• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2022

Started by Nixon, December 15, 2021, 23:16:34 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: Lasaron on April 04, 2022, 11:36:44 AMPrimitive Sønnen var jo blant de mest kreative og pasningssterke i går. Forøvrig mener jeg det er lurt å bytte Sønnen ut i kamper som synes avgjort til vår fordel. Han er veldig viktig for oss, men har bikket 30 og trenger den hvilen han kan få. Da kan også andre i større grad spille seg inn i hans rolle, og takle det med bravur når karantener/skader oppstår.

Om Horneland tviholder på Kristiansen, noe han faglig sett ikke bør, så er det lurt å også bytte ham ut mest mulig, til fordel for Wolfe.


Jeg tror du kan se SHN sin innsats og muligheter i går som en bekreftelse på en midtbane som i langt større grad utfyller hverandre. FHM dekker rom som gir SHN bedre tid og plass - både forover og bakover. Det gjør også at Rasmussen kan være litt friere i sin rolle. Denne midtbanen er så komplett som den kan bli med dagens tropp. Den holder god ES nivå.

krakra

Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.

Pete05

Quote from: krakra on April 04, 2022, 12:06:00 PM
Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.

Tror det kan være greit å se hele kampen på nytt, ikke bare høydepunktene som ble plukket ut. Det ble skapt mange sjanser og initiativ fra venstresiden. Faktisk så mange at de neppe kunne tas med et kort «høydepunkt».

Nå blir venstresiden jevnt over vurdert i denne kampen som veldig god. Så kan man lete etter alle mulige unnskyldinger og bortforklaringer til hvorfor den ikke var det. Men det var total overkjøring av en divisjonskollega. Aalesund vant i går og vi får se hvordan Sogndal gjør det i dag. Gir oss kanskje en bedre pekepinn - i en eller annen retning - om det er Brann som gjør motstander dårlig eller om vi bare har flaks og møter dårlige lag.

krakra

Quote from: Pyton on April 04, 2022, 12:22:27 PM
Quote from: krakra on April 04, 2022, 12:06:00 PM
Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.

Tror det kan være greit å se hele kampen på nytt, ikke bare høydepunktene som ble plukket ut. Det ble skapt mange sjanser og initiativ fra venstresiden. Faktisk så mange at de neppe kunne tas med et kort «høydepunkt».

Nå blir venstresiden jevnt over vurdert i denne kampen som veldig god. Så kan man lete etter alle mulige unnskyldinger og bortforklaringer til hvorfor den ikke var det. Men det var total overkjøring av en divisjonskollega. Aalesund vant i går og vi får se hvordan Sogndal gjør det i dag. Gir oss kanskje en bedre pekepinn - i en eller annen retning - om det er Brann som gjør motstander dårlig eller om vi bare har flaks og møter dårlige lag.
Jeg skal se den igjen, men jeg teller ikke innlegg som ender bak i feltet til motstander eller forsøk på 45-graderspasninger som ble avskåret som målsjanser. Her snakk vi om avslutninger fra posisjoner som kvalifiserer til målsjanser.

Mitt inntrykk under kampen og mitt inntrykk fra høydepunktene var at nesten alle initiativene fra venstresiden endte i dårlige innlegg, eller avskårede pasninger.

Vi var klart best, men resultatet var noe flatterende. Vi hadde et parodisk selvmål og en straffescoring og det var ikke mange 100%-sjanser som ble brent. Slike resultater kommer jevnt og trutt i OBOS-ligaen. I fjor tapte Ranheim 4-0 mot Sogndal, 5-2 og 2-4 mot Bryne og 0-4 mot Ham-Kam mens de slo Sandnes Ulf 4-0, Ull Kisa 5-1 og Raufoss 4-0. Og det er ikke noe spesielt for Ranheim.

Brann var gode, men at vi er overlegne lagene rundt midten av OBOS-ligaen, kanskje nedre halvdel, skulle bare mangle. Jeg vil se mer kvalitet. Med innlegget på 4-0 syns jeg Crone viste mer offensiv kvalitet enn Kristiansen gjennom hele kampen. Å faktisk kunne levere målgivende eller målsjanse-givende innlegg er en sentral egenskap hos en back. Spesielt hvis Castro skal inn på laget og vi blir spillende med to smale kantspillere.

Det venstresiden får skryt for er det samme som hele laget fikk skryt for i hele fjor. Man "skaper" veldig mye, men har veldig lite sluttprodukt. Den siste pasningen, innlegget eller avslutningen har rett og slett ikke høy nok kvalitet.

esp123

Quote from: Pyton on April 04, 2022, 12:22:27 PM
Quote from: krakra on April 04, 2022, 12:06:00 PM
Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.

Tror det kan være greit å se hele kampen på nytt, ikke bare høydepunktene som ble plukket ut. Det ble skapt mange sjanser og initiativ fra venstresiden. Faktisk så mange at de neppe kunne tas med et kort «høydepunkt».

Nå blir venstresiden jevnt over vurdert i denne kampen som veldig god. Så kan man lete etter alle mulige unnskyldinger og bortforklaringer til hvorfor den ikke var det. Men det var total overkjøring av en divisjonskollega. Aalesund vant i går og vi får se hvordan Sogndal gjør det i dag. Gir oss kanskje en bedre pekepinn - i en eller annen retning - om det er Brann som gjør motstander dårlig eller om vi bare har flaks og møter dårlige lag.

