• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Gulløl and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

DumboMumbo

Quote from: Optimist on September 25, 2021, 19:10:56 PM
Quote from: Lissabon on September 25, 2021, 18:59:54 PMInnse det, Brann er svake på markedsføring

Mulig, men hadde bergensere flest virkelig brydd seg, så hadde de ikke trengt å bli «lokket» på kamp av Brann. Skikkelige Brannsupportere går på kamp uten hjelp av markedsføringen til Brann

Selvsagt, men den beste markedsføringen på 80 og 90,tallet var word of mouth/jungeltelegrafen. Det at folk snakket om, diskuterte og var opptatt av Brann gjorde at klubben aldri datt ut av bevisstheten. Alle hadde også tilgang til BT/BA papiraviser de skrev om Brann hver eneste dag. Nå er det mange som ikke har pluss tilgang og derfor ikke blir eksponert for Brann nyheter.

fortune

Det alle viktigste for å skape og opprettholde interesse er å spille underholdende fotball, ha profiler og oppnå en viss suksess samtidig. Når hadde man sist denne kombinasjonen i Brann? Sommeren 2008? Isåfall har vi mistet en halv generasjon siden Mjeldes menn underholdt massene..

Man kan i det minste ikke skylde på eksterne faktorer så lenge Brann ikke har gitt publikum noen grunn til å følge dem på lenge!
First is first, second is nothing

Gulløl

September 28, 2021, 13:03:24 PM #15552 Last Edit: September 28, 2021, 13:25:56 PM by Gulløl
Brann bør tenke seg godt om og ta et godt taktisk valg i forhold til billettsalg til Stabæk kampen før de starter billettsalget.

I nedrykkssesongen 2014 var det et snitt på 12 000 på hjemmekampene, på høsten var snittet enda høyere. Nå ser det lysere ut spillemessig enn den gang og underholdningen er bedre og fotballen er finere. Så er det ikke greit med en målsetning og tilsvarende publikumssnitt denne høsten ?

"Venners venner billettene" eller "kompisbilletter" som det også ble kalt i noen kamper høsten 2014 til 100 kr var en stor suksess, folk stod på og kjøpte bunker på bunker med både 10, 20 og 30 billetter. Det ble også fortalt om en som hadde kjøpt over 100 billetter til en av kampene som han fordelte mellom venner og familie. Nå trenger Brann virkelig en slik kamp som kan gi en rakettstart på Stadion interessen igjen opp mot publikum. Fyll tribunene med et tilsvarende tilbud til Stabæk kampen og fortsetter den gode trenden spillemessig vil MANGE komme tilbake.

Skal Brann bruke lang tid med små skritt for å bygge opp publikumsinteressen og dra folk ut av sofaen til 300- 400 kr billetten til den første kampen de skal komme på vil det ta både vinter og vår før publikumsmassene kommer tilbake, om det ikke allerede er for sent fordi vanene er endret.

Nå er det andre folk som har ansvaret for billettsalget enn i 2014, nå virker det dessverre mer traust og ideløst. Men har et håp at de tar tak i dette, tidspunktet er perfekt for å fyre i gang publikumsinteressen skikkelig.

La billettsalget pågå minst 14 dager etter annonsering av kampanje så folk får planlegge. Nå er det 19 dager til kampdag, en plan for å fylle tribunene bør være på plass de nærmeste dagene. Kampanje til denne kampen kan f eks hete:

Bergensere i alle aldre !  Foren Eder ! Stlll på Staddaen og bli med å redd Brann !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Optimist

September 29, 2021, 13:19:43 PM #15554 Last Edit: September 29, 2021, 13:25:03 PM by Optimist
Billettene til Mjøndalen away renner unna ifølge Brann på Twitter.
Hadde vært kjekt med en mer spesifikk statuserklæring da.
Kokende idiot

Nixon

Det ble meldt om godt over 500 billetter solgt tidligere i dag.

Så det er bra. Nå får man bare vente på at Yrs 39 millimeter nedbør over Mjøndalen på søndag skal synke...
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on September 29, 2021, 20:33:42 PMDet ble meldt om godt over 500 billetter solgt tidligere i dag.

