• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann, lørdag 28.09.19, kl 20:00

Started by Lasaron, September 24, 2019, 07:49:10 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK

September 28, 2019, 21:50:49 PM #50 Last Edit: September 28, 2019, 21:52:50 PM by SK
Det er en annen diskusjon. At man mener LAN gjør feil med dette i andre kampbilder, betyr jo ikke at det var feil i dag.

For øvrig ikke riktig å si at LAN kun slipper til unggutter når han ikke har alternativer. Det skal alltid bortforklares når han setter innpå unggutter. Hadde dette stemt, hadde vi sett langt mer til Karadas og mindre til Heggebø.


krakra

At LAN åpenbart er redd for å bruke unge spillere, og på mange andre måter er en feig trener, påvirker nok vurderingen han om å fortsette med sluttkjørte voksne spillere istedenfor å sette innpå en unggutt.

Serez

Jeg synes kampbilde argumentet er greit, forventer mer tid til ungdommen fremover, selv på stillingen uavgjort.

Men ikke borte mot rosenborg når hele laget er utkjørt og det ikke er særlig hjelp å få. En liten feil får fort enorme konsekvenser da. Om noe så vil jeg heller kritisere LAN for å ikke starte med en av de unge på banen, da er det bedre forutsetninger og du får en bedre benk i andre omgang.

Serez

Forøvrig årsbeste av Komsson etter min mening. Så ut som en klasseving igjen

Jose Arrogantio

Kan du gi et annet eksempel på en ungdom som har fått mer enn 10 minutter i en seriekamp under LAN enn Heggebø?

krakra

Quote from: Serez on September 28, 2019, 21:56:46 PMJeg synes kampbilde argumentet er greit, forventer mer tid til ungdommen fremover, selv på stillingen uavgjort.

Forventer som i at det er realistisk, eller at det bør skje? For jeg har liten tro på at ungdommen får noe særlig med spilletid nå som Bamba, RYJ og Haugen kommer tilbake. Kanskje noen innhopp på Heggebø, men tror ikke noen av de andre får spille i det hele tatt.

Jose Arrogantio

Quote from: Serez on September 28, 2019, 21:56:46 PMJeg synes kampbilde argumentet er greit, forventer mer tid til ungdommen fremover, selv på stillingen uavgjort.

Men ikke borte mot rosenborg når hele laget er utkjørt og det ikke er særlig hjelp å få. En liten feil får fort enorme konsekvenser da. Om noe så vil jeg heller kritisere LAN for å ikke starte med en av de unge på banen, da er det bedre forutsetninger og du får en bedre benk i andre omgang.

Tingen er at nå har det vært flere år under LAN hvor vi har blitt lovet spilletid til talenter uten at det skjer. I enkeltkamper et det alltids mulig å finne grunner til å ikke sette dem inn, og isolert sett kan disse grunnene virke gode. Men på et eller annet tidspunkt må man faktisk tørre å sette dem innpå, selv om det ikke er det mest optimale på det tidspunktet. Om man ikke tør satse, så sløser Brann millioner på å utvikle talenter for andre klubber siden de aldri vil satses på her.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on September 28, 2019, 21:32:23 PMLenge siden jeg har vært så glad for uavgjort.

Jeg er enig med de som hevder en uthvilt junior på benken kunne løpt mer enn Koomson på slutten. Forøvrig, Heggebø kom innpå, ikke Karadas.

Det ble med andre ord 1 - 1 mellom talentiadegjengen og Lanianerne?

Et underkommentert moment til denne kampen er Koomson på venstrekant. Det var et sjakktrekk av LAN. Uventet. Det fungerte. Selv om Koomson egentlig virker å ha steget og rykket enda bedre som utoverkant så ble han jo veldig farlig når han lykkes med touchen og skar innover.

Jeg skal for øvrig hilse fra Krøvel og si til alle at han savner oss og forumet og tenker mye på oss her inne.
Kanskje.

Serez

Quote from: krakra on September 28, 2019, 22:02:51 PM
Quote from: Serez on September 28, 2019, 21:56:46 PMJeg synes kampbilde argumentet er greit, forventer mer tid til ungdommen fremover, selv på stillingen uavgjort.

Forventer som i at det er realistisk, eller at det bør skje? For jeg har liten tro på at ungdommen får noe særlig med spilletid nå som Bamba, RYJ og Haugen kommer tilbake. Kanskje noen innhopp på Heggebø, men tror ikke noen av de andre får spille i det hele tatt.

Som at det bør skje. Nå har de gått ut med at det skal satses på ungdommen. Pilene peker ikke oppover med dagens stall som blir eldre og eldre - og lite tyder på at vi skal ut å handle nye stjerner. Noen spillere synes jeg er bankers selv om de er gammel, Opdal og Wormgoor er to av dem, da Wormgoor sannsynligvis skal selges så ønsker vi mye penger for han, og jeg har ikke tro på Holmen.


