• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Bør jo klare 7500. Grønt pass har så og si alle, og det pleier å være på denne tiden Bergen mobiliserer hvis det går mot en meget spennende høst.
Når vi snakker om mobilisering, hører rykter om at bataljonen vil gjøre Consto arena til vår hjemmebane? Hadde vært tøft å se fullt i rødkledde på hjemmetribunen
Kokende idiot

Nixon

Seier i Tromsø kan gi et ekstra løft. Men jeg hadde ikke satt mange penger på 7500 likevel. Det er merkelige tider, og mekanismene er litt annerledes virker det som. Man skulle jo tro at folk var sulteforet på enkel tilgang til Stadion, men folk stormer ikke akkurat til den digitale billettluken. Jeg kjøpte billett til Kristiansund i dag morges, og det var mye ledig på Hansa. Blir spennende å se hva som skjer når salget til de uten partoutkort starter i ettermiddag.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Noen som har klart å få gjennom betalingen på sine 113 kr billetter ? Ser ut som at betalingssystemet har gått i knestående, har prøvd 20 ganger på 15 min. Lettere å få betalingen gjennom på Vipps enn bankkort om noen har klart det?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on September 17, 2021, 12:32:01 PMNoen som har klart å få gjennom betalingen på sine 113 kr billetter ? Ser ut som at betalingssystemet har gått i knestående, har prøvd 20 ganger på 15 min. Lettere å få betalingen gjennom på Vipps enn bankkort om noen har klart det?

Jeg kan ikke gå på den kampen selv, men har noen kompiser som skal. De hadde ikke problemer. Tror de kjøpte rett etter at salget startet
Kokende idiot

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on September 17, 2021, 12:32:01 PMNoen som har klart å få gjennom betalingen på sine 113 kr billetter ? Ser ut som at betalingssystemet har gått i knestående, har prøvd 20 ganger på 15 min. Lettere å få betalingen gjennom på Vipps enn bankkort om noen har klart det?

Gikk fint for min del. Betalte med Vipps.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

September 17, 2021, 13:21:29 PM #15505 Last Edit: September 17, 2021, 19:08:27 PM by Gulløl
Prøvde fra PC i en time, ville ikke godta Vipps eller noen av bankkortene mine. Vet ikke om det har noe med at jeg er i utlandet. Når jeg gikk over til mobil gikk det på første forsøk :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det blir full mobilisering til Mjøndalen. Og svært få bortebilletter.
Blir vanskeligere å få billett enn til cupfinalen!
Rød makt på Hansa

Optimist

Jeg har bestemt meg, det blir kjøretur til Mjøndalen 3. oktober! Det må da for faen være mulig å få tak i 3 poeng der borte, spesielt med flere 100 brannsupportere i ryggen
Kokende idiot

Nixon

Det ryktes at den utgående regjeringen vil fjerne restriksjonene førstkommende mandag. Noe som vil gi full kapasitet på Stadion resten av høsten. Og også flere plasser på bortefeltene.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Hadde vært digg med en fullsatt kamp igjen, men det er sikkert mange som er litt skeptiske ennå. Er det nok potensiell kundemasse igjen? En vinn eller forsvinn-kamp vil unektelig være interessant å få med seg.
Gå av.

SKBCPH

Quote from: Spelaren on September 21, 2021, 14:29:53 PMHadde vært digg med en fullsatt kamp igjen, men det er sikkert mange som er litt skeptiske ennå. Er det nok potensiell kundemasse igjen? En vinn eller forsvinn-kamp vil unektelig være interessant å få med seg.

Her i Danmark har fansen bokstavlig talt flokket til stadionene etter at restriksjonene ble løftet i sommer, tilskuerrekorder har blitt knust nærmest ukentlig. Men fotballkulturen er vel litt anderledes her enn hjemme i Bergen om dagen... :/
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Semifinale i EM der hele gruppespillet gikk på hjemmebane kan ha vært en utløsende faktor. Det er fotballfeber i Danmark.

