• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dommeren

Started by osoerli, April 14, 2013, 21:51:30 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Altså dette har nå kokt ned fra dommerens påstand om at det ble kastet flasker(i flertall) til at det var en person som tømte lommen ved å kaste en snusboks som traff baksiden av reklamen (ikke inn på banen) og en lighter som ble kastet ut på banen og landet noen meter til side for mål. Personen som kastet begge gjenstandene mot Rosenborg tok ifølge Brann selv kontakt med klubben dagen etter, som angrende synder og bra er det.
Jeg tror at de feilaktige tilbakemeldingene fra dommer (om kasting av flasker) medførte at adgangskontrollen på Haugesund Stadion i neste kamp ble ekstra streng i år. Politiet såg vel for seg en gjeng med pøbel fra Bergen som kom. Etter det jeg har lest i media og på facebook siden til BGG ble fem seks ungdommer tatt bort i et skur og måtte ta av seg t-skjorter og vise at det ikke var gjemt unna objekter i undertøy. Hendelsen medførte protester fra andre supportere som resulterte i at enkelte ble utestengte fra Haugesund sentrum en periode. Politiet slettet filmer og bilder fra mobiler av hendelsen til tilskuere leser jeg også. Fordi de følte at de hadde gått over streken ? Mulig politiet leitet etter pyro(som de ikke fant noe av). Nå har det vel ikke vært noe stort problem siste årene at Brann supportere har fyrt av pyro inne på bortearenane, bortsett fra få enkelthendelser, og skulle det av og til skje burde det vært lettere å plukke gjerningsmannen ut inne på Stadion isteden for kollektiv undersøkelse/avstraffelse av en gruppe personer.
Her tror jeg den såkalte dominoeffekten slo inn, fra Rosenborg kampen der dommer meldte om "kastende flasker" til FKH kampen der overivrig Haugesund politi slo ekstra hardt til i år og undersøkte inn i undertøyet til uskyldige. En overdimensjonert uheldig episode fra en person medførte en ny uheldig episode helgen deretter. Negativ fokus på Brann og supporterne i forbindelse med de to kampene dessverre, så flott at daglig leder Vibeke Johannesen går ut i media og korrigerer og reagerer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

Ja, positivt at man faktisk går ut og sier seg uenig, i stedet for å komme med noen standardfraser om at det beklagelig o.s.v.

Tom Harald Hagen er forresten en idiot. Det er ingen nyhet. En dommer jeg gjerne skulle sett tvangspensjonert for lengst.

Nixon

Quote from: Gulløl on November 02, 2017, 15:06:29 PM
Her tror jeg den såkalte dominoeffekten slo inn, fra Rosenborg kampen der dommer meldte om "kastende flasker" til FKH kampen der overivrig Haugesund politi slo ekstra hardt til i år og undersøkte inn i undertøyet til uskyldige. En overdimensjonert uheldig episode fra en person medførte en ny uheldig episode helgen deretter.


Så det faktum at noen genier i gjengen med "uskyldige" fyrte av bluss og pyro i sentrum på vei opp til kampen ikke hadde noe å si for reaksjonen til politiet? Jeg tror nok at det hadde mye mer å si.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on November 03, 2017, 07:27:33 AM
Så det faktum at noen genier i gjengen med "uskyldige" fyrte av bluss og pyro i sentrum på vei opp til kampen ikke hadde noe å si for reaksjonen til politiet? Jeg tror nok at det hadde mye mer å si.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on November 03, 2017, 11:44:56 AM
Men mulig jeg tar feil og at inngangskontrollen i Haugesund er et nybrottsarbeid og slik det bør være.


Ingen har sagt at det er slik det skal være. Stiller meg bare tvilende til at det hadde noe med kampen mot Rosenborg å gjøre.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: SK on November 02, 2017, 22:37:40 PM
Ja, positivt at man faktisk går ut og sier seg uenig, i stedet for å komme med noen standardfraser om at det beklagelig o.s.v.

Tom Harald Hagen er forresten en idiot. Det er ingen nyhet. En dommer jeg gjerne skulle sett tvangspensjonert for lengst.