Tiden får vise hva som blir laget over tid, men det er dumt å avskrive Wolfe etter kampen igår. Ja, venstresiden spilte seg til mange farlige situasjoner, men det var for dårlige avleveringer, av både Børsting og Kristiansen (og forsåvidt dårlige bevegelser i boks). Jeg sliter med å huske en eneste pasning/innlegg som ledet til avslutning, men pek meg gjerne i riktig retning.

Avleveringene bør bli bedre, eller så står Wolfe og Castro klar. Wolfe som også hadde en god sesongoppkjøring og har et vesentlig høyere potensial enn Kristiansen. Det bør telle.


fortune

Jeg tror også at Wolfe spiller seg inn i løpet av de neste kampene, men om det ikke slår til er det strengt tatt andre ledere i klubben sin oppgave å veilede Horneland i hvordan talentutvikling i såvel store som små klubber foregår.

Det finnes alltid en 30-åring i klubben eller lett tilgjengelig utenfra som akkurat nå er bedre enn det nittenårige talentet uten erfaring fra nivået klubben spiller på. Men da er det opp til klubben å legge til rette for at spilleren kan få den nødvendige spilletiden og erfaringen, ellers kan man like gjerne legge ned ungdomsavdelingen sin. Når klubber som Liverpool og Bayern München er i stand til å utvikle egne backer, kan ikke Brann skjule seg bak resultatfokus hvis de ikke tør å gi Wolfe sjansen.

Strengt tatt mener jeg dette burde gjelde Blomberg også, spesielt når vi nå er i en liga hvor spilleren allerede har en del erfaring.
First is first, second is nothing

Superjack

Jeg synest Pamer er spot on i dagens ballspark i forhold til dette med Wolfe/Kniklas og spilletid.

Også i forhold til FHM som erstatter til Nilsen som anker.
Ønsker Horneland ender opp der i løpet av sesongen.

Og helt uten sammenheng til sesongen 2022,
artig med Pamer som nevner en kar som spammer ham med mas om plastduk.
Brannsupporter.

krakra

Jeg ble faktisk veldig provosert av Doddo, fordi han liker å påstå at han er veldig for talentsatsing og syns at det er supert, men likevel så tar han hele tiden til orde for å vrake de talentene som kan vrakes fordi "det passer ikke nå".

En holdning som Brann har hatt helt siden de gjenopplivet talentarbeidet sitt. Men det spesielle denne gangen er at ungguttene er blant ligaens beste spillere. Det er ikke spillere som kommer til å gi oss sportslige problemer. Det er ikke engang sikkert at de etablerte spillerne som Doddo vil prioritere er noe bedre i det hele tatt.

krakra

Quote from: fortune on April 04, 2022, 18:04:08 PMJeg tror også at Wolfe spiller seg inn i løpet av de neste kampene, men om det ikke slår til er det strengt tatt andre ledere i klubben sin oppgave å veilede Horneland i hvordan talentutvikling i såvel store som små klubber foregår.

Det finnes alltid en 30-åring i klubben eller lett tilgjengelig utenfra som akkurat nå er bedre enn det nittenårige talentet uten erfaring fra nivået klubben spiller på. Men da er det opp til klubben å legge til rette for at spilleren kan få den nødvendige spilletiden og erfaringen, ellers kan man like gjerne legge ned ungdomsavdelingen sin. Når klubber som Liverpool og Bayern München er i stand til å utvikle egne backer, kan ikke Brann skjule seg bak resultatfokus hvis de ikke tør å gi Wolfe sjansen.

Strengt tatt mener jeg dette burde gjelde Blomberg også, spesielt når vi nå er i en liga hvor spilleren allerede har en del erfaring.
Nå argumenterer Horneland fornuftig for at Wolfe ikke startet mot Ranheim, og hvis han er ærlig, som det jo er all grunn til å tro at han er, så virker det som at Wolfe og Kniklas vil starte sine kamper allerede i løpet av de første kampene. Det er ikke argumenter av typen "vi må ta ut det beste laget", "vi må ha rutine for å få en god start", men ganske faire begrunnelser om at Wolfe ikke har vært med laget hele forrige uke, og at Kniklas ikke er helt i toppform(som Kniklas selv har påpekt). Helt greit.

Men jeg må jo si at med unntak av Sogndal-kampen, der han kom inn som ving, så har Kniklas vært god de siste fire kampene. Så hvis han er ute av form, så blir det gøy når han kommer i form. Da er han vår beste spiller.

fortune

Quote from: krakra on April 04, 2022, 19:02:35 PMJeg ble faktisk veldig provosert av Doddo, fordi han liker å påstå at han er veldig for talentsatsing og syns at det er supert, men likevel så tar han hele tiden til orde for å vrake de talentene som kan vrakes fordi "det passer ikke nå".

En holdning som Brann har hatt helt siden de gjenopplivet talentarbeidet sitt. Men det spesielle denne gangen er at ungguttene er blant ligaens beste spillere. Det er ikke spillere som kommer til å gi oss sportslige problemer. Det er ikke engang sikkert at de etablerte spillerne som Doddo vil prioritere er noe bedre i det hele tatt.

Til Doddos forsvar så er det ikke sikkert dette «egentlig» er hans egne meninger. Det mest gjennomgående i Doddos meningsytringer helt fra starten er at han er ekstremt regimetro og så godt som alltid mener at treneren gjør rett. Og så argumenterer han utifra det verdensbildet, som oftest med de samme argumentene som treneren selv benytter.

