• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger Vinteren 21/22

Started by Kagain, September 01, 2021, 15:12:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SKBCPH

Men han er ikke rask.. Så ja, må være ren Hove-erstatter da i så fall.
- Vi har den treneren vi har.

Hatleking

Enda ein midtstopper er vel ikkje nødvendig, og viss han erstattar Hove så ender vi opp med fire stopparar som strengt talt bør spele regelmessig. Med mindre det kan bety at Larsen er på veg ut.

Nixon

Virker som en unødvendig overgang dersom det ikke skjer noe med våre eksisterende stoppere. Tror det når jeg ser det.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Nettopp tatt en runde med mine Brøndby-venner, oppsummering:

"Høy, men ikke god på hodet". "Vender og løper langsomt". "Tag ham endeligt".

Betydelig mer negativt enn inntrykket jeg har fått av han de få gangene jeg har sett han spille.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Basert på det jeg leser her, høres det helt uinteressant ut.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on January 19, 2022, 18:12:44 PMBasert på det jeg leser her, høres det helt uinteressant ut.

Da jeg leste første posten om dette så tenkte jeg "Jaja, spennende. Noe som kanskje kan erstatte Hove? Forhåpentligvis kjappere da, eller i minste mindre skadeutsatt".

Etter som jeg fulgte tråden nedover så ble jeg også mindre entusiastisk. Om han er høy, men ikke god på hodet og samtidig treg så er det ikke akkurat noe jeg blir veldig entusiastisk over. Den godeste Löfgren var jo også 194 cm og ikke god på hodet, men han var i det minste kjapp.

Men vi får nå se. Det høres ut som en spiller jeg ikke hadde blitt overrasket over at stopperkåte Brann hadde kjøpt i fjor høst (da kjøpte de jo det meste som kanskje kunne tenkes å være stopper), men om de har holdt seg stille i båten så lenge og så kjøper en sånn fyr så lover det ikke godt for håpet om at de kanskje har identifisert noen svakheter ved troppen og handlet deretter...

Superjack

Brann er i dialog med Glimt om Vegard Leikvoll Moberg.

Om han kommer inn så må det nesten bety at Daniel Pedersen enten forsvinner eller får en ganske perifer rolle i 2022 sesongen.

Om det skjer så tror jeg også Mathias Rasmussen kan være en mann som kan gå ut.

Brannsupporter.

Kagain

Gamle kjente blir som nye åpenbart.

https://www.ba.no/brann-har-kastet-blikket-pa-denne-karen-igjen/s/5-8-1798384

Er usikker på om Brann har bruk for Moberg med tanke på spillermaterialet de allerede har (med mindre de ser for seg han i rollen som høyreist midtbanespiller eller backup for Hustad .

Et annet spørsmål er også hva Glimt krever for han. Bytte mot Taylor?

Superjack

Quote from: Kagain on January 20, 2022, 13:59:42 PMGamle kjente blir som nye åpenbart.

https://www.ba.no/brann-har-kastet-blikket-pa-denne-karen-igjen/s/5-8-1798384

Er usikker på om Brann har bruk for Moberg med tanke på spillermaterialet de allerede har (med mindre de ser for seg han i rollen som høyreist midtbanespiller eller backup for Hustad .

Et annet spørsmål er også hva Glimt krever for han. Bytte mot Taylor?

Om det stemmer at Brann forventer 8-10 mill for Taylor så tviler jeg på det.
Da går Jimmien fra å være flink til elendig i forhandlinger på no-time

I følge Pamer i dagens brunsjtv så ønsker Brann en fysisk sterk indreløper med ok med målpoeng i seg. Der passer Moberg inn. Han haker også av i boksen for lokal.


Brannsupporter.

Hatleking

Lokal, ein bra fyr å ha i treningsmiljøet, sikkert liten løn og ein som forstår at han ikkje blir prioritert framfor dei unge, håpefulle. Om ein ikkje får Sakor treng ikkje dette vere dårleg. Har spelt veldig lite dei siste åra, så ser ikkje heilt at han er henta for å gå rett inn som førsteval på indreløparplassen.

