• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2020

Started by Superjack, October 26, 2019, 06:14:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Hvilken annen løsning er bedre?

Er det slik såkalte stemningsskapende supportere, som flere vil skal få disse billettene, garantert vil sikre større oppmøte?
Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Gi dem til supporterklubben og la dem arrangere, så vil det nok bli så og si fylt opp med stemningsskapende supportere.

Spelaren

Supportere synger best i flokk, ikkje med to meters avstand  ;D
Gå av.

kabelmann

Synes billettene burde gå til piperne, i tilfelle vi har spilt en rævva førsteomgang. Eventuelt burde billettene gå til LAN-må-gå'erne dersom hele kampen går til helvete.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on June 16, 2020, 11:13:54 AMSynes billettene burde gå til piperne, i tilfelle vi har spilt en rævva førsteomgang. Eventuelt burde billettene gå til LAN-må-gå'erne dersom hele kampen går til helvete.

Det kunne vært løst ved at alle fikk ulike oppgaver avhengig av hvordan kampen går...;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Eg trur, alt i alt, Brann gjer eit klokt val her. Ein favoriserer ingen. Eg trur 197 kjem. At sms ikkje er forpliktande nok, nja, kva skulle ein elles gjort? Bedt dei ringe? Tja.

Brann kan skrive dette på heimesida: "Den som svarar ja til billetten, men ikkje gidd å kome når alt kjem til alt, er ein idiot." Det får klare seg.
Tren på langskudd

ostraume

Stiller meg bak Lasaron her. Dette er den beste løsningen som er. Nå er det bare å krysse fingre og tær for flaks i trekningen!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Lasaron on June 16, 2020, 12:02:38 PMEg trur, alt i alt, Brann gjer eit klokt val her. Ein favoriserer ingen. Eg trur 197 kjem. At sms ikkje er forpliktande nok, nja, kva skulle ein elles gjort? Bedt dei ringe? Tja.

Brann kan skrive dette på heimesida: "Den som svarar ja til billetten, men ikkje gidd å kome når alt kjem til alt, er ein idiot." Det får klare seg.
De kunne jo lagd en artig meme der de gjorde narr av de som eventuelt ikke kommer?

Billy Elliott

Quote from: Nixon on June 16, 2020, 08:02:02 AMHvilken annen løsning er bedre?

Er det slik såkalte stemningsskapende supportere, som flere vil skal få disse billettene, garantert vil sikre større oppmøte?

Min antakelse er at man kunne sikret seg bedre mot frafall ved å f.eks. la supportergrupperingene foreta utvelgelsen av billettmottakerne.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Gå av.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/MROVrr/foerst-sa-haakon-opdal-ja-til-loennskutt-saa-brukte-brann-penger-paa-en-ko

Først sa Håkon Opdal ja til lønnskutt. Så brukte Brann penger på en konkurrent.
- Jeg ser at det kan bli reist spørsmål om dette, sier Håkon Opdal.


Jeg skjønner absolutt at dette kan bli oppfattet som kynisk av spillere. I saken sier f.eks. Rekdal at han aldri hadde godtatt det og ville bedt om fri transfer derom han hadde opplevd det samme. Da han var trener i VIF og klubben måtte gjennomføre lønnskutt, var linjen at klubben ikke skulle kjøpe for mer enn de solgte for.
Rød makt på Hansa

Brynjulf

Brann kunne jo, for enkelhets skyld, bare gitt de 200 billettene til Nordhordland Linedance og Swingerclub (eller heter det Nordvestland nå?).

Kagain

Quote from: Nixon on June 16, 2020, 13:49:08 PMhttps://www.bt.no/sport/i/MROVrr/foerst-sa-haakon-opdal-ja-til-loennskutt-saa-brukte-brann-penger-paa-en-ko

Først sa Håkon Opdal ja til lønnskutt. Så brukte Brann penger på en konkurrent.
- Jeg ser at det kan bli reist spørsmål om dette, sier Håkon Opdal.


Jeg skjønner absolutt at dette kan bli oppfattet som kynisk av spillere. I saken sier f.eks. Rekdal at han aldri hadde godtatt det og ville bedt om fri transfer derom han hadde opplevd det samme. Da han var trener i VIF og klubben måtte gjennomføre lønnskutt, var linjen at klubben ikke skulle kjøpe for mer enn de solgte for.

