• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: maximus1963 on August 05, 2020, 14:09:10 PMEr MIM helt utenkelig, han står ihvertfall for en fotball filosofi som gir fremoverrettet fotball. 

Han er i alle fall klar på at Bergen ikke ønsker for mye balltrilling. Det baserer han ikke bare med bakgrunn som trener, men også som stadiongjenger i ett par mannsaldre. Han snakker om spill i lengderetning, dobling på kantene, innlegg fra backene og mange folk i boksen. Det kan jo være en slags søknad...;)
Rød makt på Hansa

Huff

https://www.bt.no/sport/i/kJAVJv/her-kommer-brann-sjefen-fra-trondheim

Tolker BT dit at Ingebrigtsen blir vår neste trener. Tror det blir bra på kort sikt og dårlig på lang sikt.

krakra

Quote from: Nixon on August 05, 2020, 17:41:10 PM
Quote from: maximus1963 on August 05, 2020, 14:09:10 PMEr MIM helt utenkelig, han står ihvertfall for en fotball filosofi som gir fremoverrettet fotball. 

Han er i alle fall klar på at Bergen ikke ønsker for mye balltrilling. Det baserer han ikke bare med bakgrunn som trener, men også som stadiongjenger i ett par mannsaldre. Han snakker om spill i lengderetning, dobling på kantene, innlegg fra backene og mange folk i boksen. Det kan jo være en slags søknad...;)
Han ble nettopp spurt om det i BAs sending og var litt åpen, men ikke superentusiastisk.

krakra

August 05, 2020, 17:54:03 PM #1003 Last Edit: August 05, 2020, 17:55:59 PM by krakra
Quote from: Huff on August 05, 2020, 17:51:15 PMhttps://www.bt.no/sport/i/kJAVJv/her-kommer-brann-sjefen-fra-trondheim

Tolker BT dit at Ingebrigtsen blir vår neste trener. Tror det blir bra på kort sikt og dårlig på lang sikt.
Skuffende og feigt. Får håpe at Landro ikke er utenfor vår rekkevidde når "Bruttern" sparkes om et par år da.

ostraume

Quote from: Huff on August 05, 2020, 17:51:15 PMhttps://www.bt.no/sport/i/kJAVJv/her-kommer-brann-sjefen-fra-trondheim

Tolker BT dit at Ingebrigtsen blir vår neste trener. Tror det blir bra på kort sikt og dårlig på lang sikt.

Dårlig på lang sikt blir det jo alltid med en trener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Ingebrigtsen passer ikke. Det var mye traurig spill i RBK under han. Tror han skal slite ned å gå noe ut av dette mannskapet. Ble sparket grunnet manglende utvikling.

Billy Elliott

August 05, 2020, 19:36:49 PM #1006 Last Edit: August 05, 2020, 19:46:33 PM by Billy Elliott
Kjedelig ansettelse som føles som en forspilt mulighet til å bygge noe som kan vare over tid, en skikkelig identitet. Han kommer sikkert til å prestere «greit nok», slik mange av disse resirkulerte trenerne gjør en stund, før de begynner å kjede seg og bry seg mindre. Slik er det ofte med «mette» folk. De blir doven og lat.

Brann vil bli Ingebrigtsens fjerde klubb på to år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

All den tid Brann ikke ville røre trenere under kontrakt er det ingen bombe dersom det blir Ingebrigtsen. Er vel det beste alternativet av de ledige som har vært nevnt. Men sikkert ikke det billigste. Vet ikke helt hva han kan kreve etter å ha fått sparken i Tondheim og noen bomturer ute i Europa, men mener å huske at han hadde en grunnlønn på 3 millioner i barteklubben og en del prestasjonsbaserte bonuser.

