• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: SK on August 13, 2021, 14:26:04 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 14:03:43 PM
Quote from: SK on August 13, 2021, 14:00:30 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 13:58:15 PMHva hvis man ikke stoler på spilleren?

Da går man ikke ut med noe støtte og holder kjeft.
Absurd tilnærming. En spiller har potensielt voldtatt noen og man skal da enten holde kjeft eller offentlig si at man tror på spilleren?

Enten må man holde kjeft, eller så må det være akseptabelt at man tar stilling i begge retninger. Noe annet blir meningsløst.
Årsaken til at dette er ulikt er at det ikke er sammenlignbart. Som sagt skal man ikke drive forhåndsdømming. Dette er langt mer drastisk enn å gi støtte hvis man tror på personen. Gudene skal vite at det kan være tøft og ensomt å være anklaget for noe selv om man ikke oppfatter å ha gjort noe galt. I saken ang. Sarr var gapestokken og mobben i full sving da anklagene ble kjent selv om ingen visste noe om hva som hadde skjedd. I en slik situasjon er det, på det menneskelige plan, viktig at de som faktisk stoler på den anklagede faktisk støtter han også.
Det er neppe tøffere å bli anklagd for voldtekt enn å bli voldtatt og se Norges kanskje mest profilerte fotballpersonlighet stå på Tv2 to dager før rettssaken og si at han ikke tror på at du ble voldtatt. Du omtaler de som trodde på kvinnen som mobben, og framstiller Solskjær som en støttende sjef fordi han trodde på Sarr. Virker litt rart.

SK

August 13, 2021, 14:57:48 PM #801 Last Edit: August 13, 2021, 14:59:21 PM by SK
Quote from: krakra on August 13, 2021, 14:47:24 PMDet er neppe tøffere å bli anklagd for voldtekt enn å bli voldtatt og se Norges kanskje mest profilerte fotballpersonlighet stå på Tv2 to dager før rettssaken og si at han ikke tror på at du ble voldtatt. Du omtaler de som trodde på kvinnen som mobben, og framstiller Solskjær som en støttende sjef fordi han trodde på Sarr. Virker litt rart.

Folk som mener seg feilaktig anklaget kan jo aldri få noen støtte hvis man skal dra den logikken til grunn. Når det er nettopp det de trenger. Her understreker du dessuten bare poenget mitt. For til tross for at fyren er blitt frikjent den ene gangen saken har vært oppe, så er du biased i retning det påståtte offeret i saken. Noe alt for mange er. Derfor er det så viktig at den anklagede også får noe støtte fra de som stoler på han.
Og ja, når folk tar stilling i saken uten å ha fnugg av innsikt i den og deretter henger ut den påståtte forbryteren uten grunnlag, da er man en mobb. Da snakker vi ikke lenger om "å tro på kvinnen". For øvrig hadde Solskjær også et bedre grunnlag for å uttale seg enn de som kun hadde lest i media.

Finfin respons

Jeg heller mot at Brann skal forhåndsdømmer ut fra det de vet, og suspendere, sparke, og heller ta støyten i evt arbeidsrettssak.

Så er det ingen tvil om at samtlige 12 som dro på fest på stadion skal byttes ut i dette eller neste vindu. Lange kontrakter eller ikke.

Sorry Barmen. Vi vil ikke ha deg i klubben lenger.
Kanskje.

krakra

Quote from: SK on August 13, 2021, 14:57:48 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 14:47:24 PMDet er neppe tøffere å bli anklagd for voldtekt enn å bli voldtatt og se Norges kanskje mest profilerte fotballpersonlighet stå på Tv2 to dager før rettssaken og si at han ikke tror på at du ble voldtatt. Du omtaler de som trodde på kvinnen som mobben, og framstiller Solskjær som en støttende sjef fordi han trodde på Sarr. Virker litt rart.

