• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Hva skjedde egentlig her? Når ble Azar en aktuell kandidat? Det kan godt være han er dødsflink, men litt merkelig navn å pushe frem nå vel? Skyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Vel, han er ikke mitt førstevalg om vi må bytte trener, men jeg skjønner jo at han dras fram. Det er jo ikke så veldig uvanlig med interne opprykk ved trenerskifter, og det ser ut til at Karadas har en positiv utvikling som trener. Ikke verre enn det.
Tren på langskudd

Corran

Det vil vel være mer nærliggende at Fakiren tar over om det skulle bli aktuelt.

Han er vel den som er nærmest av de 3 nevnte som er der i dag?
Huse har vel ikke nok kursing enda. Han må vel ha Uefa A lisens? Eller er det bare i eliteserien
Azar regner jeg med har A lisens da han holdt på med den når han startet på Brann2 i 2020
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:34:32 AMSkyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?

Hadde det bare vært Brann 2, men det er jo stort sett spillerne fra A-laget som har dominert og skårt målene. Naturlig nok. Det blir som om en norsk TL-klubb skulle blitt forsterket av 4-5 PL-spillere i hver kamp, og så hadde treneren blitt genierklært.
Rød makt på Hansa

pidre

Azar har eindel personlige egenskaper som korresponderer godt med trenaryrket.
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Nixon on May 10, 2022, 14:28:29 PM
Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:34:32 AMSkyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?

Hadde det bare vært Brann 2, men det er jo stort sett spillerne fra A-laget som har dominert og skårt målene. Naturlig nok. Det blir som om en norsk TL-klubb skulle blitt forsterket av 4-5 PL-spillere i hver kamp, og så hadde treneren blitt genierklært.
Brann har blitt forsterket av a-lagsspillere i årevis uten å dominere av den grunn.

krakra

Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:34:32 AMHva skjedde egentlig her? Når ble Azar en aktuell kandidat? Det kan godt være han er dødsflink, men litt merkelig navn å pushe frem nå vel? Skyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?
Jeg lanserte først og fremst Karadas teamet med Fakiri og Huseklepp som et langsiktig prosjekt. Jeg tror dog han kunne gjort en helt grei jobb som vikar mens man lette etter en Horneland-erstatter. Folk må ikke overdrive hvor vanskelig denne jobben er.

Nixon

Quote from: krakra on May 10, 2022, 14:47:16 PM
Quote from: Nixon on May 10, 2022, 14:28:29 PM
Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:34:32 AMSkyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?

Hadde det bare vært Brann 2, men det er jo stort sett spillerne fra A-laget som har dominert og skårt målene. Naturlig nok. Det blir som om en norsk TL-klubb skulle blitt forsterket av 4-5 PL-spillere i hver kamp, og så hadde treneren blitt genierklært.
Brann har blitt forsterket av a-lagsspillere i årevis uten å dominere av den grunn.

Det er vi alle fullt klar over. Selv om også det har gått litt i bølger. Så spørsmålet blir jo om det er på grunn av treneren, eller mer en heldig miks av spillere som har fått gode holdninger med seg fra A-laget og/eller sine tidligere klubber. Sånt kan man bare spekulere i.

Når det er sagt. Jeg tror sjansen er rimelig stor for at Azar blir hovedtrener i Brann en gang dersom han selv vil. Virker som at han har en god motivasjon til å komme langt.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krakra on May 10, 2022, 14:48:56 PM
Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:34:32 AMHva skjedde egentlig her? Når ble Azar en aktuell kandidat? Det kan godt være han er dødsflink, men litt merkelig navn å pushe frem nå vel? Skyldes det at Brann2 dominerer i 3. div?
Jeg lanserte først og fremst Karadas teamet med Fakiri og Huseklepp som et langsiktig prosjekt. Jeg tror dog han kunne gjort en helt grei jobb som vikar mens man lette etter en Horneland-erstatter. Folk må ikke overdrive hvor vanskelig denne jobben er.

