• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Årsmøte 2021

Started by fortune, November 09, 2020, 12:57:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Positivt at klubbens unggutter orienteres om stemmeretten. Det er jo ellers tungt gubbevelde på disse årsmøtene. Husker for noen år siden en senior som tok ordet og okket seg over at "disse kvinnene absolutt måtte være i styret. Selv vi forumister blir jo unge og progressive i møte med årsmøte-menigheten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Quote from: Churchill on January 28, 2021, 16:12:49 PMD
Quote from: Gulløl on January 27, 2021, 14:01:57 PM
Quote from: Henki on January 27, 2021, 13:52:08 PMRyktene vil i hvert fall ha det til at blant veteranene, tirsdagsgjeng o.l. er de fleste negative til plast. Når det gjelder deres digitale kompetanse, sier ryktene lite.
Ryktene fra de innerste kretser sier at hele gjengen har tatt EDB kurs med Dangfart Tønnessen, så dette kan bli spennende.

Du snakker! Klubben skal altså styres av noen som i større eller mindre grad har "vært noen" i klubben en gang for lenge siden og som overhode ikke har peiling på hva de snakker om. Skal vi nå noen steder og etablere oss som toppklubb, må slike miljøer avskjæres fra å være med på viktige beslutninger om klubbens fremtid. Som sagt, jeg kommer til å gi opp Brann som toppklubb hvis man ikke velger å gå for kunstgress. Alt annet enn ønsketenking, gamle klisjeer og nostaligiske betraktninger tilsier at dette er riktig.



Så din fagkompetanse og kunnskap om toppfotball er bedre forankret enn alle andre sine meninger, inkludert dem som en gang har "vært noe" i klubben? Og om du ikke får kunstgress så slutter du å holde med Brann?

Vi kan være uenig om sak, og for og imot kunstgress. Jeg er for gress, sterkt. For meg er det viktig. Men en godt fremlagt plan, og faglige begrunnelser - med troverdighet hjelper jo når en avgjørelse skal tas.

Jeg ser ikke at SKB sin ledelse har en helhetlig plan.
Kan de presentere en helhetlig sportslig plan?
Hva er SKB sin visjon og hva er da det som må på plass for å nå denne visjonen?
Damefotball eller ikke - har null med om det er kunstgress eller ikke å gjøre. Dette skulle Brann gjort for lenge siden.
Å trene på likt underlag? Ja, men er det utredet alternativer, det virker ikke slik. Det er gjort en konklusjon, basert på noe. Hvor er underlaget for denne avgjørelsen?  

Det finnes ingen rød tråd.
Det er lite og ingen informasjon i en medlemsstyrt klubb som har vedtak på å være landets mest åpne klubb, men den fremstår totalt motsatt.
Brann sin ledelse med Vibeke og Soltvedt i spissen har ikke min tillt lenger. Denne saken, LAN saken.  

Jeg kommer overhodet ikke å slutte å være Brannsupporter, om det er kunstgress, gress, grus eller tartandekke som er underlaget, det er ikke der jeg protesterer. Men måten klubben fremstår og ledes på.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: ostraume on January 28, 2021, 16:25:56 PMPositivt at klubbens unggutter orienteres om stemmeretten. Det er jo ellers tungt gubbevelde på disse årsmøtene. Husker for noen år siden en senior som tok ordet og okket seg over at "disse kvinnene absolutt måtte være i styret. Selv vi forumister blir jo unge og progressive i møte med årsmøte-menigheten.

Ja, her er jeg enig her.
Spent på om samme påminningen kommer før det vanlige årsmøtet, eller om saken er ledelsen i klubben.

Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Superjack on January 28, 2021, 16:28:09 PMHvor er underlaget for denne avgjørelsen? 




Underlaget? Det vites ikke, men jeg tror det er av plast. Haha :D. Måtte bare.

Du mente "grunnlaget" selvsagt, men med alt snakk om underlag, så går det i ball. Fotball.
Tren på langskudd

esp123

Jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk enn deg. Etter at saken kom ut i lyset syns jeg Brann har argumentert godt og presentert grundige utredninger om hvorfor de har innstilt det de har innstilt. Den sportslige planen er jo at man skal legge til rette for å bli best mulig, og da trenger man tilfredsstillende treningsforhold.

