• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Positivitets-tråden

Started by Tom C, February 04, 2010, 16:04:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Sandviken "snart Brann" leder serien etter å ha knust Rosenborg. Beste nyheten i denne tråden på lenge. En får ta det en får.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Hvert minutt som går betyr 60 sekunder kortere tid inntil Kåre forlater klubben..
First is first, second is nothing

Lasaron

På de seks første kampene ble det null poeng. På de åtte neste kampene er det blitt syv poeng. Det er bra utvikling.


Vi har fått en goalgetter.
Tren på langskudd

Gulløl

July 19, 2021, 10:28:29 AM #1603 Last Edit: July 19, 2021, 10:33:34 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on July 18, 2021, 19:58:50 PMVi har fått en goalgetter.
Eller rettere sagt en ving som scorer mål.

Goalgetter på spissplass bør være nr.1 på ønskelisten og på plass før juli er ferdig eller helst denne uken. Tipper neste motstander Bjarg har bedre alternativ på spissplass enn Brann pr. i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Forren kom, og drar. Stoppermakker Barmen bedyrer at han ikke har planer om å pakke den store kofferten sin med utsagnene om at spillerne gravde et "dypt hull" på stadion. Gruppen har "lagt seg flate" kollektivt. Dette er bra. Nå må guttene våre ta samling i snøret i bånn, og reise seg på ny. Spillerne bedyrer at de fokuserer hver eneste dag fullt og helt på å kvinne. Omforladels.
Kanskje.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Gulløl on July 19, 2021, 10:28:29 AM
Quote from: Lasaron on July 18, 2021, 19:58:50 PMVi har fått en goalgetter.
Eller rettere sagt en ving som scorer mål.


Nå har me en hel gjeng som scorer.
Gå av.

nero

Og vi har fått internasjonal oppmerksomhet.
Lions led by donkeys.

Ninja-Bob

Legg ned denne tråden, for det finnes ingenting positivt med denne klubben lenger

Superjack

August 13, 2021, 23:47:01 PM #1609 Last Edit: August 13, 2021, 23:49:05 PM by Superjack
Quote from: Ninja-Bob on August 13, 2021, 21:46:35 PMLegg ned denne tråden, for det finnes ingenting positivt med denne klubben lenger

Støttes

Ser sesongen 2021 tråden er slettet av en moderator også.
Ny ekstraordinær generalforsamling kanskje?

Sak, legg ned herrelaget og kjør ren kvinnesatsing. De gjør ikke skam på byen.
Litt på spissen muligens, men nå er det nok av idioter som soler seg og nyter statusen, men ikke bidrar.
Brannsupporter.

TjellFromHell

Quote from: Superjack on August 13, 2021, 23:47:01 PM
Quote from: Ninja-Bob on August 13, 2021, 21:46:35 PMLegg ned denne tråden, for det finnes ingenting positivt med denne klubben lenger

Støttes

Ser sesongen 2021 tråden er slettet av en moderator også.
Ny ekstraordinær generalforsamling kanskje?

Sak, legg ned herrelaget og kjør ren kvinnesatsing. De gjør ikke skam på byen.


100%  Når begynte bataljonen gå i samme spor som strutsene?  Fuck this shit! Ut med pakket!

Vizitery

En situasjon der man sitter igjen med mange spørsmål.  Hvor skal man lete etter noe positivt? Vi sitter igjen med en supporterklubb som sletter tråder og ønsker å ungå all diskusjon rundt situasjonen.  Som supporterklubb, for all del er det regelementert, men å slette en diskusjon rundt en enorm skandale rundt klubben er litt over kanten etter mening. Eg trodde det lå i navnet diskusjonsfora å diskutere klubben, men det er tydligvis ikkje lov lenger. Her traff man noe som gikk langt over streken, og da ble alt sensurert. Ja nei, nok en gang graver "bataljonen" sin grav. Hvorfor har det siden febrar blitt ignorert.
SKB trener et bedrykk en kultur og en vilje

Finfin respons

Tror ikke Bataljonen har noe valg. Når det kommer påstander om enkeltpersoner som er injurierende (inntil det foreligger beviser / dom) så er det etter norsk lov lovbrudd og Leiaren i BST / redaktøren for nettsiden kan få bot / straff.

Fortsett heller med å skrive i kode, ikke nevn navn, så går det så meget bedre med trådene på forumet.
Kanskje.

SK

Da får man heller slette enkeltinnlegg. Det meste eller alt i tråden var innenfor.
Personen som er mistenkt ble aldri identifisert.

Ikke at det er så voldsomt hemmelig. Har inntrykk av at ryktene rundt dette er over hele byen etterhvert nå.