Jeg har ikke plussabonnement, men jeg antar at Opdal på sitt sedvanlige forsiktig vis leverer noe forsiktig kritikk til LAN og Soltvedt sine prioriteringer om å kjøpe to nye & dyre spillere etter at alle i klubben har tatt lønnskutt. Spesielt i et år som dette hvor inntektene går rett i do.

Jeg mener at man godt kan kritisere det hardt. For det første hadde Brann hauger av målvakter i laget. I en sesong med dårlig inntjening var ikke det et sted som på død og liv trengte å bli forsterket. Opdal og EHJ hadde sikkert klart seg helt fint ut denne sesongen. Så kunne man heller vurdert på nytt igjen på slutten av sesongen. Det samme gjelder stoppere. Brann hadde en ok mengde stoppere eller spillere som kunne trå til som midtstoppere. Så selv om Forren kom rekende på en fjøl var det ikke et sted de trengte å forsterke.

Quote from: Lasaron on June 16, 2020, 12:02:38 PMEg trur, alt i alt, Brann gjer eit klokt val her. Ein favoriserer ingen. Eg trur 197 kjem. At sms ikkje er forpliktande nok, nja, kva skulle ein elles gjort? Bedt dei ringe? Tja.

Brann kan skrive dette på heimesida: "Den som svarar ja til billetten, men ikkje gidd å kome når alt kjem til alt, er ein idiot." Det får klare seg.

Jeg liker optimismen din, Lasaron. Men jeg er også litt skeptisk til hvor godt det vil fungere. Mange av de jeg kjenner har Partout-kort sammen med sine venner, og det er ofte dette fellesskapet mellom venner som varmer når Brann sitt spill ikke gjør det. Mange av dem er også småbarnsforeldre, og har Brann-kampen som et noenlunde fast avbrekk fra kjernefamiliens tyranni. Om de stikker alene på kamp så er det en viss fare for at de vil føle seg mer egoistiske enn ellers. For nå er det ikke "guttegjengen", men en far og en familie...

Nixon

Quote from: Kagain on June 16, 2020, 14:07:14 PMsmåbarnsforeldre

Vil ikke disse vite om sin sivile status på torsdagen slik at det ikke blir en nedtur søndag rett før de skal gå på kamp?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 16, 2020, 13:49:08 PMhttps://www.bt.no/sport/i/MROVrr/foerst-sa-haakon-opdal-ja-til-loennskutt-saa-brukte-brann-penger-paa-en-ko

Først sa Håkon Opdal ja til lønnskutt. Så brukte Brann penger på en konkurrent.
- Jeg ser at det kan bli reist spørsmål om dette, sier Håkon Opdal.


Jeg skjønner absolutt at dette kan bli oppfattet som kynisk av spillere. I saken sier f.eks. Rekdal at han aldri hadde godtatt det og ville bedt om fri transfer derom han hadde opplevd det samme. Da han var trener i VIF og klubben måtte gjennomføre lønnskutt, var linjen at klubben ikke skulle kjøpe for mer enn de solgte for.
Veldig usikker rent prinsipielt her. I mine øyne er vel det problematiske at man ber spillerne gå ned i lønn, for så å hente nye spillere generelt. Da er det ikke mer ufint ovenfor Opdal enn det er ovenfor alle andre spillere som gikk ned i lønn. Slik det framstilles er det visstnok ufint at Opdal går ned i lønn, for så at klubben henter en konkurrent. Det  er jeg langt mer usikker på. Skal man være fritatt konkurrenter når man har godtatt et lønnskutt?

Nixon

Nå er jo ikke dette først og fremst en sak om Opdal. Og tviler på at han har tatt noe initiativ her. Men som vanlig ønsker jo media et ansikt, eller en case som det vel heter, når de lager slike saker. Og Opdal er jo en naturlig spiller å fronte saken med siden han var med i utvalget som forhandlet ned lønnen, og ikke minst fordi han spiller i en posisjon som er svært sårbar for nye spillere inn. En andrekeeper kan jo risikere å få null spilleminutter i løpet av en sesong.
Rød makt på Hansa

Corran

Strengt tatt så erstattet jo bare Brann en keeper da det ikke ble noe av Fahrmann (eller ka han no het) så de har jo ikke kjøpt en til men erstattet en som forsvant + at Oppdal ikke ville rekke seriestarten.
Og Forren erstatter jo bare Vito så dette er etter min mening å lage litt problemer av ingenting.
Men eg skjønner prisippet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Rekdals kommentar er irrelevant. Helt annen situasjon.
Gå av.

