• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: Miller on December 03, 2019, 10:23:57 AM
Quote from: Kagain on December 03, 2019, 08:42:35 AMJa, om de får en elegant 4-4-2 trener til Brann så må vi i alle fall regne at laget trenger en stund på å spille seg inn i den nye taktikken.

Hvor lite tilpasningsdyktige er spillerne? Helt uavhengig av 442 / 433 burde ikke det ta særlig lang tid. Om spillerne passer i rollene i de formasjonene er noe helt annet.

Trond Sollied bruker 3 uker i følge han selv på å sette 4-3-3

krakra

Trond Sollied bruker tre uker på å få sparken har vel vært mer riktig de siste ti årene.

Kagain

Quote from: Miller on December 03, 2019, 10:23:57 AMHvor lite tilpasningsdyktige er spillerne? Helt uavhengig av 442 / 433 burde ikke det ta særlig lang tid. Om spillerne passer i rollene i de formasjonene er noe helt annet.

Vel, LAN snakket jo varmt om at det tok lang tid å få til "relasjonene" som han var avhengige av.

Det er noen utfordringer med å gå over til 4 - 4 - 2

* Spillerroller. LAN har jo kjøpt spillere som han selv ser for seg skal passe til hans formasjon. Men en ving/innoverspiss i 4 - 3 - 3 har en noe annen rolle enn en bred midtbanespiller i 4 - 4 - 2. Midtbanen må balansere på en annen måte når det bare er to sentralt. Samtidig må to spisser som tidligere rivaliserte om en plass nå samarbeide i stedet. Dette bringer meg til neste punkt

* Ferdigheter. Har Brann spillere med de nødvendige ferdighetene for å bekle disse rollene? Hvis ikke må disse finnes. Vi vil helst unngå panikkjøp, noe som medfører speiding. Da er vi inne på neste punkt

* Speiderne forholder seg på det nåværende tidspunkt på spillere som passer inn i en 4 - 3 - 3. Om LAN får fyken i slutten av denne måneden hentes det så inn en ny trener. Vi får håpe at det har blitt gjort noen sonderinger på forhånd, men om dette ikke har blitt gjort så er det en gjørejobb. Det medfører at man ikke vet hvilken trener man kan få tak. Siden Brann (i motsetning til RBK) såvidt jeg vet ikke har retningslinjer på at de spesifikt skal spille 4 - 3 - 3 betyr dette at man kan like gjerne få en 4 - 4 - 2 trener eller en 5 - 3 - 2. Det gjør sitt til at speiderne ikke får finsiktet mulige spillere.

* Økonomi. Kan Brann få en god trener og gi han eller hun de nødvendige ressursene som trengs for å få bygd laget litt etter de behov som han/hun ser?

Miller

Quote from: Kagain on December 03, 2019, 12:00:10 PM
Quote from: Miller on December 03, 2019, 10:23:57 AMHvor lite tilpasningsdyktige er spillerne? Helt uavhengig av 442 / 433 burde ikke det ta særlig lang tid. Om spillerne passer i rollene i de formasjonene er noe helt annet.

Vel, LAN snakket jo varmt om at det tok lang tid å få til "relasjonene" som han var avhengige av.

Det er noen utfordringer med å gå over til 4 - 4 - 2

* Spillerroller. LAN har jo kjøpt spillere som han selv ser for seg skal passe til hans formasjon. Men en ving/innoverspiss i 4 - 3 - 3 har en noe annen rolle enn en bred midtbanespiller i 4 - 4 - 2. Midtbanen må balansere på en annen måte når det bare er to sentralt. Samtidig må to spisser som tidligere rivaliserte om en plass nå samarbeide i stedet. Dette bringer meg til neste punkt

* Ferdigheter. Har Brann spillere med de nødvendige ferdighetene for å bekle disse rollene? Hvis ikke må disse finnes. Vi vil helst unngå panikkjøp, noe som medfører speiding. Da er vi inne på neste punkt

