• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Felix Horn Myhre

Started by Gulløl, April 30, 2021, 14:37:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

April 30, 2021, 14:37:13 PM Last Edit: April 30, 2021, 14:54:50 PM by Gulløl
Da er han klar. Velkommen !

Klipp fra VG:
Fredag ettermiddag bekrefter Brann-trener Kåre Ingebrigtsen overfor VG at Felix Horn Myhre blir Brann-spiller fra 1. juli, og at klubben vil forhandle med Vålerenga om å kjøpe ham ut så fort som mulig.
- Vi trenger ham nå, sier Ingebrigtsen og beskriver Ullern-gutten som en fantastisk signering for Brann.
Vålerenga-kontrakten hans går ut i slutten av juni. Det betyr at den tidligere U21-landslagsspilleren i utgangspunktet ikke blir Brann-klar umiddelbart, men trolig vil en liten overgangssum sørge for at spilleren kan bli klar før seriestart borte mot Viking 9. mai.

Ser det blir operert med to forskjellige datoer når kontrakten hans er ferdig, en kan lese både 30 juni og 31 juli på forskjellige plasser på nettet. Tror VG tar feil i denne artikkelen. Forhåpentligvis har Brann og Kåre mer kontroll på den rette datoen når de forhandler om overgangssum ;). Når han forlenget med Engen stod det 31 juli på hjemmesiden som linken under viser, skulle tro det er den rette.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/felix-horn-myhre-forlenger-med-valerenga
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Velkommen skal han være. Forholdsvis ung, tidligere stort talent. Legende på Football Manager. Blir spennende.

Nixon

https://www.bt.no/fotball/i/0K6EMB/branns-ferske-signering-optimalt-hvis-jeg-faar-komme-naa

Felix vil til Bergen nå, og klubbene er i forhandling.

Dersom han kommer og tar en plass i løpet av de første rundene. Hvem skal ut av det som er det tilsynelatende beste laget nå? Det blir vel Barmen og Strand han vil kjempe mot om en av de to plassene sentralt. Hvem av disse to er det trønderen tar ut først for øyeblikket?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg ser ikke at han automatisk skal inn og ta plassen til noen. Han får bevise på trening og som squadspiller at han er bedre.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on May 03, 2021, 13:53:50 PMJeg ser ikke at han automatisk skal inn og ta plassen til noen. Han får bevise på trening og som squadspiller at han er bedre.

Tviler på at de gidder å mase på å få han klar og betale for at det skal skje for at han skal sitte på benken. Høres ikke veldig klokt ut ihvertfall.

krakra

Det er klokt at han får trent litt med laget før han går inn i førsteelleveren og at han får startet med dette så fort som mulig. Men han blir fort vårt beste midtbanespiller.

fortune

Sannsynligvis blir det behov for Strand som potet på alle de fem midtbaneplassene, så ser gjerne at Felix øves i rollen ved siden av Barmen.
First is first, second is nothing

Giles

Felix bør rett inn fordi han er bedre enn alternativene. Trenger ikke to treninger for å bevise det.

Corran

Han kjemper med Barmen og Strand
Personlig tror eg Barmen ryker
Viking kampen kommer nok for raskt. Mulig han er på benken der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

bernu

Vi får da inderlig håpe at Felix er bedre enn Barmen. Hvis ikke er jo hele kjøpet poengløst. Barmen er og blir en vandrende middelmådighet.
HANSA - Z

fortune

Felix er nok bedre enn Barmen på noen ting, men det går også andre veien. Jeg er for min del svært skeptisk til en sentral midtbane bestående av to spillere som er såpass begrensede i luftrommet som Felix/Strand.

Dette forsterkes ytterligere av at stopperne våre heller ikke er spesielt duell- eller hodespillsterke.