Nixon

Jeg viste for en stund siden til tysk statistikk der det var mange flere bortepoeng uten tilskuere enn tilsvarende runder med tilskuere. I kveldens seks kamper ble det fire borteseirer og to uavgjort. Veldig spesielt. Lover godt før kampen i morgen.
Rød makt på Hansa

ostraume

Det kjentes overraskende godt med 0 poeng til Viking og 0 målpoeng på Berisha.

0-0 på Lerkendal kjentes like godt ut som forventet.

Ellers gledelig å se Grønner fra start. Håper han klarer å bli fast i ES. Virker som en fin fyr.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Sarpsborg organiserte syngende supportere og fikk igjen noe som faktisk lignet litt på en fotballkampstemning (synging, høylytte reaksjoner på dommeravgjørelse, etc.). Her bør Brann ta lærdom.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 17, 2020, 07:31:06 AMSarpsborg organiserte syngende supportere og fikk igjen noe som faktisk lignet litt på en fotballkampstemning (synging, høylytte reaksjoner på dommeravgjørelse, etc.). Her bør Brann ta lærdom.
Ja men det gjør de dessverre ikke. Det blir skikkelig døll stemning mot Viking.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

June 17, 2020, 15:04:16 PM #472 Last Edit: June 17, 2020, 15:07:04 PM by krakra
https://www.bt.no/sport/i/LAbBXJ/pamer-og-huseklepp-disse-elleve-er-branns-beste-menn

BT har vurdert Branns beste elever. Det er vel ikke så mye kontroversielt der, men at de setter Opdal foran Ahamada forstår jeg lite av. For det første så mener jeg jo at Opdal var oppskrytt i fjor. Han var fantastisk på det Opdal typisk er god på, men både ballbehandlingen og feltarbeidet hans er egentlig ikke godt nok for en toppkeeper i Eliteserien i dagens fotball. Men det kan jo diskuteres. Sikkert mange som er uenig i det. Han var god, for all del, men er ikke enig i den ukritiske hyllingen. Han har åpenbare mangler.

Noe som bringer meg videre til det andre poenget. Hos Ahamada ser jeg ingen åpenbare mangler. Han har en stil som kan føre til feil ja, men beskrivelsene fra de som kjenner ham er jo at denne stilen har flere plusser enn minuser. På områder som feltarbeid, ballbehandling og skuddstopping så har alt så langt tydet på at Ahamda er i toppsjiktet. Jeg tror faktisk at dette er en keeper som egentlig er for god for Eliteserien. CVen hans underbygger dette.

Bare for å understreke hvor god jeg tror Ahamada er så mener jeg at hvis Pettersen, med sitt store potensiale, blir i nærheten av like god, så vil det trolig være en av de største suksesshistoriene i Branns talentutvikling på over ti år. Større enn Haugen, større enn Barmen, større enn Vindheim og fort større enn den suksessen Kolskogen forhåpentligvis blir.

Det gjenstår jo å se, men jeg vil påstå at vi har sett nok av Ahamada til å kunne si at han er veldig god med ballen, at han er ruvende i feltet og at han har både reaksjoner og rekkevidden på plass og vel så det.

Hvis Ahamda er så god som han virker ville det vært tøvete at "Opdal må spille seg ut først". Hvor ligger forresten terskelen på å "spille seg ut"? Den avhenger vel av hvor god man tror alternativene er?

Corran

Får ikke sett artikkel, men om Oppdal er et førstevalg er den nye keeper et bomkjøp.
Oppdal er en jevnt god keeper av den gamle skolen. Viste seg i fjor som en stødig keeper, men ikke den keeper Brann trenger for oppbyggende spill og ikke noe ekstraordinær.
Tror også at som ung keeper har Pettersen mer å lære av Ahamada i det praktiske keeper arbeid.
Og hadde Oppdal vært skadefri over en periode nå så kunne han fort vært riktig første valg i kveld.
Men siden han er skadet så er det jo Ahamada eller Pettersen som må starte i kveld og da er det jo i så fall en av dem som må spille seg ut av laget?