Folk som mener seg feilaktig anklaget kan jo aldri få noen støtte hvis man skal dra den logikken til grunn. Når det er nettopp det de trenger. Her understreker du dessuten bare poenget mitt. For til tross for at fyren er blitt frikjent den ene gangen saken har vært oppe, så er du biased i retning det påståtte offeret i saken. Noe alt for mange er. Derfor er det så viktig at den anklagede også får noe støtte fra de som stoler på han.
Og ja, når folk tar stilling i saken uten å ha fnugg av innsikt i den og deretter henger ut den påståtte forbryteren uten grunnlag, da er man en mobb. Da snakker vi ikke lenger om "å tro på kvinnen". For øvrig hadde Solskjær også et bedre grunnlag for å uttale seg enn de som kun hadde lest i media.
De kan få støtte når saken er avklart. Som arbeidsgiver og særlig en så profilert arbeidsgiver skal man selvfølgelig ikke ta stilling til hendelsesforløp man ikke aner noe om, eller som er behandlet i rettsvesenet i en sak som omhandler grov kriminalitet. Særlig når det er et offer i saken. Man kan vurdere om en tiltale i seg selv er nok til at den tiltalte skal suspenderes og om de handlingene man faktisk kjenner til kvalifiserer til å gjøre grep, men man skal ikke tro ditt eller tro datt. Det er i beste fall uprofesjonelt.

Og mener man at arbeidsgiver skal kunne ta stilling så må man i alle fall være konsekvent. At arbeidsgiver kan ta stilling, men kun i en retning gir ingen mening.

krakra

Quote from: Finfin respons on August 13, 2021, 15:01:03 PMJeg heller mot at Brann skal forhåndsdømmer ut fra det de vet, og suspendere, sparke, og heller ta støyten i evt arbeidsrettssak.

Så er det ingen tvil om at samtlige 12 som dro på fest på stadion skal byttes ut i dette eller neste vindu. Lange kontrakter eller ikke.

Sorry Barmen. Vi vil ikke ha deg i klubben lenger.
At folk som var der en liten stund og stakk før noe alvorlig hadde skjedd skal byttes ut for noe som skjedde senere er jeg uenig i.

TheMoustacheMan

"Politiinspektør Gunnar Fløystad bekrefter overfor BA at ingen er pågrepet, men at det er én fornærmet i saken og også én mann som har status som mistenkt."

Brann har avsluttet arbeidsforholdet til en spiller etter festen.

Det _kan_ være en sammenheng her, på samme måte som at det kan være tilfeldig.

krakra

Umulig å si, men reaksjonen fra ledelsen tilsier for meg at de faktisk ikke visste om dette. De kjente kanskje til ryktene, men har da ikke trodd på dem.


Finfin respons

Quote from: krakra on August 13, 2021, 15:11:29 PM
Quote from: Finfin respons on August 13, 2021, 15:01:03 PMJeg heller mot at Brann skal forhåndsdømmer ut fra det de vet, og suspendere, sparke, og heller ta støyten i evt arbeidsrettssak.

Så er det ingen tvil om at samtlige 12 som dro på fest på stadion skal byttes ut i dette eller neste vindu. Lange kontrakter eller ikke.

Sorry Barmen. Vi vil ikke ha deg i klubben lenger.
olk som var der en liten stund og stakk før noe alvorlig hadde skjedd skal byttes ut for noe som skjedde senere er jeg uenig i.

Det er 1000-vis av spillere å ta av. Vi trenger ikke disse 12. De brøt reglene alle mann. Her må det ryddes MEGET kraftig opp.
Kanskje.

Finfin respons

Vinduet er åpent. Rykk opp med roten!!
Kanskje.

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra

Quote from: Finfin respons on August 13, 2021, 16:00:13 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 15:11:29 PM
Quote from: Finfin respons on August 13, 2021, 15:01:03 PMJeg heller mot at Brann skal forhåndsdømmer ut fra det de vet, og suspendere, sparke, og heller ta støyten i evt arbeidsrettssak.

Så er det ingen tvil om at samtlige 12 som dro på fest på stadion skal byttes ut i dette eller neste vindu. Lange kontrakter eller ikke.