For meg ser Barmen sammen med Felix eller Strand ut som duoer som utfyller hverandre og som tillater den enkelte å spille på sine styrker. Det er som oftest bedre enn å konsekvent benytte de «to beste».
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: fortune on May 03, 2021, 18:25:55 PMFelix er nok bedre enn Barmen på noen ting, men det går også andre veien. Jeg er for min del svært skeptisk til en sentral midtbane bestående av to spillere som er såpass begrensede i luftrommet som Felix/Strand.

Dette forsterkes ytterligere av at stopperne våre heller ikke er spesielt duell- eller hodespillsterke.

For meg ser Barmen sammen med Felix eller Strand ut som duoer som utfyller hverandre og som tillater den enkelte å spille på sine styrker. Det er som oftest bedre enn å konsekvent benytte de «to beste».

Enig med Fortune der. Barmen er vel eneste spilleren Brann har som er 190 cm. Det er mye småfolk rundt. Spesielt om Kristiansen blir stopper også. I så fall må Brann gjøre noen geniale trekk for å få kompensert for den åpenbare svakheten her... Blir fort mye spill på bakken da, og det kan kanskje passe både Myhre og Strand godt...

Corran

Barmen pleier også å løfte seg når han blir avskrevet eller får konkurranse. Enten på vanlig plass eller på en annen.
Eg ser mer nytte i Barmen pr i dag enn i Strand.
Synes også Barmen var bedre/nytigere enn Strand mot Åsane
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Hvis jeg utelukkende skule valgt den fotballspilleren jeg verdsetter høyest,  ville valget falt på  Strand  fremfor Barmen  alle dager i uken. men  at  Barmen  har en  del  fysiske forutsetninger ( med tilhørende egenskaper) som  laget  ellers har lite av , er jo et  ubestridelig faktum. og det kan man jo ikke se bort fra, sånn helt uten videre. Nå ser det  jo ut som de utfyller hverandre fint som DM, så inntil videre er de plass til begge. og  så må gjerne Horn Myhre  gjøre noe med det!

Lasaron

Det er jo typisk for Strand, dette her. Nå blir han i beste fall potet igjen.

Felix kan ikke gå rett inn i startelleveren nærmest uten treninger sammen med laget. Han var squadspiller på et eliteserielag som regnes som et par hakk bedre enn oss. Det er ikke sånn wow. Men det er naturlig at han får innhopp i første kamp. Og hvis han er klart bedre enn Barmen/Strand, så vil vi jo se det i innhopp og på de første treningene. Så da vil han kapre en plass i førsteelleveren ganske kvikt.

Om han potensielt blir teoretisk spilleklar mot Viking, så vil det være feil å hive ham rett inn i startelleveren.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Falkman on May 04, 2021, 09:20:52 AMHvis jeg utelukkende skule valgt den fotballspilleren jeg verdsetter høyest,  ville valget falt på  Strand  fremfor Barmen  alle dager i uken.
hehehe og jeg er stikk motsatt
Men for Brann sittbeste hadde det vært fint om de begge havnet på benken pga at klart bedre spillere tok plassen deres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

En ting som plutselig slo meg var: hvordan er det med Skaanes opp i det hele? Slik som Myhre har blitt brukt tidligere så har de fokusert på den defensive delen av jobben hans. Der må han jo slåss med Barmen hovedsaklig, og så er vel Strand litt mer offensiv enn Barmen. Men samtidig er det snakk om at Myhre har et stort potensiale som indreløper.

Det kan jo hende at KI nå går tilbake til sin originale plan om å gjøre Barmen til stopper. Da har han plutselig en høyrebent kar i forsvar som i motsetning til de andre i forsvaret faktisk har en styrke i hodespillet. Og at det er derfor han har tatt det så rolig med hele den stoppersituasjonen.

Myhre har vel blitt brukt som defensiv midtbanespiller, indreløper og back. Blir han satt til å være defensiv midtbanespiller om Barmen går bak i forsvaret?

Strand har blitt brukt mest som indreløper, men har i år fått litt mer defensivt ansvar. Men han har også blitt brukt som back eller ving.