Men hva er resten av de elleve de har plukket ut?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Opdal er ute av spill en uke til i følge Bt, så om ikke Ali dummer seg loddrett ut eller blir skadet, så blir det nok benkevarming på Opdal resten av sesongen.

Sesongstart i dag. FANTASTISK!
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Nixon on June 16, 2020, 15:28:46 PM
Quote from: Kagain on June 16, 2020, 14:07:14 PMsmåbarnsforeldre

Vil ikke disse vite om sin sivile status på torsdagen slik at det ikke blir en nedtur søndag rett før de skal gå på kamp?

Jo, men det er fremdeles slik at det føles mer egoistisk for dem å reise inn alene enn om de reiser med "guttene".

Sånn utenom dette så virker det jo som de fleste foretrekker å gjøre noe sammen med en kompis eller to. Dvs. gå på kino, reise på ferie, gå på Brannkamp osv. Så det er kanskje ikke like hype om de blir trukket ut som eneste blant gutteklubben til å reise inn til byen...

Gulløl

June 21, 2020, 08:47:02 AM #476 Last Edit: June 21, 2020, 09:02:57 AM by Gulløl
Korona vinneren Mjøndalen.

Klipp fra TV2:
Samtidig danner et leilighetskompleks med balkonger ut mot stadion den ene kortsiden, og etterhvert øverste delen av den nye langsiden. Lørdag kveld stod 123 personer ute på sine private balkonger - i tillegg til de 200 tilskuerne inne på stadion.
Med et jevnt brøl fra 80 medlemmer av supporterklubben 3050 var egentlig ikke kontrasten til hverdagen før korona alt for stor.
- Vi følte at det var nesten full stadion, vi! Leilighetene er en av de tingene vi tenkte at vi kunne få en fordel av, nå som det ikke er tilskuere. Der var det god stemning, og 3050 var helt fantastiske. De var mange, de sang og det var så god stemning at jeg hadde vanskeligheter med å gi beskjed til gutta, sier Mjøndalen-trener, Vegard Hansen, til TV 2.


https://www.tv2.no/a/11509212/

Har heller ikke skapt støy av betydning at 80 personer fra supporterklubben har fått billett i Mjøndalen og fått være med å løfte laget frem til tabelltoppen. Noe å tenke på for Brann i forkant av neste hjemmekamp om 7 dager når nye 200 billetter skal fordeles og selveste Rosenborg kommer på besøk. Trenger ikke gjøre det likt hver gang men heller ta inn lærdom av hvordan andre klubber har fordelt billettene og erfaringene dei har gjort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Her er det vel bare å gjøre en deal med Sammen så fort som overhodet mulig og få brukt hybelvinduene til noe fornuftig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: kabelmann on June 21, 2020, 14:57:52 PMHer er det vel bare å gjøre en deal med Sammen så fort som overhodet mulig og få brukt hybelvinduene til noe fornuftig.
Utleie av alle hyblene nå som studentene er hjemme er en god forretningside. Tre personer i hver hybelvindu gir omtrent 1000 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Gjetting fra meg: Denne sesongen ender opp med at vi beholder LAN- mot supporternes vilje. RBK ender opp med å sparke haugesunderen for å ansette en fyr fra Arna som innleder en ny gullalder i Trondheim. Bergenseren ville heller trent Brann, men ingen der var det minste interessert.

Gulløl

June 22, 2020, 20:30:53 PM #480 Last Edit: June 22, 2020, 20:44:48 PM by Gulløl
LESERNES VURDERING i BA. Antall kamper som har gitt karakter i parantes. Sortert i rekkefølge etter snittkarakter etter to serierunder.

Vegard Forren (1):  7,1
Ruben Kristiansen (2):  6,5
Daniel Pedersen (2):  6,4
Ole Martin Kolskogen (2):  6,4
Ali Ahamada (2):  5,8
Robert Taylor (2):  5,8
Gilbert Koomson (2):  5,7
Bismar Acosta (2):  5,7
Daouda Bamba (2):  5,5
Taijo Teniste (1):  5,5
Petter Strand (1):  5,1
Amer Ordagić (2):  4,8
Kristoffer Barmen (2):  4,8

Dette er et utvalg av BA lesere/Brann interesserte som har gitt karakter og gir et bra bilde av enkeltspillerens prestasjoner gjennom snittkarakter. Bedre enn en enkeltperson(journalist) sin karakter.

