• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Positivt at lydanlegg også er blitt forbedret på Stadion i denne opprustningen. Lyden har vært mindre bra siste årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Bruiser on March 28, 2019, 20:52:22 PMBlir disse bannerane som henger frå taket ein realitet med det første? Eg føler eg vil gjerne ha dei på plass fortast råd, ser så lekkert ut!
Om du leser noen få innlegg over ditt innlegg ser du at Brann har bekreftet at det blir fra første hjemmekamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bruiser

Ok, kobla ikkje heilt først. Uansett, YEY!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Jeg var på Åpen dag i dag og tok den nye tribunen nærmere i øyesyn. Selve tribunedelen er jo en solid oppgradering uten de gamle søylene og mye nærmere banen. Men veggen bak..., vel, den blir ikke bedre av å stå rett under for å si det sånn. Men nå kommer jo det duk fra første kamp, så vi slipper heldigvis å se det.

Men jeg må si at jeg fikk lyst til å samle en god gjeng og stille meg på de tre trappetrinnene helt bakerst. Selvsagt midt på som i de gamle SS-dagene. Det hadde vært gøy en eller annen gang!
Rød makt på Hansa

Churchill

...we shall never surrender.

Churchill

Har vi forresten seriens beste bortefelt?
...we shall never surrender.

Optimist

Quote from: Churchill on March 28, 2019, 21:36:53 PMHar vi forresten seriens beste bortefelt?

Det ligger nok på en god andreplass bak bortefeltet på Nadderud 😉
Kokende idiot

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

This Charming Man

Mer mur-surmuling: tok med ungene (5,5 og 8 år) på åpen dag. Testet første rad på nye tribunen, og, som ventet, de ser ikke over muren. De måtte stå for å se over kanten og ned på banen (mine unger er ganske høye for alderen). Sittende på stolen ser de ikke gresset i det hele tatt.

Her må Brann enten 1) opplyse om begrenset sikt på første rad for barn, eller 2) kappe den j***a muren 20-30 cm slik at den blir samme høyde som muren på BOB.

Mvh forumets største mur-grinebiter.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!


Billy Elliott

Eneste som irriterer OCD-hjernen min nå er at ett hjørne fremdeles står åpent. Håper det er neste prosjekt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Optimist on March 28, 2019, 20:45:40 PMI tillegg til dette med duken sier hun at bortefeltet skal bli malt rødt, men de får ikke gjort det til første hjemmekamp.

Satser på at bortetribunen er malt helt rød innen en måned 👍
Hun sier IKKE at det ikke blir gjort til førte hjemmekamp men at de ikke får gjort det med det første
Sitat:
"Bortefeltet skal for øvrig males i rødt, slik at man slipper å se den kjedelige gråfargen hver gang feltet ikke er fylt opp. Johannesen opplyser imidlertid at de ikke får gjort det med det samme, men at de har planer om det."

Så tenker at det sikkert ikke er gjort før sommerpausen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Løsning? Voksne får med seg seteforhøyere, slik man har på kino, til tassene. Brann kan kjøre reklame på disse og tjene pæng, hehe!

Optimist

Kan fort ta litt tid før de får malt hele bortefeltet ja.

Kommer forresten den hengende storskjermen til å være klar til første hjemmekamp?
Kokende idiot

Hallais

Jeg er litt bekymret for de studentene som eventuelt kommer til å bo nederst ved bortefeltet. Der kan det gå for seg med kombinasjonen mellom alkohol og LAN-fotball. Frykter knuste vinduer. Kanskje bortefeltet bør flyttes hvis vi trekker bad blue boys i Europa?


Lasaron

Quote from: Nixon on March 28, 2019, 21:30:59 PMJeg var på Åpen dag i dag og tok den nye tribunen nærmere i øyesyn. Selve tribunedelen er jo en solid oppgradering uten de gamle søylene og mye nærmere banen. Men veggen bak..., vel, den blir ikke bedre av å stå rett under for å si det sånn. Men nå kommer jo det duk fra første kamp, så vi slipper heldigvis å se det.

Men jeg må si at jeg fikk lyst til å samle en god gjeng og stille meg på de tre trappetrinnene helt bakerst. Selvsagt midt på som i de gamle SS-dagene. Det hadde vært gøy en eller annen gang!