Corran

Utrolig kor opptatt du er av Stabæk
Btw i dag tapte de 5-1 mot Strømsgodset og både Bolly og Haugen ble byttet ut
Og denne supserspilleren fra Portugal finner jeg ikke i lagoppstilling, i troppen eller listet opp blant overgangene til Stabæk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Hvis samfunnet åpner opp i morgen, vil da flere billetter bli tilgjengelig til søndagens kamp?

Nixon

Ingenting av det som har blitt sagt tyder på at det skjer i morgen. Er vel heller info om hvordan det skal skje. Og så har jeg hørt fra en som jobber i en fylkeskommune at de har fått beskjed om mandag. Men det kan jeg selvsagt ikke garantere.

Men ville det vært nødvendig med flere billetter til kampen på søndag?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 23, 2021, 20:42:56 PMMen ville det vært nødvendig med flere billetter til kampen på søndag?

Nei.

Men vinner vi den, og bortekampen mot Mjøndalen, da tror jeg mange vil på neste hjemmekamp.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Nixon on September 23, 2021, 20:42:56 PMMen ville det vært nødvendig med flere billetter til kampen på søndag?

Er virkelig Brann interessen så katastrofal dårlig? Brann kjemper en desperat kamp for å overleve, kampen går på betalingskanal, tidspunktet er perfekt. Burde ihverfall vært 12-13 000

Optimist

Quote from: Belfort on September 23, 2021, 21:40:54 PM
Quote from: Nixon on September 23, 2021, 20:42:56 PMMen ville det vært nødvendig med flere billetter til kampen på søndag?

Er virkelig Brann interessen så katastrofal dårlig? Brann kjemper en desperat kamp for å overleve, kampen går på betalingskanal, tidspunktet er perfekt. Burde ihverfall vært 12-13 000

Jeg er en relativt 'ny' supporter som begynte å gå mye på stadion i 2013-2014 (jeg var på litt kamper i årene før det og, men synes det var dritkjedelig). Men uansett, i løpet av den tiden har jeg nesten aldri opplevd stor interesse over en lengre periode. Tror det bare har skjedd en gang «i min tid» at det har vært over 16 000 tilskuere i to kamper på rad (i 2019). Der Brannsupportere derimot har vært gode, har vært på bortebane. Føler nesten at vi har blitt bedre og bedre de siste årene (før corona), men mulig jeg tar feil der. Uansett tror jeg at vi skal se langt etter to kamper på rad med fullsatt stadion når det åpner for det, og det er slik virkeligheten min alltid har vært som ivrig supporter. Når det er sagt så har jeg opplevd mange kamper med kjempestemning, selv om det nødvendigvis ikke var så mye folk.
Kokende idiot

Optimist

Tok feil angående to kamper på rad. Var visst drøyt 16 000 på den ene og ca 15 000 på den andre. Har altså aldri opplevd to kamper på rad med over 16 000 tilskuere.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Lissabon on September 23, 2021, 07:01:46 AMArtikkel om Stabæks nye forsterkning :

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/kjono-om-nysigneringen-gambling_sto8551692/story.shtml

Kanskje stjernespillerne Haugen og Bolly skulle spares til helgen, og derfor ble tatt av ? De 2 storspillerne er nok akkurat det Brann manglet ; en kreativ pasningsspiller og en rask spiss, rask.

Simba er rask, hjelper ikke når han aldri får spille.


Frykter det.
Sorry men eg må bare le.
De blir knust i en kamp med de spillerne en kan få inntrykke er for gode for landslaget spiller.
Virkeligeten er at de ikke utgjorde en positiv forskjell på et bunnlag. Det kan endre seg men ikke noe garnti for det. olly vet jeg ikke nok om hva som har skjedd siden sist han spilte i ES men Haugen har hatt en nedadgående kurve i flere år
Og så er det denne porutgisiske super spilleren du har messet om i alle tråder her inne som viser seg å være en kjempe gambling i følge sportssjefen i klubben og som ikke har spilt kamper siden april/mai eller deromkring. Mangler bare at han får belastningsskade i opptreningen eller viser seg å være skadet så er det jo typisk Brann signering.