Jeg skal prøve å komme med oppdateringer etter hvert som kampene blir spilt.

Av de som har spilt to kamper er Ruben Kristiansen, Daniel Pedersen og Ole Martin Kolskogen de beste spillerne så langt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Legg merke til at av de seks første på listen så er fem nysigneringer. Selv om det er tidlig tyder det jo på at man har truffet godt med overgangene.

Tenk dere et lag mot RBK der du har  både Forren, Pedersen og Haugen på banen samtidig. Med så mange pasningssterke spillere, vil det bli vanskelig for et forsvarende lag på demme opp.
...we shall never surrender.

Gulløl

LESERNES VURDERING i BA. Antall kamper som har gitt karakter i parantes. Sortert i rekkefølge etter snittkarakter etter tre serierunder.

Ruben Kristiansen( 3): 6,4
Ole Martin Kolskogen (2): 6,4
Daouda Bamba (3): 5,9
Daniel Pedersen (3): 5,8
Vegard Forren (2): 5,8
Ali Ahamada (3): 5,7
Taijo Teniste (1): 5,5
Petter Strand (2): 5,3
Robert Taylor (3): 5,2
Gilbert Koomson (3): 5,0
Kristoffer Barmen (3): 4,9
Bismar Acosta (3): 4,8
Fredrik Haugen (1): 4,3
Amer Ordagić (3): 4,2

Dette er et utvalg av BA lesere/Brann interesserte som har gitt karakter og gir et bra bilde av enkeltspillerens prestasjoner gjennom snittkarakter. Bedre enn en enkeltperson(journalist) sin karakter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ja, Ruben Kristiansen har imponert meg i år. Han har vore skarp.
Tren på langskudd

Gulløl

June 26, 2020, 08:57:55 AM #484 Last Edit: June 26, 2020, 09:02:52 AM by Gulløl
Tre spillere som mangler en del på formen enda på grunn av lengre fravær som vil heve laget ytterligere når de er kommet mer i form. Drister meg til å tippe en formprosent pr. i dag på hver av de:
- Vegard Forren: 65-70 %
- Ali Ahamada: 70 - 75 %
- Petter Strand: 80 - 85 %

Petter Strand er i god fysisk form og det er mer kamptrening han trenger. De to førstnevnte bør jobbe på flere områder for å komme i toppslag men for dei to er også kamptrening det viktigste. Positivt at det er en bra oppside for laget når tre av dei absolutt beste spillerne i stallen er kommet skikkelig i gang.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Det er elementære ting som skal til for å lykkes med høytrykksfotball, som i 2018.

- Man må ha en backfirer som våger å stå eksremt høyt. De MÅ lukke rommet som aggresive indreløpere etterlater seg når disse jager fremme. I 2020 er denne fireren helt udrillet, og det er hemmende.
- indreløperne og de tre fremme må presse riktig i sine soner, og de må trykke til. Backene må også opp og ta rommene på siden. Hvis bare én spiller ikke gjør jobben sin så blir det livsfarlige kontringer imot, slik vi såg mot Rosenborg.
- på meg virker det som om Bamba ikke evner dette så bra og at treneren i frustrasjon har gitt ham en enklere oppgave , å ta ut ankeret til motstanderen. Det gjorde han delvis mot rbk men summa summarum er det åpenbare mangler ifoehold til da vi hadde Gilli og Braaten og Skålevik /orlov der framme.

Brann har alle forutsetninger for å lykkes med dette. Jeg vet ikke om det er treneren sin feil eller spillerne, men min teori er at det er enkeltspillere som gjør at korthuset ramler sammen og at ansvarligere spillere lenger bak ikke våger å blottlegge laget.

Knutsen i BG har en offensiv regel: du har ikke ansvaret for oppgaven til dem bak deg. Den regelen funker bare hvis dem forran deg gjør jobben.
Kanskje.

