• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on December 20, 2019, 15:33:42 PMStar Wars-dag, ein er velkomen til å kle seg ut som karakterar frå Star Wars-universet.




Star Wars Night var 6. December

Lasaron

Borte i Statane tek dei han heilt ut.
Tren på langskudd

Finfin respons

Litteratur-dag. Høytlesning av Brand i pausen.
Kanskje.

kabelmann

Temabaserte supportersanger. Gospel, hardrock, disco, opera, salme, pop osv.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Nå har jo disse sangsupporterne solgt inn flyttingen med at det skal bli mer gøy og attraktivt å gå på Stadion. Så dette løser seg greit neste år.
Rød makt på Hansa

pidre

Nystemten, der er det mye å hente ved å oppgradere vår tids trauste opplevelser. Den stereotype sinte hvite øldrikkende mann 47, kan neppe forvente Iggy Pop, Marilyn Manson, The Boss eller Nick Cave, men kanskje en kvinne med skjegg, rap eller KYGO kan være noe.
Saludar a los monos!

pidre

Forøvrig til inspirasjon - se til St.Pauli.

https://www.bundesliga.com/en/news/Bundesliga/st-pauli-hamburg-cult-club-explained-max-kruse-reeperbahn-song-2-millerntor-475424.jsp

It's no wonder then that their 29,500 capacity ground is almost always full. Around half of those seats are taken by season ticket holders and the waiting list to become one is reportedly in the thousands. These numbers are well in tune with the club's membership statistics as St. Pauli boasts 25,600 official club members as of 2018.

Riktignok har NFF kneblet og gjort oss til en gjeng tankeløse politisk korrekte noksagter, og da reduseres også interessen.
Saludar a los monos!

Kagain

Interessant artikkel. Men premisset som ligger til grunn ser ut til å være at det var en del pønkere og bohemer (altså mennesker som typisk ikke har så mye penger) som satt i gang på åttitallet.

"The ever-growing crowd drew heavily from alternative subcultures and the club quickly gained a reputation as the football home for those without a home in football. [...]

In contrast to the rise of violent hooliganism in other parts of Europe, this booming fan scene focussed on social issues and political activism. With their home games taking place near Hamburg's famous Reeperbahn, St. Pauli became a magnet for bohemian dwellers of the Hanseatic port's red light district from all walks of life[...]

Their anti-establishment sentiment became evident to everyone after the pirate skull-and-crossbones became their defining symbol. In appropriate fashion, it was man known as "Doc Mabuse" who first brought the flag to the stadium. At the time, he lived in a nomadic commune with 40 other squatters who also identified as punks. Such a combination was a common sight at the Millerntor and naturally fostered empathy with the poor and the downtrodden."

Så dette er da en klubb som fattige og undertrykte ungdommer søkte mot. Brann på sin side har jo alltid hatt et visst snobbestempel blant de lokale bergensungdommene. Litt som Lyn egentlig. Samtidig nevnes det at St. Pauli driver på med noe som også Brann bl.a. gjør med gatelaget sitt.

"These values include social responsibility and promoting the interests of members, employees, supporters and volunteers beyond the sphere of sport; tolerance and respect and social responsibility. The club is regularly involved in solidarity actions with a wide range of causes."

Så, i dagens politiske landskap hvor "politisk korrekt" er et anerkjent skjellsord, så er det kanskje ikke plass til mer toleranse, respekt og sosialt ansvar? Er det plass til en klubb hvor følgende skrives om fansen:

"St. Pauli fans regard themselves as anti-racist, anti-homophobic and anti-sexist, proudly boasting one of the biggest female followings in all of football."

Jeg mener, diskusjonen her inne tidligere har vist at noen forummedlemmer mener det må være rom for mer rabling og klikking og "mandige måter å feire på", og at Brannfansen har blitt litt femininisert/blitt for barnevennlig.

Det som St. Pauli derimot har gjort er at de prøver å fyre opp stemningen.

" St. Pauli have made it their mission to turn the party at the Millerntor up to 11 whenever possible. Every time they score a goal, fans join in on a hearty "woo hoo!" to the rhythm of Blur's "Song 2", the iconic title tune of FIFA 98."

Kan dere se for dere at Brann skulle gjøre dette? At de skulle prøve å styre hva fansen skal gjøre?

