• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg Ballkubb. Lørdag 6. november kl 18:00

Started by Superjack, November 01, 2021, 13:00:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

November 01, 2021, 13:00:01 PM Last Edit: November 01, 2021, 13:01:34 PM by Superjack
Ny kamp på lørdag
Dette tror jeg blir dårligst besøkte kamp mot RBK på denne siden av tusenårsskiftet, sett bort fra Covidsesongen.

Tror Brann stiller med samme 11 som startet mot Engen.
Tror det er feil, og skulle gjerne sett 4-4-2 alternativt 3-5-2 med Wolfe og Simba på hver sin kant. Finne og Heggebø på topp.

Om 4 på midten, Strand og Nilsen sentralt
0m 3 sentralt, Rasmussen, Nilsen,  og Strand

Noe må gjøres og Brann kan ikke ligge bakpå og gå for kontringer. Det må vinnes.
Om Brann ender opp med 1 eller 0 poeng så ser jeg det som mer enn 50% sannsynlig at det er 3 eller 4 poeng opp til kvallik kl 19:50 på lørdag kveld.
Da er nedrykket i praksis et faktum og bare å finne frem gravølet.
Brannsupporter.

Pete05

Vår utfordring mot denne kampen gjelder like offensivt. Vi starter med Bård og Taylor som ser ut til å kappes om å være mest ego. Dessverre er ingen av dem gode nok til den ego rollen. Simba som kommer inn fortsetter i samme stil. Han sender ikke en pasning på overlapp eller før han er tvunget(eller mister ball). Dette er et like stort problem som tabber i bakre rekker. Så enten får vi justere litt på formasjon eller Hornis får ta seg en alvorsprat med gjengen. Vi skaper faktisk nok til å vinne kamper tross tabber bak men roter det til for oss selv pga egotripp. Heggebø er så langt unntaket og jeg skjønner hvorfor han i større grad må hente ball på midtbanen.

krakra

Det som oppfattes som egoisme kan jo like gjerne være symptomer på manglende samspill og en offensiv plan?

Nixon

Egentlig veldig sjelden det er gode og opplagte pasningsmuligheter som misbrukes. Da tenker jeg pasninger fremover til spillere i bevegelse som kunne blitt noe farlig. Bakover og til siden er det alltids muligheter.
Rød makt på Hansa

Superjack

Heggebø virker å være den med best blikk og best passninger. Finner medspillere på løp.

Og han er ansett å være en targetspiss/ murbrekkeren.
Kanskje han kan spille hengende spiss i 3-5-2?
Brannsupporter.

osoerli

Kniklas og Simba må starte.  Ut med Rasmussen og Finne (evt. Taylor)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Superjack on November 01, 2021, 13:57:52 PMHeggebø virker å være den med best blikk og best passninger. Finner medspillere på løp.

Og han er ansett å være en targetspiss/ murbrekkeren.
Kanskje han kan spille hengende spiss i 3-5-2?

Han er god på å få tak i ballen og fordele den videre. Men det er ofte ganske enkle baller til en spiller i nærheten ganske langt fra mål. To assist er heller ikke all verden. Så vet ikke om han er svaret på den siste forløsende pasningen. Men at han kan få en spissmakker er jeg absolutt for at Brann kunne prøvd. Kanskje det kunne utnyttet styrkene hans bedre. For slik det er nå blir det mye hard jobbing til ingen nytte.
Rød makt på Hansa

krakra

I tillegg til assistentene så har han vel vært tredje sist på i hvert fall et par mål? Inkludert den kontringen som Simba fikk så nye skryt for? Han kunne også hatt flere assist hvis medspillerne var mer presise i avslutningene. Tredde Taylor pent igjennom i går, og hadde også en kombinasjon der Taylor(Finne?) fikk avsluttet. Hadde også det lille raidet mot Odd der han slo en flott pasning som Skaanes bommet på og en del kombinasjoner med Finne der finne har bommet. Syns han generelt har vært involvert i ganske mye av det Brann har skapt og med en mer normal uttelling så hadde han fort stått med 4-5 assist.

Ellers så tror jeg han hadde fungert bra som hengende spiss i Røsslands 4-2-3-1. En rolle Håkon Lorentzen har i dag. De er ganske like spillertyper selv om Heggebø er større og sterkere.