Finfin respons

Vi kan gjøre 5 bytter. Det betyr at i alle fall 4 spillere skal løpe absolutt ræven av seg og ikke spare kreftene i det hele tatt, dette gjelder og er de tre fremme og én av indreløperne. Det siste byttet får man holde av til eventuelle skader eller Wolfe.

Med rå makbruk og overlegen fysikk skal alle lag kjempes ut av stilen. Frem til nå har utrolige skader og et latterlig høyt antall bytter i bakre del av banen forpurret dette. Men i tiden framover forventer jeg en helt annen mentalitet til å sette laget og klubben fremst. Så han der Forren får svarte meg se å komme seg i form.
Kanskje.

Superjack

Finfin: Ja du har helt rett:
"Det er elementære ting som skal til for å lykkes med høytrykksfotball, som i 2018.

- Man må ha en backfirer som våger å stå ekstremt høyt. De MÅ lukke rommet som aggressive indreløpere etterlater seg når disse jager fremme. I 2020 er denne fireren helt udrillet, og det er hemmende."

Men i dagens Brann så tør ikke laget å stå så høyt, dvs de kan gjerne stå nesten så høyt som de skal, men ikke helt og ikke helhjertet. Det virker som frykten for å mislykkes og få sjanser i mot ødelegger for den tiltenkte effekten.

Dette skjedde utover høsten 2018, og i 2019 ble det innprentet en så sterk frykt i laget for å gjøre feil, at spillerene ikke tør gjøre det som de faktisk må gjøre.
Denne frykten var det LAN som stod for.

Når frykten for å miste ball blir så stor at de ikke tør gå fremover eller spille ball fremover, bare bak og til siden, i trygge valg så er dette håpløst.

Dette er LAN sitt ansvar.



Brannsupporter.

Gulløl

July 02, 2020, 11:27:05 AM #488 Last Edit: July 02, 2020, 11:30:23 AM by Gulløl
LESERNES VURDERING i BA. Antall kamper som har gitt karakter i parantes. Sortert i rekkefølge etter snittkarakter(av hver kamps snittkarakter) etter fire serierunder.

Ruben Kristiansen( 4): 6,2
Ole Martin Kolskogen (3): 6,1
Daouda Bamba (4): 5,6
Vegard Forren (3): 5,6
Daniel Pedersen (4): 5,5
Taijo Teniste (1): 5,5
Robert Taylor (4): 5,3
Ali Ahamada (4): 5,0
Gilbert Koomson (4): 5,0
Petter Strand (3): 4,8
Kristoffer Barmen (4): 4,6
Amer Ordagić (4): 4,3
Fredrik Haugen (2): 4,2
Bismar Acosta (3): 3,6

Dette er et utvalg av BA lesere/Brann interesserte som har gitt karakter og gir et bra bilde av enkeltspillerens prestasjoner gjennom snittkarakter. Bedre enn en enkeltpersons(journalist) sin karakter.

Nå etter fire serierunder utmerker Acosta, Haugen og Ordagic seg med en dårlig sesongstart. Dei som har startet sesongen best etter folkets dom i BA er Kristiansen og Kolskogen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Superjack on July 02, 2020, 08:13:41 AMFinfin: Ja du har helt rett:
"Det er elementære ting som skal til for å lykkes med høytrykksfotball, som i 2018.

- Man må ha en backfirer som våger å stå ekstremt høyt. De MÅ lukke rommet som aggressive indreløpere etterlater seg når disse jager fremme. I 2020 er denne fireren helt udrillet, og det er hemmende."

Men i dagens Brann så tør ikke laget å stå så høyt, dvs de kan gjerne stå nesten så høyt som de skal, men ikke helt og ikke helhjertet. Det virker som frykten for å mislykkes og få sjanser i mot ødelegger for den tiltenkte effekten.

Dette skjedde utover høsten 2018, og i 2019 ble det innprentet en så sterk frykt i laget for å gjøre feil, at spillerene ikke tør gjøre det som de faktisk må gjøre.
Denne frykten var det LAN som stod for.

Når frykten for å miste ball blir så stor at de ikke tør gå fremover eller spille ball fremover, bare bak og til siden, i trygge valg så er dette håpløst.

Dette er LAN sitt ansvar.





