• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

solo and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Se der ja! Mye mer solgte på Fjordkraft nå enn det var sist jeg sjekket.
Men hvis man ser på felt E på BOB så er jo den nesten utsolgt, og det er jo den som pleier å bli solgt ut senest av feltene på BOB. Noen spesielle grunner til det?
Kokende idiot

Billy Elliott

Quote from: Optimist on March 14, 2019, 14:53:25 PMSe der ja! Mye mer solgte på Fjordkraft nå enn det var sist jeg sjekket.
Men hvis man ser på felt E på BOB så er jo den nesten utsolgt, og det er jo den som pleier å bli solgt ut senest av feltene på BOB. Noen spesielle grunner til det?

Er nok tatt ut til en eller annen kampanje. Sjekket for et par dager siden, og da var det ikke slik - gir ingen mening at det skulle selges så mange enkeltbilletter på akkurat det feltet på så kort tid.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Optimist

Er det noe bevegelse i billettsalget?
Kokende idiot

Gulløl

March 21, 2019, 21:34:06 PM #14803 Last Edit: March 21, 2019, 21:37:43 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on March 21, 2019, 15:16:15 PMEr det noe bevegelse i billettsalget?
Rusler avgårde. Er tatt ut 250 - 300 billetter midt på Fjordkraft siden i går på de fire fem første radene på F og E. Til en gruppe eller kampanje går jeg ut fra.

Ut fra det som er igjen av billetter på Fjordkraft og BOB kan vi nok allerede nå slå fast at de to tribunene blir utsolgt eller bortimot utsolgt på de feltene det nå er salg på. Håper de legger ut felt C på Fjordkraft og felt F på BOB etterhvert, ellers blir den svingen ganske tynt besatt siden det neppe kommer så mange på bortefeltet.

BOB tribunen pleier å bli utsolgt først. BT sine 2 for 1 billetter er attraktive. BOB BBL har også 2 for 1 på den tribunen til sine medlemmer.

Utfordringen er å få solgt ut Frydenbø og Sp.V. Blir nok tynt besatt om det ikke blir noen kampanjer av et eller annet slag.

Vanskelig å si hvor mange som kommer på kampen på dette tidspunktet. Det er 16 dager til kampen enda, håper Brann gearer opp tempoet i markedsføringen med det første. Et par gode signeringer av spillere hadde hjulpet på, et skikkelig håp om gull hadde fått snøballen til å rulle.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Takk for god oppdatering. Det hadde nok hjulpet med litt markedsføring fra Brann sin side og en god signering (Berisha 🙏🏼)
Kokende idiot

Spelaren

Er det mange som flytter over frå SPV til Fjordkraft? Kikket over kartene i går, så veldig tynt ut der.
Gå av.

Optimist

Jeg vet det er en stund til, men jeg var og så på billettkartet til Viking. Og det ser ut som at bortefeltet begynner å nærme seg fullt. Er det så stor etterspørsel etter bortebilletter på den kampen? Eller er det rett og slett bare feilinformasjon på kartet?
Kokende idiot

Nixon

Sikkert mange som allerede har kjøpt, og så har kanskje Bataljonen reservert noen dersom de skal ha tur. Hvordan billettkartet så ut tyder på at ikke alt er rent salg. Men takk for påminnelsen, kjøpte tre billetter nå!:)
Rød makt på Hansa

Optimist

Jo bare hyggelig. Tror jeg må kjøpe et par jeg og før det er for sent!
Kokende idiot

Gulløl

March 24, 2019, 12:03:55 PM #14809 Last Edit: March 24, 2019, 12:38:56 PM by Gulløl
Strømsgodset kampen passerer snart 10 000 solgte. Fjordkraft nesten utsolgt. Det er enda nesten to uker til kampstart. 12 - 13 000 solgte bør være innen rekkevidde. Kanskje mer også om markedsføringen blir god og når ut til mange. Utsolgt hadde vært fantastisk men da må det nok en eller annen priskampanje til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Jeg var og kjøpte billetter til Viking borte nå, og det er veldig lite billetter igjen. Med den etterspørselen burde Brannsupportere fått lov til å stå på feltet ved siden av også
Kokende idiot

1908

Bataljonen har satt opp 1 buss.. De håper på at de får bruk for flere. Så Bataljonen har nok en 100+..