Skaanes har vel ingenting å gjøre i en mer defensiv rolle, så han må være klassisk indreløper eller sliteving.

Så har man de som fremdeles kan regnes som driblevinger: Simba, Delaveris og Taylor.

Ved siden av dette har man jo Kniklas som det knytter seg noen forhåpninger til. Han er vel mest brukt som indreløper, eller?

Pete05

May 04, 2021, 11:48:08 AM #17 Last Edit: May 04, 2021, 11:51:00 AM by Pyton
Tvilsomt om Myhre kommer før til sommeren. Høres ikke ut som det er så mye dialog.


Fagermo om Branns nysignering: - Det er skuffende
Copyright Bergensavisen, Norway
Vålerenga-trener Dag-Eilev Fagermo skulle helst ha beholdt Felix Horn Myhre.
 04.05.21 12:23

Vålerenga-trener Dag-Eilev Fagermo er skuffet over at Felix Horn Myhre (22) velger å gå til Brann. Samtidig sier han at det er uaktuelt å slippe spilleren til Brann nå. - Det har ikke Brann forsøkt på heller, hevder han.

Da er han uansett spilleklar for Brann fra august av, men Brann-trener Kåre Ingebrigtsen har vært tydelig på at han helst vil ha 22-åringen til Bergen før overgangsvinduet stenger onsdag i neste uke. Til alt overmål møtes nettopp Brann og Vålerenga på Stadion denne kvelden.

- Vi trenger ham nå, sa Ingebrigtsen til VG fredag.

Vil ikke slippe ham nå
Vålerenga-trener Dag-Eilev Fagermo er klar på at det er små sjanser for at det skjer.
- Vi skal spille ti kamper før kontrakten hans går ut. Det er en tredjedel av sesongen, det. Samtidig skal vi spille kvalifisering til Europa. Derfor skal det veldig mye til for at vi slipper ham nå, sier Fagermo.

- Du er helt sikker på at han er Vålerenga-spiller og ikke Brann-spiller når dere møtes neste uke?
- Ja. Og det er jo noe vi bestemmer helt selv, påpeker han.

Felix Horn Myhre er klar for Brann, men er fortsatt Vålerengas eiendom frem til juli.
- Ikke hørt fra Brann
Han hevder samtidig at Brann ikke har gjort noen fremstøt for å kjøpe Horn Myhre fri nå.
- Vi har ikke hørt noe fra dem om det. Jeg snakket med Kåre for en uke siden og da luftet han om det kunne være aktuelt. Det sa jeg at det ikke var, og siden har vi ikke hørt noe, sier den tidligere Odd-treneren som ikke alltid har vært like populær i Bergen.

Han er full av lovord når han beskriver Branns nysignering.
- En suveren gutt
- Jeg synes det er synd at vi mister ham, men jeg har også forståelse for det. Han har en drøm om å spille på midtbanen, og den drømmen får han realisert i Brann. Jeg har på mange måter ødelagt for meg selv i og med at jeg har brukt ham mest som back, sier Fagermo.
- Mener du at han har størst potensial som back?
- Han kan bli en veldig god midtbanespiller også. Eller han er en veldig god midtbanespiller. Men vi har mange gode midtbanespillere i Vålerenga. Det er tøff konkurranse og han har ikke blitt prioritert der, sier Fagermo.
Han mener at Horn Myhre kan bekle både en ankerrolle og en indreløperrolle i Kåre Ingebrigtsens 4-3-3.
- Han er en suveren gutt. Han er veldig profesjonell, med en god treningskultur i bunn. Og han blir aldri skadet. Han er fortsatt ung også, så det er veldig synd at vi mister ham, sier Fagermo.



Gulløl

Hvorfor bløffer Fagermo så åpenbart ?? En ny bekreftelse på myten at han har noe veldig i mot Brann ?

