• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eirik Horneland

Started by Gulløl, October 16, 2020, 20:15:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

VJ er nok langt, langt, langt mer presset enn Horneland. Men ja da, Horneland gjør det bra han

Telleren

Mannen leverte også dagens mest treffende sitat.

T.Nhleko

Jeg ser en del i media og supportere er negative til Horneland. Jeg fulgte med han en del i Haugesund, jeg vil ikke sammenligne han med LAN. Han liker å ha defensiv kontroll, men er ikke fremmed med å flytte opp nok folk. Vi har jo prøvd festfotball med KI i ett år nå, jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har kost meg det siste året. Jeg tror vi må innse at skal vi vinne fotballkamper og spille attraktiv fotball, MÅ vi ha det defensive i boks. Jeg vil bare minne dere på våren 2018. Dette halvåret var vi ganske så solide bakover, samtidig som vi bydde på underholdning fremover

Om vi legger vekk det sportslige, så synes jeg Horneland har et par kvaliteter som har vært mangelvare de siste årene. Egentlig helt siden Mons Iver Mjelde-tiden. Basert på de siste dagers intervjuer står han virkelig frem som en solid, reflektert og dønn-ærlig leder, dette trenger vi så sårt i denne klubben.

Superjack

Fremstår som lederen med stor L oppe på stadion om dagen.

Om han rydder i dette så bør han få en enorm hyllest.
Brannsupporter.

ostraume

Horneland på Ballspark lover å gå "brutalt til verks så lenge jeg er her" for å fikse opp i dette. Fremstår som hel ved.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Mannen er eminent i møtet med pressen. Se og lær, oppover i systemet!

Intel

Quote from: Leffen on August 18, 2021, 11:47:36 AMMannen er eminent i møtet med pressen. Se og lær, oppover i systemet!

Kan han kombinere treneryrket og være medieansvarlig?

SK

Eneste fyren som klarer å fremstå på en god måte i denne saken utad. Innrømmer klart og tydelig at det var veldig feil av han å legge sak død tidlig, før de fikk vite mer og verre ting. Så enkelt kan det faktisk gjøres, andre har mye å lære.

Nixon

Han roses i alle kanaler for en jobb som han vel har sagt at han ikke liker så godt: Å stå fremst foran kameraene som hovedtrener. Men kanskje det var koketteri når han "bare" ble assistentrener? Kan ikke si annet en at det ser ut som at han liker det.

Han styrker uansett sjansen for permanent jobb her hver eneste dag. I alle fall de dagene Brann ikke spiller kamp. Beholder vi plassen, og Horneland vil, tror jeg at han er bankers som ny trener.

Og for all fremtid bør krisehåndtering være et emne i jobbintervjuer til alle lederjobbene i Sportsklubben.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er noe annet å stå i media og svare på at andre har dummet seg ut og å svare for egne rent fotballfaglige feilvurderinger da.

Nixon

Quote from: krakra on August 19, 2021, 12:08:23 PMDet er noe annet å stå i media og svare på at andre har dummet seg ut og å svare for egne rent fotballfaglige feilvurderinger da.

Selvsagt. Derfor la jeg inn at han først må holde Brann oppe. Men da tror jeg som sagt at ingenting kan stoppe Horneland dersom han selv vil.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg er blitt noe mer positiv til Horneland på lengre kontrakt, etter at denne saken smalt. Fordi det virker som en som passer godt til å rydde opp i ukulturen.

Det skal etableres en ny og god kultur. Etableres. Det tar lengre tid enn frem til jul.

Men jeg har ikke tro på seriegull med Horneland, verken i 2022, 2023 eller 2024. Dessverre er seriegull i tredje eller fjerde rekke nå.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on August 19, 2021, 12:38:41 PMJeg er blitt noe mer positiv til Horneland på lengre kontrakt, etter at denne saken smalt. Fordi det virker som en som passer godt til å rydde opp i ukulturen.

Det skal etableres en ny og god kultur. Etableres. Det tar lengre tid enn frem til jul.

Men jeg har ikke tro på seriegull med Horneland, verken i 2022, 2023 eller 2024. Dessverre er seriegull i tredje eller fjerde rekke nå.

Dette er spot on.

Vi er tilbake til litt som i 2015. LAN var perfekt for klubben, da. Rydde, disiplin, rykke opp og få struktur.
Hvordan klarer denne klubben igjen og igjen komme i denne situasjonen?