Så om Brann hadde stilt med Wolfe, Kolskogen, Blomberg og Kniklas i går, hadde nok Doddo argumentert for at det var rett også.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: fortune on April 04, 2022, 19:20:58 PM
Quote from: krakra on April 04, 2022, 19:02:35 PMJeg ble faktisk veldig provosert av Doddo, fordi han liker å påstå at han er veldig for talentsatsing og syns at det er supert, men likevel så tar han hele tiden til orde for å vrake de talentene som kan vrakes fordi "det passer ikke nå".

En holdning som Brann har hatt helt siden de gjenopplivet talentarbeidet sitt. Men det spesielle denne gangen er at ungguttene er blant ligaens beste spillere. Det er ikke spillere som kommer til å gi oss sportslige problemer. Det er ikke engang sikkert at de etablerte spillerne som Doddo vil prioritere er noe bedre i det hele tatt.

Til Doddos forsvar så er det ikke sikkert dette «egentlig» er hans egne meninger. Det mest gjennomgående i Doddos meningsytringer helt fra starten er at han er ekstremt regimetro og så godt som alltid mener at treneren gjør rett. Og så argumenterer han utifra det verdensbildet, som oftest med de samme argumentene som treneren selv benytter.

Så om Brann hadde stilt med Wolfe, Kolskogen, Blomberg og Kniklas i går, hadde nok Doddo argumentert for at det var rett også.
Nå benyttet han ikke de samme argumentene som Horneland. Det var mer LAN-argumenter. Syns Horneland argumenterte greit for seg, så får vi se om han følger opp med fornuftig matching av talentene.

Jeg orker ikke mer "Det viktigste er at vi rykker opp" for det gjør vi uansett. Brann har ikke én utespiller som ikke hadde gått inn i førsteelveren til alle andre lag i OBOS-ligaen er min påstand.

Men jeg er enig i at han først og fremst forsvarer de som styrer.

zeta

Jeg er meget enig i at Brann nå først og fremst må bygge noe. Bare opprykk er IKKE godt nok!

 Nå kan det vel gis litt slakk i de første kampene, men så må det frem med lupen. Det må tenkes es- prestasjoner. Det må være kvalitet i spillet. Dette kan nok irritere Horneland og andre som tenker at det skal være jubel bare Brann vinner en kamp. Men hvis klubben virkelig skal videre må det tenkes kritisk, i tillegg til å glede seg over det som faktisk er bra

 Også, de viktigste talentene MÅ etterhvert spille MYE. Horneland og Doddo med flere bør akseptere at bare opprykk ikke er godt nok.  Det er nok vanskelig for mange å tenke slik, men Brann trenger å bruke tiden konstruktivt. Målet må være å bygge noe skikkelig, ikke bare abstrakt prat og opprykk for enhver pris

Pete05

April 04, 2022, 20:00:27 PM #562 Last Edit: April 04, 2022, 20:09:54 PM by Pyton
Er det en oppfatning her inne nå at dersom vi har ett talent (så får man definere hvor lenge man skal være det med tanke på alder og mulig utvikling) så skal vedkommende spille fast så lenge vedkommende er tilgjengelig? Uansett om det finnes en bedre spiller i troppen? Det kommer noen konsekvenser av en slik tankegang. La oss starte med den kanskje mest ekstreme pt med Ruben/Wolfe. Da får man ta en prat med Ruben og spørre om han er inneforstått med at det er benken som gjelder så lenge Wolfe er tilgjengelig - uansett. Hvis han sier ja, så er det greit men hvis han ikke er fornøyd med dette så termineres kontrakten og vi får hente inn eller løfte opp en ny spiller som aksepterer en slik rolle. Start gjorde det på sin keeper plass som Pamer nevner i podden - og til seriestart var han skadet og de stiller med en 3 valg... 

Neste aktuelle er Kniklas / Felix. Det samme gjelder der og forutsetningene for Felix (som også i de fleste sammenheng regnes som en yngre spiller) skal akseptere at det er benk? Da er han borte i neste vindu senest eller man avtaler at terminering av kontrakt er ok.

Blomberg / Crone eller Blomberg / Finne (eller Børsting). Hvor langt skal man strekke strikken?

Kolskogen / Pallesen/Skovgaard - Hvor mange poeng kostet tabber fra de to siste oss i fjor?

Og hva er konsekvensen med tanke på videre vei? Dukker det opp et talent så skal vedkommende inn? Og eksisterende spiller(e) i rollen få samme beskjed som over? Hvor mange etablerte spillere i alder 22-30 vil da ønske å signere for Brann fremover dersom dette skal være en fast policy?

Og det er svært mye subjektivt med hvor gode disse talentene er og hvor gode de kan bli. Det svinger mer av disse spillerne enn jeg tror de fleste er villig til å se. Argumentene om at de blir så innmari gode og vi kan selge for mange millioner skal altså overskygge faktiske leverte prestasjoner.

Når det gjelder salg så er faktisk de fleste utenlandske klubber mer interessert å legge penger i (for oss) ganske unge spillere, helst under 18 år (kanskje opp mot 20?). Tror vi må innse at det er ekstremt få spillere over denne alderen som blir solgt for 15 mill +. Det forutsetter at selgende klubb presterer på høyt (minst) nasjonalt nivå og helst også i Europa. B/G, RBK og Molde klarer dette pga Europa spill.