Klipp fra BA:
Vålerenga-treneren hevder samtidig at Brann ikke har gjort noen fremstøt for å kjøpe Horn Myhre fri nå.
- Vi har ikke hørt noe fra dem om det. Jeg snakket med Kåre for en uke siden og da luftet han om det kunne være aktuelt. Det sa jeg at det ikke var, og siden har vi ikke hørt noe, sier den tidligere Odd-treneren som ikke alltid har vært like populær i Bergen.
Vibeke Johannesen, daglig leder i Brann, stiller seg uforstående til dette, og sier at klubben jobber for å få Horn Myhre til Bergen så fort som mulig.
- Jeg vet ikke hvorfor Fagermo sier dette, men via spillerens agenter er det en konstruktiv dialog mellom klubbene for å finne en god løsning for alle parter. Det skal ikke være noen tvil om at vi ønsker å få Felix til Bergen så fort som mulig, sier Johannesen til BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Hvorfor Fagermo sier det han sier? Er det ikke åpenbart? Han vet Brann er desperat etter forsterkninger, og ved å gi inntrykk av at det er helt nødvendig å beholde FHM så driver han opp prisen. Her har Brann mye å lære. Vi snakker helst ned egne spillere som vi vil bli kvitt, slik at andre klubber kan betale minst mulig...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

May 05, 2021, 08:47:58 AM #20 Last Edit: May 05, 2021, 10:18:32 AM by Gulløl
Quote from: Kjell249 on May 05, 2021, 08:33:31 AMVi snakker helst ned egne spillere som vi vil bli kvitt, slik at andre klubber kan betale minst mulig...
I tilfellet Jesper Löfgren stemmer det 100 %. Håper VJ har kjeftet KI huden full for den "innsatsen" og at styret også er såpass på banen at de har krevd en forklaring og gitt en reprimande.

Så får vi håpe at etter Fagermo sitt utspill i BA er det flere enn agentene som snakker sammen en uke etter at juli overgangen var klar for å finne en kortsiktig løsning også. Dette er en oppgave for Per Ove Ludvigsen for å få i boks nå som det er bare fire dager før seriestart. VJ og KI tror jeg er best bare holder seg langt unna.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Kjell249 on May 05, 2021, 08:33:31 AMHvorfor Fagermo sier det han sier? Er det ikke åpenbart? Han vet Brann er desperat etter forsterkninger, og ved å gi inntrykk av at det er helt nødvendig å beholde FHM så driver han opp prisen. Her har Brann mye å lære. Vi snakker helst ned egne spillere som vi vil bli kvitt, slik at andre klubber kan betale minst mulig...

Ja, man trenger ikke å like Fagermo for å se at det han gjør er klokt og rett med tanke på å få noe igjen for en spiller.

De andre alternativene vi kan se for oss kan vøre:

VJ lyver for å få det til å virke som det skjer noe spennende på den spillerlogistiske fronten trass i at de ikke har sportssjef.

VJ forhandler direkte med en agent som gir inntrykk av at de kan snakke på vegne av VIF. De blir enige, VIF sier "Nei, dette har vi ikke gitt lov til" og det blir surt mellom VIF og Brann samt at en furtende Myhre ikke gjør det så godt mot Brann...

Gulløl

May 05, 2021, 10:25:27 AM #22 Last Edit: May 05, 2021, 10:28:36 AM by Gulløl
Som jeg påpekte i åpningsinnlegget. Er det nå avklart helt sikkert om det 30 juni eller 31 juli som er siste dagen av kontrakten hans ? Når det fremdeles er forskjellige datoer etter hva medier en leser kan en begynne å lure. Inntil videre stoler jeg på Enga sin hjemmeside er rett når han forlenget, altså 31 juli. Så får en tro på at BT, BA og andre medier som skriver forskjellige datoer  etter hvert kan bli enige. Håper Brann i hvert fall vet det riktige når de forhandler, er forskjell på 7 uker eller 11 uker når det gjelder kompensasjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Elfakiri

Fagermo mener noen bør sprenge banken for å få kjøpt Horn Myhre fri fra kontrakten med Vålerenga for å hente han til Brann nå.

