• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 20/21

Started by Lasaron, October 08, 2020, 17:25:31 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Fjóluson hadde vel 15 mill i året i Russland. Ser for meg at han skal ga 2-3 mill ja.

Forren må ut. Alt for ustabil. Fjóluson har vært enorm noen kamper, som den første mot godset(?), men også ustabil. Heller ingen utpreget leder. Primært trenger vi en sjef som Vito eller Demidov.

Tenker vi langsiktig så skal både Fjóluson og Forren ut, så henter vi Igoh Ogbu fra Sogndal. Løser ikke behovet for en sjef/leder, men da har vi et ekstremt spennende stopperpar. Tviler på at de rykker opp nå, men han har vært enorm. Sogndal vil nok kreve en del for han, men om han selv presser på for overgang slik historien var med Badji og Koomson så blir det fort en overgang for noen få mill med videresalgsprosenter. Med 4-5 mill i frigitt lønnsbudsjett bør vi kunne doble Ogbus lønn og samtidig kunne legge en del på bordet for Sogndal.

Jeg tror Kolskogen, Ogbu, Löfgren og Skeie/Barmen er god nok dekning. Men skjer ikke.

Blir Tollås Nation på 3-årskontrakt med 2 mil i årslønn. Skadet siste to årene.

SK

Hvis Fjoluson skal ha MNOK 2 eller mer er det bare å sende han på dør. Fyren er brukbar, men et slikt beløp er mer enn han er verd. Da må man være toppklasse og det er han ikke

Lasaron

Enig. Syns ikke Fjoluson har vist nok til å forsvare en slik lønn. Pengene kan bli brukt bedre.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: ZsoltKorcsmar on December 09, 2020, 10:24:01 AMTenker vi langsiktig så skal både Fjóluson og Forren ut, så henter vi Igoh Ogbu fra Sogndal. Løser ikke behovet for en sjef/leder, men da har vi et ekstremt spennende stopperpar. Tviler på at de rykker opp nå, men han har vært enorm. Sogndal vil nok kreve en del for han, men om han selv presser på for overgang slik historien var med Badji og Koomson så blir det fort en overgang for noen få mill med videresalgsprosenter. Med 4-5 mill i frigitt lønnsbudsjett bør vi kunne doble Ogbus lønn og samtidig kunne legge en del på bordet for Sogndal.

Jeg tror Kolskogen, Ogbu, Löfgren og Skeie/Barmen er god nok dekning. Men skjer ikke.

Blir Tollås Nation på 3-årskontrakt med 2 mil i årslønn. Skadet siste to årene.

Jeg tror beklageligvis du kan ha rett. Det nærmeste man har kommet til å få noe som virket som en dugende spiller for Sogndal for en ok sum er vel Koomson. Selv Badji føltes som han var i overkant dyr da han ble kjøpt. Er litt usikker på om Brann har godt av å ha folk som presset på for overgang fra sin forrige klubb. Jeg tenker at det kan fort bite dem i ræven når disse spillerne ønsker seg videre fra Brann.

Det er trist og faktisk litt nedslående, men det du sier om Tollås Nation høres faktisk ganske sannsynlig ut. Det er mulig at Brann henter Yaw Eystein i stedet. Han begynner jo å få rett alder etterhvert, har en Brann-fortid og har vært i forsvaret hos en klubb som i likhet med Brann har slitt...

Quote from: SK on December 09, 2020, 11:27:08 AMHvis Fjoluson skal ha MNOK 2 eller mer er det bare å sende han på dør. Fyren er brukbar, men et slikt beløp er mer enn han er verd. Da må man være toppklasse og det er han ikke

Uten at jeg har sett så mye av Fjoluson så høres det mye ut. Spesielt om de ved siden av dette skal ha Forren gående på gress. Jeg vil jo anta at Forren krever at om han signerer ny kontrakt så skal han ha en noe høyere lønn nå enn da han kom til Brann i sommer.

Gulløl

December 09, 2020, 12:28:32 PM #154 Last Edit: December 09, 2020, 12:31:32 PM by Gulløl
Om det ikke er en realistisk målsetning med gull i 2021 bør Brann fra nå av bygge stall mot gullsatsing i 2021-2022. Da bør det absolutt ikke være plass for kortsiktige løsninger i kommende sesong med en Forren som blir 33 år i februar og Fjóluson som blir 32 år i april.