Ikke gi Hornelad 4 års kontrakt om sesongen reddes.
Gi ett år, og la Horneland vise at han evner å utvikle laget, ut over å få det solid igjen. Evt ett + opsjon på ett.
Brannsupporter.

krakra

Røssland og Horneland blir en bra duo

Nixon

Quote from: krakra on August 19, 2021, 13:17:10 PMRøssland og Horneland blir en bra duo

Som i at to motsetninger tiltrekker hverandre?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 19, 2021, 13:22:23 PM
Quote from: krakra on August 19, 2021, 13:17:10 PMRøssland og Horneland blir en bra duo

Som i at to motsetninger tiltrekker hverandre?
Som ledertyper utfyller de nok hverandre bra. Fotballfaglig kan det gi Horneland en mulighet til å utvikle seg, samtidig som han kan ha et ekstra ansvar for displin og oppfølging av enkeltspillere.

Nixon

Quote from: krakra on August 19, 2021, 13:24:37 PM
Quote from: Nixon on August 19, 2021, 13:22:23 PM
Quote from: krakra on August 19, 2021, 13:17:10 PMRøssland og Horneland blir en bra duo

Som i at to motsetninger tiltrekker hverandre?
ledertyper utfyller de nok hverandre bra. Fotballfaglig kan det gi Horneland en mulighet til å utvikle seg, samtidig som han kan ha et ekstra ansvar for displin og oppfølging av enkeltspillere.

Vi snakker fortsatt om Horneland som hovedtrener?
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krakra on August 19, 2021, 12:08:23 PMDet er noe annet å stå i media og svare på at andre har dummet seg ut og å svare for egne rent fotballfaglige feilvurderinger da.

Sant, men han var veldig fin og direkte på sin feilvurdering av dette med å legge det død på torsdag. Ingen VJesqe bortforklaring om at det "egentlig" ikke var ferdig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on August 19, 2021, 13:36:02 PM
Quote from: krakra on August 19, 2021, 12:08:23 PMDet er noe annet å stå i media og svare på at andre har dummet seg ut og å svare for egne rent fotballfaglige feilvurderinger da.

Sant, men han var veldig fin og direkte på sin feilvurdering av dette med å legge det død på torsdag. Ingen VJesqe bortforklaring om at det "egentlig" ikke var ferdig.
Men det er ikke sikkert han liker det. Han var jo flink med media i RBK selv om han stort sett stod og tok selvkritikk. Så ser ikke vekk fra at han oppriktig ble lei av det.

Ellers viser jo hyllesten av Horneland hvor dårlig det står til ellers. Han framstår som en leder skal. Det gjør ingen andre.

Nixon

Horneland er kåret til årets trener i Eliteserien.

Når hadde vi denslags sist? Må vel tilbake til 2016?
Rød makt på Hansa

krakra

Hæ? Når og av hvem? Har man kåret "årets trener" 2/3 ut i sesongen? Og det ble en trener som for øyeblikket ligger på kvalikk til nedrykk?

Pete05

Han er månedens trener. Altibox i samarbeid med Eurosport - tror jeg - som står for kåringen

Nixon

He he, sorry, mente månedens trener for september. Skal han bli årets trener må vel Brann vinne resten av kampene fra nå med solide siffer.
Rød makt på Hansa

krakra

LAN må da ha fått en "månedens trener"-pris i løpet av våren 2018? Hvis de hadde sånne kåringer da.

Kagain

Quote from: krakra on October 07, 2021, 21:18:17 PMLAN må da ha fått en "månedens trener"-pris i løpet av våren 2018? Hvis de hadde sånne kåringer da.

Fikk ikke LAN en årets trener sak første sesong etter opprykket? Eller husker jeg helt feil?

Ellers kan jeg akseptere at Horneland (i mangel av bedre kandidater) får en månedens trener. Han har i alle fall fått motoren Brann til å gå på en eller to sylindre mer enn KI. 

Nixon

Kanskje vi skal gi Horneland litt fri fra "treneren etter" og gi fyren en sjanse nå i innspurten i alle fall.