Ja det gir mening når kontrakten hans går ut om 2 måneder.

For en fjott denne Fagermo er. Kanskje den kvalmeste personen i norsk fotball noen gang.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

esp123

Dette ordner seg nok etter kampen på onsdag. Etter det er vel det i VIFs interesse at Brann er sterkest mulig slik at vi kanskje tar poeng fra noen av konkurrentene?

Lasaron

Fakir, jeg tror det er forhandlingsutspill. Ikke ta deg nær av det.
Tren på langskudd

Nixon

I koronaens navn med anbefaling mot unødvendige reiser, burde det være i alles interesse at Felix blir igjen i Bergen onsdag kveld...
Rød makt på Hansa

krakra

Fagermo: Hvis Brann vil ha Horn Myhre nå må de punge skikkelig ut. Virker ikke som de vil betale.
Johannessen: Jo, vi har skikkelig lyst på Horn Myhre med en gang. Jeg lover!!

krakra

Quote from: Nixon on May 10, 2021, 15:32:10 PMI koronaens navn med anbefaling mot unødvendige reiser, burde det være i alles interesse at Felix blir igjen i Bergen onsdag kveld...
Onde tunger vil ha det til at Helsedirektoratet planlegger å gi refs for å reise til Stavanger på grunn av samme rådet.

Kagain

Quote from: Lasaron on May 10, 2021, 15:30:48 PMFakir, jeg tror det er forhandlingsutspill. Ikke ta deg nær av det.

Her er jeg mer på linjen med Lasaronen enn Fakiren. Man kan mislike Fagermo av prinsipp etter den famøse affære med Kovacs og målet han scorte når en Brann spiller lå nede og Brann trodde spillet var stoppet. Fullt forståelig. Men akkurat i dette tilfellet har jeg mer tro på at det er forhandlinger og ikke reinspøta jævelskap som ligger til grunn for Fagermo sine uttalelser.

Som jeg og flere andre her inne har tatt opp tidligere så har vi ofte beklaget vår nød når de som sitter med makten i Brann går ut og omtrent lover bort spillere på grunn av mer eller mindre relevante plager de har. Det var den ene tingen Soltvedt hadde med seg som sportssjef; han klarte å tyne penger ut av andre lag for spillere som Brann ikke var så higen å holde på.

Elfakiri

Jeg burde ikke tatt meg så nær av Fagermo. Men synes bare den uttalelsen var helt latterlig. Men burde nok ikke tatt meg fullt så nær av det som jeg gjorde.

Heia Brann :D
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Kagain

Quote from: Elfakiri on May 11, 2021, 23:24:21 PMJeg burde ikke tatt meg så nær av Fagermo. Men synes bare den uttalelsen var helt latterlig. Men burde nok ikke tatt meg fullt så nær av det som jeg gjorde.

Heia Brann :D

"Fotball er følelser". Er det ikke slik utsagnet går? Fullt lov å la seg bli revet med. Spesielt med tanke på historikken.

Selv kjenner jeg at jeg kommer til å bli noe provosert (og kommer kanskje til å vurdere om jeg skal bli eitrande galen) om Brann biter på dette snøret og hoster opp millioner for en spiller hvis kontrakt går ut om 1,5 mnd. DET har ikke Brann råd til.

Nixon

Han kommer 1. juli og har skrevet kontrakt ut 2024, melder brann.no. Men han vil ikke kunne spille kamper for oss før 1. august.
Rød makt på Hansa

Lasaron

KI sier: "Han kan spille i flere posisjoner, men vi skal dyrke han som midtbanespiller"

Jeg oversetter: Han må nok belage seg på å bli flyttet rundt. Det er fint med et par poteter i stallen.
Tren på langskudd

Churchill

Kan Felix spille midtstopper?
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Han er midtbane, og liker ikke spille andre steder. La ham spille i midten

Kagain

Quote from: Churchill on June 06, 2021, 00:03:22 AMKan Felix spille midtstopper?

