• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2019

Started by Lasaron, April 07, 2019, 09:28:53 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Lasaron on June 13, 2019, 07:52:47 AMVi har to backer på banen. Dobbel dekning betyr fire backer i stallen. Firedobbel dekning betyr åtte backer i stallen. (Jeg er lærer, så jeg må pirke.)

Det skal jeg gi deg rett i. Jeg mente bare firedobbel backdekning på høyresiden. Jeg burde selvsagt ha spesifisert at det er snakk om fire alternativ på EN backplass i stedet for begge. Jeg anerkjenner arrestasjonen din, og ville nok ha gjort akkurat det samme om situasjonen var motsatt (at du sa noe feil og jeg var lærer)

Lasaron

Quote from: Kagain on June 14, 2019, 23:00:52 PM
Quote from: Lasaron on June 13, 2019, 07:52:47 AMVi har to backer på banen. Dobbel dekning betyr fire backer i stallen. Firedobbel dekning betyr åtte backer i stallen. (Jeg er lærer, så jeg må pirke.)

Det skal jeg gi deg rett i. Jeg mente bare firedobbel backdekning på høyresiden. Jeg burde selvsagt ha spesifisert at det er snakk om fire alternativ på EN backplass i stedet for begge. Jeg anerkjenner arrestasjonen din, og ville nok ha gjort akkurat det samme om situasjonen var motsatt (at du sa noe feil og jeg var lærer)

Tommel opp
Tren på langskudd

Kagain

Ja, du har jo tross alt rett i det du sier, og da er det ikke noe sjakktrekk å lage noen store greier ut av det hele.

Superjack

Han der Helland i Rosenborg? Får ikke spille, men har tidligere vært god fremover. Og i Hødd fikk han lov å være god fremover og lat hjem av LAN...
Brannsupporter.

Spelaren

Eg vet ikkje om eg vil at Soltvedt skal kjøpe flere spillere. Treffer sjelden, og uansett er det vanskelig å finne forsvarsvinger.
Gå av.

ACHTUNG

Quote from: Superjack on June 16, 2019, 20:47:53 PMHan der Helland i Rosenborg? Får ikke spille, men har tidligere vært god fremover. Og i Hødd fikk han lov å være god fremover og lat hjem av LAN...


Helland har en skadehistorikk og er alt for stasjonær blitt. MEN, om det hadde gått an, som i amerikansk fotball, at man kunne sette ham inn som "kicker", de gangene frispark og cornere skulle tas, da hadde han vært gull verdt, for han har en eventyrlig god venstrefot.

Gulløl

Ser at en vraket ungdomskeeper fra Molde er aktuell for Brann i følge BT. Er det en fjerdekeeper og en back backup det beste vi kan håpe på i dette vinduet ?? Ser i såfall for meg en nitrist høst med en stall med kun en god kantspiller som egentlig er spiss.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Skal vi hente en fjerdedivisjonskeeper når vi har Pettersen, Harloff, Holmen og Opdal under kontrakt?
Tren på langskudd

pidre

June 17, 2019, 14:41:26 PM #258 Last Edit: June 17, 2019, 14:57:05 PM by pidre
Må si eg er skuffet over spillerlogistikken. Noen bra handler er det både sportslig og økonomisk, men det er mange Soltvedt har hentet som ikke har levert, og han har heller ikke vært så flink å selge.

Vel, gjør man en feilinvestering er det bare å innse dette, selge og begrense tapet - både økonomisk og sportslig.

Bamba, Koomson, Grøgård, Johnsen, Karadas er spillere som ikke duger/fungerer, og som bør ut av stallen snarest. Vito er bra, men ikke for enhver pris (lønn). Litt penger vil vi kunne få inn på disse, samt frigjøre lønnsmidler.

Brann trenger å krydre laget med spillere som kan utfordre og skape ubalanse (vi har vel ingen etter at Marengo dro) - hent typer som Zacchariassen, Zinkernagel og Evjen. Selv om disse koster titalls mill, vil det sannsynligvis være gode investeringer.
 