Deler av den artikkelen ser ut til å være klippet rett ut av WikiPedia (eller vice versa), og her kan man også lese at

"In the early 1990s, the media in Germany began to recognize the Kult-image of the club, focusing on the punk part of the fan-base in TV broadcasts of the matches. By this time, the media also started to establish nicknames like "Freibeuter der Liga" ("Buccaneers of the League") as well as the satirical "das Freudenhaus der Liga" ("Brothel of the League", literally "House of Joy")." (https://en.wikipedia.org/wiki/FC_St._Pauli#%22Kult%22_phenomenon)

Kan vi se for oss at hvem det nå enn er som har rettighetene til Tippeligaen skulle gjøre noe slikt? Fokusere på noen fans fremfor andre? Jeg tror at en stor del av populariteten til Brann (og Engen) fra 1990-2010 var den rivaliseringen mellom Klanen og Store Stå. RBK og Troillungaen var rett og slett ikke like fremtredende, men de kom på en god tredjeplass. Dermed ble det mer enn en kamp mellom to fotballag. Det ble en kamp mellom storbyene. En kamp mellom to supportergrupperinger. Noe mer enn "bare en fotballkamp".

Det nevnes også at St. Pauli var den første klubben i tyskland til å programfeste sin retningslinjer. De første fem lyder som så (nok en gang fra WikiPedia)

-In its totality, consisting of members, staff, fans and honorary officers, St. Pauli FC is a part of the society by which it is surrounded and so is affected both directly and indirectly by social changes in the political, cultural and social spheres.

- St. Pauli FC is conscious of the social responsibility this implies, and represents the interests of its members, staff, fans and honorary officers in matters not just restricted to the sphere of sport.

- St. Pauli FC is the club of a particular city district, and it is to this that it owes its identity. This gives it a social and political responsibility in relation to the district and the people who live there.

- St. Pauli FC aims to put across a certain feeling for life and symbolises sporting authenticity. This makes it possible for people to identify with the club independently of any sporting successes it may achieve. Essential features of the club that encourage this sense of identification are to be honoured, promoted and preserved.

- Tolerance and respect in mutual human relations are important pillars of the St. Pauli philosophy.

En kul ting som jeg fant på WikiPedia og som direkte kan relateres til Brann er følgende lille fun fact:

"The club hosted the 2006 FIFI Wild Cup, a tournament made up of unrecognised national football teams like Greenland, Tibet and Zanzibar. They participated as the "Republic of St. Pauli"."

"Vi esje fra Norge, vi e fra Bæææærgen" er jo noe som ligger i det Bergenske DNAet (om du kan kalle det for det). Kanskje kunne Brann prøve å arrangere en slik FIFI Wild Cup hvor de inviterte blant annet St. Pauli, og at Brann selv kunne spille som "Republikken Bergen"?

Hadde de norske reglene rundt skjenking vært litt enklere kunne det kanskje arrangeres etter en form for festivalmodell hvor disse lagene spiller fotball hele dagen? Det hadde nok vært en hard påkjenning for stadiongresset, men...

Når det gjelder Tyskland så har de jo minst tre kultklubber (St. Pauli, Union Berlin og delvis Hertha). En ting som er verdt å ha med i bakhodet her er at tysk fotball er organisert slik at ingen eksterne folk kan ha mer enn 49% eierandel i en klubb. Du vil derfor ikke få tilfeller som med de store klubbene i England, hvor en eller annen sheik nede i fra landene eier hele stasen.

Finfin respons

Kanskje Brann med sin flotte merkevare kunne startet et politisk parti og prøvd å få en plass i byrådet. "Nei til bompenger på kampdag" og "bybane fra alle bydeler til Brann stadion" kunne være to fine valgkampsaker. Andre forslag?
Kanskje.

Finfin respons

Forøvrig virker den artikkelen om st pauli å være den rake motsetning til Mann (47). Kanskje klimafornekting og anti bortekampflyskam kunne vært noe for oss?
Kanskje.

Spelaren

Mann 38 her. Bare gi meg et lag som har lyst å score mål, der minst fire av spillerne evner å drible seg forbi en mann iblant.
Gå av.

