• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2019

Started by Lasaron, April 07, 2019, 09:28:53 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Giles on May 08, 2019, 19:23:02 PMHolmen er mer enn bare høy, det er vrøvl. Og jeg er helt enig med han når han reagerer på det sinnsyke spillet til Brann, som til tider ser ut som om det går ut på possesion på egen halvdel inntil presset blir så stort at keeper er nødt til å slå en drager ut over linja eller til ingenmannsland et sted.
Men skjønner at han nå skal slaktes uansett, etter tre kamper....

Mange gode poeng her Giles. Det er forsåvidt rett at han ikke ar bidratt til den største tilliten til keeperne i Brann, men se litt på hvem som slakter hardest her... Det kan hende at det er noen andre ting elementer som bidrar til denne slakten.

Når det gjelder dette med speidere så vil jeg igjen påpeke at såvidt jeg kan huske fra det jeg leste før det ble klart at EHJ skulle gå til Brann, så hadde han tidvis vært imponerende i eliteserien. Det var nok også derfor det ble brukt penger på han, i håp om at han skulle vise det imponerende spillet og ikke det spillet som han gjorde i siste tredel av sesongen...

Billy Elliott

Holmen bør absolutt få flere muligheter til å vise at han duger før det snakkes om noe nytt keeperkjøp. Latterlig at han ble vraket etter kun tre kamper.

Elendig personalpolitikk og ikke minst elendig spillerlogistikk. Både han og Bamba er ganske tunge investeringer klubben har gjort. Så blir de begge benket uten å ha fått en skikkelig sjanse en gang. Lurer på hvor lite Soltvedt, og ikke minst Johannesen, liker det.

Har man ikke snakket med treneren før det ble blåst godt over 10 millioner på to spillere som han tydeligvis har null interesse av å bruke?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

May 09, 2019, 09:28:02 AM #152 Last Edit: May 09, 2019, 11:07:24 AM by Nixon
Quote from: Billy Elliott on May 09, 2019, 08:50:31 AMHar man ikke snakket med treneren før det ble blåst godt over 10 millioner på to spillere som han tydeligvis har null interesse av å bruke?

Tror nok at svært lite skjer på Stadion uten at Nilsen enten initierer eller godkjenner det. Noe vel også Bergersens kommentar i BA i dag bekrefter.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Få Emil Hansson tilbake til Brann!!!

Jose Arrogantio

Har ikke Johansen vært syk en periode? Hvor mange kamper har han vært vraket versus syk?

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on May 09, 2019, 13:10:44 PMHar ikke Johansen vært syk en periode? Hvor mange kamper har han vært vraket versus syk?

Det var bare mot Tromsø han ikke har vært med. Og så mot Arna der han sikkert hadde spilt.
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: ACHTUNG on May 09, 2019, 10:24:56 AMFå Emil Hansson tilbake til Brann!!!
Helt enig, og bruk han denne gangen. Gled som kniv i varmt smør gjennom motstanderens forsvar på La Manga in the days. Det ble hans bane.

Lasaron

Nei. Han er for ung, for dårlig og for teknisk.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on May 10, 2019, 08:10:37 AMNei. Han er for ung, for dårlig og for teknisk.


Hehe!

Man skal ikke alltid la seg blende av skrytevideoer, men himmel for en presis skuddfot han har!



https://youtu.be/Hp0AnULzhro

Falkman

Quote from: ACHTUNG on May 10, 2019, 08:36:17 AM
Quote from: Lasaron on May 10, 2019, 08:10:37 AMNei. Han er for ung, for dårlig og for teknisk.


Hehe!

Man skal ikke alltid la seg blende av skrytevideoer, men himmel for en presis skuddfot han har!



https://youtu.be/Hp0AnULzhro

Hansson er vel på god vei vil å skaffe seg en karriere i en liga  som er langt bedre enn eliteserien?  Har jo hatt en veldig god sesong på utlån til Waalwijk, sliter med å se noen grunn til han skulle reversere den utvikligen ved å dra tilbake til Norge igjen. 

Lasaron

Hadde han visst det vi vet nå, hadde han dratt tidligere.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Kristoffer Larsen blir uteknisk i forhold, sjekk teknikken til Åsanes Beltran «Belly» Mvuka.