Tror nok dette må til skal greie medalje i år.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: ACHTUNG on June 17, 2019, 09:37:41 AM
Quote from: Superjack on June 16, 2019, 20:47:53 PMHan der Helland i Rosenborg? Får ikke spille, men har tidligere vært god fremover. Og i Hødd fikk han lov å være god fremover og lat hjem av LAN...


Helland har en skadehistorikk og er alt for stasjonær blitt. MEN, om det hadde gått an, som i amerikansk fotball, at man kunne sette ham inn som "kicker", de gangene frispark og cornere skulle tas, da hadde han vært gull verdt, for han har en eventyrlig god venstrefot.

Helland er utdatert. Den saken er grei.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Quote from: pidre on June 17, 2019, 14:41:26 PMMå si eg er skuffet over spillerlogistikken. Noen bra handler er det både sportslig og økonomisk, men det er mange Soltvedt har hentet som ikke har levert, og han har heller ikke vært så flink å selge.

Vel, gjør man en feilinvestering er det bare å innse dette, selge og begrense tapet - både økonomisk og sportslig.

Bamba, Koomson, Grøgård, Johnsen, Karadas er spillere som ikke duger/fungerer, og som bør ut av stallen snarest. Vito er bra, men ikke for enhver pris (lønn). Litt penger vil vi kunne få inn på disse, samt frigjøre lønnsmidler.

Brann trenger å krydre laget med spillere som kan utfordre og skape ubalanse (vi har vel ingen etter at Marengo dro) - hent typer som Zacchariassen, Zinkernagel og Evjen. Selv om disse koster titalls mill, vil det sannsynligvis være gode investeringer.
 
Tror nok dette må til skal greie medalje i år.


Ikke bland Bamba inn i dette, ham duger.

pidre

Tja Bamba virker bare forvirret, dårlig avslutter, opspillspunkt og som førstforsvarer gjør han lite. Kunne vi fått byttet han mot Boli...men ser jo at det kan bli vanskelig.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Bamba er en glimrende spiss, bare vent og se, målene kommer snart på løpende bånd. Det er for øvrig på tide at en av angriperne våre setter både 2 og 3 mål i en og samme kamp.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on June 18, 2019, 09:27:06 AMBamba er en glimrende spiss, bare vent og se, målene kommer snart på løpende bånd. Det er for øvrig på tide at en av angriperne våre setter både 2 og 3 mål i en og samme kamp.

Skjer ikkje under Nilsen. Verken det ene eller det andre.
Gå av.

Gulløl

June 19, 2019, 07:54:25 AM #264 Last Edit: June 19, 2019, 07:56:01 AM by Gulløl
Hvilke spillere er disponibel innenfor realistiske økonomiske rammer å hente i sommer som kantspillere til Brann som kan heve nivået i laget ? Går ut fra at de defensive egenskapene vektlegges høyt av LAN men samtidig må de levere et akseptabelt antall målgivende og scoringer.

To kantspillere bør hentes etter min mening for var det tynt på kantplass for noen uker siden er det helt krise nå som Marengo forsvinner ut og Koomson ikke har levert noe i nærheten av det en skal forvente av en kantspiller i Brann og samtidig er i unåde hos LAN. Noe må vel POL ha jobbet med de siste månedene, at Marengo skulle forsvinne har lenge vært forventet.