Optimist

Har vi akkurat blitt lurt av billettkartet til Viking? For nå ble det plutselig masse ledig...
Og jeg som kjøpte noen diskutable plasser 🤨
Kokende idiot

opplett

Ehe, det var veldig snodig å se så mange røde seter helt nede mot banen og ditto grønne øverst..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: Optimist on March 25, 2019, 21:29:32 PMHar vi akkurat blitt lurt av billettkartet til Viking? For nå ble det plutselig masse ledig...
Og jeg som kjøpte noen diskutable plasser 🤨

På bortekamper er det free seating, eller free standing for å bruke et annet godt norsk uttrykk.
Rød makt på Hansa

Crispo 2

Quote from: Nixon on March 26, 2019, 12:32:26 PM
Quote from: Optimist on March 25, 2019, 21:29:32 PMHar vi akkurat blitt lurt av billettkartet til Viking? For nå ble det plutselig masse ledig...
Og jeg som kjøpte noen diskutable plasser 🤨

På bortekamper er det free seating, eller free standing for å bruke et annet godt norsk uttrykk.

"Free standing" gjelder som regel kun nede ved gjerdene.

Kan være sikker på at eg hadde kastet deg vekk om du hadde tatt setene til meg å sønnene mine på øvre del av viking sitt bortefelt om du hadde prøvd å tatt dem.

Per Pettersen 1960-1964

Gulløl

March 26, 2019, 14:20:23 PM #14816 Last Edit: March 26, 2019, 14:25:47 PM by Gulløl
I forhold til å få et skikkelig bra tilskuertall til Strømsgodset kampen om 12 dager kan et av de beste markedsføringstiltakene være å opplyse om at salget allerede har passert 10 000 tilskuere. Da begynner folk å skynde seg og tenke kamp og billetter. God interesse avler ytterligere interesse som har vist seg mange ganger før. Gi folk følelsen av at dette er kampen "alle" skal på og få snøballen til å rulle. Da hopper solgte billetter fort til 11 000 og videre oppover.
Foreløpig er bare nyheten om 10 000 solgte informert om på en høyttaler i Vestlandhallen til den harde kjerne blant publikum der nok tett opp under 100 % allerede har sikret seg adgangstegn. Folk flest ellers blir det holdt hemmelig for at det allerede er femsifret solgte så folk føler vel de har god tid og lurer videre på om de skal gidde å gå på kampen og heller vente til 16 mai for å jakte billetter.
Trykk på de rette knappene og lag økende Brann feber, folk i Bergen by og omland elsker å slåss om billetter slik de må til 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

March 26, 2019, 15:49:56 PM #14818 Last Edit: March 26, 2019, 15:52:53 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Når det er sagt, så er det fortsatt spinnvillt at man fortsatt kan ta seg betalt 410 kr på B- og F-feltet på SPV-tribunen med god samvittighet
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

SKBCPH

Quote from: opplett on March 26, 2019, 16:05:45 PMNår det er sagt, så er det fortsatt spinnvillt at man fortsatt kan ta seg betalt 410 kr på B- og F-feltet på SPV-tribunen med god samvittighet

Ja det gir ingen mening... Kjøpte akkurat billetter til Hertha Berlin - Stuttgart i starten av mai, litt til siden på langsiden, nederst på øvre tribune. 20 Euro.