Enig. LAN sitt ansvar. Han må ordne opp i det. Men, men, men:
Vi har ikke en fast firer der bak, og to nye stoppere, og foreløpig hyppige bytter. Alt dette kan fort se veeldig annerledes ut når forsvaret får satt seg litt bedre. Å holde nullen noen kamper nå vil også hjelpe på, tro det eller ei. Men ja. Frykten må ut, motet må inn. Trinn for trinn.
Kanskje.

Superjack

Quote from: Finfin respons on July 03, 2020, 00:18:25 AM
Quote from: Superjack on July 02, 2020, 08:13:41 AMFinfin: Ja du har helt rett:
"Det er elementære ting som skal til for å lykkes med høytrykksfotball, som i 2018.

- Man må ha en backfirer som våger å stå ekstremt høyt. De MÅ lukke rommet som aggressive indreløpere etterlater seg når disse jager fremme. I 2020 er denne fireren helt udrillet, og det er hemmende."

Men i dagens Brann så tør ikke laget å stå så høyt, dvs de kan gjerne stå nesten så høyt som de skal, men ikke helt og ikke helhjertet. Det virker som frykten for å mislykkes og få sjanser i mot ødelegger for den tiltenkte effekten.

Dette skjedde utover høsten 2018, og i 2019 ble det innprentet en så sterk frykt i laget for å gjøre feil, at spillerene ikke tør gjøre det som de faktisk må gjøre.
Denne frykten var det LAN som stod for.

Når frykten for å miste ball blir så stor at de ikke tør gå fremover eller spille ball fremover, bare bak og til siden, i trygge valg så er dette håpløst.

Dette er LAN sitt ansvar.





Enig. LAN sitt ansvar. Han må ordne opp i det. Men, men, men:
Vi har ikke en fast firer der bak, og to nye stoppere, og foreløpig hyppige bytter. Alt dette kan fort se veeldig annerledes ut når forsvaret får satt seg litt bedre. Å holde nullen noen kamper nå vil også hjelpe på, tro det eller ei. Men ja. Frykten må ut, motet må inn. Trinn for trinn.

Ja, skal ikke undervurdere effekten og viktigheten av selvtillit gjennom gode prestasjoner. Det handler om god ledelse, å gi folk gode opplevelser.
Brannsupporter.

Gulløl

July 05, 2020, 13:00:12 PM #491 Last Edit: July 05, 2020, 13:03:56 PM by Gulløl
LESERNES VURDERING i BA. Antall kamper som har gitt karakter i parantes. Sortert i rekkefølge etter snittkarakter (av hver kamps snittkarakter) etter fem serierunder.

Ole Martin Kolskogen (4): 6,7
Ruben Kristiansen( 5): 6,2
Daniel Pedersen (4): 5,5
Vegard Forren (4): 5,5
Daouda Bamba (5): 5,4
Ali Ahamada (5): 5,3
Gilbert Koomson (5): 5,3
Taijo Teniste (2): 5,3
Robert Taylor (5): 5,2
Bismar Acosta (4): 4,9
Petter Strand (4): 4,8
Kristoffer Barmen (5): 4,5
Amer Ordagić (5): 4,3
Fredrik Haugen (2): 4,2

Nå etter fem serierunder utmerker Haugen, Ordagic og Barmen seg med en dårlig sesongstart. Dei som har startet sesongen best er Kolskogen og Kristiansen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Best - forsvaret og Bamba.

Brannsupporter.

Huff

Før kampen i dag hadde Brann kun møtt elendige lag. Spennende å se hvordan det går mot akseptable motstandere fremover.

haak

LAN fikk fortsette etter å ha overbevist styret om at det ville bli endringer.
Bergen skulle igjen bli stolt av laget......


Nixon

BT skriver i dag at Brann ikke har klart å snu en kamp der motstanderen skårer først siden oktober 2018. Det var mot Stabæk borte. Har laget for dårlig moral slik at de nærmest klapper sammen dersom de kommer under med ett mål?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Gjennomsnittsalderen på Branns førsteelver mot Glimt: 27,3

Gjennomsnittsalderen på Glimts førsteelever mot Brann: 24,4

Antall spillere under 25 år på Brann: 1
Antall spillere under 25 år på Glimt: 5

Antall spillere under 25 år med spilletid så langt i...