Men har Brann sagt noe om hvorfor de ikke ser for seg en løsning med midlertidig trener ut sesongen, og kanskje et større utvalg å velge i til vinteren?
Rød makt på Hansa

opplett

Quote- Vi var det laget som scoret mest i norsk toppfotball i fjor. Vi var også det laget som skapte mest. Vi har vel kanskje en av de tydeligste spillestilene i landet med ballbesittede spill, og vi skaper mye. Vi har også levert spillere til aldersbestemte landslag, og vi leverer spillere til Eliteserien, sier Åsane-treneren som også trekker frem at fotball handler om å underholde.

- Det skal være litt x-faktor, og jeg mener man heller bør gå for å vinne 3-2 enn å spille en god 0-0-kamp med defensiv trygghet. De på stadion og de hjemme vil se underholdende fotball, sier han.

Han mener de fleste klubbene er avhengig av å satse på unge, gjerne lokale spillere. Både for interessen rundt klubben, og ikke minst for selve klubbdriften.

Hehehe

Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/LA8OWq/dette-sier-de-lokale-brann-kandidatene
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Finfin respons

Etter hvert som minuttene går blir tankene mine mer og mer rolig på at Mjelde kan gjøre noe bra med dagens stall. I det minste ut sesongen.
Kanskje.

krakra

Jeg vil ha en trener som sier at Brann er den kuleste jobben man kan få og den største klubben i Norge og ikke en som måtte påpeke at RBK er større.

Finfin respons

Quote from: krakra on August 05, 2020, 19:53:25 PMJeg vil ha en trener som sier at Brann er den kuleste jobben man kan få og den største klubben i Norge og ikke en som måtte påpeke at RBK er større.

Helt enig. Med forbehold om at han har ment antall ledige seter på stadion akkurat nå, eller en annen type feilsitat.
Kanskje.

Lasaron

Kåre Ingebrigsten er greit. Han tok Rosenborg til tre strake seriegull etter en "ørkenvandring" på fire år. En evighet der oppe.

Det Mjelde sier høres bra ut.

Så liker jeg veldig godt det Røssland og Landro sier. Veldig godt. Men de er under kontrakt, på den andre siden er de nok ikke de dyreste å kjøpe ut, og skal nok ha langt mindre i lønn enn Ingebrigsten. Men er de like flink? Kanskje. Godt mulig.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Nixon on August 05, 2020, 19:41:27 PMAll den tid Brann ikke ville røre trenere under kontrakt er det ingen bombe dersom det blir Ingebrigtsen. Er vel det beste alternativet av de ledige som har vært nevnt.

Når det gjelder trenere under kontrakt så var Vibeke Johansen langt mindre bastant i dagens Ballspark. Hun sa noe ala at det dreide seg om det økonomiske totalbildet, og nevnte i tillegg trenere som eventuelt hadde klausuler som gjorde at de kunne være aktuelle for Brann.

Dessuten hintet hun til av Soltvedts flytur gjerne ikke ble den siste, og at det kunne bli aktuelt å fly trenere inn. Hvis ikke dette var taktikkeri regner jeg med at de forsøker å smugle Troels Bech inn på stadion i  løpet av de neste dagene.

Huff

Quote from: Lasaron on August 05, 2020, 20:11:49 PMDet Mjelde sier høres bra ut.

Er vi inne på dette sporet så synes jeg faktisk at det Hauge sa var spennende. Det er fullstendig tydelig at assistenten ikke skal fortsette i LANs spor dersom han leder laget mot MFK.

krakra

Det er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Lasaron

Når VJ nå snakker om en økonomisk totalpakke, noe som virker fornuftig, så må jo nesten Røssland og Landro være innen økonomisk rekkevidde. Overhode ikke trygge valg, men du så spennende. Jeg hadde blitt oppglødd og kjempepositiv i starten :).
Tren på langskudd

opplett

Om det er det lureste i verden vet jeg ikke, men for et fyrverkeri det hadde blitt med Landro som Brann-trener. Det hadde i hvert fall ikke blitt mangel på sitater til pressen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Finfin respons

Jeg ber om respons:

Hvordan tror dere Landro vil sette opp laget mot Molde om ham blir trener?
Kanskje.

