• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Belfort on February 14, 2019, 12:28:32 PMValakari i Tromsø sier at den manglende høyden ikke betyr så mye i et 3 back system som i et vanlig 4 back system. De er ute etter den store farten han har.

Det kan jo hende at de har lyst å omskolere han til ankerrollen i Brann. Er også skeptisk til at en slik "tass" kommer til å bli kjøpt av Brann. Det er ikke det at Acosta er et fyrtårn med sine 183 cm, men noe lavere enn det er vel i alle fall usannsynlig. Men hvem vet, LAN kan ha fått seg noen ideer...

Gepard

Jeg tror desverre at Bamba fort kan vise seg å være et feilkjøp

Tror ikke han er riktig spiss i et LAN-lag. Derimot hadde Vilhjamsson vært ideel, men han gikk til Vif..

Tror Brann har malt seg opp i et hjørne med å bruke 8 mill på bamba. for dyr til å hente en reell utfordrer.

Spissen i Lan sin still må være en hardarbeidende signalspiller. Bamba daffer for mye, og har heller ikke en uttellingsprosent som er bra nok når en spiller i et system som gir spissen relativt få sjanser per kamp.

Men håper jeg tar feil, om ikke blir nok dette fort en tung sesong som middelhavsfarer

SKBCPH

https://twitter.com/SteffenO/status/1096019684162453504

Ser ikke ut til at det er en ny midtstopper på vei til Brann lenger.
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

Bamba jobbet da vitterlig knallhardt for Mikkelsen i hans 442-system i KBK. Skjønner ikke hvorfor LAN ikke skulle kunne få det samme ut av han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Quote from: Gepard on February 14, 2019, 14:55:48 PMSpissen i Lan sin still må være en hardarbeidende signalspiller. Bamba daffer for mye, og har heller ikke en uttellingsprosent som er bra nok når en spiller i et system som gir spissen relativt få sjanser per kamp.

Nå må vi ikke gå i fella og blande "sterk" med "hardtarbeidende". Det er to litt forskjellige ting. Bamba er da veldig hardtarbeidende. Mer hardtarbeidende en Vilhjalmsson, som først og fremst er en senterspiss som trives i boks. Som vel ikke akkurat er kjent for å ha stor kondis. Jeg tipper Bamba legger ned ganske mange flere meter enn Islendingen.


Superjack

Hva spillere presterer i januar og februar er egentlig mindre interessant, spesielt etablerte spillere.
Bamba kommer som en rakett når det gjelder.

Trøkker inn 16-17 mål i alle turneringer denne sesongen og går til Belgia eller Nederland for 15-20 millioner etter at Brann er ute av EL gruppespillet.

Brannsupporter.

SeLyren

Det som bekymrer med Bamba er at han egentlig ikke har noen ekstremkvaliteter. Han er ganske bra eller god på mye, men han mangler den ene tingen at er veldig god på. Han er bra på hode, ok/bra teknikk, bra fart og helt ok avslutningsegenskaper. Det er klart at visst han blir brukt riktig og blir matet med gode innlegg, kan han score en del, men at han skal skyte oss til gull eller videre i Europa tror eg ikke han er god nok til. Ser heller ikke at han skal generere store inntekter ved et videresalg. Vi får håpe han er i kraftig utvikling og at eg må spise disse ordene etter sesongen.

pidre

Ferdighetene er der, men Bamba virker uferdig og gjør mange feile valg. Forhåpentligvis kan dette rettes på - det gikk med Sålevik, ikke med Vega.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Har folk begynt å jobbe om Bamba nå? For hva det er verdt, så er han, ut fra det man kan forvente at man kan få tak i på ES-nivå, en klassespiss, haner nøyaktig den spissen jeg har ventet på. 11 mål ifjor, i år runder han 15 og kanskje mer til. Men for å oppnå det, er han avhengig at at Koomson bidrar mer på målfronten, slik at ikke alt fokus fra motstandernes forsvarere rettes mot ham.

Larsendos

Kan Torgil Gjertsen være noe for oss? 11 mål og 7 assist på 36 kamper i ES. Bør ha en god link med Bamba. Billig?

Norlings Hund 2

Jeg tror vi er ferdighandlet.

Crispo 2

Per Pettersen 1960-1964

haak

Tror heller ikke vi er ferdighandlet. Det kommer inn en kant og så kan det skje
noe med Acosta.  Glesnes og Finne inn hadde vært topp men selvsagt helt urealistisk.

