• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk - Brann, søndag 12. mai kl 20.00 (runde 7)

Started by Kagain, May 07, 2019, 07:55:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

May 07, 2019, 07:55:43 AM Last Edit: May 07, 2019, 08:03:02 AM by Kagain Reason: Han Leif var på besøk.
Det er ikke så mange dagene til LAN & gjengen skal daske til igjen og daffe litt rundt på fremmed gress. Gress skal jo teoretisk sett passe Brann bedre. Hvordan kommer denne kampen til å utvikle seg? Slik jeg ser det må Brann overraske Stabæk fra begynnelsen av.

Ønsket startellever (forutsetter at Haugen, Barmen, Marengo og Kalsaas fremdeles er skadet)

EHJ

Rolantsson - Barnebarnet - Acosta - Teniste (om man skulle gamblet kunne man prøvd Löfgren her)

Strand - RYJ - Løkberg

Berisha - Bamba - Koomson

Bakgrunnen for dette er

Forsvaret: siden Barnebarnet en bedre ballspiller enn de andre stopperne kan EHJ sende ballen til han og så kan barnebarnet ta ballen oppover. Acosta er satt inn for at det skal være litt tempo i forsvaret. Ved siden av Acosta kunne jeg tenkt meg å prøve Löfgren. Igjen, mest på grunn av tempo og hodestyrke. Innleggene får han la Løkberg eller Koomson ta. Han skal bare dytte ballen videre til de. Gilli er ønsket inn på bekostning av Kristiansen da førstnevnte for tiden ikke helt har kommet til sin rett på vingen og sistnevnte har hatt en nedadgående form.

Midtbane: tanken her er at man skal springe dem i stykker. Barnebarnet tar opp ballen til RYJ som sender ballen til en av gampene. Begge disse to har vist prov på at de kan komme til målsjanser.

Berisha på venstreving kan skjære inn i banen og støtte Bamba. Om det er noe nedfallsfrukt rundt Bamba kan Berisha prøve å gjøre noe med det. Koomson på høyre kan holde seg litt lengre ute, men fremdeles forsøke seg med innlegg og sette opp de andre spillerne til målsjanser. Bamba er sterk og noe høyere enn de andre slik at han kan slå fra seg litt i boksen, ta ned en og annen dødball og ellers plage motspillerne.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ACHTUNG

May 07, 2019, 09:27:36 AM #2 Last Edit: May 07, 2019, 09:29:42 AM by ACHTUNG
Du treffer på angrepstrioen, Kagain, men jeg håper at LAN ser at det er mer mat i å starte med Ordagic vs Løkberg.


Kagain

May 07, 2019, 09:36:18 AM #3 Last Edit: May 07, 2019, 09:41:27 AM by Kagain Reason: Litt mer info
Quote from: kabelmann on May 07, 2019, 09:00:57 AMBarnebarnet? Noe jeg har gått glipp av her?

Christian Eggen Rismark. Barnebarnet til Nils Arne. Jeg beklager, jeg har bare en dårlig vane med å legge til kallenavn på alt og alle. 

Quote from: ACHTUNG on May 07, 2019, 09:27:36 AMDu treffer på angrepstrioen, Kagain, men jeg håper at LAN ser at det er mer mat i å starte med Ordagic vs Løkberg.

Det kan hende du har rett der. Tanken min var et mer fremoverrettet kondis-Brann hvor indreløperne er som LAN sier en del av angrepet. Da tenker jeg at det er viktig med slike indreløpere som klarer å komme til målsjanser. Ordagic har noen andre egenskaper som han er bedre enn Løkberg på, blant dem en bedre grunnteknikk slik at han lettere kan spille seg fremover på banen med ballen i føttene. Om laget mitt hadde slått til med den taktikken jeg tenkte på kunne man ha tatt ut Løkberg eller Strand etter pausen en stund, så kunne Ordagic gi motstanderne noen nye utfordringer i det de begynte å finne ut av den meget direkte stilen til LAN.

kabelmann

Quote from: Kagain on May 07, 2019, 09:36:18 AMChristian Eggen Rismark. Barnebarnet til Nils Arne. Jeg beklager, jeg har bare en dårlig vane med å legge til kallenavn på alt og alle. 

Ahh, til Eggen dobbeltsenior, ja.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ACHTUNG

Er gressmatten like håpløs, som den var mot LSK og RBK, på Nadderud?

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on May 07, 2019, 12:40:11 PMEr gressmatten like håpløs, som den var mot LSK og RBK, på Nadderud?
Da bør Brann i tilfelle trene på Nymark gresset hele uken for å tilvenne seg standarden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: Gulløl on May 07, 2019, 13:35:21 PM
Quote from: ACHTUNG on May 07, 2019, 12:40:11 PMEr gressmatten like håpløs, som den var mot LSK og RBK, på Nadderud?
Da bør Brann i tilfelle trene på Nymark gresset hele uken for å tilvenne seg standarden.