Så skal vi få penger for talenter så skal vi helst selge dem før de fyller 18-19 for maksimalisere penger. Skal du selge etablerte spillere må klubben selv bevise sin fortreffelighet og der er vi ikke helt nå. Det er heller ikke slik at selv om vi har mange talenter så er det kanskje maks 1 eller 2 som blir solgt for noen større summer.

Mange snakker om U-lagene og at de er med der. Da må vi selge dem mens de er der... Overgang til «senior» fotball er ikke for alle. Det er bare å sjekke statistikk for hvor mange som har vært med på de lagene og hvor mange som er solgt for millioner. Noen ja, men en forsvinnende liten %andel. Når det ramses opp 5 navn over her så er det tvilsomt om mer enn en av disse kan selges for over 3-5 mill ETTER at de har fylt 20.

Balansegangen er ekstremt krevende og vanskelig. Når du i tillegg legger inn kriteriet lokal så begynner nåleøyet å bli enda trangere. I mellomtiden skal helst klubben bygges opp med gode prestasjoner og sikre fornøyde fans. Det er moro med talenter men skal vi få gode penger for spillerne våre må laget prestere. Det mest optimale er å bygge et lag av spillere i aldersgruppe 22-26 år med innslag av noen eldre (som kontinuitetsbærere) samt innslag av talenter. Så får vi spørre oss selv om vi skal bruke talenter for å fase de inn i hovedgruppen (de mellom 22-26 som skal bære laget Brann) eller optimere salgssum. Velger vi sistnevnte så bør man selge som sagt mens de er på u-lagene.

Det blir for enkelt å si at bare man er talent så skal man spille. Det får mye og større konsekvenser enn en enkelt kamp. Først må man være enig om hva man ønsker å oppnå (penger eller spiller for eget lag). Jeg må innrømme at jeg betrakter de som tror at bare man lar Wolfe og Kniklas spille så blir de superspillere som selges for 30-40 mill mens Brann roter rundt i OBOS som rimelig naive.

Dagens OBOS runde viste vel med all tydelighet at det kommer til å være like ustabile resultater i år som tidligere. Når vi startet mot Ranheim ville de fleste vært fornøyd med 1-0 eller kanskje til og med 1-1 som slutt resultat. De som tror at vi får resultat uansett hvem som spiller - ok da taper vi videre. Hvis ikke det betyr noe å være best i sin rolle i kamp og på trening (talent, ung, etablert eller «gammel») så er det i mine øyne en farlig vei å gå. Normalt slipper man til maks ett eller to talenter av gangen, maks.

Så får vi heller være uenig om dette men jeg vil gjerne ha klubben som en stabil toppklubb som spiller i Europa. For å komme dit trenger vi et akseptert spillesystem hvor unge spillere kan fases inn (ala B/G) og det må bygges en stamme av gode spillere som kan være i klubben en periode (alder fra 20 -26). Da kan vi snakkes.

Hadde vi fulgt tankegangen om at alle disse 5 talentene skulle spilt kampen mot Ranheim i går er min uhøytidlige påstand at vi hadde tapt. Ingen vet fasitsvaret men jeg er ganske sikker. Noen som ville vært 100% sikker på det motsatte? Naivitet vinner ikke fotballkamper over tid. Og tenk på alle pengene klubben kunne spart ved å kvitte seg med alle de 5 spillerne som vi ikke hadde trengt. Hvorfor skal de gidde å være i Brann dersom de ikke får spille selv om de pt er best? Fotball er kynisk butikk og det virker det som ikke alle her har tatt inn over seg.

krakra

April 04, 2022, 20:05:17 PM #563 Last Edit: April 04, 2022, 20:09:54 PM by krakra
Nei, det er ikke en oppfatning. Det er ingen(utenom stråmyhr) som sier at Blomberg skal spille fast, eller Pettersen, eller Delaveris, eller Hjorteseth eller Haaland.

Men når man har to talenter som er klassespiller på det nivået vi spiller på, så skal de prioriteres. Spesielt når konkurrenten er 34 år, og ikke markant bedre.

Brann avviste tilsynelatende et bud på 15-20 millioner på Wassberg i vinter. Man avslør ikke bud på den størrelsesordenen på en 18-åring for så å plassere ham på benken i OBOS-ligaen.

Ellers så syns jeg mestparten av det du sier er feil og et ekko av den holdningen som har hindret Brann i å utvikle seg til å faktisk bli en stabil toppklubb. Det er mange spillere i 20-årene som har blitt solgt for større summer enn Brann har fått for en spiller de siste ti årene.

Corran

April 04, 2022, 20:10:06 PM #564 Last Edit: April 04, 2022, 20:25:10 PM by Corran
Quote from: krakra on April 04, 2022, 12:06:00 PM
Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.
Børsting var 3 sist på målet til Rasmussen og på målet til Wassberg jr.
Ser også det sies at han headet på det som ble straffe og da var han involvert i alle de tre målene Brann scoret selv.
Børsting, Ruben og FHM var veldig bra sammen i første omgang. I andre var det mer trått.
Disse tre virket veldig samspilte
Om Wolfe kommer inn kan dette bli enda bedre.
Men Børsting beviste at han ikke er noen teknikker men han har overblikk og er flink å slipp ballen i rett øyeblikk. Der er han mye bedre enn Taylor