* Speiderne forholder seg på det nåværende tidspunkt på spillere som passer inn i en 4 - 3 - 3. Om LAN får fyken i slutten av denne måneden hentes det så inn en ny trener. Vi får håpe at det har blitt gjort noen sonderinger på forhånd, men om dette ikke har blitt gjort så er det en gjørejobb. Det medfører at man ikke vet hvilken trener man kan få tak. Siden Brann (i motsetning til RBK) såvidt jeg vet ikke har retningslinjer på at de spesifikt skal spille 4 - 3 - 3 betyr dette at man kan like gjerne få en 4 - 4 - 2 trener eller en 5 - 3 - 2. Det gjør sitt til at speiderne ikke får finsiktet mulige spillere.

* Økonomi. Kan Brann få en god trener og gi han eller hun de nødvendige ressursene som trengs for å få bygd laget litt etter de behov som han/hun ser?

Gode fotballspillere bygger relasjoner kjapt. Det vil selvfølgelig ta litt tid før det er på topp, men bør være bra til seriestart om ny trener er klar til nyåret.

Angående spillertypene er vi helt enige, de fleste i dagens stall passer best i 433. Dog burde det ikke bety store utskiftninger før vi har en stall for passer 442 ganske så bra.

Henki

Relasjoner, og hvor lang tid det tar å etablere dem, skal man ikke kimse av. Jeg synes heller ikke det høres så lett ut å få omgjort en 433-stall til å bli en 442-stall. I hvert fall ikke så lett som enkelte vil ha det til. Branns forrige trener f.eks. klarte aldri i løpet av sine 1,5 år i Bergen å få laget omskolert fra 4231 til 442.

Det finnes gode muligheter til å spille underholdende fotball i 433, da bør Brann ha den formasjonen som utgangspunkt hvis de skal ansette ny trener.
Ballen skal fremover!

Miller

Quote from: Henki on December 03, 2019, 12:34:18 PMRelasjoner, og hvor lang tid det tar å etablere dem, skal man ikke kimse av. Jeg synes heller ikke det høres så lett ut å få omgjort en 433-stall til å bli en 442-stall. I hvert fall ikke så lett som enkelte vil ha det til. Branns forrige trener f.eks. klarte aldri i løpet av sine 1,5 år i Bergen å få laget omskolert fra 4231 til 442.

Det finnes gode muligheter til å spille underholdende fotball i 433, da bør Brann ha den formasjonen som utgangspunkt hvis de skal ansette ny trener.

Skimser ikke av den. Dog vil de fleste som har spilt fotball (eller andre idretter) si at 4 mnd være nok til å skape en god relasjon. Samt vil alle si at relasjoner bygges med samhold og godt vennskap mellom spillere.

krakra

Vi kan ikke drive å hoppe mellom spillestiler hver gang vi bytter trener. LAN sin stil med 4-3-3, solid defensiv organisering og aggressivt press er fult mulig å bygge videre på. Vi bør hente en trener som kan beholde disse elementene, men også bygge videre på angrep mot etablert og alt vi gjør med ballen. Ikke forkaste alt LAN har bygd og starte på nytt.

Spelaren

Var det ikkje Trond Sollied som kom med den famøse "tre uker å drille en 433-formasjon"? Har vel vært nok av eksempler på trenere som får ting raskt til.

Og eksempler på Norlinger...
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on December 03, 2019, 13:01:13 PMVar det ikkje Trond Sollied som kom med den famøse "tre uker å drille en 433-formasjon"? Har vel vært nok av eksempler på trenere som får ting raskt til.

Og eksempler på Norlinger...
Ett eksempel på en trener som fikk ting raskt til er jo Lars Arne Nilsen. Men det er ikke alltid at de som er raskest med å få ting til er de som får mest til, til slutt.