En forholdsvis kort kontrakt ut 2023 kan faktisk føre til at vi for en gang skyld ikke kommer til å måtte betale etterlønn til en trener. Såpass tro har jeg på Horneland enten vi er i OBOS eller Eliteserien neste år. Han kommer til å styre Brann enten rett opp dersom vi rykker ned, eller til en grei plassering i øverste divisjonen som ikke gir grunnlag for sparking. Og da får han sitt siste år også.
Rød makt på Hansa

krakra

Men hvor ligger listen for å forlenge? Si at vi rykker ned, så rett opp og så ender på 8. plass. Får han forlenget da? Egentlig så tar man vel valget om forlengelse allerede neste sesong, så rykker vi ned og så rykker opp igjen så blir vel kontrakten forlenget da?

Skal jeg se på det hele med positive briller, så kan dette jo være en smart løsning. Klubben er i kaos og sportslig krise for tiden. En mer spennende trener kunne kanskje blitt dratt ned i dragsuget, og så var den sjansen forspilt. Hvis Horneland leder arbeidet med å bygge en kultur, og få litt mer stabilitet og det man driver med, så kan mannen som skal bygge Brann til et gullag ta over med litt lettere forutsetninger.

Men jeg frykter jo at terskelen er veldig lav for å forlenge med Horneland og at det blir en litt sånn LAN-greie til han fortsetter helt til korthuset er i ferd med å rase.

Kagain

Jeg tar meg den friheten å kopiere disse fra Treneren etter Horneland-tråden.

Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:58:55 PMJimmy sier at han ikke har snakket med noen andre kandidater, og at Horneland har vært førstevalg hele veien. Virker som en kjempegrundig prosess. Ikke noe skinnprosess i det hele tatt.

Ja, og dette er jo noe som har vært sagt av flere parter allerede. Men jeg kan unngå å la meg skuffe av at Jimmien gikk så hardt på dette greiene selv om Horneland var ute i media flere ganger og sa at han ikke var interessert. Enten var det avtalt spill, og i så fall tar jeg meg i å spørre "Hvorfor gidder dere?", eller så har de mast på Horneland så langt at han har gitt etter. I så fall er det litt urovekkende at han lar seg presse. Er det en trener som laget Brann burde se seg tjent med? Det er jo naturlig at de som styrer shitshowet på stadion ser seg tjent med å ha svakere stemmer til å bryne seg på. Da kan de kjøre over fyren på en del ting. Ulempen er at da er han ikke hyrt først og fremst med tanke på den sportslige kompetansen sin...

Quote from: esp123 on November 19, 2021, 13:04:46 PMJeg tipper dette var billig alternativet. De har ikke råd til å både ha Horneland på kontrakt som assistent og en ny hovedtrener, eller vil prioritere pengene andre steder. Skuffende så klart, jeg tror ikke dette er treneren for å bygge Brann.


Det er akkurat det jeg (og flere med meg) har sagt hele tiden. At Brann skulle kvitte seg med en antageligvis dyr trener var ikke en økonomisk mulighet for en klubb som sliter. Både LAN og KI rusler jo rundt med sluttpakker allerede.

Men jeg skulle selvsagt ønske at de bare sa det rett ut: "Økonomisk sett gir dette en mening siden man skal slite i OBOS til neste år". Jeg har selvsagt full foståelse for at dette ville i stor grad undergravd Horneland sin autoritet, men jeg er bare så lei av at folk ikke klarer å kalle en spade for en spade. 

Lasaron

Vi får håpe det Krakra sier med positive briller, viser seg å være rett.
Tren på langskudd

Huff

Så fikk Brann sitt førstevalg.

Nummer en på listen til Brann. Det sier vel først og fremst sitt om Brann.

Lasaron

Jaja. Heller Horneland enn Eirik Bakke eller Arne Sandstø.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lasaron on November 19, 2021, 16:57:19 PMJaja. Heller Horneland enn Eirik Bakke eller Arne Sandstø.

Det er mange som kan leggast til i den heller-lista.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on November 19, 2021, 16:58:52 PM
Quote from: Lasaron on November 19, 2021, 16:57:19 PMJaja. Heller Horneland enn Eirik Bakke eller Arne Sandstø.

Det er mange som kan leggast til i den heller-lista.

Hvem andre, som er blitt nevnt med en viss seriøsitet?
Tren på langskudd

krakra

Er Sandstø nevnt med en viss seriøsitet? Jeg syns det er ganske klart nå at det ikke var noen andre kandidater.