Så det er bra. Nå får man bare vente på at Yrs 39 millimeter nedbør over Mjøndalen på søndag skal synke...

Det blir en grådig våt affære... MÅ jo være fordel Bergen? På med ulltrøyen og bli blaut!

Når det er sagt takker jeg ikke nei til opplett
Kokende idiot

opplett

Quote from: Optimist on September 29, 2021, 23:08:54 PMNår det er sagt takker jeg ikke nei til opplett

Jeg skal sørge for å stille opp ;-)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Quote from: opplett on September 30, 2021, 11:45:57 AM
Quote from: Optimist on September 29, 2021, 23:08:54 PMNår det er sagt takker jeg ikke nei til opplett

Jeg skal sørge for å stille opp ;-)

Hahah det er bra!
Kokende idiot

Henrik9

Mulig dette er feil tråd, men vet noen når billettsalget til Viking-kampen starter. Skal til Bergen den uken og skal selvfølgelig få med meg kamp.

Greide ikke å finne noe info på klubbens nettsider i dag, alt den hadde konkret info om var femkampspakken.

Optimist

Quote from: Henrik9 on September 30, 2021, 19:11:30 PMMulig dette er feil tråd, men vet noen når billettsalget til Viking-kampen starter. Skal til Bergen den uken og skal selvfølgelig få med meg kamp.

Greide ikke å finne noe info på klubbens nettsider i dag, alt den hadde konkret info om var femkampspakken.

Ikke feil tråd i det hele tatt! :)

Jeg har ikke veldig mye peiling på dette. Kanskje salget begynner noen få dager før Brann - Stabæk, slik at speaker Taule kan reklamere for kampen imens kampen mot Stabæk pågår. Men igjen, jeg er på tynn is nå.
Kokende idiot

Henrik9

Quote from: Optimist on September 30, 2021, 22:14:42 PM
Quote from: Henrik9 on September 30, 2021, 19:11:30 PMMulig dette er feil tråd, men vet noen når billettsalget til Viking-kampen starter. Skal til Bergen den uken og skal selvfølgelig få med meg kamp.

Greide ikke å finne noe info på klubbens nettsider i dag, alt den hadde konkret info om var femkampspakken.

Ikke feil tråd i det hele tatt! :)

Jeg har ikke veldig mye peiling på dette. Kanskje salget begynner noen få dager før Brann - Stabæk, slik at speaker Taule kan reklamere for kampen imens kampen mot Stabæk pågår. Men igjen, jeg er på tynn is nå.

Takk for svar!

Dumt av Brann i såfall, flere eksilbergensere som planlegger turer for familiebesøk mv. slik at man også får med seg kamp, og har lyst til å kunne bestille alt noenlunde samtidig. Kommer til å irriterre en del slik at kamp kanskje droppes.

Så lenge det var pålegg om tiltak skjønner jeg at info kom sent, råd og pålegg fra myndighetene kunne f. eks. endre seg. Nå synes jeg det bør legges ut 14 dager før.

Jeg kommer til å bestille billett uansett jeg, men blir jo feil hvis man ikke benytter anledningen til å syte og klage litt 😉

Nixon

Kan trøste eksilbergenserne med at det vil være flust med billetter, så det er bare å bestille reise og så kan kampbilletter ordnes etterpå. Her blir det overhodet ikke mangel på billetter.
Rød makt på Hansa

Optimist

Talking about mangel på billetter. Bataljonen sier på Twitter at det trolig er under 10 billetter igjen på bortetribunen!
Kokende idiot

Optimist

Og der var det utsolgt. Bare å kjøpe på hjemmetribunen da!
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on October 01, 2021, 07:59:52 AMOg der var det utsolgt. Bare å kjøpe på hjemmetribunen da!
Jepp. Alle skal få !!

D-tribunen på langsiden med 139 ledige sitteplasser og med nærhet og panorama utsikt til bortetribunen er en glimrende løsning for de som enda ikke har fått billett. Fint om dere kringkaster det til folket dere som er aktive på twitter, der det pågår en kampanje nå for å få Brann supportere på kampen.