Nixon

Får litt Peter Orry Larsen-feeling av dette.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.glimt.no/lag/vegard-leikvoll-moberg-5400944805129353653

Stemmer det at han spilte 0 Eliteserie-minutter i fjor? Mye skadet eller bare milevis fra laget?
Rød makt på Hansa

fortune

Spent på hvordan man tenker å komponere midtbanetreeren denne sesongen.

Heltne Nilsen virker bankers som anker, så den er grei.

Ellers har vi (kanskje) tre ulike spillertyper for å fylle de to indreløperrollene:
- Fysisk, treg, defensivt anlagt: Pedersen
- Mindre fysisk, middels fart, toveis, kreativ: Rasmussen
- Mindre fysisk, middels fart+, toveis, boks-til-boks: Kniklas, Skaanes

Jeg håper virkelig at sistnevnte spillertype får den ene plassen, i fair konkurranse innad. Den andre plassen er jeg mer usikker på og Moberg er kanskje en litt annen type igjen? I det minste vesentlig mer mobil enn Pedersen.

I kjent stil tenker vel ikke Horneland på spesifikke spillertyper og rollespillere til ulike posisjoner, men heller å plukke fritt fra kamp til kamp etter form, motstander og egenskaper. Samhandling, struktur og mønstre virker ikke å være så viktig

First is first, second is nothing

Pete05

Dersom dette skjer tror jeg raskt det er endel spillere som vil «ta en Taylor» og ønske seg vekk... Vi trenger ikke for mange av dem i troppen. Håper de kjære trenerne våre har litt personal feeling oppi alt dette også. Halvmotiverte spillere som ønsker seg vekk er dårlig nytt. Men håper ryktet viser seg å være helt feil. Hjelper ingenting at fyren er lokal, dette er ikke en god signering.

Nixon

Quote from: fortune on January 20, 2022, 14:34:12 PM- Fysisk, treg, defensivt anlagt: Pedersen
- Mindre fysisk, middels fart, toveis, kreativ: Rasmussen

Jeg ville satt pengene mine på at Pedersen er raskere enn Rasmussen. Har sett på sistnevnte som en av de tregeste spillerne på laget. Men mulig det ikke stemmer.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Nixon on January 20, 2022, 14:39:54 PM
Quote from: fortune on January 20, 2022, 14:34:12 PM- Fysisk, treg, defensivt anlagt: Pedersen
- Mindre fysisk, middels fart, toveis, kreativ: Rasmussen

Jeg ville satt pengene mine på at Pedersen er raskere enn Rasmussen. Har sett på sistnevnte som en av de tregeste spillerne på laget. Men mulig det ikke stemmer.

Var strengt tatt litt usikker selv, men Rasmussen ankom jo Brann som ving, så han kan da ikke være sååååå treg?

Litt av en vingduo Brann hentet den gangen, med Svendsen og Rasmussen. Satset ikke på fart på kanten i det minste:)
First is first, second is nothing

Lasaron

Hm. Skeptisk. Formildende at han er lokal, meeen det er vel ikke helt den hyllen jeg vil vi skal hente så gamle spillere på. Han fikk visst en ubeleilig skade rett før kampene startet i fjor, men jeg vet ikke hvor lenge det holdt ham ute. Spilte to cupkamper og fikk et ubetydelig innhopp i e-cup. Men vi kan vel si at han kommer fra en god treningshverdag, litt som de i Tyskland.

Det er forsåvidt også greit nok å ha flere spillertyper i stallen. Men jeg er totalt sett mer negativ enn positiv, foreløpig. Frykter det blir en spiller som i praksis ikke gjør oss bedre, men som holder lovende unggutter lengre bak i køen. Det er dårlig spillerlogistikk.
Tren på langskudd

SKBCPH

Quote from: Lasaron on January 20, 2022, 15:05:54 PMHm. Skeptisk. Formildende at han er lokal, meeen det er vel ikke helt den hyllen jeg vil vi skal hente så gamle spillere på. Han fikk visst en ubeleilig skade rett før kampene startet i fjor, men jeg vet ikke hvor lenge det holdt ham ute. Spilte to cupkamper og fikk et ubetydelig innhopp i e-cup. Men vi kan vel si at han kommer fra en god treningshverdag, litt som de i Tyskland.

