• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Gulløl and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Hvor ille er det, mon tro? Ved nyttår i år var det solgt i underkant av 4600 og det endte med over 7000 solgte. Altså var det enten mange som også då ikkje benyttet seg av pristilbudet, eller nye kunder som satt på gjerdet i vente av gøye overganger eller fint spel. Forsesongen var brukbar, og det endelige tallet ble også definitivt påvirket av ny tribune.

Til 2020 er det lite som kan trekke opp. Nilsen virker å ha ledelsen, styret og sikkert Mohn sin tillit, og det er neppe mange spennende overganger i vente. Dessuten veit me nå så altfor godt at selv dyre profiler inn ikkje betyr en skitt.

Hvis salget nå f.eks er under 3000 er det jo helt katastrofe, og et dundrende klart svar på publikums interesse for Nilsen sitt prosjekt.
Gå av.

Gulløl

December 04, 2019, 19:04:29 PM #15101 Last Edit: December 04, 2019, 19:07:00 PM by Gulløl
Quote from: fortune on December 04, 2019, 18:24:13 PMUtvidet frist for beste pris er vel en klar indikasjon på at partoutkortsalget går trått:
https://www.facebook.com/127059276708/posts/10156729363446709?d=n&sfns=mo
En nok motbakke, motvind, og kladdeføre.
Beholder mitt tips på 25 - 40 % svikt i forhold til i fjor på samme tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

DumboMumbo



Folk flest er opptatt med så mye annet at det nok er svært få av partoutkort innehaverne som går på alle kamper. Selv om det har blitt sosialt akseptert å ha en billett man ikke bruker, så vil nok dette for mange likevel trigge negative assosiasjoner. Fordi man har betalt for en billett man burde brukt. Lar man være å fornye, så slipper man og dårlig samvittighet for ikke å møte opp.

Hele fotballkulturen er for svak i Norge. Greit nok at vi er milevis unna Union Berlin tilstander, men vi er jo heller ikke i nærheten av for eks. svensk fotballkultur.

Kagain

Quote from: DumboMumbo on December 04, 2019, 21:08:14 PMHele fotballkulturen er for svak i Norge. Greit nok at vi er milevis unna Union Berlin tilstander, men vi er jo heller ikke i nærheten av for eks. svensk fotballkultur.

Så det du etterspør er... "Svenske tilstander"? :)

SKBCPH

Herregud så misunnelig jeg er på svenskene. Men rett skal være rett, i Sveriges nest største by Gøteborg, som er ganske nøyaktig dobbel så stor som Bergen, snittet IFK på like over 13k denne sesongen. Häcken er også fra Gøteborg dog, de snittet på 4k.

Så det er spesielt Stockholmsklubbene og Malmø som trekker store mengder tilskuere, og alle de fire klubbene har jo at en sportslig god sesong i tillegg.

- Vi har den treneren vi har.

DumboMumbo

Quote from: Kagain on December 05, 2019, 07:52:48 AM
Quote from: DumboMumbo on December 04, 2019, 21:08:14 PMHele fotballkulturen er for svak i Norge. Greit nok at vi er milevis unna Union Berlin tilstander, men vi er jo heller ikke i nærheten av for eks. svensk fotballkultur.

Så det du etterspør er... "Svenske tilstander"? :)

Eh ja 😁  innen fotball så er det bra.

Jeg er bekymret på norsk fotballs vegne, hele pakken er for dårlig. Blir fort en negativ spiral med stadig mindre folk, stemning og generell interesse.

Det liksom ikke "Wow, dritkult" i 2019. Det er mer "Hvor sitter du ? ...... ok satt der sist gang jeg var på kamp for 8 år siden, skal på topptur i helgen og prøve de nye randonee skiene, se på face og insta tenkte å legge ut noen bilder der. Du får ha det gøy på Mjøndalen kampen da, god helg"

Kagain

Det er i det hele tatt merkelig hvor interessen for norsk fotball har ramlet sammen etter den voldsomme medieavtalen ble forhandlet et sted før 2010. Er grunnen at folk har så mange andre ting de kan gjøre eller er det noe helt annet?