Brann: 3
Molde: 7
Kristiansund: 5
Glimt: 11

Det er vel og bra at man har satset på Kolskogen så langt. Men utover det er det veldig lite spor av noen særlig foryngelse i Brann. De største foryngelsesgrepene har vært å kvitte seg med Karadas og RYJ, slik at vi faktisk ikke har noen over 30 år foran forsvaret, samt bytte ut Opdal med Ahamada. Men fortsatt er det en klar overvekt av spillere i "sin beste alder". Spillere over 20 år, med rimelig begrenset utviklingspotensiale. Denne gjengen er samtidig ikke i nærheten av nivået til lag som Molde og Glimt. De har sannsynligvis ikke i seg å spille den fotballen som Glimt leverte på søndag. Glimt, med en gjennomsnittsalder som er yngre enn 10 av de 11 som startet for Brann.

Dette viser i mine øyne at problemet i Brann stikker dypere enn bare spillestil, taktikk og mentalitet inn mot kampene. Måten stallen bygges på preges av den samme feigheten, forsiktigheten og sikkerhetssøkingen. Man ønsker ikke ta sjansen på spillere med begrenset erfaring. Man vil ha spillere der man "vet hva man får". Spillere som har "vist noe". Konsekvensen er da at man sitter igjen med en ganske middelmådig spillerstall uten utviklingspotensiale. Noen vil sikkert henge seg opp i "middelmådig". Det er jo ingen klar definisjon på det, men jeg mener det er åpenbart at vår stall ikke besitter de samme kvalitetene som Glimt, Molde og RBK. Da er det tre lag som normalt sett skal ligge over oss og vi er dermed en outsider til medalje. Jeg vil si at det er på grensen til en skandale at vi bruker så store midler på å bygge et lag med en gjennomsnittsalder på 27 år, som ikke engang er en klar medaljefavoritt.

Unge spillere blir fortsatt sett på som en langsiktig løsning. Noe man utvikler over tid og som kan gi gevinst senere, men som på kort sikt betyr dårligere resultater. Min påstand at nettopp ungdommen er en viktig årsak til Glimts suksess. Ikke bare fordi de er "gode nok", men fordi de er unge.

Det jeg vil se er at vi bytter til en trener som kan få noe ut av en yngre gjeng med fart og teknikk. Videre så skrotes Kristiansen til fordel for Wolfe, vi henter Sivert Mannsverk fra Sogndal og setter ham i førsteelveren på midtbanen sammen med Haugen og Pedersen og lar Kvinge være regelmessig med i troppen. Jevnlige innhopp.

krakra

Brann bør også begynne målrettet speiding etter gode, unge spillere rundt omkring i Skandinavia. Det bør være hovedfokuset i de neste overgangsvinduet. Å få inn gode spillere under 23 år, som kan gå rett inn og konkurrere om en plass i førsteelveren. Disse bør man være villig til å betale for i den grad man har midler å kjøpe for. Det bør ikke betales overgangssum for spillere over 23 år de neste par vinduene.

gladiporno

Speiding, ja. Det er jo et lite mysterium, dette. Det er fem år siden Brann ansatte en speider. I løpet av disse årene har Brann stort sett hentet og brukt etablerte spillere fra Eliteserien. Spillere som trenerteamet kan og bør ha oversikten over. Hva er poenget med speider egentlig.

Når det gjelder bruk av unge spillere så er det som skjer i år surrealistisk i den forstand at Brann faktisk bruker spillere under 23-24 år jevnlig. Det har man ikke gjort siden Kasper Skaanes var i klubben. Vår yngste spiller i fjor var Daouda Bamba. Jeg tror vi har nådd grensen for hva Lars Arne Nilsen tillater seg. I grunnen er det ikke hovedtrener jeg legger mest skyld på i denne sammenhengen. Han vil som de fleste i hans posisjon stille med det best tilgjengelige mannskapet. Det er sportssjefens jobb å bygge stall for nåtid og fremtid. Dessverre har han fylt 2. og 3. valgene med etablerte middemådigheter som står i veien for talentfulle ungdommer. Det har ødelagt Brann-karrieren for flere spillere. Forhåpentlig blir ikke David Wolfe den neste, for han er faktisk god.

Go Up