Tom Harald Hagen pleide å vera ein bra dommar for nokre år sidan.  Terje Hauge også forresten.  Som dommersjef framstår han som ein stor tosk med idiottiltak og uttalelsar som kveler stemninga med fotball.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

PL-dommer aktuell for norsk fotball. Terje Hauge sier blant annet: Han kan selvsagt bli internasjonal dommer i Norge, men da må han først bli en del av miljøet, gjøre ting på våre vilkår og prestere på banen

Altså, han må vende seg til å dømme frispark på ting han før har latt passere.
Tren på langskudd

Spelaren

2019:

Odd - Brann på overtid på jakt etter utligning: Odd-spiller gjør seg større ved hjelp av arm, stopper ball

Brann - Strømsgodset, på jakt etter ledelse: Strømsgodsetspiller gjør seg større ved hjelp av arm, tar ned ball

Viking - Brann, på 0-0, 0-1 og 1-2(?): Enten felles Bamba, ellers er det corner. Berisha dyttes ned. Berisha bokses ned.

5 straffer, 3 klokkeklare. Fortell meg gjerne at dommerne er nøytrale [henter popcorn].
Gå av.

krakra

Hobber Nilsen er nok ikke partisk. Bare veldig dårlig. Og Viking utnyttet det best i dag

Nixon

Nei, har ingen tro på at dommerne er partiske. De sier jo det selv; de får ikke med seg det som skjer. De klarer ikke å gjøre det de får betalt for.
Rød makt på Hansa

krakra

Hobber Nilsen er en uheldig kombinasjon av en dommer som ikee tørr å dømme med mindre han er sikker og som samtidig mangler oversikt og fotballforståelse

SeLyren

Acosta sine kyllingvinger gir han problemer. Det er tydelig at dommerene er obs på disse håpløse albuene han kjører hver eneste kamp. To gule så lang. Skjerpings!

Falkman

Om ikke annet hadde det vært greit om gårsdagens skandaleopptreden fikk en eller annen form for sanksjon, Trygve Kjensli måtte jo ta seg en pause, etter å ha forært Ålesund to straffer  mot oss i 2017-sesongen.

Men nå når gårsdagens mann i svart har innrømmet ( noen) av sine feil, er han vel klar igjen til første runde over påske.

Spelaren

Eg tror absolutt bias er en del av pakken, har null tro på at ordinære mennesker klarer å legge dette vekk selv om de insisterer på det. Dette er grunnleggende egenskaper i mennesker og sånn me er sydd sammen.
Gå av.

Corran

Når straffene er så klare at de overlegne og arrogante utvalgte fra NFF innrømmer at de  skulle blåst straffe så er dert ikke tvil.
Til nå har dommerne innrømmet at Brann skulle hatt 3 straffer. Hadde vi fått disse og satt dem så hadde vi vel hatt 9 poeng istedenfor 4.
Og når dommerne innrømmer det så ville det også blitt dømt om vi hadde VAR i Norge.
Så skal det bli spennende å se hvor mange poeng Brann blir snytt for på slike overlagte feil.
De 5 poengene til nå kan fort utgjøre noen millioner mindre i plasserings utbetalinger og være forskjell på europaspill eller ikke neste år noe som kan være enda flere potensielle millioner i tap.
Og til slutt de 5 poengene kan være det som snyter oss for en helvetes bra gullfest (den siste tror jeg ikke på men dog)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

I forhold til dommere. Om man sammenligner med utespillere så kan også de gjøre feil i spillet og få spille neste kamp.

Men om en spiller hadde bommet på 6-7 situasjoner i en kamp, som f.eks stygge brudd i angrep, bom på åpent mål eller lignende så hadde det blitt 2. lag i beste fall til neste kamp. Og bytte senest til pause.

Kunne man tenke seg en proff dommerliga på Europeisk nivå f.eks? For NFF dommernivået er latterlig elendig.
Brannsupporter.

Kai-Olai

Ingen Hobber Nilsen i Trondheim på mandag. Han er i stedet satt opp på en høyrisikokamp et annet sted i verden.