Når dette feltet er utsolgt er det ikke så mye å velge i om en ikke vil oppholde seg i motsatt ende av banen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Superjack

Hvor mange trekker Mjøndalen hjemme til vannig? (Ikke covid vanlig...)
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Nixon on October 01, 2021, 11:08:55 AMEnkeltbilletter til Stabæk er lagt ut for salg.
Nettopp kjøpt en bunke :) .

Siden alle partoutkortinnehaverne får tilbake sitt faste sete uansett om de blir brukt eller ikke blir det litt mindre utvalg av gode plasser å velge mellom. I snitt i overkant av 1000 partoutkortplasser, mange med gode plasseringer på langsidene har blitt lagt ut til salg før i sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Superjack on October 01, 2021, 11:21:12 AMHvor mange trekker Mjøndalen hjemme til vannig? (Ikke covid vanlig...)
I 2019 var snittet 2343. Og da hadde de også en økning på 27 % fra året før.
Vi skal ikke se bort fra at omtrent 50 % av tilskuerne på søndag blir høylytte Brann supportere.
Blir som å spille på hjemmebane og total tribune dominans.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henrik9

Quote from: Gulløl on October 01, 2021, 11:31:39 AM
Quote from: Superjack on October 01, 2021, 11:21:12 AMHvor mange trekker Mjøndalen hjemme til vannig? (Ikke covid vanlig...)
I 2019 var snittet 2343. Og da hadde de også en økning på 27 % fra året før.
Vi skal ikke se bort fra at omtrent 50 % av tilskuerne på søndag blir høylytte Brann supportere.
Blir som å spille på hjemmebane og total tribune dominans.

Så lenge flesteparten står på den 4 seters høye, hundre meter lange kortsiden kunne vi vært 10 000 uten å være høylytte. Har vært der sesongene før covid, og den tribunen er håpløs. Vi har av og til klaget over tostemt/todelt synging på Store Stå og Hansa. I Mjøndalen blir det tjuedelt, at best. Men vi får prøve.

Å kjøpe opp flest mulig billetter på den ene langsiden hadde vært best taktikk emm, men det kom aldri opp.

Nixon

I tillegg til den lange tarmen, er ofte problemet på borteturer generelt sett all alkoholen som blir konsumert i løpet av dagen. Det bidrar ikke til å lage god stemning. Jeg har jo aldri skjønt vitsen med å reise rundt halve landet, og så nesten ikke få med seg noe av kampen på grunn av fyll. Men det er vel en del av supporterkulturen...;)
Rød makt på Hansa

Henrik9

October 02, 2021, 20:58:28 PM #15572 Last Edit: October 02, 2021, 21:00:50 PM by Henrik9
Quote from: Nixon on October 02, 2021, 15:18:53 PMI tillegg til den lange tarmen, er ofte problemet på borteturer generelt sett all alkoholen som blir konsumert i løpet av dagen. Det bidrar ikke til å lage god stemning. Jeg har jo aldri skjønt vitsen med å reise rundt halve landet, og så nesten ikke få med seg noe av kampen på grunn av fyll. Men det er vel en del av supporterkulturen...;)

Ingen lang tur for min del i hvert fall, så jeg får bare forholde meg til problemene med tarmen. Kan være ille nok det😉

Gulløl

October 03, 2021, 08:30:32 AM #15573 Last Edit: October 03, 2021, 08:46:45 AM by Gulløl
Quote from: Gulløl on September 28, 2021, 13:03:24 PMBrann bør tenke seg godt om og ta et godt taktisk valg i forhold til billettsalg til Stabæk kampen før de starter billettsalget.

I nedrykkssesongen 2014 var det et snitt på 12 000 på hjemmekampene, på høsten var snittet enda høyere. Nå ser det lysere ut spillemessig enn den gang og underholdningen er bedre og fotballen er finere. Så er det ikke greit med en målsetning og tilsvarende publikumssnitt denne høsten ?