SKBCPH

Vet man skal ta enkeltvideoer som det med en klype salt, men jesus christ! Løp og kjøp, Brann!
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Enn så lenge ikke god nok for Åsane, så rett fra Åsane 2 til Brann. Jeg kan ikke se noen svakheter med den overgangen, han må jo ha hele pakken som Nilsen vil ha...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Hadde vært moro å se litt av denslags på stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kagain

Quote from: Nixon on May 15, 2019, 09:22:36 AMEnn så lenge ikke god nok for Åsane, så rett fra Åsane 2 til Brann. Jeg kan ikke se noen svakheter med den overgangen, han må jo ha hele pakken som Nilsen vil ha...

Kan jo kanskje bli en fin forsterkning for Brann 2...

ACHTUNG

Jeg blir uansett euforisk av å se teknikken, for den er helt hinsides! Han sier selv at han må bli mer utholdende og få mer kjøtt på bena, muskler, så se ikke bort fra at han først slår skikkelig gjennom når han er 22-23. Alle MÅ jo ikke ta steget når de er 18 eller 19, noen har godt av å få litt modning, før de kommer inn, som paradoksalt nok, late bloomers.

Og igjen: FOR EN SYK TEKNIKK!!!!!!!

Lasaron

Spesielt det han gjorde mot Bjarg. Det hadde klikket for meg i positiv forstand om jeg hadde sett noe slikt av en brannspiller på Stadion.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Er det noen som vet noe om skaden Ørjan Nyland har vært ute med siden i vinter? Han er neppe førstekeeper i Villa, når han blir friskmeldt og om han kommer tilbake i sommer, burde ikke da LAN hørt med sin gamle elev? Det bør jo være mulig å få til en leieavtale ut 2019.

Henki

Quote from: ACHTUNG on May 16, 2019, 11:03:37 AMEr det noen som vet noe om skaden Ørjan Nyland har vært ute med siden i vinter? Han er neppe førstekeeper i Villa, når han blir friskmeldt og om han kommer tilbake i sommer, burde ikke da LAN hørt med sin gamle elev? Det bør jo være mulig å få til en leieavtale ut 2019.

Røket akilles. Så om han er skikkelig tilbake til sommeren, er langt fra sikkert.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

"30. DESEMBER 2018 KL. 21.34  NTB I

- Det kan fort gå et halvår uten at han er klar. Nå får vi bare håpe at han kommer seg skikkelig igjen. Villa har nok planer i sitt medisinske apparat som gjør at han får en bra lege og et bra opptreningsprogram, fortsetter Perry."

Opp til et halvår? Da nærmer friskmelding seg!

Henki

Quote from: ACHTUNG on May 16, 2019, 13:42:20 PM"30. DESEMBER 2018 KL. 21.34  NTB I

- Det kan fort gå et halvår uten at han er klar. Nå får vi bare håpe at han kommer seg skikkelig igjen. Villa har nok planer i sitt medisinske apparat som gjør at han får en bra lege og et bra opptreningsprogram, fortsetter Perry."

Opp til et halvår? Da nærmer friskmelding seg!

Opptreningen etter en slik skade på akillessenen kan fort ta mer enn et halvt år. Spesielt er det trening med ball og "kamplike øvelser" som er kritisk. Tror ikke Nyland er spilleklar på denne siden av sommeren.
Ballen skal fremover!

opplett

Siste fra ryktebørsen på Twitter:
Birmingham interessert i Kristoffer Barmen
Link 1 Link 2

Rykter er rykter, men artig kobling der
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG


Jose Arrogantio

Liker Barmen, men det ville vel vært vinn-vinn for alle.

ZsoltKorcsmar

Ser Hannover røk ned. Radlinger fikk sin Bundesliga-debut etter 8(!) år i klubben i årets siste kamp i går.

Fant en artikkel fra fredag hvor det står at det var en planlagt kamp for han, da de allerede hadde røket ned. Noe alà «vi gir en fin fyr debuten på øverste nivå siden vi uansett har røket ned».

Kontraktsløs, nivå 2 i tyskland. Frister det ikke mer å stå fast i brann og kjempe om Europa da? Håper vi gir han et tilbud nå i sommer, vi har vel ikke noe å tape på det.

Iver Fossum hadde også vært prima, men der stiller nok RBK forann i køen. Vi er jo allerede overbefolket på midtbanen, men her snakket vi om en som løper mer enn Løkberg i tillegg til at han ligger godt forran på alt av andre ferdigheter.

haak

Vi henter klassespillere både i forsvar, midtbane og i angrep. Skjønner ikke at vi ikke henter det
På keeperplassen også.

krakra

Kanskje det skyldes at overgangsvinduet er stengt?