Sats heller på Kolskogen(19) og Löfgren(23) som høyre midtstoppere. Bruk midler og hent inn en bra rutinert venstre midtstopper i alder på 25-29 år med lederegenskaper som forsvarssjef. Löfgren som tok femte plass med sin klubb i Allsvenskan i år tåler nok tett konkurranse som en av tre. Og som fremadstormende fjerdevalg i kommende sesong bør det satses på Strønen Skeie(20)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

December 09, 2020, 13:09:01 PM #155 Last Edit: December 09, 2020, 13:24:15 PM by Gulløl
dobbelpost
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Tror Soltvedt og Ingebrigtsen gjør en en av sine virkelig største tabber i sin tid i Brann om de vraker en av absolutt beste unge midtstopperne i Allsvenskan i år inn mot kommende sesong. Löfgren er kontraktsbundet i to år til med  Brann på "lav lønn" sammenlignet med det Forren og Fjóluson vil forvente i lønn.
Er overrasket over at media i Bergen ikke tar virkelig tak i denne saken og løfter Jesper Löfgren frem i lyset til fremtidens Brann, virker som de har lite eller ingen kunnskap om hva han har prestert i Allsvenskan i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Har sansen for både Forren og Fjodor, begge er ledertyper, bra med ball, rolige, sprer trygghet og er gode igangsettere - spesielt Forren. Hvordan vil forsvaret og laget respondere med Kolskogen, Skeie/Løfgren i midtforsvaret? Tror Kolskogen, som noen ganger mister hodet,  har profitert av en erfaren makker.

Tenker likevel at klubben er nødt til å tenke langsiktig, og satse på Kolskogen, Løvgren og Skeie. 

Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on December 09, 2020, 14:25:42 PMHar sansen for både Forren og Fjodor, begge er ledertyper, bra med ball, rolige, sprer trygghet og er gode igangsettere - spesielt Forren. Hvordan vil forsvaret og laget respondere med Kolskogen, Skeie/Løfgren i midtforsvaret? Tror Kolskogen, som noen ganger mister hodet,  har profitert av en erfaren makker.

Tenker likevel at klubben er nødt til å tenke langsiktig, og satse på Kolskogen, Løvgren og Skeie. 



Det var noen, husker seriøst ikke hvem det var, som var opptatt av at en "tabbekeeper" sprer mye utrygghet. Jeg er usikker på hvor mye trygghet Forren totalt sett sprer, når de andre spillerne vet at toppfarten hans er ekstremt sakte, og at om ballen går litt over middels fort rundt bena hans, så sliter han voldsomt. På noen områder sprer han trygghet, på andre ikke.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: pidre on December 09, 2020, 14:25:42 PMTenker likevel at klubben er nødt til å tenke langsiktig, og satse på Kolskogen, Løvgren og Skeie.

Tviler sterkt på at Brann setter seg i en situasjon som gjør Skeie til førstemann inn fra benken ved skader eller gule kort allerede neste år.

Men et viktig moment her er helsen til Kolskogen. At han har slitt i år med skader og slitasje er naturlig, men det er viktig å få avklart om dette er forbigående og at medisinsk avdeling ser for seg at han kan spille "alt" neste år dersom det ikke skjer noe uforutsett. Men er kroppen hans klar for en hard oppkjøring og deretter en hel sesong?
Rød makt på Hansa

krakra

Avhenger vel litt av hvordan neste års sesong blir. I år ble jo sesongen komprimert og før det var det vel en lengre periode der spillerne ikke fikk trent sammen, så for mange var nok treningsgrunnlaget noe svekket.

Lasaron

Nå kan denne tråden for alvor ta fyr.

Gav kveldens kamp oss noen svar på hvem Brann bør satse på som stoppere? Jeg mener ja. Forren har såpass mange dårlige kamper at han ikke bør være med videre, helt uavhengig av lønn. Fjoluson er ok, men fortjener ikke 2 mill i lønn. Insisterer han på det, må han også ut.
Tren på langskudd

Spelaren

Ingen gode svar etter kveldens kamp. Lønnsmessig er det fornuftig å få kvitte seg med begge gamlingene, poengmessig trolig det også. Kol, Löv og Skeie + en fjerde god bosman så er forsvaret greit nok til en 5-10.plass.
Gå av.

Nixon

Dersom de to «etablerte» går ut, er jeg ganske sikker på at det vil komme en tilsvarende inn. Jeg ser ikke for meg at Brann stiller Kun med en gjeng ungdommer der bak i midten.
Rød makt på Hansa

krakra

Hadde neppe gjort en negativ forskjell i dag.

Nixon

Quote from: krakra on December 09, 2020, 22:29:40 PMHadde neppe gjort en negativ forskjell i dag.