Godt mulig, men mener du altså at Brann bør sparke Horneland i dag, sette inn Azar som midlertidig hovedtrener (med Fakiri og Huseklepp som assistenter), mens vi går på søk etter en ny trener? Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvor du vil hen her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg mener at Horneland bør erstattes ja, og at det er bedre å la noen i klubben holde i jobben midlertidig enn å forhaste oss slik vi gjorde da LAN skulle erstattes

nero

Quote from: krakra on May 10, 2022, 14:48:56 PMFolk må ikke overdrive hvor vanskelig denne jobben er.
Den er jo tydeligvis for vanskelig for Horneland, da.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Nå uttaler jeg meg på litt tynt og spekulativt grunnlag, men det gir mening ut fra min kunnskap og fornuft.

For det første, så er det mitt bestemte inntrykk at det er mer og mer vanlig med gode trenere som ikke har en spesielt god spillerkarriere bak seg. Både i Norge og i Europa.

Videre ser jeg for meg at om du har vært en nokså god fotballspiller, og vært en ledertype i garderoben etc, og har lyst til å bli trener, så er det ganske lett å få seg jobb. Særlig om det er i den samme klubben. Og gjør du det da greit til å begynne med, så har du et navn.

Eirik Horneland er et eksempel på sistnevnte. Og det er sannsynligvis mange som er flinkere enn ham, som ikke har fått vist det enda, fordi de ikke har spillerkarrieren.

Å være hovedtrener på profesjonelt nivå er mer sammensatt enn noen gang. De som tidlig tok trenerutdannelse, og har holdt på som trener siden tidlig i 20-årene, kan mye som en fersk trener og nypensjonert spiller ikke kan - når de er like gamle.

Så det kan godt være at mange umeritterte trenere i Norge kan klare noe som er for vanskelig for Horneland, ja.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: nero on May 11, 2022, 06:06:37 AM
Quote from: krakra on May 10, 2022, 14:48:56 PMFolk må ikke overdrive hvor vanskelig denne jobben er.
Den er jo tydeligvis for vanskelig for Horneland, da.
Hvis målet er å rykke opp og ikke rykke ned igjen er Horneland god nok han også.

Lasaron

Quote from: krakra on May 11, 2022, 08:38:39 AM
Quote from: nero on May 11, 2022, 06:06:37 AM
Quote from: krakra on May 10, 2022, 14:48:56 PMFolk må ikke overdrive hvor vanskelig denne jobben er.
Den er jo tydeligvis for vanskelig for Horneland, da.
Hvis målet er å rykke opp og ikke rykke ned igjen er Horneland god nok han også.

Da får han godkjent av meg.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå tapte Åsane for hjelpeløse Bryne. Røssland sliter. Har han mistet det?
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on May 15, 2022, 18:58:33 PMNå tapte Åsane for hjelpeløse Bryne. Røssland sliter. Har han mistet det?

Har mistet mye spillere de siste sesongene og har nå knapt noen igjen. 5 mann på benken i dag, hvorav lagets best betalte spiller, Kåre-signeringen Gamst Pedersen. Som forøvrig ikke virker å være i nærheten av å holde nivået.

Blir neppe den helt store sesongen for Åsane og Røssland, men har hatt elendige forutsetninger de to siste sesongene. Spesielt for en trener som er opptatt av samhandling, en gjennomarbeidet spillestil og klare roller.
First is first, second is nothing

Lasaron

Men laget er jo fullt av spillere som virker å holde grei 1.divisjonskvalitet, basert på hva de har vist de siste årene.
Tren på langskudd

Pete05

May 15, 2022, 20:43:23 PM #717 Last Edit: May 15, 2022, 21:17:55 PM by Pyton
En trener får ofte et godt rykte basert på en god «generasjon» spillere men kvaliteten på trenere kommer best frem dersom de faktisk evner å prestere over år med variasjon i spillergruppen (ref Knudsen i B/G). Det er systemet som gjør spillerne gode og med et godt nettverk finner du riktig spillere til ditt system.