Edit: Ser jeg var en side før siste side så beklager at denne kom etter at diskusjonen hadde utviklet seg videre.
Og selvfølgelig skal Wolfe prioriteres før Ruben. De er jevngode spillere der den ene har sin styrke defensivt og 1 mot 1 mens den andre har sin styrke offensivt. Wolfe vil med jevnlig spill utvikle det defensive spillet mens Ruben på 34 ikke vil bli mye bedre offensivt. Men er ikke Wolfe i form eller har hatt en dritt uke på trening så klart Ruben skal inn.
Wassberg jr ser vi at kjemper med FHM og Rasmussen om en av de to indreløper plassene. Han har selv sagt han ikke er helt i form og da er det greit han ikke starter. De to han kjemper om plassen med er jo heller ikke så gamle. Etter kampen i går så er jeg tilbøyelig til å si at i neste kamp bør Rasmussen på benken om Wassberg skal inn.
Men med 3 mann som sloss om 2 plasser så vil alle 3 få en del kamper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Ja, Børsting var involvert i et par av målene, men da satte han opp angrep. Han var ikke involvert i sluttproduktet. Og Kristiansen var vel ikke involvert i noen av målene? Eller noen av de faktiske sjansene? Jeg syns det var den samme Kristiansen som vi alltid har sett offensivt. Uten sluttprodukt. Og vi kan ikke ha to spillere på samme side som ikke kan produsere målpoeng.

Pete05

Quote from: Corran on April 04, 2022, 20:10:06 PM
Quote from: krakra on April 04, 2022, 12:06:00 PM
Quote from: esp123 on April 04, 2022, 11:24:17 AMRanheim spilte altså med en 19-åring på høyreback med 5 kamper for Ranheim 2 (som rykket ned fra 3. divisjon) og 2 kamper for Ranheim 3 i 2021. Han fikk tilnærmet ingen hjelp av Mehnert. Han ble også byttet ut i pausen. Det skulle bare mangle at Brann kjørte over Ranheim på den siden. Likevel teller jeg null målgivende på Børsting og Kristiansen. Hadde de i det hele tatt et innlegg/pasning som resulterte i en målsjanse?
Jeg tenkte på dette selve. Vi hadde nesten ikke et eneste angrep på høyresiden, men en av de veldig få gangene at Crone faktisk var der oppe med ballen, så slo han et strålende innlegg som endte med scoring. På motsatt side hadde vi haugevis av initiativ, men den eneste scoringen som kom ut av det kom etter innlegg fra ankeret vårt. Han ble riktignok spilt igjennom av Børsting, som også headet ballen som Tønne handset på, men ellers så ser jeg ikke av høydepunktene at det ble produsert noen skikkelige målsjanser fra venstresiden. Det var haugevis av initiativer, som sjeldent/aldri ble omsatt til målsjanser.

Likevel så hylles Børsting og Kristiansen. Jeg sier ikke at de var dårlige. Jeg kan til og med strekke meg til at de var gode, men enkelte av de superlativene som dras fram krever i mine øyne at man faktisk produserer målsjanser.
Børsting var 3 sist på målet til Rasmussen og på målet til Wassberg jr.
Ser også det sies at han headet på det som ble straffe og da var han involvert i alle de tre målene Brann scoret selv.
Børsting, Ruben og FHM var veldig bra sammen i første omgang. I andre var det mer trått.
Disse tre virket veldig samspilte
Om Wolfe kommer inn kan dette bli enda bedre.
Men Børsting beviste at han ikke er noen teknikker men han har overblikk og er flink å slipp ballen i rett øyeblikk. Der er han mye bedre enn Taylor

Og det var FHM og Børsting som satte opp Crone som avsluttet med innlegget til Kniklas sitt mål - når de begge var flyttet over på høyre...

esp123

Kristiansen har 10 målgivende for Brann. Totalt. Tar man vekk 2016-sesongen har han 6 målgivende på 5 sesonger. Wolfe hadde 5 målgivende på 17 kamper for Åsane i 2020. Som 18-åring.

Mitt problem er egentlig ikke at gamlingen Kristiansen prioriteres, problemet mitt er like mye at en dårligere spiller prioriteres foran en bedre spiller. Ruben er solid defensivt, selv om det hender han skrur av og har en tendens til å være involvert i baklengsmål. Men han tilbyr for lite offensivt. Ihvertfall når Brann skal styre 99% av kampene.

Lasaron

Neste kamp er mot Åsane. Jeg så mesteparten av kveldens kamp, der de tapte 1-5. De virker rett og slett skikkelig dårlige for tiden. Så her er det bare å kjøre på fra start.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Superjack on April 04, 2022, 18:15:37 PMOg helt uten sammenheng til sesongen 2022,
artig med Pamer som nevner en kar som spammer ham med mas om plastduk.
Lissabon. Har du virkelig nevnt det unevnelige til Pamer ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er helt enig meg at Wolfe skal inn for Ruben
Eg har messet i flere år på at det er for dårlig offensivt fra ham

Men tror eg vil ha Rasmussen og FHM på midten neste kamp med innhopp av Wassberg jr.
Evt må han erstatte Rasmussen siden FHM var den beste av dem søndag

Børsting bør i min bok få en ny sjanse fra start.
Castro på benk eller inn for Finne som jeg helst vil ha fra start pga corner kvaliteten og det kanskje er litt tidlig for Castro?


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Wolfe må spille. Kniklas kan nok leve godt med gode innhopp og starte enkeltkamper.