Nei, det kunne lett blitt bedre. Men trønderen vil ha litt rutine der bak. Det er jeg ganske sikker på.
Rød makt på Hansa

Huff

Forren er ikke god nok. Fjoluson er trolig god nok, men slik jeg ser det trenger Brann å hente minst en etablert spiller med skikkelige lederegenskaper foran neste sesong, det er ledig plass til både en ny stopper og en ny midtbaneterrier, og begge ør helst ha disse lederegenskapene. Dette laget skriker etter ledere.

Så må en selvsagt også forsterke på kant, hvis en skal spille 4-3-3 må en og ha ny midtspiss, den er grei.

Lasaron

Tja. Det blir spennende. Nå kan iallfall KI gå alt inn for å prioritere folk som skal tåle det nye regimet, som han prøvde på her tidligere. Da er det ikke selvsagt at han må ha en på rundt 30.

Dessuten har han lekt med tanken på Barmen som stopper. Vil han forfølge den tanken nå? Han har da noen kvaliteter som fotballspiller som kan passe. Han er flink nok med ballen til å være en offensiv kraft bakfra. Han er god på å vinne hodedueller. Han har ofte ro med ball. Fotballklok. Helt grei på taklinger. Ikke spesielt kjapp, akkurat, men tipper mange stoppere i eliteserien er omtrent på hans nivå der.
Tren på langskudd

haak

Forren bør være uaktuell nå. Er i tvil vedr. Fjoluson. Det var kanskje overgangen som gjorde at vi berget plassen.

Corran

Fjoluson er ikke god nok. Første kampen så virket han veldig lovende men det var også hans beste kamp.
Han er jevnt god på det meste, men har ingen egenskaper som er ekstra gode.
Slik han har framstått i de siste kampene er han en jevnt god midtstopper på nivå med mange andre midtstoppere i ES. Ingen sjanse for at han blir mye bedre da han vel er over toppen og i og med at han viser null lederegenskaper så mener jeg det ikke er noe som forsvarer å gi ham kontrakt med lønn på over 1 mill.
Forren har vært kjempe skuff siste kampene. Nå skulle han overbevise, men istedenfor så har han bevist at han ikke lengre er god nok. Hans sterke sider er ikke gode nok til å veie opp for de svake.

Nei her tenker jeg Brann må være litt tøffe og enten satse på Kolskogen og Løfgren eller så må de bare selge Løfgren og kjøpe en annen venstrebent stopper som også kan være kaptein og sjef bak der. Den løsningen koster. Siste alternativet er en ung stopper som ikke er helt utprøvd på nivået, men det kan være sjanse spill.
Å prøve å kjøpe en stopper i 24-27 års alderen som har bevist at han er god nok til å spille på en klubb som skal kjempe i toppen kan bli veldig dyrt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Satser vi på Kolskogen, Skeie, Løfgren og Barmen som stoppere, og dette gjør at vi får råd til Sønnen, så vil jeg gå for det.

Sander Svendsen mener jeg ikke har vist nok til at Brann bør satse på ham. "Prøvespillet" feilet.
Tren på langskudd

Lasaron

Disse er under kontrakt neste år:

Opdal
Pettersen
Holmen

Tveita
Blomberg
Kolskogen
Skeie
Løfgren
Grøgaard
Kristiansen
Wolfe
Pedersen
Haugen
Barmen
Strand
Ordagic
Rasmussen
Taylor
Bamba
Hustad
Mehnert
Heggebø

Det er mange spillere.

Følgende utespillere har vært på benken/banen, men jeg vet ikke om kontraktslengden:

Ødemark
Kvinge
Eide
Steinseide

Så er Acosta også under kontrakt, enn så lenge, for så vidt.

Følgende spillere er under kontrakt nå, og har foreløpig en uavklart situasjon:

Kalsaas
Forren
Ahamada
Fjoluson
Gilli

I tillegg har vi Sander Svendsen på lån, men han er altså eid av en annen klubb.


Det skorter altså ikke på kvantitet.

Av de seks sistnevnte mener jeg det bare er Fjoluson og Gilli som bør være aktuell. Da må de i så fall ned i lønn. Toårskontrakter er rikelig. Gilli hadde jeg egentlig gitt opp. Men han er en type som kan tåle treningsregimet, og som er en potet. Kan være en grei squadspiller.