Finfin respons

Vi står vel midt i en sosial revolusjon etter at google danket ut Altavista™ og facebook åpnet helvetes porter for folk flest og apple gav oss edb i lommen i 2007. Så dagliglivet til folk flest har jo forandret seg noe helt enormt fra det lineære, til nye hverdagsrutiner.

Jeg begynte å gå på stadion som 11-åring, til tross for mine foreldres fotballinteresse. Og via kjentfolk og brannbussen og generell interesse økte jeg dosen sakte men sikkert til partoutkort i ungdomsårene. Lurer på hvor mange som begynte på samme måte som meg? Hva er den vanlige-ste inngangen til et liv bak stadionmurene?
Kanskje.

Spelaren

Quote from: Finfin respons on December 06, 2019, 14:43:02 PMHva er den vanlige-ste inngangen til et liv bak stadionmurene?

Så Sportsrevyen si at Brann møter Bodø/Glimt i semien i 1993. Legg så til en voksende Bergenspatriotisme og brått får en lyst å gå på kamp. The rest is history...
Gå av.

DumboMumbo

Quote from: Finfin respons on December 06, 2019, 14:43:02 PMVi står vel midt i en sosial revolusjon etter at google danket ut Altavista™ og facebook åpnet helvetes porter for folk flest og apple gav oss edb i lommen i 2007. Så dagliglivet til folk flest har jo forandret seg noe helt enormt fra det lineære, til nye hverdagsrutiner.

Jeg begynte å gå på stadion som 11-åring, til tross for mine foreldres fotballinteresse. Og via kjentfolk og brannbussen og generell interesse økte jeg dosen sakte men sikkert til partoutkort i ungdomsårene. Lurer på hvor mange som begynte på samme måte som meg? Hva er den vanlige-ste inngangen til et liv bak stadionmurene?

Var på en cupkamp mot FFK en gang tidlig på 80-tallet sammen med fattern. Var vel 7-8 år.
På slutten av 80-tallet og på begynnelsen av 90-tallet var det å gå på Store Stå det mest bad ass jeg kunne tenke meg. Og det er vel kansje det som er kjernen her. Jeg syntes det var det tøffeste og kuleste jeg kunne gjøre. Verden var jo helt annerledes den gang med 1 TV kanal, ikke noe internet.  Verden endrer seg og verdiene endres.

Hvem er helten på jobben mandags morgen, han som har vært på topptur med randonee ski og lagt ut kule bilder på insta eller han som gikk på Brann - Mjøndalen ?

Corran

Har de ikkje internett og lignende i andre land hvor det er stor oppslutning på kamper?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

DumboMumbo

December 06, 2019, 23:31:53 PM #15112 Last Edit: December 07, 2019, 06:06:40 AM by DumboMumbo
Quote from: Corran on December 06, 2019, 22:45:27 PMHar de ikkje internett og lignende i andre land hvor det er stor oppslutning på kamper?



Jo, men i tillegg har de i de aller fleste tilfeller et større befolkningsgrunnlag.
Den generelle velstandsøkningen vi har i Norge har ført til et økt ønske om selvrealisering på alle tenkelige arenaer.

Lasaron

BA har ein overskrift om at sviktande salg ikkje er årsaken for at ein utvidar fristen for "beste pris" på partoutkort. Nokon som får lest saka? Er der ein annan grunn? Veit ho at det høyres ut som ho lyg? VJ altså?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on December 07, 2019, 10:41:26 AMBA har ein overskrift om at sviktande salg ikkje er årsaken for at ein utvidar fristen for "beste pris" på partoutkort. Nokon som får lest saka? Er der ein annan grunn? Veit ho at det høyres ut som ho lyg? VJ altså?

Svaret på spørsmålet er vel at alle kan sjå at dette dreier seg om sviktande sal. Dei hadde jo sjølvsagd ikkje utvida fristen dersom pågangen hadde vore stor. Dette er enda eit lite teikn på at i motgang slit Brann med kommunikasjon. Det er skuffande.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Skal være raus og gi dem en ørliten flik av tillit, kanskje de tenker noen sitter på gjerdet i all uvissheten rundt Nilsens stilling? At noen fornyer når spørsmålet er besvart 100%?
Gå av.

krakra

Quote from: Henki on December 07, 2019, 12:29:23 PM
Quote from: Lasaron on December 07, 2019, 10:41:26 AMBA har ein overskrift om at sviktande salg ikkje er årsaken for at ein utvidar fristen for "beste pris" på partoutkort. Nokon som får lest saka? Er der ein annan grunn? Veit ho at det høyres ut som ho lyg? VJ altså?