Sorry Barmen. Vi vil ikke ha deg i klubben lenger.
olk som var der en liten stund og stakk før noe alvorlig hadde skjedd skal byttes ut for noe som skjedde senere er jeg uenig i.

Det er 1000-vis av spillere å ta av. Vi trenger ikke disse 12. De brøt reglene alle mann. Her må det ryddes MEGET kraftig opp.
Dette blir for dumt. Ro deg ned.

sydnes76


Spelaren

Hvis folk har gått til vidt forskjellige tider og gjort vidt forskjellige ting, skal det selvsagt reageres basert på alvorlighetsgrad.
GÃ¥ av.

pidre

Quote from: krakra on August 13, 2021, 13:41:15 PM
Quote from: ostraume on August 13, 2021, 13:39:21 PMStusset veldig på de første rapportene om at det ble "nytt sigaretter". Hvem røyker av dagens unge? Og fotballspillere driver jo ikke med sånt? Selv på middels dårlig nivå er det snus som gjelder.

Men det er klart; om man røyker noe mer spennende enn nikotin...
Jeg tror ikke det var røykbar narko det var snakk om. (eller det kan jo røykes, men det er ikke vanlig).

AltsÃ¥ BÃ…DE røyking av sigaretter og nakotika!  
Saludar a los monos!

krakra

Men hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Lasaron

Litt av en ledelsesutfordring, dette her.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: TheMoustacheMan on August 13, 2021, 15:45:23 PM"Politiinspektør Gunnar Fløystad bekrefter overfor BA at ingen er pågrepet, men at det er én fornærmet i saken og også én mann som har status som mistenkt."

Brann har avsluttet arbeidsforholdet til en spiller etter festen.

Det _kan_ være en sammenheng her, på samme måte som at det kan være tilfeldig.

Brann sa at termineringen ikke hadde noe med festlighetene å gjøre. Dersom det likevel var det, og Brann bare visste det vi visste på det tidspunktet, er det bare en liten hvit løgn som ikke er så farlig. Men dersom Brann visste mer om det som kanskje er straffbart, så er det mer alvorlig.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:21:06 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Det er jo en lite imponerende undersøkelse med mindre hun ikke har hørt noen av ryktene som har gått. «Det ryktes at dere voldtok noen i kokainrus. Stemmer det?», «Nei», «phew, ok da legger vi den saken død».

Huff

Jeg kjenner ikke til ryktene, men jeg vil anta at kokainbruk på arbeidsplassen er oppsigelsesgrunn.

Nixon

August 13, 2021, 16:31:17 PM #820 Last Edit: August 13, 2021, 16:40:10 PM by Nixon
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:24:25 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:21:06 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Det er jo en lite imponerende undersøkelse med mindre hun ikke har hørt noen av ryktene som har gått. «Det ryktes at dere voldtok noen i kokainrus. Stemmer det?», «Nei», «phew, ok da legger vi den saken død».

Det ville forundre meg at Brann hadde hørt om dette på det tidspunktet. De måtte i så fall ha skjønt at dette ville komme til overflaten. Det gjør det alltid. Garantert. Det er jo første bud i all skandalehåndtering.
Rød makt på Hansa

krakra

August 13, 2021, 16:37:41 PM #821 Last Edit: August 13, 2021, 16:40:26 PM by krakra
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:31:17 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:24:25 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:21:06 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Det er jo en lite imponerende undersøkelse med mindre hun ikke har hørt noen av ryktene som har gått. «Det ryktes at dere voldtok noen i kokainrus. Stemmer det?», «Nei», «phew, ok da legger vi den saken død».

Det ville forundre meg at Brann hadde hørt om dette på tidspunktet. De måtte i så fall ha skjønt at dette ville komme til overflaten. Det gjør det alltid. Garantert. Det er jo første bud i all skandalehåndtering.
Jeg syns det er rart hvis ingen i Brannledelsen hadde hørt ryktene. De florerte jo, og noen må da han videremidlet dem til noen i ledelen? Når hun også sa at de hadde snakket med jentene fordi "det florerer så mange rykter" så trodde jeg at de hadde hørt de samme ryktene og forsikret seg om at det ikke var noe hold i dem.