Nixon, hva vil du si om høyden opp til taket fra øverste del av tribunen? Virker det for langt opp med tanke på litt sideregn? Eller virker det ok i så måte? Jeg tenker på hvis regnet kommer litt fra nord.
Tren på langskudd

Lidenskapen

Hadde en god prat med både Vibeke og Steinar Aase igår.
Litt info...
Maling: blir Betongen blir malt nærmere sommerpausen, det er overhodet ikke nok tid til at området blir utilgjengelig grunnet malingstørk og evt værutfordringer.

Stortskjerm: Ny storskjerm ankommer mandag, starter montering øyeblikkelig, håper og være ferdig til godset kampen, denne blir nesten lik som forrige ( ca 2 m2 mindre )

Duker: Svært få som kan lage duker i de dimensjonene som kreves, men de ankommer neste uke og skal være klar til godset kampen dersom alt går etter plan.
Litt avhengig også av at bjelkeopphengene er montert.

Vrimeareal: kiosker og og toalett fasiliteter skal være på plass.

Seter: alle seter skal være nummerert på nytt ( igår så var det ingen numerisk sekvens i setene )

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Spelaren

Quote from: This Charming Man on March 28, 2019, 21:56:56 PMMer mur-surmuling: tok med ungene (5,5 og 8 år) på åpen dag. Testet første rad på nye tribunen, og, som ventet, de ser ikke over muren. De måtte stå for å se over kanten og ned på banen (mine unger er ganske høye for alderen). Sittende på stolen ser de ikke gresset i det hele tatt.

Her må Brann enten 1) opplyse om begrenset sikt på første rad for barn, eller 2) kappe den j***a muren 20-30 cm slik at den blir samme høyde som muren på BOB.

Mvh forumets største mur-grinebiter.

Tenkte meg det. Fikk du testet selv om du ser krittlinjen sittende normalt? Eg skrev noen beregninger på en tidligere side og fryktet at sikten kunne fjerne bortimot 15 m av banen.
Gå av.

Nixon

Quote from: Lasaron on March 29, 2019, 08:43:18 AMNixon, hva vil du si om høyden opp til taket fra øverste del av tribunen? Virker det for langt opp med tanke på litt sideregn? Eller virker det ok i så måte? Jeg tenker på hvis regnet kommer litt fra nord.

Jeg reflekterte ikke så mye over det. Men det ble sagt av noen andre at det kom til å bli tørrere her enn på SPV-langsiden som jeg forstår er regnutsatt ganske høyt opp på seteradene når det regner. Om dette kommer av taket i seg selv eller normal vindretning vet jeg ikke.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det må være vindretning. Sønnavind og regn er jo et uttrykk i Bergen. Den blåser rett inn på Spv. Taket på Spv er jo en del lavere over seteradene og vil derfor, isolert sett, verne bedre. (pun intended)
Tren på langskudd

ACHTUNG

Pga at taket går i ett mot Frydenbø, så slipper man regndragene fra vest, på delen av langsiden, som var nærmest den gamle åpningen. Dersom det er noen som fortsatt kan få noen dråper på seg, så er det nok de nederste radene, fra et stykke inn på langsiden.

Gulløl

Quote from: Seriegull on March 29, 2019, 05:23:17 AMDet vil med andre ord ikke bli noe duk, men en rullegardin som dekker kun vinduene
Det som Brann har bestilt er perforerte rullegardiner med supporterbilder og Brann-flagg. Begrepet duk kan begraves.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 29, 2019, 10:46:50 AM #8673 Last Edit: March 29, 2019, 10:49:55 AM by Gulløl
Quote from: Lidenskapen on March 29, 2019, 08:53:24 AMVrimeareal: kiosker og og toalett fasiliteter skal være på plass.
Blir det en oppgradering i forhold til Frydenbø fra lunken til varm kaffe og varme pølser ?
Blir det mulighet å kjøpe Gulløl der i gangen fra første seriekamp ??

Ser at pissoairet er stort, mektig og flott. Blir nok mange "fotballfaglige" diskusjoner der i pausen mellom kjentfolk ; )



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hallais

Fantoft, og andre studenthybler, har hatt mange utfordringer med at studenter ikke klarer å lage middag. Dette har ført til at brannalarmen går stadig vekk. Hva er prosedyren dersom brannalarmen i studentblokken går under kamp?

Nixon

Quote from: Hallais on March 29, 2019, 12:36:29 PMFantoft, og andre studenthybler, har hatt mange utfordringer med at studenter ikke klarer å lage middag. Dette har ført til at brannalarmen går stadig vekk. Hva er prosedyren dersom brannalarmen i studentblokken går under kamp?

