• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM, Åsane - Brann, 23. mai 2019, kl 18:00

Started by Lasaron, May 20, 2019, 12:38:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Åsane har 10 poeng på sine fem første kamper i 2.divisjon, og henger absolutt med i opprykkskampen. I kveld møter de Odd 2 borte. Odd har ni poeng på sine fem første, og består av spillere som prøver å spille seg inn på det beste laget i Norge. Åsane vil således ha mindre hvile i beina sine når de tar i mot oss.

Vår egen Marius Bildøy kom innpå i de fire første kampene, og startet den femte. Han startet også i NM mot Bergen Nord. Starter han også i dag er han virkelig i ferd med å etablere seg på et høyere nivå. Kan han gjøre livet surt for Grøgaard?

Andre spillere med en fortid i Brann er Håkon Lorentzen, Simen Lassen, Andreas Søreide, Ole Didrik Blomberg, Lars Hauge (sønn av sin far), Magnus Bruun Hansen (sønn av sin far) og Viljar Birkeland.

I tillegg har de teknikeren August Selnes, superteknikeren Beltran Mvuka, storscorer Henrik Udahl og talentet Ole Martin Kolskogen.

Ja, og så har de mer rutinerte Martin Ueland, Eirik Wollen Steen, Stian Nygard, Joakim Hammersland, Kristoffer Valsvik og Simen Hopsdal. Ja, og så det tidligere supertalentet fra Florø, Stefan Aase.

Tøff kamp, med andre ord. Her gjelder det å ikke miste flyten. Taper vi denne taper vi garantert mot Rosenborg. Garantert. Nøkkelen er å holde fast på vinnerlaget, men ha lav terskel for å hvile slitne og småskadete spillere. Kristiansen skal dermed selvsagt ikke starte. Alle andre skal starte, med mindre noen er svært slitne.
Tren på langskudd

Nixon

Alle fra Bodø skal starte med mindre de er svært slitne? Tull! Er det ikke du som har messet om manglende rullering i flere sesonger nå? Hvis Brann ikke kan rullere på laget til denne kampen, når skal Brann egentlig rullere?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Som sagt flere ganger før: Jeg har kritisert LAN for følgende, å ha alt for høy terskel for å dra inn klippekort, og for å la småskadete spillere hvile. I fjor, for eksempel, spilte Kristiansen og Barmen for lenge med småskader. Og når formsvikten slo inn var det mange som spilte mange dårlige kamper på rad. Når han til slutt måtte bruke spillere han helst ikke ville bruke, hadde de svært lite kamptrening.

Med lav terskel for å hvile slitne, og hvile småskadde spillere, oppstår naturlig rullering.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig virker Teniste sliten, eller litt ute av det. Helt greit med Gilli og Grøgaard på hver sin back mot Åsane, som er mye bedre enn Arna.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 12:57:23 PMMed lav terskel for å hvile slitne, og hvile småskadde spillere, oppstår naturlig rullering.

Men vi snakker Åsane her. Og vi har en særdeles viktig kamp mot Rosenborg kun tre dager etterpå. Da kan vi, og bør vi, tillate oss å bytte mer enn vanlig naturlig rullering etter min mening.
Rød makt på Hansa

Corran

Her må det rulleres på omtrent alle plasser.
Holmen må i mål og de nest beste må få vise seg fram.
Men med Barmen og Haugen ute med skader må kanskje et par av midtbane spillerne starte av de som spilte mot b/g
Viktig å ha så mange som mulig uthvilt til søndagens kamp.

2 runde skal vi klare uansett

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

May 20, 2019, 14:26:49 PM #6 Last Edit: May 20, 2019, 14:33:58 PM by krakra
 Skal vi lykkes i tre turneringer må LAN tørre å ha tillit til hele stallen sin, og det innebærer at førstevalgene hviler mot 2. divisjonsmotstand i andre runde av cupen. Vi har spillermaterialet til å hvile nesten hele elleveren mot Glimt og bare bruke én spiller fra akademiet(to hvis Kalsaas er skadet).

Syns spillerne bar preg av at de var slitne allerede i førsteomgang i går, og jeg ser ikke hvem andre enn RYJ, som kan ligge dypt og ta det rolig, som ikke bør hviles. Stopperne ja, men der har vi andre som bør få sjansen.