Og det er ganske klart at da må man legge kunstgress.

Når det er snakk om visjon og rød tråd, så må årsmøtet ta en del av ansvaret. Det er tross alt de som velger styret.

Superjack

Quote from: Lasaron on January 28, 2021, 16:34:27 PM
Quote from: Superjack on January 28, 2021, 16:28:09 PMHvor er underlaget for denne avgjørelsen?  




Underlaget? Det vites ikke, men jeg tror det er av plast. Haha :D. Måtte bare.

Du mente "grunnlaget" selvsagt, men med alt snakk om underlag, så går det i ball. Fotball.


Ja, helt rett. Og det er ikke underlaget som er viktig, men ballen og det skal være en fotball.
Plastball? Mye lettere å sparke, og går så uberegnelig.
Jeg gleder meg til seriestart. Med gress eller plast.
Brannsupporter.

Lasaron

"Gi meg styrke! Plastgress? Det neste blir vel plastball!"

Det skulle tatt seg ut.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on January 28, 2021, 16:45:55 PM"Gi meg styrke! Plastgress? Det neste blir vel plastball!"

Det skulle tatt seg ut.

Skulle ikke Brann være en plastfri klubb?? :D

Gresset kan være plast, tifoen må være laget av organisk dyrket hamp... ??
Brannsupporter.

krakra

At de som faktisk skal bruke stadionmatten informeres om at de har stemmerett er jo helt naturlig.

Churchill

Quote from: Superjack on January 28, 2021, 16:28:09 PM
Quote from: Churchill on January 28, 2021, 16:12:49 PMD
Quote from: Gulløl on January 27, 2021, 14:01:57 PM
Quote from: Henki on January 27, 2021, 13:52:08 PMRyktene vil i hvert fall ha det til at blant veteranene, tirsdagsgjeng o.l. er de fleste negative til plast. Når det gjelder deres digitale kompetanse, sier ryktene lite.
Ryktene fra de innerste kretser sier at hele gjengen har tatt EDB kurs med Dangfart Tønnessen, så dette kan bli spennende.

Du snakker! Klubben skal altså styres av noen som i større eller mindre grad har "vært noen" i klubben en gang for lenge siden og som overhode ikke har peiling på hva de snakker om. Skal vi nå noen steder og etablere oss som toppklubb, må slike miljøer avskjæres fra å være med på viktige beslutninger om klubbens fremtid. Som sagt, jeg kommer til å gi opp Brann som toppklubb hvis man ikke velger å gå for kunstgress. Alt annet enn ønsketenking, gamle klisjeer og nostaligiske betraktninger tilsier at dette er riktig.



Så din fagkompetanse og kunnskap om toppfotball er bedre forankret enn alle andre sine meninger, inkludert dem som en gang har "vært noe" i klubben? Og om du ikke får kunstgress så slutter du å holde med Brann?

Vi kan være uenig om sak, og for og imot kunstgress. Jeg er for gress, sterkt. For meg er det viktig. Men en godt fremlagt plan, og faglige begrunnelser - med troverdighet hjelper jo når en avgjørelse skal tas.

Jeg ser ikke at SKB sin ledelse har en helhetlig plan.
Kan de presentere en helhetlig sportslig plan?
Hva er SKB sin visjon og hva er da det som må på plass for å nå denne visjonen?
Damefotball eller ikke - har null med om det er kunstgress eller ikke å gjøre. Dette skulle Brann gjort for lenge siden.
Å trene på likt underlag? Ja, men er det utredet alternativer, det virker ikke slik. Det er gjort en konklusjon, basert på noe. Hvor er underlaget for denne avgjørelsen? 

Det finnes ingen rød tråd.
Det er lite og ingen informasjon i en medlemsstyrt klubb som har vedtak på å være landets mest åpne klubb, men den fremstår totalt motsatt.
Brann sin ledelse med Vibeke og Soltvedt i spissen har ikke min tillt lenger. Denne saken, LAN saken. 

