• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-LILLESTRØM søndag 23.06 kl 20:00

Started by ACHTUNG, June 17, 2019, 08:47:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Jeg hadde ingen forventninger, men jeg ble skuffet...

Foruten litt genialitet fra Strand og et uventet klokkerent treff fra Gilbert var det fint lite å rope halleluja for. Men kampen viste vel at Jenssen bør spille sentralt med sin autoritet og overblikk, og at Strand er viktig uansett hvor han spiller. Det ble mer fart i laget når sistnevnte kom inn.
Rød makt på Hansa

Giles

Elendig kamp som viser at alt har gått i stå for Brann. Ingen plan, en plan ingen forstår eller en dårlig plan. Uansett så funker det ikke.
Midtstopperne og keeper ok, Ordagic også.
Veton løper men har ingen å leke med. Koomson scorer og takk for det, men underpresterer så voldsomt at en skulle tro det var med vilje.
Bamba kan ikke være dårligere. Hva har LAN gjort med ham?

Leffen

Quote from: Lasaron on June 23, 2019, 21:35:25 PMHvorfor gråt Bamba?

Det må ha vært noe personlig? Kan ikke begripe noe annet.

Herregud, dette er det kjedeligste jeg har sett. Og det sier en del etter de siste årene med Brann. Koselig for Gilbert med mål. Fin redning av Opdal. Ordagic BB. Deilig med tre poeng. Bortsett fra det; absolutt ingenting. Ingenting.

ACHTUNG

Jeg og flere må legge seg langflate, Håkon Opdal leverer sterkt for tiden, en brenngod kamp av Oddingen ikveld. Ellers var det hinsides godt å se at det endelig løsnet for Koomson, det bor så mye i den mannen, jesus hvor godt det var å se ham sette den!!

Huff

Brann var gode i ca 10 minutter etter det flotte målet. Utover dette var det kanskje et par femminuttersperioder da de var ok. Grusom kamp. Opdal, Ordagic og stopperne var gode, og Strand hadde et kjempeinnhopp, resten, mæh.

Utover dette synes jeg det var meget interessant å se hvordan Ordagic og Yttergård Jensen vekslet på å være henholdsvis DM og indreløper etter at Ruben kom inn. Noe slikt vil gjøre Brann uforutsigbare. Kjekt at rustne Haugen og Barmen fikk kamptrening, for det trengte de tydeligvis.

Corran

Haugen og spesielt Barmen var tragiske i dag.
Når RYJ kom inn endret mye seg. 
Ordagic og Berisha er også godkjent + sammen med midtstopperne
Og Komsen så ut som om han ble 30-40 kg lettere etter scoringen. Kan det målet være det som får det til å snu for ham?
Og Bamba gråt fordi han ikke kom til noen sjanser i følge BA
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on June 23, 2019, 22:01:10 PMEllers var det hinsides godt å se at det endelig løsnet for Koomson, det bor så mye i den mannen, jesus hvor godt det var å se ham sette den!!

Vel er du lett å glede, Torvanger. Og å skuffe. Men i min verden er ikke et enslig godt treff nok til at "det løsnet". Gilbert har fortsatt en lang vei til han er der han var i de første kampene i fjor vår. Men man kan jo alltids håpe.
Rød makt på Hansa

Christian

I angrepet som endte med stangskudd fra Gilbert svingte det virkelig. Der leverte han òg bra. Ellers kan vi jo trekke godt for den tidlige bommen.

Ellers enig at det var en skuffende kamp. Brann hadde likevel god kontroll og holdt nullen. Det er da noe.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on June 23, 2019, 22:56:32 PM
Quote from: ACHTUNG on June 23, 2019, 22:01:10 PMEllers var det hinsides godt å se at det endelig løsnet for Koomson, det bor så mye i den mannen, jesus hvor godt det var å se ham sette den!!

Vel er du lett å glede, Torvanger. Og å skuffe. Men i min verden er ikke et enslig godt treff nok til at "det løsnet". Gilbert har fortsatt en lang vei til han er der han var i de første kampene i fjor vår. Men man kan jo alltids håpe.