Nå ser det ut som Røssland sliter med å finne riktige typer til sitt spill - eller at spillere ikke er gode nok. Mange av dem har jo levert ok i OBOS tidligere men de har ikke båret laget. Det er selvfølgelig vanskelig å erstatte gode spillere med Åsanes budsjett men det er mulig om du leter på rett sted og med gode beskrivelser av ønskede roller.

Men det kan virke som det kommer en liten reality check for Åsane i år. Så får vi se om Røssland er den gode treneren vi ønsker han skal være eller om det var riktig spillertropp til riktig tid som gjorde han god.

fortune

Om problemet er på spillerlogistikk, bør man huske på at Røssland ikke lengre er hovedansvarlig for dette i Åsane. Istedet har man hentet inn en mann som har bevist nylig inkompetanse på området og som allerede har rukket å gjøre en pensjonert fotballkjendis til lagets best betalte spiller.
First is first, second is nothing

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Har vel strengt tatt utviklet eb ganske defensiv stil

Superjack

Hvor lang kontrakt har Horneland?

Om Brann fortsetter som siste kamp mot Ulf, så ser jeg det som urealistisk at Horneland blir fjernet som hovedtrener
 i år. Eneste som vil endre det er om Horneland selv ønsker å trekke seg tilbake i en mer tilbaketrukket rolle på treningsfeltet.

Brannsupporter.

Falkman

Quote from: Lissabon on May 18, 2022, 11:12:38 AMDavid Nielsen ledig. Bjørnebye sparker ham i AGF. En frisk offensiv trener. Kan være bra i spann med en grå traust hjelpetrener..

Glemmer aldri hans uttalelse om lokaltalenter i Bergensområdet.

"Brann bør vite ALLT om disse, også hva de spiser til frokost."

Han er vel for superoffensiv fotball langs bakken, sikter på stjernene, store ambisjoner i spillet, fart teknikk.

Den superoffensive stilen sikret  AGF en knallsterk 10.plass ( av 12 lag) i   grunnspillet, og de var   det  laget som scoret nest minst mål.

Lasaron

Denne tråden har ikke vært i bruk siden 18. mai, og det er jo et godt tegn for Hornis. At jeg tar opp igjen tråden, betyr ikke at jeg mener det er på tide å skifte ham ut. Men en gang vil det jo bli tid for det, og Nagel bør hele tiden ha klare tanker om dette.

Jeg har jo en hang til å foretrekke lokale trenere, og det kan i så måte være interessant å se hva diverse sådanne har fått til så langt i år.

Kjetil Knutsen er jo drømmen. Nå går det "endelig" trått for Glimt, og det blir spennende å se om motgangen snus eller om det er mer varig. KK har uansett bevist så mye bra at han nok fortsatt er drømmetreneren for de fleste.

Morten Kalvenes har også blitt nevnt. Det er jo ikke skrevet i stein at han må følge KK hele tiden, og han har et godt ord på seg.

Morten Røssland hadde en svært tung start på sesongen, men Åsane har kviknet litt til og ligger i øyeblikket på 10. plass. Godkjent? Styrke at han ser ut til å snu en elendig start?

Steffen Landro var jo heit i slike tråder når han var i Nest. Nå kjemper han om opprykk fra 2. divisjon med Jessheims stolthet.

Sindre Tjelmeland i Start, tidligere assistent til Røssland. De ligger på 7. plass, noe jeg tipper Start-fansen ikke er spesielt fornøyd med.

Så har vi jo Arne Sandstø, om det er lov å nevne ham. Og så Tommy Knarvik og Renate Blindheim, for å ta de fra lokale 2.divisjonslag.

Internt i Brann kan jo både Erik Huseklepp (manglende formalutdanning), Fakiren og Karadas nevnes.

Forøvrig er jo Geir Bakke flink.
Tren på langskudd

pidre

May 31, 2022, 18:31:57 PM #724 Last Edit: June 09, 2022, 08:29:41 AM by pidre
Ja altså, skal Arne Sandstø være aktuell må han gjøre noe med dialekten.
Saludar a los monos!