"Venners venner billettene" eller "kompisbilletter" som det også ble kalt i noen kamper høsten 2014 til 100 kr var en stor suksess, folk stod på og kjøpte bunker på bunker med både 10, 20 og 30 billetter. Det ble også fortalt om en som hadde kjøpt over 100 billetter til en av kampene som han fordelte mellom venner og familie. Nå trenger Brann virkelig en slik kamp som kan gi en rakettstart på Stadion interessen igjen opp mot publikum. Fyll tribunene med et tilsvarende tilbud til Stabæk kampen og fortsetter den gode trenden spillemessig vil MANGE komme tilbake.

Skal Brann bruke lang tid med små skritt for å bygge opp publikumsinteressen og dra folk ut av sofaen til 300- 400 kr billetten til den første kampen de skal komme på vil det ta både vinter og vår før publikumsmassene kommer tilbake, om det ikke allerede er for sent fordi vanene er endret.

Nå er det andre folk som har ansvaret for billettsalget enn i 2014, nå virker det dessverre mer traust og ideløst. Men har et håp at de tar tak i dette, tidspunktet er perfekt for å fyre i gang publikumsinteressen skikkelig.

La billettsalget pågå minst 14 dager etter annonsering av kampanje så folk får planlegge. Nå er det 19 dager til kampdag, en plan for å fylle tribunene bør være på plass de nærmeste dagene. Kampanje til denne kampen kan f eks hete:

Bergensere i alle aldre !  Foren Eder ! Stlll på Staddaen og bli med å redd Brann !

Følger opp mitt forslag og innlegg over. En grei målsetning for Brann til Stabæk kampen bør være å slå Viking sin tilskuerrekord for norsk fotball etter pandemien fra i går på 14 105 (kapasitet 16 300). Altså nærmere utsolgt.

Klart at Brann bør ha sin gjenåpningsfest de også og få en kickstart på tilskuertilstrømningen igjen. Ble for kort tid å planlegge noe til Kristiansund kampen, men til Stabæk kampen kan Brann også smelle til og fylle tribunene med sin variant av gjenåpningsfest.

Sikkert flere måter å gjøre det på. Slik var Viking sin variant, ikke store greiene men de klarte å treffe og fikk folk til å strømme til Stadion og støtte laget sitt:
- Konsert fra en liten scene på tribunen med rock n´roll i 30 min før kampen pluss 10 min i pausen med lokale artister.
- FanZone for barn og Unge
- Velge mellom burger i eller spareribs på billetten.
- Og ikke minst alle under 18 år fikk billett til 50 kroner.

Klarer Brann å lage sin variant av gjenåpningsfest slik at bergenserne kan slå siddissen sin tilskuerrekord  på 14 105 ?
Eller blir det et stusselig antall på 7000 tallet ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Odd hadde billett til 50 kr i går. Idrettslag fikk komme gratis.. Brann må ta grep for å fylle stadion..

Optimist

Må da lønne seg for Brann å kjøre kampanje? 13000+ billigere billetter kompenserer vel for 8000 vanlig priset billetter? I tillegg ser det mye bedre ut med mange folk på stadion, enn halvfull stadion, noe som igjen kan bidra til større stadion-engasjement i tiden framover.
Kokende idiot

Optimist

Virker som at Brann for en gangs skyld er oppe og nikker på markedsføring. Sånn skal det være! Bergensere trenger en liten dytt for å få full stadion.
Kokende idiot

Gulløl

October 06, 2021, 16:05:51 PM #15577 Last Edit: October 06, 2021, 16:11:38 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on October 06, 2021, 14:27:01 PMVirker som at Brann for en gangs skyld er oppe og nikker på markedsføring. Sånn skal det være! Bergensere trenger en liten dytt for å få full stadion.
Grei start med 50 kr billettpris til barna. Nå mangler en gratis pølse ved inngangen, bergenserne klikker når det er gratis mat selv om det ikke er så mye det er snakk om. Får en også inn Kurt Nilsen som synger et par låter før kampen og et par låter i pausen er Viking sin "tilskuerrekord etter pandemien" som de er så stolte over i klar fare.