Corran

Quote from: Finfin respons on December 22, 2019, 11:30:44 AMForøvrig virker den artikkelen om st pauli å være den rake motsetning til Mann (47). Kanskje klimafornekting og anti bortekampflyskam kunne vært noe for oss?
De er jo ikke den rake motsetning til mann 47, Bohemene og pønkerne fra 80 tallet som startet dette i St Pauli er jo ca 47 + i dag.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Lasaron on December 20, 2019, 17:58:48 PMBorte i Statane tek dei han heilt ut.

Borte i statene er det kanske 10% som går på sporstseventer for å se sport. Resten er der for å drikke øl, spise hot-dogs, og så å kunne fortelle dagen før og dagen etter at de skulle på / har vært på kamp.

Untatt for i sørstatene, de bare elsker sin fotball.
Brannsupporter.

Giles

St.Pauli er en møkkaplass og det samme er holdningene der. Brann bør være en klubb som samler folk på tvers av meningsforskjeller i lidenskap for fotball, by og klubb. Absolutt alt i samfunnet ellers går mot polarisering.
Gi oss et fristed med sunn galskap og ettpar øl.
Fri oss fra gærningene noen timer i uka.

Lasaron

Tren på langskudd

Finfin respons

Yess!
Let's Make Brann Finefine Again!
Kanskje.

Lasaron

Let's make America great again! (Måtte berre).
Tren på langskudd

DumboMumbo

Det engasjementet og fellesskapet man ser i utlandet, eksisterer ikke her i Norge. Det nærmeste vi har hatt noe lignende må ha vært VIF ca 1995-2005.


Kagain

Quote from: DumboMumbo on December 22, 2019, 22:17:59 PMDet engasjementet og fellesskapet man ser i utlandet, eksisterer ikke her i Norge. Det nærmeste vi har hatt noe lignende må ha vært VIF ca 1995-2005.



OH! Shots fired!!!

JEg var aldri særlig engasjert i den der "Hvem er de beste supporterne"-greien, men jeg kan forestille meg at noen av de som var hardt involvert i store stå på den tiden kanskje vil reagere på det du sier :)


Spelaren

I perioden 1995-2005 hadde Brann over 2000 mer i snitt på kampene enn engen. Hvorvidt engasjement og fellesskap kan kvantifiseres, velger eg uansett alternativ [flere tilskuere] 10 av 10 ganger.
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: Spelaren on December 23, 2019, 10:46:31 AMI perioden 1995-2005 hadde Brann over 2000 mer i snitt på kampene enn engen. Hvorvidt engasjement og fellesskap kan kvantifiseres, velger eg uansett alternativ [flere tilskuere] 10 av 10 ganger.

Tja er vel ofte det at bortesupporterene lager best stemning på Old Trafford for eks.

DumboMumbo

Quote from: Kagain on December 23, 2019, 09:30:39 AM
Quote from: DumboMumbo on December 22, 2019, 22:17:59 PMDet engasjementet og fellesskapet man ser i utlandet, eksisterer ikke her i Norge. Det nærmeste vi har hatt noe lignende må ha vært VIF ca 1995-2005.



OH! Shots fired!!!

JEg var aldri særlig engasjert i den der "Hvem er de beste supporterne"-greien, men jeg kan forestille meg at noen av de som var hardt involvert i store stå på den tiden kanskje vil reagere på det du sier :)



VIF var hippt i denne perioden. Det nærmeste vi har hatt et kultfenomen i norsk fotball. Objektivt sett.

SS var i denne perioden stort sett bare tenåringer + noen voksne drankere. Not cool.

Men i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.


Corran

Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:32:17 PM
Quote from: Spelaren on December 23, 2019, 10:46:31 AMI perioden 1995-2005 hadde Brann over 2000 mer i snitt på kampene enn engen. Hvorvidt engasjement og fellesskap kan kvantifiseres, velger eg uansett alternativ [flere tilskuere] 10 av 10 ganger.

Tja er vel ofte det at bortesupporterene lager best stemning på Old Trafford for eks.
Litt dårlig eksempel siden det på Old trafford og en del andre baner er mest "turister"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:40:35 PM
Quote from: Kagain on December 23, 2019, 09:30:39 AM
Quote from: DumboMumbo on December 22, 2019, 22:17:59 PMDet engasjementet og fellesskapet man ser i utlandet, eksisterer ikke her i Norge. Det nærmeste vi har hatt noe lignende må ha vært VIF ca 1995-2005.



OH! Shots fired!!!