Lasaron

Det var derfor jeg spurde om det er lov.

Men Fakiren og Karadas går greit, i så måte.

Legg merke til at jeg helt glemte LAN.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lissabon on June 08, 2022, 19:00:43 PMVG melder at Deila og Knutsen er favoritter til å ta over BLACKBURN. ... Kan vi håpe Knutsen får jobben, sparkes etter noen måneder og vender tilbake til Bergen , og Brann ?

https://m.skybet.com/football/manager-specials/event/29494448

Håper i det lengste, ideellt å komme "hjem" ca 1 november, så ansettes 12.12 med en Horneland som vil bli ass. ...

Det er nesten i overkant kynisk (iblant ønsketenkning), selv for meg. Så håpet går slik som dette:

Knutsen (som sliter med Glimt i denne sesongen) tar over Blackburn.

Knutsen fortsetter så å slite med Blackburn, trass i at de har mye ressurser. Han får ikke nok ut av det laget og får så sparken. Han må vel i så fall slite ekstremt allerede fra start av sesongen 2022/2023 med Blackburn. Dette da med laget som denne sesongen havnet på 8. plass i det Frode Øverli kaller "The Wankership". De må jo havne på braktap etter braktap i starten av sesongen for at han skal klare å få sparken så fort.

Så etter at Knutsen da har slitt i nesten et år med sine klubber, så vil han anse en karriere i Brann som det eneste saliggjørende, og plutselig vil Brann begynne å virke igjen? I mellomtiden må enten Brann sparke Horneland (vet ikke hvor lang kontrakt han har), eller få han til å si seg villig til å bli assistenttrener under Knutsen. Videre må Knutsen anse Horneland som en assistenttrener han kan arbeide med? 

Jeg vet ikke, men om man ser på tidsperspektivet (6 måneder) kombinert med det rent stillingslogistiske (Horneland må enten sparkes eller være villig til å gå tilbake til en assistentrolle) så tror jeg kanskje at det ikke kommer til å ordne seg helt slik. Spesielt om Brann som forventet rykker opp denne sesongen. 

Lasaron

Det hører til sjeldenhetene, men hva om Hornis gir seg mens han er "på topp"? At han trekker inn årene etter et suverent opprykk, fordi han ikke orker maset som fører med en dårlig sesong i eliteserien? Da vil han i så fall skrive seg inn i Brannhistorien med sølvskrift.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

Quote from: Lissabon on June 09, 2022, 12:24:01 PMBrann, fra Norges nest største by, fortjener en topptrener. Horneland er grei nok men har 2-3 svakheter ( som flere andre har ) :

Vansker med å sette et fast spill, uavhengig av krumspring fra enkeltspillere, individuelle prestasjoner, innfall osv.

Har tydeligvis en aversjon mot raske spillere, det er mangelvare.

Ikke optimal kampledelse, innbyttemetodene er så som så.

Jeg kan ikke i øyeblikket peke på en soleklar kandidat som er/blir ledig utenom Knutsen, men kravspesifikasjonen bør være omtrent slik :

Dokumenterte resultater.
Får relativt mye ut av ikke så altfor store ressurser.
Kan sette et system, et spill, med plan og mening.
Offensiv legning.
Forsøker på rask, offensiv fotball der håpløse innlegg er svært uvanlig, lagene han har trent skaper mye sjanser.
Lider ikke av syndromet, jobbe hardt, vinne andreballer, frykt for motstander, ligge lavt, NFF-skolen.
Litt frekk og spesiell.
Lagene han har trent har nesten aldri kollapset og er vrient å slå.
Talenter slipper til når de fortjener det, og vel så det.
Kan snu en kamp i 2 omgang etter å ha sett feil, mangler og hva som må gjøres.

Det sitter en kar i Norrköping som oppfyller nesten alle kriteriene!