Jeg håper Löfgren får litt tid på banen, ellers så kjenner jeg egenlig lite til hvem av de andre juniorene enn Heggebø som burde få tid. Hvem ville du gitt tid?

krakra

Løfgren er vel i Sverige? Jeg mener jo at Branns største talenter ikke var i kamptroppen i dag, men de er kanskje de mest lanske. Jeg skulle gjerne sett Wolfe eller Tufta. Så er jeg usikker på hvordan det går med Kalsaas. Har sett at han har vært med i noen kamper for Brann 2. Får han fysikken på plass er det en spiller vi forhåpentligvis kan se mot slutten.

Av de lanske talentene så syns jeg Bildøy er det største talentet. Han hadde et dårlig opphold i Åsane, men de spiller ikke med vinger og jeg syns ikke han skal avskrives for det. Det er dog en stund siden jeg så ham i aksjon nå. Mulig han har stagnert, som de fleste talenter gjør i Brann når de nærmer seg slutten av tenårene.

Billy Elliott

September 29, 2019, 01:39:48 AM #60 Last Edit: September 29, 2019, 10:07:28 AM by Billy Elliott
Quote from: Serez on September 28, 2019, 21:57:35 PMForøvrig årsbeste av Komsson etter min mening. Så ut som en klasseving igjen

Jepp, han er god når han får uendelig med rom å løpe i. Det får han når han spiller på Sogndal, og en gang i året på Brann, når vi spiller borte på Lerkendal.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

En meget god kamp av Brann og den største overraskelsen og for meg Branns beste utespiller var Grøgaard. Gjorde en fantastisk kamp.
Komsen var også opp en del hakk fra tidligere og når han så som mest sluttkjørt ut kjørte han på med noen rivende retur løp som jeg ikke trodde han hadde i seg.
Siste 10-minuttene var eg og irritert over at LAN ikke satt inn en ungdom for Komsen, men samtidig kjøper jeg LAN sitt argument i denne kampen (isolert sett) og som sagt, Komsoon leverte noen sugende løp etter at jeg trodde han var helt ferdig.

Når det gjelder Moen så er det mest skremmende med ham at han faktisk er norges beste dommer.
En ting er straffen han ikke dømmer og forklaringen hans. Men tidlig i kampen (i løpet av de første 5-10 minuttene) så er Berisha forbi i en løpsduell og blir revet ned med 2 hender av en rbk spiller. Blir frispark men ikke kort. Skulle vært et soleklart gult da han var forbi sin mann. Vi som ser kampen sier omtrent i kor at hadde det vært andre veien så hadde det vært kort. Og ca 30 minutter senere gjør Teniste det samme med en rbk spiller i tilsvarende posisjon og kortet kommer sporenstreks. 2 ganske like situasjoner, men 2 forskjellige utfall på kort.
Dette er jo kanskje en bagatell, men viser lite konsekvent og dårlig dømming. Og dette irriterer meg nesten mer en straffen og eg skulle likt å vise Moen de to situasjonene og fått forklaringen på hvorfor det ene var kort og ikke det andre   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Hellands drakt stod ut som et seil før en avslutning Opdal gir ut til corner. Innenfor 16 så gjerne straffe.
Gå av.

Kagain

Denne kampen gikk jo bedre enn det jeg hadde trodd. En uavgjort mot RBK på hjemmebane er isolert sett et godt utbytte.

Det som var bra med kampen var

* Grøgaard inn som indreløper. Hadde aldri trodd at det skulle gå så bra som det tikk. Kanskje det er en fast omskolering etterhvert?

* Kromosomen som innoverspiss: kan også bli bra videre. Selv om han ikke fikk ut sitt beste i dag.

* 0-0 mot RBK.

* Opdal overrasker igjen. Var et par riktig gode redninger der.

Mindre bra:

* Kromosomen var ikke så bra som mange andre vil ha det til. Det var flere situasjoner der han kom seg veldig fint frem på banen, men han handlet for tregt til at sluttproduktet ble perfekt. Litt nærsynt på muligheter til kreative pasninger til andre medspillere.

* Når spillerne er så utslitte at de omtrent snubler seg fremover bør de byttes ut. Om man kjøper argumentet om at "det ikke ville vært rett å slippe de andre ungguttene inn i en kamp som dette" så burde man da heller vurdert å slenge inn Karadas som midtspiss og la Heggebø få springe på vingen. Kun et spillerbytte i en kamp som dette lover ikke bra.

* Barmen ramlet på nakken igjen. Skal han aldri bli frisk? Syns oppriktig synd på fyren.