Nixon med et snev av nedlatenhet? Jeg vet bare at dette kommer til å skyte fart i Gilbert, han kommer til å jakte så til de grader på avslutninger, i kamp etter kamp, fremfor å gjemme seg bort. Det kan også smitte over på Bamba, slik at vi kan få en angrepstrio som etterhvert kan levere, slik at vi kan få flere plussmål. Brann har nok kvalitet i laget til de skal kunne matche Glimt i antall scorede mål, både pr kamp og totalt, jeg håper og tror at en av nøklene er funnet, etter at Gilbert nå endelig fikk målet han har ventet på.

Ellers vil jeg gå så langt som å påstå at hverken Barmen eller Haugen har noe som helst i førsteelleveren å gjøre akkurat nå, de evnet pokker meg ikke å treffe medspillere med enkle pasninger og når f.eks Haugen mistet ballen, så gadd han enten ikke å forsøke å rette opp feilen eller så gikk det fryktelig treigt når han løp etter. Det finnes ikke et argument i verden, for hvorfor LAN skal bryte opp trioen Ordagic, Yttis og Strand på midten, dersom ikke de starter mot Molde bort, da kan LAN gå og legge seg. Angrepstrioen skal også være uendret, Gilbert, Bamba og Berisha.

pidre

June 24, 2019, 10:01:20 AM #60 Last Edit: June 24, 2019, 12:26:56 PM by pidre
Vel, midt oppi denne elendigheten skal vi huske på at trekket fra pakket vi møter er å mure igjen bakover, og satse på en heldig kontring eller et dødballmål. Da blir det vanskelig.

Det var veldig tydelig å går at angrepsspillet vårt løsnet etter målet (spesielt Koomson), når LSK måtte opp i banen. Hadde LSK spilt slik hele kampen ville vi vunnet med klar margin, noe som forsåvidt Lennartsson også sa etter kampen. Det var LSK sin mulighet for poeng, det å parkere bussen.

Mottrekket er raskt balltempo, bevegelse og skape ubalanse en mot en. Dette behersker vi ikke så bra, men om vi får det til - ja, da blir vi gode. Så er spørsmålet om vi har spillermateriell til det...?
Saludar a los monos!

Kjell249

Deilig med 3 poeng på en dårlig dag. Skuffende av barmen og haugen. Det blir en tøff vurdering av hvem som må hviles når, når det fremover er to kamper i uken. Ranheim viktig kamp, for vinner vi der, har vi en lett neste runde i cupen. Molde enda viktigere. Håper Strand og RYJ starter begge.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on June 24, 2019, 08:23:15 AMNixon med et snev av nedlatenhet?

Bare et snev? Jeg tar selvkritikk. Skal gjøre det bedre neste gang!;)

Vi får jo håpe at du har rett angående Gilbert. Men totalt sett var det ikke mye bedring å spore i går utenom den flotte skåringen etter min mening.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Kjell249 on June 24, 2019, 13:35:08 PMfor vinner vi der, har vi en lett neste runde i cupen.

Vi trekker sannsynligvis Rosenborg på Lerkendal. Noe annet hadde egentlig overrasket meg.
Rød makt på Hansa

Henki

Dagen derpå sitter jeg fortsatt med følelsen av at det er deilig med tre poeng på en dårlig dag. Men jeg sitter også med følelsen av at LAN er mer redd for å tape enn han har lyst til å vinne. Det er et problem.
Ballen skal fremover!

Kjell249

Quote from: Nixon on June 24, 2019, 13:46:00 PM
Quote from: Kjell249 on June 24, 2019, 13:35:08 PMfor vinner vi der, har vi en lett neste runde i cupen.

Vi trekker sannsynligvis Rosenborg på Lerkendal. Noe annet hadde egentlig overrasket meg.

Jeg trodde det allerede var avgjort at vi skal spille mot 2 div, hvis vi går videre. Står i hvert fall det her:
https://www.bt.no/sport/i/naVWJB/Slik-spilles-4-runde-i-cupen-Brann-moter-Ranheim
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Henki

Quote from: Kjell249 on June 24, 2019, 15:50:33 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2019, 13:46:00 PM
Quote from: Kjell249 on June 24, 2019, 13:35:08 PMfor vinner vi der, har vi en lett neste runde i cupen.

Vi trekker sannsynligvis Rosenborg på Lerkendal. Noe annet hadde egentlig overrasket meg.