    Johansen
Kalsaas/Kleppe - Løvgren - Eggen - Gilli
             RYJ
       Løkberg - Mjøs
Johansen - Karadas - Marengo


Eventuelt:


              Johansen
    Løvgren - Eggen  - Karadas
Kalsaas Løkberg - RYJ - Mjøs Gilli
             Marengo - Johansen

Finfin respons

Enig med krakra. Jeg ville hatt Strand eller Bamba eller koomson på lur for å ha noe matchvinnende parat for tidlige bytter.
Kanskje.

Lasaron

Vi har røket mot Førde og Fyllingsdalen i nyere tid, begge dårligere da enn Åsane er nå. Forøvrig er jeg helt enig i at en bortimot total utskifting av førsteelleveren til denne kampen likevel skal være langt mer enn godt nok, sånn egentlig. Er bare redd for at en smell der ødelegger flyten.
Tren på langskudd

Lasaron

Dessuten, topper vi laget og måker inn noen mål i starten kan spillerne ta det lugnt. Kan være greit å føle på kroppen å endelig punktere en kamp også.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 15:51:47 PMEr bare redd for at en smell der ødelegger flyten.

Hvilke mekanismer er det da som slår inn når en haug med spillere som ikke er involvert i kampen skal få en reaksjon etterpå? Sympati og medfølelse for lagkameratene sine?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er jo en liten skandale for klubben, utrolig flaut, om man ryker for Åsane. Det vil nok påvirke.
Tren på langskudd

Nixon

May 20, 2019, 22:09:09 PM #12 Last Edit: May 20, 2019, 22:16:07 PM by Nixon
Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 20:36:20 PMDet er jo en liten skandale for klubben, utrolig flaut, om man ryker for Åsane. Det vil nok påvirke.

Så vi har en litt usikker teori på den ene siden. Og en håndfast kamp der vi trenger friskest mulige bein på den andre siden. Valget er egentlig ganske lett etter min mening.

Når det er sagt er jeg slett ikke sikker på om Nilsen bytter ut over halve laget. Det er jo ikke uten grunn at mellomnavnet hans er "Safety First"...
Rød makt på Hansa

krakra

Et annet poeng er jo at det ikke nødvendigvis er noe mer sannsynlig at vi ryker hvis vi stiller med et rent b-lag der 90% av laget har Eliteserieerfaring enn hvis vi stiller med et toppet lag der planen er at de skal ta det rolig og ikke bruke for mye krefter. Jeg tror nivåforskjellen på vårt toppede lag, og et rent b-lag er såpass lite at hvis det toppede laget senker seg 10%, så er de dårligere.

Corran

Quote from: Nixon on May 20, 2019, 22:09:09 PM
Quote from: Lasaron on May 20, 2019, 20:36:20 PMDet er jo en liten skandale for klubben, utrolig flaut, om man ryker for Åsane. Det vil nok påvirke.

Så vi har en litt usikker teori på den ene siden. Og en håndfast kamp der vi trenger friskest mulige bein på den andre siden. Valget er egentlig ganske lett etter min mening.

Når det er sagt er jeg slett ikke sikker på om Nilsen bytter ut over halve laget. Det er jo ikke uten grunn at mellomnavnet hans er "Safety First"...
Han har vel vist de siste årene at han egentlig driter i cupen og det tror jeg han gjør i år og.
LAN er kynisk og han har en viktig kamp på søndag som har første pri hos ham.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jaja, det blir mest sannsynlig seier uansett.
Tren på langskudd

ACHTUNG

RBK på søndag MÅ ha førstepri. Og dersom ikke Holmen får prøve seg mot Åsane, da er det på tide at LAN & co tar bladet fra munnen og forteller oss årsaken.

ostraume

Her skal det selvsagt rulleres. Sprøtt at en av de fremste rotasjonforkjemperne (Lasaron) ikke vil rotere på laget i 2(!) runde av cupen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg har nok brukt ordet rullering noen ganger, for enkelthets skyld. Jeg er altså for å ha en førsteellever, men vil ha lavere terskel for å dra inn klippekort, samt la småskadde/slitne spillere hvile. Det har jeg sagt ofte.

Kristiansen er åpenbart skadet. Teniste virker sliten, og jeg foreslår han bør hviles. Om alle de andre er frisk og rask bør de spille, dog er jeg usikker rundt keeper.