Jeg kommer overhodet ikke å slutte å være Brannsupporter, om det er kunstgress, gress, grus eller tartandekke som er underlaget, det er ikke der jeg protesterer. Men måten klubben fremstår og ledes på.


Jeg sier ikke at jeg skal slutte å holde med Brann, men at jeg avskriver dem som toppklubb. Jeg sier heller ikke at ikke at mine argumenter mer verd. De er like mye synSing som dine. Men klubbens ledelse mener på faglig grunnlag at vi ikke har noe valg.
...we shall never surrender.

Lasaron

Alt klubben mener er jo mer eller mindre på faglig grunnlag. Trenerens disposisjoner også. Vi har meninger likevel, og av og til viser det seg at du eller jeg har rett, og de med faglig grunnlag tar feil.
Tren på langskudd

Spelaren

Alt Brann har lagt fram har vært saklig og greit begrunnet, men timingen og kommunikasjonen har vært dårlig. Dette burde ha kommet før.
Gå av.

Lasaron

"Det kan vi sikkert ta selvkritikk på..."
Tren på langskudd

fortune

Er innstillingen fra valgkomiteen til nytt styre kommet? Eventuelt, vet vi hvilke kandidater/profiler de søker?
First is first, second is nothing

Lasaron

Grevstad ligger vel an til å ta over som leder. Forøvrig vil jeg foreslå Samnøy, eventuelt Erlend Øyane.
Tren på langskudd

SKBCPH

Har meldt meg inn som medlem i klubben selv nå. Jeg kommer til å stemme på et styre som ønsker friske hjerner inn i både administrativ og sportslig ledelse. Altså ut med Vibeke og Rune.
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Quote from: SKBCPH on February 04, 2021, 13:11:01 PMHar meldt meg inn som medlem i klubben selv nå. Jeg kommer til å stemme på et styre som ønsker friske hjerner inn i både administrativ og sportslig ledelse. Altså ut med Vibeke og Rune.
Hvordan skal du få til det? Det er ingen som kommer til å gå på valg for å sparke faste ansatte i Brann.

SKBCPH

Brann kommer aldri til å bli en toppklubb så lenge de to har hovedansvaret. Om det er ingen som går på valg på å få inn mennesker habile til å gjøre Brann til en toppklubb, får jeg heller stemme blankt eller noe.

Og om jeg er den eneste på årsmøte som ønsker å fjerne de to så får det heller være, om demokratiet ønsker at vi fortsetter å være en klubb styrt av amatører, så har jeg respekt for det. :)
- Vi har den treneren vi har.

krakra

February 04, 2021, 16:15:43 PM #68 Last Edit: February 04, 2021, 16:17:44 PM by krakra
Det er sikkert flere som vil bytte ut en eller to ledere, men å gå til valg på å sparke to ansatte ville vært idiotisk. Å innfri denne lovnaden hadde jo vært en garanti for tapte arbeidsrettssaker.
Ellers så syns jeg Johannessen, til tross for dårlig håndtering av kunstgresssaken og den famøse VIF-kampen har gjort en god jobb med å profesjonalisere Brann. Det er mulig at det er tid for et skifte der uansett, men hun har vært habil nok hun.

SKBCPH

Jeg kan ikke så mye om lovverket, dessverre. Men er det virkelig sånn at vi er stuck med begge to fordi de er fast ansatt? Er de like fredet som statsansatte?

Det er en prestasjonsbedrift, det må da gå an å sparke folk når det ikke blir prestert....
- Vi har den treneren vi har.

krakra

February 04, 2021, 16:25:45 PM #70 Last Edit: February 04, 2021, 16:27:41 PM by krakra
Man er ikke stuck med noen, men hvis man sitter på utsiden av klubben og sier "Dersom jeg blir valgt inn i styret så skal jeg få sparket Soltvedt og Johannessen" så får man problemer med å argumentere for saklig oppsigelse i ettertid.