Lasaron

Denne fridiskusjon har mye kok om Brann. Noen er begge plasser. Jeg er foreløpig bare aktiv her, men har begynt å lese der. Der ble et innlegg slettet, her ble en hel tråd slettet/stengt. Slike grep kan jo gjøre at flere går over til fridiskusjon.
Tren på langskudd

Nixon

Før det braker løs på nytt i dag med potensielt spillere ut og gudene vet hva mer, så kan vi vel allerede slå fast at aldri har starten på sangen « Vi e' berømte Brann fra Bergen» vært mer sann. Det er like surrealistisk i dag. Om ikke mer.
Rød makt på Hansa

nero

Skal visst være pressekonferanse i forbindelse med treningen kl 10 i dag. Blir interessant.
Lions led by donkeys.

Pete05

Håper virkelig at pressekonferansen viser at de tar dette alvorlig nok og «rydder» unna det som kan ryddes. Alt vil komme frem etterhvert uansett. De som var på stadion må navngis for å beskytte resten og de skal ha en straff. Dersom de i tillegg har brukt narko bør kontraktene terminerer.

krakra

Det er en kveld som har eskalert fra litt ugreit, mer ugreit, ikke greit til det fullstendig forkastelige og helt sinnssvake på noen timer. Så da tenker jeg de kanskje og bør opplyse om når folk ga seg.

Gulløl

August 14, 2021, 09:12:51 AM #1619 Last Edit: August 14, 2021, 09:20:17 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on August 14, 2021, 07:31:35 AMDenne fridiskusjon har mye kok om Brann. Noen er begge plasser. Jeg er foreløpig bare aktiv her, men har begynt å lese der. Der ble et innlegg slettet, her ble en hel tråd slettet/stengt. Slike grep kan jo gjøre at flere går over til fridiskusjon.
Og hvor er denne fridiskusjonen rundt Brann, er vel ikke noen hemmelighet ? (Edit. Der fant jeg den selv etter et lite google søk)

Går ut fra at moderator åpner 2021 tråden når den er gjennomgått og enkelte innlegg slettet. Innlegg over streken har moderatorene vært flinke å slette før, men nå ble det vel litt mye å gå igjennom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: Gulløl on August 14, 2021, 09:12:51 AM
Quote from: Lasaron on August 14, 2021, 07:31:35 AMDenne fridiskusjon har mye kok om Brann. Noen er begge plasser. Jeg er foreløpig bare aktiv her, men har begynt å lese der. Der ble et innlegg slettet, her ble en hel tråd slettet/stengt. Slike grep kan jo gjøre at flere går over til fridiskusjon.
Og hvor er denne fridiskusjonen rundt Brann, er vel ikke noen hemmelighet ? (Edit. Der fant jeg den selv etter et lite google søk)

Går ut fra at moderator åpner 2021 tråden når den er gjennomgått og enkelte innlegg slettet. Innlegg over streken har moderatorene vært flinke å slette før, men nå ble det vel litt mye å gå igjennom.

Samt at forumet knelte i aktivitet i går kveld.
Greit.

Rykteuthenging trenger vi ikke.
Men mye vites.

Forrens uttalelse om at alle som var der vet hva som skjedde blir ikke akkurat mer heldig.
Ser vanskelig for meg at han får noe ny klubbjobb. For en fjott.
Brannsupporter.

Nixon

Fridiskusjon lever opp til navnet i alle fall. Det er ikke mange voksne hjemme med tanke på ryktespredning i alle fall.
Rød makt på Hansa

Superjack

Jeg ser en positiv sak i dag. Flere nye her på Bataljonen forumet. Velkommen skal de være.
Brannsupporter.

Gud

Det må vel nesten være rekord i aktive brukere og gjester den siste uken? Synd det er av helt feile årsaker.

Jose Arrogantio

Quote from: Gud on August 15, 2021, 07:41:01 AMDet må vel nesten være rekord i aktive brukere og gjester den siste uken? Synd det er av helt feile årsaker.


I følge statistikken nederst på forumets hovedside er det rekord i dag ja, med 700 og noe besøkende.

B-moderator

Vi minner om forumreglene!
Vi aksepterer ikke brudd på disse, og kan komme til å utestenge brukere som ikke opptrer innenfor forumets retningslingslinjer.
Innlegg har blitt slettet i denne og andre tråder av moderatorer pga alvorlig påstand om navngitt eller indirekte navngitt spiller/spillere og eller brudd på personvern.
Vi oppfordrer folk til å skrive innlegg som ikke bryter med dette.
Se forumregler
Brann inside

Churchill

Innslag på TV-2 sporten 12. desember 2021;

Så sent som 15. august lå Brann med brukket rygg. Sisteplass i serien med  7. poeng. Utenomsportslige skandaler rystet klubben. Likevel klarte de å berge plassen med relativt god margin. Mye tyder på at klubben har klart å kvitte seg med de råtne eplene og fått etablert en toppidrettskultur som har gjort dem til ett av høstens store lag. Imponerende snuoperasjon av Brann.