Jeg vil at de beste som er friske og raske skal spille fordi:
1. Det maksimerer sjansen for avansement, og å beholde en god flyt. Jeg tror tap mot Åsane i seg selv øker sjansen for tap mot Rosenborg. De som tror det ikke går an å tape for Åsane kan ikke fotball.
2. Relasjonene utvikles enda mer.
3. Førstevalgene trenger å kjenne på å punktere kamper, noe det er store muligheter for å få til her. Da mener jeg sjansen øker for at de klarer det i eliteserien også. At de som spiller fast kjenner at det løsner litt foran mål.

Men igjen, dette er ikke noe kampsak for meg, jeg blir ikke oppgitt eller frustrert om LAN kjører masserullering her. Men jeg syns det er en fin diskusjon.
Tren på langskudd

krakra

Syns disse argumentene blir ganske bagatellmessige i forhold til det faktum at spillerne var synlig slitne tidlig i kampen mot Glimt, og at det reduserer sjansen for å slå trønderne betraktelig hvis de skal spille ennå en midtukekamp bare for å trene på å punktere kamper og utvikle relasjoner mot 2. divisjonsmotstand,

Vi kan tape. Det kan vi også med et toppet lag. Taper vi med b-laget ødelegger det ikke flyten til førstevalgene.

Lasaron

Nja. Jeg tror det kanskje er en bedre idè å velte totalt om på laget, enn å beholde halvparten.

Så har vi den med at spillerne skal trene på å takle mange kamper, slik at vi kan takle å henge med i tre turneringer.

Men, det er klart, det er viktig å slå Rosenborg. Det er nesten en sekspoengskamp.
Tren på langskudd

Serez

Hvil så mange spillere som mulig. Vi har gode spillere på benken. Holmen i mål burde være selvsagt her.

Det jeg er usikker på er Bamba og Komsoon. Er disse spillere som tjener på å bli rullert, eller fortsatt tillit? Usikker

Lasaron

Åsane vant 1-0 borte mot Odd 2 i går. (Bildøy ikke i troppen).
Tren på langskudd

Henki

Quote from: krakra on May 20, 2019, 22:21:05 PMEt annet poeng er jo at det ikke nødvendigvis er noe mer sannsynlig at vi ryker hvis vi stiller med et rent b-lag der 90% av laget har Eliteserieerfaring enn hvis vi stiller med et toppet lag der planen er at de skal ta det rolig og ikke bruke for mye krefter. Jeg tror nivåforskjellen på vårt toppede lag, og et rent b-lag er såpass lite at hvis det toppede laget senker seg 10%, så er de dårligere.

Vi må i hvert fall kunne forvente at de som står utenfor det som har vært startelleveren de siste kampene, faktisk er bedre hvis de andre senker seg 10%. Noe annet ville være et ganske stort svakhetstegn ved stallen.
Ballen skal fremover!

pidre

Max rullering. Kampen mot RBK er mye viktigere.

Tenker cupen er prioritert lavest av alle turneringer vi deltar i.
Saludar a los monos!

pidre

May 22, 2019, 08:02:06 AM #25 Last Edit: May 22, 2019, 08:03:37 AM by pidre
Blir tøft. Åsane holder nok OBOS-nivå, og vil gi 110 %, årets kamp, mange som skal bevise noe, bla bla bla.

Blir ikke overrasket om vi ryker her, men det betyr nok ikke allverdens, hverken sportslig eller økonomisk(?).

NM har vel mistet endel status etterhvert.
Saludar a los monos!

SeLyren

Prøver meg på et lag som bør være slagkraftig.

                          Holmen
Kalsaas  Löfgren  Rismark  Grøgaard
             
         Løkberg Ordagic Johansen
 
                  Gilli  Azar   Marengo
   

Falkman

Quote from: pidre on May 22, 2019, 08:02:06 AMBlir tøft. Åsane holder nok OBOS-nivå, og vil gi 110 %, årets kamp, mange som skal bevise noe, bla bla bla.

Blir ikke overrasket om vi ryker her, men det betyr nok ikke allverdens, hverken sportslig eller økonomisk(?).

NM har vel mistet endel status etterhvert.

Serie og E-cup er helt klart viktigere, men det vil være ille å ryke ut for Åsane! Veldig, veldig ille.

ACHTUNG

Quote from: SeLyren on May 22, 2019, 08:10:59 AMPrøver meg på et lag som bør være slagkraftig.

                          Holmen
Kalsaas  Löfgren  Rismark  Grøgaard
             
         Løkberg Ordagic Johansen
 
                  Gilli  Azar   Marengo
   


Er Marengo tilbake i trening igjen?