Nixon

En stor og en liten spiss i tospann. Finnes det noen tall (myter) på hvem av de som generelt sett skårer mest? Begge vil jo dra nytte av hverandre, men hvem ender oftest opp i de beste posisjonene?
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Folk bruker ordet symptomatisk, og nå er det på tide med medisin.
Trygghet bak - mål framme.

Brann må spille med 3 stoppere.
Gjerne Sivert.
Bloomberg og Wolfe vingbacker.
Felix må inn sentralt.

Finne og Heggebø spisser.
De finner hverandre.
Taylor ut.

La det skje.
Kanskje.

Lasaron

Grill
Kolskogen - Sønnen - Japhet
Blomberg - Felix - Rasmussen - Strand - Wolfe
Finne - Heggebø

Interessant.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on November 01, 2021, 16:51:48 PMGrill
Kolskogen - Sønnen - Japhet
Blomberg - Felix - Rasmussen - Strand - Wolfe
Finne - Heggebø

Interessant.

Ville valgt Kristiansen på venstre stopperplass, Japhet sentralt. Sønnen sentralt på midten, Felix og Rasmussen på hver sin indreløper.


Brannsupporter.

Nixon

Har null tro på Sønnen som en bedre stopper enn de vi har. Han rykket vel ned som stopper i Belgia og var det ikke mot Stryn han spilte en omgang der bak? Ikke imponerende.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er gøy at man spekulerer i å skifte til en formasjon vi ikke har spilt i siden LANs dager, og som Horneland vel aldri har spilt, og bytte halve laget, når Horneland stort sett snakker om å bytte så lite som mulig.

Nixon

Tror heller ikke det vil bli noen revolusjon. Tipper han starter akkurat likt som sist.

Men er ikke Horneland i utgangspunktet en svoren 442-trener? Kan det skje at han kommer til å legge om dersom han fortsetter neste år?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 01, 2021, 22:13:41 PMTror heller ikke det vil bli noen revolusjon. Tipper han starter akkurat likt som sist.

Men er ikke Horneland i utgangspunktet en svoren 442-trener? Kan det skje at han kommer til å legge om dersom han fortsetter neste år?
Jo, og illustrerer jo hvor usannsynlig det er at han vil legge opp til en helt ny formasjon. Når han ikke engang vil legge om til sin foretrukne formasjon på bekostning av denne dyrebare kontinuiteten.

Nixon

Dersom det bare skal bli én endring til denne kampen, så er det vel kanskje nærliggende med Moonga inn fra start og enten Finne eller Robert ut?

Og vi har en spiller som Felix som virker å være i god form for øyeblikket. Og en Blomberg på benken som kjenner rollen sin. Så jeg spiller inn Felix for enten Strand eller Rasmussen. Vet ikke helt hvor han trives best på midten.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on November 02, 2021, 11:33:24 AMDersom det bare skal bli én endring til denne kampen, så er det vel kanskje nærliggende med Moonga inn fra start og enten Finne eller Robert ut?

Og vi har en spiller som Felix som virker å være i god form for øyeblikket. Og en Blomberg på benken som kjenner rollen sin. Så jeg spiller inn Felix for enten Strand eller Rasmussen. Vet ikke helt hvor han trives best på midten.
Vil gjerne se Simba for Finne
Felix fungerer godt og er i god form for øyeblikket ja. Så da bør han spille der han viser god form for øyeblikket og etter min mening bare blir bedre og bedre. Flytt han for guds skyld ikke til en annen plass på banen og få inn en som ikke har fungert så godt på backen. Er vel nok spillere der bak som gjør kampavgjørende tabber hver kamp.

Og i denne kampen tenker eg Strand SHN og Skaanes på midtbanen.
Kan også vurdere Pedersen inn på midten igjen istedenfor Rasmussen.
Eller wild cardet Sett inn Wassberg jr i en litt framskutt rolle og hold igjen Strand litt slik at både han og SHN tar den defensive delen av jobben. Strand har jo null sluttprodukt og sikter mer på tribunetaket enn målet så han trenger ikke komme så langt fram uansett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Klipp fra BA:
Mot Rosenborg lørdag er kaptein Daniel Pedersen fortsatt ute med hamstring-problemer (strekk på baksiden av låret). - Det samme gjelder nok Japhet Sery Larsen, sier Eirik Horneland til BA.
Brann-treneren må også klare seg uten Lars Krogh Gerson, som igjen er ute på ubestemt tid etter lyskeskadenn han pådro seg mot Viking. Reservekeeper Eirik Holmen Johansen er også ute, disse to spiller nok ikke mer denne sesongen. Viktige Petter Strand har stått over noen treninger med sykdom denne uken, men kan fort bli klar til lørdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: krakra on November 01, 2021, 21:51:12 PMDet er gøy at man spekulerer i å skifte til en formasjon vi ikke har spilt i siden LANs dager, og som Horneland vel aldri har spilt, og bytte halve laget, når Horneland stort sett snakker om å bytte så lite som mulig.