Henki

Quote from: Miller on December 03, 2019, 12:55:23 PM
Quote from: Henki on December 03, 2019, 12:34:18 PMRelasjoner, og hvor lang tid det tar å etablere dem, skal man ikke kimse av. Jeg synes heller ikke det høres så lett ut å få omgjort en 433-stall til å bli en 442-stall. I hvert fall ikke så lett som enkelte vil ha det til. Branns forrige trener f.eks. klarte aldri i løpet av sine 1,5 år i Bergen å få laget omskolert fra 4231 til 442.

Det finnes gode muligheter til å spille underholdende fotball i 433, da bør Brann ha den formasjonen som utgangspunkt hvis de skal ansette ny trener.

Skimser ikke av den. Dog vil de fleste som har spilt fotball (eller andre idretter) si at 4 mnd være nok til å skape en god relasjon. Samt vil alle si at relasjoner bygges med samhold og godt vennskap mellom spillere.


Jeg tror ikke de fleste som har spilt fotball vil si at å skape gode relasjoner på banen er gjort på fire måneder. Å få et lag til å fungere skikkelig tar lengre tid enn som så.
Ballen skal fremover!

Huff

Quote from: krakra on December 03, 2019, 12:59:16 PMVi kan ikke drive å hoppe mellom spillestiler hver gang vi bytter trener.

''Yes we can! Vi er tross alt Brann, for å sitere en nordnorsk trener og en president. Klubben har vel drevet med dette i ca 111 år. Om det er ønskelig er en annen sak. Her er jeg helt enig med resten av posten din, Brann bør finne en trener som kan videreutvikle det Brann har vært gode på under LAN, og ikke minst utvikle det en har vært dårlige på. Dette betyr slik jeg ser det en 4-3-3 trener, og vedkommende bør både være flinkere til å la talentene få sjansen, og ikke minst stå for en mer underholdende variant av 4-3-3.



Lasaron

Kjetil Knutsen er nylig sitert på følgende: "Spillerne skal like å spille fotballen vi spiller. Vi er offensive og angriper med mye folk."

Det er først og fremst den første setningen jeg bet meg merke i. Det er jo noe i det. Jeg tror det fører til bedre resultater på sikt.
Tren på langskudd

Finfin respons

December 03, 2019, 16:28:27 PM #562 Last Edit: December 03, 2019, 16:34:12 PM by Finfin respons
Quote from: Kagain on December 03, 2019, 08:42:35 AMJa, om de får en elegant 4-4-2 trener til Brann så må vi i alle fall regne at laget trenger en stund på å spille seg inn i den nye taktikken.

Du tuller. Dette er jo helt uaktuelt. Alle 442trenere er diskvalifiserte. De kan ikke engang melde seg inn i klubben. De kan bare bli med i i forumet. Men:
Bbb-mod følger nøye med på folk som mener 442 er tingen. Det sier en hel del.
Kanskje.

Kagain

Du kan aldri unslippe BBB-mod. Spesielt ikke om du driver med taktisk blasfemi :)

Billy Elliott

Stikkordene for ny trener i Brann bør være følgende: offensiv, villig til å satse på talenter, utadvendt og engasjementskapende. Mannen som tar over bør oppfylle alle, eller i alle fall de fleste av disse kriteriene.

I så måte er min ønskeliste følgende i prioritert rekkefølge:

1) Kjetil Knutsen: oppfyller det meste, men kanskje ikke så utadvendt, har dog vist nesten kontinuerlig sportslig progresjon i mange år på rad, og det teller tungt. Høyt nivå allerede, men utvikler seg stadig også

2) Marti Cifuentes: oppfyller alle kriteriene, men er fremdeles et noe ubeskrevet blad
3) Morten Røssland: oppfyller alle kriteriene, men har kun bevist på lavere nivå
4) Geir Bakke: oppfyller alle kriteriene, og har stort sett hatt suksess, men kommer fra en dårlig sesong
5) Henrik Pedersen: spilte seg ut av bunnstriden med tidvis offensiv festfotball og godt humør, uvisst hvor talentvennlig han er. Ganske ubeskrevet
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg merker at jeg nesten er litt likegyldig om Nilsen får fortsette eller ikke. Nye trenere som er aktuelle kan ha verdens beste forhistorie og intensjoner om en offensiv spillestil og bruk av unge spillere. Men det skjer noe med trenere som kommer til Brann og Bergen.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on December 04, 2019, 10:05:34 AMJeg merker at jeg nesten er litt likegyldig om Nilsen får fortsette eller ikke. Nye trenere som er aktuelle kan ha verdens beste forhistorie og intensjoner om en offensiv spillestil og bruk av unge spillere. Men det skjer noe med trenere som kommer til Brann og Bergen.