Altså under 200 kroner...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

March 26, 2019, 20:44:27 PM #14821 Last Edit: March 26, 2019, 20:59:07 PM by Gulløl
En grei og forsiktig målsetning er å klare å passere 11 000 solgte før uken er ferdig. Da klarer vi minst 12 - 13 000 mot Strømsgodset. Seier mot Odd og et par skikkelige offensive forsterkninger før vinduet stenger så klarer vi også en god del mer. I fjor var det bare 8 447 på åpningskampen på Stadion, men i år har Bergen by teften av gull før seriestart. Det Rune Soltvedt gjør før vinduet stenger er avgjørende for at troen kommer skikkelig sementert på plass. Kanter må vi ha nok av og en god backupspiss, slik er det med den saken. En plan å bruke den beste indreløperen(Strand) mye som kant er en dårlig plan. Så jobbe på Soltvedt, gi folk troen på at gullet kan komme hem. Da vil Stadion fylles opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Tror 10 500 nå er passert, forhåpentligvis kan Brann melde 11 000 solgte like over helgen.

Fjordkraft tribunen har ganske få plasser igjen.

På BOB tribunen tynnes det også kraftig ut. Populært 2 for 1 tilbudet. Skal ikke være så mye billetter igjen over helgen av det som nå er i salg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 29, 2019, 11:16:31 AMTror 10 500 nå er passert, forhåpentligvis kan Brann melde 11 000 solgte like over helgen.

Fjordkraft tribunen har ganske få plasser igjen.

På BOB tribunen tynnes det også kraftig ut. Populært 2 for 1 tilbudet. Skal ikke være så mye billetter igjen over helgen av det som nå er i salg.

Gledelig at det stort sett blir fullt der kameraene peker. Det er en stor fordel ved at folk flytter over fra SPV.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Vinner Brann overbevisende i Skien, så kan det fort bli ytterligere fart i billettsalget, da kan man fort snakke om 14-15.000.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on March 29, 2019, 12:03:56 PMVinner Brann overbevisende i Skien, så kan det fort bli ytterligere fart i billettsalget, da kan man fort snakke om 14-15.000.

Den teorien har blitt grundig motbevist mange ganger de siste par årene. Det er ingen automatikk at det kommer veldig store bevegelser ved en borteseier. Men man kan jo alltids håpe.
Rød makt på Hansa

Gulløl

12- tallet er bankers med minimum uavgjort i Skien. For å klare 13-tallet og kanskje 14-tallet trenger vi en overbevisende seier i Skien og en eller to veldig gode signeringer før vinduet stenger.

Utsolgt kan det bli om en sponsor kjøper restbeholdingen av billetter og legger de ut 50 kr/stk en eller to dager før kampstart. Var vel en sponsor som gjorde det for en god del år tilbake, noe som medførte store køer utenfor Stadion på kampdag og utsolgt om jeg husker riktig. Bergenserne våkner vist noe er veldig billig. Vibeke har sagt flere ganger at de ønsker å fylle Stadion i første kamp når den nye tribunen skal innvies, så får vi se i neste uke om det blir noen tiltak i forhold til det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Seier i Skien med litt overbevisende fotball, Berisha inn og sånn grei værmelding og vårvær så blir det 15000 +
Brannsupporter.

Optimist

La oss håpe at billettsalget ikke stopper helt opp på grunn av et tap (noe som for øvrig er ganske vanlig i 1. Serierunde for toppklubber)
Kokende idiot

Belfort

Tror kampen mot Godset blir meget avgjørende for hvordan publikum forholder seg til Brann i år. Hvis de nok en gang tar ledelsen og går tilbake i "rammo" og skal spille feigt så vil ikke dette bli akseptert. Da kan de ha så mye lysshow og kiosker som de bare vil. Kan risikere at oppmøtet blir halvert til neste hjemmekamp, og da kan de bare vurdere å omgjøre hele Frydenbø til studentleiligheter.

opplett

Noe håp om 11 000 solgte snart? Eller ødela tapet alt?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