Svaret på spørsmålet er vel at alle kan sjå at dette dreier seg om sviktande sal. Dei hadde jo sjølvsagd ikkje utvida fristen dersom pågangen hadde vore stor. Dette er enda eit lite teikn på at i motgang slit Brann med kommunikasjon. Det er skuffande.
De hadde neppe forlenget den hvis det var voldsom rift nei, og det er det nok heller ingen som tror det er. Men jeg tenker de kunne forlenget hvis salget er på samme nivå som i fjor, eller noe lavere med den begrunnelsen Spelaren gir.

Henki

Quote from: krakra on December 07, 2019, 19:06:57 PM
Quote from: Henki on December 07, 2019, 12:29:23 PM
Quote from: Lasaron on December 07, 2019, 10:41:26 AMBA har ein overskrift om at sviktande salg ikkje er årsaken for at ein utvidar fristen for "beste pris" på partoutkort. Nokon som får lest saka? Er der ein annan grunn? Veit ho at det høyres ut som ho lyg? VJ altså?

Svaret på spørsmålet er vel at alle kan sjå at dette dreier seg om sviktande sal. Dei hadde jo sjølvsagd ikkje utvida fristen dersom pågangen hadde vore stor. Dette er enda eit lite teikn på at i motgang slit Brann med kommunikasjon. Det er skuffande.
dde neppe forlenget den hvis det var voldsom rift nei, og det er det nok heller ingen som tror det er. Men jeg tenker de kunne forlenget hvis salget er på samme nivå som i fjor, eller noe lavere med den begrunnelsen Spelaren gir.

Det er vel ikkje utenkeleg at det er ein kombinasjon av både sviktande tal og eit håp om betre tider ved eit eventuelt trenarbytte.
Ballen skal fremover!

Nixon

Kommer vi neste sesong til å oppleve at Viking selger flere partoutkort enn oss?

Krøvel vrir seg i sitt selvpålagte eksil...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, i alle fall om vi held fram med LAN.
Tren på langskudd

Huff

Jeg vil oppfordre de som fornyet, og som nå er forbannet til å gi klar beskjed om dette. Spør gjerne om det er angrerett på kjøpet og gi gjerne beskjed om at setet ditt vil stå tomt neste sesong.

For min del er det takk og farvel. Det blir ingen fornyelse og 21 år på stadion er over for denne gang.

Jeg legger like mye i lovnadene om offensiv fotball som jeg la i LANs uttalelser om at talentene skulle kastes til ulvene.

ostraume

Skjønner ikke helt at LAN skal være så ille.

Dette med å få flest mulig tenåringer ut på banen er nå en ting. Dersom du er opptatt av det så er åpenbart LAN ikke tingen.

Men vi skal ikkefryktelig langt tilbake i tid før Pamer beklaget seg over at Bergen måtte kjenne sin besøkelsestid og komme på Stadion. Da var det underholdning og seire. At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen. Og så er alle (og da håper jeg inkludert LAN) misfornøyd med både spill, sjanser og underholdning denne sesongen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on December 12, 2019, 15:38:58 PMSkjønner ikke helt at LAN skal være så ille.

Dette med å få flest mulig tenåringer ut på banen er nå en ting. Dersom du er opptatt av det så er åpenbart LAN ikke tingen.

Men vi skal ikkefryktelig langt tilbake i tid før Pamer beklaget seg over at Bergen måtte kjenne sin besøkelsestid og komme på Stadion. Da var det underholdning og seire. At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen. Og så er alle (og da håper jeg inkludert LAN) misfornøyd med både spill, sjanser og underholdning denne sesongen.



Det er et og et halvt år siden. Så det begynner å bli en stund.