Jeg er enig i at det kan virke litt som en annen verden når det gjelder hva trenere får til her i byn, enn ellers rundt omkring. Men det er vel ikke utenkelig at en del av det kan løses ved å gjøre skikkelig forarbeid før man ansetter ny trener. Noe så enkelt som at man ikke ansetter en trener med en filosofi som er for langt fra den man har brukt før f.eks. Da er sannsynligheten større for at man ikke trenger å gjøre for store endringer i stallen, og det vil ta kortere tid å få innført de endringene man trenger.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Jeg er litt usikker på den der, i alle fall så lenge klubben ikke har fastslått en formasjon som skal brukes, noe jeg også er litt usikker på om er lurt. For å si det sånn, jeg vil heller ha en god 4-4-2-trener enn en middels 4-3-3-trener. De fleste brukbare fotballspillere kan omstille seg mellom de formasjonene.
Tren på langskudd

krakra

December 04, 2019, 11:57:12 AM #568 Last Edit: December 04, 2019, 12:01:28 PM by krakra
Quote from: Nixon on December 04, 2019, 10:05:34 AMJeg merker at jeg nesten er litt likegyldig om Nilsen får fortsette eller ikke. Nye trenere som er aktuelle kan ha verdens beste forhistorie og intensjoner om en offensiv spillestil og bruk av unge spillere. Men det skjer noe med trenere som kommer til Brann og Bergen.
Det er jo en sterk ukultur rundt og kanskje også i Brann. Nå vil folk ha offensiv fotball og talenter. Jeg syns jo det er flott at man plutselig har blitt så opptatt av talentpris og angrepsspill. Var ikke så lett å få gehør for det for et par år siden, eller engang i fjor. Men jeg tviler på det varer. Henter vi en ny trener som leverer dette, men går to år uten medalje vil det ropes om hans avgang igjen. Da vil man ha en vinner. En kyniker. En som kan skaffe resultater og ikke er så naiv og romantisk.



Brann lar seg som regel presse. Og konsekvensen er null helhetlig satsing.
Så viktigere enn om LAN går eller blir så er det at klubben staker ut en kurs og står ved den også når omgivelsene presser på. Da kommer dog truslene om å kuppe årsmøter og kaste styret fort.

Samtidig så er det ikke all verden kompetanse og vinnerkultur. Det var lurt å ansette noen innenfra når Brann skulle bygges opp igjen. Noen som kjente klubben. Der vi er nå bør man kanskje se om vi kanskje ikke bør finne noen med litt større faglig kompetanse. Det er et ganske trygt fundament vi står på. Selv om noen fortsatt snakker om nedrykk med jevne mellom.

Nixon

Quote from: krakra on December 04, 2019, 11:57:12 AMDet var lurt å ansette noen innenfra når Brann skulle bygges opp igjen. Noen som kjente klubben. Der vi er nå bør man kanskje se om vi kanskje ikke bør finne noen med litt større faglig kompetanse. Det er et ganske trygt fundament vi står på. Selv om noen fortsatt snakker om nedrykk med jevne mellom.