Lasaron

Har nettopp sett en video av at Barmen drar i drakten til Helland inne i vårt straffefelt, mens Helland har ballen, på en slik måte at han klart mister fart når han prøver å rykke. Like klar straffe som den Grøgaard skulle hatt, så da kan vi legge den død.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on September 30, 2019, 21:02:31 PMHar nettopp sett en video av at Barmen drar i drakten til Helland inne i vårt straffefelt, mens Helland har ballen, på en slik måte at han klart mister fart når han prøver å rykke. Like klar straffe som den Grøgaard skulle hatt, så da kan vi legge den død.
Hvorfor legge den død pga det?
Det er en urett som har blitt utført ovenfor oss og at dommeren har dritt seg ut på andre ting også gjør bare at dommeren er enda dårligere. Og holding inne i feltet har eg gitt opp at blir noe. Om så var skulle det vært gitt veldig mange straffer i løpet av en sesong.

og for meg så er straffen Brann ikke fikk like irriterende om rbk hadde blitt snytt for 4 straffer.

BTW hadde Acosta en hands innenfor 16 meter? Så en reprise under kampen som kunne tyde på det, men de briljante kommentatorene kommenterte det ikke og har ikke sett det etterpå og ingen har skrevet noe om det






In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er forskjell på holding og holding. Den der var klar. Jeg er skrudd sammen slik at frustrasjonen min over ikke å ha fått straffe forsvinner når jeg ser motstanderen også er snytt.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on October 01, 2019, 14:25:22 PMDet er forskjell på holding og holding. Den der var klar. Jeg er skrudd sammen slik at frustrasjonen min over ikke å ha fått straffe forsvinner når jeg ser motstanderen også er snytt.

Felles lidelse gjør ting bedre for deg?

SK

Hindringen av Grøgaard var jo en kjempesjanse hvor han var på vei alene igjennom og ble hindret slik at sjansen ble ødelagt. Var holdingen til Barmen av samme alvorlighetsgrad?

krakra

Ja, Helland hadde vel en kjempesjanse han også?

Lasaron

Quote from: Kagain on October 01, 2019, 17:28:23 PM
Quote from: Lasaron on October 01, 2019, 14:25:22 PMDet er forskjell på holding og holding. Den der var klar. Jeg er skrudd sammen slik at frustrasjonen min over ikke å ha fått straffe forsvinner når jeg ser motstanderen også er snytt.

Felles lidelse gjør ting bedre for deg?

Ja, for så vidt, men det er ikke poenget. Jeg tenker på rettferdighet. Det føles urettferdig å ikke få en straffe man skulle hatt, men når jeg innser at det samme skjedde med motstanderen så føles det ikke urettferdig lenger. Sånn, der fikk du det inn med teskje.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: SK on October 01, 2019, 17:43:04 PMHindringen av Grøgaard var jo en kjempesjanse hvor han var på vei alene igjennom og ble hindret slik at sjansen ble ødelagt. Var holdingen til Barmen av samme alvorlighetsgrad?

Går det an å dømme litt straffe?
Tren på langskudd

SK

Quote from: Lasaron on October 01, 2019, 19:01:43 PM
Quote from: SK on October 01, 2019, 17:43:04 PMHindringen av Grøgaard var jo en kjempesjanse hvor han var på vei alene igjennom og ble hindret slik at sjansen ble ødelagt. Var holdingen til Barmen av samme alvorlighetsgrad?

Går det an å dømme litt straffe?

Hvis du skal tenke rettferdighetsgrad på ting, er det naturlig å trekke inn både hvor klar en straffe er, men også hvor stor sjanse ulovlighetene det ikke ble straffe av avverget. Det er verre å bli snytt for en klar straffe og samtidig bli fratatt en klar 100 %-sjanse, fremfor å bli snytt for en klar straffe fra en ufarlig situasjon (for eksempel en forseelse helt ute i hjørnet av 16 med mange motspillere mellom ballen og mål).
Nå hevdet jeg ikke at denne Barmen-holdingen du nevner ikke var en slik situasjon, bare spør siden jeg ikke har helt oversikt over hvilken situasjon det siktes til. Spørsmålet ser ut til å være besvart lenger oppe.

Lasaron

Du har for så vidt rett i det, men det rokker ikke ved min opplevelse at totalen. Jeg slår meg til ro med omstendighetene slik de ble. Kanskje jeg er syk?
Tren på langskudd

Superjack

Om dommerstanden hadde vært tøffe nok, så hadde de dømt straffe mange flere situasjoner i feltet. Alt som de ikke ville stusset med å blåse frispark på utenfor, skal være straffe innenfor.

En liten stund ville det blitt mye flere straffer, for så at spillerene ville oppført seg mye mer forsiktig i eget felt etter at de er vant med dette.

I forhold til Grøgaard er dette eneste grunnen til at dommeren ikke blåste, innenfor vs utenfor 16 meteren
Brannsupporter.

Lasaron

Det har du nok rett i. Tre endringer hadde vært interessante å se. At dommerne dømmer konsekvent straffe på alt de hadde dømt frispark for utenfor 16-meteren. At de hadde praktisert sekssekundsregelen til keeperen, og at man hadde sluttet med indirekte frispark.
Tren på langskudd

Go Up