Forsvarsrekken bør spille sammen og byttes så sjelden som mulig.
Bytter ikke back med mindre du har en som blir brukt som rundingsbøye eller ellers har en elendig dag på jobb.

At Horneland brukte Ruben og ikke Wolfe lukter at han velger sikkerhet og trygghet, fremfor å utvikle det offensive spillet med en moderne back.
Brannsupporter.

Kagain

Jeg syns det er mye forenklinger i debatten rundt dette med talenter, og at begge sider tenderer mot en slags svart-hvitt forståelse av hvordan ting henger sammen.

Ytterpunktene her, slik jeg ser det som følger:

Talentorientert:

Har man noe som med litt godvilje kan betegnes som talent så skal det spille hele tiden. Tanken her er at om talentet får nok spilletid vil det bli bedre enn den andre parten. Man kan kalle dette risikorientert ideologi.

Resultatorientert:

Har man noe som med litt godvilje kan betegnes som muligens bedre enn talent så skal talentet vike. Tanken her er at dette vil heve talentets innsats og motivasjon til å vise seg bedre enn den andre parten. Man kan kalle dette risikoavers ideologi.

I mitt hode bør det være litt rom for nyanser. Om man vet at man har et veldig godt talent. La oss ta et unikt talent som eksempel. Nemlig Brautebilen.

I hans første sesong (2015/2016) som Brynespiller scorte han ingen mål. Han fikk i følge transfermarkt 16 kamper og tilsammen 422 minutter. Det vil si et gjennomsnitt på rett over 26 minutter i hver kamp.

Han gikk så til Moille, og hadde ikke den mest episke førstesesongen (2016/2017) der heller. Inkludert cupkamper hadde han tilsammen 20 kamper og 4 mål fordelt på 643 minutter. Gjennomsnittet var på litt over 32 minutter i hver kamp, men det fordeler seg på

Eliteserie 14 kamper, 2 mål, 385 minutt. Litt over 27 minutter i hver kamp.
Cup 6 kamper, 2 mål, 258 minutt. 43 minutter per kamp.

Andresesonget i Moille (2017/2018) ble tilsammen 25 kamper, 12 mål, 1594 minutter (Litt over 63 minutter i hver kamp). Han fikk også 60 minutter i UEFA youth league.

Disse tallene bærer isolert sett ikke bud om at han var så sinnsyk på kvalitetene sine som han senere har vist at han er. Hans fetter Albert Braut Tjåland har statistisk sett noe enda mer lovende. Han har et innhopp på 7 minutter for Moille og 1 mål. Men det ville vært tull å derfor la Albert spille hele tiden om han ikke gjentok dette. Samtidig så vil en spiller som Albert være en mer langtidsinvestering. Kan hende at det ikke lønner seg, men om det lønner seg så kan verdien skyte i været. Både pengemessig og prestasjonsmessig (slik som Heggebø nå).

Om man går den resultatorienterte linjen ville Brautebilen aldri fått sjansen i Brann. Det er ganske garantert at det er få talenter som er Brautebilen, men det vi ser med Brann sine tidligere talenter er at en del av dem (ofte de man ikke forventet) får blomstre etter å ha fått tillit over lengre tid.

En fornuftig strategi vil da være en blanding av spillere som har kommet et stykke på vei og ikke nødvendigvis har det største utviklingspotensiale pluss et par av de lovende ungfolene. Sistnevnte må få sjanse over lengre tid selv om det er noen voksne spillere i deres posisjoner som er marginalt bedre. Kniklas ser ut til å bli matchet greit nå (med mindre han plutselig blir benkerytter videre). Heggebø er på vei ut av talent, men legg merke til at han ikke fikk sjansen over lengre tid før han var blitt 20 år og Bamba hadde fått foten i rumpen. Dette trass i at Bamba ikke var blendende selv etter flere år i stallen. Flere tok til orde for at med tanke på prestasjonene til Bamba ville de gi mening å la noen ungfoler få tillit over lengre tid.

Wolfe er et år yngre enn Heggebø, og har fått prøve seg litt. Men Brann velger stadig å safe det med å satse på en spiller som de har erklkørt uønsket og som det etter mer enn en sesong har vært snakk om at har vært på vei vekk.

Konklusjonen er at Brann heller litt for mye mot det risikiaverse, med flere bortforklaringer på hvorfor de ikke gir ungfolene sjansen ("de kan få dårlige opplevelser", "vi kan ikke risikere at vi rykker ned pga unggutter. Vi trenger rutine" og så videre).

Jeg etterlyser en litt mer risiko i satsingen til Brann da oppsiden er at man kan få en spiller som er vel så god som noen av de gamle, og kanskje også noen kroner i kassen ved et salg...

Gulløl

"Snittalder-tabellen" fra kampstart i første serierunde i OBOS-ligaen. Rangert fra lavest til høyest. Brann og Åsane kommer dårlig ut.

1. Raufoss: 23,7
2. KFUM: 24,0
3. Start: 24,0
4. Skeid: 24,2
5. Grorud: 25,1
6. Kongsvinger: 25,3
7. Stabæk: 25,3
8. Mjøndalen: 25,6
9. Blink: 25,8
10. Sogndal: 25,8
11. FFK: 25,9
12. Sandnes: 26,0
13. Ranheim: 26,4
14. Brann: 26,5
15. Åsane: 27,2

16. Bryne: 27,6
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05

Quote from: Gulløl on April 06, 2022, 10:39:09 AM"Snittalder-tabellen" fra kampstart i første serierunde i OBOS-ligaen. Rangert fra lavest til høyest. Brann og Åsane kommer dårlig ut.