Og jeg gjentar min kritikk den gangen. Ja, det vi spilte bra og det var faktisk underholdende å se på. Men det var samtidig ekstremt kraftkrevende og vi gjorde oss avhengige av at motstander gjorde feil. Enten individuelle feil eller kollektive, taktiske feil. Vårt "oppbyggende spill" vår å trille ball i forsvaret over et titalls trekk for å lokke motstander fram, og så kontre og hovedplanen vår å presse aggressivt og høyt, få motstander til å gjøre feil og så utnytte det. Skal man ha en slik spillestil trenger man også å beherske å holde ballen i laget og spille ut motstander. Ikke bare i eget forsvar, men også lengre fram på banen. Både for å kunne spare krefter, men også for å ha noe å stille opp med mot lag som legger seg nedpå og spiller på lav risiko. Det har vi aldri behersket under LAN. Det har LAN aldri behersket. Og det er jeg tvilsom på at vi noen gang vil beherske. Da er vi en one-trick pony, som aldri vil bli Norges beste lag. Vil er heller ikke så attraktive for gode, tekniske og kreative offensive spillere. Vi passer bedre for spillere som kan jobbe mye og lenge.

Noen krise er det ikke nødvendigvis, men LAN er ikke en gulltrener i mine øyne.

Huff

Quote from: ostraume on December 12, 2019, 15:38:58 PMSkjønner ikke helt at LAN skal være så ille.


At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen.


Det er sikkert tusenvis av filmregissører som irriterer seg over at ingen vil se den brilliante filmen sin.

Faktum er at LAN har mistet byen. Dersom jeg teller over samtlige partoutkortinnehavere jeg snakker med av og til, og inkluderer de han jeg sitter på stadion snakker med, kommer jeg opp i ca 20 stykk. Ingen, ingen av disse vil at LAN skal fortsette, og samtlige synes at fotballen som spilles på stadion er drit kjedelig.

Svært mange synes og dette lenge før 2019 og dette var en holdning som allerede hadde festet seg blant svært mange stadiongjengere, og som gjorde at disse holdt seg unna stadion. Nå har holdningen om at Brann spiller kjedelig fortball under LAN sementert seg, den er festet i grunnvollene til den jevne bergenser og stadiongjenger slik jeg oppfatter det.

Hva som er god, dårlig og kjedelig fotball er selvsagt subjektivt, det finnes selvsagt intet fasitsvar, men faktum er at Brann med åpne øyne går inn i en ny sesong med en trener som supporterne i overveldende grad har gitt opp.

Dette er en katastrofe, byen vender klubben ryggen, og klubben sier med åpne øyne at de gir faen. Jeg vil påstå at det er overveiende sannsynlig at jo lenger klubben turer frem med en trener som publikum har gitt opp, jo færre vender tilbake.


DumboMumbo

Norsk fotball trenger en restart og fornying. Eliteserien bør ned til 10 -12 lag. Kampdager og tidspunkt må revurderes. Det er rett og slett en jobb som må gjøres for å komme ut av den negative spiralen fotballen befinner seg i nå.

krakra

Quote from: Huff on December 12, 2019, 15:49:51 PM
Quote from: ostraume on December 12, 2019, 15:38:58 PMSkjønner ikke helt at LAN skal være så ille.


At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen.


Det er sikkert tusenvis av filmregissører som irriterer seg over at ingen vil se den brilliante filmen sin.

Faktum er at LAN har mistet byen. Dersom jeg teller over samtlige partoutkortinnehavere jeg snakker med av og til, og inkluderer de han jeg sitter på stadion snakker med, kommer jeg opp i ca 20 stykk. Ingen, ingen av disse vil at LAN skal fortsette, og samtlige synes at fotballen som spilles på stadion er drit kjedelig.

Svært mange synes og dette lenge før 2019 og dette var en holdning som allerede hadde festet seg blant svært mange stadiongjengere, og som gjorde at disse holdt seg unna stadion. Nå har holdningen om at Brann spiller kjedelig fortball under LAN sementert seg, den er festet i grunnvollene til den jevne bergenser og stadiongjenger slik jeg oppfatter det.

Hva som er god, dårlig og kjedelig fotball er selvsagt subjektivt, det finnes selvsagt intet fasitsvar, men faktum er at Brann med åpne øyne går inn i en ny sesong med en trener som supporterne i overveldende grad har gitt opp.

Dette er en katastrofe, byen vender klubben ryggen, og klubben sier med åpne øyne at de gir faen. Jeg vil påstå at det er overveiende sannsynlig at jo lenger klubben turer frem med en trener som publikum har gitt opp, jo færre vender tilbake.