Godt spørsmål. Jeg tenker at det ikke kan bli automatisk evakuering dersom brannalarmen går. En løsning kan være å ha dedikerte brannvakter under kamp som raskt sjekker ut hva det dreier seg om og som om nødvendig varsler dersom det er en reell fare.

En annen ting som jeg lurer på er hva slags adgang studentene har til tribunene under kamp? Slik jeg har forstått det skal Brann bruke fellesområdene til studentene, og blir det ikke da fri flyt?
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Hallais on March 29, 2019, 12:36:29 PMFantoft, og andre studenthybler, har hatt mange utfordringer med at studenter ikke klarer å lage middag. Dette har ført til at brannalarmen går stadig vekk. Hva er prosedyren dersom brannalarmen i studentblokken går under kamp?

Hahaha, kan bli morsomme scener når tribunen må tømmes midt under kamp.
Brannsupporter.

Henki

Quote from: Nixon on March 29, 2019, 12:53:26 PM
Quote from: Hallais on March 29, 2019, 12:36:29 PMFantoft, og andre studenthybler, har hatt mange utfordringer med at studenter ikke klarer å lage middag. Dette har ført til at brannalarmen går stadig vekk. Hva er prosedyren dersom brannalarmen i studentblokken går under kamp?


En annen ting som jeg lurer på er hva slags adgang studentene har til tribunene under kamp? Slik jeg har forstått det skal Brann bruke fellesområdene til studentene, og blir det ikke da fri flyt?

Jeg mener å ha lest at de fellesarealene det er snakk om, er areal som ikke vil være tilgjengelig for beboerne på kampdag. Tror det dreier seg om et slags forsamlings- eller selskapslokale midt på den nederste etasjen av boligdelen.
Ballen skal fremover!

Gulløl

March 29, 2019, 13:47:36 PM #8678 Last Edit: March 29, 2019, 13:50:03 PM by Gulløl
Vil bo en god gjeng trønderske studenter i hyblene som villig vekk vil utløse Brann alarmene.
Dag Ingebrigtsen sin lått fra 1995 vil få sin renessanse. "Vi ska' slukke Brann" vil runge på bortefeltet. Blir nok rock 'n' roll. https://www.youtube.com/watch?v=9ACCW9N0h1g
Og hele fotball Norge vil le hånlig av Brann som må evakuere Stadion i hver kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

This Charming Man

Quote from: Spelaren on March 29, 2019, 08:56:10 AM
Quote from: This Charming Man on March 28, 2019, 21:56:56 PMMer mur-surmuling: tok med ungene (5,5 og 8 år) på åpen dag. Testet første rad på nye tribunen, og, som ventet, de ser ikke over muren. De måtte stå for å se over kanten og ned på banen (mine unger er ganske høye for alderen). Sittende på stolen ser de ikke gresset i det hele tatt.

Her må Brann enten 1) opplyse om begrenset sikt på første rad for barn, eller 2) kappe den j***a muren 20-30 cm slik at den blir samme høyde som muren på BOB.

Mvh forumets største mur-grinebiter.

Tenkte meg det. Fikk du testet selv om du ser krittlinjen sittende normalt? Eg skrev noen beregninger på en tidligere side og fryktet at sikten kunne fjerne bortimot 15 m av banen.

Var mest opptatt av å holde styr på ungene ;)
Som mann på 1.90+ var sikten fra første rad god. Husker ikke om jeg så krittlinjen eller ikke, dessverre.

For barn er det ingen tvil om at muren hindrer sikten til banen. Hvis det er sikkerhetskrav som er årsaken til den høye muren (i så fall rart at muren må være høyere på Fjordkraft enn på BOB!), hadde det vært mye bedre for barn med gjerde i stedet for mur.

Ser fortsatt ingen grunn til å ikke senke muren til BOB-høyde. Så får en heller ha et lavt (rødt) gjerde på toppen hvis det er sikkerhetskrav som er årsaken.

Slik det er nå må det nesten selges billetter med begrenset sikt for barn på første rad.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Hallais

March 29, 2019, 14:48:18 PM #8680 Last Edit: March 29, 2019, 15:25:38 PM by Hallais
Quote from: Nixon on March 29, 2019, 12:53:26 PM
Quote from: Hallais on March 29, 2019, 12:36:29 PMFantoft, og andre studenthybler, har hatt mange utfordringer med at studenter ikke klarer å lage middag. Dette har ført til at brannalarmen går stadig vekk. Hva er prosedyren dersom brannalarmen i studentblokken går under kamp?