David

Quote from: Kagain on June 09, 2022, 08:16:59 AM
Quote from: Lissabon on June 08, 2022, 19:00:43 PMVG melder at Deila og Knutsen er favoritter til å ta over BLACKBURN. ... Kan vi håpe Knutsen får jobben, sparkes etter noen måneder og vender tilbake til Bergen , og Brann ?

https://m.skybet.com/football/manager-specials/event/29494448

Håper i det lengste, ideellt å komme "hjem" ca 1 november, så ansettes 12.12 med en Horneland som vil bli ass. ...

Det er nesten i overkant kynisk (iblant ønsketenkning), selv for meg. Så håpet går slik som dette:

Knutsen (som sliter med Glimt i denne sesongen) tar over Blackburn.

Knutsen fortsetter så å slite med Blackburn, trass i at de har mye ressurser. Han får ikke nok ut av det laget og får så sparken. Han må vel i så fall slite ekstremt allerede fra start av sesongen 2022/2023 med Blackburn. Dette da med laget som denne sesongen havnet på 8. plass i det Frode Øverli kaller "The Wankership". De må jo havne på braktap etter braktap i starten av sesongen for at han skal klare å få sparken så fort.

Så etter at Knutsen da har slitt i nesten et år med sine klubber, så vil han anse en karriere i Brann som det eneste saliggjørende, og plutselig vil Brann begynne å virke igjen? I mellomtiden må enten Brann sparke Horneland (vet ikke hvor lang kontrakt han har), eller få han til å si seg villig til å bli assistenttrener under Knutsen. Videre må Knutsen anse Horneland som en assistenttrener han kan arbeide med?  

Jeg vet ikke, men om man ser på tidsperspektivet (6 måneder) kombinert med det rent stillingslogistiske (Horneland må enten sparkes eller være villig til å gå tilbake til en assistentrolle) så tror jeg kanskje at det ikke kommer til å ordne seg helt slik. Spesielt om Brann som forventet rykker opp denne sesongen.  


Selv om Blackburn fortsatt har de samme eierne som ga Henning Berg sparken etter ti kamper, så fikk Mowbray flere kamper enn noen manager de har hatt siden 1967. Tviler på at tålmodighet vil være mangelvare der, problemet vil nok heller være et eventuelt kulturkrasj og trange økonomiske rammer. FFP er en vrien tvangstrøye for mange klubber i denne divisjonen, som gjør dem avhengige av flaks på overgangsmarkedet og nye talenter. Jeg tror uansett han vil få tilbud fra klubber med bedre økonomiske rammevilkår, så jeg tviler på at dette er fristende for ham. Og hvis han først prøver seg utenlands og det mislykkes etter kort tid, så er det vel mest sannsynlig at han vil prøve en gang til, før han kommer hjem igjen?

Med mindre han ikke er interessert i å gå til utlandet i det hele tatt, tviler jeg på at han anser Brann som aktuelt de neste fem årene.

David

Quote from: Lasaron on June 09, 2022, 11:58:33 AMDet hører til sjeldenhetene, men hva om Hornis gir seg mens han er "på topp"? At han trekker inn årene etter et suverent opprykk, fordi han ikke orker maset som fører med en dårlig sesong i eliteserien? Da vil han i så fall skrive seg inn i Brannhistorien med sølvskrift.


Alle hans uttalelser tilsier vel at han er en type som fort kan finne på å trekke seg tilbake når som helst, men det er umulig for meg å bedømme hvor mye som er kokettering og hvor mye som er reelt.

Synes også det er vanskelig å ta stilling til påstander om hans angivelige begrensninger som trener. Hva vet vi egentlig om hans tilpasningsevne, situasjonsforståelse og/eller vilje til å la andre i trenerteamet få sette avtrykk på spillet? Han var jo kjent som en "442-trener", som nå stort sett velger andre formasjoner, og alt det andre er veldig vanskelig å evaluere fra utsiden så lenge vi fortsatt spiller mot svakere motstandere.

Pete05

Jeg tror vi er litt blendet av svakere motstand i år. Det er nesten «umulig» å gjøre en dårlig sesong med det laget i Obos. Er nok litt i tvil om Hornis evne til å ta dette laget ett hakk opp.