Faktum er at interessen for norsk fotball er stupende. Overalt. I alle byer. Å tro at den manglende interessen for Brann i en høst der vi etterhvert ikke har hatt noen verdens ting å spille for kun handler om LAN er naivt og fordummende. Det hadde neppe holdt å bare sparke LAN for å snu den trenden.

Huff

Quote from: krakra on December 12, 2019, 16:06:54 PM
Quote from: Huff on December 12, 2019, 15:49:51 PM
Quote from: ostraume on December 12, 2019, 15:38:58 PMSkjønner ikke helt at LAN skal være så ille.


At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen.


Det er sikkert tusenvis av filmregissører som irriterer seg over at ingen vil se den brilliante filmen sin.

Faktum er at LAN har mistet byen. Dersom jeg teller over samtlige partoutkortinnehavere jeg snakker med av og til, og inkluderer de han jeg sitter på stadion snakker med, kommer jeg opp i ca 20 stykk. Ingen, ingen av disse vil at LAN skal fortsette, og samtlige synes at fotballen som spilles på stadion er drit kjedelig.

Svært mange synes og dette lenge før 2019 og dette var en holdning som allerede hadde festet seg blant svært mange stadiongjengere, og som gjorde at disse holdt seg unna stadion. Nå har holdningen om at Brann spiller kjedelig fortball under LAN sementert seg, den er festet i grunnvollene til den jevne bergenser og stadiongjenger slik jeg oppfatter det.

Hva som er god, dårlig og kjedelig fotball er selvsagt subjektivt, det finnes selvsagt intet fasitsvar, men faktum er at Brann med åpne øyne går inn i en ny sesong med en trener som supporterne i overveldende grad har gitt opp.

Dette er en katastrofe, byen vender klubben ryggen, og klubben sier med åpne øyne at de gir faen. Jeg vil påstå at det er overveiende sannsynlig at jo lenger klubben turer frem med en trener som publikum har gitt opp, jo færre vender tilbake.


Faktum er at interessen for norsk fotball er stupende. Overalt. I alle byer. Å tro at den manglende interessen for Brann i en høst der vi etterhvert ikke har hatt noen verdens ting å spille for kun handler om LAN er naivt og fordummende. Det hadde neppe holdt å bare sparke LAN for å snu den trenden.

Det er riktig at interessen er dalende, men tror du virkelig det ikke akselererer prosessen å fortsette med en ekstremt upopulær trener, som flertallet synes spiller drit kjedelig fotball?

SKBCPH

Quote from: DumboMumbo on December 12, 2019, 15:58:53 PMNorsk fotball trenger en restart og fornying. Eliteserien bør ned til 10 -12 lag. Kampdager og tidspunkt må revurderes. Det er rett og slett en jobb som må gjøres for å komme ut av den negative spiralen fotballen befinner seg i nå.

Enig, og de store klubbene må ta et ansvar, inkludert Brann. Det er bare å se til Sverige, så utrolig mye det har å si for interessen med en gang klubbene fra de store byene presterer.

Og NFF må slutte å bruke Eliteserien som et virkemiddel i norsk distriktspolitikk, nei det er ikke viktig at alle landsdeler er representert i Norges øverste divisjon. 14 eller helst 12 lag hadde vært optimalt.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Fakta er at følgjande lag hadde høgare tilskodarsnitt i eliteserien i år enn i fjor:

Brann
Lillestrøm
Odd
Sarpsborg
Kristiansund
Glimt

I tillegg hadde Viking betre snitt i år enn førre år dei var oppe.

Det kan vere gode grunnar til å halde Brann utanfor nett denne statistikken, men totalt sett ser vi at det ikkje er eit eintydig bilete.

Det er også gode grunnar til å tru at Aalesund, Start og Sandefjord samla sett vil ha fleire tilskodarar neste år enn Tromsø, Ranheim og Lillestrøm.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on December 12, 2019, 15:46:02 PM
Quote from: ostraume on December 12, 2019, 15:38:58 PMSkjønner ikke helt at LAN skal være så ille.

Dette med å få flest mulig tenåringer ut på banen er nå en ting. Dersom du er opptatt av det så er åpenbart LAN ikke tingen.