Godt spørsmål. Jeg tenker at det ikke kan bli automatisk evakuering dersom brannalarmen går. En løsning kan være å ha dedikerte brannvakter under kamp som raskt sjekker ut hva det dreier seg om og som om nødvendig varsler dersom det er en reell fare.

Selv om man rent hypotetisk anser tribunen og studenthyblene for å være to ulike "soner", slik at de som er på tribunen ikke trenger å gå ned på gressmatten og avvente situasjonen, tror jeg det kan bli hysterisk. Si at studentene må evakuere, mens tilskuerne kan bli stående, kan det bli utrolig irriterende å høre brannalarmen mens det pågår.

Dersom man antar at både tilskuere og studenter må evakuere, vil jeg anta at prosedyren er at alle tilskuerne skal samle seg på gressmatten. Det vil jo være helt vilt om prosedyren er at man skal gå gjennom inngangene og dermed passere den potensielle brannen. Så da står 3000 tilskuere langt innenfor sidelinjen og venter på noen i refleksvest som sier "falsk alarm", og kampen må stoppe i 5 minutter.

Dersom man likevel antar at prosedyren er at alle tilskuerne må evakuere ut av selve tribunen uten å påvirke kampen så kan det bli spennende hvor gøy pkortinnehaverne på den tribunen synes det er. Og siden vi er et HMS-land skal det ikke overraske meg at det ikke bare er den nye tribunen som skal evakueres, men hele jævla stadion.

Det blir spennende med gullkamp dere. Se for dere Brann - Viking i siste serierunde. Brann kan vinne gull, Viking risikerer å rykke ned. Viking leder 2-0 og Brann reduserer til 2-1 etter 70 minutter. Jeg kan garantere at det vil være minst én umoden Viking-tilhenger i blokken, eller kanskje en VIF-supporter som vil ødelegge. Hva kommer til å skje i løpet av de siste 20 minuttene?

Endret: Legg til i mitt hypotetiske eksempel at det er Berisha som scorer 2-1 målet.

ACHTUNG




Er det en årsak til at man ikke har ståplasser, på det siste stykket mot Frydenbø?

David

Quote from: ACHTUNG on March 29, 2019, 18:16:21 PMEr det en årsak til at man ikke har ståplasser, på det siste stykket mot Frydenbø?


Tror det er rullestolplasser.

ACHTUNG

Quote from: David on March 29, 2019, 18:17:42 PM
Quote from: ACHTUNG on March 29, 2019, 18:16:21 PMEr det en årsak til at man ikke har ståplasser, på det siste stykket mot Frydenbø?


Tror det er rullestolplasser.

Selvsagt og det blir gode plasser, med god tilkomst fra trappehuset mellom Søndre og Frydenbø.

David

Dette med brannalarm var noe av det første som slo meg da jeg hørte om dette prosjektet, så det ville sjokkere meg om ingen av de involverte har diskutert det, og fått avklart at det kan løses på en mer smidig måte enn at alle må evakuere.


Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Finfin respons

Kanskje.

Nixon

Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 18:59:26 PMKan de åpnes? Høres helt unødvendig ut.

Vel, dersom det skal bo folk der er det helt nødvendig...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 18:59:26 PMHæ??
Kan de åpnes? Høres helt unødvendig ut.
Musikk, supportersanger og gauling ut til folket. Jeg skal gi rapport fra bakerste benk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Da håper jeg på Åsane- Godset- eller Fredrikstadsupportere. Flotte sanger.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Nixon on March 29, 2019, 19:02:20 PM
Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 18:59:26 PMKan de åpnes? Høres helt unødvendig ut.

Vel, dersom det skal bo folk der er det helt nødvendig...

Eh.. nei??
De har da balansert ventilasjon? Sikkert en kjøkken og baderomsvifte? 2 rømningsretninger fra hver boenhet. Det er ikke krav til at vinduer skal åpnes, bare krav til naturlig dagslys, så jeg regner med folk her inne svarer uten at de vet sikkert.
Kanskje.

Corran

Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 22:00:52 PM
Quote from: Nixon on March 29, 2019, 19:02:20 PM
Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 18:59:26 PMKan de åpnes? Høres helt unødvendig ut.

Vel, dersom det skal bo folk der er det helt nødvendig...