Nixon

Erfaringsmessig så skjer det ofte noe på slutten av vinduene. Mange ganger etter at Brann selv har sagt at det neppe vil skje noe mer.
Rød makt på Hansa

Superjack

Tror Glesnes og Finne begge er av sorten som en viss herremann med navn Mohn blar opp for. Acosta ut for 3 mill, Glesnes og Finne inn for totalt 13 mill. Mohn betaler mellomlegget der på 10 mill.
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Superjack on February 17, 2019, 21:39:08 PMTror Glesnes og Finne begge er av sorten som en viss herremann med navn Mohn blar opp for. Acosta ut for 3 mill, Glesnes og Finne inn for totalt 13 mill. Mohn betaler mellomlegget der på 10 mill.
Tror også at Glesnes og Finne er helt i toppen av ønskelisten. Brann har som tidligere omtalt et sterkt ønske om å hente tilbake lokale spillere som kan styrke laget. Så får vi se om det er løsbart økonomisk. Tror Mohn og Brann kan være villig til å strekke seg langt her. Om jeg husker riktig går Finne sin kontakt ut til sommeren neste år. Så økonomisk hardt presset Engen kan få en langt høyere overgangssum nå enn på slutten av dette året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Finn kunne jeg tenke meg, men ærlig talt, hva skal Brann med Glesnes? Han er ikke bedre enn de stopperne vi har pr idag, Løfgren inkludert. Man må ikke overvurdere momentet med spillere med lokal tilhørighet, for det er ingen garanti for at tilskuertallene går i været, bare pga at man signerer noen bergensere eller striler.

pidre

Vi trenger Glesnes om Acosta går.
Saludar a los monos!

krakra

Glesnes er bedre enn alle stopperne våre unntatt Wormgoor.

Gulløl

February 18, 2019, 14:39:00 PM #1069 Last Edit: February 18, 2019, 14:42:15 PM by Gulløl
Quote from: ACHTUNG on February 18, 2019, 13:13:14 PMFinn kunne jeg tenke meg, men ærlig talt, hva skal Brann med Glesnes? Han er ikke bedre enn de stopperne vi har pr idag, Løfgren inkludert.
Det var en sterk uttalelse. Løfgren som kommer fra tredje nivå vet vi ikke så mye om enda og hva han kan prestere mot eliteseriemotstand over noen kamper. Vi har forløpig sett han spille litt i to treningskamper mot Obos lag der han har prestert helt middels. Det er ikke uten grunn at Glesnes er kaptein og sentral på et eliteserielag, han vet vi mye mer om.


Quote from: pidre on February 18, 2019, 14:19:07 PMVi trenger Glesnes om Acosta går.
Ja nettopp. Vi trenger tre midtstoppere som vi er sikker på holder nivået i en sesong med rundt 40 kamper, kan ikke gamble med det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Nixon on February 17, 2019, 17:53:59 PMErfaringsmessig så skjer det ofte noe på slutten av vinduene. Mange ganger etter at Brann selv har sagt at det neppe vil skje noe mer.

Men, det er jo ikke helt heldig med tanke på hvordan LAN ønsker å utvikle relasjoner over tid. Han bør komme snart

Nixon

Quote from: ACHTUNG on February 18, 2019, 13:13:14 PMMan må ikke overvurdere momentet med spillere med lokal tilhørighet, for det er ingen garanti for at tilskuertallene går i været, bare pga at man signerer noen bergensere eller striler.

Det er som garantert er at det ikke har noe som helst å si dersom Brann ikke spiller en fotball som folk vil se.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on February 18, 2019, 14:50:43 PM
Quote from: ACHTUNG on February 18, 2019, 13:13:14 PMMan må ikke overvurdere momentet med spillere med lokal tilhørighet, for det er ingen garanti for at tilskuertallene går i været, bare pga at man signerer noen bergensere eller striler.

Det er som garantert er at det ikke har noe som helst å si dersom Brann ikke spiller en fotball som folk vil se.

Jeg tar heller 11 spillere fra Ghana som spiller underholdende fotball og tar hjem titler, enn 11 spillere fra Fana som spiller nedrykksfotball

SK

Hvis det er fordi Acosta evt. forsvinner at vi trenger Glesnes, er det vel bedre å beholde Acosta og ikke bruke masse penger på Glesnes. Det er andre lagdeler som trenger forsterkning i langt større grad.

Crispo 2

Martin Samuelsen på vei til Haugesund. Kunne han vært noe for Brann på venstrekant?
Per Pettersen 1960-1964

Giles

Her burde Brann vært frampå. Boksåpner med stort potensiale. Tipper han vil herje mot Brann...