Det er forsåvidt også greit nok å ha flere spillertyper i stallen. Men jeg er totalt sett mer negativ enn positiv, foreløpig. Frykter det blir en spiller som i praksis ikke gjør oss bedre, men som holder lovende unggutter lengre bak i køen. Det er dårlig spillerlogistikk.

Ja er selv svært skeptisk til å ha spillere over 30 som stallspillere. På den alderen bør de være startspillere, om ikke er det bedre å gi plassene på benken til unge lovende.
- Vi har den treneren vi har.

Leffen

15 seriekamper siste to år. Over 30. Det lokal-argumentet er tynt, troppen er jo proppfull av lokale spillere. STYR UNNA. Dette er Remi Johansen all over again

Hatleking

Det var voldsomt til krisemaksimering her. For å ta det først: kor mykje erfaring, rutine og leiartypar er det i Brann-laget akkurat no? Heltne Nilsen og Pedersen er vel dei første namna, men sistnevnte er ikkje akkurat tilgjengeleg så mykje. Viss dette skjer, blir det fort ein eittårskontrakt på låg løn, og han kan bidra i spelargruppa. Han vart jo henta frå Sverige (trur eg) tilbake til Glimt for å bidra i spelargruppa først og framst.

Wassberg blir satsa på. Det er det ingen tvil om. Moberg kjem ikkje til å sperre for juvelen. Korleis Haaland står veit berre han og trenarteamet, men det er liten grunn til å tru at Brann kjem til å i nokon grad 'satse' på Moberg om det blir ein avtale der.

Om videresal uansett ikkje er eit tema, kvifor er det dumt å ha spelarar i stallen med erfaring?

Lasaron

På meg fremstår det som at mange i Brann er bedre ledere enn Pedersen. Der er vi greit forspent nå. Spillere med erfaring? Pedersen, Finne, Sønnen, Skaanes, Kristiansen, Taylor - enn så lenge. Dyngeland.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Superjack on January 20, 2022, 14:16:00 PMOm det stemmer at Brann forventer 8-10 mill for Taylor så tviler jeg på det.
Da går Jimmien fra å være flink til elendig i forhandlinger på no-time

I følge Pamer i dagens brunsjtv så ønsker Brann en fysisk sterk indreløper med ok med målpoeng i seg. Der passer Moberg inn. Han haker også av i boksen for lokal.


Det er jo mulig at Glimt vil kunne bruke Brann sin interesse for Moberg til å få et solid avslag. Man ser litt taktikkeri rundt det i BA-artikkelen jeg linket. BA skriver først dette om bakgrunnen for kjøpet

"Brann skal forsterke seg på midtbanen etter salget av Petter Strand til Vålerenga, og er på jakt etter en litt mer fysisk type enn indreløperne de allerede har i stallen"

Av en eller annen grunn syns jeg han der Hjorteseth har sett ut som en litt fysisk type på bildene. MEn jeg har ikke sett så mange av han, så det er godt mulig at jeg tar helt feil der. Jeg er også litt usikker på hvorfor de velger å brule Strand som en unnskyldning. De har jo allerede en erstatning for Strand i Skaanes. Samme type, bare noe lettere. Men det kan jo hende at Horneland ser for seg en mer LANsk variant av 4-3-3 (som jo har vist seg å fungere i OBOS) nå når han allerede har Sønnen på lur, og at Moberg da får Barmen-rollen. I så fall blir det vel Rasmussen, Kniklas, Pedersen og Skaanes som må kjempe om den andre plassen.