Tror det er mange som må heve seg flere hakk skal vi klare øvre halvdel ES. Vi fikk klare svar på begrensinger til nokså mange spillere i fjor når motstander var mer aggressiv og tempo høyere. Dagens lag ville kanskje fått bank så det holder mot topp ES motstand? Da holder ikke Hornis taktiske spill med en satt 11er. Er åpen for innspill og kommentarer men ingenting tyder på det så langt. Orker ikke en runde med fare for nedrykk neste år...

Kagain

Quote from: Lasaron on June 09, 2022, 11:58:33 AMDet hører til sjeldenhetene, men hva om Hornis gir seg mens han er "på topp"? At han trekker inn årene etter et suverent opprykk, fordi han ikke orker maset som fører med en dårlig sesong i eliteserien? Da vil han i så fall skrive seg inn i Brannhistorien med sølvskrift.

Det ville absolutt vært interessant, men da lander Brann i samme suppen som de holdt til i i fjor høst: få tak i en dyktig trener som kan ta Brann opp til neste nivå...

Quote from: David on June 09, 2022, 14:28:59 PMSelv om Blackburn fortsatt har de samme eierne som ga Henning Berg sparken etter ti kamper, så fikk Mowbray flere kamper enn noen manager de har hatt siden 1967. Tviler på at tålmodighet vil være mangelvare der, problemet vil nok heller være et eventuelt kulturkrasj og trange økonomiske rammer. FFP er en vrien tvangstrøye for mange klubber i denne divisjonen, som gjør dem avhengige av flaks på overgangsmarkedet og nye talenter. Jeg tror uansett han vil få tilbud fra klubber med bedre økonomiske rammevilkår, så jeg tviler på at dette er fristende for ham. Og hvis han først prøver seg utenlands og det mislykkes etter kort tid, så er det vel mest sannsynlig at han vil prøve en gang til, før han kommer hjem igjen?

Med mindre han ikke er interessert i å gå til utlandet i det hele tatt, tviler jeg på at han anser Brann som aktuelt de neste fem årene.

Ja, jeg tror også at om han velger å ta i mot den stillingen så vil han få mer tålmodighet enn det som Lissabon så for seg. Dette med Financial Fair Play er et godt poeng. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at Blackburn har veldig mange høytlønnede spillere, så da starter en ny trener allerede med en ulempe.

KK har jo tidligere hatt god tid og tar den tiden han føler han trenger for å gjøre et valg på veien videre, så jeg ville nok blitt forundret om han havnet i Blackburn. Jeg tror også, i likhet med David, at om han først søker lykken i utlandet så reiser han ikke hjem med halen mellom beina om ting går over styr...

Lasaron

Quote from: Pyton on June 09, 2022, 16:19:29 PMJeg tror vi er litt blendet av svakere motstand i år. Det er nesten «umulig» å gjøre en dårlig sesong med det laget i Obos. Er nok litt i tvil om Hornis evne til å ta dette laget ett hakk opp.

Tror det er mange som må heve seg flere hakk skal vi klare øvre halvdel ES. Vi fikk klare svar på begrensinger til nokså mange spillere i fjor når motstander var mer aggressiv og tempo høyere. Dagens lag ville kanskje fått bank så det holder mot topp ES motstand? Da holder ikke Hornis taktiske spill med en satt 11er. Er åpen for innspill og kommentarer men ingenting tyder på det så langt. Orker ikke en runde med fare for nedrykk neste år...

Jeg tror ytterst få er blendet. Men vi prøver/klarer å ha det kjekt med å vinne kamper, atpåtil med mange mål.
Tren på langskudd

krakra

Syns ikke vi slet så mye under Horneland i fjor med annet enn å avgjøre kampene. Syns vi var minst på høyde spillemessig med lag som RBK, Molde og Glimt. Neste år vil laget ha mer selvtillit og erfaring med å vinne. Syns også laget er bedre enn i fjor høst spiller for spiller og som et lag.