Ellers så er det jo lurt å være bevisst på hva de forskjellige lederne har ansvar for. Selv om Johannessen er daglig leder, så har hun ikke noe sportslig ansvar. Det er lurt. Vi prøvde oss med en daglig leder som skulle leke sportssjef før henne, og det gikk dårlig. Jeg syns det er feil å si at hun ikke har prestert. Brann har blitt en langt mer solid bedrift etter at hun tok over. Men hun har rotet en del kommunikasjonsmessig det siste året.


SKBCPH

Fair nok. Da vil jeg i det minste ha inn mennesker som er tydelige på at de ønsker å profesjonalisere klubben ytterligere, med klare langsiktige mål, så man ikke behøver å prøve å ta forhastede beslutninger om for eksempel treningshverdagen bak ryggen på medlemmene.
- Vi har den treneren vi har.

ostraume

Quote from: krakra on February 04, 2021, 16:25:45 PMEllers så er det jo lurt å være bevisst på hva de forskjellige lederne har ansvar for. Selv om Johannessen er daglig leder, så har hun ikke noe sportslig ansvar. Det er lurt. Vi prøvde oss med en daglig leder som skulle leke sportssjef før henne, og det gikk dårlig.


Og nå prøver vi oss med en sportssjef som leker assistenttrener. Merkelig greier.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Brannsupporter.

Superjack


Styret skal ikke starte med å sparke fast ansatte nedover i organisasjonen, det er det ledelsen som eventuelt må gjøre. Innenfor arbeidslivets spilleregler. Styret skal ansette daglig leder. Og om styret ikke er fornøyd med, ikke stoler på eller mener at kursen skal endres i en retning de mener daglig leder ikke kan ta virksomheten, så skal de erstatte daglig leder.

Styret har ansvar for at virksomheten har en daglig leder. Styret har også ansvar ut over det, i at de er virksometens øverste ledelse.

Klart det kan settes ett styre som vil ha ny daglig leder og sportslig ledelse. Det er styrets ansvar og plikt om det er det medlemmene / eierene mener eller at de ser at dem som leder virksomheten ikke får det til, eller at de ikke har tillit til ledelsen
Brann er eid av medlemmene. Om medlemmene mener dagens ledelse ikke er rett, så velger medlemmene inn et styre som gjør noe med dette.
Dette er helt naturlig.

Brannsupporter.

krakra

En daglig leder har også et stillingsvern. Ellers så er fotballklubber ofte litt rarere organisert enn vanlige organisasjoner, der flere personer svarer direkte til styret som ansetter og sparker dem. Det er f.eks. styret som ansetter og sparker treneren. Sikkert sportssjefen også.

Superjack

Quote from: krakra on February 05, 2021, 13:16:27 PMEn daglig leder har også et stillingsvern. Ellers så er fotballklubber ofte litt rarere organisert enn vanlige organisasjoner, der flere personer svarer direkte til styret som ansetter og sparker dem. Det er f.eks. styret som ansetter og sparker treneren. Sikkert sportssjefen også.

Daglig leder ansettes og sparkes av styret.
Daglig leder har stort sett en avtale som gjør at han ikke følger krav i AML. Sluttvederlag osv i sin avtale ved kontraktsinngåelse.
Forventer at Vibeke har det samme. Så er det jo litt avhengig av form om evt Trener og eller Sportssjef har samme type avtale.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: krakra on February 05, 2021, 13:16:27 PMEn daglig leder har også et stillingsvern.

Mest trolig ikke. De fleste toppledere avtaler seg nettopp bort fra stillingsvernet, typisk i bytte med en avtalt fallskjerm.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Der sendte jeg avgårde en søknad om å bli medlem i Brann. Annerledes prosess enn før. Kanskje jeg blir med på det ordinære årsmøtet i 2021? Ja, om de godtar med, da. Søknaden er nemlig under behandling, står det.

Tren på langskudd

Superjack

Dere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.



Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Superjack on February 05, 2021, 17:45:07 PMDere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.