Du hørte det her først!
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Churchill on August 15, 2021, 18:52:28 PMInnslag på TV-2 sporten 12. desember 2021;

Så sent som 15. august lå Brann med brukket rygg. Sisteplass i serien med  7. poeng. Utenomsportslige skandaler rystet klubben. Likevel klarte de å berge plassen med relativt god margin. Mye tyder på at klubben har klart å kvitte seg med de råtne eplene og fått etablert en toppidrettskultur som har gjort dem til ett av høstens store lag. Imponerende snuoperasjon av Brann.

Du hørte det her først!
Så 12. april 2022:

"20 Brann-spillere, tre trenere, daglig leder og styreleder tatt i narkoraid på strippeklubb"

Finfin respons

Quote from: krakra on August 15, 2021, 18:54:06 PM
Quote from: Churchill on August 15, 2021, 18:52:28 PMInnslag på TV-2 sporten 12. desember 2021;

Så sent som 15. august lå Brann med brukket rygg. Sisteplass i serien med  7. poeng. Utenomsportslige skandaler rystet klubben. Likevel klarte de å berge plassen med relativt god margin. Mye tyder på at klubben har klart å kvitte seg med de råtne eplene og fått etablert en toppidrettskultur som har gjort dem til ett av høstens store lag. Imponerende snuoperasjon av Brann.

Du hørte det her først!
Så 12. april 2022:

"20 Brann-spillere, tre trenere, daglig leder og styreleder tatt i narkoraid på strippeklubb"

12. september:
Du hørte det først:
Alle må gå!
Kanskje.

Churchill

Quote from: Finfin respons on August 15, 2021, 19:47:33 PM
Quote from: krakra on August 15, 2021, 18:54:06 PM
Quote from: Churchill on August 15, 2021, 18:52:28 PMInnslag på TV-2 sporten 12. desember 2021;

Så sent som 15. august lå Brann med brukket rygg. Sisteplass i serien med  7. poeng. Utenomsportslige skandaler rystet klubben. Likevel klarte de å berge plassen med relativt god margin. Mye tyder på at klubben har klart å kvitte seg med de råtne eplene og fått etablert en toppidrettskultur som har gjort dem til ett av høstens store lag. Imponerende snuoperasjon av Brann.

Du hørte det her først!
Så 12. april 2022:

"20 Brann-spillere, tre trenere, daglig leder og styreleder tatt i narkoraid på strippeklubb"

12. september:
Du hørte det først:
Alle må gå!

Jeg minner om at dette er positivitetstråden.
...we shall never surrender.

Gulløl

- Rekord i antall spillere som sang Nystemten før kampen, 9 av 11.
- Rekord i antall spillere i troppen og av ledere som sang Nystemten etter kampen.
- Har ikke falt mer tårer av spillerne og lederne på banen siden gullet i 2007.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Ullern-gutten Horn Myhre som har lært seg Nystemten på rekordtid. Sånne gutter trenger vi.

Superjack

Branngleden var ikke død. Det er positivt det.
Brannsupporter.

Finfin respons

Alle innlegg som inneholder "Du hørte det først" hører hjemme i positivitetstråden!

Når det er sagt: Wassberg er ikke bare god til å drivle. Han er god til å finne rom og gjøre seg spillbar. To talenter gjør det stort i dag og det er modig av treneren å kjøre de opp.
Kanskje.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Mer resultatet enn kampen. Vi må heve oss flere hakk skal vi få nok poeng. Vi er jo griseheldige som ikke ligger under 1-3 til pause.
Rød makt på Hansa

Brannfakkel

Pallesen, Sané, Heltne Nilsen, Pedersen og Heggebø. Det er bra trøkk i den gjengen der rent fysisk. Jeg er overbevist om at Brann trenger dette i den nedrykksstriden de nå befinner seg i. At man har tyngde på dødball og spillere som gir litt juling er noe som har vært mangelvare i det laget som har spilt hittil, men nå har vi virkelig typene til å gi juling!

(Jeg er klar over at alt ikke er rosenrødt med disse spillerne, men la meg få leve litt i positivitets-tråden, hehe!)