Men vi skal ikkefryktelig langt tilbake i tid før Pamer beklaget seg over at Bergen måtte kjenne sin besøkelsestid og komme på Stadion. Da var det underholdning og seire. At LAN = Boring, blir ikke noe sannhet av at det gjentas ørten gangen. Og så er alle (og da håper jeg inkludert LAN) misfornøyd med både spill, sjanser og underholdning denne sesongen.



Det er et og et halvt år siden. Så det begynner å bli en stund.

Og jeg gjentar min kritikk den gangen. Ja, det vi spilte bra og det var faktisk underholdende å se på. Men det var samtidig ekstremt kraftkrevende og vi gjorde oss avhengige av at motstander gjorde feil. Enten individuelle feil eller kollektive, taktiske feil. Vårt "oppbyggende spill" vår å trille ball i forsvaret over et titalls trekk for å lokke motstander fram, og så kontre og hovedplanen vår å presse aggressivt og høyt, få motstander til å gjøre feil og så utnytte det. Skal man ha en slik spillestil trenger man også å beherske å holde ballen i laget og spille ut motstander. Ikke bare i eget forsvar, men også lengre fram på banen. Både for å kunne spare krefter, men også for å ha noe å stille opp med mot lag som legger seg nedpå og spiller på lav risiko. Det har vi aldri behersket under LAN. Det har LAN aldri behersket. Og det er jeg tvilsom på at vi noen gang vil beherske. Da er vi en one-trick pony, som aldri vil bli Norges beste lag. Vil er heller ikke så attraktive for gode, tekniske og kreative offensive spillere. Vi passer bedre for spillere som kan jobbe mye og lenge.

Noen krise er det ikke nødvendigvis, men LAN er ikke en gulltrener i mine øyne.

Jeg synes du er i overkant kritisk i vurderingen av vår gode periode, måten Haugen, Nouri og Braaten herjet på høyresiden hadde ikke noe med at motstander måtte gjøre feil.

Generelt er jeg for LAN sin tanke om høytrykksfotball og kjør over pakket, så det blir litt rart for meg når det fremstilles som negativt og «one trick pony».

Ellers enig i kritikken din av at kreative spillere ikke nødvendigvis blomstrer. Og så er også selvsagt enig i at det begynner å bli lenge siden vi var gode.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Brann betaler forøvrig pengene tilbake partoutkortinnehavere som nå angrer

Nixon

Quote from: Huff on December 12, 2019, 16:37:42 PMBrann betaler forøvrig pengene tilbake partoutkortinnehavere som nå angrer

Kom igjen, folkens! Dere klarer dere gjennom dette også dersom dere fornyet partoutkortet i løpet av denne begredelige høsten.
Rød makt på Hansa


DumboMumbo

Quote from: Lasaron on December 12, 2019, 16:18:01 PMFakta er at følgjande lag hadde høgare tilskodarsnitt i eliteserien i år enn i fjor:

Brann
Lillestrøm
Odd
Sarpsborg
Kristiansund
Glimt

I tillegg hadde Viking betre snitt i år enn førre år dei var oppe.

Det kan vere gode grunnar til å halde Brann utanfor nett denne statistikken, men totalt sett ser vi at det ikkje er eit eintydig bilete.

Det er også gode grunnar til å tru at Aalesund, Start og Sandefjord samla sett vil ha fleire tilskodarar neste år enn Tromsø, Ranheim og Lillestrøm.

Hvor reelle er disse tallene ? Hva med faktisk oppmøte, kampanjer, gratisbilletter, osv

Lasaron

Quote from: DumboMumbo on December 12, 2019, 17:07:12 PM
Quote from: Lasaron on December 12, 2019, 16:18:01 PMFakta er at følgjande lag hadde høgare tilskodarsnitt i eliteserien i år enn i fjor:

Brann
Lillestrøm
Odd
Sarpsborg
Kristiansund
Glimt

I tillegg hadde Viking betre snitt i år enn førre år dei var oppe.

Det kan vere gode grunnar til å halde Brann utanfor nett denne statistikken, men totalt sett ser vi at det ikkje er eit eintydig bilete.

Det er også gode grunnar til å tru at Aalesund, Start og Sandefjord samla sett vil ha fleire tilskodarar neste år enn Tromsø, Ranheim og Lillestrøm.