Superjack

Blir ikke sjokkert om Radlinger finner veien til Bergen i sommer.
Brannsupporter.

nero

Quote from: Superjack on May 19, 2019, 22:11:43 PMBlir ikke sjokkert om Radlinger finner veien til Bergen i sommer.
Etter det Opdal har vist i det siste, skal han være hjertelig velkommen.
Lions led by donkeys.

Falkman

Quote from: nero on May 20, 2019, 00:30:02 AM
Quote from: Superjack on May 19, 2019, 22:11:43 PMBlir ikke sjokkert om Radlinger finner veien til Bergen i sommer.
Etter det Opdal har vist i det siste, skal han være hjertelig velkommen.

Skjønner ikke at Radlinger kan være svaret på dette keeper-problemet. Det store problemet for Opdal i går var jo at han virket fullstendig livredd for å gripe ballen med hendene. Men det var jo i aller høyeste grad (ett av) Radlingers problem, denne absurde trangen til å bokse, istedenfor å holde ballen i fast grep.

krakra

Radlinger var middels pluss. En strålende ballspiller, men svak både i feltet og på strek. Håper virkelig ikke Brann låser seg inn på ham. Det finnes bedre keepere der ute. Selv om han er et par steg opp fra Opdal og Holmen Johansen

Nixon

Dersom Brann gjør noe med keepersituasjonen i sommer blir jeg veldig veldig overrasket.
Rød makt på Hansa

krakra

Den var jo så viktig i vinter, er den ikke viktig lenger?

kabelmann

Quote from: Nixon on May 20, 2019, 09:23:13 AMDersom Brann gjør noe med keepersituasjonen i sommer blir jeg veldig veldig overrasket.

Ja, er redd Brann har gjort sitt mtp. keepere for 1-2 år fremover.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: krakra on May 20, 2019, 09:31:30 AMDen var jo så viktig i vinter, er den ikke viktig lenger?

De har gjort sitt valg og kommer til å leve med det. Tror du at de kommer til å gjøre noe nå?
Rød makt på Hansa

krakra

Noe annet vil jo være en erkjennelse av at keeperplassen ikke er så viktig likevel.

Mannen de hentet som førstekeeper har floppet. Han taklet ikke presset. Og vi spiller nå med en 37-åring som slet benken for nedrykkslaget Start i fjor som førstevalg. En av ligaens svakeste keepere i feltet og med ball. To egenskaper treneren har trukket fram som helt sentrale for en "LAN-keeper".

De gjorde sitt valg. Det var et feilvalg. Ville vært merkelig om de lot stoltheten ødelegge for oss sportslig.

Superjack

Keepersituasjonen virker merkelig. Min teori:

Brann hentet Opdal som back-up for Radlinger, som de håper å få med videre i 2019 sesongen. Når det ikke gikk ble det litt panikk og EHJ ble hentet litt uten nok bakgrunnsjekk basert på en god 2. halvdel av 2018 sesongen meg Sandefjord og at han er bra med bena.

Opdal er tilbake til klassisk keeper, ok på strek, ok i felt. Men langt fra den ballsentralen LAN ønsker.

Radlinger er vel kontraktsløs nå til sommeren. Om han er villig å fire lønnskrav så kan han signeres på 3 år. Opdal blir 2. keeper 1-2 år. Så kommer Pettersen tilbake til 2021 sesongen med rett utvikling i Nest.
Brannsupporter.

Belfort

Å gå videre med Opdal vil være en erkjennelse av at de ikke har gullambisjoner.

Gulløl

Quote from: Superjack on May 20, 2019, 11:12:20 AMKeepersituasjonen virker merkelig. Min teori:

Brann hentet Opdal som back-up for Radlinger, som de håper å få med videre i 2019 sesongen. Når det ikke gikk ble det litt panikk og EHJ ble hentet litt uten nok bakgrunnsjekk basert på en god 2. halvdel av 2018 sesongen meg Sandefjord og at han er bra med bena.

Opdal er tilbake til klassisk keeper, ok på strek, ok i felt. Men langt fra den ballsentralen LAN ønsker.

Radlinger er vel kontraktsløs nå til sommeren. Om han er villig å fire lønnskrav så kan han signeres på 3 år. Opdal blir 2. keeper 1-2 år. Så kommer Pettersen tilbake til 2021 sesongen med rett utvikling i Nest.

