• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann, 16.05.2021, kl. 20.00

Started by kabelmann, May 15, 2021, 09:53:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

May 15, 2021, 09:53:16 AM Last Edit: May 16, 2021, 11:16:44 AM by kabelmann
Joho! 16. mai-kamp. Borte! Noen som gleder seg, eller?

Sikker B på kupongen.

Nei, her er det bare å håpe på et hederlig tap.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

May 15, 2021, 10:54:30 AM #1 Last Edit: May 15, 2021, 11:04:24 AM by Gulløl
Trist kamp. Trist by. 1-0 tap blir hederlig og vil vise fremgang.

Nå må målforskjellen reddes, selv om det blir tap i de fem første kampene kan vi ikke bli dårligst på målforskjell siden 1963, da er all selvtillit pulverisert i lang tid. LAN sitt Brann lag kunne i hver fall forsvarsspill ganske bra. Kåre sitt Brann lag kan foreløpig hverken forsvarsspill eller angrepsspill.

Hentet fra Osdal sin Brann logg:
Skulle Brann f.eks. tape med fire i Molde, tre i Trondheim og tre hjemme mot Glimt (noe som vel ikke er utenkelig), vil vi ha minus 15 i målforskjell etter fem kamper. Etter at man begynte med at alle møter alle på øverste nivå i 1961/62, har det bare skjedd to ganger at noen har hatt så dårlig målforskjell etter fem kamper: Frigg hadde minus 16 i 1963 og Hønefoss hadde minus 15 i 2010.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Fin beliggenhet, kan vi vel strekke oss til å si. Vel, jeg har ikke all verdens grunnlag. Tilbake i 2010 kjørte jeg rundt i gatene der, for det var lenge til fergen gikk. Da var gatene og byggene stygge. Kanskje det ser bedre ut nå?
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Gulløl on May 15, 2021, 10:54:30 AMTrist kamp. Trist by. 1-0 tap blir hederlig og vil vise fremgang.

Nå må målforskjellen reddes, selv om det blir tap i de fem første kampene kan vi ikke bli dårligst på målforskjell siden 1963, da er all selvtillit pulverisert i lang tid. LAN sitt Brann lag kunne i hver fall forsvarsspill ganske bra. Kåre sitt Brann lag kan foreløpig hverken forsvarsspill eller angrepsspill.

Hentet fra Osdal sin Brann logg:
Skulle Brann f.eks. tape med fire i Molde, tre i Trondheim og tre hjemme mot Glimt (noe som vel ikke er utenkelig), vil vi ha minus 15 i målforskjell etter fem kamper. Etter at man begynte med at alle møter alle på øverste nivå i 1961/62, har det bare skjedd to ganger at noen har hatt så dårlig målforskjell etter fem kamper: Frigg hadde minus 16 i 1963 og Hønefoss hadde minus 15 i 2010.


Lan sitt Brann lag var gode på forsvarspill fram til 2018 Etter det har det vært litt opp og ned
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Lasaron on May 15, 2021, 11:16:02 AMFin beliggenhet, kan vi vel strekke oss til å si. Vel, jeg har ikke all verdens grunnlag. Tilbake i 2010 kjørte jeg rundt i gatene der, for det var lenge til fergen gikk. Da var gatene og byggene stygge. Kanskje det ser bedre ut nå?
Noen år siden jeg var der sist men kjedelig og trist by med bra beliggenhet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Molde er en trist by. En trist gate der det stort sett er kaldt og kjipt. Vært der mye. De har en fantastisk utsikt mot sør, og landets fineste fotballstadion som er skjendet av at
det spilles på dørmatte, og det e vel der jeg får mest dørmattefølelse i hele ES.

Tror kvelden blir enda tristere i Molde enn på lenge. Første skikkelige topplag som møtes i kveld. Tips 6-1
Brannsupporter.

Lasaron

Stadionet er fint på utsiden, og har en nydelig beliggenhet. Men på innsiden er den skjemmet av at tribunen helt unødvendig er delt opp i to etasjer.
Tren på langskudd

Lasaron

Hva blir dagens lagoppstilling?
Opdal står nok i mål, tross gigatabben sist kamp.
Er blomberg frisk igjen? Hvem spiller høyreback om ikke han? Kolskogen eller Tveita?
Kolskogen, Forren, Kristiansen. To av de tre som stoppere.
Kristiansen, Grøgaard, Wolfe. En av de på venstreback.

Tren på langskudd

Churchill

Selv om vi famler for tiden og spiller tidvis fantasiløst og elendig, er det vel matematisk små sjanser for at vi taper alle de fem første. Selv om vi møter presumptive topplag i alle disse kampene. Håper oppturen kommer i kveld, men jeg tror vi går på en smell.
...we shall never surrender.

krakra

Viking er i ferd med å tape mot Tromsø, som spilte uavgjort mot Molde. VIF taper mot KBK.

Denne "disse lagene er så gode at det er urealistisk å forvente poeng mot dem" er bare en patetisk bortforklaring mot at ingenting sitter for Brann ennå. Så gode er de ikke, beviselig.

Lasaron

Aiai! Rasmussen og Barmen på sentral midt, og Forren som stopper. Ble mer skeptisk nå, kjente jeg. Tror vi fort blir løpt ihjel.

Da ville jeg heller hatt Strand på sentral midt og Grøgaard som ving. Nå er Strand ving, og det har vel aldri gått bedre enn ok.
Tren på langskudd

Corran

tipper ca samme lag som sist om alle e klare
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

var litt kjapp der
Tveita ned for blomberg
Skaanes inn på kant for Tveita
Rasmussen på andre kanten for Grøgård
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on May 16, 2021, 17:54:14 PMAiai! Rasmussen og Barmen på sentral midt, og Forren som stopper. Ble mer skeptisk nå, kjente jeg. Tror vi fort blir løpt ihjel.