Er det egentlig rett å si at Nilsen kom innenfra og nødvendigvis kjente klubben så godt? Han hadde ikke bodd i området på veldig mange år, og hadde heller ikke (såvidt jeg vet) vært på Stadion hverken som spiller eller trener. Han kjente selvsagt til klubben gjennom broren, men er det mer å være kjent enn f.eks. en trener som har vært her gjentatte ganger som bortelagets trener?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tja. Jeg har en sterkt fornemmelse av at en lokal type på en måte er bedre rustet. Han vet liksom i ryggmargen hva det går i.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on December 04, 2019, 12:20:34 PM
Quote from: krakra on December 04, 2019, 11:57:12 AMDet var lurt å ansette noen innenfra når Brann skulle bygges opp igjen. Noen som kjente klubben. Der vi er nå bør man kanskje se om vi kanskje ikke bør finne noen med litt større faglig kompetanse. Det er et ganske trygt fundament vi står på. Selv om noen fortsatt snakker om nedrykk med jevne mellom.

Er det egentlig rett å si at Nilsen kom innenfra og nødvendigvis kjente klubben så godt? Han hadde ikke bodd i området på veldig mange år, og hadde heller ikke (såvidt jeg vet) vært på Stadion hverken som spiller eller trener. Han kjente selvsagt til klubben gjennom broren, men er det mer å være kjent enn f.eks. en trener som har vært her gjentatte ganger som bortelagets trener?
Hele innlegget dreide seg egentlig rammene til treneren, så jeg mente først og fremst Soltvedt. Men jeg tror LAN kjente Brann bedre enn den gjennomsnittlige trener.

Nixon

Ja, Soltvedt kjente klubben godt. Ellers hadde en som han selvsagt aldri fått den jobben.
Rød makt på Hansa

krakra

Og det var jo poenget mitt. Den gang gikk man for en som kjente klubben og ofret da i stor grad faglig tyngde. Jeg mener det var en rett prioritering den gang. Man trengte noen som kjente klubben. Nå er det en annen situasjon og man må kanskje ta en revurdering på hva man egentlig trenger hos en sportssjef i årene framover.

esp123

Jeg syns trenere og ledere i norsk fotball er vanskelig å vurdere. Nivået i norsk fotball er ganske lavt, og spesielt trenerne er veldig homogene når det gjelder filosofi, og man rekrutterer fra en ganske smal "ressursbase". Lederne har jeg mindre oversikt over, men tar en de som i tur og orden har endt opp som sjefer i Brann de siste 15 årene, er det ikke lystig lesning. Jeg sitter med en følelse om at kompetansenivået blant ledere og trenere i norsk fotball er ganske lavt, og at det er en grad av tilfeldigheter som har ført flere av de som er i ledende posisjoner der de er idag.

Jeg er med på at å rekruttere innen ifra hvis det er en kultur og filosofi som er identifiserbar og som kan/skal videreføres. At en kjenner klubben er i så måte viktig. Men hva er Brann sin filosofi? Hva er Brann sin kultur? Brann er mest kjent for å underprestere utifra forutsetningene. Brann har historisk vært dårlig på å få frem spillere. "Fotballbyen" Bergen har knapt produsert landslagspillere, sammenlignet med Oslo og Trondheim er det smått skandaløst. De gangene Brann faktisk har kjempet i toppen, har det stort sett vært kortvarig og en solid økonomisk baksmell har fulgt. Hva er denne kulturen og filosofien som skal videreføres?

Ser man på Branns ledere de siste 15 årene, er det stort sett blitt rekruttert internt.

Fengselsbetjent Rune Soltvedt gikk fra å bli ansatt som guttetrener for Brann i 2005, på en tid da klubben ga blanke faen i "ungdomsavdelingen" og ikke en gang evnet å stille eget juniorlag uten hjelp fra Baune, til å faktisk bli sportslig leder. En sportslig leder som virker å ikke ha den nødvendige tyngden for en slik rolle. Slik strategien til Brann har vært de siste årene og stallen til Brann er satt sammen nå, tror jeg kunne vært en case studie i hvordan man ikke setter sammen en bærekraftig tropp. Ingen unge spillere i alderen 19-24. Mange mette, gamle spillere uten videresalgspotensiale. Totalt mangel på spillertyper som kan skape ubalanse, og svært liten kreativitet.  For meg er det klokkeklart at Brann må ha inn en ny sportslig leder, problemet er at det ikke akkurat er flust med alternativer innenfor landegrensene.