Når jeg sier at det minner om taktikkeri fra Glimt er det for at lengre ned i samme artikkel står følgende:

"30-åringen er i utgangspunktet ikke en spiller Kjetil Knutsen vil kvitte seg med, siden Moberg blir beskrevet som meget seriøs i treningsarbeidet."

Men hele denne saken gir meg en følelse av regresjon til da LAN begynte i Brann. Han var også ute etter gråstein som trente seriøst. Men Horneland ser ut til å ha tilført litt ekstra krydder med at han også blir glad om de er skadeutsatte eller ikke har trent på lang tid (Kan ikke gi han skylden for Yaya, men Sakor derimot). Og i denne BA-artikkelen nevner de følgende

"I fjor ble det tre kamper i NM og null minutter i eliteserien, i et år der mye ble ødelagt av en skade osingen pådro seg sent i oppkjøringen til sesongen."

Det er ikke det mest lovende jeg har hørt med tanke på overganger.

krakra

January 20, 2022, 15:45:31 PM #672 Last Edit: January 20, 2022, 15:50:04 PM by krakra
Quote from: Hatleking on January 20, 2022, 15:37:08 PMDet var voldsomt til krisemaksimering her. For å ta det først: kor mykje erfaring, rutine og leiartypar er det i Brann-laget akkurat no? Heltne Nilsen og Pedersen er vel dei første namna, men sistnevnte er ikkje akkurat tilgjengeleg så mykje. Viss dette skjer, blir det fort ein eittårskontrakt på låg løn, og han kan bidra i spelargruppa. Han vart jo henta frå Sverige (trur eg) tilbake til Glimt for å bidra i spelargruppa først og framst.

Wassberg blir satsa på. Det er det ingen tvil om. Moberg kjem ikkje til å sperre for juvelen. Korleis Haaland står veit berre han og trenarteamet, men det er liten grunn til å tru at Brann kjem til å i nokon grad 'satse' på Moberg om det blir ein avtale der.

Om videresal uansett ikkje er eit tema, kvifor er det dumt å ha spelarar i stallen med erfaring?
Dyngeland, Knutsen, Kristiansen, Larsen, Heltne Nilsen, Pedersen og Heggebø er ledertyper jeg kommer på i alle fall.

Anbefaler deg å lese Branns sportsplan.

« Erfarne spillere skal løfte nivået i troppen og gjøre de unge bedre.»

Churchill

Seks supertalenter? Hadde det bare vært så vel...
...we shall never surrender.

Superjack

I forhold til Mobergryktet.

En litt interessant sak som Pamer nevnte i dagens ballapark-brunsjtv var at denne spilleren fra Brøndby som var nevnt, mest sannsynlig var en kartlegging i dette Jimmis «skyggelag». Det er veldig mye rykter rundt Brann, som kun er basert på dette skyggelaget. Altså spillere som vurderes om noen skulle gå ut. Og at denne Dansken aldri var en rell overgangsmulighet nå.

Kan fort være at det samme gjelder Moberg.
At han er en aktuell mann inn om f.eks Pedersen går ut, og en rimelig erstatning må inn.

Brannsupporter.

krakra

Du tror Hjorteseth og Haaland er større talenter enn Wassberg?  

pidre

Quote from: Lissabon on January 20, 2022, 14:15:57 PMSKANDALE, hva skal de bruke han til, treig, ikke kreativ, ikke rask, ikke skapende , ikke ung, ikke talent.

Nå innser jeg at Horneland må vekk, straks. Hvis ikke blir det 8 plass.

Det mest uforståelige handlingen hittil. Rasmussen er 100 ganger mer kreativ.

Lykke til i OBOS 2023

Er det Horneland som handler spillere? Trodde det var Jimmy.
Saludar a los monos!

Superjack

Er Jimmi som handler spillere....

Tenker det er greit å la Horneland få kjørt dette laget sammen i vinter.

Tror det kan bli bra til våren i Obos
Brannsupporter.

