• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromsø - Brann , søndag 28 april kl 18.00 (runde 5)

Started by Gulløl, April 26, 2019, 11:23:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Så er det jo heller ikke en dårlig idè å ligge lavt og kontre inn flere mål, men der er problemet at vi stinker på overgangsspill.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Danny1

At noen mener at det har vært et "problem hele tiden under LAN" at Brann legger seg lavt etter ledelse, skjønner jeg lite av. Fram til i år, og fjor høst, har da Brann vært rimelig bunnsolide defansivt, og da spesielt når de ligger lavt i rammen som LAN kaller det. Altså hvor mange kamper med 1 målseier har Brann cruiset inn slik de siste sesongene? Og da har det jo ikke vært et problem at de har blitt for lave, de har jo som regel truffet helt perfekt i det defensive presset, og vært veldig gode på det.

Derimot, noe nytt under LAN, er at jeg ofte har følt meg trygg på seier så snart Brann bare leder med ett mål. Ikke en gang i 2007 var det slik.

Kontringer - Tror det blir bedre etter hvert. De scoret 2 mål i treningskampene etter utmerkede kontringer i vinter.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Nixon

Quote from: ostraume on April 29, 2019, 09:45:00 AMmen der er problemet at vi stinker på overgangsspill.

Ja, hva har egentlig skjedd med overgangene våre? Vi har jo vært mye bedre på det før enn nå.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Corran og oppdal har rett om oppdal.
Ikke keepertabbe. Men forsvarstabbe å slippe til denne innbytteren på returen.
Forøvrig en dommertabbe.
Brann ble da snytt for straffe. Noen må holde tellingen.

Hvis dommeren ikke hadde gitt straffe på berishafellingen, ville det vært årets største skandale? Et nyttig spørsmål.

Jeg tror det ville blitt tredje største skandale.
Kanskje.

Spelaren

Skuddet er fra 30 meter, fra en spiller som står stille. Eg synes det er svakt.
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on April 29, 2019, 11:50:06 AMSkuddet er fra 30 meter, fra en spiller som står stille. Eg synes det er svakt.

Enig. Han bør  iallefall klare å styre  ut til corner. Også veldig pussig at Opdal mener det var så fabelakig gjort å sjanse på at det kunne bli en retur,  spisser med målteft gjør jo gjerne det.  men han spiller jo på et lag hvor det er temmelig fraværende, mulig det har noe med saken å gjøre.

Falkman


Falkman


Kagain

Quote from: Falkman on April 29, 2019, 12:22:48 PMEnig. Han bør  iallefall klare å styre  ut til corner. Også veldig pussig at Opdal mener det var så fabelakig gjort å sjanse på at det kunne bli en retur,  spisser med målteft gjør jo gjerne det.  men han spiller jo på et lag hvor det er temmelig fraværende, mulig det har noe med saken å gjøre.

Han hadde jo også en annen interessant utboksing der han slo ut til innkast. Var noen TIL-folk som lurte rundt der Opdal bokset. Men på den andre siden så er det nok vanskelig å kontrollere det når man er stresset slik at han bare ville ha ballen lengst mulig vekk fra målet. Er ikke sikkert at Pettersen hadde agert annerledes.

Bruiser

Quote from: Corran on April 28, 2019, 22:55:06 PM
Quote from: Bruiser on April 28, 2019, 22:21:10 PMKeeperproblemer osv, vi var gode når vi låg i 4-3-3 med høgt press(8-0 til oss i kjangser første omgang), og blei berre dårligere og dårligere når vi gjekk til 4-5-1 (0-1), bedre igjen med 4-3-3 (1-1) og fullstendig passive i 5-4-1 (1-2).

Det er taktiske blunder av LAN som nesten kosta oss seieren i ein kamp vi dominerte.
Tror nok ikke at LAN ville at spillerne skulle ligge så lavt til tider og la om formasjoner. Var nok mer at de som løp mest i det høye presset ble slitne + at de kanskje ble litt for fokusert på resultat


At spelerane kanskje blei så slitne at dei la seg lavere er meget plausibelt, men du trur vel ikkje spelerane har høve for å endre formasjon ved eget forgodtbefinnede? Eg kan gå med på at presshøgda kan bli diktert av kamputviklinga og utholdenheita til spelerane, sjølv om LAN bør vere Sjef vedrørande det også, men formasjonen styrast av treneren.