Lars Arne Nilsen har gjort en god jobb med "underdogen" Brann, og det virker å kle filosofien hans bra. Brann har stabilisert seg på øvre halvdel i Eliteserien og det må han få kreditt for, selv om jeg vil påpeke at det var på ingen måte noen OBOS-tropp han tok over i 2015. Spørsmålet er om han er riktig mann for "topplaget" Brann?  Han har ingen erfaring med å lede et lag som forventes å styre kamper på dette nivået, og har aldri vist noe som tilsier at Brann skal utvikle seg offensivt. I tillegg virker det som han er dårlig på evaluere og lære av sine feil. En typisk Lars Arne Nilsen-sesong starter bra, før den dabber litt av mot sommeren, og man avslutter svakt på høsten. Det har skjedd i de siste tre LAN-sesongene, og spesielt i år. Og ser man nøye på Branns sesonger under LAN, har de egentlig vært ganske like. Brann spiller på samme måten; er solide defensivt, tar liten risiko og skaper svært lite i åpent spill.

2016 - knallsterkt sølv i comebacksesongen i Eliteserien, og gjør det på tross av at Brann skyter minst i hele ligaen, og overpresterer veldig ift. "expected goals". Skålevik toppscorer med 6 mål.
2017 - Gode enkeltkamper, og scorer mer mål. Veldig avhengig av Haugen sin dødballfot. Toppscorer Barmen ender på 8 mål. 5. plass etter 8 poeng på de 8 siste kampene.
2018 - Knallsterk start på sesongen, ubeseiret etter 14 kamper, 34 poeng og 7 poeng ned til Rosenborg. Problemet er at de neste 16 kampene kun gir 24 poeng. Scorer kun 45 mål, mindre enn Godset på 13.plass.  Skålevik toppscorer med 9 mål, supersub Orry Larsen på andreplass med 5.
2019 - Starter egentlig ganske likt som 2018 prestasjonsmessig, men savner Haugen sin dødball-fot og har marginene mot seg istedenfor med seg. Kollapser totalt på høsten. Scorer smått skandaløse 32 mål på 30 kamper, og 14 mål på 15 hjemmekamper.

Sett bortifra resultatene våren 2018, har man egentlig ikke sett noen utvikling i hverken spill eller prestasjoner siden 2016?

Jeg ser absolutt ingenting som tilsier at det skal bli noe annerledes til neste sesong.

Henki

Quote from: Lasaron on December 04, 2019, 11:30:38 AMJeg er litt usikker på den der, i alle fall så lenge klubben ikke har fastslått en formasjon som skal brukes, noe jeg også er litt usikker på om er lurt. For å si det sånn, jeg vil heller ha en god 4-4-2-trener enn en middels 4-3-3-trener. De fleste brukbare fotballspillere kan omstille seg mellom de formasjonene.

Omstille seg ja, men det er ikke noen garanti for at det vil fungere optimalt. Sannsynligheten for at man må gjøre større endringer i stallen og bruke mer tid på å bygge relasjoner enn hvis man beholder 433, er stor. Har man en stall som er bygget opp for 433 er det bedre å holde seg til det, og heller gjøre endringer i spillestil.

Det er fullt mulig å spille både god, angrepsvillig og fin fotball med 433. Det gjøres hver uke.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Javisst er det mulig, og vanlig. Mener du jeg antydet noe annet?
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Finfin respons on December 04, 2019, 15:55:42 PM
Quote from: Lasaron on December 04, 2019, 11:30:38 AMJeg er litt usikker på den der, i alle fall så lenge klubben ikke har fastslått en formasjon som skal brukes, noe jeg også er litt usikker på om er lurt. For å si det sånn, jeg vil heller ha en god 4-4-2-trener enn en middels 4-3-3-trener. De fleste brukbare fotballspillere kan omstille seg mellom de formasjonene.