Av de som er under kontrakt så er nok Hustad og Mehnert svært misfornøyd med spilletiden. Med Heggebø i bakhånd, og alderen deres tatt i betraktning, så er det sikkert best for alle parter om Hustad og Mehnert skifter klubb.

Haugen, Pedersen og Ordagic. Jeg tipper en av dem forsvinner i vinter.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on December 09, 2020, 22:38:26 PMDessuten har han lekt med tanken på Barmen som stopper. Vil han forfølge den tanken nå? Han har da noen kvaliteter som fotballspiller som kan passe. Han er flink nok med ballen til å være en offensiv kraft bakfra. Han er god på å vinne hodedueller. Han har ofte ro med ball. Fotballklok. Helt grei på taklinger. Ikke spesielt kjapp, akkurat, men tipper mange stoppere i eliteserien er omtrent på hans nivå der.

Barmen kunne sikkert vært en grei stopper han. Treg, men med ok ballkontroll. Det store problemet slik jeg ser for hans videre stopperkarriere i Brann er rett og slett nakkeproblemene. Om han fremdeles sliter med de problemene slik vi har sett det er det kanskje ikke det beste av alle sjakktrekk å sette han i en posisjon der hodestyrken er en av de absolutt viktigste kvalitetene en spiller kan ha. Fare for at enkelte dueller kommer med noen leie utfall er der.

Nixon

Barmen må være nødløsning og ikke noe som skal satses på som midtstopper. Vi kan ikke vrake noen pga manglende fart, og så sette inn Barmen. Det gir ikke mening.
Rød makt på Hansa

krakra

Udahl inn for Mehnert, Liseth/Heggebø før Hustad. Så selge Bamba og hente et litt mer pålitelig førstevalg.

Ikke sikkert vi hadde blitt noe dårligere av å erstatte Bamba med Udahl heller, men da må laget fungere. Udahl gjør ikke mye på egenhånd. Men han hadde nok scoret i flere kamper enn Bamba i høst. Særlig de første KI-kampene der vi skapte en del.

Det er vanskelig å se noen klare klassespisser Brann kan hente og de er nok litt avhengig av god oversikt, teft og flaks og hente en spiss som kan ta nye steg og bli en toppspiss.

tovatle

Oumar Niasse er fortsatt ledig på free transfer.

ZsoltKorcsmar

Quote from: tovatle on December 10, 2020, 11:05:41 AMOumar Niasse er fortsatt ledig på free transfer.

Diomande også. Bør ha noen gode år igjen i eliteserie-sammenheng.

Helt annet nivå enn Bamba. Men så det jo gjerne kortsiktig tenking. Selv om man har flere som holder toppnivået inn mot midten av 30-årene.

Kagain

December 10, 2020, 11:30:47 AM #177 Last Edit: December 10, 2020, 11:32:52 AM by Kagain
Quote from: krakra on December 10, 2020, 10:56:28 AMUdahl inn for Mehnert, Liseth/Heggebø før Hustad. Så selge Bamba og hente et litt mer pålitelig førstevalg.

Ikke sikkert vi hadde blitt noe dårligere av å erstatte Bamba med Udahl heller, men da må laget fungere. Udahl gjør ikke mye på egenhånd. Men han hadde nok scoret i flere kamper enn Bamba i høst. Særlig de første KI-kampene der vi skapte en del.
 

Udahl ja! Jeg tror jeg nevnte han en gang tidligere. Men jeg vet ikke så mye om fyren. Han er sånn passe høy forstår jeg (185 cm forteller internett meg). Han virker som en profesjonell og motivert type i følge en sak om han fra Nettavisen (https://www.nettavisen.no/sport/udahl-herjer-i-obos-ligaen-matte-ringe-rundt-for-a-fa-prove-meg-pa-trening/s/12-95-3424043269) hvor han forteller om valget han gjorde da Fana ramlet ned i 3. divisjon:

" Jeg skal være såpass ærlig at det ikke er lenge siden jeg ga meg selv ultimatumet om å fortsette satsingen, eller bare gi meg med fotball. Vi hadde rykket ned med Fana til 3. divisjon, og ting så ganske mørkt ut.

- Du gikk for det første alternativet?