Brannfakkel

Quote from: Mathopen on August 15, 2021, 23:13:44 PMPallesen, Sané, Heltne Nilsen, Pedersen og Heggebø. Det er bra trøkk i den gjengen der rent fysisk. Jeg er overbevist om at Brann trenger dette i den nedrykksstriden de nå befinner seg i. At man har tyngde på dødball og spillere som gir litt juling er noe som har vært mangelvare i det laget som har spilt hittil, men nå har vi virkelig typene til å gi juling!

(Jeg er klar over at alt ikke er rosenrødt med disse spillerne, men la meg få leve litt i positivitets-tråden, hehe!)

Når Pedersen går fra å være blant de som gir mest juling på laget til å være i typ 5. rekke, da går man fra å være noe puslete til å ha et relativt fysisk solid lag. Det kan definitivt utgjøre en forskjell i en nedrykkskamp, da jeg har inntrykk av at fysikk og kynisme ofte spiller en stor rolle blant disse lagene.

Pete05

Kampen ble nøytralt vurdert til å være bedre enn mange her inne tror. Alltid morsomt å lese statistikk fra slik kilder siden det ofte gir et bilde av hvordan det fotballfaglig blir sett på over en hel kamp. Ofte blir vi «blindet» av en god prestasjon eller en tabbe som lar oss danne et bilde av spilleren gjennom hele kampen... Verdt å tenke på.

SofaScore har feks Rasmussen høyere på score enn Kniklas (7.2 mot 6.3). Ser man bak tallene skyldes nok at Kniklas veldig ofte vinner en eller to driblinger men ender med å tape ballen tilslutt. Dette kan straffe oss hardt i andre situasjoner. Også Taylor (tross scoring) får en lav karakter (6.7). Bak hvert tall ligger en god oppsummering på mange kriterier så får man vurdere hvilke av disse som har betydning i de forskjellige rollene på banen.

Totalt sett har vi en snitt score på 7.00 som er bra. Sandefjord er på 6.76. Dette er faktisk også høyere enn de hadde sist når de vant kampen. Så med mao var dette en godkjent kamp av Brann og lover ganske godt fremover om man kan gjenta prestasjonen.

Når jeg tenker tilbake så slo vel SIF Molde, de tapte knepent for RBK og har spilt en god del svært ok kamper. Det var ikke ett enkelt lag vi slo i dag.

Brannfakkel

Quote from: Pyton on August 15, 2021, 23:35:17 PMKampen ble nøytralt vurdert til å være bedre enn mange her inne tror. Alltid morsomt å lese statistikk fra slik kilder siden det ofte gir et bilde av hvordan det fotballfaglig blir sett på over en hel kamp. Ofte blir vi «blindet» av en god prestasjon eller en tabbe som lar oss danne et bilde av spilleren gjennom hele kampen... Verdt å tenke på.

SofaScore har feks Rasmussen høyere på score enn Kniklas (7.2 mot 6.3). Ser man bak tallene skyldes nok at Kniklas veldig ofte vinner en eller to driblinger men ender med å tape ballen tilslutt. Dette kan straffe oss hardt i andre situasjoner. Også Taylor (tross scoring) får en lav karakter (6.7). Bak hvert tall ligger en god oppsummering på mange kriterier så får man vurdere hvilke av disse som har betydning i de forskjellige rollene på banen.

Totalt sett har vi en snitt score på 7.00 som er bra. Sandefjord er på 6.76. Dette er faktisk også høyere enn de hadde sist når de vant kampen. Så med mao var dette en godkjent kamp av Brann og lover ganske godt fremover om man kan gjenta prestasjonen.

Når jeg tenker tilbake så slo vel SIF Molde, de tapte knepent for RBK og har spilt en god del svært ok kamper. Det var ikke ett enkelt lag vi slo i dag.

Dette er interessant! At jeg som Brannsupporter opplever kamper annerledes enn hva tallene tilsier er jeg ikke overrasket over. Det er så mye følelser på spill underveis i en kamp og som du sier, man kan fort bli begeistret uten å se hele bildet. Jeg synes Brann viste mest innsats mot slutten av kampen og tenker det var med på å karre til seg tre poeng. Jeg sitter dog igjen med en følelse av at Sandefjord kanskje var det beste laget totalt sett, men her sier tallene dine noe annet. Jeg kan likevel leve med at tallene motbeviser min følelse når de bikker i Branns favør, haha!

Jeg synes dog Brann var klart svakest i første omgang, men at de kom seg etter de endret formasjon. Hvor finner du disse tallene forresten?