Bergenserne elsker å slå andre byer sine rekorder så en vinkling på det i markedsføringen og oppdateringer underveis i billettsalget mot rekorden på 14 105 kan være positivt og løfte interesse og felles vilje å slå Siddisene sin rekord.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Hvis Brann gjør det klart og tydelig at det er konkurranse mot Stavanger-publikumet, så er jeg relativt sikker på at rekorden blir slått
Kokende idiot


Optimist

Kokende idiot

Gulløl

9000 solgte billetter meldes fra Brann som er inkl. 1000 gratis Frydenbø billetter slik jeg forstår det. Viking sin tilskuerrekord for norsk fotball etter pandemien er 14 105. Mangler altså 5105 tilskuere for å slå den rekorden som Brann velger å ikke ha noe fokus på. Bergenserne elsker å slå rekorder om de vet om at det er en rekord å slå.

https://www.msn.com/nb-no/sport/nyheter/viking-satte-tilskuerrekord-i-serien-etter-pandemien/ar-AAP4AFY?amp%25252525253Bocid=spartanntp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Den rekorden blir nok ikke slått av Brann er jeg redd. Blir fort Rosenborg som har kamp kl 19 som tar den
Kokende idiot

Nixon

Er bra med litt kok rundt kamp og billetter. Minner om 2014 på høsten. Det ble litt gøyere å gå på kamp. Men det hjalp ikke veldig mye til slutt.
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Nixon on October 14, 2021, 06:57:27 AMEr bra med litt kok rundt kamp og billetter. Minner om 2014 på høsten. Det ble litt gøyere å gå på kamp. Men det hjalp ikke veldig mye til slutt.

Synes det nesten er litt rart. Virker som at folk ikke følger med på Brann lengre, når det ikke er så mye respons på mobiliseringen. Men samtidig oppbemanner BT sin sport/Brann-avdeling mtp gode tall. Har folk blitt for glad i sofaen rett og slett?
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on October 14, 2021, 07:50:44 AMHar folk blitt for glad i sofaen rett og slett?
Du er inne på noe vesentlig. Sofa og 65 " tommere med krystallklare bilder. Og at vi er vanedyr, et halvt år med pandemi har gitt mange nye vaner. Men det er mulig for Brann å gi en kickstart, det å få folk og supportermassen i gang igjen med et godt tilbud som ALLE har tilgang til. Så mange som 83 470 følger Brann på facebook, interessen er der i stort mon.  Klarer en å få omtrent 20 % i denne gruppen til å stille er Stadion tribunene fullsatt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 14, 2021, 10:13:15 AM #15586 Last Edit: October 14, 2021, 10:44:54 AM by Gulløl
En kickstart med et knallgodt billett tilbud til massene på de første par hjemmekampene etter åpningen med full lovlig kapasitet på Stadion hadde fått ganske mange av de tidligere faste Stadion besøkende i gang igjen. Billettopplegget nå inn mot Stabæk kampen blir ganske halvveis, spesialtilbud til grupper og lag og 1000 gratis billetter(tilgang på et bestemt klokkeslett) er vel og bra men tilbudet treffer ikke de store massene. Brann kunne kjørt 50 kroner for barn (5-17 år) og 150 kroner(eller 100 kr) for voksne til ALLE som ville komme på Stabæk kampen ög kalt det en gjenåpningsfest uten noen forbehold og dette mikk makket at en må være inn under et lag og flere enn 8 personer. Da hadde Stadion blitt utsolgt eller i hvert fall bortimot, og Brann hadde fått mer inntekter og større støtte fra tribunene.

Brann hadde stor suksess med venners-venner billetter(kompisbilletter) høsten 2014 i flere av kampene der ALLE partoutkortinnehavere kunne hente ut så mange som billetter de ville til 100 kr pr.stk. Enkelt og greit og oversiktelig som gav en voldsom mobilisering der veldig mange hentet ut ti-talls billettbunker og i enkelte tilfeller også flere enn 100 billetter til kamper. På denne måten fikk Brann veldig mange frivillige gratisselgere som bidrog kraftfullt og ivrig.