Lurer forresten pÃ¥ om hele laget fortsatt vil ta støyten. Tenker ikke bare pÃ¥ overgrepet, men ogsÃ¥ pÃ¥ narkotikabruken hvis det stemmer. Er  dette noe man er villig til Ã¥ stÃ¥ i som lag?

Jeg er faktisk bekymret for hele klubbens framtid. Hva hvis det viser seg at det var full narkofest med 12 Brannspillere involvert, der ikke alle nødvendigvis deltok, men alle tolv kjente til det?  Hvor flere har begÃ¥tt overgrep og andre har kjent til og dekket over det? Det vil være beinhardt Ã¥ reise seg fra. Det vil være nesten umulig Ã¥ klare hvis noen av de involverte fÃ¥r fortsette i klubben.

maximus1963

Regner med at det blir dopingtest av samtlige involverte, slår den ut på knark så er det vel rett ut , eller ?
Kniksen var kongen

krakra

Quote from: maximus1963 on August 13, 2021, 16:37:59 PMRegner med at det blir dopingtest av samtlige involverte, slår den ut på knark så er det vel rett ut , eller ?

Jeg tror det er vanskelig å påvise kokain etter såpass lang tid.

Crispo 2

Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:37:41 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:31:17 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:24:25 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:21:06 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Det er jo en lite imponerende undersøkelse med mindre hun ikke har hørt noen av ryktene som har gått. «Det ryktes at dere voldtok noen i kokainrus. Stemmer det?», «Nei», «phew, ok da legger vi den saken død».

Det ville forundre meg at Brann hadde hørt om dette på tidspunktet. De måtte i så fall ha skjønt at dette ville komme til overflaten. Det gjør det alltid. Garantert. Det er jo første bud i all skandalehåndtering.
Jeg syns det er rart hvis ingen i Brannledelsen hadde hørt ryktene. De florerte jo, og noen må da han videremidlet dem til noen i ledelen? Når hun også sa at de hadde snakket med jentene fordi "det florerer så mange rykter" så trodde jeg at de hadde hørt de samme ryktene og forsikret seg om at det ikke var noe hold i dem.

Lurer forresten pÃ¥ om hele laget fortsatt vil ta støyten. Tenker ikke bare pÃ¥ overgrepet, men ogsÃ¥ pÃ¥ narkotikabruken hvis det stemmer. Er  dette noe man er villig til Ã¥ stÃ¥ i som lag?

Jeg er faktisk bekymret for hele klubbens framtid. Hva hvis det viser seg at det var full narkofest med 12 Brannspillere involvert, der ikke alle nødvendigvis deltok, men alle tolv kjente til det?  Hvor flere har begÃ¥tt overgrep og andre har kjent til og dekket over det? Det vil være beinhardt Ã¥ reise seg fra. Det vil være nesten umulig Ã¥ klare hvis noen av de involverte fÃ¥r fortsette i klubben.

Her var det mye, om og men og visst.

Det er ikke sikkert det har vært verken overgrep eller Brannspillere som har brukt narkotika. Det kan jo være gjestene som har brukt?

Blir uansett meningsløse spekulasjoner. Time will shåw.
Per Pettersen 1960-1964

krakra

Quote from: Crispo 2 on August 13, 2021, 16:45:54 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:37:41 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:31:17 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:24:25 PM
Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:21:06 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:16:54 PMMen hvis det har vært både narkotikabruk og overgrep som Brann ikke plukket opp i sin «undersøkelse» før de la saken død så kan jo ikke Johannessen overleve dette?

Tja, kan hun straffes for løgn som blir gjort ansikt til ansikt?
Det er jo en lite imponerende undersøkelse med mindre hun ikke har hørt noen av ryktene som har gått. «Det ryktes at dere voldtok noen i kokainrus. Stemmer det?», «Nei», «phew, ok da legger vi den saken død».