Rett mann på rett sted der altså!

https://www.vg.no/sport/i/3J110L/hobber-nilsen-doemmer-ikke-paa-lerkendal-takket-ja-til-internasjonalt-oppdrag?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Spelaren

Komisk. Han bukket totalt under i "bråket" i Stavanger.
Gå av.

pidre

April 20, 2019, 07:24:07 AM #268 Last Edit: April 20, 2019, 07:29:53 AM by pidre
https://www.vg.no/sport/i/3J110L/hobber-nilsen-doemmer-ikke-paa-lerkendal-takket-ja-til-internasjonalt-oppdrag?utm_source=vgfront&utm_content=row-4


- Jeg har vært FIFA-dommer siden 2015 og har aldri takket nei til et internasjonalt oppdrag. Denne kampen er intet unntak. Jeg skulle mer enn gjerne dømt Rosenborg - Strømsgodset på Lerkendal og var mer enn klar til å vise at noen feilavgjørelser sist lørdag ikke påvirker meg på annen måte enn at jeg blir en bedre dommer, sier han.

At dømmingen hans er avgjørende for kamputfallet bryr ikke Hobber-Nilsen seg om, bare at han blir en bedre dommer.

Virker som Hobber Nilsen helst vil spille hovedrollen, og det var tydelig hvordan han nøt å være i fokus etter kampen i Stavanger - jævla idiot.
Saludar a los monos!

pidre

April 20, 2019, 07:34:33 AM #269 Last Edit: April 20, 2019, 07:36:07 AM by pidre
https://www.vg.no/sport/i/3J110L/hobber-nilsen-doemmer-ikke-paa-lerkendal-takket-ja-til-internasjonalt-oppdrag?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Han legger til at han har fått mye støtte etter kampen mellom Viking og Brann lørdag kveld.

- Jeg ønsker å rette en spesiell takk til dommerseksjonen i NFF med dommersjef Terje Hauge i spissen som har gitt meg 100 prosent tillit og backup hele veien. Jeg har også de siste dagene mottatt massiv støtte fra kjente og ukjente i etterkant av kampen lørdag. Kritikken jeg har fått gjør meg bare sterkere som person.

Igjen dreier alt seg om Hobber Nilsen.

Støtte? Fint for regelbryteren, man hva med ofrene i denne saken, SK Brann og supporterene - hvor er støtten fra NFF? Synes at SK Brann og Bataljonen bør kreve en beklagelse fra NFF.
Saludar a los monos!

Ninja-Bob

Med all respekt så gagnar det vel oss også dersom Hobber Nilsen blir ein dommar med lågare feilprosent? Skjønar godt at perspektivet hans er på å snu det til noko positivt, å bli bedre til å utføre jobben sin, heller enn å grave seg ned i dårlig samvittighet og sjølvmedlidenhet. Om me skal vere sint på nokon for kampen så må det jo vere Viking, dei øydela jo målsjansane våre og prøvde å skade spelarane våre med viten og vilje, dommaren var berre ikkje god nok til å ha kontroll på kampen.

Når det er sagt: eg synes han takla kampen og tenninga rundt den svært dårlig, så eg ville ikkje satt han opp på høg-risikable internasjonale kampar rett etter dette.

Spelaren

Dette er så komisk norsk. "Støtte", "gjør meg sterkere" bla bla. Nei, han blir ikkje en bedre dommer av å ha levert en fiaskokamp av dimensjoner og så belønnes med støtte av kjente og ukjente, garantert 99% av dem overlykkelige for at dommerteamet på egenhånd avgjorde kampen.

Hold kjeft, tren og ha skam nok til å ta en pause.
Gå av.

Corran

Etter sånne tabber skulle han måtte stå over noen runder og/eller kanskje måtte dømme noen kamper på lavere nivå (nivå 3 eller nedover)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on April 20, 2019, 11:33:51 AMEtter sånne tabber skulle han måtte stå over noen runder og/eller kanskje måtte dømme noen kamper på lavere nivå (nivå 3 eller nedover)

Nest Sotra tar sikkert imot han med åpne armer 😂
Brannsupporter.

Bruiser

Hovedoppslag på BA: Har oppdaget nok en straffesituasjon

Nokon med tilgang som kan oppsummere?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Serez

Saken går ut på sjansestatistikk, straffesituasjonene og hvordan få marginene over i Branns favør igjen.

Superjack

Quote from: Bruiser on April 20, 2019, 18:48:13 PMHovedoppslag på BA: Har oppdaget nok en straffesituasjon

Nokon med tilgang som kan oppsummere?