Gulløl

January 20, 2022, 23:29:07 PM #678 Last Edit: January 20, 2022, 23:37:27 PM by Gulløl
Litt på siden. Midtjylland vil ha Grill på lån. Er for tiden nr.2 på keeperplassen i Bayer 04 Leverkusen.
https://www.kicker.de/neue-grill-leihe-nicht-ausgeschlossen-4000000041283/transfermeldung
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hvis Daniel Pedersen forsvinner, syns jeg en signering av Moberg så vidt er innenfor.
Tren på langskudd

Lasaron

Brann kommer ofte til å gå opp i ledelsen, relativt tidlig. Få lag vil legge seg bakpå mot oss for å ri inn et hederlig tap. Det kommer til å bli mye rom også. Brann kommer til å bli god på begge deler.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lissabon on January 21, 2022, 12:25:27 PMDaniel Pedersen kan da slå krempasninger en gang i blandt.

Hvor mange ikke-kreative skal de ha på midtbanen egentlig, husk de er i OBOS og skal ikke kjempe mot overmakten der de overkjøres av gode lag.

De skal jo styre 28 av 30 kamper.

Daniel Pedersen var vel brukt som en annen og litt mer skapende spiller da han var i LSK, så han er vel egentlig litt bortkastet som et anker? I alle fall slik Brann spiller.

ostraume

Generelt ikke så opptatt av ung alder som en del her inne, og ser også behovet for litt forskjellige typer på midten. Og lokalt er jo bra.

Når det er sagt så er jeg ekstremt skeptisk til Moberg med tanke på den skadehistorien han kommer med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SKBCPH

Gustav Wikheim er ledig på free transfer, uten at det er særlig aktuelt. Synd, en meget habil ving.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Nilsen blir nok anker, MEN, hvorfor skal det være sånn at ankerrollen i Brann skal være en 3 stopper, mer enn en skapende spiel-führer?
Når ble det vedtatt? Basert på 12 kamper i 2018?

Glimt har kjørt en Patrick Berg i den sentrale midtbanerollen. En enormt skapende kraft. Gjort Glimt til et lag som tenker angrep og spiller så bra at de klarer å spille ut lag som er langt bedre, på papiret.

Skulle sett Kniklas dyrket det jeg.

Men det tror jeg ikke skjer.
Brannsupporter.

Pete05

Quote from: Superjack on January 21, 2022, 12:59:22 PMNilsen blir nok anker, MEN, hvorfor skal det være sånn at ankerrollen i Brann skal være en 3 stopper, mer enn en skapende spiel-führer?
Når ble det vedtatt? Basert på 12 kamper i 2018?

Glimt har kjørt en Patrick Berg i den sentrale midtbanerollen. En enormt skapende kraft. Gjort Glimt til et lag som tenker angrep og spiller så bra at de klarer å spille ut lag som er langt bedre, på papiret.

Skulle sett Kniklas dyrket det jeg.

Men det tror jeg ikke skjer.


Jeg skulle gjerne sett FHM dyrket i den rollen - som B/G i sin tid vurderte. Merkelig vurdering av Horneland dette her.

Gulløl

January 21, 2022, 13:55:48 PM #686 Last Edit: January 21, 2022, 14:05:23 PM by Gulløl
Mulig at en del av bildet i forhold til å hente "poteten" Leikvoll Moberg er at Hove har vært lyskeplaget i fem måneder nå og fremdeles ikke tåler å trene normal. Status akkurat nå er at han har betennelse i lysken og får injeksjoner med kortison skriver BA i dag. Altså Hove er høyst usikker som midtstopper inn mot sesongen. Kanskje det ender med operasjon (?).

Når Bodø Glimt hentet Leikvoll Moberg i 2017 ble midtstopperposisjonen oppgitt som hans nest beste etter midtbaneankerposisjonen. Kommer Moberg kan han ende opp som andre- eller tredjevalg bak Sivert i ankerrollen og fjerdevalg som midtstopper. Brann bør i hvert fall gå inn mot sesongstart med fire friske midtstopperalternativer som kan levere på høyt Obos nivå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Det er så ellevilt med kjeks som blir handlet inn til denne klubben.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Kva slags skadehistorikk har eigentleg Moberg? Ser det er viss antakelser her, men at speletida i Bodø/Glimt ikkje har vore noko særleg har jo mildt sagt andre moglege grunnar.