Nixon

Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Rød makt på Hansa

SK

Denne manglende utviklingen som Kåre Ingebrigtsen ble sparket for i Rosenborg som det henvises til, var jo at de ikke kom lenger i Europa. Hjemme vant de the double to år på rad. Det har ingen andre klart, og er imponerende selv med Rosenborg. Det perspektivet må folk ha med seg når det omtales hvordan han fikk sparken der.

krakra

August 05, 2020, 21:03:18 PM #1021 Last Edit: August 05, 2020, 21:06:38 PM by krakra
Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Ikke absurd i det hele tatt. Men Knutsen burde vært Branntrener, og en trønder som helst skulle trent RBK burde ikke være det. Ingebrigtsen er jo like lidenskapelig RBK-supporter som LAN er Brann-supporter, selv om han neppe er så stor fan av ledelsen der for tiden.
Knutsen dro til Glimt for å være assistenttrener uten at jeg kan huske at det var noen interesse fra Brann overhodet om å ha ham i vårt trenerteam. Så hentet han Morten Kalvenes, som sies å være en nøkkel i Knutsens suksess, fra Brann uten noen nevneverdig motstand. Kalvenes trente andrelaget vårt, og var såvidt jeg vet aldri aktuell for stort mer. To karer som Brann hadde begrenset interesse for. Nå er de utenfor rekkevidde og vi får ta til takke med rester fra RBK.

krakra

Quote from: SK on August 05, 2020, 20:58:26 PMDenne manglende utviklingen som Kåre Ingebrigtsen ble sparket for i Rosenborg som det henvises til, var jo at de ikke kom lenger i Europa. Hjemme vant de the double to år på rad. Det har ingen andre klart, og er imponerende selv med Rosenborg. Det perspektivet må folk ha med seg når det omtales hvordan han fikk sparken der.
Koteng var også misfornøyd med utviklingen i spillet.

Ingebrigtsen var bra i RBK, men det er jo klubben i hans hjerte. Han har over 150 kamper for klubben som, vært assistenttrener der. Utenfor RBK ar han ikke all verdens å vise til.

Nixon

Quote from: krakra on August 05, 2020, 21:22:59 PMIngebrigtsen var bra i RBK, men det er jo klubben i hans hjerte. Han har over 150 kamper for klubben som, vært assistenttrener der. Utenfor RBK ar han ikke all verdens å vise til.

Jeg må si at du tar din misnøye med Ingebrigtsen ut på kreative og oppkonstruerte måter i kveld. Insinuerer du at han ikke vil gi like mye i jobben med Brann dersom han kommer? Er det slik det er generelt sett med trenere som har et ekstra forhold til noen klubber? Var f.eks. VIF-fansen engstelig for at Fagermo ikke skulle være 100 % tilstede da han kom fra sitt mangeårige prosjekt i Odd? Og hva hvis Nilsen får seg jobb i Eliteserien; bør fansen i denne klubben være like engstelig siden han er selverklært Brannsupporter?
Rød makt på Hansa

krakra

August 05, 2020, 21:58:15 PM #1024 Last Edit: August 05, 2020, 22:32:43 PM by krakra
Det jeg sier er at Ingebrigtsen trolig hadde en litt ekstra motivasjon og entusiasme da han tok over laget i sitt hjerte, enn han vil ha når han ta over Brann. Det burde strengt tatt være ukontroversielt og egentlig en selvfølge. Og ja, jeg tror det samme vil gjelde LAN hvis han tar over en annen ES-klubb. Det er jo helt åpenbart at det var helt spesielt for ham å skulle trene Brann. Det har han vært helt ærlig på.
Fagermo har startet bra i VIF, men før ham hadde de jo en annen trener med suksess fra en annen klubb, som virket å slite med motivasjonen.

Det er også noe annet å ta over en klubb man spilt for, vært trener i på flere nivåer og kjenner inn og ut enn å skulle ta over en klubb man bare har hatt et rivaliserende forhold til tidligere.