Det ville forundre meg at Brann hadde hørt om dette på tidspunktet. De måtte i så fall ha skjønt at dette ville komme til overflaten. Det gjør det alltid. Garantert. Det er jo første bud i all skandalehåndtering.
Jeg syns det er rart hvis ingen i Brannledelsen hadde hørt ryktene. De florerte jo, og noen må da han videremidlet dem til noen i ledelen? Når hun også sa at de hadde snakket med jentene fordi "det florerer så mange rykter" så trodde jeg at de hadde hørt de samme ryktene og forsikret seg om at det ikke var noe hold i dem.

Lurer forresten pÃ¥ om hele laget fortsatt vil ta støyten. Tenker ikke bare pÃ¥ overgrepet, men ogsÃ¥ pÃ¥ narkotikabruken hvis det stemmer. Er  dette noe man er villig til Ã¥ stÃ¥ i som lag?

Jeg er faktisk bekymret for hele klubbens framtid. Hva hvis det viser seg at det var full narkofest med 12 Brannspillere involvert, der ikke alle nødvendigvis deltok, men alle tolv kjente til det?  Hvor flere har begÃ¥tt overgrep og andre har kjent til og dekket over det? Det vil være beinhardt Ã¥ reise seg fra. Det vil være nesten umulig Ã¥ klare hvis noen av de involverte fÃ¥r fortsette i klubben.

Her var det mye, om og men og visst.

Det er ikke sikkert det har vært verken overgrep eller Brannspillere som har brukt narkotika. Det kan jo være gjestene som har brukt?

Blir uansett meningsløse spekulasjoner. Time will shåw.
Det er ikke meningsløse spekulasjoner når politiet åpner etterforskning. Mye tyder på at det er hold i mange av ryktene, og der er det ikke gjestene som har vært mest på.

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:37:41 PMJeg syns det er rart hvis ingen i Brannledelsen hadde hørt ryktene. De florerte jo, og noen må da han videremidlet dem til noen i ledelen? Når hun også sa at de hadde snakket med jentene fordi "det florerer så mange rykter" så trodde jeg at de hadde hørt de samme ryktene og forsikret seg om at det ikke var noe hold i dem.

Dersom Brann hadde hørt rykter, spurt jentene om det og fått positivt svar, så hadde de aldri verden avsluttet saken på den måten. Så dumme er de ikke. Da tror jeg mer på at de har fått negativt svar fra jentene om at det ikke hadde skjedd noe mer enn det som var kjent på det tidspunktet. Noe som kan ha bidratt til Brann avgjørelse.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2021, 16:52:25 PMJeg syns det er rart hvis ingen i Brannledelsen hadde hørt ryktene. De florerte jo, og noen må da han videremidlet dem til noen i ledelen? Når hun også sa at de hadde snakket med jentene fordi "det florerer så mange rykter" så trodde jeg at de hadde hørt de samme ryktene og forsikret seg om at det ikke var noe hold i dem.

Dersom Brann hadde hørt rykter, spurt jentene om det og fått positivt svar, så hadde de aldri verden avsluttet saken på den måten. Så dumme er de ikke. Da tror jeg mer på at de har fått negativt svar fra jentene om at det ikke hadde skjedd noe mer enn det som var kjent på det tidspunktet. Noe som kan ha bidratt til Brann avgjørelse.
[/quote] Eller så har de ikke snakket med alle jentene.

Finfin respons

Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:44:46 PMDe ryktene jeg har hørt sier forresten at det ikke er ungguttene som har gått på en smell for å si det sånn. Det er godt voksne spillere, såkalte ledertyper, som har kjørt på med både sex og narko.

Jeg tror Brann er nødt til å fortelle hvem som var på nachspillet og hvem som var der da det eskalerte. Var det narkobruk må det komme fram hvem som var involvert der også. Så må de det gjelder fjernes fra klubben.

Ok, kanskje ikke alle 12. 7-8-9 holder kanskje.