Og hvis det er slik at LAN har gitt beskjed på førhand om at ved ledelse så skal vi skifte til ein meir defensiv formasjon, så er det med på å pasifisere laget og det ga utslag mot Tromsø, og Kristiansund for den del.

Eg håper dette temaet blir diskutert ved tavla for det er innlysande at laget blir for passive når vi leder, både mtp formasjonsendringer og presshøgde.

Men alt er ikkje svart. Vi var igjen for sjette ut av sjette gong i år det beste laget, og spelemessig var det langt meir oppløftande enn tidligere.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Spelaren

Det skal sies at motstander endrer jo adferd når me leder. Det er kanskje evnene våre det skorter på?
Gå av.

Sint balle

Har ikke sett at noen har nevnt noe om det, men skadene til Haugen og Barmen? Noe nytt om de?

Bruiser

BA har ein plussartikkel om saka, men det er ikkje sikkert det står så mykje nytt. Vi får håpe på det beste, men eg frykter mai ryker for begge.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

To klipp fra BA artikkelen:

- Det nappet til da jeg skjøt, men nå har jeg faktisk aldri hatt en skikkelig strekk tidligere, så jeg kan ikke si om det er det jeg har pådratt meg nå. Jeg vet rett og slett ikke, så det er noe vi må sjekke opp i
----
Også han må se an de neste dagene for å se hvor alvorlig nakkeskadene er denne gangen. - Det kan ta noen dager, det kan ta noen uker, det vet vi ikke ennå. Kjedelig for ham, og kjedelig for oss, sier Brann-trener Lars Arne Nilsen til BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sint balle

Takk for oppdatering. Krysser fingre for at det er kortvarig på begge to.

Corran

Quote from: Bruiser on April 29, 2019, 17:05:54 PM
Quote from: Corran on April 28, 2019, 22:55:06 PM
Quote from: Bruiser on April 28, 2019, 22:21:10 PMKeeperproblemer osv, vi var gode når vi låg i 4-3-3 med høgt press(8-0 til oss i kjangser første omgang), og blei berre dårligere og dårligere når vi gjekk til 4-5-1 (0-1), bedre igjen med 4-3-3 (1-1) og fullstendig passive i 5-4-1 (1-2).

Det er taktiske blunder av LAN som nesten kosta oss seieren i ein kamp vi dominerte.
Tror nok ikke at LAN ville at spillerne skulle ligge så lavt til tider og la om formasjoner. Var nok mer at de som løp mest i det høye presset ble slitne + at de kanskje ble litt for fokusert på resultat


At spelerane kanskje blei så slitne at dei la seg lavere er meget plausibelt, men du trur vel ikkje spelerane har høve for å endre formasjon ved eget forgodtbefinnede?
Nei eg tror ikke spillerne kan endre formasjon av eget forgodtbefinnende. Og eg påstår de heller ikke endret formasjon, men bare falt for langt bak å ble slappe i plasseringene.
Du tror vel ikke at LAN vil de skal fremstå sånn som de spilte til tider på slutten?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on April 29, 2019, 22:33:27 PM
Quote from: Bruiser on April 29, 2019, 17:05:54 PM
Quote from: Corran on April 28, 2019, 22:55:06 PM
Quote from: Bruiser on April 28, 2019, 22:21:10 PMKeeperproblemer osv, vi var gode når vi låg i 4-3-3 med høgt press(8-0 til oss i kjangser første omgang), og blei berre dårligere og dårligere når vi gjekk til 4-5-1 (0-1), bedre igjen med 4-3-3 (1-1) og fullstendig passive i 5-4-1 (1-2).

Det er taktiske blunder av LAN som nesten kosta oss seieren i ein kamp vi dominerte.
Tror nok ikke at LAN ville at spillerne skulle ligge så lavt til tider og la om formasjoner. Var nok mer at de som løp mest i det høye presset ble slitne + at de kanskje ble litt for fokusert på resultat


At spelerane kanskje blei så slitne at dei la seg lavere er meget plausibelt, men du trur vel ikkje spelerane har høve for å endre formasjon ved eget forgodtbefinnede?
Nei eg tror ikke spillerne kan endre formasjon av eget forgodtbefinnende. Og eg påstår de heller ikke endret formasjon, men bare falt for langt bak å ble slappe i plasseringene.
Du tror vel ikke at LAN vil de skal fremstå sånn som de spilte til tider på slutten?


Jeg tror han setter det opp slik at spillerne skal være mer avventende og gi fra initiativ samtidig som spillerne er mer slitne og mindre i stand til å skifte fokus og tempo riktig

Go Up