- Ja, rett og slett. Jeg bestemte meg for å kjøre på, og levde vel som en eliteseriespiller på nivå fire. Ordnet meg personlig trener, mentaltrener og en ernæringsveileder, og det skulle vise seg å gi resultater, fortsetter han. "

Han ringte til og med rundt til klubber for å spørre om han fikk spile da det ikke kom noen tilbud til han. Fikk kjempet seg til en ettårskontrakt hos Åsane, fikk vist nok til å få forlenget kontrakt og så smalt han til denne sesonge. I samme artikkel er assitenttrenere hos Åsane, Sindre Tjelmeland, sitert på følgende:

" Vi har visst at Henrik er en ekstrem målscorer, men det som gjør meg trygg på at han tar nivået i Eliteserien er de stegene han har tatt i spillet for øvrig. Både i posisjoneringen, med ball og defensivt har han løftet seg enormt det siste året. Han er klar for Eliteserien, konstaterer Tjelmeland til Nettavisen. "

Det er visst interesse for han fra Eliteserien, Sverige, Danmark og noe i Midtøsten. Det var situasjonen i november i år. Har vi ikke hørt noe mer så kan det hende at Brann kan få tak i han til en kurant pris.

Er det noen som vet helt hva type han er som spiller? Det jeg kan lese ut fra artikkelen er at han er god til å plassere seg, har litt ballfølelse og kan også bidra defensivt. Men er han kjapp eller er han mer en fox in the box som scorer på smarte plasseringer uten at farten hans har så mye å si? Kan han gjøre mye friskt på egenhånd eller er han veldig avhengig av gode innlegg fra medspillerne?


ostraume

Sportssjefen inngir tillit: - Spillerlogistikken inn mot neste sesong har vært lagt bort til denne sesongen er over, sier Soltvedt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: ostraume on December 10, 2020, 12:00:06 PMSportssjefen inngir tillit: - Spillerlogistikken inn mot neste sesong har vært lagt bort til denne sesongen er over, sier Soltvedt.

Men hva i all verden? De har speidere gående på gress som kunne satt opp to lister over spillere de kunne forsøke seg på. En plan for fortsatt eliteseriespill og en for OBOS (eller hva det nå enn heter der nede for tiden). Så kunne de ha aktivert planene når de visste dette. Selv om Soltvedt sier noe annet har jeg lyst å håpe på at de faktisk har lagt noen planer.

Nixon

Tipper han mener at de ikke har kontaktet spillere aktivt, eller prøvd å selge spillere, før de visste om divisjonsstatus for 2021. Men de som jobber med oversikt har garantert ikke sittet og spilt kabal (!) på kontoret.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on December 10, 2020, 12:07:15 PMTipper han mener at de ikke har kontaktet spillere aktivt, eller prøvd å selge spillere, før de visste om divisjonsstatus for 2021. Men de som jobber med oversikt har garantert ikke sittet og spilt kabal (!) på kontoret.

Jeg håper og ønsker at du har rett der, herr President.

haak

Kan Fredrik Pallesen Knudsen være et alternativ som ny forsvarssjef?
Har vell 1 år igjen av kontrakten i Haugesund.

Gulløl

December 10, 2020, 12:45:14 PM #183 Last Edit: December 10, 2020, 12:51:40 PM by Gulløl
Quote from: haak on December 10, 2020, 12:32:58 PMKan Fredrik Pallesen Knudsen være et alternativ som ny forsvarssjef?
Har vell 1 år igjen av kontrakten i Haugesund.
Skadeplagede Fredrik Pallesen Knudsen som også er høyrefot er nok ikke aktuell.
Kolskogen og Löfgren som allerede er i klubben under kontrakt bør absolutt ha høyere prioritet på høyre midtstopper. Forsvarssjefen bør være ventrefot, og erstatte de to aldrende med middels eliteseriekvaliteter og unders middels lederegenskaper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Kontraktsløse, eliteseriespillere og OBOS-spillere jeg håper vi har på radaren:

Angrep: Diomande, Rufo, Rashani, Ulland Andersen, Velde, Kabran, Ohi/Leke James (begge foretrekker midtspiss og kriger om samme plass, kan jo friste å være garantert førstevalg?), Liseth, Adegbenro (godt forhold KI, opp og ned i RBK nå), Castro, Udahl, Baidoo, Joel Mvuka.

Midtbane: Lumanza, Sandberg, Shala, Åsen, Mannsverk (vet han er urealistisk, men lov å drømme nå når de ikke rykker opp)

Forsvar: Kalsaas (håper vi ikke gir opp re-signering), Totland, Ogbu

Keeper: Nyland

Satser på at Wolfe og Löfgren hentes hjem. Noen av de over er i kategorien hvor vi må ha hjelp av rike onkler og selv da et det tvilsomt om de vil. Andre er på utgående og bør vurdere en god kontrakt fra Brann nøye.

