• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - RBK søndag 26/5 kl 20:00

Started by ACHTUNG, May 20, 2019, 10:19:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jeg er ikke helt med på at Brann først og fremst spilte så veldig feigt. Det var heller det at de ikke hadde noe spill å komme med når motstanderen ligger så bra defensivt som det Rosenborg gjorde i går. Det var rett og slett evnene det først og fremst stod på. Og Nilsen evnet heller ikke, eller hadde vilje, til å endre på det. Jeg vet ikke hva som kunne blitt gjort. Kanskje lagt om til et bedre oppspillspunkt der foran?
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Brann spilte en god kamp, men fikk ikke mange sjanser mot et RBK-forsvar som over natten har blitt pottetett igjen og Norges beste keeper. Vi må stikke fingeren i jorden, det var kun 3 poeng tapt, Molde gikk på et enda styggere tap for TIL, etter all sannsynlighet kommer både vi og RBK til å knappe godt inn på Odd og Moldes poengledelse og så får vi se hva status blir i høst. Om ikke Brann tar gull, håper jeg for alt i verden at Molde, Odd eller et annet lag fravrister gullet fra dødball-laget fra Nidaros.

Superjack

May 27, 2019, 08:06:44 AM #102 Last Edit: May 27, 2019, 08:09:28 AM by Superjack
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:49:54 PMLAN mistet meg litt i dag igjen. Det blir mer og mer likegyldig for meg om han får beskjed om å finne seg noe annet å gjøre på.

Jeg har egentlig hele sesongen så langt, sittet med en følelse av at han virker mett og fornøyd med det han har fått til med Brann.

YES! Min oppfatning siste tiden også.

Har hatt et par intervjuer også der han nesten mer enn antyder at det ikke er like kjekt lenger også.

Veldig skuffet da Gilli startet på kanten, for da fortalte LAN meg, indirekte iallefall, at han ikke turde gå for å kjøre denne kampen. Trist. Skuffet.

Og med spillet som etter hvert ble, der Bamba ikke fikk til noe som helst med langballene kunne Azar godt kommet inn rett etter pause. Tror det hadde skapt kaos i RBK forsvaret, og Veton + Strand er perfekte til å fange nedfallsfrukten rundt Azar.
Brannsupporter.

Falkman

Quote from: Superjack on May 27, 2019, 08:06:44 AM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:49:54 PMLAN mistet meg litt i dag igjen. Det blir mer og mer likegyldig for meg om han får beskjed om å finne seg noe annet å gjøre på.

Jeg har egentlig hele sesongen så langt, sittet med en følelse av at han virker mett og fornøyd med det han har fått til med Brann.

YES! Min oppfatning siste tiden også.

Har hatt et par intervjuer også der han nesten mer enn antyder at det ikke er like kjekt lenger også.

Veldig skuffet da Gilli startet på kanten, for da fortalte LAN meg, indirekte iallefall, at han ikke turde gå for å kjøre denne kampen. Trist. Skuffet.

Og med spillet som etter hvert ble, der Bamba ikke fikk til noe som helst med langballene kunne Azar godt kommet inn rett etter pause. Tror det hadde skapt kaos i RBK forsvaret, og Veton + Strand er perfekte til å fange nedfallsfrukten rundt Azar.

Nedfallsfrukt hadde det blitt lite av. Frispark imot deriomot..  slik jeg tolket det, startet Koomson på benken fordi han sto over treningen på lørdag, pga av sykdom. Alternativet til Gilli ville jo vært å skyve Strand ut på kanten, men det ville være et ulogisk trekk med tanke på de tre foregående kampene. At Koomson godt kunne kommet inn før, og at mye kunne vært gjort annerledes fra benken, er derimot hevet over tvil.

Finfin respons

Enig med Gepard og Torvanger og litt med Falkmann innimellom hylekoret her.

Rbk slo kronisk lang, prøvde nesten aldri å  s p i l l e   seg ut, noe som var veldig spesielt, veldig ulikt dem, og ekkelt smart motspill mot Branns høytrykkball - som tidligere har skapt så mange brudd og målsjanser. Var vel bare høytrykk 2 - 3 ganger, og da var rbk til overmål gode å spille seg ut. Veldig utypisk rbk dette. De var defensivt gode på en ny måte, sånn som Brann måtte og var etter at Lan overtok etter nedrykket. Samling i rammen. Det ER vanskelig å spille festfotball mot slikt.  

Men jeg er bekymret over alle cornerne rbk fikk. Var dette den første krigekrigekampen vi har hatt siden sesongstarten?
Kanskje.

Kagain

Det vi kan noteres oss er at det fra andre (og mer trønderske) kilder har vært klagd over at RBK har hatt et veldig strekk mellom midtbane og angrep. Slik Brann spilte de to foregående kampene ville det vært helt perfekt, da det var der Brann hadde vært sterkest. Forut denne kampen kunne det se ut som at RBK hadde gjort grep for å minske strekket, og dermed ble det vanskelig for Brann å levere.

Jeg tror også at noen av RBK-spillerne gjorde smart i å være litt røff med Berisha. Da hisset han seg opp, og klarte kanskje ikke å tenke helt klart. Men jeg må si at at jeg lot meg overraske over Berisha allikevel. Det var et par hodedueller han vant.

Go Up