Bør være en kantspillerliste på bordet til Soltvedt for øyeblikket av gode kandidater og finansiering være i boks langt på vei. Det bør jobbes knallhardt med å få til et par overganger om Brann fremdeles har noen ambisjoner i toppen av eliteserien, gå til cupfinalen og komme videre i Europa. Kommer det ikke noen inn frykter jeg at Petter Strand må spille mye kant i høst noe som vil svekke laget sentralt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Skjønner ikke helt hvorfor ikke Marius Bildøy kunne fått prøve seg litt på kanten innimellom? Husker jeg så han i en treningskamp før sesongen i fjor, og han hadde jo både fart og trøkk, og jeg tenkte at han kommer til å bli jækla god. Men han har kanskje stagnert veldig siden da?
Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: Tom C on June 19, 2019, 11:49:13 AMSkjønner ikke helt hvorfor ikke Marius Bildøy kunne fått prøve seg litt på kanten innimellom? Husker jeg så han i en treningskamp før sesongen i fjor, og han hadde jo både fart og trøkk, og jeg tenkte at han kommer til å bli jækla god. Men han har kanskje stagnert veldig siden da?
Ble vel i april utleid til Åsane ut resten av kontraktstiden altså ut 2019. Hvordan har klart seg i Åsane får andre uttale seg om som følger klubben. Brann har vel mulighet til å ta han tilbake på kort varsel om de vil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Chrisstah

Vi har ingen backer av god kvalitet.

Norsk standard på terningen er
Ruben en 3er
Tajo 3 er
Grøgaard 2
Gilli 2

Han kalsaas så spennende ut i vinter dog.
Flere ganger i løpet av en kamp så river man seg i håret fordi backene våre gjør et eller annet rart. De er veldig mye med fremover, men har ingenting å bidra med.


Alle overnevnte er spillere i klassen ok squadplayers, men ingen av de er gode for et topplag.

Vi bør være i posisjon til å prøve oss på spillere i haitam alessami klassen, hvertfall finne spillere med nogenlunde likt ferdighetsnivå enn det. Teniste og Kristiansen er ikke gode nok førstevalg for et lag med ambisjoner.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Jeg ønsker meg spillere på 25+, ikke fra Hordaland, som er god på å stenge rom.
Tren på langskudd

fortune

Finnes det noen offensive spillere som er i stand til å levere noe som helst under LAN? Samtlige 10 utespillere er først og fremst forsvarere i trenerens øyne, vi har ingen offensiv plan og ender ofte med å slå lange baller mot fysisk underlegne spillere.

Den beste offensive spilleren vi kunne hatt i laget vårt nå er en venstrekant som vinner hodedueller (ala Jostein Flo under Drillo), det er strengt tatt ganske trist.
First is first, second is nothing

pidre

Konkret forslag: Håkon Evjen.
Saludar a los monos!

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.


Billy Elliott

Quote from: pidre on June 19, 2019, 19:52:36 PMKonkret forslag: Håkon Evjen.

Sånne spillere må plukkes opp mye tidligere om Brann skal ha noen mulighet til å signere dem. Nå har han prestert strålende både i ES og på U-landslag, og da er det for sent. Nå er han aktuell for utenlandske klubber og ville kostet et tosifret antall millioner om Brann skulle prøvd seg.

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Men sånne spillere vil ikke signere for brann mye tidligere.
Tren på langskudd

pidre

Hva med Amor Layouni.

Noe annet enn;  Mr. Nøkkelspiller, sutre til media for å bli byttet ut, absolutt null sluttprodukt, ubegrenset tillit, stoppe opp, tråkke ball, gå i ring, slå inn når alle bevegelser er gjort - Gilbert Koomsoon.

     
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Billy Elliott on June 20, 2019, 09:55:55 AM
Quote from: pidre on June 19, 2019, 19:52:36 PMKonkret forslag: Håkon Evjen.

Sånne spillere må plukkes opp mye tidligere om Brann skal ha noen mulighet til å signere dem. Nå har han prestert strålende både i ES og på U-landslag, og da er det for sent. Nå er han aktuell for utenlandske klubber og ville kostet et tosifret antall millioner om Brann skulle prøvd seg.



Da er det bare å begynne å jobbe med finansieringen, før Molde eller RBK henter han.
Saludar a los monos!

fortune

Vi kjøper en mengde angrepsspillere for store penger, men ingen presterer noe som helst i Brann. Er det da spillerne eller treneren som sannsynligvis er problemet?

Layouni hadde nok fått alle offensive tanker banket ut av seg i løpet av noen uker uansett.
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: pidre on June 20, 2019, 12:05:25 PMHva med Amor Layouni.