2. Div og nedover, samt resten av Skandinavia har jeg lite kjennskap til. Men Junker og Zinckernagel er jo eksempler på dansker som har levert helt på det jevne i Danmark før de kom til Norge.

Finnes garantert muligheter i Sverige og Danmark.

gladiporno

December 10, 2020, 17:08:47 PM #185 Last Edit: December 10, 2020, 17:13:03 PM by gladiporno
Flere av disse er vel ikke bosman? Åsen, Velde, Mvuka og Kabran i hvert fall er under kontrakt.

Av bosmannspillere i eliteserien virker Rashani, Shala, Ulland og Nation som de mest interessante. Jeg håper Brann følger med på 1. - og 2. divisjon.

Det må også være mulig å stjele noen fra nedrykkslagene, slik Brann gjorde i fjor. I Aalesund er Castro og Bolkan Nordli interessant. Kanskje også Karlsbakk.

krakra

Daland.

Jeg tviler forresten på at Brann har fulgt noe annet i OBOS-ligaen enn Åsane. Kanskje litt Sogndal og Øygarden.

gladiporno

De skal selvfølgelig i det minste følge med på alt som rører på seg av toppfotball i Norge. Det at Ludvigsen tilsynelatende har erstattet David Eklunds rolle i klubben er bekymringsfullt.

gladiporno

Quote from: Lasaron on December 10, 2020, 07:39:38 AMFølgende utespillere har vært på benken/banen, men jeg vet ikke om kontraktslengden:

Ødemark
Kvinge
Eide
Steinseide


Ødemark og Eide er på B-listen. Det betyr at de er på amatørkontrakt.

Lasaron

Sondre Liseth er nettopp blitt byttet ut, i det 72. minutt, mot Rosenborg. Jeg har fulgt kampen med 1,5 øye. Liseth har vært mye involvert, fått noen frispark på ca 35-40 meter. Lite sluttprodukt. Han kom helt alene med keeper, men bommet på ballen og traff kneet til Hansen da han forsøkte å ta med seg ballen forbi.

Jeg har ikke sett ham mye, og det jeg så av ham nå er for lite til å konkludere. Men om jeg måtte, så vil jeg si at utfra denne kampen er det dumt om Liseth skal holde fire år yngre Heggebø lenger bak i køen. Om han i det hele tatt vil klare det.
Tren på langskudd

krakra

December 10, 2020, 21:29:59 PM #190 Last Edit: December 10, 2020, 21:32:29 PM by krakra
Forøvrig enig i at Brann bør hente Mvuka, selv om han nok har godt av en sesong i OBOS med Åsane. Selv om jeg er mot utlån av spillere, så hadde det vært gøy å se Kvinge på dette Åsane-laget. Wolfe er klar for å komme hjem igjen, men han har nok godt av en vinter med KI-hardkjør for han holder sjeldent en hel kamp. Løper helt vilt mye opp og ned den backen da.


ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on December 10, 2020, 21:29:59 PMForøvrig enig i at Brann bør hente Mvuka, selv om han nok har godt av en sesong i OBOS med Åsane. Selv om jeg er mot utlån av spillere, så hadde det vært gøy å se Kvinge på dette Åsane-laget. Wolfe er klar for å komme hjem igjen, men han har nok godt av en vinter med KI-hardkjør for han holder sjeldent en hel kamp. Løper helt vilt mye opp og ned den backen da.

Mvuka har et rått talent ja. Så du kampen i dag? Hvordan gjorde Baidoo på Jerv det? Har sansen for han også!

Og enig, Wolfe vil jeg ha tilbake snarest!


Nixon

Denne Mvuka ser ikke ut til å ha fått mye spilletid i det siste. Regnes han som litt uferdig til å spille nå i innspurten? Det kan vel tyde på at en overgang til Brann nå kan være i tidligste laget?
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Quote from: Nixon on December 11, 2020, 08:11:08 AMDenne Mvuka ser ikke ut til å ha fått mye spilletid i det siste. Regnes han som litt uferdig til å spille nå i innspurten? Det kan vel tyde på at en overgang til Brann nå kan være i tidligste laget?

Tror det er en kombinasjon:

1. Han har vært ute 1(?) år med tilsynelatende hjerteproblemer, og har ikke kunnet trene hardt. Var på nippet til å legge opp. Fikk forholdsvis nylig «go» fra legene om at han fint kan drive med toppidrett igjen, så han har ikke samme grunnlaget som de andre. Her løses nok nye med en god oppkjøring.