JEg var aldri særlig engasjert i den der "Hvem er de beste supporterne"-greien, men jeg kan forestille meg at noen av de som var hardt involvert i store stå på den tiden kanskje vil reagere på det du sier :)



VIF var hippt i denne perioden. Det nærmeste vi har hatt et kultfenomen i norsk fotball. Objektivt sett.

SS var i denne perioden stort sett bare tenåringer + noen voksne drankere. Not cool.

Men i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.
Må ærlig innrømme at eg ikkje husker noe spesielt godt felleskap hos vif på den tiden.
Var det når det plutselig ble hyper kult å heie på engen og alle halvkjendiser i oslo meldte seg inn i klanen du mener?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:40:35 PMVIF var hippt i denne perioden. Det nærmeste vi har hatt et kultfenomen i norsk fotball. Objektivt sett.

SS var i denne perioden stort sett bare tenåringer + noen voksne drankere. Not cool.

Men i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.



Hehe, jeg har aldri brydd med om den der "hvem er de beste supporterne"-rivaliseringen som har foregått i Norge. Den var like lite interessant som når rappere hadde beef med hverandre. Men jeg mener at den gangen dette var BST sitt forum var det en del folk som hadde tildels sterke meninger om supporterrivalisering og så videre. Det var jo også på denne tiden der Barten drev og harselerte med de såkalte juletrærne i BST...

DumboMumbo

Quote from: Kagain on December 23, 2019, 16:28:19 PM
Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:40:35 PMVIF var hippt i denne perioden. Det nærmeste vi har hatt et kultfenomen i norsk fotball. Objektivt sett.

SS var i denne perioden stort sett bare tenåringer + noen voksne drankere. Not cool.

Men i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.



Hehe, jeg har aldri brydd med om den der "hvem er de beste supporterne"-rivaliseringen som har foregått i Norge. Den var like lite interessant som når rappere hadde beef med hverandre. Men jeg mener at den gangen dette var BST sitt forum var det en del folk som hadde tildels sterke meninger om supporterrivalisering og så videre. Det var jo også på denne tiden der Barten drev og harselerte med de såkalte juletrærne i BST...

Jepp for de som leste TRA så kan man vel også minnes kritikk av egne, supportere, at de sang for lite på bussen til kamp. En BST leder som i dag  har en sentral rolle i Branns kamparrangement sa på TV i forb. med en cupfinale at øltelt var Harry.
Så det å være aktiv supporter i Brann var som å bevege seg i et minefelt for hva som var akseptabelt og ikke.
Siden Tyskland ofte er en referanse så kan man tydelig se at man har en supporterkultur som inkluderer alle. Fra ultras og til disse karakteristiske 50 åringene med dongerijakke fulle av tøymerker og pins.
Det har vel og vært en slags misnøye fra syngende supportere til de ikke syngende blandt Brann fansen.

På lang sikt så er det bare en ting som kan fungere for Brann og Bergen og det er en inkluderende supporterkultur der alle føler seg velkommen om de gå kledt sånn eller sånn om  de går på 20 kamper eller 5. Om de synger eller ikke.

Finfin respons

Jeg husker 16.mai 1995 eller 6. Tror det var mot lillestrøm. Da var det plystring det gikk i. En halvtime samenhengende plystring. Den samme melodien. Husker jeg likte det kjempegodt, det var hyperkult. Veldig inkluderende, for alle kan vel plystre og fisle og visle.
Kanskje.

Spelaren

Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:40:35 PMMen i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.

Eg husker det bare ikkje. Har aldri følt at det var noe spesielt over det der, og mistenker at du romantiserer gamle og muligens falske minner. Litt som de i kommentarfeltene på BT som mimrer om smikkfulle kamper på 70-taller hele tiden, når faktum er at selv kjedelige Nilsen-Brann trekker mer.
Gå av.

DumboMumbo

December 29, 2019, 08:07:23 AM #15228 Last Edit: December 29, 2019, 08:24:00 AM by DumboMumbo
Quote from: Spelaren on December 23, 2019, 21:53:46 PM
Quote from: DumboMumbo on December 23, 2019, 14:40:35 PMMen i himmelens navn, er Brann supporterne så små og usikre at de ikke kan gi VIF denne anerkjennelsen ?

Det er snakk om 15 år siden, i dag er alle supportergruppene uansett like dårlige.