Kagain

Quote from: Superjack on January 21, 2022, 12:59:22 PMNilsen blir nok anker, MEN, hvorfor skal det være sånn at ankerrollen i Brann skal være en 3 stopper, mer enn en skapende spiel-führer?
Når ble det vedtatt? Basert på 12 kamper i 2018?

Glimt har kjørt en Patrick Berg i den sentrale midtbanerollen. En enormt skapende kraft. Gjort Glimt til et lag som tenker angrep og spiller så bra at de klarer å spille ut lag som er langt bedre, på papiret.

Skulle sett Kniklas dyrket det jeg.

Men det tror jeg ikke skjer.


Jeg har vært innpå det tidligere også, men jeg tror dette er arven etter LAN. Brann hadde suksess en god stund med hans 4-3-3 hvor ankeret måtte være en ekstrem destruktiv kraft ellers gikk det ikke. Utfordringen de første årene med den varianten var høstduppen som akkurat var lang nok til at de ikke dro gullet i land. Utfordringen ble større da Sønnen forlot Brann og LAN ikke maktet tilrettelegge sin 4-3-3 til en annen ankertype.

I FHM-tråden har jeg vært innpå de samme tankene som Lissabon med at FHM kunne vært en bra mann som skapende anker. Spesielt siden han nå har fått en del erfaring med det rent defensive som back.

Dette har også vært grunnen til at jeg har vært negativ hver gang Sønnen har vært lansert. På grunn av hans begrensninger blir man nesten nødt å bygge taktikken rundt han. Jauda, han er en kjeftesmelle og en ledertype, men som spiller har han vært primitiv. Og om man bygger taktikken rundt en primitiv spiller så er det fare for at det blir en primitiv taktikk.

Det som har komplisert dette ytterligere for Brann er at man ikke har spillertyper som passer i de andre posisjonene slik LAN hadde.

4-3-3 i følge LAN trenger

En spiss hvis mest fremtredende egenskaper er løpskapasitet og vilje til å ta defensive tak. Altså Orlov eller Lie Skålevik. Det kan hende Heggebø kan gjøre litt det samme, men før Heggebø hadde man jo Bamba der, og det passet ikke han.

To innoverspisser med løpskapasitet, aller helst en venstrebent på høyresiden og motsatt. For at dette skal bruke nå så må Finne over på venstresiden og ett eller annet venstrebent med brukes på høyresiden. Om jeg husker riktig er Simba også høyrebent, så han kan man ikke bruke på venstresiden.

To indreløpere med to forskjellige roller: En høy slake med løpskapasitet som kan plukke ned baller og være med som en trussel i angrep. Altså en Barmen-type. Der kan kanskje Moberg brukes. Den andre indreløperen må også ha en viss løpskapasitet, men kan være litt mer kreativ og nenn med foten.

En defensiv midtbanespiller med løpskapasitet og hvis jobb i stor grad er å være destruktiv. Sønnen eller Acosta altså.

Stopperne var ikke så klart definerte, annet enn at de måtte ha løpskapasitet. En av dem måtte være en ledertype, og den andre hadde litt mer tempo i beina, men ellers ikke så mye annet.

Backene måtte ha løpskapasitet og en overveldende majoritet av defensive fibre.

Keeper måtte være veldig god med føttene og ha en viss kreativ kraft for å sette i gang angrep.

Legg merke til at tekniske ferdigheter var ikke på noen av kravene. Treføtter var ikke noe problem. Kreativitet var stort sett bare keeper og den ene indreløperen som trengte å ha. Den naturlige følgen av dette er at det ble en veldig primitiv form for fotball.

Kagain

Quote from: Hatleking on January 21, 2022, 14:03:37 PMKva slags skadehistorikk har eigentleg Moberg? Ser det er viss antakelser her, men at speletida i Bodø/Glimt ikkje har vore noko særleg har jo mildt sagt andre moglege grunnar.

