at de håper dette vinduet blir så rolig som overhodet mulig. Dog var han rimelig klar på at troppen trengte forsterkninger før neste sesong. Så det virker planlagt mer aktivitet i neste vindu om jeg hørte riktig.

Lasaron

Han vil visst bo i en rolig by med fint vær. Da skjønner jeg at Brann ikke er klubben for ham.
Tren på langskudd

gladiporno

For øvrig har Maden vært i Bergen en tid etter at han ble innlagt på sykehus pga virusinfeksjon. Skal ha imponert i Cercle Brügge før han ble syk. Er nok mest hypp på utlandet men om Brann viser stor interesse er ingenting umulig, tror jeg.

gladiporno

Quote from: Lasaron on July 30, 2022, 12:59:37 PMHan vil visst bo i en rolig by med fint vær. Da skjønner jeg at Brann ikke er klubben for ham.

Tror ikke Brann er interessert.

Lasaron

Hvis han er høyaktuell for Sarpsborg, men ikke for Brann, så får vi håpe det skyldes at det er lettere for Christiansen å imponere på trening der borte enn her.
Tren på langskudd

gladiporno

Quote from: Lasaron on July 30, 2022, 13:23:49 PMHvis han er høyaktuell for Sarpsborg, men ikke for Brann, så får vi håpe det skyldes at det er lettere for Christiansen å imponere på trening der borte enn her.

Eller at Brann er rimelig overfylt på midtbanen. Tror det skal noe helt spesielt til for at de forsterker seg der.

Corran

Quote from: Lissabon on July 30, 2022, 20:20:54 PMBrann bør ha minimum 3, kanskje 4 kreative midtbanespillere, og minst 1 eller 2 defensive, i en hard liga.

6 på midten, 8 bak, 5 foran, 3 keepere =25

Men de på midten har de jo pr i dag.
De har Rasmussen, FHM og Wassberg som kreative
De har SHN som defensiv samt at 2 av de over også kan ta SHN rollen
I tillegg har de Skaanes som et litt annerledes spiller som har mye fart/løpskraft
De har også Hjorteseth og Børsting som kan kle indreløper roller samt at Hjorteseth kan spille i SHN rollen om jeg ikke hosker feil.
I tillegg har de også Moberg pr nå
Vil si at dette er mer enn nok på midtbanen og bør også holde til ES

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Det er ikke helt urealistisk at Rasmussen går etter sesongen. Kontrakten hans går vel ut etter neste sesong, og hvis Brann vil ha noe penger for han så bør de selge han etter sesongen.

Corran

Quote from: esp123 on July 30, 2022, 22:02:24 PMDet er ikke helt urealistisk at Rasmussen går etter sesongen. Kontrakten hans går vel ut etter neste sesong, og hvis Brann vil ha noe penger for han så bør de selge han etter sesongen.
Rasmussen snakket om at det er gunstigst å gå i et sommervindu og at neste sommer var naturlig om han skulle videre til utlandet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: esp123 on July 30, 2022, 22:02:24 PMDet er ikke helt urealistisk at Rasmussen går etter sesongen. Kontrakten hans går vel ut etter neste sesong, og hvis Brann vil ha noe penger for han så bør de selge han etter sesongen.

For min del kan de gjerne selge ham nå. Han er god, men vi har gode erstattere, og det kan åpne muligheten for å hente Mikail Maden. Selger vi Wolfe derimot, må Brann trolig spille annerledes helt til ny spiller kommer.

ostraume

Trodde vi hadde noe mer talent på venstrebacken bak Wolfe?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Quote from: Corran on July 31, 2022, 09:56:49 AM
Quote from: esp123 on July 30, 2022, 22:02:24 PMDet er ikke helt urealistisk at Rasmussen går etter sesongen. Kontrakten hans går vel ut etter neste sesong, og hvis Brann vil ha noe penger for han så bør de selge han etter sesongen.
Rasmussen snakket om at det er gunstigst å gå i et sommervindu og at neste sommer var naturlig om han skulle videre til utlandet
Spørsmålet er hva som er gunstigst for Brann. De får ikke mye penger for en spiller som kan gå gratis 6 måneder senere... Legger en toppklubb i ES tosifret antall mill på bordet, da tror jeg Brann selger.

krakra

Quote from: ostraume on July 31, 2022, 13:45:43 PMTrodde vi hadde noe mer talent på venstrebacken bak Wolfe?
Neppe som kan være fast i Eliteserien allerede neste år.

esp123

Quote from: Lissabon on July 31, 2022, 13:56:48 PMHvorfor selge ? Brann skal selge lokaler og soper inn penger der, 23 mill , da snakker vi

Fordi selv om Rasmussen er en veldig god spiller så har Brann god dekning på midtbanen og spillere som kan gå inn og ta hans rolle. Hvis han ikke signerer ny kontrakt, kan timingen være god for å selge han neste år.

Go Up