Eg husker det bare ikkje. Har aldri følt at det var noe spesielt over det der, og mistenker at du romantiserer gamle og muligens falske minner. Litt som de i kommentarfeltene på BT som mimrer om smikkfulle kamper på 70-taller hele tiden, når faktum er at selv kjedelige Nilsen-Brann trekker mer.

Nja, det var flere gode år på 70-tallet. 75-78 var det et snitt på 13 000. Da snakker vi faktisk oppmøte og ingen "fylle stadion" kampanjer. Samferdselsmessig var det en annen tid. 1 time reise fra Åsane. Ferge fra Nordhordland og Askøy. Befolkningen har økt med ca 50 000 siden 70-tallet. SÅ det var et mindre befolkningsgrunnlag, vanskeligere for alle å reise til Stadion, likevel var snittet på fremmøtte dobbelt så stort som i dag.


Den generelle Brann interessen er synkende år for år. Mange av dere vil nok få en aha opplevelse neste gang Brann er i en cupfinale og man ikke klarer å selge ut billettene. Interessen for cupfinalebilletter var hos dem som ikke hadde rett på billett men som gikk på noen kamper i året. Denne gruppen er som kjent kraftig redusert.

Ang. romantisering så rosemaler jo du selv interessen for Brann i dag.

Til syvende og sist tror jeg det er så enkelt som at man på 60-70-80 og 90 - tallet ikke hadde så mye annet å være opptatt av og at Brann derfor fikk en stor plass hos mange. Selv om man ikke kunne gå på alle kampene så gikk man på 1 eller 2. I dag er både Brann og det å gå på Stadion helt ute av bevisstheten og noe man ikke har tid til lenger.

Huff

January 06, 2020, 10:09:45 AM #15229 Last Edit: January 06, 2020, 12:24:52 PM by Huff
I fjor publiserte Brann antall solgte partoutkort den 5. januar i form av en nyhetssak på Brann.no.

Skal bli spennende å se om de legger ut antall solgte partoutkort denne uken.

Og der kom svaret: Nedgang på 30 prosent. Rett under en tredjedel av supporterne har altså ikke fornyet innen fristen. Omtrent som forventet.

https://www.bt.no/sport/i/0nJAJg/fansens-toeffe-dom-over-brann-30-prosent-nedgang-i-partoutkortsalget

Lasaron

Bra for oss med tanke på å få betre plassar. Vi skal flytte oss litt.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on January 06, 2020, 12:42:19 PMBra for oss med tanke på å få betre plassar. Vi skal flytte oss litt.

Det er planen min også. Gjerne finne tre plasser med ledig plass på sidene. Ble sittende med en litt unødvendig stor person på ene siden i 2019...
Gå av.


Spelaren

Mon tro om corona-bekymringer kommer til å gi utslag i publikumsoppmøte?
Gå av.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Knappe 3500 gadd finne veien til Stadion mot Odd i fjor, skriver BT. Det sier det meste om den dalende interessen.
Gå av.

Gulløl

February 27, 2020, 14:40:28 PM #15236 Last Edit: February 27, 2020, 19:48:00 PM by Gulløl
Vi kan kåre Brann som "årets optimist" siden de i år budsjetterer med en økning i inntekter fra billetter og partoutkort fra 20,4 millioner til 21,6 millioner. Kan nevne i den forbindelse at Brann ved nyttår hadde en svikt på 30 % i salget av partoutkort. Ganske lite som tyder på at det vil endre seg seg noe av betyding til seriestart så da må de kompensere ved å selge betydelig mer enkeltbilletter enn i fjor.

Men bra at Brann viser ambisjoner. Skal Brann forbedre salget av billetter(inklusiv partoutkort) så mye som de budsjetter med i forhold til oppmøtet siste halvdelen av sesongen i fjor må de enkelt og greit spille feiende fin publikumsvennlig fotball, slippe unge spillere til, ta mye poeng og plassere seg i tetsjiktet. LAN har mer press på seg enn han noen gang har hatt i sin trenerkarriere så vi får se hvordan han takler det om medgangen ikke kommer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Lurer av og til hva de går på...

Spelaren

Greit å minne om nylig avdøde og folkekjære Teigen sin sang "optimist".
Gå av.