Slutt å vas om dette nå. Vi har skjønt hva du synes om disse middelmådighetene som skla styrke Stabæk nok til å rase oppover tabellen, men vi trenger ikke vite det i alle tråder og uansett hva som diskuteres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Fy faen så deilig det var å lese at det er lov med fulle tribuner. Blir jo selvfølgelig ikke fullt på stadion på søndag, men muligheten for 10000+ utover høsten er der!
Løp og kjøp og hjelp Brann i nedrykkskampen!
Kokende idiot

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/47L5ME/naa-kan-tribunene-fylles-brann-oeker-kapasiteten-soendag-nff-gaar-for-u

- Nå snur vi oss rundt og åpner opp alle felt. Vi har allerede solgt over 1000 enkeltbilletter med ett sete mellom. Nå kan de sitte sammen! Det er en gledens dag. At vi ikke trenger å teste hundrevis av barn vil gjøre en stor forskjell, stråler markedsleder Therese Andvik Rygg i Brann før hjemmekampen mot Kristiansund søndag.

Spent på hva dette vil ha å si for oppmøtet. Er redd for at det ikke blir all verden, men gudene vet hva slags psykologisk effekt det vil få med fjerning av restriksjonene.
Rød makt på Hansa

Optimist

Håper at det blir enda bedre trøkk enn det har vært hittil i alle fall
Kokende idiot

Nixon

Quote from: Optimist on September 24, 2021, 13:25:33 PMHåper at det blir enda bedre trøkk enn det har vært hittil i alle fall

Nå åpnes vel ståfeltet for de som ikke klarte å lage skikkelig stemning litt nærmere banen. Så da blir det vel litt ekstra entusiasme og trøkk vil jeg tro.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg synes billettene ryker unna, eg. Var knapt mulig å få et par kurante plasser på langsidene.
Gå av.

Nixon

I så fall er det gode nyheter. Men også litt overraskende. For det er jo slik at for svært mange endrer jo ikke dette noe særlig i forhold til billettkjøp. Men det er kanskje en stor psykisk forskjell?
Rød makt på Hansa

esp123

Når jeg ser på billettkartet, så kunne det kanskje vært en ide å differensiere billettprisene utifra hvor nærme banen plassene er. Det er ikke noen som betaler 350 kroner for å sitte i regnet i 2 timer.

Lasaron

Jeg tror nok det psykologiske aspektet spiller en rolle, ja.
Tren på langskudd

Gulløl

September 24, 2021, 22:49:09 PM #15528 Last Edit: September 24, 2021, 22:59:30 PM by Gulløl
Klipp fra BA artikkel fra i går foremiddag:
Markedssjef Therese Rygg og hennes stab jobber nå for fullt med løsningene som åpner opp salget.
- Vi har solgt 4000 billetter fra før. Vi håper så mange som mulig har lyst til å heie Brann frem mot Kristiansund, sier Rygg.

Klipp fra BT artikkel fra i dag foremiddag:
- Nå snur vi oss rundt og åpner opp alle felt. Vi har allerede solgt over 1000 enkeltbilletter med ett sete mellom. Nå kan de sitte sammen! Det er en gledens dag. At vi ikke trenger å teste hundrevis av barn vil gjøre en stor forskjell, stråler markedsleder Therese Andvik Rygg


Her er det ganske ulike opplysninger. Antall partoutkortene opplyste de i slutten av april at de hadde solgt 4500 av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

4000 er nok tallet på billetter hentet ut av de med partoutkort samt solgte billetter utenom.

Så langt i sesongen har Brann til en forandring oppgitt et reelt antall tilskuere. Dersom de går tilbake til gammel praksis med antall solgte billetter, inkludert alle partoutkortene, vil tallet stige kraftig, selv om det ikke forteller hele sannheten.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 24, 2021, 23:04:14 PM #15530 Last Edit: September 25, 2021, 09:00:02 AM by Gulløl
Quote from: Nixon on September 24, 2021, 22:58:46 PM4000 er nok tallet på billetter hentet ut av de med partoutkort samt solgte billetter utenom.
Høres logisk ut ja. Uten å gå tilbake å sjekke tallene nøyaktig fra tidligere hjemmekamper i år mener jeg å huske at et snitt på ca. 1200 partoutkort ikke har vært brukt i de tidligere hjemmekampene.