2. Han er selvfølgelig ikke et ferdig produkt. Litt som Huseklepp i starten hos oss, han kom inn og skapte farligheter støtt og stadig, men pådro også farlige brudd i mot og gjorde en del rart/feilvurderinger. Likevel mot og vilje til å utfordre gang på gang, noe vi sårt trenger.

Grunnen til at jeg er for å hente han tidlig er fordi det er et ekstrent talent. Stor potensiell oppside, og begrenset nedside i form av at han ikke kommer til å være lønnsledende. Avventer vi en sesong kan fort flere eliteserieklubber være på banen.


Nixon

Jeg tenkte mest på at han skulle prøve å spille seg inn på laget neste år. Kontrakt og lån tilbake til Åsane må vel være et godt alternativ dersom på flere områder er litt på etterskudd.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on December 11, 2020, 08:25:23 AMJeg tenkte mest på at han skulle prøve å spille seg inn på laget neste år. Kontrakt og lån tilbake til Åsane må vel være et godt alternativ dersom på flere områder er litt på etterskudd.

Absolutt. Da kan Brann sikre seg en billig(ere) spiller og få han trent litt ekstra. Unntaket vil i så fall kunne være om han tar en Kolskogen og tar steget fortere enn vi hadde trodd...

Brannfan23

Spillere som trolig er ferdig i Brann: Ahamada, Fjoluson, Grøgaard, Rolantsson, Bamba, Daniel Pedersen, Haugen, R.Kristiansen.

gladiporno

Det litt spesielle med dette vinduet er at det nesten blir like interessant å se hvem som skal vekk. Trolig blir det flere enn vanlig. Hvem man klarer å kvitte seg med vil jo også påvirke hvem som blir hentet. Så det blir interessant.

Jose Arrogantio

Quote from: Brannfan23 on December 11, 2020, 21:48:45 PMSpillere som trolig er ferdig i Brann: Ahamada, Fjoluson, Grøgaard, Rolantsson, Bamba, Daniel Pedersen, Haugen, R.Kristiansen.


Tror Grøgaard blir. Bamba også, mens Haugen er jeg mer usikker på men tror han blir. De andre kan jeg lett se forsvinne.

gladiporno

Hørte på 2 podcaster som skulle prate om potensielle overganger til Brann. Litt meningsløst når ingen av deltakerne følger særlig med på norsk fotball. Den ene var supporterpodcast, så de er sånn sett unnskyldt. Den andre var det verre med. Altså når navn som Fredrik Semb Berge (som la opp i går etter å ha vært skadet i evigheter) og Vamouti Diomande (skadet og ute av spill i fem sesonger) blir ramset opp, så vitner det om manglende forberedelser og interesse for norsk fotball. Orker normalt ikke å høre på Indre Bane-podcasten til Eurosport fordi jeg finner Jonsson svært slitsomt. Men han og flere på Eurosport følger faktisk veldig godt med på norsk fotball, og er til tross for alt kanskje den som er mest verdt å høre på.

Har redigert min liste fra forrige vindu over spillere i eliteserien og 1. divisjon som jeg tror Brann har på blokken. Har sikkert glemt mange andre. Kom gjerne med innspill.

Olaus Skarsem (21 år), Kristiansund

-   Kvikk og teknisk midtbanespiller som Ingebrigtsen kjenner fra før av.
-   Ung og innenfor den gruppen man ønsker å hente
-   2 år igjen av kontrakten. Vil koste.
-      Nok en trønder.

Herolind Shala (28 år), Vålerengen

-   Venstrebeint midtbanespiller med internasjonal erfaring som helt sikkert er misfornøyd med spilletiden i VIF
-   Bosman
-   Kriger og ballvinner.
-   Har spilt kant før selv om han har for det mest spilt indreløper de siste årene
-   I utgangspunktet ingen videresalgspotensiale med mindre han gjør noe fenomenalt med landslaget.

Elbasan Rashani (27 år), Odd

-   Venstrebeint kantspiller
-   Bosman
-   Erfaren spiller internasjonalt. Driblesterk og slår gode innlegg.
-   I utgangspunktet ingen videresalgspotensiale med mindre han gjør noe fenomenalt med landslaget.
-   Er nok den spilleren det er mest naturlig å tro Brann vil forsøke seg på.