Lasaron

Quote from: krakra on November 19, 2021, 18:06:26 PMEr Sandstø nevnt med en viss seriøsitet? Jeg syns det er ganske klart nå at det ikke var noen andre kandidater.

Ja, jeg har nevnt ham i en oppramsing, dermed er han nevnt med en viss seriøsitet :)
Tren på langskudd

Lasaron

Neida.

Ja, han er vel nevnt. Trenere med en lokal tilknytning har vel nærmest automatisk et bonuspoeng eller to. Iallfall hos meg. Dessuten er han erfaren, og har for tiden gode resultater fra en hylle Brann har muligheter til å hente fra. Syns ikke det har vært useriøst å nevne ham. Mer useriøst med Tom Nordlie.

Men om han har vært nevnt i media vet jeg ikke, og kanskje det er der listen for seriøsitet ligger? De som utallige ganger, over mangfoldige år, ikke stiller opplagte oppfølgingsspørsmål og skryter av at de ikke har peiling på spillere de burde hatt en viss peiling på.
Tren på langskudd

krakra

November 19, 2021, 18:10:54 PM #86 Last Edit: November 19, 2021, 18:12:55 PM by krakra
I så fall vil jeg legge Rekdal til den lista over trenere jeg heller tar Horneland foran. Og Michelsen.

Altså hvis man ser vekk fra stil, langsiktig strategi og gullambisjoner så er Horneland på mange måter et bra valg. Og kanskje det er lurt for et år. Å bare få stabilisert det sportslige. Så lenge man ikke ofre ungdommen. Så kan Røssland ta over om et år eller to.

Lasaron

Quote from: krakra on November 19, 2021, 18:10:54 PMI så fall vil jeg legge Rekdal til den lista over trenere jeg heller tar Horneland foran. Og Michelsen.

Altså hvis man ser vekk fra stil, langsiktig strategi og gullambisjoner så er Horneland på mange måter et bra valg. Og kanskje det er lurt for et år. Å bare få stabilisert det sportslige. Så lenge man ikke ofre ungdommen. Så kan Røssland ta over om et år eller to.

Eirik Bakke og Morten Røssland er jo nevnt med en viss seriøsitet, og da er det rimelig å si at Arne Sandstø er fra samme hylle.

Ja, enig. Heller Horneland enn Rekdal og Michelsen. Marginalt, men ja.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg kan legge Mons Ivar Mjelde til listen over folk jeg rangerer under Horneland, slik at han også er inkludert. Han blir jo gjerne trukket frem av nostalgikere.
Tren på langskudd

krakra

Av trenere som ikke står for noe særlig i spillestil eller spillerutvikling så kan jeg godt rangere Horneland mer eller mindre øverst. For han er en fin fyr, med gode verdier(som Brann trenger) og han kjenner klubben og er glad i den. Ingen grunn til å skifte da. Men nå har man gnålt over at "Brann har ingen spillestil" ganske lenge. Det kreves at styret vedtar hvordan laget skal spille og det skal skrives dokumenter som beskriver det.

Da hadde det gjort seg med en trener som faktisk har en ganske klar filosofi når det kommer til spillestilen. En filosofi som kunne fungert her, og som passer i den øvrige strategien til klubben.

Nixon

https://www.bt.no/sport/kommentar/i/eEkl1a/derfor-ombestemte-horneland-seg

Horneland ringte ikke bare trønderen før han ombestemte seg, men også Knutsen for å sjekke om det var mulighet for om han kom til Brann.

Det var da Horneland begynte å tenke seg om. For spillergruppen kjemper mot nedrykk. Han hadde igjen markert sitt ståsted offentlig, gjennom BT. Det viste seg at Knutsen aldri kom «hem». Og Horneland merket på spillergruppen at usikkerheten rundt trenerspørsmålet var det siste de trengte nå når det hersker usikkerhet rundt det meste annet i Brann.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 18:42:43 PMhttps://www.bt.no/sport/kommentar/i/eEkl1a/derfor-ombestemte-horneland-seg

Horneland ringte ikke bare trønderen før han ombestemte seg, men også Knutsen for å sjekke om det var mulighet for om han kom til Brann.