4000 tallet fra i går foremiddag (BA) kan da omtrent bestå av 3300 partoutkort og 700 enkeltbilletter.
1000 tallet fra i formiddag(BT) kan bety at det er solgt ca. 300 enkeltbilletter over det døgnet.
Altså et billettsalg inkl. uthentet fra partoutkortene på til sammen ca. 4300.

Tror Brann skal være ganske fornøyd slik situasjonen er nå om de klarer et oppmøte på 5500 - 6000. I tillegg kommer inntektene på på noe i nærheten av ca. 1200 uavhentede billetter på partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Her er jeg enig med Stråmyhr, klarer vi ikke 9000 i morgen så er det intet annet enn skremmende. Mye på spill, positivitet i forhold til gjenåpning, bra tidspunkt.

Grill må jo alvorlig lure på hvilken klubb han har kommet til. Sikkert hørt at Brann er en av de mest tradisjonsrike klubbene i Norge med unikt publikum osv

esp123

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Prisingsystemet til Brann er idiotisk. At det er én pris for hele SPV-tribunen fatter jeg ikke.  Det er åpenbart mindre betalingsvilje jo lenger ut på siden man kommer og jo nærmere banen.

Samme gjelder forsåvidt de andre tribunene.

Mer dynamisk prising kan også være en løsning. Når man nærmer seg kamp kan man dumpe prisene på de mindre populære plassene.

Lasaron

Å dumpe prisene når det nærmer seg kamp er kanskje litt vel dynamisk.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on September 25, 2021, 10:35:11 AMÅ dumpe prisene når det nærmer seg kamp er kanskje litt vel dynamisk.

Ihvertfall sette de kraftig ned fra 350 kroner. Som det koster for hele SpV-tribunen.

Lasaron

Jeg er generelt enig med billigere billetter. Det er delvis fra et egoistisk hensyn, men jeg tror også det vil ha en positiv effekt for Brann på sikt. Man blir mer folkelig, flere kommer, mer trøkk, mer sponsorer, mer kioskinntekter som gjør at den avtalen blir mer verdt senere, etc. God sirkel.

Så kan man selvsagt teoretisk sett ende opp med for lave priser også, slik at det er skadelig for Brann. Vi med partoutkort vet jo hvor vanskelig det ofte har vært å fått folk til å komme om de så får gratis billett. Men jeg tror Brann har litt å gå på der før de når den grensen totalt sett.
Tren på langskudd

esp123

Billigere billetter er en ting. Mer aktiv bruk av pris er også en mulighet. Pris er en viktig parameter for å få folk på kamp. Når noen plasser aldri blir solgt bør man stille seg spørsmålet om hva som er grunnen til det...

Brann bør differensiere mer både mellom plasser og mellom kamper. Det å fylle stadion handler om mer enn billettinntekter, men også om et bedre «produkt» (beklager...) for publikum, TV og annonsører.

Nixon

Brann kan gjerne se på priser versus seteplassering. Men å dumpe priser når det nærmer seg kamp er jeg ikke for. Da venner du folk til å vente med å kjøpe billett, og det er heller ikke noen god strategi i forhold til alle de som har kjøpt partoutkort til fullpris. Brann vil jo gjerne at de skal kjøpe neste år også.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Sånn er det jo med kinobilletter også. De beste setene går først. De dårligste plassene blir fylt opp når Brann er gøye å se på over tid og prisen er fornuftig.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lissabon on September 25, 2021, 16:14:08 PM15-åringer som aldri har vært der, damer


Lokke dem inn, håpe det gir mersmak

Dette har vært prøvd til en viss grad for ikke så lenge siden.

Ikke udelt suksessfullt...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg tror det er lenge siden du har vært på Stadion, Lissabon.

Nixon: LOL
Tren på langskudd

esp123

September 25, 2021, 17:38:58 PM #15541 Last Edit: September 25, 2021, 17:41:16 PM by esp123
Quote from: Nixon on September 25, 2021, 14:36:34 PMBrann kan gjerne se på priser versus seteplassering. Men å dumpe priser når det nærmer seg kamp er jeg ikke for. Da venner du folk til å vente med å kjøpe billett, og det er heller ikke noen god strategi i forhold til alle de som har kjøpt partoutkort til fullpris. Brann vil jo gjerne at de skal kjøpe neste år også.
Joda, men samtidig vil dette være plasser som sjeldent/aldri blir solgt til full pris uansett. Og jeg antar at det er ingen/få partoutkort-innehavere som ønsker å sitte på de nederste radene på høyde med 16-meteren?