Superjack

Jeg har glad jeg ikke er sportssjef i SKB. Og at SKB ikke er et CM spill. Jeg hadde fyrt Horneland etter KFUM kampen i cupen.

Etter de siste kampene mot Ulf, FFK, Kongsvinger og Mjøndalen så er jeg kraftig å skifte mening og ser ikke grunn til å ta ut Horneland.

Det jeg mente manglet, fremoverrettet fotball, benytte de unge lovende og dominere kamper mot Obos rivaler, alt det er på
plass.

I Bodø menes linken med Knutsen til Blckburn som veldig lite troverdig.
Nå er Horneland trener i Brann, og får bare fortsette til han enten viser at dette er han ikke god nok til eller at han velger å gi seg.


Brannsupporter.

Corran

Eg vil ikke si jeg er blendet av Branns resultater mot obos motstand.
Men han har tatt et planløst lag uten selvtillit til å bli et lag hvor en ser en tydelig plan og spillere som får mer og mer selvtillit.
Og selvtillit og flyt kan en vinne serien med i Norge i alle fall få en topp plassering.
Sånn sett er ikke første sesongen i eliteserien den store prøven, men den andre og den tredje.

Ser også at nå når laget har fått flyten så kommer også byttene tidligere.

Mulig Hornis er rett mann mulig han ikke er det, men jeg liker det jeg ser for tiden.
Og får å være en som er karakterisert som en som kun kan 442 og som står for kjedelig gampefotball med hovedfokus på det defensive så synes eg han har klart å få fram underholdende angrepsfotball.
Om Brann fortsetter med dette scoringsnittet så setter de Obos rekord og ja det er i Obos, men det står respekt av det.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Jeg har gjentatt det flere ganger. Brann fikk ekstremt dårlig betalt ifjor høst. Hadde vi hatt Dyngeland ifjor, så hadde vi beholdt plassen. Horneland er ikke en dårlig trener. Han er en pragmatisk trener, men han har en god «record» på å finne løsninger som fungerer utifra spillermaterialet og rammene han har til rådighet. Tror egentlig ikke Brann kunne hatt en bedre trener akkurat nå.

Og Brann fikk aldri bank da, så tror ikke dette laget hadde fått bank i Eliteserien.

Lasaron

Jeg er fornøyd om vi får spise kirsebær med de store.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on June 10, 2022, 16:09:42 PMJeg er fornøyd om vi får spise kirsebær med de store.

Som i "The four yorkshiremen" så føler jeg at jeg må ta det enda et sted videre: Jeg er fornøyd om Brann kun får smuler fra de rikes bord.

Churchill

Quote from: Lissabon on June 10, 2022, 13:29:31 PMVel, Brann bør hige etter stjernene, medalje hvert år, cupfinale hvert 3 år. Da må de sikte høyere.

Sett enormt høye krav, daglig, på trening, i sportslig og administrativt apparat. Allt kan bli mye bedre i Brann.

Trenerne, sportssjefen, administrasjonen, de-dere-vet, ja selv pressen bør bli bedre. Brann er ikke der, på det nivået nå.


En VINNER setter seg alltid høye, men realistiske mål. En TAPER setter seg alltid for lave eller alt for høye mål. På den måten vil han lett klare målene eller han vil alltid mislykkes. Det du kommer med er oppskriften på å mislykkes.
...we shall never surrender.

Superjack

Virker litt som ingen i Brann kan forsvinne, for da rakner det. Men klubben behøver akutt spillere med fart.

En klubb med bare spillere som kommer inn?
Brannsupporter.

pidre

Halloen Hornis. Dødballer, her er det ein god del å hente. Corner og frispark. Varianter og innøvde trekk.
Saludar a los monos!

Corran

Quote from: Lissabon on June 21, 2022, 17:58:27 PMBrann bør være like bra som alle andre til dødball. Hvis man utfra spill og sjanser og antall dødballer scorer mindre enn forventet eller det statistikken bør tilsi må alarmen gå. Hente kompetanse ?
Er Brann over eller under snittet på dødballer?
Er Brann dårligere enn alle andre på dødball side du sier de bør bli like bra?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er naturlig at denne tråden er stille, nå som det går så bra. Men hvem vet? Kanskje Hornis ikke gidder mer, etter et suverent opprykk? Gir seg på topp?