Men en form for skandalehåndtering er å utnytte dette vinduet. Kjøpe nye spillere. Aktivt selge. Vi kan ikke godt komme i en situasjon der la oss si 5 spillere MÅ suspenderes to uker etter vinduet stenger fordi alle skjønner at alternativet er verre.

Denne saken kommer til å lamme spillergruppen. Det blir tidenes nedrykk. Her er det hemmeligheter og bekymringer som kommer til å ta fokus i årevis. Bare dét er grunn nok til å skifte ut store deler av laget.
Kanskje.

ostraume

Hvor kommer forresten narkoryktene fra. Ingenting i BT om dette så vidt jeg kan se.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det kommer fra samme sted som overgrepsryktene kom fra.

Finfin respons

Quote from: sydnes76 on August 13, 2021, 16:09:40 PM
Quote from: Spelaren on August 13, 2021, 16:05:20 PM
Quote from: Finfin respons on August 13, 2021, 16:02:11 PMVinduet er åpent. Rykk opp med roten!!

Kutt ut.

Helt enig. Slapp av mann. Latterlig.

Dette er ikke folk som er seriøs med toppidrett, så vi trenger dem ikke. Kokain? Skandale? Fyllefest? Sex inne på stadion? Mulig overgrep? Disse her er totalklovner.

Og om de så faktisk kjenner på skam og anger, så er ikke det prestasjonsfremmende heller, med mindre de får mental hjelp til å gå raskt videre og gjøre opp for seg.
Kanskje.

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2021, 16:53:44 PMEller så har de ikke snakket med alle jentene.

Godt mulig. Kanskje de ikke hadde oversikt, men dersom det viser seg at Brann har handlet mot bedre vitende, eller gjort en veldig dårlig jobb, så kan det lett få konsekvenser. Blir det f. eks. avslørt en dekkoperasjon her av et eller annet slag, så blir det nok en skandale. Tipper pressen jobber langs dette sporet også.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Uff.

Jeg har vært forsiktig med å uttale meg, og skal prøve å fortsette med det.

Nå er ikke jeg den mest konservative hva gjelder narkotikalovgivning. Men har det blitt begått lovbrudd så er det ekstra skjerpende at det skjer inne på Stadion. Da er det greit med oppsigelse, i mine øyne. Iallfall i en sånn bransje. Selvsagt også hvis det er skjedd seksuelle lovbrudd.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on August 13, 2021, 16:18:19 PMLitt av en ledelsesutfordring, dette her.

Jepp. Tror vi skal være forsiktig med å snu fokus over på ledelsen i denne fasen. Med mindre det var 12 spillere og 1 styremedlem på nach.... og der er vi nok ikke.

Dette er et mareritt for hele ledelsen.
Kanskje.

Huff

Quote from: krakra on August 13, 2021, 17:01:59 PMDet kommer fra samme sted som overgrepsryktene kom fra.

Sirkulerte disse ryktene før politiet ble koplet inn?

krakra

Quote from: Huff on August 13, 2021, 17:15:52 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 17:01:59 PMDet kommer fra samme sted som overgrepsryktene kom fra.

Sirkulerte disse ryktene før politiet ble koplet inn?
Ja. Jeg har fått litt mer detaljer i ettertid, men de har ingenting med selve overgrepet å gjøre. De hørte jeg i går.

Nixon

Vi vet vel heller ikke når politiet ble koblet inn. De skal ha fått opplysninger og gjort undersøkelser, før de valgte å etterforske. Ikke godt å si tidshorisonten på det.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 13, 2021, 17:23:29 PMVi vet vel heller ikke når politiet ble koblet inn. De skal ha fått opplysninger og gjort undersøkelser, før de valgte å etterforske. Ikke godt å si tidshorisonten på det.