Tullegutt. Du vil heller ha Gerd Liv V.. enn en god 442-trener.

Jeg tror jeg skjønner hva du sikter til.
Tren på langskudd

Lasaron

4-4-2 virket forøvrig å være totalt ut for et par-tre år siden. Jeg har alltid likt den formasjonen, men ble overbevist at en artikkel i Josimar som på fotballfaglig vis forklarte på en meningsfull måte hvorfor den ikke var god lenger. Likevel ser vi nå at mange gode lag er tilbake i 4-4-2.

Det er vel noe av det som gjør fotballen så vakker, at ingen formasjon er fasit.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on December 04, 2019, 21:26:34 PMJavisst er det mulig, og vanlig. Mener du jeg antydet noe annet?

Nei, det mener jeg ikke.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Tren på langskudd

Eivind

Anbefaler å høre siste podcast til BA-gjengen.


Mons Ivar Mjelde sier alle de riktige tingene om hvordan man vinner Bergen. Kjente litt på nostalgien der.

Huff

Quote from: Eivind on December 05, 2019, 12:00:54 PMAnbefaler å høre siste podcast til BA-gjengen.


Mons Ivar Mjelde sier alle de riktige tingene om hvordan man vinner Bergen. Kjente litt på nostalgien der.

Jeg vil tvert imot fraråde folk å høre på siste Fotballpreik, ettersom samtlige tror LAN blir sittende er det skremmende lytting.

Branns styre bør derimot høre etter når BAs journalister snakker om dette med at fotballsupporteres manglende langtidshukommelse er en myte. Dette er noe jeg frykter en enda ikke forstår på stadion, massene kommer ikke tilbake med LAN som Brann-trener.


Superjack

Knutsen fikk en fantastisk start i 2019 sesongen. Innsats og flyt, kommer fort høyt på tabellen i ES med det. Høsten til B/G har ikke vært fabelaktig.
Blir ekstremt overrasket om Glimt klarer å holde seg i toppen neste år.
Skal jeg ta en råsjans på børsen, så tipper jeg nedre halvdel og kamp mot nedrykksstreken, og en Knutsen som må på jobbjakt i 2020.

Jeg er usikker på om Brann er mest tjent med å fjerne LAN eller å renske kraftig opp i stallen.
Jeg tror det beste er en kombinasjon, men at Brann ikke har råd til begge deler. Og at en ny trener alene ikke er løsningen på problemene sportslig.
Brannsupporter.

fortune

Har sett litt på cupfinalen nå, det er egentlig betryggende å se at norsk fotball faktisk kan være underholdende. Så lenge Brann ikke er med naturligvis..
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: fortune on December 08, 2019, 14:43:50 PMHar sett litt på cupfinalen nå, det er egentlig betryggende å se at norsk fotball faktisk kan være underholdende. Så lenge Brann ikke er med naturligvis..

Ja, det var litt underholdning. Artig å se Brann-vrakgods eller ikke gode nok som Furdal, Vevatne og Løkberg vinne cupen.
Når det er sagt, Løkberg er ufattelig svak tempomessig.
Brannsupporter.

gladiporno

Quote from: fortune on December 08, 2019, 14:43:50 PMHar sett litt på cupfinalen nå, det er egentlig betryggende å se at norsk fotball faktisk kan være underholdende. Så lenge Brann ikke er med naturligvis..

En av de tammeste kampene jeg har sett mellom to eliteserielag i 2019, hvis vi ser bort i fra kampene der Brann er en av aktørene på banen.

To svake lag som nesten ikke skaper sjanser. Vi tok for øvrig til sammen 2 poeng mot disse to meget svake lagene.

krakra

Hva var underholdende her? Å se Tripic falle og kjefte?

gladiporno

Quote from: Superjack on December 08, 2019, 15:30:28 PM
Quote from: fortune on December 08, 2019, 14:43:50 PMHar sett litt på cupfinalen nå, det er egentlig betryggende å se at norsk fotball faktisk kan være underholdende. Så lenge Brann ikke er med naturligvis..

