• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2019

Started by Nixon, April 11, 2019, 13:19:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Det blir folkefest. Arna bydel vil mobilisere. 
Tren på langskudd

Nixon

May 06, 2019, 13:45:10 PM #2 Last Edit: May 06, 2019, 13:47:08 PM by Nixon
Krøvel hadde rett i Brannbloggen: Vi møter Åsane på bortebane torsdag 23. mai i andre runde.
Rød makt på Hansa

Nixon

Til kampen på torsdag bør Brann hvile flest mulig av de som spilte i dag. Vi bør stille et slagkraftig mannskap som kan gå videre i cupen selv om vi sparer en del.
Rød makt på Hansa

osoerli

           Holmen
Kalsaas  Rismark  Løfgren  Grøgaard
Ordagic  Jensen  Løkberg
Gilli    Bamba   Marengs
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Vi må kunne klare å hvile flere enn det. Inn med Mjøs (som var god i den første cupkampen), Karadas og Kjelsrud Johansen.
Rød makt på Hansa

Superjack

Om Barmen er fit spiller han sentral
Brannsupporter.

blobby winters

1-0, 2-0 eller 10-0 spiller ingen rolle i cup-en. Videre til neste runde.
2-0 seier mot Åsane borte når vi må hvile mange spillere er jeg kjempefornøyd med.

Mandag finner vi ut hvem vi spiller mot i cupens 3. Runde

pidre

32 lag gjenstår, herav 15 fra ES, 11 fra OBOS og 6 fra lavere.

NFF setter opp 3 runde på mandag. Håper vi kan få hjemmekamp, og lettest mulig motstand; Bryne, Sogndal eller Sandnes Ulf. Ser helst at vi unngår Nest og Ålesund.

Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: pidre on May 25, 2019, 13:29:02 PM32 lag gjenstår, herav 15 fra ES, 11 fra OBOS og 6 fra lavere.

NFF setter opp 3 runde på mandag. Håper vi kan få hjemmekamp, og lettest mulig motstand; Bryne, Sogndal eller Sandnes Ulf. Ser helst at vi unngår Nest og Ålesund.



Det er vel blitt vanlig med bortekamp i 3. runde for ES lag? Bryne borte er å foretrekke. Sogndal og Nest absolutt ikke.
Brannsupporter.

pidre

Ja stemmer vel det med bortekamp i 3. runde. I fjor møtte vi Fyllingsdalen og året før Nest-Sotra. Tipper vi får Sogndal borte.

Litt om reglverket:

- Ved oppsett av kampene skal det tas geografiske, økonomiske og sportslige hensyn.

- Klubber i Eliteserien skal spille bortekamp i 1. og 2. ordinære runde.

- Fra og med 4. ordinære runde fastsettes kampene ved trekning. I 4., 5. og 6.
runde får først uttrukne lag, hjemmebane.
Saludar a los monos!

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/moter-sogndal-i-3.runde

Det blir Sogndal i 3. runde. Tradisjonen tro blir det bortekamp.
Rød makt på Hansa

Superjack

Da var det slutt for cupen i år... Og ja, det er dritkjipt.
Brannsupporter.

fortune

Når spilte vi sist en hjemmekamp i cupen? Må da nærme oss en rekord på antall bortekamper på rad.
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: fortune on May 27, 2019, 14:11:48 PMNår spilte vi sist en hjemmekamp i cupen? Må da nærme oss en rekord på antall bortekamper på rad.

Sånn går der når de velger å gå ut i 1., 2., 3. evt 4. runde all den tid første 3 er borte

Forresten mener jeg en cupfinalefest er måten å booste Brann interressen.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on May 27, 2019, 14:44:37 PM
Quote from: fortune on May 27, 2019, 14:11:48 PMNår spilte vi sist en hjemmekamp i cupen? Må da nærme oss en rekord på antall bortekamper på rad.

Sånn går der når de velger å gå ut i 1., 2., 3. evt 4. runde all den tid første 3 er borte

Forresten mener jeg en cupfinalefest er måten å booste Brann interressen.
Hvor ofte de siste 20 årene har Brann røket ut i en av de 3 første rundene?
Mente å huske at Brann var det laget som gikk lengst uten å ryke ut i de 3 første rundene fram til den famøse første runden i 2016. Gangen før der de røk ut i første runde var vel i 1939
4 runde derimot pleier ikke gå så bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det var første runde Brann var så gode til å komme videre fra.
Tren på langskudd

Pelle

Tipper vi blir knallgod i siste runde ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Morkel

Quote from: Corran on May 28, 2019, 19:54:34 PM
Quote from: Superjack on May 27, 2019, 14:44:37 PM
Quote from: fortune on May 27, 2019, 14:11:48 PMNår spilte vi sist en hjemmekamp i cupen? Må da nærme oss en rekord på antall bortekamper på rad.