Pete05

Quote from: Mathopen on August 15, 2021, 23:52:13 PM
Quote from: Pyton on August 15, 2021, 23:35:17 PMKampen ble nøytralt vurdert til å være bedre enn mange her inne tror. Alltid morsomt å lese statistikk fra slik kilder siden det ofte gir et bilde av hvordan det fotballfaglig blir sett på over en hel kamp. Ofte blir vi «blindet» av en god prestasjon eller en tabbe som lar oss danne et bilde av spilleren gjennom hele kampen... Verdt å tenke på.

SofaScore har feks Rasmussen høyere på score enn Kniklas (7.2 mot 6.3). Ser man bak tallene skyldes nok at Kniklas veldig ofte vinner en eller to driblinger men ender med å tape ballen tilslutt. Dette kan straffe oss hardt i andre situasjoner. Også Taylor (tross scoring) får en lav karakter (6.7). Bak hvert tall ligger en god oppsummering på mange kriterier så får man vurdere hvilke av disse som har betydning i de forskjellige rollene på banen.

Totalt sett har vi en snitt score på 7.00 som er bra. Sandefjord er på 6.76. Dette er faktisk også høyere enn de hadde sist når de vant kampen. Så med mao var dette en godkjent kamp av Brann og lover ganske godt fremover om man kan gjenta prestasjonen.

Når jeg tenker tilbake så slo vel SIF Molde, de tapte knepent for RBK og har spilt en god del svært ok kamper. Det var ikke ett enkelt lag vi slo i dag.

Dette er interessant! At jeg som Brannsupporter opplever kamper annerledes enn hva tallene tilsier er jeg ikke overrasket over. Det er så mye følelser på spill underveis i en kamp og som du sier, man kan fort bli begeistret uten å se hele bildet. Jeg synes Brann viste mest innsats mot slutten av kampen og tenker det var med på å karre til seg tre poeng. Jeg sitter dog igjen med en følelse av at Sandefjord kanskje var det beste laget totalt sett, men her sier tallene dine noe annet. Jeg kan likevel leve med at tallene motbeviser min følelse når de bikker i Branns favør, haha!

Jeg synes dog Brann var klart svakest i første omgang, men at de kom seg etter de endret formasjon. Hvor finner du disse tallene forresten?

Du har flere app'er som oppsummerer statistikk pr kamp (og spillere). Jeg bruker SofaScore eller FotMob. Tror de bruker noe av samme grunnlag men de er ikke helt like. Du kan sammenligne både lag og spillere. Gir ofte et godt supplement til egne (subjektive) observasjoner 😉

opplett

QuoteJeg bruker SofaScore eller FotMob.

En bonus er at FotMob er en bergensbedrift  :)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Quote from: Nixon on August 15, 2021, 22:42:42 PMMer resultatet enn kampen. Vi må heve oss flere hakk skal vi få nok poeng. Vi er jo griseheldige som ikke ligger under 1-3 til pause.

Viljen til å kjempe og vinne gav håp.
Tren på langskudd

Nixon

Våknet med opp med en følelse som at vi overtok tabelltoppen i går. Men så sank det inn.

Og så kom jeg til å tenke på den magiske seieren mot Rosenborg i august 2014. Ikke en kjeft trodde vi kom til å rykke ned etter den kampen.

Men dette er kanskje ikke rett tråd å rippe opp i det...
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg føler vi har gjort grep denne gangen som vi aldri gjorde og burde gjort i 2014. Det eneste vi gjorde den gang var å hente partyboy nr x. Men kampen mot Godset blir veldig viktig. Vinner vi den har vi momentet. Taper vi ser det stygt ut igjen.

Corran

Quote from: krakra on August 16, 2021, 07:10:25 AMJeg føler vi har gjort grep denne gangen som vi aldri gjorde og burde gjort i 2014. Det eneste vi gjorde den gang var å hente partyboy nr x. Men kampen mot Godset blir veldig viktig. Vinner vi den har vi momentet. Taper vi ser det stygt ut igjen.

Er vel ikke rett uke å snakke om at vi hentet partboy i 2014 ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Tja, vi har jo skippet ut en partyboy og det ryker kanskje et par til

Corran

Poenget er vel at vi har ganske mange av dem. Han vi hentet i 2014 skulle nok ønske han kom hit nå Eller kanskje han er mer seriøs enn de vi har ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Intel

August 18, 2021, 14:45:02 PM #1648 Last Edit: August 18, 2021, 15:15:05 PM by Intel
.

krakra

Har ingen tro på at man skal bygge en vinnerkultur med forbud og detaljstyring. Man må ha frihet under ansvar. Så bygger man laget rundt de som er det ansvaret bevisst og håndterer friheten bra, og kvitter seg med spillerne som misbruker friheten. Det handler om holdninger.

Go Up