Jeg trodde det allerede var avgjort at vi skal spille mot 2 div, hvis vi går videre. Står i hvert fall det her:
https://www.bt.no/sport/i/naVWJB/Slik-spilles-4-runde-i-cupen-Brann-moter-Ranheim

I og med at to 2.divisjonslag møtes i 4.runde vil det garantert bli et 2.divisjonslag som skal spille kvartfinale. Men de skal selvsagt ikke spille mot Brann. De trekker antageligvis Rosenborg på Lerkendal. Med mindre Brann gjør det i stedet.
Ballen skal fremover!

Superjack

June 24, 2019, 16:51:36 PM #67 Last Edit: June 24, 2019, 16:53:49 PM by Superjack
Quote from: Nixon on June 24, 2019, 13:46:00 PM
Quote from: Kjell249 on June 24, 2019, 13:35:08 PMfor vinner vi der, har vi en lett neste runde i cupen.

Vi trekker sannsynligvis Rosenborg på Lerkendal. Noe annet hadde egentlig overrasket meg.

Tenkte akkurat samme

Edit: På måten det kommenteres her får jeg Hødd vibber av hele Ranheimkampen.

Brannsupporter.

Romarius

Quote from: Nixon on June 24, 2019, 13:44:18 PM
Quote from: ACHTUNG on June 24, 2019, 08:23:15 AMNixon med et snev av nedlatenhet?

Bare et snev? Jeg tar selvkritikk. Skal gjøre det bedre neste gang!;)

Vi får jo håpe at du har rett angående Gilbert. Men totalt sett var det ikke mye bedring å spore i går utenom den flotte skåringen etter min mening.

Gilbert gjorde en god del feil også i går. Likevel synes jeg det var klart årsbeste fra den kanten. Han var mye involvert, kom til tre store sjanser samt et par skuddforsøk og var delaktig i det aller meste av det Brann skapte. Heller et par bom og ett mål enn ingen sjanser og null mål, slik det pleier

SeLyren

Ser flere skriver at det var deilig med tre poeng på en dårlig dag.... Når hadde dette laget sist en god dag?

Kjell249

Brann var veldig bra de tre kampene før RBK kampen.
Men det var mot Stabæk, Sarpsborg og BG.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Eivind

Veldig bra har ikke Brann vært siden Haugesund borte sommeren 2018.

SeLyren

Som Eivind påpeker har ikke Brann vært skikkelig gode i år, de har underprestert i 13 kamper. Forandring på trenersiden må til. Spillergruppen er forknytt og livredde for å gjøre feil.

- Det går ikke an å spille fotball på en slik bane, sier de tidlig i sesongen, og no som banen er strøken, ja da er det dagen som er dårlig. Hva med å slutte å komme med unnskyldninger for fraværende finspill, få scorede mål og laber entusiasme. Forandring må til!

Danny1

Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 09:35:45 AMForandring på trenersiden må til.
Helt uenig.

Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 09:35:45 AMForandring må til!
Helt enig. Brann må bli bedre mot lag som parkerer bussen. Og det er omtrent alle lag i ES nå. Så langt er faktisk Brann kommet under LAN.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Nixon

Quote from: Danny1 on June 25, 2019, 10:45:38 AMHelt enig. Brann må bli bedre mot lag som parkerer bussen. Og det er omtrent alle lag i ES nå. Så langt er faktisk Brann kommet under LAN.

Det er da ikke noe nytt som har kommet med Nilsen at mange lag parkerer bussen på Stadion. Dette har Brann slitt med i mange år og løst på ulike måter med varierende hell.
Rød makt på Hansa

Danny1

June 25, 2019, 12:56:14 PM #75 Last Edit: June 25, 2019, 12:57:45 PM by Danny1
Men i like stor grad som i år Nixon? Siste 10 år? At bunnlag stort sett alltid dropper eget spill og parkerer bussen på stadion er jeg enig i. Men at middelhavsfarere og oppover også tar så stort hensyn syns jeg har tatt seg opp siste året.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Eivind

Quote from: Danny1 on June 25, 2019, 12:56:14 PMMen i like stor grad som i år Nixon? Siste 10 år? At bunnlag stort sett alltid dropper eget spill og parkerer bussen på stadion er jeg enig i. Men at middelhavsfarere og oppover også tar så stort hensyn syns jeg har tatt seg opp siste året.

Forklaringen er jo såre enkel. Alle ser jo hva som fungerer på Brann. Man måtte vært idiot for å spille mot Brann på en annen måte i år. Så dette blir måten alle de resterende motstanderne på stadion vil stille seg opp denne sesongen, kanskje med unntak av Molde.