April 01, 2019, 09:47:45 AM #14831 Last Edit: April 01, 2019, 09:51:53 AM by Gulløl
Quote from: opplett on March 31, 2019, 21:39:26 PMNoe håp om 11 000 solgte snart? Eller ødela tapet alt?
Tempoet har gått ned etter tapet, litt tvil om det. Men vi kan håpe at 11 000 passeres tirsdag eller onsdag. Markedsføringen siste uken før kampstart er viktig, håper Brann har gode planer og flere tiltak for å løfte salget. Vibeke har lenge hatt et sterkt ønske om å fylle Stadion til denne kampen når den nye tribunen skal innvies.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Ser det er kjøpt litt flere billetter på BOB og Frydenbø. Men ikke særlig mye. På SPV ser jo det nesten ut som det er flere ledige billetter enn før
Kokende idiot

Gulløl

April 03, 2019, 08:54:59 AM #14833 Last Edit: April 03, 2019, 09:05:44 AM by Gulløl
Billettsalget går veldig tregt i forhold til at det bare noen dager til kampstart. Ser ut til at folk har sikret seg billett ekstra tidlig til denne kampen i forhold til normalt. Har vel med nye Fjordkraft å kjøre, at folk vil være med på åpningen. Håper Brann kan melde om at 11 000 er passert i dag, vil gi folk en påminnelse om at det kommer bra med folk.

Det er over 10 døgn siden Brann meldte i Vestlandshallen at 10 000 var solgt. Betyr at snittsalg pr. dag siden den gang har vært maks 100 billetter om 11 000 enda ikke er passert.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Prestasjonen i Skien har nok hatt en katastrofal påvirkning, dessverre. Det at LAN parkerte bussen på 0-1, er mye verre, enn at Brann hadde fortsatt å angripe helhjertet, om enn det hadde endt med tap. Brannfansen vil se vilje, ikke kalkulert kynisme. Jeg kan gjerne ta kalkulerte bortepoeng, men det er på langt nær alle som blir like henrykte. Her må Soltvedt og LAN kjenne sin besøkelsestid.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on April 03, 2019, 09:20:18 AMPrestasjonen i Skien har nok hatt en katastrofal påvirkning, dessverre.

Ja, sikkert litt. Men basert på de siste par årene er det ikke slik slik at folk går mann av huse bare fordi Brann vinner en bortekamp. Så jeg tror ikke at det ville blitt veldig mange flere med seier mot Odd.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-det-138-ledige-seter

Forøvrig bare 138 ledige seter på den nye tribunen. Blir sikkert litt første-skoledag-stemning der på søndag!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 03, 2019, 10:31:22 AM #14837 Last Edit: April 03, 2019, 10:35:08 AM by Gulløl
Når Brann nettopp har meldt at det er solgt i overkant av 11 000 billetter er det vel realistisk at 11 500 er passert senest lørdag. Folk har vært tidlig ute å kjøpt billetter så salget på kampdag blir nok ikke så veldig høyt. Tror 12 000 - 12 500 kan være et realistisk intervall i totalsalg.
Og så kan vi selvfølgelig håpe på 13 000, at de fine vårværet de neste dagene kan gi enda flere lyst til å gå på Stadion.
Men blir en utfordring at ikke salget dumper langt ned mot Kristiansund på onsdag. Ser at to felt på Frydenbø og fem felt på Sp.Vest ikke er mulig å kjøpe på. Mulig det er noe kampanjegreier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Apropos billettsalg. Tottenham innvier nye White Hart Lane i PL i dag. Hvordan går det med billettsalget der? Utsolgt?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on April 03, 2019, 11:08:40 AMApropos billettsalg. Tottenham innvier nye White Hart Lane i PL i dag. Hvordan går det med billettsalget der? Utsolgt?

Det skulle bare mangle. Og jeg håper ikke at du drar sammenligningen med vår egen nye langside. Dersom Brann hadde revet Stadion og bygget nytt der, og spilt over halvannen sesongen på Varden, hadde det vært smekkfullt i første kamp på nye Stadion.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det var selvsagt ikke meningen. Flett ny stadion generer mye mer enn bare en tribune. Jeg gikk helt off-topic.
Tren på langskudd

Finfin respons

Men det med Varden er en god idé. Så vidt meg bekjent har ikke Brann hatt fullskala sikkerhets testkamp. De frivillige stadionvertene og vertinnene er dermed ikke aklimatisert. Ai.