Det handler vel i stor grad om at da Moberg kom tilbake til Glimt fra Silkeborg så presterte han å få en skade som holdt han ute mesteparten av sesongen. Fra BA-artikkelen jeg siterte på forrige side.

"I fjor ble det tre kamper i NM og null minutter i eliteserien, i et år der mye ble ødelagt av en skade osingen pådro seg sent i oppkjøringen til sesongen.""

Kagain

Det kan forsåvidt se ut som Kristoffer Normann Hansen som noen lanserte her, er tapt for Brann. Han skal til andre divisjon i Polen sies det.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserie-spiller-blir-utenlands-proff-i-polen_sto8727165/story.shtml

Lasaron

Moberg er ikke skadeplaget, selv om han har hatt en skade.

Det er forsåvidt effent å mene at Brann bør ha en mer skapende kraft som anker enn hva Sønnen er (selv om hans pasningsferdigheter ofte snakkes ned i forhold til empiri). Men hans egenskaper til å gå foran i krigen og være en leder, tror jeg fortsatt vi er svært avhengig av (selv om han ikke klarte å hindre nedrykk). I min bok er Sønnen bankers og kaptein hele sesongen.
Tren på langskudd

Nixon

Ballspark snakket om ett år for Moberg. Det gir i alle fall lav risiko for å sitte med stallfyll i mange sesonger.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on January 21, 2022, 15:05:00 PMBallspark snakket om ett år for Moberg. Det gir i alle fall lav risiko for å sitte med stallfyll i mange sesonger.

Nagel er like god som meg på kontraktslengder ;)

Pretensiøs hilsen Lasaron.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lissabon on January 21, 2022, 15:19:41 PMHeldigvis er Mjelde negativ til Moberg, men Brann hører aldri på fornuft når de først har bestemt seg, håpløst.

Trolig vil en slik overgang ødelegge minst 1 talent, frykter jeg.

https://www.ba.no/er-moberg-en-spiller-som-kan-heve-brann/s/5-8-1799499



Det er helt klart en fare at en slik signering vil gjøre at Horneland velger en "trygg" der han ellers måtte valgt en mer risikabel løsning som Haaland eller noe i enkelte kamper.

Og her er utfordringen som er nevnt så mange ganger. Brann MÅ rykke opp.
Det betyr at frykten for å mislykkes kan gå ut over evnen å vinne.
Brannsupporter.

Hatleking

Quote from: Superjack on January 21, 2022, 16:44:02 PM
Quote from: Lissabon on January 21, 2022, 15:19:41 PMHeldigvis er Mjelde negativ til Moberg, men Brann hører aldri på fornuft når de først har bestemt seg, håpløst.

Trolig vil en slik overgang ødelegge minst 1 talent, frykter jeg.

https://www.ba.no/er-moberg-en-spiller-som-kan-heve-brann/s/5-8-1799499



Det er helt klart en fare at en slik signering vil gjøre at Horneland velger en "trygg" der han ellers måtte valgt en mer risikabel løsning som Haaland eller noe i enkelte kamper.

Og her er utfordringen som er nevnt så mange ganger. Brann MÅ rykke opp.
Det betyr at frykten for å mislykkes kan gå ut over evnen å vinne.

Men viss eit større namn blir henta, så vil Haaland få enda færre minutt.

krakra

Quote from: Hatleking on January 21, 2022, 16:48:12 PM
Quote from: Superjack on January 21, 2022, 16:44:02 PM
Quote from: Lissabon on January 21, 2022, 15:19:41 PMHeldigvis er Mjelde negativ til Moberg, men Brann hører aldri på fornuft når de først har bestemt seg, håpløst.

Trolig vil en slik overgang ødelegge minst 1 talent, frykter jeg.

https://www.ba.no/er-moberg-en-spiller-som-kan-heve-brann/s/5-8-1799499



Det er helt klart en fare at en slik signering vil gjøre at Horneland velger en "trygg" der han ellers måtte valgt en mer risikabel løsning som Haaland eller noe i enkelte kamper.