Snittet i de siste syv hjemmekampene i 2014 var 13 681. Nedrykksstriden er ikke noe mindre spennede denne høsten, full mulig å få et snitt i nærheten av tilsvarende denne høsten om Brann fyrer i gang og får supportermassen i gang igjen.

Publikumstallene i hver enkelt hjemmekamp høsten 2014:

08.08: 13574 (Aalesund)
17.08: 14573 (Rosenborg)
31.08: 15240 (Molde)
19.09: 13140 (Sandnes Ulf)
05.10: 11347 (Start)
17.10: 10204 (Sarpsborg 08)
02.11: 17686 (Sogndal)

Hva mekanismer og psykologi som gjorde at billettsalget den høsten gikk skikkelig unna til tross for bunnstrid kan de nye billettansvarlige (etter Algerøy) finne i artiklene på Brann sin hjemmeside fra den høsten, og samme periode i denne billetttråden når det tok fyr og folk kjøpte bunkevis med billetter.

Status i går fire dager før kampstart mot Stabæk var kun 8000 solgte + 1000 sponsor billetter som Frydenbø kjøper. Mye må skje siste salgsdager for å ha nubbesjanse til å komme opp i snittet på nærmere 14 000 fra høsten 2014.

Link til Rosenborg sin gjenåpningsfest på søndag der billettprisen er 100 kr for voksne og 50 kr for barn/student/honnør. Samme pris på hele Lerkendal, enkelt og greit.
https://www.rbk.no/nyheter/dette-skjer-pa-apningsfesten

Link til Viking sin gjenåpningsfest som solgte mer enn 14 000 billetter for to uker siden.
https://www.vikingfotball.no/nyheter/gjenapningsfest-pa-stadion



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kun 7 minutter tok det for Brann å få 500 personer til å logge seg inn og hente ut to gratisbilletter hver på Frydenbø.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

October 14, 2021, 11:29:07 AM #15588 Last Edit: October 14, 2021, 11:40:13 AM by esp123
Quote from: Optimist on October 14, 2021, 07:50:44 AM
Quote from: Nixon on October 14, 2021, 06:57:27 AMEr bra med litt kok rundt kamp og billetter. Minner om 2014 på høsten. Det ble litt gøyere å gå på kamp. Men det hjalp ikke veldig mye til slutt.

Synes det nesten er litt rart. Virker som at folk ikke følger med på Brann lengre, når det ikke er så mye respons på mobiliseringen. Men samtidig oppbemanner BT sin sport/Brann-avdeling mtp gode tall. Har folk blitt for glad i sofaen rett og slett?

Brann (og andre klubber) har priset seg vekk i konkurranse med andre aktiviteter, annen fotball og sofaen. Over tid bygger det ned interessen og Brann taper penger. Brann bør innse at de aldri kommer til å fylle Stadion med gjeldene priser (kanskje med unntak av 16. mai). For å få opp engasjementet bør prisene kraftig ned, og pris bør brukes mer aktivt. Både mellom plasser og mellom kamper. Det sier seg selv at det er høyere betalingsvilje for 16. mai-kamp enn for Brann-Stabæk, og høyere betalingsvilje for en tørr plass, kontra plass i regnet.

Jeg registrerer blant annet at Rosenborg kjører billigbilletter og at Sandefjord lokker med gratis (!) kamp mot Odd.

Gulløl

October 14, 2021, 12:04:13 PM #15589 Last Edit: October 14, 2021, 12:11:29 PM by Gulløl
Brann meldte nettopp på sine hjemmesider at det nærmer seg 10 000 solgte billetter. Jeg er en bekymret for tempoet i det videre salget, om viljen og mobiliseringen i Bergen er stor nok, det er nå tre salgsdøgn + fire timer igjen. Her må det jobbes hardt og kraftfullt resten av tiden og mobiliseres over hele linjen.