Og ønsker man god plass må jo man uansett være tidlig ute.

Det er klart, hvis man skal gjøre noe med prissystemet, så må det sees i sammenheng med partoutkortene.

Optimist

Er det noe framgang i billettsalget? Eller sover bergenserne fortsatt?
Kokende idiot

Optimist

Quote from: Lissabon on September 25, 2021, 18:59:54 PMInnse det, Brann er svake på markedsføring

Mulig, men hadde bergensere flest virkelig brydd seg, så hadde de ikke trengt å bli «lokket» på kamp av Brann. Skikkelige Brannsupportere går på kamp uten hjelp av markedsføringen til Brann
Kokende idiot

Gulløl

September 26, 2021, 14:48:25 PM #15544 Last Edit: September 26, 2021, 14:53:59 PM by Gulløl
Nesten 5000 billetter var solgt i går ettermiddag melder BT.  Min prognose fra i går på 5500 - 6000 vil nok stemme. Noe over trolig 1000 partoutkort som har uavhentede billetter  er nok i tillegg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on September 26, 2021, 14:48:25 PMNesten 5000 billetter var solgt i går ettermiddag melder BT.

Tror det har passert 5000 nå, eller? Synes det ser sånn ut på billettkartet, men jeg er ikke noe rutinert på sånt, så ta det med en klype salt
Kokende idiot

Finfin respons

Sa de 8000 i dag? Bra trøkk på TV-skjermen føltes ikke overmikket.
Kanskje.

Nixon

8000 føltes mye ut. Kanskje de har begynt å telle antall solgte billetter igjen? Men det er så lenge siden det har vært så mye folk på tribunen at man kanskje har mistet evnen til å vurdere antallet.
Rød makt på Hansa

Optimist

Neste søndag er det Mjøndalen away, med ca 1000 gale bortesupportere. Og neste hjemmekamp (mot Stabæk!!) innser Bergen hvilken kjærlighet de har til Brann, og det blir full brakke med 17.591 supportere på stadion 😎

Må leve opp til brukernavnet mitt av og til
Kokende idiot

DumboMumbo

Quote from: Lissabon on September 24, 2021, 07:18:33 AMTiden da 16000 dukker opp stadig vekk er over.

16 mai og max 2 andre dager i året kan man håpe på det, f eks en viktig sisterundekamp og kamp mot rival om man hadde kjempet om gull.

De unge har fått andre vaner.

Både unge og eldre kan velge og vrake i tilbud.'

Mer og mer fotball på tv og nett.

Kjipe tidspinkter ( kl 18 er ok om sommeren, men å SITTE å fryse ræven av deg i mars/april , oktober/november om kvelden er for kaldt ) .

Flere ståtribuneplasser må til, 20% for lite, se frysing.

Mange år med elendig fotball, elendige resultater gir utslag.

Tipper RBK kan HÅPE på et snitt på 11000 neste år, med K K

Brann i OBOS 4000

For å overleve må man da selge mer spillere, og slutte å hente grå mus.

Man bør dumpe priser voldsomt av og til for å få inn nye folk på stadda, de som aldri har vært der før, typ kr 10 for enkeltkamp.

Desverre er NFF kokko opphengt i kl 18


Fotball bør spilles lørdag kl 16 , eller søndag kl 17 , gjerne enkelte kamper kl 13 mot slutten av sesongen.

Kaldere kl 18 enn 13 i november.




Et viktig moment er at Brann interessen har blitt lavere sammenlignet med 80 og 90 tallet. Interessen for klubber som MFK og LSK er lik som den alltid har vært. Nå har Brann kommet ned på dette interesse nivået og har blitt en menighetsklubb.
Tidligere var Brann en klubb som engasjerte hele byen+nabokommuner+hele Hordaland og deler av Sogn og Fjordane.

Go Up