Uansett. Personlig syns jeg denne tråden alltid er interessant, for man kan aldri vite når man plutselig må ha ny trener. Og dette må være noe sportssjef hele tiden har klart for seg, og ha klar en liste med navn til enhver tid. Og listen må nok også justeres innimellom.

Morten Røssland er jo stadig blitt nevnt, blant annet av meg. Åsane fikk en fryktelig start, men har kommet godt i gang etterhvert. 14 poeng på de ni siste kampene. 11 poeng ned til kvalik. Men jeg har ikke sett kamper med de etter at de begynte å plukke poeng. Er det noen her inne som har det? Spiller de fortsatt den gode, gamle Røssland-fotballen?
Tren på langskudd

Superjack

Så lenge Horneland kan være trener og Huseklepp ta seg av media så tror jeg ikke Hornis gir seg.

Brannsupporter.

Kagain

Vi kan i alle fall si at Horneland er mer en god nok på OBOS-nivå, spesielt om stallen i utgangspunktet er sterk.

Jeg er fremdeles en Norling-fan, men her må jeg jo innrømme at han presterte under Horneland-nivå. Jeg ser forøvrig at han ganske nylig (nå i juli) ikke lenger er trener for IFK Norrköping. Vet ikke om han får sjanse til å vise seg frem noe mer.

LAN var også en god OBOS-trener, og en grei nok eliteserie-trener.

Skarsfjord falt gjennom på de fleste nivå og er nå Klubb og spillerutvikler hos Norsk Toppfotball / Norwegian Professional Football League (NPFL).

Steinar Nilsen ser ut til å ha gitt seg med toppfotballen i det store og hele da han nå er daglig leder for Tromsø Taxi.

KI fikk ikke vist noe for Brann på eliteserie-nivå. Nå er han vel sportslig leder for Åsane.

Det ser altså ut som at en trenerbakgrunn i Brann ikke akkurat er det som tar en frem til nye og friske jobber. Av tidligere Brann-hovedtrenere er det vel kun LAN (og muligens Norling) som fortsatt er hovedtrener. Hvem blir den neste som Brann kan tenkes å få muligheten til å gi dødskysset?

 

Lasaron

En liten oppdatering på den gamle forum-helten Steffen Landro.

Han er altså fortsatt trener for Ull/Kisa. De har nettopp slått Hødd i Jessheim i en seriefinale som ikke er seriefinale. Men toppkamp. Dermed leder de serien med ett poeng når det er tre kamper igjen. Og det står mellom de to. Andreplassen gir play-off.
Tren på langskudd

gladiporno

Quote from: Lasaron on October 02, 2022, 19:07:14 PMEn liten oppdatering på den gamle forum-helten Steffen Landro.

Han er altså fortsatt trener for Ull/Kisa. De har nettopp slått Hødd i Jessheim i en seriefinale som ikke er seriefinale. Men toppkamp. Dermed leder de serien med ett poeng når det er tre kamper igjen. Og det står mellom de to. Andreplassen gir play-off.

Jeg så Ull-Kisa mot Grorud i cupen, da var de etter min mening klart bedre enn Grorud. Ser man på spillertroppen er det ikke uforståelig. Den tilsier OBOS-kvalitet.

Lasaron

Morten Røssland er i ferd med å gjøre det igjen. Holde Åsane på god avstand fra den verste nedrykksstriden. Denne gangen med Kåre Ingebrigsten å kjempe imot.

Men jeg registrerer noen nedsider:

1. De ser ut til å endelig å ha løst keeperproblemet, men er likevel dårligere enn på lenge.

2. De har nå fått en mye bedre bane, men ser fortsatt ut til å ha mye skader.

3. Røssland rullerer enormt på spillerne og posisjoner. Litt vel mye.
Tren på langskudd

Go Up