Da ville jeg heller hatt Strand på sentral midt og Grøgaard som ving. Nå er Strand ving, og det har vel aldri gått bedre enn ok.

Jeg så Rasmussen på kant?

Lasaron

På plakaten på brann.no står han oppført som dyp midt. BA melder det samme. Vi får se.
Tren på langskudd

Nixon

Sist meldte mediene også ulike startoppstillinger. Er det Brann som villeder?

Rasmussen har, uansett posisjon, mye å bevise etter sutringen for en tid tilbake. Men må jo ha gjort det bra på trening for å få starte.

Og etter keeper-overtidsmål borte over fjorden, er jeg full av adrenalin og kan faktisk tro på hva som helst nå av fotballundere! Kjør kamp!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Discovery+ følger opp med streamingkvalitet anno 2006.
Gå av.

Giles

Endelig en modig start med tempo og vilje. Kudos!

esp123

Bra start! Nevnte Rasmussen med fin chip i bakrom til Bamba!

krakra

Rasmussen og Skaanes har løftet dette laget.

Finfin respons

Er det bare min Discovery + som hakker på en tilårskommen Apple tv?
Kanskje.

Nixon

Men er vi gode, eller er det Molde som er unormalt dårlige? De nærmer seg nå...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: krakra on May 16, 2021, 19:15:23 PMRasmussen og Skaanes har løftet dette laget.

Nei, det hakker her også (Chrome og Firefox på et beist av en maskin + fiber).
Gå av.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Utrolig. Bamba river drakten til målscorer i stykker og Molde får likevel annullert målet :D .
Gå av.

Nixon

Der har vi flaks. Nå må vi heve oss igjen.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Det må Discovery+ også. Nå var det helt stopp her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Crispo 2

Per Pettersen 1960-1964

Spelaren

Barmen med kveldens andre rett i dusjen-pasning. Klassisk.
Gå av.

ZsoltKorcsmar

Barmen med feilpasning i forkant av Moldes mål. Har hatt en stygg ballmist tidligere i omgangen også.

Går dessverre litt for tregt

Giles

Bortsett fra Barmens feilpasninger er det mye bra.

fortune

Kombinasjonen av Barmens feilpasninger og Forrens manglende tempo kommer til å gi oss mange baklengs i år.
First is first, second is nothing

krakra

Barmen må ut av dette laget. Forhåpentlig har Sané trent godt.

Spelaren

Barmen med NOK en pissesvak pasning, som fører til kontring imot. Ut før pause!
Gå av.

Nixon

Godt å vite at vi har minst fem år igjen av dette!
Rød makt på Hansa

esp123


Spelaren

2-0 på ren flaksescoring med kneet, men det er vår manglende struktur som legger til rette for dette. Horneland og Ingebrigtsen har ikkje forbedret en dritt på 9 måneder med denne gjengen.
Gå av.

Spelaren

Molde har innkast på egen 16, Kristiansen header mutters alene, rett til Molde - simsalabim 3-0.
Gå av.

Henki

Det må være noe av det kjekkeste som finnes å spille angrep mot Brann. Det er jo ingen som tar ansvar i egen 16-meter. Kjære all verden for et pinglete opplegg.
Ballen skal fremover!

Nixon

Hvordan kan vi komme så raskt i ubalanse i en slik situasjon? Hvor var midtbanen?
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Vil ikke høre fra noen at vi startet bra. 0-3 i sekken og 0 null målsjanser skapt selv. Det er fasit.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Mitt tips på Kåre-analysen

- Vi starter bra
- Personlige feil ødela


Det florerte forresten av personlige feil fra Molde de første 20 minuttene. Hvor mange mål ble det av disse?

Superjack

Quote from: Nixon on May 16, 2021, 19:47:44 PMHvordan kan vi komme så raskt i ubalanse i en slik situasjon? Hvor var midtbanen?

Flere skal nok ta skyld, men Barmen sine rett i dusjen pasninger er grusome å se på.
Godt vi skal se på de i 4 1/2 år til....

Og Brann fremstår som überklassisk bunnlag. Ut i 100 mot storfavoritten - hevder seg i 15-20
minutter, men har ikke evner nok å
få ledelse. Ender opp med en røys mål i mot i stedet.

slik som Brann fremstår
så er Brann dumpekandidat nr 1 i eliteserien.
Brannsupporter.

fortune

Vi mangler både tempo i forsvaret og struktur i midtbane/backer. Da ender brudd imot fort med baklengs.
First is first, second is nothing

esp123

2,12-0,16 i xG. Det har vært overkjøring fra 15 min og ut. Spesielt på vår høyreside kontrer de gang på gang. Vi kaster veldig mange mann i angrep, og spiller de av presset vårt/vi mister ball, så mangler vi tempo i returløpene. Spesielt Tveita har slitt.

Lasaron

Barmen har ikke respondert bra på kontraktsforlengelsen. Han er for tiden dårlig på det han før var god på, samtidig som han fortsatt er dårlig på det han før var dårlig på. Det er for dårlig. Han må smake benk. Forren er også for dårlig. Vi må slutte å starte med disse.
Tren på langskudd

krakra

Pasningsfeilen til Barmen er ille den, men feilpasninger midtveis inne på motstanders banehalvdel skal ikke gi sånne sjanser i mot.

Go Up