Gulløl

February 27, 2020, 19:46:52 PM #15239 Last Edit: February 27, 2020, 19:48:25 PM by Gulløl
Quote from: 1908 on February 27, 2020, 19:30:47 PMLurer av og til hva de går på...
Gress ..... ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Nå som både NFF, FHI og Bergen kommune har tatt avgjørelsen angående folkemengder og Korona vil jeg tro det går mot utsettelse av de første rundene i TL.

Dersom ting trekker ut kan vi kanskje se for oss spill foran tomme tribuner eller til og med en redusert serie der en gjerne ikke spiller både hjemme og borte mot samme klubb.


Uansett tror jeg vår nye tysker ender opp med færre kamper for Brann enn planlagt. En vil nok se an utviklingen, men dersom en eksempelvis ser at Italia fremdeles er avstengt i april tror jeg på en redusert serie.

Corran

Lurer på om det i NFF og NTF blir gjort noen alternative tanker ang hva en skal gjøre med denne sesongen om det trekker ut.
Om sesongen ble f.eks ble halvert kunne en jo delt opp i 2-3 avdelinger og hatt et sluttspill
Da hadde ikke hjemme/borte fordel/ulempe spilt inn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

March 11, 2020, 10:27:15 AM #15242 Last Edit: March 11, 2020, 10:30:18 AM by Huff
NFF er for en gangs skyld på ballen. De arbeider visst med fem alternativer der det første er å gjennomføre serien som vanlig.

Ellers planlegger en å begynne med cuprundene for så å spille TL på datoene satt av til cupen. Et annet -og etter min mening dårligere- alternativ er visst å spille Eliteseriefotball frem til jul. Så vurderer en selvsagt spill for tomme tribuner og spill der en og en tilskuer sitter omringet av tomme seter. En slik løsning, der publikummerne sitter med en ring av tomme seter rundt seg virker for meg som en helt urealistisk løsning. Jeg vil anta kapasiteten da ikke er stor nok for å få plass til samtlige partoutkortinnehavere på flere av arenaene, dessuten lurer jeg litt på hvor attraktivt det er å gå på kamp alene.

For Branns del er vel scenarioene en blandet fryd. Fahrmann ender fort opp med å vokte Branns mål mot Hovding og Gneist heller en mot VIF og RBK, mens en samtidig får mer tid på å få en ny spillestil til å sitte før en møter anstendig motstand. Spill for tomme tribuner er jo våre spillere vant til allerede ettersom LAN har skremt bergenserne bort fra stadion.

Kilde
https://www.vg.no/sport/fotball/i/AdMxwA/opplysninger-til-vg-her-er-corona-planene-for-eliteserien

Spelaren

Skal alle sitte med en ring av seter rundt seg som buffer blir det eksempelvis for 15 rader á 44 seter kun 176 av 660 seter disponible. Drøye 26 % dekning. Hvor mange partoutkort var solgt? 3500? I så fall trengs det over 13 000 seter, og for en logistikk det blir å få spredt folk.

Nei, dette ser mer og mer ut som noen kamper i sofaen.
Gå av.

Lasaron

Nei, det blir styrete. Byt ut med cup. Kjør på utan publikum.
Tren på langskudd

Nixon

Utsette de første serierundene, spille cupkamper og så spille flere kamper i juni fordi EM blir avlyst (er vel uunngåelig), og så er man forhåpentligvis i rute før høstsesongen. Det er vel det beste scenarioet her.
Rød makt på Hansa


Nixon

Fiktiv kamp til en fiktiv pris... Det blir etter min mening en litt middels rekord med billetter til 50 kroner per stykk.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 01, 2020, 16:41:12 PM #15248 Last Edit: April 01, 2020, 16:51:28 PM by Gulløl
Har kjøpt 10 billetter a 50 kr. Oppmoder ALLE til å være med og bidra. "Publikumsrekord" hadde vært fint pluss at vi støtter Brann med kjærkomne midler. Kommentarfeltetene viser at dette stiller folk virkelig opp under. Onsdag formiddag, rundt 18 timer etter at initiativet startet var det solgt nesten 3500 billetter totalt så det en flott start.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Passerer snart 5000. Kjør på, dette skal vi klare !!
Mistenker at noen ikke har kjøpt enda, at de forventer denne fiktive kampen gratis siden de har partoutkort.
Ingen borgere av republikken Bergen kan ha samvittighet til å gå inn i påskehelgen uten en billettbunke til denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up