Enig i at det kan være tull. Men det er ganske middelmådige sjanser vi skaper slik vi spiller nå. Som om vi er blitt dekodet og avkledd.

Og uavgjort er ikke nok lenger.
Og noe MÅ bli annerledes. Enten mentalitet, spillestil/kampplan eller laguttak.
Kanskje.

Pete05

Quote from: Finfin respons on November 05, 2021, 17:08:27 PM
Quote from: krakra on November 01, 2021, 21:51:12 PMDet er gøy at man spekulerer i å skifte til en formasjon vi ikke har spilt i siden LANs dager, og som Horneland vel aldri har spilt, og bytte halve laget, når Horneland stort sett snakker om å bytte så lite som mulig.

Enig i at det kan være tull. Men det er ganske middelmådige sjanser vi skaper slik vi spiller nå. Som om vi er blitt dekodet og avkledd.

Og uavgjort er ikke nok lenger.
Og noe MÅ bli annerledes. Enten mentalitet, spillestil/kampplan eller laguttak.

Og ingenting kommer til å skje. Vi starter i samme system og med samme 11 spillere. Av og til er det lov å håpe på å ta feil...

Spelaren

Me kjem til å levere en "hederlig" innsats der praten etter tapet blir på de avgjørende situasjonene som (sukk) alltid (uff) slår feil for (snufs) oss. Ingen selvransakelse.
Gå av.

1908

Aune har fått seg en sang.. Jeg tenkte Kniksen kunne fått en gammel slager.. Håper denne kan runge på Hansa..

"Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør Kniksen elsker slit og smerte Dør for klubben i sitt hjerte Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør"



Corran

Quote from: 1908 on November 05, 2021, 23:48:36 PMAune har fått seg en sang.. Jeg tenkte Kniksen kunne fått en gammel slager.. Håper denne kan runge på Hansa..

"Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør Kniksen elsker slit og smerte Dør for klubben i sitt hjerte Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør"

For det første så er det vel litt feil å kalle Wassberg jr for Kniksen?
For det andre er det ikke litt feil å ha elsker slit og smerte for en teknikker?

Denne passer vel egentlig bedre til Heggebø?
Og er vel bedre enn den som er laget til Heggebø som jeg heller ikke syntes alle linjene passet til personen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Aune har no fått en sang som jeg ikke tror forsvinner med det første =) Slit og smerte kan jo gå for at han jobber hardt for klubben sin ;)

Store stå synger jo at Kniksen er tilbake..

Nixon

Den gamle Helland-sangen syns jeg heller ikke passer til Niklas. Passer bedre til en sliter som gjerne har spilt og kjempet en stund.
Rød makt på Hansa

Gulløl

En oppmuntring fra kamptråden på RBKweb ; )

Brann kommer helt sikkert til å prestere årsbeste på lørdag mot oss. I den formen vi er for tida, blir vi nok en gang stående med nisselua i hånda, å slå tversoverpassninger mens Åge sitter å halvsover på benken. Han har jo allerede erklært sesongen som ødelagt, og skal slutte om en måneds tid, så han driter vel i hva som skjer i de siste rundene. Det får ingen betydning for han likevel. Han skal pensionere seg uansett.
Denne kampen taper vi så set griner etter
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Quote from: Nixon on November 06, 2021, 08:38:44 AMDen gamle Helland-sangen syns jeg heller ikke passer til Niklas. Passer bedre til en sliter som gjerne har spilt og kjempet en stund.

Kjempet en stund? Brann har jo et nytt lag hvert andre år :p

En som da hadde fortjent sangen så er det Ruben.. Nærmer seg vel 400 kamper..