Jeg mener at VIF forsøkte han som back, og det var ikke noe han satte spesielt pris på. Han er 1.84 høy, så noe høyere enn Kristiansen og Acosta, men vet ikke noe om spenst eller lignende. Jeg vil tro at det da er mer nærliggende at KI går tilbake til sin opprinnelige plan og setter Barmen som stopper-reserve...

Pete05

Han står oppført med 1,80 hos VIF? Men vinner endel hodedueller og er tøff i duellene. Har visstnok også spilt stopper for VIF2 men det er neppe favoritt posisjon (eller hans beste)

Kagain

Quote from: Pyton on June 07, 2021, 10:52:57 AMHan står oppført med 1,80 hos VIF? Men vinner endel hodedueller og er tøff i duellene. Har visstnok også spilt stopper for VIF2 men det er neppe favoritt posisjon (eller hans beste)

Ser at transfermarkt også har han på 1,80. Så det er sikkert rett, det. I min enfoldighet siterte jeg bare det som kom opp i en faktaboks da jeg søkte på Felix Horn Myhre høyde. I så fall blir han enda mindre aktuell som stopper. Tøff i duellene er bra, men med den kombinasjonen av ferdigheter som han sitter på så er det kanskje defensiv midt/indreløper som er steder der han bør få prøve seg. Om Rasmussen fremdeles herjer på defensiv midt er det vel indreløper-posisjonen som må være stedet for FHM. Om Ramussen får en formdupp kan sikkert FHM få prøve seg.

Nixon

Har sett litt på kampen nede i Stavanger i kveld. Basert på denne kampen blir kanskje Felix Branns beste venstreback når han kommer.
Rød makt på Hansa

Corran

Bortsett fra at han kommer til Brann for å slippe å spille back så det hjelper ikke mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Slik Mathias spiller for tiden, er den sentrale midbaneplassen opptatt. Han spiller enten midtstopper og backup på midten.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

June 15, 2021, 20:21:10 PM #42 Last Edit: June 15, 2021, 20:23:25 PM by Jose Arrogantio
Han kan også spille indreløper om han ikke får ankerplassen, uten at det går ut over trivselen etter eget utsagn:

Ja, jeg kan vel spille både høyre- og venstreback, høyre og venstre indreløper og anker. Og kunne sikkert spilt stopper også, selv om jeg ikke tror jeg skal gjøre det så mye... Hehe. Det blir vel mest å spille der det trengs, så vet man aldri hva som skjer, sier gutten som fylte 22 tidlig i mars.

....

Det står først og fremst på at jeg vil spille fotball fast og helst ikke spille fem posisjoner. Å få en rolle som er min. Sånn det er i Vålerenga nå så er ikke det så lett.
- Hvilken posisjon er det da, henger hjernen din med på hvor du skal spille?
- Si det, da. Jeg har nesten en identitetskrise, haha. Nei, altså, jeg trives best et sted på midtbanen. Om det er anker, indreløper eller sittende i 4-2-3-1 eller 4-3-3, det er ikke så viktig, egentlig, sier den anvendelige spilleren.

https://www.google.com/amp/s/www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/holder-vif-pa-pinebenken-vil-dyrkes-i-annen-rolle_sto8194011/story-amp.shtml

Nixon

Felix har sin første trening med Brann i dag.

Lurer på om han angrer litt på overgangen...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det tror jeg nok han gjør. Men slik er fotballen, når man undertegner en kontrakt så lang tid i forveien. Han prøver å fortelle seg selv og omverdenen at han ikke angrer, og det er nok lurt. Han må nok jobbe med sin egen innstilling. Nå er det Brann som gjelder.
Tren på langskudd

gladiporno

July 02, 2021, 11:49:58 AM #45 Last Edit: July 02, 2021, 11:59:03 AM by gladiporno
Quote from: Nixon on July 02, 2021, 10:16:06 AMFelix har sin første trening med Brann i dag.