Rosenborg sitt tilskuertall på søndag slår vi ikke siden de selger ALLE billetter for 100 kr og 50 kr. Dette gode tilbudet har gjort at de i løpet av dagen passerer 15 000 solgte billetter, og har 17 000 til 19 000 innenfor rekkevidde. Men den foreløpige tilskuerrekorden til Viking etter gjenåpningen på 14 105 er en fin målsetning å strekke seg etter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

De beste plassene går først. Jeg tror nok vi trenger flere gratisbilletter skal vi komme oss over Viking....

sydnes76

Det var en som nevnte dette tidligere... Bergensere elsker gratis ting.
Tidligere gikk mange på stadion for å få seg en gratis Toropose eller et Brannbrød i trynet.
Mange hadde dukket opp hvis de fikk gratis pølser og kaffe til billetten, eller gratiskonsert før eller etter kamp.
Men det er jo ikke noe tak i markedsavdelingen i det hele tatt. Vurderer de sånne ting? Eller noen andre stunt? Det må jo finnes 100 ulike måter og lokke folk på stadion på utenom for fotballen... Og ja, jeg er selvfølgelig enig at flest mulig burde gå uansett fordi de de elsker Brann over alt på jord.

esp123

Jeg er lei av at fokuset alltid er på viljen til bergensere, og ikke lommeboken. Pris er viktig, men det er sjeldent fokus i Branns markedsføring. Det koster 700 kroner for en familie på fire å se Brann på Stadion (1100 for de "beste" billettene på Fjordkraft/SPV). I tillegg kommer bompenger/parkering/kollektivbilletter, i tillegg til mat og drikke. Hvis man da i tillegg må sitte i regnet på Bergens kaldeste plass så skjønner jeg at folk holder seg hjemme.

kabelmann

Quote from: esp123 on October 14, 2021, 14:09:04 PMJeg er lei av at fokuset alltid er på viljen til bergensere, og ikke lommeboken. Pris er viktig, men det er sjeldent fokus i Branns markedsføring. Det koster 700 kroner for en familie på fire å se Brann på Stadion (1100 for de "beste" billettene på Fjordkraft/SPV). I tillegg kommer bompenger/parkering/kollektivbilletter, i tillegg til mat og drikke. Hvis man da i tillegg må sitte i regnet på Bergens kaldeste plass så skjønner jeg at folk holder seg hjemme.

Er det egentlig så himla dyrt med 700 for en familie på fire? Skal du på kino koster det 800 for den samme familien. I tillegg til enda dyrere parkering, mer bompenger osv. Eller om du er av den spretne typen, så koster det 1036,- for to timer med hopping for fire personer på Rush trampolinepark.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

esp123

October 14, 2021, 15:21:04 PM #15594 Last Edit: October 14, 2021, 15:38:03 PM by esp123
Quote from: kabelmann on October 14, 2021, 15:12:26 PM
Quote from: esp123 on October 14, 2021, 14:09:04 PMJeg er lei av at fokuset alltid er på viljen til bergensere, og ikke lommeboken. Pris er viktig, men det er sjeldent fokus i Branns markedsføring. Det koster 700 kroner for en familie på fire å se Brann på Stadion (1100 for de "beste" billettene på Fjordkraft/SPV). I tillegg kommer bompenger/parkering/kollektivbilletter, i tillegg til mat og drikke. Hvis man da i tillegg må sitte i regnet på Bergens kaldeste plass så skjønner jeg at folk holder seg hjemme.

Er det egentlig så himla dyrt med 700 for en familie på fire? Skal du på kino koster det 800 for den samme familien. I tillegg til enda dyrere parkering, mer bompenger osv. Eller om du er av den spretne typen, så koster det 1036,- for to timer med hopping for fire personer på Rush trampolinepark.

Hvor ofte går en gjennomsnittlig Bergensfamlie på kino? Et par ganger i året? Det er klart hvis man bare skal mobilisere et pr ganger i året så....

I tillegg er nok Brann-kamp noe man gjør i tillegg til alt det andre. Det skal godt gjøres å være barnefamilie uten et par kinoturer. Der man også som småbarnsforelder kan få seg en blund.... Innendørs.


Gulløl

October 14, 2021, 15:48:44 PM #15595 Last Edit: October 14, 2021, 16:10:37 PM by Gulløl
Med BT fordel kan en familie med 2 voksne og 2 barn komme på Brann sine kamper og sitte på BOB tribunen
for totalt 450 kr. Er det dyrt ?
Om en ikke abonnerer på BT selv så er det bare å spørre familie og venner om å "låne" denne fordelen om de ikke bruker den selv.