Hvis LAN tar over en klubb med realistiske medaljeambisjoner med bakgrunn i at han tok medalje i 2/4 Eliteseriesesonger i Brann rett etter å ha ledet dem til opprykk så syns jeg fansen av det laget burde være rimelig skeptiske til om han klarer å gjenskape det der, ja. Absolutt. Mener du noe annet?

Jeg tror også LANs sterke kjærlighet for Brann og hans uttalelser om at han ville kaste alt og stille på dagen hvis Brann ringte var helt avgjørende for at han ble ansatt. Jeg tror det er noe Soltvedt vektla i stor grad. Jeg tror ikke LAN hadde blitt ansatt hvis han hadde vært fra Sunnmøre og holdt med AaFK.

Crispo 2

Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Rettelse, Glimt vinner serien med en bergenser og brannsupporter. Se der.. Det går an å gjøre det bra med andre klubber enn din egen.
Per Pettersen 1960-1964

krakra

Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:00:39 PM
Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Rettelse, Glimt vinner serien med en bergenser og brannsupporter. Se der.. Det går an å gjøre det bra med andre klubber enn din egen.
Ja, det går an. Når man er en topptrener. Ingen har sagt noe annet. Men jeg tror ikke Ingebrigtsen er en topptrener.

Crispo 2

Quote from: krakra on August 05, 2020, 22:01:28 PM
Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:00:39 PM
Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Rettelse, Glimt vinner serien med en bergenser og brannsupporter. Se der.. Det går an å gjøre det bra med andre klubber enn din egen.
Ja, det går an. Når man er en topptrener. Ingen har sagt noe annet. Men jeg tror ikke Ingebrigtsen er en topptrener.

Tja visst ikke de norske merittene til K.I ikke tilsier at han er en topptrener I norsk sammenheng så finnes det ikke mange av dem gitt.
Per Pettersen 1960-1964

krakra

Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:07:33 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 22:01:28 PM
Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:00:39 PM
Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Rettelse, Glimt vinner serien med en bergenser og brannsupporter. Se der.. Det går an å gjøre det bra med andre klubber enn din egen.
Ja, det går an. Når man er en topptrener. Ingen har sagt noe annet. Men jeg tror ikke Ingebrigtsen er en topptrener.

Tja visst ikke de norske merittene til K.I ikke tilsier at han er en topptrener I norsk sammenheng så finnes det ikke mange av dem gitt.
Hva har han prestert utenfor RBK?

Crispo 2

Quote from: krakra on August 05, 2020, 22:08:16 PM
Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:07:33 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 22:01:28 PM
Quote from: Crispo 2 on August 05, 2020, 22:00:39 PM
Quote from: Nixon on August 05, 2020, 20:56:28 PM
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

For en konstruert greie. Det er ett par striler sin feil at vi må forsøke å berge en fjerdeplass. Striler. Hvor absurd er ikke det?
Quote from: krakra on August 05, 2020, 20:18:51 PMDet er jo ganske absurd hvis lille Bodø/Glimt vinner serien med en bergenser, mens vi forsøker å berge en fjerdeplass med en trønder og RBK-supporter som trener. Men det sier dessverre også litt om Brann.

Rettelse, Glimt vinner serien med en bergenser og brannsupporter. Se der.. Det går an å gjøre det bra med andre klubber enn din egen.
Ja, det går an. Når man er en topptrener. Ingen har sagt noe annet. Men jeg tror ikke Ingebrigtsen er en topptrener.

Tja visst ikke de norske merittene til K.I ikke tilsier at han er en topptrener I norsk sammenheng så finnes det ikke mange av dem gitt.
har han prestert utenfor RBK?

Hadde vel noen mindre gode opphold i utlandet selv om jeg faktisk vil frikjenne han litt fra sparkingen i Apoel, Kypros er og blir meget spesielt, men bannabeint en topptrener i norsk sammenheng uansett hvordan du velger å vri på det. Jeg er forøvrig ikke 100% sikker på om Knutsen kunne gått på vannet i Brann heller.
Per Pettersen 1960-1964

ZsoltKorcsmar

Quote from: Huff on August 05, 2020, 17:51:15 PMhttps://www.bt.no/sport/i/kJAVJv/her-kommer-brann-sjefen-fra-trondheim

Tolker BT dit at Ingebrigtsen blir vår neste trener. Tror det blir bra på kort sikt og dårlig på lang sikt.