Lurer på om han angrer litt på overgangen...

Det er vel ikke noe å lure på. Selvfølgelig angrer han. Men han kan fremdeles bidra til at Brann holder seg. Avstanden til i hvert fall kvalikplassen er ikke avskrekkende. Det som er avskrekkende er Branns spill.

Larsendos

Quote from: gladiporno on July 02, 2021, 11:49:58 AM
Quote from: Nixon on July 02, 2021, 10:16:06 AMFelix har sin første trening med Brann i dag.

Lurer på om han angrer litt på overgangen...

Det er vel ikke noe å lure på. Selvfølgelig angrer han. Men han kan fremdeles bidra til at Brann holder seg. Avstanden til i hvert fall kvalikplassen er ikke avskrekkende. Det som er avskrekkende er Branns spill.
Og hvordan kan vi forbedre spillet? Jo, hente inn spillere som Horn Myhre. Spillere med selvtillit. Spillere som har de ekstra kvalitetene som bikker kampene i vår favør kontra motstanderens. Nå er Horn Myhre primært høyreback? Da får vi håpe han er en spiller som tar duellen med f.eks Lehne Olsen, og ikke snur ræven til i de avgjørende situasjonene. 

krakra

July 02, 2021, 12:21:27 PM #47 Last Edit: July 02, 2021, 12:24:46 PM by krakra
Vi kunne jo også hentet en bedre trener.

Horn Myhre er primært midtbanespiller og er nok tiltenkt en rolle der. Noe av grunnen til at han skiftet klubb var at han ønsket å bli satset på som midtbanespiller. På høyrebacken har vi en satsingsspiller.

Larsendos

Vi hadde satsingsspillere i 2014 og.

krakra

July 02, 2021, 15:03:22 PM #49 Last Edit: July 02, 2021, 15:41:03 PM by krakra
Vi hadde også et taktisk ubrukelig trener.
I situasjonen mot LSK så går jo Blomberg inn i kroppen på Lehne Olsen for å forstyrre ham mens han går i duell med Kolskogen. Lehne Olsen vinner duellen, men er såpass forstyrret at det blir en svak heading, som Holmen Johansen gir vekk en helt unødvendig retur på. Hva du mener med "gå i duellen" vet ikke jeg. Blomberg er jo på feil side av Lehne Olsen og hadde ikke hatt sjanse på å nå ballen. Hadde han gått noe særlig hardere inn i duellen hadde han fort fått straffe i mot.

Men det er ikke så relevant. Horn Myhre er neppe tiltenkt noen høyreback-rolle. Det har vi heller ikke behov for. Vårt største problem er at midtbanen ikke fungerer, på grunn av total mangel på struktur. Verken i press, eller i frispillingsfasen er midtbanen bra nok. Det er noen gode enkeltmannsprestasjoner der i fra til tider, særlig fra Rasmussen, men det henger for lite sammen.

Mye av dette skyldes jo en svak trener, men hvis man får på plass en defensiv midtbanespiller som både er smart og god defensivt, som Rasmussen overhodet ikke er, og som kan bidra til frispillingen, som Pedersen overhodet ikke gjør, så kan det hjelpe litt. Forhåpentligvis er den en sånn rolle Horn Myhre tar. Så betyr jo det at vår såkalte leder må på benken igjen, men jeg tror kanskje det går bra. Sané inn i midtforsvaret sammen med Kolskogen også, så kan vi kanskje vi litt trøkk i egen boks også.

At Horn Myhre skal være en som vipper noe i vår favør er jeg mer usikker på. Han er en bra og spennende spiller, men ikke noen matchvinner eller dominerende type akkurat.

Go Up