Ja, det var litt underholdning. Artig å se Brann-vrakgods eller ikke gode nok som Furdal, Vevatne og Løkberg vinne cupen.
Når det er sagt, Løkberg er ufattelig svak tempomessig.

Løkberg er den reinkarnerte Joachim Walltin. Har imidlertid lykkes i Heltne-rollen i Viking. Det er faktisk den rollen han har spilt i alle år frem til 2017-2018. Litt rart at han aldri ble prøvd der i Brann.

For øvrig, Vikings beste spiller i år, Zlatko Tripoic, var klubbløs og kontaktet selv Viking for å høre om de kunne være interessert. Brann var ikke på banen i det hele tatt før i sommer da han hadde imponert stort som Viking-spiller i ES. Da er det for sent å hente ham.

Henki

Quote from: krakra on December 08, 2019, 15:45:12 PMHva var underholdende her? Å se Tripic falle og kjefte?

Tripic var patetisk.
Ballen skal fremover!

Corran

Så bare første omgangen og de første del av andre men den var dritt dårlig og syntes Løkberg var dårlig. Mye feilpasninger og unødvendige frispark.
Den delen av kampen jeg se var ikke noe underholdende
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: Corran on December 08, 2019, 21:37:59 PMSå bare første omgangen og de første del av andre men den var dritt dårlig og syntes Løkberg var dårlig. Mye feilpasninger og unødvendige frispark.
Den delen av kampen jeg se var ikke noe underholdende
 

Så stort sett hele kampen. En av de svakeste kampene jeg har sett i årets eliteserie (ekskludert Brann-kampene) mellom to svake lag som vi bare tok to poeng fra.

esp123

Viking spiller nitrist, og litt grisete, fotball. Et lag som spiller med Kristoffer Løkberg som spielführer, kommer til å bli funnet ut av før eller senere.

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Dette er nok berre aktuelt om LAN held fram ei stund til.

Hiep Tran er vel rekna som eit av dei største trenartalenta i området. Han hadde stor suksess med Varegg, og blei henta til Fyllingsdalen før sesongen. Sølv om Åsane ville ha han. Fyllingsdalen gjorde det ganske bra. Neste år skal han trene Sotra i 2. divisjon. Dette er altså ein kar som er på veg opp og fram. Kanskje han er Branntrenar om nokre år?
Tren på langskudd

SKBCPH

Pamer melder at han vet at Kåre Ingebrigtsen har meldt interesse for Brann-jobben. Han utdyper ikke om det er via agenter eller hvordan denne interessen er meldt.
- Vi har den treneren vi har.

Danny1

Om LAN forsvinner, er Ingebrigtsen det mest spennende navnet så langt. Hakket over Kjetil Knudsen fordi han har erfaring med å vinne, er artigere i media og sikkert er topp motivert etter RBK exiten. Ikke Eirik Bakke hver så snill.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

Kåre er ikke et veldig dårlig forslag, men jeg står fortsatt ved at jeg helst ser en av følgende i prioritert rekkefølge ansatt som trener: 1) Kjetil Knudsen, 2) Marti Cifuentes, 3) Morten Røssland eller 4) Geir Bakke. Jeg skrev også Henrik Pedersen opp på femte plass på min ønskeliste tidligere, men Kåre Ingebrigtsen kan fint ta den plassen.

Aller helst ville jeg hatt Landro, men det er jo for sent nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Quote from: Danny1 on December 12, 2019, 13:07:58 PMOm LAN forsvinner, er Ingebrigtsen det mest spennende navnet så langt. Hakket over Kjetil Knudsen fordi han har erfaring med å vinne, er artigere i media og sikkert er topp motivert etter RBK exiten. Ikke Eirik Bakke hver så snill.
Kåre Ingebrigtsen artig i media? Han var jo bare sur og usympatisk, jo. Bra trener er han sikkert, men ikke akkurat en storsjarmør i min bok.

Go Up