Mitt inntrykk også, uten at jeg så alle RBK-kampene under Ingebrigtsen.

Snakket med noen kollegaer som er RBK-blodfans og har fulgt klubben over flere år. De sier at han uten tvil vil være blant de beste trenerne i ligaen om Brann går for han. De føler seg trygg på at Brann vil få en umiddelbar oppsving. Er noe med det mentale også; å få inn en trener som nylig ha vunnet ligaen flere ganger, det gjør gjerne at budskap/filosofi får mer troverdighet/gehør. Spillerne kan da ikke «skylde på trener».

Ellers sier de at han begynte å få kritikk ila 2017-sesongen, og at det ble mer splittelse blant fans, mye på grunn av en litt kynisk og kjedelig fotball etter hvert. Det er dog bred enighet om at timing/tidspunkt for sparking og måten det ble gjort på var feil.

Oppsummert: Ingebrigtsen er en trener som fort kan komme inn og snu trenden umiddelbart, om målet er europakvalifisering allerede i år så er nok få eller ingen bedre. Han vet hva som kreves. Altså en quick-fix.

På lang sikt er det nok mer spennende og utviklende alternativer. Ingebrigtsen er vel heller ikke en som bruker unge talenter mer enn han må, litt som LAN. Først og fremst resultater som gjelder.

krakra

August 05, 2020, 22:44:24 PM #1031 Last Edit: August 05, 2020, 22:48:19 PM by krakra
Han fikk også sparken i Bodø/Glimt. Han har ikke vist noe utenfor RBK.

Det er ikke sikkert at noen trenere ville hatt suksess noe annet sted, uavhengig av hvor suksessfulle de er der de er, men Knutsen har iallefall løftet en klubb han ikke hadde noen relasjon til eller historie i til et nivå de aldri har vært på før, nesten på direkten. Det er en helt annen prestasjon enn å ta over klubben du har spilt over 150 kamper for og som også er klubben i ditt hjerte, en klubb du har vært både junior- og assistenttrener i og som har de største ressursene i hele landet. Ingebrigtsen har ingenting å vise til utenfor de "trygge" rammene i sin egen klubb. Han har prøvd, men ikke lyktes spesielt godt.

Mitt  inntrykk av Ingebrigtsens RBK-karriere var at hans største styrke var evnen til å motivere og løfte entusiasmen i spillergruppen, som var den sterkeste og bredeste spillerstallen i Norge. Hans svakheter var det taktiske og da særlig hans evne til å utvikle et fungerende spill mot etablert forsvar. Å komme inn i klubben i du elsker med entusiasme og lidenskap vil alltid være noe annet enn å skulle gjøre det samme i en hvilken som helst annen klubb. Så får Nixon bare tolke det som at Ingebrigtsen er uproff og ikke vil gjøre sitt beste i Brann fordi han elsker RBK, men det er ikke det, det handler om.


Huff

Jeg klarer ikke å befri meg fra følelsen av at vi er i ferd med å ansette en trøndersk versjon av Mjelde. Ingebrigtsen hadde mer suksess, for all del, men han hadde og bedre rammevilkår.

Da tar jeg heller den lokale varianten, som en midlertidig løsning.

dex1974

August 06, 2020, 04:55:47 AM #1033 Last Edit: August 06, 2020, 05:16:38 AM by dex1974
Har folk helt glemt at Ingebrigtsen førte Glimt til en sterk 4.plass i sin aller første sesong som hovedtrener i Eliteserien?
Det var i 2008 da Mjelde måtte gå fra Brannjobben.
Han sleit året etter grunnet mange skader, tynn stall og salget av Trond Olsen til trønderne.
Likevel fikk han ny lengre kontrakt da Glimt følte seg sikker på fremtidig suksess under Ingebrigtsen.
Men han fikk det tøfft med lite ressurser og store skadeproblemer i spillerstallen og i 2011 med dårlig poengfangst fikk han fyken etter cupexiten mot erkefienden Tromsø!