Noe annet enn;  Mr. Nøkkelspiller, sutre til media for å bli byttet ut, absolutt null sluttprodukt, ubegrenset tillit, stoppe opp, tråkke ball, gå i ring, slå inn når alle bevegelser er gjort - Gilbert Koomsoon.

    

Jasså, skal vi være seriøse nå? :) Jeg ser han er forholdsvis høyreist og spiller ving hos Glimt. Noen som har sett denne spilleren i aksjon? Han har scort greit med mål gjennom karrieren sin, 47 mål på 197 kamper.

ACHTUNG

Quote from: pidre on June 20, 2019, 12:05:25 PMHva med Amor Layouni.

Noe annet enn;  Mr. Nøkkelspiller, sutre til media for å bli byttet ut, absolutt null sluttprodukt, ubegrenset tillit, stoppe opp, tråkke ball, gå i ring, slå inn når alle bevegelser er gjort - Gilbert Koomsoon.

     


Det hadde vært en drømmesignering. Samtidig tror jeg det ikke bare ligger hos enkeltspillere, selv om Gilbert er helt ekstrem når det kommer til å både brenne sjanser og det å være for tidlig eller for sen med innlegg, det ligger også endel på hvordan LAN-fotballen er og hva som forventes av spillertyper.

Billy Elliott

https://www.tv2.no/sport/10682018/

Løp og kjøp, Soltvedt. Her snakker vi perfekt LAN-spiss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Eivind

Quote from: pidre on June 20, 2019, 12:05:25 PMHva med Amor Layouni.

     

En spiller som er avhengig av frihet. Til å jukse i returløpene og konsentrere seg om kontringer og det offensive. Hadde vært karrièredrepende for han å velge Brann.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Billy Elliott on June 20, 2019, 19:52:26 PMhttps://www.tv2.no/sport/10682018/

Løp og kjøp, Soltvedt. Her snakker vi perfekt LAN-spiss.

Dette er den perfekte spiss ja. OK fart, sterk, god hodespiller, bevegelig, jobber bra. Farlig på dødballer viktig på deffensive dødballer. Blir som en 10-15 cm høyere Orlov som er litt bedre på alt, og det er paradoksalt nok drømmespissen i vårt system.

Verste er at det ikke er helt utelukket. Han åpner selv for Norge, dette er et kjøp hvor jeg tror Mohn kan være villig til å bla opp osv.

MEN: Dersom han har snev av fornuft så stryker han Brann fra listen sin fort som fy. I feks Molde hadde han vært garantert 15+ mål og god mulighet for å komme seg ut igjen og "kickstarte" karrieren som han siteres på i artikkelen.  Om han har fulgt med på Brann de siste årene vet han at vår enslige spiss maks lander på 10ish mål, og at hovedinnstruks er å jobbe hardt og være første forsvarsledd. "Så er det ikke så viktig hvem som scorer målene".

pidre

June 21, 2019, 12:09:55 PM #284 Last Edit: June 21, 2019, 12:11:42 PM by pidre
Dette med at våre kanter og spiss må jobbe så spesielt hardt (ift. i andre klubber) defensivt er bare tøv, i beste fall sterkt overdrevet. Slik er fotballen blitt, angripere ER første forsvarsledd - å ha 2-3 offensive spillere som dasser på topp og ikke har defensive oppgaver finnes ikke lenger.

Tja, men får ikke ståpikk av Mars. Ville heller brukt pengene på Evjen (om det er mulig). 
Saludar a los monos!

pidre

Sigurd Haugen med 6 mål på 2 kamper...
Saludar a los monos!

Sint balle

Radlinger klar for Barnsley, ikke at vi lengre trenger en bedre keeper!

Larsendos

Vi trenger vel kanter? De Lanley på utgående kontrakt. Ikke førstevalg i trøndelag.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Saludar a los monos!

Miller


Morkel

Horsens godtok et bud som var mindre enn det de ga for ham for ett år siden. SHN går ned i pris jo mer ettertraktet han blir.