Nixon

Ja, der ser du. Ruben passer bedre til en slik sang. Niklas bør få en sang som beskriver hans spillestil bedre.
Rød makt på Hansa

fortune

Oppdaget akkurat at Sarpsborg-Stabæk går samtidig som Brann-Rbk. Blir nok giftig stemning på stadion om vi ligger fire poeng bak kvalikplass klokken kvart på åtte i kveld..
First is first, second is nothing

Pete05


Nixon

Horneland er standhaftig.
Om ikke annet skal han ha det.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Det ser så lett ut. Dårlige markeringer og den tregeste stopperen me har skal liksom ordne opp.
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Huff

Brann blir det beste nedrykkslaget noensinne.

Vi kommer til å rykke ned, noe som er fullstendig parodisk. Det er som om Mike Tyson bli knocket ut av Kåre Willoch. Helt latterlig.

Spelaren

Og selvsagt må en av banens beste av, med en hel omgang igjen.
Gå av.

Huff

Nå prøver kamparrangøren å fremkalle epilepsianfall hos egne spillere spennende.

Spelaren

Gå av.

Spelaren

2-2 etter et lass med brente sjanser. Det går bare ikkje an å overleve på denne måten, og det er nok bare å konstatere at sikker plass - toget har gått. Kvalik er beste utfall, og selv om det er "bortekamp" spilles den i det minste på et flatt underlag.
Gå av.

Huff

Jepp vi rykket ned.

Prestasjonen er riktignok meget, meget godkjent. Synes Brann er vesentlig bedre enn forventet, men når det ender i 1p hjelper det selvsagt fint lite.

Giles

Æres den som æres bør. Dette var bra, kun etpar avslutninger som manglet. Uflaks(litt udyktighet) rett og slett.
Terningkast 5+.

Larsendos

Hvor er Heggebø siste 15? Er han sliten?
Tenk om vi kunne byttet inn Hustad mot slutten av disse kampene.

esp123

Quote from: Spelaren on November 06, 2021, 19:56:38 PM2-2 etter et lass med brente sjanser. Det går bare ikkje an å overleve på denne måten, og det er nok bare å konstatere at sikker plass - toget har gått. Kvalik er beste utfall, og selv om det er "bortekamp" spilles den i det minste på et flatt underlag.
Skal ikke jinxe, men ser man på potensielle motstandere så virker ingen av de direkte fryktinngytende for tiden.

Superjack

Quote from: esp123 on November 06, 2021, 21:30:10 PM
Quote from: Spelaren on November 06, 2021, 19:56:38 PM2-2 etter et lass med brente sjanser. Det går bare ikkje an å overleve på denne måten, og det er nok bare å konstatere at sikker plass - toget har gått. Kvalik er beste utfall, og selv om det er "bortekamp" spilles den i det minste på et flatt underlag.
Skal ikke jinxe, men ser man på potensielle motstandere så virker ingen av de direkte fryktinngytende for tiden.

Feilpost
Brannsupporter.

MPS

Rosenborg har "griseflaks", som vanlig. Folk maser alltid om marginer. Marginer handler egentlig om kvalitet. Hvis Kjartansson blåser sin sjanse til Helsfyr, vinner Brann, hvis man har en målscorer. Vidar gjorde ikke det. Det handler om kvalitet. Det har ikke Enga heller, i 2021.

Nixon

Vi er for gode til å rykke ned!

Basert på denne kampen i alle fall!!

 :)
Rød makt på Hansa

ostraume

Kan vi bruke 50 millioner på å kjøpe Andre Hansen?

Snakk om forskjell på tapte poeng og vunne poeng.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Larsendos on November 06, 2021, 20:32:05 PMHvor er Heggebø siste 15? Er han sliten?
Tenk om vi kunne byttet inn Hustad mot slutten av disse kampene.