Han fikk mye skryt etter sin første sesong der han dyrket den typiske Glimt fotballen og var en populær mann i Bodø.
Det var heller ikke alle som var enige i at han måtte gå grunnet dårlige rammevilkår.

Noen av hovedargumentene mot Brutter`n som Mini kallte han da de spillte sammen er hans kjærlighet til Rosenborg.
Ta LAN som eksempel. Han har aldri lagt skjul på at han er Brannsupporter.
Før cupsemifinalen mot Brann da han vant cupen med Hødd sa han at han skulle på cupfinalen uansett. Enten som trener eller på tribunen med Brannskjerf rundt halsen.
Likevel ble han linket til blant andre trønderklubben etter 2015-sesongen grunnet at han er en 4-3-3 trener.

Et annet eksempel på spillere/trenere som er supportere ava nedre klubber er Andresen og Rekdal.
Sistnevnte ønsket Brannjobben da Aabrekk måtte gå, men Brannledelsen mente han var uerfaren som trener og tok ikke sjansen.
Andresen som mange mener er en av de største grunnene til at gullet kom hem igjen i 2007 ønsket å være hovedtrener i Brann.
Også den gangen turte ikke ledelsen å gå for en spiller med lite trenererfaring.
Og felles for Andresen og Rekdal? De har begge vært VIF fans fra de var guttunger!

Jeg ser mye heller Kåre Ingebrigtsen som Branntrener enn Mjelde comeback eller Rekdal.
Men jeg har og litt lyst å se hva spinnville Steffen Landro  kunne gjort med Brann laget!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

bernu

August 06, 2020, 07:04:47 AM #1034 Last Edit: August 06, 2020, 07:08:04 AM by bernu
Personlig syns jeg Kåre er uspiselig.
Trønder, RBK'er i sjel og hjerte, sutrete og klagete i oppførsel både som spiller og trener.

Mitt ønske er Mjelde med Azar og Hassan som midlertidig løsning ut sesongen.
Så kommer KK.
HANSA - Z

Nixon

Quote from: krakra on August 05, 2020, 21:58:15 PMHvis LAN tar over en klubb med realistiske medaljeambisjoner med bakgrunn i at han tok medalje i 2/4 Eliteseriesesonger i Brann rett etter å ha ledet dem til opprykk så syns jeg fansen av det laget burde være rimelig skeptiske til om han klarer å gjenskape det der, ja. Absolutt. Mener du noe annet?

Ja, jeg mener absolutt noe annet. Jeg tror du undervurderer både moral og stolthet som disse trenerne har i jobben sin. Jeg tror ikke fansen hadde vært skeptisk til Nilsen på bakgrunn av at han har et sterkt forhold til en annen klubb. Virker Nilsen som en person som gjør noe halvveis uansett hvor han er?

Rød makt på Hansa

haak

Hareide hadde passet godt inn i Brann og Bergen.
Dessverre har prosessen med RBK kommet for langt.

krakra

Det er ikke snakk om at disse trenerne vil gjøre en dårligere jobb i en klubb fordi de holder med en annen. LAN ville sikkert gjort en like god jobb for VIF om han var helt klubbnøytral.
Det handler om det ekstra lille det gir å ta over klubben i ditt hjerte. Klubben du har drømt om å lede til seriegull. Klubben du har fulgt hele livet. Det er noe helt eget. LAN vil sikkert vært sterkt motivert i sin neste jobb, slik Ingebrigtsen eventuelt vil være det i Brann, men det vil likevel være noe helt annet enn å trene klubben i sitt hjerte.
Jeg er helt sikker, skråsikker, på at når man får trenerjobben man har drømt om hele livet, så er det noe folk deg merker. Spillerne merker det, trenerteamet merker, alle i klubben merker at dette ikke bare er en jobb, og at dette er noe som smitter over. Dette er ikke noe man bare kan bestemme seg for å gjenskape i en hvilken som helst annen klubb.