Lasaron

Marengo har spilt litt for Brann 2 i det siste. Ikke Kalsaas, han er nok fortsatt skadet. Jeg tror han er kjeks.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lasaron on May 22, 2019, 10:20:34 AMMarengo har spilt litt for Brann 2 i det siste. Ikke Kalsaas, han er nok fortsatt skadet. Jeg tror han er kjeks.

Kjeks altså. Ikke bra.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Kjeks, det var da et uttrykk det også. Det er jo snakk om hodeskade, hjernerystelse, har det vært noen senvirkninger?

pidre

Quote from: SeLyren on May 22, 2019, 08:10:59 AMPrøver meg på et lag som bør være slagkraftig.

                          Holmen
Kalsaas  Löfgren  Rismark  Grøgaard
             
         Løkberg Ordagic Johansen
 
                  Gilli  Azar   Marengo
   

Nesten helt enig, men Kalsaas er vel fremdeles skadet. Bør også prioritere å hvile Ordagic. Kan vi bruke spillere fra Brann 2?
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Kan det tenkes at Harlöff kan få sjansen mot Åsane?

Ellers ser jeg for meg dette laget:


Holmen

Gilli  Rismark  Vito/Acosta Grøgaard

Løkberg  Yttergaard Mjøs

Gilbert   Kjelsrud  Marengo


Innhopp av Strand, Azar og Ordagic i andre omgang.

pidre

Quote from: Falkman on May 22, 2019, 09:15:21 AM
Quote from: pidre on May 22, 2019, 08:02:06 AMBlir tøft. Åsane holder nok OBOS-nivå, og vil gi 110 %, årets kamp, mange som skal bevise noe, bla bla bla.

Blir ikke overrasket om vi ryker her, men det betyr nok ikke allverdens, hverken sportslig eller økonomisk(?).

NM har vel mistet endel status etterhvert.

Serie og E-cup er helt klart viktigere, men det vil være ille å ryke ut for Åsane! Veldig, veldig ille.

Tar det ikke så tungt, da kan vi fokusere på serie og ecup.

Dessuten, NM er NFF sin prestisjeturnering, og jeg hater NFF. På ærestribunen sitter kongen og Semb. Hele turneringen er tvilsomme greier, med oppsett av kamper og hjemmefordel. Skulle vi komme til finalen får vi Dølve eller Hobber Nilsen.

Var det opp til meg skulle vi boikottet hele NM.
Saludar a los monos!

Lasaron

Kalsaas er ofte skadet. Det er stadig noe. Derav ordbruken.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/lan-advarer-mot-asane

Det blir ingen juniorer med i morgen siden de skal spille sitt eget NM på samme tidspunkt.

Men Barmen er tilbake.

Og det skal regne.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: pidre on May 22, 2019, 11:15:08 AM
Quote from: Falkman on May 22, 2019, 09:15:21 AM
Quote from: pidre on May 22, 2019, 08:02:06 AMBlir tøft. Åsane holder nok OBOS-nivå, og vil gi 110 %, årets kamp, mange som skal bevise noe, bla bla bla.

Blir ikke overrasket om vi ryker her, men det betyr nok ikke allverdens, hverken sportslig eller økonomisk(?).

NM har vel mistet endel status etterhvert.

Serie og E-cup er helt klart viktigere, men det vil være ille å ryke ut for Åsane! Veldig, veldig ille.

Tar det ikke så tungt, da kan vi fokusere på serie og ecup.

Dessuten, NM er NFF sin prestisjeturnering, og jeg hater NFF. På ærestribunen sitter kongen og Semb. Hele turneringen er tvilsomme greier, med oppsett av kamper og hjemmefordel. Skulle vi komme til finalen får vi Dølve eller Hobber Nilsen.

Var det opp til meg skulle vi boikottet hele NM.

Hva for tøys er dette??

Cupfinale er når Bergensere okkuperer hovedstaden fra fredag til søndag kveld.
Noen av de beste fotballfestene har vært cupfinale.
Var der i 95, 99, 04 og 11. Siste var nedtur pga et Skarsfjordlag som ikke giddet stille til kamp... Og festen var så som så, men jeg er klar for fest. Er ikke NFF sin fest, det er Brann og Bergen sin fest hver gang Brann er der.

Makan!
Brannsupporter.