Eh.. nei??
De har da balansert ventilasjon? Sikkert en kjøkken og baderomsvifte? 2 rømningsretninger fra hver boenhet. Det er ikke krav til at vinduer skal åpnes, bare krav til naturlig dagslys, så jeg regner med folk her inne svarer uten at de vet sikkert.
Hvor er da den andre rømningsveien om ikke gjennom vindu? Er det dør mellom boenhetene?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on March 29, 2019, 23:53:32 PM
Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 22:00:52 PM
Quote from: Nixon on March 29, 2019, 19:02:20 PM
Quote from: Finfin respons on March 29, 2019, 18:59:26 PMKan de åpnes? Høres helt unødvendig ut.

Vel, dersom det skal bo folk der er det helt nødvendig...

Eh.. nei??
De har da balansert ventilasjon? Sikkert en kjøkken og baderomsvifte? 2 rømningsretninger fra hver boenhet. Det er ikke krav til at vinduer skal åpnes, bare krav til naturlig dagslys, så jeg regner med folk her inne svarer uten at de vet sikkert.
Hvor er da den andre rømningsveien om ikke gjennom vindu? Er det dør mellom boenhetene?


I gangen er det to retninger. Det er kravet. Du kan velge mellom venstre eller høyre fra hver enhet. Det er ikke krav til to rømnimgsveier fra dassen, eller fra hvert rom. Men fra hver enhet. Dvs. gangen.

Så hvis brann lar dem åpne vinduene så er det enten veldedighet eller et kontraktskrav fra Sammen. Men helt unødvendig. Har for øvrig ikke sett tegn til hendel eller håndtak for å åpne vindu på de bildene som har blitt lagt ut her inne.
Kanskje.

Nixon

Quote from: Finfin respons on March 30, 2019, 10:04:36 AMI gangen er det to retninger. Det er kravet. Du kan velge mellom venstre eller høyre fra hver enhet. Det er ikke krav til to rømnimgsveier fra dassen, eller fra hvert rom. Men fra hver enhet. Dvs. gangen.

Er du sikker på dette? Jeg er ganske sikker på at det i et hybelhus på flere etasjer må være en alternativ rømningsvei fra hver enhet utover hovedrømningsveien.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Jeg er også ganske sikker på at kravene er slik finfin beskriver.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: Nixon on March 30, 2019, 10:40:01 AM
Quote from: Finfin respons on March 30, 2019, 10:04:36 AMI gangen er det to retninger. Det er kravet. Du kan velge mellom venstre eller høyre fra hver enhet. Det er ikke krav til to rømnimgsveier fra dassen, eller fra hvert rom. Men fra hver enhet. Dvs. gangen.

Er du sikker på dette? Jeg er ganske sikker på at det i et hybelhus på flere etasjer må være en alternativ rømningsvei fra hver enhet utover hovedrømningsveien.
Jeg nekter å svare på om jeg er sikker. Se signaturen min om du er i tvil.
Men altså. Det må være minst to alternativer ja. Venstre eller høyre. Det er nok valget alle studenter må ta til høsten. Dog, noen velger nok sentrum eller sofaen.

Alternativet:
Artige brannstiger fra hvert vindu i 2. og 3. etasje. Og på plaza. Og andre høye hus med boenheter. De stigene burde i så fall males røde. For mye grått slik det er nå.
Kanskje.

ACHTUNG

March 30, 2019, 13:29:05 PM #8697 Last Edit: March 30, 2019, 13:31:06 PM by ACHTUNG
Bare for å slå fast en gang for all: Vinduene MÅ kunne åpnes og det bør være branntau eller annet fra og med andre etasje og oppover, noe annet vil være galskap. Det er upraktisk med vinduer som vender innover, da det legger beslag på areal som kunne f.eks ha blitt benyttet til skap og annet, så jeg vet ikke helt om jeg kjøper at vinduene på hyblene kun kan vendes innover. Studentene der får garantert et ordensreglement å forholde seg til under kamper og brytes de, går hybelen til nestemann i køen. Det er noe annet med selveierleilighetshelvetet bak bortesvingen på Åråsen, der voksne harrytasser kan drikke seg stupings på verandaene sine og egle opp bortefansen. Under det famøse 3-4-tapet i 2014, ble jeg bydd opp til dans av en fullemann i gult, som hadde stått lenge og slengt dritt til oss og som ikke likte at jeg ga ham langfingeren, etterhvert Han mimerte at vi kunne møtes utenfor. Det ble med truslene.

Finfin respons

Men branntau er ikke godkjent rømningsvei i 2019.
Ikke engang i 2009.
Kanskje.

Erifos

https://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion

Kan ikke huske å ha sett Stadion-matten i så god forfatning på denne tiden av året før?

Go Up