Motivasjon er avgjørende. Du kan ha så mye moral og stolthet du bare vil, men mister du motivasjonen så skal du være ekstremt dyktig for å lykkes i toppfotballen, enten du er spiller eller trener og det er flere spillere og trenere som har slitt med manglende motivasjon. På motsatte side vil den lille ekstra motivasjonen det gir å ta over drømmeklubben kunne være med å løfte prestasjonene.

Så spørsmålet er ikke om trenere som LAN og Ingebrigtsen vil gjøre en dårligere jobb utenfor klubbene i sine hjerter fordi de holder med en annen klubb. Spørsmålet er om prestasjonene deres i Brann og RBK ble løftet av at dette var klubbene i deres hjerter, drømmejobben. Jeg er helt sikker på at svaret er ja, og tror ikke det er noe de bare kan gjenskape i en annen klubb, selv om de har aldri så mye stolthet og moral.

ZsoltKorcsmar

Ja, kjøper den med at motivasjon etc kommer lettere om man trener klubben i sitt hjerte. Men sett fra en annen side; hvor lyst tror dere ikke Ingebrigtsen har til å bevise at RBK gjorde feil ved å gi han fyken?

Jeg tror han hadde gått inn med en ekstrem motivasjon, og at en seier mot RBK hadde smakt fantastisk for han. Ditto forferdelig ved tap. Han mistet «drømmejobben» sin, og spillerstallen slo seg vrang og krevde han gjeninnsatt (sjeldent det skjer).

Tror det ultimate «hevn» for han er å ta over en av utfordrerklubbene til RBK og havne over RBK på tabellen. Av utfordrerklubber er det jo bare Brann som er tilgjengelig nå.

Han slår meg som grinete/bitter, og man skal ikke undervurdere motivasjonen/kreftene det henter frem.

På kort sikt tror jeg Kåre er det beste vi kan håpe på. Men om 2-3 år står vi fort i samme situasjon som vi havnet i med LAN.

Lasaron

Av de etablerte, som står uten kontrakt, er vel Ingebrigsten min favoritt. Iallfall om vi ser vekk fra Hareide, og det bør vi nok. Eller kanskje Mjelde er min favoritt.
Tren på langskudd

Corran

Av de som jeg ser som realistiske med utgangspunkt i at de ikke kan kjøpe fri noen trenere er vel Ingebrigtsen det beste som er tilgjengelig.
Og Hareide er jo mest motivert for rbk så han vil jo kun ta Brann jobben om han ikke får rbk jobben. Han har jo de siste dagene flørtet åpenlyst med rbk og hvor motivert han er for den jobben. Mao ikke motivert i det hele tatt for Brann jobben.
Ingebritsen tror jeg er veldig motivert for å gjøre det godt i en annen klubb enn rbk etter behandlingen de fikk der.

Noen andre alternativer som er innenfor de rammene som er lagt ser jeg ikke helt.
Knudsen kan vi alle ligge død da han ikke kommer hverken nå eller etter sesongen.
Og Brann virker veldig oppsatt på at treneren skal ansettes snarest
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Hvis Brann absolutt skal ha en "permanent" trener og denne treneren skal være uten kontrakt er jeg enig i at Ingebrigtsen virker som det beste alternativet. Det er mye positivt med trønderen. Men og en del negativt.

Jeg skriver forøvrig at Ingebrigtsen virker som det beste alternativet fordi jeg ikke vet hva som beveger seg rundt om i Skandinavia. Det kan være det finnes spennende dansker og svensker uten kontrakt.

Men, nettopp fordi en svoren Rbk-supporter, som vel var dårlig på unge spillere og forferdelig på mediehåndtering i motgang virker som den beste permanente løsningen en kan finne, så mener jeg at en kan vente med å finne ny hovedtrener på "permanent" basis.