Enig med det meste. Men hva skal Brann gjøre med Holmen Johansen innenfor fornuftig personalbehandling ?? Gi han beskjed om at han ikke holder nivået og tilby han utlån til en Obos klubb, og vil han det eventuelt ? Gi han bort gratis til den klubben som vil ha han ? De to millionene de gav for han får de ikke tilbake om de avskilter han som ikke god nok som verken første eller andrekeeper. En som blir vurdert som tredjekeeper etter et eventuelt Radlinger retur får de neppe mye for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg stiller store spørsmålstegn ved om Radlinger er den rette mannen å satse på, om det er ham de bør signere i sommer. Han er bedre i feltarbeidet enn både Holmen og Opdal, helt klart, samt bedre langs bakken enn spesielt Opdal og Holmen. Men han er ikke en mye bedre skuddstopper enn de vi har nå, det er mitt store ankepunkt. KBKs keeper hadde vært perfekt, Stabæk og Glimts også, det er typer av det kaliberet Brann bør gå etter.

Huff

Vindheim til Tsjekkia for over 10 mill nok. Slik jeg forstår det tjener vi ikke noe særlig på dette?

Forøvrig enig i skepsisen mot Radlinger over, uten at jeg går god for hvem andre en skulle gå for. Radlinger var og elendig i feltarbeidet, så der representerer både EHJ og Opdal til dels kontinuitet på keepersiden.

krakra

Finner vi ikke noe bedre enn dagens keepere er det bare å satse på Pettersen.

Corran

Rart å konkludere med at Holmen ikke taklet presset og ikke er god nok etter kun 3 kamper. Enig med at han ikke har vist nok enda men å slå dette bastant fast allerede er litt merkelig om en spør meg. Ikke at jeg utelukker det, men som sagt ikke noe en kan fastslå bastant med den info vi har pr i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Han har blitt vraket til fordel for en keeper som satt på benken for et lag som rykket ned i fjor. Jeg syns ikke det teller til hans fordel. Vi har spilt 10 kamper. At han bare har spilt tre av de med den konkurransen han har sier jo sitt.

Men klart. Det kan jo være at han rett og slett ikke er god nok.

Finfin respons

Oppdal er helt ok, fungerer sånn som amerikaneren vi hadde noen år, kanskje bedre faktisk. Oppdal skal nok inn i trenerteamet etterhvert, helt supert å ha ham på laget.
Nå er han også varm og gir holmen (for) stor konkurranse.

Det største ankepunktet er ikke dominans i feltet, som på 1-2-reduseringen. Mitt største ankepunkt er at han banker ballen ut på 8 av 11 tilbakespill. Mot b/g gikk det meget greit pga bamba og berisha i bakrom. Men mot bedre lag blir det farlige brudd imot.

Med Radlinger var det 2 av 11 som ble pelmet ut. Da såg Brann helt rå ut.
Jeg vil at Brann skal se rå ut.
Kanskje.

Finfin respons

Vebjørn Hoff på Odd har blitt skjøvet frem fra dm til indreløper. Men han har DM i DNAet sitt. Har ok nærteknikk, bra overblikk, duellstyrke og løpskapasitet i LAN-klassen. Slo gjennom i Aafk og har en bra alder og nå etterhvert rutine. Kan bli en bra erstatter for yttis på sikt, kanskje? Et navn å følge med på i alle fall.

Er vel på DM vi er tynnest besatt i dag, i alle fall med Barmen sin nakke.
Kanskje.

krakra

May 20, 2019, 15:15:00 PM #198 Last Edit: May 20, 2019, 15:16:45 PM by krakra
Største ankepunktet mot Opdal er jo at han ikke er i toppsjiktet av ES på noe, mens han har flere mangler. Både ballbehandling, feltarbeid og rekkevidde. At han gir Holmen Johansen for stor konkurranse sier mer om Holmen Johansen enn Opdal. Jeg syns ikke Opdal er så forferdelig som enkelte skal ha det til, men han er en keeper som ligger rundt en firer på børsen normalt, fem på en god dag og seks på sitt beste. Han er ikke en toppkeeper. Ikke på noen områder.
Det var Radlinger, selv om Radlinger var svak på mye han og.

Lasaron

Radlinger var fryktelig lett å score på hvis man først fikk løsnet skudd og traff mål. På den andre siden er han den brannkeeperen jeg har frydet meg mest over, pga hans elleville ferdigheter som pasningsspiller for keeper å være.
Tren på langskudd

Go Up