Ta en Levi.
Panikkflytt kampen til Varden. Nå!
Kanskje.

Gulløl

April 04, 2019, 18:33:49 PM #14842 Last Edit: April 04, 2019, 18:35:32 PM by Gulløl
11 500 solgt, tempoet i salget har tatt seg opp.

Klipp fra BA:
- Vi har solgt rundt 11.500 billetter og med normalt salg frem mot kampstart regner vi med mellom 13 og 14 tusen tilskuere på søndag. Det er vi veldig fornøyd med, sier Camilla Schutz, kommersiell leder i Sportsklubben Brann, til BA torsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erifos

Nå MÅ Brann kjenne sin besøkelsestid! Med det været som er meldt i helgen må de gjøre seg synlig i bybildet på lørdag om det så bare er en stand på den blå stein hvor man selger billetter mot vipps-betaling!

Optimist

Skjønner ikke hvorfor felt A på SPV tribunen ikke er mer attraktiv enn det den er. For 280kr får man:
-plass på langsiden
-puteseter for de som liker å sitte behagelig
-alkoholsalg inne i tribunen

Når det er sagt hadde det vært enda bedre om litt flere hadde vært på frydenbø og bidratt med stemningen
Kokende idiot

Gulløl

April 05, 2019, 09:55:43 AM #14845 Last Edit: April 05, 2019, 09:59:51 AM by Gulløl
Brann må nok selge rundt 1000 billetter på kampdag for å klare å passere 13 000. Kampdags salget har vært fallende siste årene, men det det er en bra mulighet for at de kan klare det. Kan huske kamper der det har blitt solgt opp mot 2500 på kampdag. Men det har også vært kamper som har solgt rundt 500 på kampdag. Det flotte været gir nok god drahjelp i salget inn mot søndagens kamp. Denne kampen kan få det høyeste tilskuertallet siden 2017 sesongen. På 16 mai i fjor var kun 12 914 tilstede på grunn av manglende langside.

Litt fra VG artikkel i dag:
- Brann hadde torsdag formiddag solgt 11.500 billetter til søndagens oppgjør mot Strømsgodset.
- Brann håper på 13.000 tilskuere når den nye tribunen innvies mot Strømsgodset søndag.


https://www.vg.no/sport/fotball/i/g7kAp5/24708-ubrukte-brann-billetter-i-fjor
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sydnes76

På onsdag startet jeg min vanlige sales pitch før hjemmekamp. Målet er å selge kampen inn til minst 10 bekjente, og at minst 2 av de møter opp. Vi er seks faste med partoutkort, og jeg har oppfordret de andre til å gjøre det samme.
Tror nok jeg er litt mer ivrig enn resten, men elsker mye folk på stadion!!

Crispo 2

Quote from: sydnes76 on April 05, 2019, 12:40:55 PMPå onsdag startet jeg min vanlige sales pitch før hjemmekamp. Målet er å selge kampen inn til minst 10 bekjente, og at minst 2 av de møter opp. Vi er seks faste med partoutkort, og jeg har oppfordret de andre til å gjøre det samme.
Tror nok jeg er litt mer ivrig enn resten, men elsker mye folk på stadion!!

Likes
Per Pettersen 1960-1964

ACHTUNG

På søndag har jeg med meg 4, mot KBK onsdag er vi totalt 9. 5 voksne og 1 barn på søndag og 4 voksne pluss 5 barn onsdag. Gjør det du kan for å mobilesere, xær med på å fremsnakke og gjøre Brann "het" igjen!

Eivind

Gjøre Brann "het" igjen i Norges anglofile hovedstad? Midt i innspurten av PL?

Go Up