Det var da Horneland begynte å tenke seg om. For spillergruppen kjemper mot nedrykk. Han hadde igjen markert sitt ståsted offentlig, gjennom BT. Det viste seg at Knutsen aldri kom «hem». Og Horneland merket på spillergruppen at usikkerheten rundt trenerspørsmålet var det siste de trengte nå når det hersker usikkerhet rundt det meste annet i Brann.
Alle i Brann he visst snakket med Knutsen. Utenom mannen som ledet trenerjakten.

esp123

Jeg håper at Nagel tenkte at akkurat nå er det så mye annet som mangler, at vi må være pragmatiske og stabilisere klubben før vi bygger et prosjekt som kan ta oss videre. Akkurat nå kan vi ikke tilby en Knutsen, eller Røssland for den slags skyld, det han trenger for å implementere sin visjon.

Da tror jeg Horneland er et bra valg, akkurat nå. Så får vi håpe at dette ikke er LAN 2.0.

Nixon

Folk er mer positive til dagens hendelse enn jeg kanskje hadde trodd. Flere jeg trodde skulle vende tommelen ned, har vist tommel opp. Nå er det utvalget ikke mer representativt enn la oss si dette forumet, men likevel. Vi trenger at supporterne er med nå og stiller på kamp, både nå og til neste år.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 23:36:47 PMFolk er mer positive til dagens hendelse enn jeg kanskje hadde trodd. Flere jeg trodde skulle vende tommelen ned, har vist tommel opp. Nå er det utvalget ikke mer representativt enn la oss si dette forumet, men likevel. Vi trenger at supporterne er med nå og stiller på kamp, både nå og til neste år.
Jeg har hatt inntrykk av at de fleste er veldig positive til Horneland. Og bergensere virker å like trenere som gjør en god figur i media ekstra godt.

Churchill

Man kan muligens si ett og annet negativt om kvalifikasjonene til flere i Branns styre og administrasjon. Jeg har imidlertid klokkertro på Jimmi, og siden han mener Horneland passer godt til den trenerprofilen Brann ønsker, mener jeg det er stor mulighet for at han er et godt valg for Brann. Ferdig snakka!
...we shall never surrender.

fortune

Quote from: Churchill on November 20, 2021, 01:40:28 AMMan kan muligens si ett og annet negativt om kvalifikasjonene til flere i Branns styre og administrasjon. Jeg har imidlertid klokkertro på Jimmi, og siden han mener Horneland passer godt til den trenerprofilen Brann ønsker, mener jeg det er stor mulighet for at han er et godt valg for Brann. Ferdig snakka!

Heldig du! Jeg har begrenset tro på Jimmi og dermed minimal tiltro til at noen på stadion tar gode avgjørelser.

Om Vibecke får fortsette etter å ha kjørt Brann til OBOS er det total fallitterklæring mot alt av prestasjonskultur.
Underprestering ift ressurser over tid er alltid øverste leders ansvar og Vibecke plasserer ytterligere ansvar på sine skuldre ved å være den som ansetter og avsetter sportssjefer.
First is first, second is nothing

Huff

Når det gjelder ansettelsen av Horneland faller jeg ned på at klubben regner med å rykke ned og at de vet hva de har i Horneland. Konklusjonen til Brann er at han vil ta oss opp igjen, og at de ikke tør gamble på kandidater de ikke er like sikre på. Hvis man mener at beslutningstakerne er inkompetente er dette kanskje ikke så dumt.

Når det gjelder Jimmi er jeg dessverre enig med Corran, har verken troen på han eller noen andre der oppe.

Jose Arrogantio

Quote from: Churchill on November 20, 2021, 01:40:28 AMMan kan muligens si ett og annet negativt om kvalifikasjonene til flere i Branns styre og administrasjon. Jeg har imidlertid klokkertro på Jimmi, og siden han mener Horneland passer godt til den trenerprofilen Brann ønsker, mener jeg det er stor mulighet for at han er et godt valg for Brann. Ferdig snakka!

Om Horneland passer godt til trenerprofilen Brann ønsker så har Branns sportslige ledelse nok en gang valgt å snurre helt rundt i hva de ser etter fra trenere. Norling til LAN, LAN til KI, KI til Horneland. Alternativt har ikke Jimmi oversikt over hva Hornelands står for også når laget ikke slåss med ryggen mot veggen. Ingen av de to alternativene gir meg særlig tiltro til Jimmi.

pidre

Ja, kva står Horneland for?
Saludar a los monos!

Go Up