Mjelde, som er lokal, Brannsupporter og som i likhet med Ingebrigtsen står for fremoverrettet offensiv fotball vil trolig vil akseptere å være en midlertidig løsning. Han er ikke noen talentvennlig trener, men det er heller ikke trønderen.

Nixon

https://www.ba.no/hareide-for-sent-na/s/5-8-1357096

Hareide mener at Ingebrigtsen vil være et godt valg.

Det er jo bare å se på resultatene i Rosenborg. Det er en trener som absolutt burde være aktuell. Han er en fin fyr som kan passe godt i Brann og han kan fotball.

Men det ville vel vært oppsiktsvekkende om han hadde sagt noe annet.
Rød makt på Hansa

Superjack

Talentvennlige trenere har vi vel aldri hatt. Utenom Teitur som pga økonomi og ikke kunne gjøre annet enn å bruke ungt og lokalt, og Norling som hadde det påkrevd av RBH (også mest pga økonomi).

Trenere ønsker i all hovedsak de beste spillerne, og beviselig beste spillere.

Skal Brann bli mer talentvennlig må det være Soltvedt som setter krav til alder osv i stallen og henter deretter.
Jeg skulle ønske Brann også hentet yngre spillere, 17-18 åringer i Norge. Ala Molde har gjort. Men det er også ganske risikabelt. Ikke alle som blir Braut Haalander for å si det slik.

Brannsupporter.

Spelaren

Nå som det kanskje blir Ingebrigtsen, så lurer eg på hvem som blir treneren etter treneren etter LAN?
Gå av.

krakra

Lurer på om det finnes noen trener som har vært i ES de siste ti årene man kunne spurt Hareide, eller noen andre trenere, om og fått svaret «Nei, han er ikke god nok for Brann».

Nixon

Quote from: Spelaren on August 06, 2020, 13:02:29 PMNå som det kanskje blir Ingebrigtsen, så lurer eg på hvem som blir treneren etter treneren etter LAN?

He he, en eller annen moroklump vil sikkert starte en tråd om emnet ikke lenge etter en eventuell ansettelse.

Men om det blir Ingebrigtsen har jeg en bønn. Og da spesielt til den gjengen midt på Hansa som er troendes til dette: IKKE be Ingebrigtsen om å danse! Det var noe bartesupportene drev med, og supporterherming er noe av det verste og mest pinlige jeg vet om!
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krakra on August 06, 2020, 13:06:31 PMLurer på om det finnes noen trener som har vært i ES de siste ti årene man kunne spurt Hareide, eller noen andre trenere, om og fått svaret «Nei, han er ikke god nok for Brann».

Selvsagt ikke, men han kunne fint latt være å kommentere noe som han strengt tatt ikke har noe med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Kjetil Knutsen hinter vagt til at han er interessert i Brann-jobben etter sesongen i BT:



''Et spørsmål mange stiller seg om Knutsen kan lokkes til å ta over Brann etter sparkede Lars Arne Nilsen.

Det skjer ikke i løpet av denne sesongen, slår Knutsen selv fast.

- Jeg har mine verdier og føler stor lojalitet til jobben jeg er i nå. Jeg blir i Bodø/Glimt i 2020. Det er i alle fall 100 prosent sikkert, sier Knutsen, og legger til

- Det er umulig å si noe om fremtiden.''

''- Jeg har ikke noe problem med å si at Brann er den klubben med mest potensial i Norge, sier Knutsen.''



https://www.bt.no/sport/i/lApRay/kjetil-knutsen-brann-er-den-klubben-med-stoerst-potensial-i-norge



Hvis Brann får samme beskjed så skal enten Hauge lede laget ut sesongen eller så skal en annen midlertidig løsning på plass. Å hente en permanent løsning dersom Knutsen er interessert er fullstendig sinnsykt.

krakra

Håper ikke Brann stenger noen veier i sin iver etter å få en permanent trener så fort som mulig. Ingebrigtsen ut sesongen er greit nok, men finnes det en mulighet for Knutsen må den gripes.

Go Up