Anton Kralj (22 år), Sandefjord

-      Ung venstreback som har spilt mye i årets overraskelseslag, Sandefjord.
-      Bosman. Videresalgspotensiale


Enock Mawete (20 år), Aalesund

-   Ung keeper som kan innlemmes i keeperteamet hvis man kvitter seg med et par-tre av dem som står på lønningslisten nå
-   Fra Bergen, men erfaring fra aldersbestemt landslag + utenlandsopphold.
-   Videresalgspotensiale
-       Bosman

Jonathan Lindseth (24 år), Sarpsborg

-   Vanvittig løpssterk indreløper med brukbar ballferdigheter. Minner mye om Strand, noe Ingebrigtsen neppe synes er dumt
-   Lite vidersalgspotensiale
-   Har kontrakt ut 2022. Vil koste litt.

Niklas Castro (24 år), Aalesund

-   Var spådd en strålende sesong. Det ble ikke slik. I stedet blir det etter alle solemerker nedrykk.
-   Kreativ og målfarlig på sitt beste.
-   2 år igjen av kontrakten. Vil koste.
-   Kan ha videresalgspotensiale hvis han blir tatt ut på det chilenske landslaget.

Sosha Makani (33 år), Mjøndalen

-   Null videresalgspotensiale, men er en veldig god keeper.
-   Har kontrakt ut 2022 og vil koste litt selv ved nedrykk.

Lars Olden Larsen (22 år), Mjøndalen

-   Imponerte veldig i innledningen. Har siden falt i kvalitet sammen med resten av laget
-   Gode individuelle ferdigheter. Stor løpskapasitet. Strålende 2019-sesong på nivå 2.
-   Noe videresalgspotensiale.
-   Lang kontrakt (ut 2022). Vil koste noe selv ved nedrykk.

Ifeany Matthew (23 år), Lillestrøm

-   Egentlig en strålende spiller, men har underprestert de siste sesongene, og virker lei av Lillestrøm og norsk fotball. Et miljøskifte kan kanskje løfte ham tilbake på gamle høyder
-   Tvilsom personlighet.
-   Selv om han fyller 24 år i januar ligger det et latent videresalgspotensiale hos spilleren, forutsatt at han finner tilbake til det han viste for 2-3 sesonger siden.
-   Skyhøyt toppnivå
-   Ubeskrivelig lavt bunnivå.

Filip Delaveris (20 år), Vitesse

- Kantspiller som også kan spille på midtbanen
- Ung og driblesterk.
- Målfarlig


Erik Tønne (29 år), Ranheim

-   Venstrebeint kantspiller. Svært god sesong.
-   Ingebrigtsen kjenner sikkert godt til spilleren
-   Har alderen imot ham. Null vidersalgspotensiale
-   Kontrakt ut 2021.
-   Nok en trønder.

Ørjan Nyland (30 år), klubbløs

- Tidligere landslagskeeper som nå står uten klubb
- Trolig vanskelig å hente, men ikke umulig.

Oscar Aga (19 år), Grorud

-   Talentfull spiss med u-landskamper
-   Gått den gode Stabæk-skolen
-   Veldig godt skudd
-   Vidersalgspotensiale

Lasse Nordås (18 år), Strømmen

-  Talentfull spiss som har imponert stort i 1. divisjon
-  9 mål for et bunnlag.

Sander Kartum (25 år), Stjørdals/Blink

- Venstrebeint midtbanespiller som har imponert stort i årets 1. divisjon
- I første rekke indreløper, men kan spille kant.
- Ikke-salgbar alder. Første år på nivå 2. Ingen erfaring fra øverste nivå

Oliver Edvardsen (21 år), Stabæk

- Veldig rask og atletisk kantspiller
- Tidligere turner, spretter opp som en katt når han faller
- Flink til å føre ballen i stor fart, og tråkler seg forbi spillere
- Fortsatt mulig å selge

Elias Solberg (16 år), Ull-Kisa

- Supertalent med 3 scoringer i årets 1. divisjon
- Er etter sigende på blokken til flere utenlandske klubber.

Joel Mvuka (18 år), Åsane

- Massivt balltalent
- Lån han gjerne ut, men det er bare å signere før andre gjør det.
- Ikke så mye mer å si. Signér ham nå.

Tomas Totland (21 år), Sogndal

-   Spennende venstreback med offensive ferdigheter
-   Skal være svært treningsvillig
-   Fra Bergen
-   Fremdeles mulig å selge

Unge hordalendinger i Europa.

Brann bør forhøre seg med rådgiverne til Niklas Haugland, Einar Iversen, Sande Christiansen, Martin Palumbo og Mikail Maden angående deres planer for 2021. Skal de fortsette med U-lagsfotball i utlandet, eller spille eliteserien for Brann? Brann må dog være obs på at Palumbo er fri spiller.

Go Up