Jeg ønsker å ha sjansen til å påvirke enda mer.
Tren på langskudd

kabelmann

Jeg tenker det er dumt å sitte her og irritere seg over andres valg når man kan være med og påvirke selv. Da har man i det minste gjort noe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Quote from: Lasaron on February 05, 2021, 17:58:44 PM
Quote from: Superjack on February 05, 2021, 17:45:07 PMDere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.





Jeg ønsker å ha sjansen til å påvirke enda mer.

Dessuten støtter jeg klubben mer da.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Superjack on February 05, 2021, 17:45:07 PMDere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.


Forrige gang var det for å bli prioritert hva cupfinale-billetter angår. Fikk lett billett som medlem i 2011, men trur ikkje eg har fornyet siden 2016.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on February 05, 2021, 20:24:01 PM
Quote from: Superjack on February 05, 2021, 17:45:07 PMDere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.


Forrige gang var det for å bli prioritert hva cupfinale-billetter angår. Fikk lett billett som medlem i 2011, men trur ikkje eg har fornyet siden 2016.

Var mitt startpunkt også. Letteste måte til cupfinalebillett. Vært medlem en del år.
Brannsupporter.

Crispo 2

Quote from: Superjack on February 05, 2021, 17:45:07 PMDere som nå melder seg inn, hvorfor melder dere dere inn i SKB nå?
Hva er det dere ønsker å oppnå på evt årsmøte?
Lurer bare av generell nysgjerrighet.





Godt spørsmål. Jeg melder meg inn for å stemme i neste kunstgress sak, samt andre saker som betyr noe.

Jeg ser en stor del aktive medlemmer som er svært engasjerte (super positivt) men som stemmer med hjerte i stedetfor hode.

Klubb og supportere er i full gass i motsatte retninger og det er en farlig situasjon.

Hvor ofte har vi ikke spurt følgende: Hvorfor blir alle spillere som kommer til Brann dårligere?
Jeg tror treningsforholdene er nøkkelen her.
Per Pettersen 1960-1964

fortune

Quote from: Crispo 2 on February 06, 2021, 10:48:17 AMHvor ofte har vi ikke spurt følgende: Hvorfor blir alle spillere som kommer til Brann dårligere?
Jeg tror treningsforholdene er nøkkelen her.
>
Nja, minst 90 % skyldes at man kontinuerlig har hentet spillere og bedt dem om å utføre helt andre arbeidsoppgaver enn de har lyktes med både før og senere. I korte trekk har vi de siste årene nesten utelukkende hentet spillere som passer best i 442 eller 4231, samtidig som vi har spilt 433. Da lykkes man dårlig, uavhengig av treningsforhold.
First is first, second is nothing

Spelaren

Eg var for plast, men synes ikkje me skal overdrive. Nilsen hentet masse vrakgods som hjalp oss til to medaljer på tre år.
Gå av.

Nixon

Fra mail fra Brann i ettermiddag:

Vil du ha stemmerett på årsmøtet må innmeldingene være inne før tirsdag 9. februar klokken 18.00.

Så her gjelder det å kjappe seg dersom man vil kaste noen styremedlemmer!;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

BA mener å vite at valgkomiteen instiller Birger Grevstad som leder. Videre vil de ha inn Geirmund Brendesæther og Madeleine Giske (datter til Anders Giske) i styret, og Espen Brochmann som vara.

Mine korte kommentarer:

Ryktene skal ha det til at Grevstad hørte til mindretallet i styret som fortsatt ville sparke LAN, også etter forsvarstalen til LAN. Det kan bety at han blir en bedre leder enn Lunde. Det taler iallfall positivt. Forøvrig vil endringene føre til større fotballkompetanse enn der er i dag.
Tren på langskudd

krakra

Hva har Geirmund Brendesæther drevet med de siste årene som gjør ham kvalifisert? Jeg syns Brochmann er et mer spennende alternativ. Han var jo styreleder i Åsane da de rykket opp til OBOS-ligaen med Knutsen som trener i 2014. At noen spilte for Brann for 20 år siden syns jeg ikke gjør dem spesielt spennende som styremedlemmer.