Da skal sikkert Brann prøve å spille langs bakken, siden de har lempet høyt og langt på strøkent underlag....
Brannsupporter.

Gepard

Så at eurosport-folkene , var vel han petter bø thosterud eller noe, og Vadim Demidov mente at Bamba ville passe best på en kant, fordi han kan være mer fri i den rollen og bruke styrkene sine bedre der, enn som spiss. Har ikke slått meg og lite foreslått her i byn, her er vel det omtrent etablert at han ikke kan spille kant.

Men må jo regne med at de  kan sin fotball, så kanskje det kunne vært en tanke. Problemet med Bamba som spiss er jo at en mister presspillet fra spissen, her er jo Berisha overlegen.

Holmen johansen i mål, bamba inn for Gilli, og ellers uendret fra Ranheim kampen. Så får en kjøre maks press-spillet sitt, og så håpe at effektiviteten skjerpes

Billy Elliott

Holmen
Acosta - Vito - Eggen
Strand - Løkberg - RYJ - Ordagic - Gilli
Bamba - Berisha
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Vil se Bamba og Berisha sammen på topp, hvem som er kant og hvem som er spiss er så underordnet.

ACHTUNG

Om Opdal kommer gående med det ekle håndkleet sitt, sippende på drikkeflasken, på vei ut blant de 11 utvalgte, på Nadderud, går jeg inn i tidenes Branndepresjon. Jeg trodde vi hadde kommet oss videre fra 2010 og at de kun skulle stå matchvinnere i Brannmålet!

Kagain

Er det noe spesielt ekkelt med håndkleet til Opdal?

Nixon

Når vi har matchvinnere over hele banen ellers, som vi så mot Ranheim, men ikke på keeperplassen, så blir jo alt ekkelt. Det sier seg selv.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Hehe! Til taleren før Nixon: Det var vel bare en slengkommentar. Men jeg blir fysisk dårlig av å vite at Opdal er førstekeeper, det er nesten så man må klype seg i armen, for å se om det er en mardrøm, hehe!

Superjack

May 10, 2019, 17:12:16 PM #16 Last Edit: May 11, 2019, 09:13:21 AM by Superjack
...
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Nixon on May 10, 2019, 09:37:17 AMNår vi har matchvinnere over hele banen ellers, som vi så mot Ranheim, men ikke på keeperplassen, så blir jo alt ekkelt. Det sier seg selv.

...inkludert håndkleder skjønner jeg :)

Quote from: ACHTUNG on May 10, 2019, 12:36:15 PMHehe! Til taleren før Nixon: Det var vel bare en slengkommentar. Men jeg blir fysisk dårlig av å vite at Opdal er førstekeeper, det er nesten så man må klype seg i armen, for å se om det er en mardrøm, hehe!

Jeg regnet med det, men følte allikevel for å pirke litt i det. Det føltes veldig tilfeldig. Men jeg kan godt forstå at det er vanskelig å ha Opdal som førstekeeper, spesielt siden han ikke akkurat var episk god før han forsvant. Satser på at han gjør det bra etter hvert da... Om han gjør en god jobb som keeper og Brann vinner kamper så får det være godt nok :)

Giles

Brann slipper inn minst to mål mot Boli og co, da må det scores tre. Blir fort vanskelig.

Billy Elliott

Hvis jeg ikke husker helt feil, så både spilte og scoret Bamba i to kamper på Nadderud i fjor. Bør starte på søndag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Superjack on May 10, 2019, 17:12:16 PM
Quote from: Kagain on May 10, 2019, 09:13:11 AMEr det noe spesielt ekkelt med håndkleet til Opdal?

Nok samme håndkleet han bruker på fredagskvelden når han er alene....

Sjelden brukt her inne, men... user name checks out.
Gå av.

Gepard

May 11, 2019, 11:44:22 AM #21 Last Edit: May 11, 2019, 11:45:54 AM by Gepard
Boli blir fort et mareritt i morgen ja, mm Brann faktisk begynner å putte på sjansene sine, Virker som LAN skal gå i strupen på motstander igjen, og tilgjengelig mannskap tyder også på det, det blir det fort hett rundt ørene på Vito og Bis om man får brudd mot seg

Pri 1 blir å score på sjansene sine..... Kommer til å trenge terapi om man fortsetter å forspille sjanser. Men med karer som Koomson, Berisha, Gilli\Bamba i fremre ledd blir det fort noen at det kommer til å komme noen leflete avslutninger

Leffen

Her lukter det at Henrik Kjelsrud blir skutt på og avgjør

Larsendos

Vi må slutte å snakke om disse forspilte sjansene og halvsjansene.

Vi må komme til flere og større sjanser!

Giles

Larsendos har rett, flere og større sjanser må produseres. Spillerne må ut av tvangstrøyene til Lan. Og han bør ta på alvor det analysten skrev om Brann. En begrunnet analyse av det alle ser utenom LAN.
Hans oppskrift er fortsatt mer av det samme.
Stabæk-Brann 3-1.
På tide å stikke fingern i jorda.