Hvor reelle er disse tallene ? Hva med faktisk oppmøte, kampanjer, gratisbilletter, osv

Det veit eg ikkje, men eg gissar ein kan sei det same om dei andre laga, og at slike faktorar har gjort seg gjeldande i fleire år for alle lag.
Tren på langskudd

Nixon

Med tanke på at vi manglet en hel langside i hele fjor er det vanskelig å sammenligne våre tall.
Rød makt på Hansa

oslo øst

ja da blir det takk for meg , ingen fornyelse av partoutkortet
jeg orker ikke den nitriste fotballen mer
nå har det vært håpløst i 1 og en halv sesong og fremdeles så mener styret at det er rette mann ?? god bedring .
da er neste sesong ødelagt også  , så mens jeg er inne her for jeg bare gratulere styret med en fabelaktig god vurdering
jeg vil gå så langt og si at jeg tror vi kan rykke ned neste år ( håper ikke ) men sånn vi har fremstått siste tiden så blir jeg ikke overasket
lan sitt uttrykk   "jeg vet hvor skoen trykker " sa han vel på sensommeren hvorfor gjorde han ikke noe med det da
han sa det vel igjen for noen uker siden igjen ?????
nei da blir det 1 mindre på z feltet

fortune

First is first, second is nothing

Corran

Ser at enkelte blander 2 diskusjoner her.
Den ene er den generelle nedgangen i interesse for Norsk fotball og den andre er at Brann pga Lan og "kjedelig" fotball mister mange blant den harde kjernen eller "grunnfjellet".
Den siste er det som er det største problemet som Brann må løse på kort sikt.
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er ikkje to diskusjonar. Det handlar om i kor stor grad den generelle nedgangen er grunn i nedgangen for oss. Når så enkelte hevdar at det er nedgang i interessen over alt, er det blitt påpeika at det ikkje stemmer.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Om RBK hadde vært i gullkamp, så hadde snittet vært et helt annet i Trondheim. Det er ikke sikkert at snittet hadde vært veldig mye høyere i Bergen, om Brann hadde vært i gullkamp, med hensyn til malingstørke-fotballen LAN.

Lasaron

Her er mine refleksjonar over kva som skal til for å få opp publikumstalet igjen, no som vi veit LAN held fram.

LAN har skuffa når det gjeld å gjere mykje ut av mykje. Likevel trur eg eit par kanonsigneringar tidleg i vinter vil ha noko effekt.

Kombinerast dette med godt spel og gode resultat i treningskampane vil det også hjelpe på.

Kanskje ølservering fleire stader på Stadion, til folkelege prisar, og kanskje øltelt eller noko i forkant av kampar, vil kunne ha ein effekt? Ville vore spennande å teste ut.

Viss omkalfatringa av stallen mellom anna fører til ein langt yngre og meir lokal tropp, saman med eit par kanonsigneringar, trur eg det også vil hjelpe.

Får vi ein god start, og flyttinga av Bataljonen har ønska effekt (meir trøkk, sangen sprer seg, etc), kan det bli kult å gå på "Storestå" igjen.

På sikt (2021) bør billettprisane ned. No er det kino i sentrum, Sotra og på Lagunen. Det kjem i Åsane. Ein kinoframsyning kostar 100-200 kr, alt etter som. Kvifor skal folk bruke 350 kr på enkeltbillett på Stadion då? Som eit døme.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 10:09:04 AMHer er mine refleksjonar over kva som skal til for å få opp publikumstalet igjen, no som vi veit LAN held fram.

LAN har skuffa når det gjeld å gjere mykje ut av mykje. Likevel trur eg eit par kanonsigneringar tidleg i vinter vil ha noko effekt.

Kombinerast dette med godt spel og gode resultat i treningskampane vil det også hjelpe på.

Kanskje ølservering fleire stader på Stadion, til folkelege prisar, og kanskje øltelt eller noko i forkant av kampar, vil kunne ha ein effekt? Ville vore spennande å teste ut.

Viss omkalfatringa av stallen mellom anna fører til ein langt yngre og meir lokal tropp, saman med eit par kanonsigneringar, trur eg det også vil hjelpe.