Mye marginer imot, inkl straffesituasjoner og med god uttelling burde Brann ledet serien, i følge LAN. Kort oppsummert.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Bruiser on April 20, 2019, 18:48:13 PMHovedoppslag på BA: Har oppdaget nok en straffesituasjon

Nokon med tilgang som kan oppsummere?
straffen "For i analysen etter kampen, har trenerteamet oppdaget enda en straffesituasjon. Der nevnte Strand ble sparket i foten i det han skulle avslutte. Altså, fire straffer i hvert fall trenerteamet i Brann mener at dommer Ola Hobber Nilsen overså. Men det vil ikke snakke mer om nå. Han har snakket nok om dommere på en stund"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

I rettferdighetens navn vil jeg nevne at vi ikke snakker om at Fredrik Haugen slapp unna kort når han tok strupetak på en liggende Austbø. Tipper vi hadde snakket en del om det hvis det hadde vært motsatt.
Tren på langskudd

Gepard

Situasjonen mot strand er også et klokeklart straffe ja, etter 71 min ca, men så vidt jeg ser blir han ikke sparket i foten, derimot tar Vikstøl et solid grep på fotbladet til strand, som hindrer han i å tuppe ballen forbi keeper og i mål.

pidre

April 22, 2019, 07:17:21 AM #280 Last Edit: April 22, 2019, 07:22:22 AM by pidre
Klarer ikke å legge dette bak meg. Riktignok gjør dommere feil jevnlig, men så mange avgjørende feilvurderinger og bare i disfavør av ett lag, har jeg aldri sett før. Aldri.

Mener klart at politiet bør etterforske dette som mulig kampfiksing. Noe annet er bare naivt.

Alternativt, om påtalemyndigheten ikke foretar seg noe, bør Bataljonen ha baller(!) nok til å anmelde.
Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

Egyptisk nr 1 og 2 møtes visstnok i morgen.
Gå av.


PølseVIPFeltD

April 24, 2019, 19:09:34 PM #284 Last Edit: April 24, 2019, 19:11:29 PM by PølseVIPFeltD
Quote from: Spelaren on April 23, 2019, 05:53:02 AMhttps://www.vg.no/sport/fotball/i/Qogw48/hobber-nilsen-doemmer-toppkamp-i-egypt?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Bekreftet av VG.

Mitt første bidrag på dette forumet, blir å dele med dere bekreftelsen på at Norsk dommerstand og Hobber Nilsen er ubrukelige som dommere både her hjemme og "Internasjonalt". Ikke at det er en overraskelse eller noe nytt. Blir flau på Norsk vegne.... :-[

Det sies at vi får de dommerne vi fortjener i forhold til spill på banen, men det får være måte på. Men sikkert heller ingen enkel kamp å dømme i Egypt :P   

https://www.vg.no/sport/fotball/i/WbgW1G/her-blir-hobber-nilsen-og-de-norske-dommerne-eskortert-av-banen

Lasaron

Eh, har du lest selve saken? Slik jeg leser det var ikke dommeren dårlig.
Tren på langskudd

PølseVIPFeltD

Quote from: Lasaron on April 24, 2019, 19:49:46 PMEh, har du lest selve saken? Slik jeg leser det var ikke dommeren dårlig.

Eh, ja jeg har lest saken... ???

Saken sier vel egentlig ikke noe om han har vært dårlig eller god, slik jeg leser det.
Men når du presterer å komme slik i fokus kamp etter kamp, og han her trenger 20 vakter for å beskyttes av banen, da er det vel ikke noe som tyder på at han har gjort en super kamp??

Vil slite lenge med å tilgi denne mannen for feil dømmingen mot Brann i Viking kampen....
At en dommer kan gjøre enkelt feil i en kamp er greit, dømmingen i kampen mot Viking er ikke greit

ACHTUNG

Hehe, Hobber er legendarisk!

Lasaron

https://www.bt.no/sport/i/LA3EL4/Bobby-Madley-var-en-profilert-dommer-i-Premier-League-Na-dommer-han-norsk-4-divisjon

Den sagnomsuste dommeren fra PL er altså i gang med dømming i Norge. 3. og 4. divisjon. Han er veldig fornøyd med velkomsten fra Terje Hauge, og har en drøm og et håp om å nå eliteserien en gang.