Apropos det. Det var mange slitne bein utpå der på slutten, og burde Horneland gjort flere bytter? Finne var et opplagt bytte, han var vel den som først viste klare tegn til å være sliten. Men vi hadde kjappe bein på benken i Skaanes og Niklas. De kunne demmet opp bedre enn det Strand og Heggebø for den del klarte på slutten. Det kunne kanskje gitt oss en bedre sluttspurt.
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 07, 2021, 13:13:53 PM #48 Last Edit: November 07, 2021, 13:38:25 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on November 07, 2021, 11:42:47 AMApropos det. Det var mange slitne bein utpå der på slutten, og burde Horneland gjort flere bytter? Finne var et opplagt bytte, han var vel den som først viste klare tegn til å være sliten. Men vi hadde kjappe bein på benken i Skaanes og Niklas. De kunne demmet opp bedre enn det Strand og Heggebø for den del klarte på slutten. Det kunne kanskje gitt oss en bedre sluttspurt.
Byttet av Kristiansen og Pallesen var to bytter Brann måtte gjøre relativt tidlig i kampen. Dermed var det kun en anledning igjen å bytte inn ytterligere spillere etter det 56 minutt. Horneland vurderte sikkert å bytte inn flere spillere samtidig med Simba i det 75 minutt men kan forstå at det var en vanskelig vurdering. Skulle Skaanes og Niklas som har sine beste kvaliteter i det offensive kommet inn samtidig med Simba som skulle jaget seiersmålet kunne det åpnet seg for mye bakover på banen og Brann kunne tapt kampen. At Simba kunne vært med å vippet kampen Brann sin vei på slutten med det han har vist som innbytter i de siste kampene var en fornuftig tanke. Dessverre fikk Simba det ikke til denne gangen, virket noe umotivert og manglet vilje. Rasmussen hadde gjort sin beste kamp i Brann drakten og hadde vært feil å byttet han ut i 75 minutt med en annen indreløper (Skaanes/Kniklas). Rasmussen kunne med de flotte taktene han viste i går vært den spilleren som slo gjennom den målgivende pasningen som kunne sikret seieren eller scoret selv der på slutten.
Horneland kunne kanskje gamblet litt og vurdert å spilt de siste to minuttene før pausen med en spiller mindre og satt inn erstatteren for Kristiansen i pausen. Dette siden en kan bytte tre ganger i tillegg til bytte i pausen, totalt fem spillere. Men det er i tilfelle etterpåklokskap, Horneland sine vurderinger i forhold til kampbildet og bytter på de tidspunktene de ble gjort er vanskelig å ta han på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on November 07, 2021, 13:13:53 PM
Quote from: Nixon on November 07, 2021, 11:42:47 AMApropos det. Det var mange slitne bein utpå der på slutten, og burde Horneland gjort flere bytter? Finne var et opplagt bytte, han var vel den som først viste klare tegn til å være sliten. Men vi hadde kjappe bein på benken i Skaanes og Niklas. De kunne demmet opp bedre enn det Strand og Heggebø for den del klarte på slutten. Det kunne kanskje gitt oss en bedre sluttspurt.
Byttet av Kristiansen og Pallesen var to bytter Brann måtte gjøre relativt tidlig i kampen. Dermed var det kun en anledning igjen å bytte inn ytterligere spillere etter det 56 minutt. Horneland vurderte sikkert å bytte inn flere spillere samtidig med Simba i det 75 minutt men kan forstå at det var en vanskelig vurdering. Skulle Skaanes og Niklas som har sine beste kvaliteter i det offensive kommet inn samtidig med Simba som skulle jaget seiersmålet kunne det åpnet seg for mye bakover på banen og Brann kunne tapt kampen. At Simba kunne vært med å vippet kampen Brann sin vei på slutten med det han har vist som innbytter i de siste kampene var en fornuftig tanke. Dessverre fikk Simba det ikke til denne gangen, virket noe umotivert og manglet vilje. Rasmussen hadde gjort sin beste kamp i Brann drakten og hadde vært feil å byttet han ut i 75 minutt med en annen indreløper (Skaanes/Kniklas). Rasmussen kunne med de flotte taktene han viste i går vært den spilleren som slo gjennom den målgivende pasningen som kunne sikret seieren eller scoret selv der på slutten.
Horneland kunne kanskje gamblet litt og vurdert å spilt de siste to minuttene før pausen med en spiller mindre og satt inn erstatteren for Kristiansen i pausen. Dette siden en kan bytte tre ganger i tillegg til bytte i pausen, totalt fem spillere. Men det er i tilfelle etterpåklokskap, Horneland sine vurderinger i forhold til kampbildet og bytter på de tidspunktene de ble gjort er vanskelig å ta han på.

Er det ikke fremdeles lov å bytte inn 5 spillere eller jeg helt på jordet?
En har da lov å bytte 3 ganger ved stopp i spillet men trodde at bytte i pausen kom utenom de tre byttene?
Mente jeg har sett det tidligere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up