Gulløl

FKH blir hans sjette utlånsklubb siden 2015, han har ikke vært noen suksess i noen av klubbene bortsett at det gikk rimelig bra i det første utlånet. For West Ham har han enda ikke fått spilletid i Premier League kamper, kun spilt juniorkamper. Tror ikke Brann skal ivre å leie inn spillere for et lite år og kun en sesong når det ikke er kjøpsopsjon inne i bildet som om jeg har oppfattet riktig ikke er aktuelt her. Altså kun et rent lån for en kortere periode.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Han har hatt en merkelig karierre, sannsynligvis mange dårlige klubbvalg. Hadde vært en herlig spillertype å hatt i Brann, men er nok uaktuell for LAN.
Tren på langskudd

Gulløl

February 19, 2019, 14:36:12 PM #1078 Last Edit: February 19, 2019, 14:48:49 PM by Gulløl
Da ser det ut som Jacob Glesnes går til Russland. Om ikke Brann ved hjelp av Mohn i 12.time klarer å friste han til å komme til Brann. Trolig lite sannsynlig siden det nok er store penger i en Russland overgang. Men trivselsmessig vil han nok få det klart bedre i Brann og Bergen tipper jeg. Har ikke hørt om mange gode norske fotballspillere som har stortrives i Russland og hatt vellykkede karrierer der. Ytterst få og omtrent ingen. Vanligvis blir de bare der en kortere periode. Som eksempel spilte Demidov bare fem måneder i Russland før han gikk til Brann selv om han var av russisk herkomst.
Klipp fra Sportshjørnet.com:
19.februar: Glesnes på vei til Russland! Det har tidligere vært hevdet at Strømsgodset-kaptein Jakob Glesnes var aktuell for CSKA Moskva, uten at noe skjedde. Men fire dager før overgangsvinduet stenger i Russland kan midtstopperen fortsatt havne der, etter det Sportshjørnet erfarer.
Etter det Sportshjørnet kjenner til skal både Lokomotiv Moskva og Krasnodar være enige med Strømsgodset om en overgang for 24-åringen, som dermed må velge mellom de to topplagene - eller å bli værende i Drammen . Krasnodar ligger på 2.plass før vinterpausen, mens Lokomotiv vant serien sist sesong. Glesnes er for tiden på treningsleir i Spania med Strømsgodset.

https://sportshjornet.com/live-det-norske-overgangsvinduet-2019/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Jeg vil tro at russiske klubber er villige til å betale langt mer både i overgangssum og lønn enn hva Brann kan hamle opp med, så Glesnes tror jeg vi skal glemme. Enn så lenge er jo Acosta fremdeles Brann-spiller, så det er langt fra noe akutt behov for å forsterke stopperplassen.

Det som derimot bekymrer meg er at det ser ut som om Kjelsrud er andrevalget på spissplass når Brann møter Odd i første serierunde. Dessuten har vi en DM med fysikken og duellstyrken til Kasper Skaanes, og på venstrekanten konkurrerer en indreløper med en venstreback.

Vi trenger en ny DM og en spiller som både kan bekle rollen som venstreving og spiss, vi trenger det fort.

SeLyren

Vi må være forsiktig med hva vi ønsker oss, men eg må si at eg savner de tidene da Bt og BA virkelig var oppdatert på hva sportssjefen foretok seg. Da lekkasjene var hyppige og vi kunne boltre oss i mulige overganger og ferske rykter. Nå er det rene fort knox der oppe og det eneste som kommer ut, er når høyprofilerte spillere glipper eller når de har klart å signere noen.
Når det er sagt, var det selvsagt stor stats når RSn hadde kjøpebonansa i fjor sommer, da kokte det.


Billy Elliott

Mehnert på vei til Nest Sotra på lån. Da bør det vel komme en ny spiss inn. Jeg nekter å tro at klubben tør å bare ha såpass begrensede spillere HKJ og Karadas som backup om Bamba skulle bli langtidsskadet.

Det soleklart beste alternativet er vel Kabran som både er habil som spiss og ving, den andre posisjonen vi har begredelig dekning på.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Tren på langskudd

SeLyren

Finne kommer ikke til å finne seg i å spille andrefiolin, han kommer ikke til å signere for Brann visst han ikke er førstevalg. Tror eg.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on February 20, 2019, 21:38:35 PMFinne

Ville heller spille i blått enn rødt når det mislykkede utenlandsoppholdet tok slutt. Vil aldri se han i Brann-drakt igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Det skal meldes inn 25 spillere til NFF som skal kunne delta i eliteseriekamper frem til en eller annen dato i sommer. Opdal, Johansen og Harloff blir tre av dem. 22 utespillere, altså. I dag har vi 20 i A-stallen. Da ser jeg for meg at Bildøy og Kalsaas også blir ført opp. Nå ser vi at Mehmert kanskje er på vei til Nest, da er vi i så fall nede i 19.
Tren på langskudd

Leffen

Quote from: Billy Elliott on February 20, 2019, 20:30:14 PMVille heller spille i blått enn rødt når det mislykkede utenlandsoppholdet tok slutt. Vil aldri se han i Brann-drakt igjen.