Knekker LAN koden for hvordan man kan spille ut disse kan det bli kjekt...

Danny1

June 25, 2019, 14:53:43 PM #77 Last Edit: June 25, 2019, 14:57:30 PM by Danny1
Quote from: Eivind on June 25, 2019, 14:25:06 PMForklaringen er jo såre enkel. Alle ser jo hva som fungerer på Brann. Man måtte vært idiot for å spille mot Brann på en annen måte i år. Så dette blir måten alle de resterende motstanderne på stadion vil stille seg opp denne sesongen, kanskje med unntak av Molde.
Ja ikke sant? Beste sjansen til å slå Brann er å droppe eget spill, og prøve å ødelegge mest mulig der Brann pr nå er minst utviklet, angrep mot etablert. Bare å legge bort egen spillestil, Brann er for gode til ikke å bli tatt alvorlig hensyn til.

Quote from: Eivind on June 25, 2019, 14:25:06 PMKnekker LAN koden for hvordan man kan spille ut disse kan det bli kjekt...
Helt enig! Som vi så glimt av denne 16. Mai! Og i mange kamper i år, der dessverre resultatene har uteblitt.

Nå er nesten hele angripende 5'er ny (dvs mindre enn 1 år i klubben). De nye er bedre og mer spillende spillere på papiret, men noe fysikk og dødballstyrke er ofret fra i fjor. Når disse relasjonene begynner å sitte bedre, hva skal motstander da gjøre for å slå Brann? Og med en gang Brann blir gode nok til å få et tidlig mål, må motstander åpne opp i jakt på scoringer, og da blir kampene garantert mer underholdene.

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

SeLyren

Dere tror på julenissen. Forløsningen kommer aldri. LAN sitt prosjekt er kommet til veis ende.

Falkman

Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 18:19:26 PMDere tror på julenissen. Forløsningen kommer aldri. LAN sitt prosjekt er kommet til veis ende.

På den annen side, noen ganger er troen på hva en ny trener kan utrette nesten rørende naiv.

SeLyren

Ja det er sant, men tror ikke du at det hadde vært et godt valg? Å hente inn noe nytt? Fått inn andre impulser. Greit nok at sentrale spillere de siste sesongene, har vært skadet eller ute av form, men eg vil si at vi har underprestert 13 serierunder. Eg tror spillere som Haugen, Barmen, Gilbert, Bamba og Gilli kunne hatt godt av noen nye impulser. Bamba er jo nettopp kommet men virker tydelig frustrert, noe som er forståelig siden han bare får smuler å jobbe med.

Det er jo ikke realistisk at det blir gjort noe med LAN, så lenge vi ligger der vi ligger, det er jo ingen krise lizm. Men det beste trekket tror jeg hadde vært og byttet han ut, selv om det er i overkant strengt og urealistisk. Kreative spillere fungerer dårlig når de er livredd for å gjøre feil, enten i media eller på banen.

Danny1

Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 20:18:19 PMFått inn andre impulser.
Det kan Brann oppnå ved å sende LAN og Co på et par studieturer.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

fortune

Quote from: Danny1 on June 25, 2019, 22:15:14 PM
Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 20:18:19 PMFått inn andre impulser.
Det kan Brann oppnå ved å sende LAN og Co på et par studieturer.

Lære å underholde og å ikke være feige? Dersom resterende hjemmekamper blir som første halvdel av sesongen er klubben heldige dersom det selges 6000 partoutkort. Da blir det ikke mange spillerkjøp.
First is first, second is nothing

Morkel

Quote from: fortune on June 26, 2019, 08:09:56 AM
Quote from: Danny1 on June 25, 2019, 22:15:14 PM
Quote from: SeLyren on June 25, 2019, 20:18:19 PMFått inn andre impulser.
Det kan Brann oppnå ved å sende LAN og Co på et par studieturer.

Lære å underholde og å ikke være feige? Dersom resterende hjemmekamper blir som første halvdel av sesongen er klubben heldige dersom det selges 6000 partoutkort. Da blir det ikke mange spillerkjøp.

Hvis du tar en titt på Lillestrøm-kampen i reprise ser du en episode med en Brann-trener som er eitrande forbanna på laget for at de ikke flytter seg lenger opp i banen. Jeg tror faktisk aldri jeg har sett han så sint før. Så denne feigheten må nesten laget også ta på sine skuldre.

Go Up