Nei, men det er klart at det blir mer sannsynlig at ryktene stemmer når medieoppslag og politiets arbeid i større og større grad ser ut til å bekrefte det som ryktene forteller.

krakra

Ja, altså. Jeg trodde jeg svarte på når politiet annonserte etterforskningen. De har sikkert blitt koplet på tidligere, som igjen gjør det litt rart at Brann ikke kjente til saken når de erklærte episoden for over.

ostraume

Altså; politiet må jo nødvendvis ha kommet inn i bildet etter at VJ erklærte saken som over. Ellers gir ikke det utsagnet særlig mening. Og det ville jo være hinsides risiko for VJ å gå i gang med noe "dekkoperasjon" så det har jeg null tro på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on August 13, 2021, 17:31:30 PMAltså; politiet må jo nødvendvis ha kommet inn i bildet etter at VJ erklærte saken som over. Ellers gir ikke det utsagnet særlig mening. Og det ville jo være hinsides risiko for VJ å gå i gang med noe "dekkoperasjon" så det har jeg null tro på.

Ja, og jeg kan heller ikke tro at sterke rykter hadde nådd frem. Men, hun ville jo ikke vært den første som tok dårlige avgjørelser under press.
Rød makt på Hansa

krakra

Skal angivelig ikke være snakk om voldtekt i tradisjonell forstand.

Nixon

Quote from: krakra on August 13, 2021, 17:40:50 PMSkal angivelig ikke være snakk om voldtekt i tradisjonell forstand.

Det har jeg egentlig hele tiden tenkt at det ikke var, mer mer å utnytte berusede jenter som verken kan si ja eller nei. Det gjør saken mindre svart/hvitt, og det kan bli vanskeligere å bevise noe.
Rød makt på Hansa

gladiporno

Jeg har ingen tro på at noen i Brann-admin forsøkte seg på noen dekkoperasjon. Før kl. 12 i dag trodde de nok saken var avsluttet.

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2021, 17:45:54 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 17:40:50 PMSkal angivelig ikke være snakk om voldtekt i tradisjonell forstand.

Det har jeg egentlig hele tiden tenkt at det ikke var, mer mer å utnytte berusede jenter som verken kan si ja eller nei. Det gjør saken mindre svart/hvitt, og det kan bli vanskeligere å bevise noe.
Egentlig ikke det heller. Det er snakk om et samleie som i utgangspunktet(i alle fall juridisk) var helt greit, men som utartet seg til noe som kan være et overgrep. Jeg tror ikke det noe folk umiddelbart tenker på når de hører overgrep. Selv om det er en stygg sak.

gladiporno

Quote from: Nixon on August 13, 2021, 17:45:54 PM
Quote from: krakra on August 13, 2021, 17:40:50 PMSkal angivelig ikke være snakk om voldtekt i tradisjonell forstand.

Det har jeg egentlig hele tiden tenkt at det ikke var, mer mer å utnytte berusede jenter som verken kan si ja eller nei. Det gjør saken mindre svart/hvitt, og det kan bli vanskeligere å bevise noe.

Bevis får politiet ta seg av. Spilleren det gjelder må ut uansett.

krakra

Quote from: gladiporno on August 13, 2021, 17:48:17 PMJeg har ingen tro på at noen i Brann-admin forsøkte seg på noen dekkoperasjon. Før kl. 12 i dag trodde de nok saken var avsluttet.
Jeg tror heller ikke de har forsøkt å dekke over noe. Da er de idioter. Men jeg tror de har hørt ryktene, gjort en slapp og svak undersøkelse og konkludert alt for raskt?

Hører man rykter om at noen av dine ansatte har begått overgrep eller brukt narkotika på din eiendom så tenker jeg det er naturlig å kople inn politiet.

Men jeg vet ikke. Syns bare det er rart at de ikke skal ha hørt noe som helst.

gladiporno

Enten har de hørt noe, og konkludert med en gang at det var spekulasjoner uten substans, eller så har de ikke hørt noe. Man får ikke alt med seg, og jeg vet at Brann-admin har hatt det svært travelt med både krisesaken og samtaler med samarbeidspartnere osv. Dette var sjokknyheter for dem.

Nixon

Ja, de var vel i en slags boble. Og når kanskje ikke jentene har sagt noe på det tidspunktet, så er det ikke utenkelig at de ikke visste noe.
Rød makt på Hansa

Go Up