SK

Cupen er noe tull. Kun interessant hvis vi når finalen. Alt frem til det er bortkastet tid, når vi burde hatt fokus på viktigere ting. Skulle vi ryke for Åsane, er det helt greit. Så er fokuset på serien og ingenting annet for en stund.

Lasaron

Det der er en form for tapermentalitet. Når man forteller seg selv og andre at det er greit å tape i cupen, da bygger man tapermentalitet.
Tren på langskudd

SK

Nei, vi må fokusere på det som er viktig. Å tape i cupen er kun et lite hakk verre enn å tape en treningskamp i mine øyne. Og der ville man ikke kalt det for tapermentalitet å ikke ta på vei for å tape en kamp.
Jeg vet jo ikke, men mistenker LAN for å tenke litt i de samme baner. Som da vi tapte mot Førde, det virket nesten som at han dret i det.

krakra

May 22, 2019, 22:18:47 PM #41 Last Edit: May 22, 2019, 22:22:04 PM by krakra
Jeg vil si at naivitet er en form for tapermentalitet. Det trengs litt kynisme, som det vil være å ikke risikere alt for tre turneringer, men faktisk sette en av dem på spill for å hevde seg i de to andre. Fram til vi eventuelt når et punkt der det er verdt å satse på cupen, er ute av e-cupen eller medaljestriden i ES.

En viktig egenskap hos de virkelige vinnerskallene i verden er evnen til å skille mellom de viktige og uviktige konkurransene. Å ikke skulle "vinne alt" når man ikke har kapasitet til å vinne alt. Men fokusere på det viktigste og drite i det andre.

Så må man forstå det riktig. Det er ikke sånn at de som går ut på banen i morgen skal drite i om de vinner eller taper. Det kan godt være at vi har kapasitet til å hevde oss i alle tre turneringer(og hevde seg i ecup betyr ikke å kjempe om tittelen bare så det er sagt), men det forutsetter at vi tåler å bruke hele stallen. Å faktisk hvile nær hele førsteelveren i cupens andre runde, uten å ryke. Klarer vi ikke det har vi ikke en stall som er sterk nok til å hevde seg i tre turneringer. Da er det greit at cupen ryker.

Lasaron

Vel, la oss tenke oss mest mulig rullering, minus Kristiansen, Haugen og juniorer:

Holmen
Gilli - Løfgren - Eggen - Grøgaard
Ordagic - Barmen - Løkberg
Kjelsrud - Karadas - Marengo

Her er mange svakheter. Manglende relasjoner. Løfgren har foreløpig ikke klart å løfte Brann 2 i tredjedivisjon. Er Barmen fit for å starte? Kjelsrud som ving? Marengo foreløpig bare spilt i tredjedivisjon. Er Karadas egentlig god nok til å spille en hel kamp mot et tipp topp andredivisjonslag?

Nå vet trenerne bedre enn jeg hvem som er frisk og rask. Ser ikke bort fra at Bamba og Koomson har ikke spilt så veldig mye i år og er kanskje tipp topp. Jenssen, Wormgoor og Acosta har nok ikke løpt så enormt mye, vil jeg tro.
Tren på langskudd

Superjack

Tipper det stilles med mye samme stammen som i ES. Men Barnebarnet og Grøgård spiller fra start, samme gjør Gilli og Løkberg. Kjellsrud blir spiss. Så ser jeg for meg at Vito, RYJ og Barmen spiller.

Om ikke Holmen står i mål i denne kampen blir jeg sjokkert.
Brannsupporter.

Gulløl

May 23, 2019, 10:36:10 AM #44 Last Edit: May 23, 2019, 10:37:58 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on May 23, 2019, 07:39:21 AMVel, la oss tenke oss mest mulig rullering, minus Kristiansen, Haugen og juniorer:

Holmen
Gilli - Løfgren - Eggen - Grøgaard
Ordagic - Barmen - Løkberg
Kjelsrud - Karadas - Marengo

Her er mange svakheter. Manglende relasjoner. Løfgren har foreløpig ikke klart å løfte Brann 2 i tredjedivisjon. Er Barmen fit for å starte? Kjelsrud som ving? Marengo foreløpig bare spilt i tredjedivisjon. Er Karadas egentlig god nok til å spille en hel kamp mot et tipp topp andredivisjonslag?