Og her er utfordringen som er nevnt så mange ganger. Brann MÅ rykke opp.
Det betyr at frykten for å mislykkes kan gå ut over evnen å vinne.
Men viss eit større namn blir henta, så vil Haaland få enda færre minutt.
man hente noen?

Kagain

Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 14:56:17 PMMoberg er ikke skadeplaget, selv om han har hatt en skade.

Det er forsåvidt effent å mene at Brann bør ha en mer skapende kraft som anker enn hva Sønnen er (selv om hans pasningsferdigheter ofte snakkes ned i forhold til empiri). Men hans egenskaper til å gå foran i krigen og være en leder, tror jeg fortsatt vi er svært avhengig av (selv om han ikke klarte å hindre nedrykk). I min bok er Sønnen bankers og kaptein hele sesongen.

En ganske lang og seriøs skade. Når spilleren er "så gammel" i fotballsammenheng gir det meg dårlig vibber. Men selvsagt, kan hende at han tar et par sider fra bøkene til Ibrahimovic og C. Ronaldo og tar vare på kroppen sin over lengre tid.

Når det gjelder Sønnen så får jeg ofte litt dårlig samvittighet for at jeg er såpass skeptisk til han. Men grunnen til at jeg mener man burde ha en mer skapende kraft på defensiv midt var basert på at for meg så det ut som Brann med sin primitive spillestil under LAN ble lettere å håndtere av andre klubber etterhvert som de ble vant til hvordan LAN gjorde det. Og når man da ikke har så mye kreativitet og skaperkraft blant noen av spillerne har man dessverre ikke flere strenger å spille på, og da går det som det gikk med LAN.

Pasningsferdighetene hans baserer jeg ikke så mye på statistikk alene. Han hadde vel en ganske høy treffprosent på pasningene sine hele veien, men det som frustrerte meg i hans siste periode på Brann (før han forlot klubben) var at noen sendt ballen til Sønnen, han ble stående å spinne før det som regel endte i en eller annen daff tversover- eller bakoverpasning. Flere av de andre spillerne var på løp, og ble ikke dekket opp, men de fikk aldri ballen fordi Sønnen ikke fikk øynene med seg til å se i den retning. Enda de drillet lenge på dette med roller. Kan hende han ikke turte sende av gårde lengre pasninger, hva vet jeg.

Dette med å gå foran i krigen og lede showet var jo noe jeg håpte at Brann i det minste skulle få når Sønnen vendte tilbake i fjor høst. Men det ble for tafatt. Jeg mener at Brann har faktisk en ganske god stall nå for å være i OBOS, og det burde være på sin plass å forsøke noe form for forbedring av en primitiv spillestill. Og da er jeg redd for at Sønnen forblir en bremsekloss for spillet. For all del, jeg håper jo at han plutselig blir det rovdyret vi trenger og at de andre spillerne på laget klarer å gjøre det som Sønnen ikke kan, men jeg kan ikke si at jeg har stor tro på det. Egentlig håper jeg at Sønnen & de motbeviser meg så til de grader at jeg ikke kan gjøre annet enn å spise flere av hattene mine.

Dette med ledertyper ser det jo ut som Brann har flere av nå, med Pallesen Knudsen og Dyngeland klare for arbeid. Men kreativitet ser ut til å være en større mangel så langt. Det er noe som Brann kunne ha trengt på den ene av indreløperplassene. Kanskje noe mer tempo på den vingen Finne ikke spiller på. Så klarer man kanskje å kompensere for manglene til Sønnen.

Lasaron

Om Sønnen er sentral, med Kniksen og Rasmussen som indreløpere, så tror jeg det blir mye kreativt boltrerom for indreløperne.

Kommentar til Hatleking: Det er bedre om et talent må slite benken til fordel for en 30-åring som er mye bedre, enn til fordel for en 30-åring som knapt er bedre.
Tren på langskudd

Go Up