Gulløl

Tror vi skal ta "interessen" fra belgiske Oostende med en klype salt. Nå har de dessuten signert en midtbanespiller fra Manchester City som er en bedre spiller en Sivert.

Horsens er klar for å akseptere et bud på like i underkant av to millioner kroner. Det er en sum som er en drøy million mindre enn Horsens selv ga Brann for spilleren. Det kan kanskje være mulig å forhandle prisen enda litt lavere. Sivert har gjennom en middels minus sesong i Danmark som nesten medførte nedrykk rett og slett falt en god del i pris.

Mulig det kan blir interessant for Brann å hente han i sommer om prisen faller ytterligere. Sivert aksepterer nok en lønn med et lite påslag på det han tjente sist han var i Brann, han vet utmerket godt at han ikke er selvskrevet på laget lenger og må kjempe mer for en plass.

Hvor interessert Brann er kan en spørre seg om. Laget har mange midtbanespillere å ta av men mangler en DM i kamper og situasjoner der det defensive er viktig og det trenges å ryddes opp der bak.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Tror det vil sitte fryktelig langt inne for Soltvedt å betale for å få SHN tilbake etter måten han presset seg ut på for mindre enn et år siden.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Tror det sitter langt inne for LAN å hente sønnen tilbake, mer enn Soltvedt. Sivert var perfekt i Sivert rollen under LAN. Tror ikke der er realistisk.
Brannsupporter.

Chrisstah

Ser Cristian Gamboa er ledig på markedet, utelukker heller ikke en retur til Norge.

Her snakker vi en spiller som ikke står tilbake for noen i ligaen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kagain

Quote from: Chrisstah on July 03, 2019, 23:53:33 PMSer Cristian Gamboa er ledig på markedet, utelukker heller ikke en retur til Norge.

Her snakker vi en spiller som ikke står tilbake for noen i ligaen.


Tenker du å bruke han som back (Det var mest det han spilte i Celtic forstår jeg) eller som et alternativ på vingen? Eller en slags halvpotet?

Gulløl

July 04, 2019, 11:41:51 AM #297 Last Edit: July 04, 2019, 11:44:10 AM by Gulløl
Brann har utviklet en trener som nå til selveste Chelsea som er nr.8 på listen over de rikeste klubbene i verden. Hvor mange millioner har Soltvedt forhandlet inn i kassen for denne overgangen da ?? Håper ikke noen skriver at Brann og Soltvedt er kjempegrei og det gir 0,00 kr i inntekter.

Klipp:
Sportssjef Rune Soltvedt takker Tokvam for innsatsen:
- Vi utvikler ikke bare spillere i denne klubben, men også trenere. Da er det selvfølgelig helt naturlig å gi vår velsignelse når en slik sjanse byr seg. Det er uansett kjedelig å miste en så flink mann med en så bred og god kompetanse. Vi ønsker han masse lykke til i Chelsea FC og håper han lykkes i jobben der, avslutter sportssjefen.


https://www.brann.no/nyheter/brann-trener-til-chelsea
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Chrisstah

Quote from: Kagain on July 04, 2019, 06:51:51 AM
Quote from: Chrisstah on July 03, 2019, 23:53:33 PMSer Cristian Gamboa er ledig på markedet, utelukker heller ikke en retur til Norge.

Her snakker vi en spiller som ikke står tilbake for noen i ligaen.


Tenker du å bruke han som back (Det var mest det han spilte i Celtic forstår jeg) eller som et alternativ på vingen? Eller en slags halvpotet?

Jeg tenker at når en sånn spiller er tilgjengelig så burde være naturlig for en klubb som Brann å vurdere om denne spilleren er en spiller som først og fremst passer inn innenfor de kravene og rammene vi har.

At han er bedre enn Teniste på alt utenom innkast er det ingen tvil om.

Våre backer er pdd ikke gode nok i det systemet vi spiller. Det gjelder både på høyre og venstresiden.

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBCPH

Han hadde også passet mye bedre i den 5-3-2-formasjonen som LAN mer og mer tester ut, enn Teniste.
- Vi har den treneren vi har.

Go Up