1. Raufoss: 23,7
2. KFUM: 24,0
3. Start: 24,0
4. Skeid: 24,2
5. Grorud: 25,1
6. Kongsvinger: 25,3
7. Stabæk: 25,3
8. Mjøndalen: 25,6
9. Blink: 25,8
10. Sogndal: 25,8
11. FFK: 25,9
12. Sandnes: 26,0
13. Ranheim: 26,4
14. Brann: 26,5
15. Åsane: 27,2

16. Bryne: 27,6


Hvis du «bytter» ut de to eldste (Ruben og SHN) med Wolfe og Kniklas går vi ned til 23,6 - lavest på lista. Da måtte vi stokke om litt mer på midten. Dersom vi «bare» bytter ut FHM med Kniklas så går vi ned til 24,4 eller kun bytter Ruben/Wolfe ned til 25. Så vi er ikke veldig langt unna å ligge ganske likt med de fleste.

Så skal også laget fungere optimalt sammen. En god individualist er kanskje ørlite bedre men totalen for laget må veies opp med dette. Jeg tror nok at slik midtbanen feks er satt sammen i dag med Rasmussen, SHN og FHM er noe av det mer optimale når det gjelder å dekke dette rommet, både offensivt og defensivt. Det er derfor mange faktorer som spiller inn når man vurderer et lag enn bare alder og tekniske ferdigheter. Det skal passe sammen... Og det kan ofte være små justeringer som slår veldig ut, i en eller annen retning.

krakra


Quote from: Pyton on April 06, 2022, 11:37:38 AM
Quote from: Gulløl on April 06, 2022, 10:39:09 AM"Snittalder-tabellen" fra kampstart i første serierunde i OBOS-ligaen. Rangert fra lavest til høyest. Brann og Åsane kommer dårlig ut.

1. Raufoss: 23,7
2. KFUM: 24,0
3. Start: 24,0
4. Skeid: 24,2
5. Grorud: 25,1
6. Kongsvinger: 25,3
7. Stabæk: 25,3
8. Mjøndalen: 25,6
9. Blink: 25,8
10. Sogndal: 25,8
11. FFK: 25,9
12. Sandnes: 26,0
13. Ranheim: 26,4
14. Brann: 26,5
15. Åsane: 27,2

16. Bryne: 27,6


Hvis du «bytter» ut de to eldste (Ruben og SHN) med Wolfe og Kniklas går vi ned til 23,6 - lavest på lista. Da måtte vi stokke om litt mer på midten. Dersom vi «bare» bytter ut FHM med Kniklas så går vi ned til 24,4 eller kun bytter Ruben/Wolfe ned til 25. Så vi er ikke veldig langt unna å ligge ganske likt med de fleste.

Så skal også laget fungere optimalt sammen. En god individualist er kanskje ørlite bedre men totalen for laget må veies opp med dette. Jeg tror nok at slik midtbanen feks er satt sammen i dag med Rasmussen, SHN og FHM er noe av det mer optimale når det gjelder å dekke dette rommet, både offensivt og defensivt. Det er derfor mange faktorer som spiller inn når man vurderer et lag enn bare alder og tekniske ferdigheter. Det skal passe sammen... Og det kan ofte være små justeringer som slår veldig ut, i en eller annen retning.
De fleste lagenes snittsaldere går vel ned hvis man bytter de to eldste på laget med to av de yngste i stallen?

Christian

April 06, 2022, 12:12:04 PM #576 Last Edit: April 06, 2022, 12:13:41 PM by Christian
Quote from: krakra on April 06, 2022, 11:59:01 AMDe fleste lagenes snittsaldere går vel ned hvis man bytter de to eldste på laget med to av de yngste i stallen?
I Branns tilfelle er jo ikke dette en teoretisk og søkt øvelse. Det er jo snakk om faktiske konkurrenter som kniver om de samme plassene.

Det blir jo litt annerledes om lagets eldste er stopper og lagets yngste er kant...

Edit: Ser nå at det var SNH og ikke FHM det var snakk om. Det er jo ikke det samme. Men Kristiansen og Wolfe konkurrerer helt klart om samme plass.

Optimist

Quote from: Lissabon on April 06, 2022, 14:50:27 PMVIF drar til Sverige for å lære av Hammarby som trakk 30000 til kamp mot Helsingborg.... Brann har solgt 7000 , bra det.

Var det et tall du slang ut, eller har de faktisk solgt 7000?
Kokende idiot

Optimist

Kokende idiot

Lasaron

En liten kommentar til dette med alderssammensetning.

Jeg sitter og ser på kvartfinalen i CL mellom Chelsea og Real Madrid. Her er noen av de som starter, med fødselsår i parantes.



Chelsea

Silva (84)
Azpilicueta (89)
Kantè (91)
Jorginho (91)



Real Madrid

Carvajal (92)
Alaba (92)
Modric (85)
Casemiro (92)
Kroos (90)
Benzema (87)

Tren på langskudd

esp123

Men også:

James (99)
Mount (99)
Havertz (99)
Pulisic (98)
Militao (98)
Valverde (98)
Vinicius (00)

Få/ingen av disse er nye av året i startoppstillingene.