Jeg tenker, det er klart veien fra PL til eliteserien skal være lang. Her må bare Bobby ta opp hansken og jobbe på, for å komme opp på nivået til Hobber og Drøvle.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on April 26, 2019, 20:59:03 PMhttps://www.bt.no/sport/i/LA3EL4/Bobby-Madley-var-en-profilert-dommer-i-Premier-League-Na-dommer-han-norsk-4-divisjon

Den sagnomsuste dommeren fra PL er altså i gang med dømming i Norge. 3. og 4. divisjon. Han er veldig fornøyd med velkomsten fra Terje Hauge, og har en drøm og et håp om å nå eliteserien en gang.

Jeg tenker, det er klart veien fra PL til eliteserien skal være lang. Her må bare Bobby ta opp hansken og jobbe på, for å komme opp på nivået til Hobber og Drøvle.

Får nok aldri komme på ES nivå. Tenk om Drøvle og Hobber blir avslørt som elendige og ikke får de internasjonale oppdragene og cupfinalene?
Brannsupporter.

Corran

Quote from: PølseVIPFeltD on April 24, 2019, 20:47:42 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2019, 19:49:46 PMEh, har du lest selve saken? Slik jeg leser det var ikke dommeren dårlig.

Eh, ja jeg har lest saken... ???

Saken sier vel egentlig ikke noe om han har vært dårlig eller god, slik jeg leser det.
Men når du presterer å komme slik i fokus kamp etter kamp, og han her trenger 20 vakter for å beskyttes av banen, da er det vel ikke noe som tyder på at han har gjort en super kamp??

Vil slite lenge med å tilgi denne mannen for feil dømmingen mot Brann i Viking kampen....
At en dommer kan gjøre enkelt feil i en kamp er greit, dømmingen i kampen mot Viking er ikke greit
Det var vel ikke pga at han var i fokus at han ble eskortert av banene, men at det var litt opptøyer og bråk.
Sitat fra artikkel:
"slo sikkerhetsvaktene ring rundt Hobber Nilsen og hans team, og sørget for nødvendig beskyttelse da dommerne skulle i garderoben - noe som er vanlig i egyptisk fotball."
Legg spesielt merke til siste del av sitatet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Døvle og Eskaas er ikkje med neste sesong, og blir neppe sakna. Eller?

Nye i eliteserien er Marius Grøtta, Sivert Amland og Usman Aslam. Nokon som veit noko om desse?

Han PL-dommaren fekk dømme ein del 2.divisjonskampar i år. Neste år vert han formelt satt opp som 2.divisjonsdommar. Han stig altså i gradene, mannen som dømde i PL i mars 2018. Han er berre 34 år, og har bra muligheit for å bli eliteseriedommar etter kvart. Skulle vere muleg.
Tren på langskudd

SK

Aslam var dommeren som ødela for Nest i siste runde. Han har dømt svakt i viktige kamper før også.
Men så er det jo ikke dommerkvaliteter som er første kriterie heller, hos Terje Hauge.

pidre

December 20, 2019, 21:32:38 PM #293 Last Edit: December 20, 2019, 21:35:31 PM by pidre
Husk at NFF også har et ansvar for å gjenspeile mangfoldet i befolkningen.

Det er derfor flott at Mohammad Asman Uslan (ps ikke assman) nå blir satt opp som dommer i eliteserien, spesielt med tanke på at Svein-Erik Edvartsen er ute.
Saludar a los monos!

Lasaron

Er dette ironi? Eller meiner du at ein betre dommar skal bli forbigått fordi han er kvit?
Tren på langskudd

SK

Har faktisk hørt, fra kilder jeg stoler 100 % på, at årsaken til at han fikk dømme playoff-kampen i fjor mellom Åsane og KFUM, var nettopp dette. Om det samme har medvirket til at han rykker opp til EL aner jeg ikke, men i så fall ville det jo være en komplett skandale.

Lasaron

I nokres auge. Slettes ikkje i alles.
Tren på langskudd

pidre

Vel, denne Asman kan umulig være dårligere enn Ola Hobber Nilsen eller Trond Ivar Døvle - der ligg lista.
Saludar a los monos!

Spelaren

Hvor mange dommere er operative i de øverste divisjonene, egentlig? Med noen få titalls er representasjon noe av det siste eg ville ha prioritert.
Gå av.

pidre

Quote from: Lasaron on December 21, 2019, 09:38:14 AMEr dette ironi? Eller meiner du at ein betre dommar skal bli forbigått fordi han er kvit?

Kva eg meiner, spelar inga rolle.
Saludar a los monos!

Go Up