Sånn går der når de velger å gå ut i 1., 2., 3. evt 4. runde all den tid første 3 er borte

Forresten mener jeg en cupfinalefest er måten å booste Brann interressen.
Hvor ofte de siste 20 årene har Brann røket ut i en av de 3 første rundene?
Mente å huske at Brann var det laget som gikk lengst uten å ryke ut i de 3 første rundene fram til den famøse første runden i 2016. Gangen før der de røk ut i første runde var vel i 1939
4 runde derimot pleier ikke gå så bra

Så igjennom de siste ti årene og Brann har aldri fått mer enn en hjemmekamp i cupen per år. Selv i 2011 og 2012 når man kom til finale og semi fikk man bare en hjemmekamp. Vi må faktisk tilbake til 2004 når vi hadde 2 hjemmekamper.

Rosenborg har til sammenligning i samme 10-års-periode 3 ganger fått 4.runde, kvartfinale og semifinale hjemme i samme år. De har bare gått til finalen en gang mer enn dette, da hadde de to hjemmekamper og en bortekamp etter 4.runde.  (uavgjort borte mot Tromsø).

Med andre ord har de hatt 1 bortkamp fra 4.runde og ut de fire gangene de har kommet til finalen. De 6 andre årene har de alltid røket borte. For RBK og Brann som tradisjonelt sett har vært sterke hjemmelag så er det en stor fordel å få mange hjemmekamper.

Den idiotiske regelen med reisevei er vel borte nå. Logikken med den var at hvis du måtte kjøre 20 km lenger i Trøndelag så var det greit for Brann å hvert år reise 500 km mer enn RBK i 4 runde. Det er NFF-matematikk på høyeste nivå. Men trekningen virker fremdeles å vippe i RBK sin favør.

Nå skal ikke jeg syte over urettferdighet i forhold til RBK. Det er lov å ha flaks i trekninger. Men jeg synes det er greit å annerkjenne at de siste 10 årene så har Brann hatt 37 bortekamper og 6 hjemmekamper, mens RBK har hatt 32 bortekamper og 18 hjemmekamper.

Når det er sagt må Brann vinne på egne premisser, de må også mestre å slå Mjøndalen og LSK borte for å komme til finalen. Man skal tåle å måtte gå en lengere vei, det er bare litt irriterende at RBK-kula til NFF alltid trekkes først.

fortune

Takk for info, når spilte vi sist hjemmekamp i cupen?
First is first, second is nothing

Morkel

Quote from: fortune on May 29, 2019, 15:50:57 PMTakk for info, når spilte vi sist hjemmekamp i cupen?

Hvis jeg husker riktig var det Sarpsborg i 2015.

Corran

Quote from: Lasaron on May 29, 2019, 07:29:47 AMDet var første runde Brann var så gode til å komme videre fra.
Ja men trodde de hadde rekorden på antall år uten å bli slått ut de første tre men kan være jeg tar feil.
Men jeg kan spørre igjen: Hvor mange ganger de siste 20 årene har vi rykket ut en av de 3 første rundene (foruten 2016)?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: Corran on May 29, 2019, 23:19:09 PM
Quote from: Lasaron on May 29, 2019, 07:29:47 AMDet var første runde Brann var så gode til å komme videre fra.
Ja men trodde de hadde rekorden på antall år uten å bli slått ut de første tre men kan være jeg tar feil.
Men jeg kan spørre igjen: Hvor mange ganger de siste 20 årene har vi rykket ut en av de 3 første rundene (foruten 2016)?

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournament&tournamentId=110&useFullUrl=false
Saludar a los monos!

Corran

Quote from: pidre on May 30, 2019, 08:27:35 AM
Quote from: Corran on May 29, 2019, 23:19:09 PM
Quote from: Lasaron on May 29, 2019, 07:29:47 AMDet var første runde Brann var så gode til å komme videre fra.
Ja men trodde de hadde rekorden på antall år uten å bli slått ut de første tre men kan være jeg tar feil.
Men jeg kan spørre igjen: Hvor mange ganger de siste 20 årene har vi rykket ut en av de 3 første rundene (foruten 2016)?

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournament&tournamentId=110&useFullUrl=false
Vet hvor eg kunne finne det men har ikke giddet å gå gjennom det selv. Men siden du tok deg bry med linken så sjekket jeg selv og Brann har siden 2000 røket ut av cupen 1 gang i første runde, 2 i andre og 1 i 3 runde. Så vil ikke si at Brann ofte rykker ut i de første rundene. 4 runde er mer standarden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

Da blir de Ranheim i fjære

Falkman

Ble bortekamp, som det alltid blir. Og RBK fikk hjemmekamp, som de alltid får. Men Ranheim var jo tross alt et av de bedre alternativene.