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Trond Tystad har et innlegg i BA. Der er flere ting jeg er uenig i. Det ene er hyllesten av Kristiansen. Tystad er en av dem som ikke ser hvor lite som kommer ut av at han stormer nedover sidelinjen.

Det andre er oppfordringen til oss supportere om å holde hodet kaldt og vente med å slippe jubelen løs til vi er i toppen igjen. Ja, det kan kanskje ha noe for seg i forhold til det han skriver om at det er typisk unge brannspillere å bli for høye på seg selv osv. Men å holde igjen jubel og kreve at vi skal bli best igjen, det er jeg ferdig med. Jeg vil heller ha kok uten resultater, enn resultater uten kok. Det er jo ikke så enkelt i virkeligheten, men om jeg måtte velge.
Tren på langskudd

esp123

Det å være uenig med Trond Tystad er som regel en fornuftig posisjon.

krakra

Jeg syns denne "supporterne må holde hodet kaldt" og "ikke feire for tidlig"-holdningen, som vi har sett flere ganger før, er litt rar helt generelt. Hvorfor skal supportere holde hodet kaldt? Skader det Brann hvis man blir i overkant positive? At de kommer flere på kamp? Selges flere effekter? Er bedre stemning? Jeg ser på det som utelukkende positivt at supporterne "tar av", med unntak av den smellen man får når ting går dårlig, men den er kjip uansett.

Det er klubben som må holde hodet kaldt. Holde stø kurs, bygge stein på stein, følge strategien. Det tror jeg de er bedre rustet for nå enn før.

Lasaron

Jeg minnest i 2007, at jeg syntes spillerne holdt hodet for kaldt etter min smak. Det var litt for lite feiring på Stadion etter seirene. Men det ble jo gull.
Tren på langskudd

ostraume

Det er jo denne myten om at Brannfansen "tar av" og "forventer gull" så snart Brann vinner en kamp, eller ser lovende ut i en treningskamp.

Realiteten er vel heller at det ikke er noen fans som i større grad forventer at ting går i dass enn Brann-fansen ;-)

Kok og glede ved seier er jo en annen ting, og absolutt noe som vi må holde på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Nå er det heldigvis ikke Tystad som styrer stemningen på Stadion, men guttene med ryggen til banen. Og de er hakket mer lysten på en feiring.
Rød makt på Hansa

Lasaron

«Guttene med ryggen til banen»

Holder de på slik enda? Sukk. Jaja.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on April 07, 2022, 09:47:21 AM«Guttene med ryggen til banen»

Holder de på slik enda? Sukk. Jaja.

Det er vel direkte inspirert fra Ultrasene i pølselandet, eller? Jeg husker hvor forvirrende det var da jeg var på Dortmund-kamp, og det som skjedde av liv var noen styrte greier av folk i drakt, dirigert av en person med ryggen til banen. En av de som var med hadde lyst å heie litt slik man gjør i norsk og engelsk fotball, og ble hysjet ned andre tilskuere. Jeg prøvde å følge med på kampen samtidig som en italiener ved siden av meg ville holde en samtale gående...

Corran

Han Tystad mente Brann ikke kunne vinne cupen i år for de var blitt slått ut alt.
Viser at han ikke er helt med på det som skjer.
Årets cup har de ikke spilt i enda, men de er slått ut av fjorårets cup
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

April 08, 2022, 10:07:26 AM #591 Last Edit: April 08, 2022, 10:09:37 AM by Nixon


Flotte karer på årets lagbilde!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Er det Isak Hjorteseth vi ser øverst til høyre?
Tren på langskudd

gladiporno


Lasaron

Quote from: gladiporno on April 08, 2022, 17:39:51 PM
Quote from: Lasaron on April 08, 2022, 15:22:12 PMEr det Isak Hjorteseth vi ser øverst til høyre?

Ja.

Så da er det riktig å anta at han regnes som et fullverdig medlem av A-stallen, som Kniklas, om enn litt dårligere?
Tren på langskudd

gladiporno

Vet ikke. Han er i hvert fall på A-listen, og var med i kamptroppen mot Ranheim. Selv om de kan sjonglere på A-listen, blir det sjelden gjort i særlig grad. Han er trolig den som er nærmest A-laget blant de unge som ikke allerede har spilt.

Finfin respons

Stilig lagbilde. Jeg nominerer Hassan og Helge til beste good cop / bad cop imitasjon. Dan og Huse må øve i speilet.
Kanskje.

Larsendos

Hvorfor lar vi Åsane ha ballen i HELE første omgang? Hvorfor er vi så slitne i store deler av andre omgang? Stakkars Finne. Pine han gjennom 81 minutter. Mot slutten så det ut som han nærmet seg 20-tallet på biptesten.

Gulløl

Quote from: Larsendos on April 09, 2022, 20:51:00 PMHvorfor lar vi Åsane ha ballen i HELE første omgang? Hvorfor er vi så slitne i store deler av andre omgang? Stakkars Finne. Pine han gjennom 81 minutter. Mot slutten så det ut som han nærmet seg 20-tallet på biptesten.
Han bør i utgangspunktet være godt trent. Kan det være ettervirkninger etter covid-19 som han fikk ganske kraftig, at kroppen og lungene ikke er helt 100 % ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hjemmebanen til vår divisjonskollega, Grorud, heter Grorud Arctic Match.

*Sukk*
Tren på langskudd

Go Up