Velg kategorien BT 2 for 1 og deretter ønsket felt på BOB-tribunen (gule felt)
Deretter kan du velge opp til 2 plasser til 125,- pr sete.
Du kan også legge til barnebilletter til 100,- om du ønsker flere plasser.

-------
BOB medlemmer har samme muligheten som BT fordel, altså 2 for 1.
--------
Videre har en mulighet å få billetter til 100 kr stk om en er Coop medlem og er tidlig ute med å bestille, kun krav om at en person i følget er medlem. For eks. kan 4 personer uansett alder komme inn for totalt 400 kr. Ingen begrensinger på antall billetter en vil kjøpe.

Coop-billetten
Gjelder BOB felt F, og det er maks 100 billetter per kamp. NB! Minst én av de som skal på kamp må være Coop-medlem. Medlemskort eller app må kunne fremvises ved inngangen.

--------

Andre rabattmuligheter andre vet om ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

October 14, 2021, 16:18:35 PM #15596 Last Edit: October 14, 2021, 16:28:00 PM by esp123
Interessant. Det er gode tilbud, absolutt. Det hadde vært interessant å vite to ting. Hvor mange kjøper billetter via disse tilbudene, og hvor mange kjøper faktisk billetter til tradisjonelle priser.

Og i tillegg hvor mange som faktisk vet om disse tilbudene.



Gulløl

October 14, 2021, 19:16:39 PM #15597 Last Edit: October 14, 2021, 19:26:43 PM by Gulløl
Billett-snøballen ruller, solid tempo i salget i dag. Over 1000 billetter solgt hittil i dag i tillegg til 1000 gratis billetter som er hentet ut av supporterene. Nå mobiliseres det virkelig, et tempo i salget som en bare vanligvis ser på på enkelte 16 mai kamper og andre storkamper.

Brann meldte dette på twitter for en liten time siden:

Billett-oppdatering.
Da har vi rundet 10.000 til kampen mot Stabæk på søndag Brann.
Det har gått over 1000 billetter i dag. (Frydenbø-billettene var med i gårsdagens tall)!
For en stemning det kan bli på søndag !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 14, 2021, 19:56:16 PM #15598 Last Edit: October 14, 2021, 20:07:21 PM by Gulløl
Slik kan f eks. et "budsjett" mot Viking sin gjenåpnings rekord på 14 105 se ut:

Solgt totalt frem til kl.19 i dag: 10 026 (Brann sitt tall)

Budsjett totalt solgt frem til kl.24: 10 400 (+1 400 i dagssalg)

Budsjett totalt solgt fredag til kl.24: 11 800 ( +1 400 i dagssalg, altså omtrent det samme som torsdag)

Budsjett totalt solgt lørdag til kl.24: 13 000 (+1 200 i dagsalg)

Budsjett totalt solgt søndag frem til kl.17: 14 105 (+1 105 i dagsalg)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: sydnes76 on October 14, 2021, 13:40:53 PMDet var en som nevnte dette tidligere... Bergensere elsker gratis ting.
Tidligere gikk mange på stadion for å få seg en gratis Toropose eller et Brannbrød i trynet.
Mange hadde dukket opp hvis de fikk gratis pølser og kaffe til billetten, eller gratiskonsert før eller etter kamp.
Men det er jo ikke noe tak i markedsavdelingen i det hele tatt. Vurderer de sånne ting? Eller noen andre stunt? Det må jo finnes 100 ulike måter og lokke folk på stadion på utenom for fotballen... Og ja, jeg er selvfølgelig enig at flest mulig burde gå uansett fordi de de elsker Brann over alt på jord.

Dersom det må gratisbonanza til for å få lokke folk til kamp, så kan det godt være litt lavere tilskuertall for min del. Og tilskuertallet i seg seg vil jo også miste helt sin verdi. Det er jo ikke noe å briske seg med nesten fullt Stadion dersom det er mye gratisbilletter og goodiebager.
Rød makt på Hansa

Go Up