Spelaren

Et ungt, sultent og heltent lag mot våre menn som sliter i motbakke. Dette lukter det skrell av. Og etter kampen en fornøyd Nilsen som fokuserer på ballinnehav og et straffespark me kanskje skulle hatt.

3-0
Gå av.

Gulløl

May 12, 2019, 17:13:11 PM #26 Last Edit: May 12, 2019, 17:15:24 PM by Gulløl
Spillerne får ikke laget før kl.18.30. Altså bare et kvarter før media får laget.
Rykter som Eurosport har plukket opp.
Ellers meldes det om en humpete og ujevn bane som ikke egner seg så godt til kortpasningspill.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Fremdeles Opdal i mål, men både Bamba og Ordagic er inne. Det er positivt. Ting går fremover.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Opdal igjen. Tipper Boli scorer med tunnel på Opdal. Vi må ha minst to for å vinne. Uavgjort er tap.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Ugh, Holmen Johansen må inn som keeper igjen.

Gulløl

Positivt at de begge spiller. Men blir det Berisha eller Bamba som venstrekant ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Overraskende med Ordagic, men laget er sikkert like bra som noe annet. Det er jo ikke akkurat et vinnerlag som Nilsen roter rundt med.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Ordagic har ihvertfall litt mer kreative egenskaper en Løkberg på siste tredjedelen av banen. Men Løkberg hadde mye målpoeng for Ranheim i fjor, men har ikke fått vist det samme for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Humpete gressmatte, meldes det. Kanskje tidlig innhopp for Karadas?
Gå av.

ZsoltKorcsmar

May 12, 2019, 18:35:49 PM #34 Last Edit: May 12, 2019, 18:38:02 PM by ZsoltKorcsmar
Quote from: Spelaren on May 12, 2019, 18:19:57 PMHumpete gressmatte, meldes det. Kanskje tidlig innhopp for Karadas?

Skulle til å nevne det. Tror vi bommer stort med laguttak her. Visst det er en kamp vi skal bruke spillere som Karadas, Kjelsrud, Gilli og Løkberg så er det her. Barmen hadde også vært viktig. Dødballer blir nok viktig.

Norges desidert dårligste bane. Dette blir en krig med lite rom for finspill.

Eivind

Skremmende å se hvor enkelt engen scorer på vår forrige motstander. Setter forrige rundes tap i et ekstra dårlig lys.

Tror det blir stygt mot juniorlaget ikveld.

Spelaren

Hva er egentlig årsaken til den elendige banen? Skulle tru en såpass åpen og soleksponert bane hadde klart vinteren bedre.
Gå av.

Eivind

Quote from: Spelaren on May 12, 2019, 19:06:47 PMHva er egentlig årsaken til den elendige banen? Skulle tru en såpass åpen og soleksponert bane hadde klart vinteren bedre.

Samme driten på Åråsen.

Gud

Quote from: Spelaren on May 12, 2019, 19:06:47 PMHva er egentlig årsaken til den elendige banen? Skulle tru en såpass åpen og soleksponert bane hadde klart vinteren bedre.

Med tanke på alle pengene som er i omløp i Bærum burde det være mulig å hoste opp cash til en bane av akseptabel kvalitet. Men interessen er vel lik null for Stabæk. Er vel lacrosse det går i.

Gud


Spelaren

Gratulerer til Berisha! Endelig satt den i kassen. Masse klabb og babb der, og han er jo selv ansvarlig for andreassisten der ved å jobbe hardt. Fortjent!
Gå av.

Henki

Pen avslutning av Berisha! Godt å få ham i gang scoringsmessig. Nå må vi bare fortsette å dure på, for dette har vært en god omgang så langt.
Ballen skal fremover!

Nixon

Presist og kontant! Det har ofte vært savnet der fremme. Herlig!
Rød makt på Hansa


Eivind

Digg å endelig få se en kontant avslutning.

Får håpe det er startskuddet for Berisha.

Billy Elliott

Så utrolig mye bedre av alle, inkludert LAN, som endelig leverer et deilig laguttak. Hyller det! Fortsetter man slik kan han snakke om årsbeste så mye han bare vil.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Brann klart best og fortjent i ledelse. Men fortsatt upresist siste 4 del. Bamba en helt annen tilstedeværelse enn Berisha på topp. Koomson bør gå helhjertet på overlapper men utrolig passiv til å ha den farten. Ellers solid, kan ikke si annet..

Spelaren

Meget god omgang av alle sammen, det til tross for en grusom bane. Trygge utspill av Opdal, backene hissige og dyktige, midtforsvaret våkent, og midtbanen gode i press og framover. Koomson,Berisha og Bamba har vært spennende på topp, og deilig å sjå Berisha åpne målkontoen med en skikkelig krigescoring.
Gå av.

Nixon

Håper ikke sjansesløseriet straffer seg senere i kampen. Men flott at vi kjører på selv om vi leder.
Rød makt på Hansa

SeLyren


Go Up