Nå vet trenerne bedre enn jeg hvem som er frisk og rask. Ser ikke bort fra at Bamba og Koomson har ikke spilt så veldig mye i år og er kanskje tipp topp. Jenssen, Wormgoor og Acosta har nok ikke løpt så enormt mye, vil jeg tro.
Dette laget er nok ikke så langt fra slik det blir. Dette "backup laget" viser også hvor Brann bør justere og forsterke stallen i sommer (og til nyttår). Marengo erstattes med en ny og bedre kantspiller. Kjelsrud på lån eller salg og erstattes med en bedre angrepsspiller som både kan spille kant og spiss. I tillegg SHN inn som backup og konkurrent for Jenssen på DM. Barmen er for usikker i forhold til nakken og mangler en del av egenskapene som SHN har. I overgangsvinduet til nyttår går jeg ut fra at Karadas forsvinner og blir erstattet med en ny mer ung og sulten angrepspiller. Dette var en digresjon, men dette "backuplaget" gav en anledning til å påpeke hvor stallen bør justeres og forsterkes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg tror enten Acosta eller Vito starter. LAN vil nok kjøre inn backen som skal inn for Ruben, jeg håper det blir Gilli, men jeg tror det blir Grøgaard. Rismark får den andre stopperplassen og så blir det Gilli på Tenistes plass, dersom det er Grøgaard som skal spilles inn mot RBK. Barmen blir anker på midten, Løkberg starter garantert og så må det bli enten Strand eller Ordagic på den andre indreløperplassen, kanskje de får hver sin omgang? Fremme tror jeg Gilbert starter, for om mulig å få hull på scoringsbyllen, det er ikke utenkelig at Bamba starter og bytter med enten Kjelsrud eller Karadas i andre og så kan det vel ikke bli andre enn Marengo, om han er smerte- og skadefri på flanken.

Belfort

Man må velge sine slag. Et lag som blir tappet for krefter hver høst, hvordan skal de kunne klare å kjempe på 3 fronter??
Nei, i dag gjør det ingenting om vi ryker ut av cupen

Lasaron

Tren på langskudd

Falkman

Quote from: ACHTUNG on May 23, 2019, 11:15:31 AMJeg tror enten Acosta eller Vito starter. LAN vil nok kjøre inn backen som skal inn for Ruben, jeg håper det blir Gilli, men jeg tror det blir Grøgaard. Rismark får den andre stopperplassen og så blir det Gilli på Tenistes plass, dersom det er Grøgaard som skal spilles inn mot RBK. Barmen blir anker på midten, Løkberg starter garantert og så må det bli enten Strand eller Ordagic på den andre indreløperplassen, kanskje de får hver sin omgang? Fremme tror jeg Gilbert starter, for om mulig å få hull på scoringsbyllen, det er ikke utenkelig at Bamba starter og bytter med enten Kjelsrud eller Karadas i andre og så kan det vel ikke bli andre enn Marengo, om han er smerte- og skadefri på flanken.
te author=Belfort link=msg=544836 date=1558614818]
Man må velge sine slag. Et lag som blir tappet for krefter hver høst, hvordan skal de kunne klare å kjempe på 3 fronter??
Nei, i dag gjør det ingenting om vi ryker ut av cupen
[/quote]

Hvis ambisjonen er at vi skal komme oss videre fra gruppespillet i EL kan muligens  den ekstra kampbelastningen fra kvart/semi/finale i cupen påvirke det. Personlig tror jeg sjansen  for at vi i det hele tatt når gruppespillet er  godt under  10 prosent, jeg er temmelig sikker på at Sarpsborg kunne prøvd 10 ganger til, uten å gjenskape  prestasjonen fra i fjor. Etter mange magre år er det på høy tid med litt skikkelig cupsuksess, og  gjerne en finale.

Gulløl

May 23, 2019, 14:27:21 PM #49 Last Edit: May 23, 2019, 14:31:52 PM by Gulløl
Er vel noen spillere som sliter med småting som ikke er kjent utenfor Stadion. Slik at de blir spart i kveld. Så laget som starter er nok ikke helt enkelt å spå. Det eneste som er helt sikkert er at seks spillere av 24 ikke blir med i troppen i dag. Kristiansen, Haugen og Kalsaas  er nok tre av dei som ikke blir med. Så blir det tre i tillegg, trolig spillere som sliter med småting. Koomson hadde vel litt problemer med et kne litt tidligere, så er han ikke helt frisk fra de problemene blir han nok spart.

Håper Barmen klarer minst 60 min på DM i kveld, men tipper han er ganske forsiktig med hodedueller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up