Får vi ein god start, og flyttinga av Bataljonen har ønska effekt (meir trøkk, sangen sprer seg, etc), kan det bli kult å gå på "Storestå" igjen.

På sikt (2021) bør billettprisane ned. No er det kino i sentrum, Sotra og på Lagunen. Det kjem i Åsane. Ein kinoframsyning kostar 100-200 kr, alt etter som. Kvifor skal folk bruke 350 kr på enkeltbillett på Stadion då? Som eit døme.

Mykje dersomatte, hvisomatte skal gå rett veg for at ikkje neste sesong skal bli den verste sesongen sidan nedrykket. Eg trur ikkje Brann har forstått kor alvorleg situasjonen eigentleg er.
Ballen skal fremover!

Christian

Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 09:00:20 AMOm RBK hadde vært i gullkamp, så hadde snittet vært et helt annet i Trondheim. Det er ikke sikkert at snittet hadde vært veldig mye høyere i Bergen, om Brann hadde vært i gullkamp, med hensyn til malingstørke-fotballen LAN.
Det er lite som er helt sikkert, men det er veldig sannsynlig at snittet hadde vært merkbart høyere om Brann hadde kjempet om gull i år.

Nixon

Quote from: Henki on December 13, 2019, 10:16:47 AMMykje dersomatte, hvisomatte skal gå rett veg for at ikkje neste sesong skal bli den verste sesongen sidan nedrykket. Eg trur ikkje Brann har forstått kor alvorleg situasjonen eigentleg er.

Hva er det vi snakker om her? Publikumsinteressen eller det sportslige?
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 10:21:27 AM
Quote from: Henki on December 13, 2019, 10:16:47 AMMykje dersomatte, hvisomatte skal gå rett veg for at ikkje neste sesong skal bli den verste sesongen sidan nedrykket. Eg trur ikkje Brann har forstått kor alvorleg situasjonen eigentleg er.

Hva er det vi snakker om her? Publikumsinteressen eller det sportslige?


Alt, Nixon, hele den LAN-infiserte pakken.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 10:25:19 AM
Quote from: Nixon on December 13, 2019, 10:21:27 AM
Quote from: Henki on December 13, 2019, 10:16:47 AMMykje dersomatte, hvisomatte skal gå rett veg for at ikkje neste sesong skal bli den verste sesongen sidan nedrykket. Eg trur ikkje Brann har forstått kor alvorleg situasjonen eigentleg er.

Hva er det vi snakker om her? Publikumsinteressen eller det sportslige?


Alt, Nixon, hele den LAN-infiserte pakken.

Jeg er faktisk ikke så veldig redd for at vi skal gjøre det dårligere sportslig neste år enn i år. Det tror jeg ikke kommer til å skje. Men å få publikum tilbake er en annen sak.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 10:21:27 AM
Quote from: Henki on December 13, 2019, 10:16:47 AMMykje dersomatte, hvisomatte skal gå rett veg for at ikkje neste sesong skal bli den verste sesongen sidan nedrykket. Eg trur ikkje Brann har forstått kor alvorleg situasjonen eigentleg er.

Hva er det vi snakker om her? Publikumsinteressen eller det sportslige?

Begge deler.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Nixon, du husker vel hva som skjedde etter at LAN fikk forlenget kontrakten midtveis i 2013, da sank publikumstallet som en stein og det kom frem bannere og det ble ropt mishagsytringer mot både Moldestad, styret og Skars fra Store Stå. Skars fikk sparken, men offisielt fikk han muligheten til å gå ut med at han trakk seg. Det kommer til å gå til helvete, alle med en viss hjerneaktivet skjønner det og det utrolig er at stabukkene i Brann ikke innser det samme. Flere kunne ha gått seirende ut om vi hadde fått en verdig avslutning igår, da hadde LAN fått lykkeønskninger og en takk for den jobben han tross alt har gjort, før nedturen. Nå blir det bare enda jævligere.

Nixon

En vesentlig forskjell mellom forlengelsen til Skarsfjord og den forlengede tilliten til Nilsen er at Brann ikke skal spille en tellende kamp før i april. Mye kan endre seg før den tid. Du er jo selv kjent for å snu på en femøring dersom Brann får gode resultater...
Rød makt på Hansa

Go Up