Kan vi ikke bare legge den død. BRANN VILLE IKKE HA HAM

Gulløl

Jakob Glesnes blir definitivt ikke Brann spiller, rublene i Russland fristet heller ikke. Det meldes nå at han har forlenget med Strømsgodset ut 2020-sesongen. Ingen krise for Brann, helt greit at vi beholder Acosta.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

February 21, 2019, 18:14:07 PM #1088 Last Edit: February 21, 2019, 18:18:37 PM by Billy Elliott
Quote from: Leffen on February 21, 2019, 16:19:44 PM
Quote from: Billy Elliott on February 20, 2019, 20:30:14 PMVille heller spille i blått enn rødt når det mislykkede utenlandsoppholdet tok slutt. Vil aldri se han i Brann-drakt igjen.

Kan vi ikke bare legge den død. BRANN VILLE IKKE HA HAM

Dette er jo historieforfalskning. Brann fikk aldri vite at Finne var åpen for å returnere til norsk fotball. Lillejord sendte i stedet en kryptisk SMS til Soltvedt like før avtalen med Engen ble ferdigstilt hvor han spurte om Brann ville være interessert i en spennende offensiv forsterkning, som han bevisst unngikk å navngi. Like etter var Finne klar for VIF.

Brann fikk aldri mulighet til å ta stilling til om de ønsket Finne tilbake eller ikke.

Hadde Finne faktisk ønsket å spille for Brann heller enn VIF vil jeg tro at han i det minste hadde instruert agenten om å navngi han i salgspitchen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Leffen on February 21, 2019, 16:19:44 PM
Quote from: Billy Elliott on February 20, 2019, 20:30:14 PMVille heller spille i blått enn rødt når det mislykkede utenlandsoppholdet tok slutt. Vil aldri se han i Brann-drakt igjen.

Kan vi ikke bare legge den død. BRANN VILLE IKKE HA HAM
BRANN FIKK IKKE LOV Å AVVISE HAM

Hvorfor skriver vi med store bokstaver?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Talentet-utfordrer-Brann-stopperne---Han-har-meldt-seg-pa_-sier-treneren-269459b.html

Ifølge LAN er Løvgren et reelt alternativ til Branns tre etablerte stoppere. Som fjerdevalg og absolutt kriseløsning har vi denne Martinussen, som LAN har skamrost tidligere. Da kan vi vel avblåse alle tanker om ny stopper, selv om Acosta forsvinner?

Nixon

Hva Nilsen sier og hva Nilsen gjør pleier ikke alltid å være det samme. Jeg tror det kommer inn en ny stopper dersom Acosta forsvinner.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Jeg er kanskje stokk dum, men vil aldri skjønne hvorfor det skal være krise å ha en meget talentfull 19-åring som fjerdevalg til en posisjon det så og si aldri rulleres på.

At folk virker mer bekymret over at en 19 år gammel stopper kanskje får noen få minutter i løpet av sesongen, enn den lave kvaliteten på dekningen vår på ving og spissplass er uforståelig.

Selg gjerne Acosta, og hent inn spillere der vi faktisk trenger dem.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Tror LAN er mer bekymret enn "Folk". Han har jo solide krave til forsvarsarbeidet sitt.

Gulløl

Nå er det godt mulig at Jesper Löfgren blir utlånt til Nest-Sotra. Den nye utlånsordningen som er  på prøve synes jeg er meget bra. Da kan Brann hente tilbake utlånsspillere mellom 18 og 22 år på kort varsel. Tipper at et slikt utlån av Löfgren bare er aktuelt om Acosta ikke blir solgt.

Klipp fra BA:
En annen spiller som er sterkt ønsket på Ågotnes er Branns nye forsvarer Jesper Löfgren (21). Han har imponert i oppkjøringen, men strilene håper at en ny utlånsordning skal øke sjansene for at Brann er villige til å låne ham ut. En ny prøveordning fra Norges Fotballforbund gir nemlig Brann muligheten til å hente tilbake utlånsspillere mellom 18 og 22 år på kort varsel. I praksis betyr det at Brann kan hente hjem svensken til neste kamp hvis en av de andre forsvarerne skulle pådra seg en skade, selv om overgangsvinduet er stengt. Mehnert kommer også innunder denne ordningen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Ser Doddo mener vi er styrket vs 2018.  I forhold til de lagene vi konkurrerer mot om topp 3 plassering er vi ikke det.

Lasaron

Vel, jeg tror trenerskiftene til Molde og Rbk slår feil, og at vi vinner :)
Tren på langskudd

Kagain

Ser ut som før nevnte Arboine er klar for Særpingane. Blir spennende å se hva han får til der, og hvor hardt Brann kommer til å angre på at de ikke gikk for han...

haak

Bamba med ryggplager. Vi trenger en ny spiss som er en reell konkurrent.
En spiss og en kant må inn!!!

Gulløl

February 23, 2019, 12:59:40 PM #1099 Last Edit: February 23, 2019, 13:05:37 PM by Gulløl
feilpost
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up