Fint med Giske inn, lurt å få inn noen fra kvinnefotballen i styret.

Finfin respons

Quote from: krakra on February 09, 2021, 16:34:55 PMHva har Geirmund Brendesæther drevet med de siste årene som gjør ham kvalifisert? Jeg syns Brochmann er et mer spennende alternativ. Han var jo styreleder i Åsane da de rykket opp til OBOS-ligaen med Knutsen som trener i 2014. At noen spilte for Brann for 20 år siden syns jeg ikke gjør dem spesielt spennende som styremedlemmer.

Fint med Giske inn, lurt å få inn noen fra kvinnefotballen i styret.

Har ikke Geddi vært trener for 2. eller 3.div i årevis?
Kanskje.

Gulløl

February 09, 2021, 17:36:33 PM #92 Last Edit: February 09, 2021, 17:43:56 PM by Gulløl
Quote from: krakra on February 09, 2021, 16:34:55 PMHva har Geirmund Brendesæther drevet med de siste årene som gjør ham kvalifisert?
Mislykket forretningsdrift. Det er bare å google.
Må vel være mange bedre kandidater med toppfotball bakgrunn, og så fra nyere tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Finfin respons on February 09, 2021, 17:35:10 PMHar ikke Geddi vært trener for 2. eller 3.div i årevis?
Er trener for Bremnes i 4 divisjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Gulløl on February 09, 2021, 17:43:08 PM
Quote from: Finfin respons on February 09, 2021, 17:35:10 PMHar ikke Geddi vært trener for 2. eller 3.div i årevis?
Er trener for Bremnes i 4 divisjon.

Ah. Vel. Mannen kjenner det historiske suset i klubben. Om det er nok vet jeg ikke. Viktigste egenskap er vel uansett å være klok og ha mot.

Noen av kandidatene som stiller med et valgprogram eller med en visjon?

Brochmann er knyttet til arbeidet i Åsane hallen. Positivt? Negativt?
Kanskje.

krakra

Quote from: Gulløl on February 09, 2021, 17:36:33 PM
Quote from: krakra on February 09, 2021, 16:34:55 PMHva har Geirmund Brendesæther drevet med de siste årene som gjør ham kvalifisert?
Mislykket forretningsdrift. Det er bare å google.
Må vel være mange bedre kandidater med toppfotball bakgrunn, og så fra nyere tid.

Som mannen de har innstilt på vara. Men vet jo ikke om han er interessert i fast plass.

Huff

Jeg lar meg på ingen måte begeistre av forslagene til styremedlemmer, men likevel virker dette klart bedre enn sittende styre. Tre fotballfolk er bra, selv om jeg stemmer i skepsisen til Geddi. Brochmann liker jeg sånn passe, trenerbakgrunn og sportsdirektørbakgrunn klinger bra, hadde vært bedre med et plassbytte mellom han og bømlingen. Jeg skulle likevel helst sett en til to stykker med erfaring fra et høyere nivå enn Eliteserien fra siste tiår.

Lasaron

Noen kan spille inn Huseklepp :D
Tren på langskudd

fortune

For min del blir dette litt for tynt med toppfotballkompetanse. Brochmann kvalifiserer selvfølgelig, men jeg er skeptisk til de to andre. Begge har selvfølgelig spilt fotball på høyt nivå, men ingen av dem har vært en del av den moderne profesjonell fotball og alt den bringer med seg. Geddi fordi han la opp for lenge siden, Giske fordi kvinnefotballen dessverre fremdeles drives som tilnærmet amatørfotball. Pluss i boken til Giske for å være daglig leder i Sandviken selvfølgelig.

First is first, second is nothing

Lasaron

Fortune: Når begynte den moderne profesjonelle fotballen?

Til de det måtte gjelde: Kan noen si noe om hvilke krav Grevstad vil stille til ledelsen om han blir styreleder? Som ikke er blitt stilt før? Det står noe om det i BT, men jeg får ikke lest.

Forøvrig vanker det et benkeforslag fra supportermiljøet, skriver BA. Det er jeg positiv til.
Tren på langskudd

Go Up