Lasaron

Artig det det fenomenet med borte og hjemme, brann og Rosenborg, i cupen.
Tren på langskudd

Gulløl

Mulig det var bra at Brann fikk bortekamp. Brann leder bortetabellen i serien i år. Ranheim er nest sist på hjemmetabellen. Ranheim har ikke fordelen lenger med at de hadde et elendig underlag på hjemmebanen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

LAN mestrer bortebane langt bedre, med det mannskapet og den spillestilen han legger opp til nå, enn hjemme, helt greit med Ranheim bort. Minuset er at det blir noen reisedager.

Superjack

Azar på topp mot Ranheim? Gilli, RYJ og Strand starter også.
Brannsupporter.

Nixon

Ahh, kampdag! Først kamp og så avbestille hotell i Oslo i desember. Fine tradisjoner.
Rød makt på Hansa

Gepard

Liker lagoppstillingen

Gulløl

Spiller trolig 4-3-3 og slik tror jeg:

              Holmen Johansen
Teniste - Acosta - Wormgoor - Grøgaard
Løkberg - Yttergård Jenssen - Strand
    Koomson - Berisha - Rolantsson
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 26, 2019, 16:44:16 PM #33 Last Edit: June 26, 2019, 16:50:58 PM by Gulløl
Spennende med Berisha tilbake på spissplass. Håper Koomson fortsetter trenden fra forrige kamp. Håper også at Gilli har stilt inn skuddfoten til kvalitet fra tidligere år, langskudd kan bli et våpen mot muren av Ranheim spillere rundt 16 meteren. Fire av seks spillere fremst på banen til Brann bør ha friske ben siden de enten ikke spilte forrige kamp eller bare spilte delvis. Ranheim har neppe samme mulighet til å rullere, noe de vil merke ut i andre omgang. Får Brann et tidlig mål tror jeg det blir seier og kvartfinale. Får Ranheim først mål blir dette en slitekamp og mye stress med usikkert kamputfall. Er usikker rundt Holmen Johansen, noe gamling å sitte han inn isteden for Opdal som nå er i god keeperform, en keepertabbe kan vippe resultatet feil vei for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Herrejemeni dette er jævlig å se på.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Tenk...vi betaler Vito 4 miller i året. For å gjøre det der. Sinnsykt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Lederen som står fram i motgang det der.

OhAhCantona

Grusom åpning på kampen.

Her er det bare å forberede seg på nytt blogginnlegg fra Gjert Moldestad om hvor mye bedre dette egentlig er enn da Brann tapte mot Levanger i 2015.

Spelaren

Nilsen-fotballen fungerte sist i 2016 samt begynnelsen av fjoråret. Dette dritet virker ikkje lengre, og skremmer vekk alle sammen.
Gå av.

Finfin respons

En ting er å parkere bussen men her er det en toetasjers londonbuss ranheim har oppstilt.

Hvis brann fortsetter overkjøringen tror jeg dette kommer til å gå bra. Men vi trenger en eller annen form for spiskompetanse som kan vippe inn målet. Om det er Haugen eller en spiss eller 3 5 2 eller hvilket grep det blir vet jeg ikke.

Vær forberedt på LAN-magi.
Kanskje.

Spelaren

Vær forberedt på Karadas inn i 82. og gult kort.
Gå av.

Spelaren

For en komplett fiasko dette laget er.
Gå av.

krakra

Ikke rart spissene våre scorer lite når de er vant til å avslutte på Holmen Johansen på trening.

Billy Elliott

June 26, 2019, 18:07:45 PM #43 Last Edit: June 26, 2019, 18:11:54 PM by Billy Elliott
Rundspilt av et et mye bedre fotballag.

Det var noen her inne som mente at Branns elendige offensiv kunne fikses ved at LAN tok seg noen studieturer. I så måte håper jeg han bruker dagens visitt til Ranheimsfjæra godt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kai-Olai

Fordeler med å bo i Oslo:

- Du slipper å avbestille hotellet hver gang Brann driter seg ut i cupen.

Spelaren

Rolantsson med et ballmottak like følsomt som en biljekk.
Gå av.

Finfin respons

Heldigvis er ikke kameramannen drita full, og leverer kameraføring verdig en toppkamp i Bandy.
Kanskje.

Spelaren

Og igjen ALLE mann i forsvar slik at alle klareringer blir uinteressante. Pokker så drittlei eg er av det Nilsen serverer taktisk. Fiasko for n'te gang.
Gå av.

Billy Elliott

Rett og slett fullstendig av avkledd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

bernu

Fy faen for en klovnegjeng dette laget er.
Flaut og forkastelig både fra de på banen og benken.
Sesongen over i juni......
HANSA - Z

Go Up